Aktywne Wpisy
Gustav88 +408
Mam nadzieję że trzecia droga przepchnie w końcu ten kataster od drugiego albo trzeciego mieszkania w umowie koalicyjnej. Jako jedyni to mieli w programie ale coś czuje że może się uda.
#nieruchomosci
#nieruchomosci
oydamoydam +94
#heheszki #humorobrazkowy #autoswiat #tesla #elektromobilnosc #samochody #motoryzacja #samochodyelektryczne #transport
@Oastry: taka ciężarówka wiezie ciężkie paliwo, im więcej go zużyje tym będzie lżejsza czyli zasięg się wydłuża w czasie jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdy bak dąży do zera to dystans dąży do nieskończoności.
Ale ona już istnieje, to jest zasadnicza różnica. Sieć energetyczna pozwalająca na zasilenie pojazdów elektrycznych nie istnieje, a żeby powstała również potrzeba dekad. I tu jest cały problem. Zmusi się ludzi do zakupu elektryków, i zapotrzebowanie przerośnie wydajność sieci bardzo szybko. Do tego sama technologia baterii jest wysoce nieopłacalna ekonomicznie
@gysnde: czyli jeszcze tylko redukcja o jakieś 50% i mini reaktory jądrowe na stacjach i możemy wdrażać elektryczne ciężarówki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fajnie, ile z tego to ładunek Elonik zdradził czy najważniejszy parametr, czyli ładowność to nadal tajemnica?
Wow, niesamowite. Na pewno jako jedyna ciężarówka na świecie XD
@gysnde: O hamowaniu silnikiem nie słyszał ekspert?
Nie wypuścili specyfikacji jeszcze, bo pewnie się wstydzą, ew. chcą poprawić jak wyjdą z pilota na szerszy rynek. 100kWh baterii waży ~625kg w zwykłej Tesli, a w Semi jest prawdopodobnie 900kWh lub 1MWh, więc łatwo policzyć (TL;DR waży prawdopodobnie 10t-12t). Wydajność to 1.7-2kWh/mila (1.24 kWh/km), co daje 65% oszczędności na paliwie.
Prezes PepsiCo powiedział,
@Oastry: albo i nawet im cięży zasięg, tym większy ładunek
Przecież jak ją zaprezentowali kilka lat temu to największy lament był na ekrany zamiast zegarów i lusterek
@gysnde: tak tylko zwrócę uwagę, że samochód silnikiem spalinowym z każdym przebytym metrem w poziomie i pionie "dzwiga" bak ropy, natomiast pojazd elektryczny "dzwiga" ciężar baterii. Nie chce mi się wracać do fizyki i liczyć całek, ale na mój nos w takim rozrachunku kwestie odzysku energii z hamowania pewnie są pomijalne.
I brutalna prawda jest taka, że
@pogop: no bo elektryki w obecnej technologii to ślepy zaułek motoryzacji i dopiero gdy uda się opracować odpowiednie akumulatory to będą miały sens, ale nie ładowane z elektrowni węglowych XDDDD
Wstydzą się specyfikacji swojego produktu? No to wróżę spektakularny sukces XD
Czekam na samolot Elona, który już można kupić, ale bez informacji ile może wziąć na pokład pasażerów. Za to będzie wiadomo że jest ładowanie bezprzewodowe telefonów XDD
Ech fanboje, fanboje.
Lol.
@gysnde: Czyli nie, inaczej przecież nie pisałbyś bredni o grzaniu hamulców.
To wszystko jest już uwzględnione w rachunkach. 100km Teslą model 3 kosztuje ~10-12zł ( 155Wh/km * 100km * 0.8zł/kWh). Ile
Co z tą ładownością, jakieś dalsze argumenty czy biała flaga?
@gysnde: nie podają, bo to kompromitacja, a nie żadna innowacja i rewolucja