Wpis z mikrobloga

@Djelon: przecież te gówno-pisemka już nie mają dziennikarzy i nigdy nie dostaną tego pojazdu do recenzji, bo Tesla ma na nich #!$%@?. Wydają 0 na marketing, więc nigdy i tak nie kupią tam reklamy. Biznes ma swoje rachunki i mało kogo obchodzi rzeczywistość kreowana przez dziennikarza, o którym wiadomo, że żyje głównie z prostytucji. Takie pisemka mogą tylko próbować się mścić, robić chwytliwe nagłówki lub przepisywać informacje z internetu, ale ich
@eloyard: Zarówno tarczówki, hamowanie wydechowe i retardery działają na niemal tej samej zasadzie - hamują mechanicznie element napędowy i generują ciepło, którego pojazd się następnie pozbywa. Nie wiem, czym chciałeś się pochwalić, ale poziom skomplikowania wcale nie jest tu zaletą.

zasięg mają do 8000km

Nikt nie ma wątpliwości, że pojemność energetyczna oleju napędowego jest dużo wyższa niż baterii, tylko co z tego, skoro kierowca musi robić przerwę co kilka godzin lub
@gysnde:

Zarówno tarczówki, hamowanie wydehowe i retardery działają na niemal tej samej zasadzie - hamują mechanicznie i generują ciepło, którego pojazd się następnie pozbywa.


Wiem, technicznie jest to prawidłowa odpowiedź i jednocześnie jest bardzo myląca bo laikom przed oczami stoją czerwone tarcze hamulcowe i ścierające się klocki. W związku z tym, że odpowiedź jest niepełna, jest błędna. Siadaj. Pała.

Ponadto są już dostępne dodatkowe osie np. w naczepach z silniko-generatorami, ale
@eloyard:

Wiem, technicznie jest to prawidłowa odpowiedź i jednocześnie jest bardzo myląca bo laikom przed oczami stoją czerwone tarcze hamulcowe i ścierające się klocki. W związku z tym, że odpowiedź jest niepełna, jest błędna. Siadaj. Pała.

Lol, jedyna istotna różnica, na którą starałem się zwrócić uwagę to to, że diesle nie odzyskują energii. To ty sobie dopowiedziałeś, że każdy widzi czerwone tarczówki. Myślisz, że możesz sobie tu wchodzić i sadzać tu
@pogop: ostatnio na FB widziałem filmik jak IONIQ wyciągał tira "zakopanego". Wiadomo jak to w rzeczywistości jest zazwyczaj. Brakuje odrobinki trakcji, a nie że zakopany metr w śniegu XD Nie jestem ogólnie miłośnikiem EV na obecnym etapie rozwoju, ale komentarze to było jedno wielkie IKS DE

- NO NIC WIELKIEGO, KAŁDI TAK POTRAFI OD 30 LAT, TYLKO KŁATRO
- NO W KOŃCU WAŻY TRZY TONY TO DLACZEGO MIŁOBY SIĘ NIE UDAĆ
To są lata zapóźnień ifrastrukturalnych w: produkcje EE, dystrybucji, magazynowaniu/balansowaniu i choćby miejscach parkingowych. Już w tej chwili NIE MA wystarczającej ilości miejsc parkingowych dla ciężkiego transportu drogowego. W praktycznie całej UE. Zwłaszcza w DE.


@eloyard: W tej chwili też nie ma tyle pojazdów elektrycznych, żeby było to potrzebne. Zapominasz, że jak będzie trzeba to infrastruktura będzie musiała powstać i przy odpowiednich nakładach zainteresowanych firm, można to zrobić bardzo szybko i
@gysnde:

Lol, jedyna istotna różnica, na którą starałem się zwrócić uwagę to to, że diesle nie odzyskują energii. To ty sobie dopowiedziałeś, że każdy widzi czerwone tarczówki.


Znam te rozmowy z laikami którzy mają do czynienia tylko z osobówkami. Tak. To jest to co widzą przed oczami jak słyszą o hamowaniu ciężarówką.

Myślisz, że możesz sobie tu wchodzić i sadzać tu ludzi z pałą? XD


Nie wiedzących co mówią? Zawsze.

O,
Pobierz
źródło: comment_1671729952bjxaB0bj4B6e7ZSkpM49Md.jpg
@Magowie0gniaEnjoyer:

W tej chwili też nie ma tyle pojazdów elektrycznych, żeby było to potrzebne. Zapominasz, że jak będzie trzeba to infrastruktura będzie musiała powstać i przy odpowiednich nakładach zainteresowanych firm, można to zrobić bardzo szybko i sprawnie. Najpierw powstały elektryki osobowe a dopiero później zaczęto rozwijać sieć ładowania, bo było dla kogo to robić. W krajach które nie mają lubiącego zacofanie społeczeństwa jak śmieciowa polska, sieć ładowania jest równie powszechna co
@pogop: jakby miał zasięg 600-700km z pełnym obciążeniem to byłoby git na przepisy czasu pracy kierowców, tylko ciekawe jak z infrastrukturą, żeby zawsze znaleźć parking z ładowaniem
a w spalinowych im cięższy ładunek tym większy zasięg ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Oastry: taka ciężarówka wiezie ciężkie paliwo, im więcej go zużyje tym będzie lżejsza czyli zasięg się wydłuża w czasie jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdy bak dąży do zera to dystans dąży do nieskończoności.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@gysnde: nikt nie neguje tego że infrastruktura paliwowa powstawała wiele dekad, to dosyć oczywiste. Jest też bardziej skomplikowana niż infrastruktura energetyczna.
Ale ona już istnieje, to jest zasadnicza różnica. Sieć energetyczna pozwalająca na zasilenie pojazdów elektrycznych nie istnieje, a żeby powstała również potrzeba dekad. I tu jest cały problem. Zmusi się ludzi do zakupu elektryków, i zapotrzebowanie przerośnie wydajność sieci bardzo szybko. Do tego sama technologia baterii jest wysoce nieopłacalna ekonomicznie
Przy megawatowych ładowarkach (240kW są już normą na zachodzie) pełne ładowanie takiej ciężarówki zajmie godzinę


@gysnde: czyli jeszcze tylko redukcja o jakieś 50% i mini reaktory jądrowe na stacjach i możemy wdrażać elektryczne ciężarówki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Przecież na prezentacji robili 500mil (~804km) przy pełnym załadunku (37t z naczepą),


Fajnie, ile z tego to ładunek Elonik zdradził czy najważniejszy parametr, czyli ładowność to nadal tajemnica?

a do tego jeździli po wzgórzach

Wow, niesamowite. Na pewno jako jedyna ciężarówka na świecie XD

dobrze widać odzyskiwanie energii na spadku, gdzie diesel truck grzeje bez sensu hamulce.

@gysnde: O hamowaniu silnikiem nie słyszał ekspert?
@instalacja:

Fajnie, ile z tego to ładunek Elonik zdradził czy najważniejszy parametr, czyli ładowność to nadal tajemnica?

Nie wypuścili specyfikacji jeszcze, bo pewnie się wstydzą, ew. chcą poprawić jak wyjdą z pilota na szerszy rynek. 100kWh baterii waży ~625kg w zwykłej Tesli, a w Semi jest prawdopodobnie 900kWh lub 1MWh, więc łatwo policzyć (TL;DR waży prawdopodobnie 10t-12t). Wydajność to 1.7-2kWh/mila (1.24 kWh/km), co daje 65% oszczędności na paliwie.

Prezes PepsiCo powiedział,
@pogop: A że nikt jeszcze na te wielkie ekrany nie marudził!? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież jak ją zaprezentowali kilka lat temu to największy lament był na ekrany zamiast zegarów i lusterek
Nikt nie ma wątpliwości, że pojemność energetyczna oleju napędowego jest dużo wyższa niż baterii,


@gysnde: tak tylko zwrócę uwagę, że samochód silnikiem spalinowym z każdym przebytym metrem w poziomie i pionie "dzwiga" bak ropy, natomiast pojazd elektryczny "dzwiga" ciężar baterii. Nie chce mi się wracać do fizyki i liczyć całek, ale na mój nos w takim rozrachunku kwestie odzysku energii z hamowania pewnie są pomijalne.

I brutalna prawda jest taka, że
auto świat po prostu wie, że takie treści się w Polsce klikają i robią burzę w komentarzach. Bo:


@pogop: no bo elektryki w obecnej technologii to ślepy zaułek motoryzacji i dopiero gdy uda się opracować odpowiednie akumulatory to będą miały sens, ale nie ładowane z elektrowni węglowych XDDDD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Nie wypuścili specyfikacji jeszcze, bo pewnie się wstydzą, ew. chcą poprawić jak wyjdą z pilota na szerszy rynek.

Wstydzą się specyfikacji swojego produktu? No to wróżę spektakularny sukces XD
Czekam na samolot Elona, który już można kupić, ale bez informacji ile może wziąć na pokład pasażerów. Za to będzie wiadomo że jest ładowanie bezprzewodowe telefonów XDD

Ech fanboje, fanboje.

Lol.
@gysnde: Czyli nie, inaczej przecież nie pisałbyś bredni o grzaniu hamulców.
@bdg-bro:

tak tylko zwrócę uwagę, że samochód silnikiem spalinowym z każdym przebytym metrem w poziomie i pionie "dzwiga" bak ropy, natomiast pojazd elektryczny "dzwiga" ciężar baterii. Nie chce mi się wracać do fizyki i liczyć całek, ale na mój nos w takim rozrachunku kwestie odzysku energii z hamowania pewnie są pomijalne.

To wszystko jest już uwzględnione w rachunkach. 100km Teslą model 3 kosztuje ~10-12zł ( 155Wh/km * 100km * 0.8zł/kWh). Ile
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@gysnde: Ty, mądrala, przecież pisałeś o tarczach hamulcowych, więc nie odwracaj teraz kota ogonem.

Co z tą ładownością, jakieś dalsze argumenty czy biała flaga?
@gysnde: U nas tak jak w wielu firmach jeżdżą zespoły. W ciągu 24 godzin stają na dwie pół godzinne przerwy. Silnik nie gasnie przez sześć dni w tygodniu. Jak jeździłem sam do Kalifornii to po dziewiątej w nocy ciężko było znaleźć miejsce na noc, a co dopiero szukać ładowarki XD. Teraz jeżdżę do Seattle i przez pięć dni w tygodniu silnik nie ma czasu ostygnąć. Kierowca jezdzi w ciągu dnia po
To wszystko jest już uwzględnione w rachunkach. 100km Teslą model 3 kosztuje ~10-12zł (155Wh/km * 100km * 0.8zł/kWh).


@gysnde: otworzyłem link do Tesli 3. Ty tak poważnie?
Czyli na przejechanie 100km Tesla 3 o masie 2,2t i prawie 500 HP zużyje 15,5 kWh?
Tam dalej podają:

Vehicle Fuel Equivalent 1.7 l/100km


Jeżeli przyjąć sprawność silnika spalinowego na 40%, to Tesla jest porównywana do auta o spalaniu 4,25l/km.
Przecież te dane
@bdg-bro:

otworzyłem link do Tesli 3. Ty tak poważnie?

Czyli na przejechanie 100km Tesla 3 o masie 2,2t i prawie 500 HP zużyje 15,5 kWh?

Tak, a o co chodzi? Specyfikacja jedno, ale na youtubie tego jest dużo testujących w różnych warunkach. Tu przykłady: 1 2

Jeżeli przyjąć sprawność silnika spalinowego na 40%, to Tesla jest porównywana do auta o spalaniu 4,25l/km.

Przecież te dane i parametry kompletnie się rozjeżdżają.

To
Nie potrzebnie wrzucani są do jednego worka wszyscy, którzy coś powiedzą negatywnego o rynku aut elektrycznych . Ja będę obstawał , że mimo wszystko jakieś lobby nadało sobie prawo do prowadzenia tego trendu, ponieważ jak pisałeś:

Konkurencyjnych technologii jest wiele


@gysnde: ale regulacje prawne są kierowane pod dyktando i korzyść największych graczy. Auta hybrydowe zostały zdegradowane do rangi aut spalinowych, a mogłyby wspomóc zrównoważone przejście na auta wpelni elektryczne (tylko po
@bdg-bro:

Nie potrzebnie wrzucani są do jednego worka wszyscy, którzy coś powiedzą negatywnego o rynku aut elektrycznych . Ja będę obstawał , że mimo wszystko jakieś lobby nadało sobie prawo do prowadzenia tego trendu, ponieważ jak pisałeś:

Myślę, że tu akurat dominują środowiskowi lewacy, którzy najchętniej by wszystkich widzieli na rowerach i w tramwajach. Mieszkając w Warszawie, zrezygnowałem z częstej rekreacyjnej jazdy rowerem właśnie przez nieakceptowalne poziomy pyłów. Lepiej wyjechać za