Wpis z mikrobloga

a w spalinowych im cięższy ładunek tym większy zasięg ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Oastry: taka ciężarówka wiezie ciężkie paliwo, im więcej go zużyje tym będzie lżejsza czyli zasięg się wydłuża w czasie jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdy bak dąży do zera to dystans dąży do nieskończoności.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@gysnde: nikt nie neguje tego że infrastruktura paliwowa powstawała wiele dekad, to dosyć oczywiste. Jest też bardziej skomplikowana niż infrastruktura energetyczna.
Ale ona już istnieje, to jest zasadnicza różnica. Sieć energetyczna pozwalająca na zasilenie pojazdów elektrycznych nie istnieje, a żeby powstała również potrzeba dekad. I tu jest cały problem. Zmusi się ludzi do zakupu elektryków, i zapotrzebowanie przerośnie wydajność sieci bardzo szybko. Do tego sama technologia baterii jest wysoce nieopłacalna ekonomicznie
Przy megawatowych ładowarkach (240kW są już normą na zachodzie) pełne ładowanie takiej ciężarówki zajmie godzinę


@gysnde: czyli jeszcze tylko redukcja o jakieś 50% i mini reaktory jądrowe na stacjach i możemy wdrażać elektryczne ciężarówki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Przecież na prezentacji robili 500mil (~804km) przy pełnym załadunku (37t z naczepą),


Fajnie, ile z tego to ładunek Elonik zdradził czy najważniejszy parametr, czyli ładowność to nadal tajemnica?

a do tego jeździli po wzgórzach

Wow, niesamowite. Na pewno jako jedyna ciężarówka na świecie XD

dobrze widać odzyskiwanie energii na spadku, gdzie diesel truck grzeje bez sensu hamulce.

@gysnde: O hamowaniu silnikiem nie słyszał ekspert?
@instalacja:

Fajnie, ile z tego to ładunek Elonik zdradził czy najważniejszy parametr, czyli ładowność to nadal tajemnica?

Nie wypuścili specyfikacji jeszcze, bo pewnie się wstydzą, ew. chcą poprawić jak wyjdą z pilota na szerszy rynek. 100kWh baterii waży ~625kg w zwykłej Tesli, a w Semi jest prawdopodobnie 900kWh lub 1MWh, więc łatwo policzyć (TL;DR waży prawdopodobnie 10t-12t). Wydajność to 1.7-2kWh/mila (1.24 kWh/km), co daje 65% oszczędności na paliwie.

Prezes PepsiCo powiedział,
@pogop: A że nikt jeszcze na te wielkie ekrany nie marudził!? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież jak ją zaprezentowali kilka lat temu to największy lament był na ekrany zamiast zegarów i lusterek
Nikt nie ma wątpliwości, że pojemność energetyczna oleju napędowego jest dużo wyższa niż baterii,


@gysnde: tak tylko zwrócę uwagę, że samochód silnikiem spalinowym z każdym przebytym metrem w poziomie i pionie "dzwiga" bak ropy, natomiast pojazd elektryczny "dzwiga" ciężar baterii. Nie chce mi się wracać do fizyki i liczyć całek, ale na mój nos w takim rozrachunku kwestie odzysku energii z hamowania pewnie są pomijalne.

I brutalna prawda jest taka, że
auto świat po prostu wie, że takie treści się w Polsce klikają i robią burzę w komentarzach. Bo:


@pogop: no bo elektryki w obecnej technologii to ślepy zaułek motoryzacji i dopiero gdy uda się opracować odpowiednie akumulatory to będą miały sens, ale nie ładowane z elektrowni węglowych XDDDD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Nie wypuścili specyfikacji jeszcze, bo pewnie się wstydzą, ew. chcą poprawić jak wyjdą z pilota na szerszy rynek.

Wstydzą się specyfikacji swojego produktu? No to wróżę spektakularny sukces XD
Czekam na samolot Elona, który już można kupić, ale bez informacji ile może wziąć na pokład pasażerów. Za to będzie wiadomo że jest ładowanie bezprzewodowe telefonów XDD

Ech fanboje, fanboje.

Lol.
@gysnde: Czyli nie, inaczej przecież nie pisałbyś bredni o grzaniu hamulców.
@bdg-bro:

tak tylko zwrócę uwagę, że samochód silnikiem spalinowym z każdym przebytym metrem w poziomie i pionie "dzwiga" bak ropy, natomiast pojazd elektryczny "dzwiga" ciężar baterii. Nie chce mi się wracać do fizyki i liczyć całek, ale na mój nos w takim rozrachunku kwestie odzysku energii z hamowania pewnie są pomijalne.

To wszystko jest już uwzględnione w rachunkach. 100km Teslą model 3 kosztuje ~10-12zł ( 155Wh/km * 100km * 0.8zł/kWh). Ile
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@gysnde: Ty, mądrala, przecież pisałeś o tarczach hamulcowych, więc nie odwracaj teraz kota ogonem.

Co z tą ładownością, jakieś dalsze argumenty czy biała flaga?
@gysnde: U nas tak jak w wielu firmach jeżdżą zespoły. W ciągu 24 godzin stają na dwie pół godzinne przerwy. Silnik nie gasnie przez sześć dni w tygodniu. Jak jeździłem sam do Kalifornii to po dziewiątej w nocy ciężko było znaleźć miejsce na noc, a co dopiero szukać ładowarki XD. Teraz jeżdżę do Seattle i przez pięć dni w tygodniu silnik nie ma czasu ostygnąć. Kierowca jezdzi w ciągu dnia po