Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko434
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

v__L
v__L

v__L

Dołączył 6 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1476
  • Znaleziska 880
  • Mikroblog 596
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 18

889

Rolnicy w Niemczech płacą 2750 zł za saletrę!

Rolnicy w Niemczech płacą 2750 zł za saletrę!

Ceny nawozów nadal spadają w całej Europie. W Niemczech saletra kosztuje obecnie 2750 zł/t. W Polsce jej średnia cena wynosi 3850 zł/t.

rolnik_wykopowy
z
tygodnik-rolniczy.pl
dodany: 24.01.2023, 21:53:10
  • 144
  • #
    rolnictwo
  • #
    gospodarka
  • #
    bekazpisu
  • #
    europa
v__L
v__L
v__L 25.01.2023, 10:50:24 via Android
  • -2
@muckfods i paradoksalnie ten prąd z węgla jest najtańszy z tego wszystkiego a cena surowca to niecałe 20% ceny końcowej prądu, reszta to opłaty za CO i duże marże spółek energetycznych, bo wegiel praktycznie za tą samą cenę idzie do elektrowni. Taka sama sytuacja jest z gazem ktory jest tańszy niż przed wojną ale cena dla odbiorców do góry, a przemysłu to nawet 3-4 krotnie podwyżka

526

Boisko w Psarach jest obserwowane przez ukrytą kamerę.

Boisko w Psarach jest obserwowane przez ukrytą kamerę.

Cwaniak od boiska w Psarach zamontował ukrytą kamerę na swojej posesji. W budynku nie mieszka, ale obserwuje wszystko na monitoringu i po każdym złamaniu zakazu korzystania z boiska zgłasza to do gminy, która wypłaca mu 500 złotych za każde takie zgłoszenie.

rolnik_wykopowy
z
youtube.com
dodany: 22.01.2023, 14:14:23
  • 100
  • #
    polska
  • #
    malopolska
  • #
    prawo
  • #
    sadowehistorie
  • #
    patologiazewsi
  • #
    patologiazmiasta
v__L
v__L
v__L 22.01.2023, 21:06:14 via Android
  • 1
@Jaupiorecispodnie była szkoła i boisko, natomiast zapewniali go że niby ma być zamknięta, co nie zmienia faktu że gość mega upierdliwy, powinni sobie przychodzić koło boiska i grać na bębnach, gitarach, fletach czy tam co jeszcze w ramach zajęć na świeżym powietrzu, jak on muzyk to będzie melodia dla jego uszu
morgiel
morgiel
morgiel
11.01.2023, 08:38:54
  • 8
dajcie jakieś strategie ekonomiczne typu openttdd(mile widziane budowanie miasta a nie tylko transportu) albo strategie ogólnie wojenne(typu twierdza)
najlepiej jakby by to były gry z małymi wymaganiami sprzętowymi bo mój komp nie należy do najlepszych(mogą być stare) no i najlepiej nie drogie xd
#gry #strategie
morgiel - dajcie jakieś strategie ekonomiczne typu openttdd(mile widziane budowanie m...

źródło: comment_16734263148fzHejxUbo82bwE30i1Q27.jpg

Pobierz
  • psspspspsp
  • Laggger97
  • JohnnyTheFox
  • Piro3202
  • Fugazi
  • +3 innych
  • 12
v__L
v__L
v__L 11.01.2023, 09:29:33 via Android
  • 0
@morgiel simcity 3000 chyba najlepsze

384

Transakcja przygotowywana z premedytacją. Cena niższa niż wartość księgowa

Transakcja przygotowywana z premedytacją. Cena niższa niż wartość księgowa

Nakłady Saudi Aramco na udziały w Rafinerii Gdańskiej mogą się zwrócić po ok. 14 miesiącach, a przyzwoitą wartością na zwrot z inwestycji jest pięć-siedem lat. W mojej ocenie kwota sprzedaży jest rażąco zaniżona - mówi dr Dariusz Wieczorek, który sporządził opinię na temat ekonomicznych skutków....

raul7788
z
trojmiasto.wyborcza.pl
dodany: 09.01.2023, 06:53:19
  • 36
  • #
    polska
  • #
    orlen
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
v__L
v__L
v__L 09.01.2023, 09:09:13 via Android
  • 0
@Kargaroth nierentowne jak nierentowne wszystko zależy od ceny węgla, JSW działające na zasadach rynkowych ma 8mld zysku za 2022, a pozostałe spółki jak PGG, Tauron które sprzedaja węgiel po cenach produkcji do krajowej energetyki koło bilansu na 0, ale rozumiem że wolabys żeby te spółki osiągały dziesiątki mld zysku (sprzedając po cenach rynkowych rzędu 1,5-2k za tonę zamiast 350zl) a w telewizji partia się chwaliła jakich czempionow mamy, oczywiście kosztem twoim i

295

W PRL mieli rozmach: jeden podpis, wyrok śmierci na miasto. Brakło paru miesięcy

W PRL mieli rozmach: jeden podpis, wyrok śmierci na miasto. Brakło paru miesięcy

Skandaliczna historia z epoki późnego Gierka. Bytom - piękny Bulwar, dziś tylko na zdjęciach. Gdyby zdemolowanie kwartału 23 zabytkowymi kamienicami z dowolnego powodu opóźniło się o kilka miesięcy, zapewne w ogóle by do niego nie doszło. Towarzysze już wtedy mieli całą masę problemów na głowie...

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 07.01.2023, 19:22:29
  • 117
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    architektura
  • #
    bytom
  • #
    slask
  • #
    ciekawostkihistoryczne
v__L
v__L
v__L 08.01.2023, 11:50:24 via Android
  • 25
@bobsonjones wystarczy powiedzieć że w momencie przyłączenia śląska (jego 35% obszaru) po powstaniach Śląskich do II RP majtek tego obszaru był 2 krotnie wyższy niż cały majatek II RP, to tylko pokazuje jaka była przepaść pod względem rozwoju infrastruktury i przemysłu.

Śląsk długo napędzał budżet Polski czy się to komuś podoba czy nie a wiele kamienic po 2 WŚ było rozbieranych i cegły transportowane na odbudowę Warszawy. Same słowa byłego premiera UK
v__L
v__L
v__L 08.01.2023, 12:17:13 via Android
  • 15
@bobsonjones to był były premier UK, możesz sobie poczytać o genezie słów i dlaczego UK zabiegała aby Śląska nie odbierać Niemcom, co do zdrady i destabilizacji, na Śląsku (dolnym i górnym) społeczeństwo było bardzo wymieszane, Niemcy, Czesi, Polacy, różne zabory a większość majątków i rozwoju ten rejon zawdzięcza Niemcom, Polacy walczyli o przynależność do Polski (choć wielu też temu sprzeciwiało), aby wyrwac się spod panowania Prus, jednak po przydzieleniu Śląska do II
v__L
v__L
v__L 08.01.2023, 16:20:06 via Android
  • 3
@bobsonjones tak śląsk był w granicach ówczesnej Polski nawet późniejszy książęta piastowscy zarządzali tymi regionami, natomiast gdyby się przyjrzeć ostatnim wiekom to rejony dolnego i górnego Śląska były dłużej pod panowaniem Prus, nie oznacza to że mieszkali tutaj tylko Niemcy ale wpływy germanskie w kulturze, mentalności, religii, szkolnictwie czy infrastrukturze są bardzo znaczne.

A co do znaczenia rejonów to tutaj chodzi o czasy bardzo bliskie - mówimy o niecałym wieku więc są
v__L
v__L
v__L 08.01.2023, 16:34:21 via Android
  • 7
@Masterpolska94 widać że nie masz pojęcia o czym piszesz, Bytom jak kolega wyżej jest jednym ze starszych miast w Polsce i istniał długo przed przemysłem, podobnie Gliwice, problem z walącymi miastami, budynkami wynikał z tego że kadra niemiecka pracujaca w kopalniach wiedziała że są filary ochronne mające na celu nie dopuścić do zniszczeń, Polacy widzieli tylko węgiel blisko szybu i kasę jaka można na nim zarobić, z całej Polski ludzie zjeżdżali do

589

Węgiel tanieje w Rotterdamie już tylko 180 $ za tonę - w szczycie 430 $

Węgiel tanieje w Rotterdamie już tylko 180 $ za tonę - w szczycie 430 $

Za chwilę polskie kopalnie znów będą na minusie.

pulutlukas
z
pl.investing.com
dodany: 05.01.2023, 17:54:14
  • 99
  • #
    ekonomia
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 09:27:37 via Android
  • 0
@f3st3r kopalnie/spółki (PGG, Tauron) sprzedające węgiel energetyczny który w 90% trafia do polskiej energetyki cały czas sprzedawały i sprzedają węgiel po ok. 350zl za tonę więc ich ceny rynkowe nie dotyczą bo cały czas krążą koło zera...

Co innego Ty czy ja którzy musimy kupić węgiel po 1,5-3k w zależności od okresu i miejsca, bo za tyle nasze panstwo sprowadziło w szczycie cenowym te kilka-kilkanaście mln t węgla i musi go teraz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 09:33:32 via Android
  • 1
@krystynalaga gówno prawda... Dalej kupują po cenie 300-350zl, jedynie na jesień cena wzrosła bo wliczyli w bilans te kilka mln ton węgla zza granicy który kupili za jakieś 1,8-2k za tonę

Jak dodasz te parę mln t sprowadzonych zza granicy za 2k z ilością około 25-30mln ton z polskich kopalń za 300-350zl to wyjdzie ci wypadkowa która ostatnio podają czyli ok 650-680zl za tonę, także kopalnie PGG, Tauronu dalej gówno mają bo
v__L - @krystynalaga gówno prawda... Dalej kupują po cenie 300-350zl, jedynie na jesi...

źródło: comment_1672997612myYbZhdr3PNuV8M8J1BPNl.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 09:54:18 via Android
  • 0
@krystynalaga tak widziałem, najnowsze dane dają ok 650zl dla obecnego miesięca i 530-530zl za 3kw za tonę bo wliczony jest węgiel sprowadzony zza granicy za ogromną kasę, dla 2 kw2022 było to niecałe 350zł za tonę gdy ceny rynkowe dochodziły do 300$ za tonę na rynku
v__L - @krystynalaga tak widziałem, najnowsze dane dają ok 650zl dla obecnego miesięc...

źródło: comment_16729988586GqsDIWgzpLUkbQbUeCTAd.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 09:54:30 via Android
  • 0
@krystynalaga https://serwisy.gazetaprawna.pl/energetyka/artykuly/8576137,ceny-wegla-w-polsce-gornicze-zniwa-drozyzna-import-wegla.html
v__L - @krystynalaga https://serwisy.gazetaprawna.pl/energetyka/artykuly/8576137,ceny...

źródło: comment_1672998870bDTmQc0QxmY0mE7sY9Lm2k.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 09:54:51 via Android
  • 1
@krystynalaga cd artykułu, link powyżej
v__L - @krystynalaga cd artykułu, link powyżej

źródło: comment_1672998890d4gPo7RnCAF2fCKnOoLQA1.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 10:00:24 via Android
  • 0
@krystynalaga 325zl za tonę dla 2kw, oficjalne dane, a ty dalej twierdz że to kopalnie kosza kokosy i zarabiają na nas...

https://www.money.pl/gospodarka/ceny-wegla-drozeje-surowiec-dla-energetyki-i-cieplownictwa-6796700938583008a.html
v__L - @krystynalaga 325zl za tonę dla 2kw, oficjalne dane, a ty dalej twierdz że to ...

źródło: comment_1672999224oPMo6U28cbHNtD6fT0oqKo.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 14:06:18 via Android
  • 0
@rosso_corsa czemu podajesz jeden miesiąc a nie cały rok? Bo wtedy wyplacili barbórke czyli nałożyły się 2 wypłaty w jednym miesiącu i łatwiej manipulować danymi jakby faktycznie górnik zarobil 14k na miesiąc
v__L
v__L
v__L 06.01.2023, 21:36:18 via Android
  • 0
@rosso_corsa w układzie zbiorowym mają zapisane ze 4.12 na barbórke dostają premie roczna na którą ściągają im z każdej wypłaty część która wtedy wypłacają, dogadaj się z pracodawcą niech Ci z każdej wypłaty zabierze 1/12 i wypłaci 4 grudnia, poczujesz się jak górnik... W tym roku wyplacili ja pod koniec listopada stąd te 14k które na wypłatę daje 7k brutto, wliczając dyrekcję, prezesów i wynagrodzenie za święta, kokosy

858

Górnicy z JSW chcą 25-proc. podwyżkę oraz żądają spotkania z Sasinem

Górnicy z JSW chcą 25-proc. podwyżkę oraz żądają spotkania z Sasinem

Związkowcy z Jastrzębskiej Spółki Węglowej w trybie sporu zbiorowego wystąpili we wtorek do zarządu firmy o 25-procentową podwyżkę wynagrodzeń. Zwrócili się też do rady nadzorczej o negatywnie zaopiniowanie planu techniczno-ekonomicznego spółki, który - według związków - zakłada zamrożenie płac.

mistejk
z
bankier.pl
dodany: 03.01.2023, 14:44:15
  • 259
  • #
    polska
  • #
    jsw
  • #
    gielda
  • #
    gornictwo
  • #
    inflacja
  • #
    wegiel
v__L
v__L
v__L 03.01.2023, 21:11:53 via Android
  • 1
@Argonix pytanie czy jeden rekordowy rok ze względu na wojnę w Rosji i rekordowe zyski JSW, w 2022 roku, bo 2021 nie był tak dobrym i uratował ich tylko ostatni kwartał powinny być przejedzone na podwyżki płac, moim zdaniem jakąś niewielka podwyżka, inwestycje w nowe pokłady, poziomy aby przygotować się na gorsze czasy i zejść z kosztem wydobycia, ew premia jeśli rok 2023 będzie dalej bardzo dobry, już są przesłanki że ceny
v__L
v__L
v__L 03.01.2023, 21:21:38 via Android
  • 14
@konkarne akurat JSW sprzedaje rynkowo i ma rekordowe zyski ze względu na rekordowe ceny (ok 8mld na plus za 2022).

Natomiast PGG, Tauron które głównie zaopatrują polska energetykę mimo rekordowych cen węgla sprzedają po koszcie produkcji, 90% wydobycia (po ok. 350zł), mogąc notować rekordowe zyski będą pewnie na zero lub niewielka kreska, ale to ustalenia na szczeblu państwowym, chyba że wolałbyś żeby takie spółki notowały wyniki rzędu kilkunastu lub kilkudziesięciu mld na
Papier_Toaletowy
Papier_Toaletowy
Papier_Toaletowy
03.01.2023, 16:22:10
  • 1892
Od czerwca*, w każdym miesiącu w okolicach 3/4 tygodnia będę robił identyczny koszyk zakupowy w Biedrze. Dlaczego tam? Bo jestem leniwy a do tego przybytku mam 20 metrów.

Jest to 7 z 12 postów*

W koszyku nie ma wódki, piwa, whisky, ogórków, salcesonu, psiego żarcia i co tam jeszcze można wymyślić, każdy kupuje coś innego wg własnych preferencji, a to są moje (update - tylko z maja, miesiąca testowego). Reszta pozycji to
Papier_Toaletowy - Od czerwca*, w każdym miesiącu w okolicach 3/4 tygodnia będę robił...

źródło: comment_16727633586ITXfu3NH3PwAlrZebyPCj.jpg

Pobierz
  • fwraven
  • ToJaMateusz
  • radziol88
  • ChocNieSniezySniegWciazSwiezy
  • 100-TVarzyGrzybiarzy
  • +1887 innych
  • 79
v__L
v__L
v__L 03.01.2023, 20:59:09 via Android
  • 1
@Papier_Toaletowy z oliwa masz błąd w końcowej kolumnie zamiast 1,31 powinno być 3,31, popraw do obliczeń
  • BrzydalGruby
niedasieukryc
niedasieukryc
niedasieukryc
30.12.2022, 19:56:29
  • 49
Jakie gierki z końcówki lat 90 polecicie. Długie, grywalne, w których grafika się nie zestarzała, aby wrócić w klimat tamtych czasów(a w zasadzie poznać bo miałem wtedy kilka lat).

Commandos Za linią wroga, HOMM3...

#gry #komputery #lata90 #pytanie
#nostalgia
  • Ludobojstwo0
  • matkaPewnegoMirka
  • boro271
  • Eustachy_goli_pachy
  • ondraszek
  • +44 innych
  • 107
v__L
v__L
v__L 30.12.2022, 22:50:34 via Android
  • 3
@niedasieukryc AoE 1, 2; Settlers 2, Dark Colony, Fallout 1, 2; Jagged Alliance 2; A.r.s.e.n.a.l taste the power, Simcity 3000, UT99,

Kknd, clash, majesty, tzar, NFS: hot pursuit,
  • over9000
  • panKrzysztofKrawczyk
  • niedasieukryc

861

Gigantyczne pensje w górnictwie. Przeciętny Polak może o takich zarobkach.

Gigantyczne pensje w górnictwie. Przeciętny Polak może o takich zarobkach.

Górnicy w listopadzie otrzymali kolejne premie, które mają zrekompensować im wysoką inflację. Oprócz tego mogli się cieszyć przyspieszonymi bonusami z okazji Dnia Górnika. W rezultacie średnie wynagrodzenie w sektorze "Górnictwo i wydobywanie" wyniosło w listopadzie 2022 r. 14 178 zł.

darosoldier
z
money.pl
dodany: 27.12.2022, 18:23:04
  • 213
  • #
    polska
  • #
    gornictwo
  • #
    praca
  • #
    slask
  • #
    finanseirachunkowosc
  • #
    ekonomia
v__L
v__L
v__L 28.12.2022, 07:13:34 via Android
  • 4
@sh2dov w takiej PGG, Tauron to na początek więcej jak 3,5-4k nie zarobisz (w zależności od świąt) , trafisz do działu elektrycznego(ed1, ed2, ed3) bo automatyki nie ma, jak jsw to może z 1k więcej, po kilku latach możesz liczyć na zarobek z 1k więcej (wyższa karta Górnika), do tego barbórka i 14tka, czyli sumarycznie z 7k brutto na miesiąc dla takiej PGG, Tauron po kilkunastu latach możesz dobić do jakiś 9-10k
v__L
v__L
v__L 28.12.2022, 07:16:12 via Android
  • 1
@kamil564712 średnie 14k brutto bo pod koniec miesiąca wyplacili barbórke która normalnie jest wypłacana w grudniu, cała tajemnica

Jeśli w październiku średnie było 8,6k brutto a listopad 14.2k, to oznacza że 14,2-8,6 = 5,6k brutto na rękę jakieś 4k, czyli tyle wynosiła średnio barbórka w 2022, cudów nie ma... Tym bardziej że w latach poprzednich to była taka dobra miesięczna wyplata

Więc podsumowując dają wam barbórke w listopadzie, żeby nie nałożyła się
v__L
v__L
v__L 28.12.2022, 07:33:05 via Android
  • 2
@Ratman co to za firma jak u nas robiąc 3-4 święta miesięcznie to na rok 90k brutto wyciągasz i to mówię o doświadczonych mających 5-10 lat dołu
v__L
v__L
v__L 28.12.2022, 20:12:05 via Android
  • 0
@ipkis123 idź do pracodawcy niech Ci potrąca z każdej wypłaty po 8-10% z każdego miesiąca i wypłaci w grudniu na barbórke będziesz mógł się poczuć jak górnik
v__L
v__L
v__L 28.12.2022, 20:25:35 via Android
  • 0
@kwanty z tego co mi wiadomo to jest barbórka w grudniu i 14 w lutym, czegoś takiego jak 13 nie ma, do tego kartki żywnościowe za dniowke zjazdowa i wczasy pod grusza lub dofinansowanie do wczasów (jak w większości dużych zakładów) co razem zsumowane i wliczajac święta, soboty, niedziele przepracowane dawało w 2021 roku jakieś 6,5-7,5k brutto na miesiąc na takiej PGG czyli jakieś 4,2-5k na rękę

530

Bogatych chrześcijan ubywa, świat zapełniają biedni muzułmanie.

Bogatych chrześcijan ubywa, świat zapełniają biedni muzułmanie.

Liczba chrześcijan na świecie zmalała w ostatnich dwóch latach o prawie 40 mln – wynika z naszych szacunków na podstawie dostępnych publicznie baz danych. Najbardziej w Meksyku i USA.

darosoldier
z
businessinsider.com.pl
dodany: 24.12.2022, 20:46:28
  • 244
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    religia
  • #
    islam
  • #
    katolicyzm
  • #
    chrzescijanstwo
v__L
v__L
v__L 25.12.2022, 14:30:43 via Android
  • -2
@dixieman zapomniałeś jeszcze dodać że w kk nawet jak jestes po apostazji to dalej wliczaja Cię jako wierzącego stąd te statystyki zawsze będą zawyżane na korzyść kk, a w przypadku protestantow te osoby są usuwane ze statystyk, stąd po laicyzacji duzy ubytek protestantow na rzecz ateistow
v__L
v__L
v__L 25.12.2022, 14:34:51 via Android
  • -1
@djtartini1 tak przepisywał książki że gdyby nie reformacja to do dzisiaj nie miałbyś przetłumaczonej biblii na języki narodowe, tylko miał w oryginalnej łacinie, reformacja nie powstała dlatego że ktoś chciał rozłamu tylko dlatego że kościół w obecnym czasie był zepsuty i zaprzeczał w wielu przypadkach naukom które są głoszone w piśmie świętym, dlatego były wojny husyckie, później reformacja i dlatego wielu biednych ludzi i zarówno dobrze wykształconych mieszczan wspierało reformację
v__L
v__L
v__L 25.12.2022, 22:59:47 via Android
  • -1
@dixieman czytając twoje wypowiedzi widać jak łatwo manipulujesz danymi i je próbujesz przeinaczać, wg źródła które kolega wcześniej wrzucił Szwajcaria stała się z kraju chrześcijańskiego z przewagą protestantów a od 80lat) z przewagą katolików, prawdopodobnie głównie przez imigracje (duży wzrost ludności) twierdzisz że przed laty 1900 był to kraj Katolicki nie mając danych a widać z zamieszczonych ze utrzymywał się długo przy podobnej liczbie ludności, odsetek wyznających i różnica przez 50 lat
v__L
v__L
v__L 25.12.2022, 23:02:07 via Android
  • 0
@dixieman
v__L - @dixieman

źródło: comment_1672009327bf8xkVc4tamE4j62E3IUli.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 26.12.2022, 06:45:57 via Android
  • -1
@dixieman proszę bardzo i jedna wypowiedź wyżej, w której twierdziłeś że protestanci zwiększali procentowo swoją liczebność do 1950, która też jest nieprawda bo procentowo utrzymywało się to na podobnym poziomie przez 50 lat, 41-42% dla kk, 56-58% protestanci, więc przed tym okresem nie ma powodów żeby twierdzić inaczej... Drugi punkt w którym twierdzisz że to za katolików Szwajcaria stała się mega bogata i należy do najbogatszych w Europie, a za protestantów nie
v__L - @dixieman proszę bardzo i jedna wypowiedź wyżej, w której twierdziłeś że prote...

źródło: comment_16720371574gnITvQcrWnhFKwtaUvues.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 26.12.2022, 07:24:25 via Android
  • -1
@dixieman po prostu jestem uczulony na głupotę i półprawdy, nie potrafisz nawet przyznać racji, że kłamiesz wyżej

1) teza że za katolików są jednymi z najbogatszych, a za protestantow nie byli - obalona
2) teza że przed 19 wiekiem katolicy przeważali/mogli przeważać, wg twojej analizy danych - obalona

Nawet gdybyś przeczytał artykuł z wiki z której wklejałeś wykres to wiedziałbyś że do XVIw. Szwajcaria była w pełni katolicka od tamtego okresu po

835

Górnicy chcą wzrostu pensji aż o 25 proc! "Nie będziemy prosić na kolanach"

Górnicy chcą wzrostu pensji aż o 25 proc! "Nie będziemy prosić na kolanach"

W Jastrzębskiej Spółce Węglowej dopiero co uzgodniono sowitą podwyżkę ekwiwalentu za posiłki regeneracyjne. Ale to tylko zaostrzyło apetyty związkowców, którzy, jak twierdzą "nie będą na kolanach prosić o podwyżki wynagrodzeń, które zapewnią godny byt pracowników i ich rodzin"

tomasz-raudner
z
slaskibiznes.pl
dodany: 22.12.2022, 17:05:38
  • 198
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    slask
  • #
    inflacja
  • #
    gornictwo
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 21:31:48 via Android
  • 53
@sawes1 6,5mld zysku za 3 kwartały to mają w sumie co podnosić...

A tak #!$%@? to uważam że w JSW zarabiają dobrze i większości się ta podwyżka nie należy, jeśli już to jakims ludziom na przodku, przodowym w ścianie czy dozorowi którzy ale o faktycznie ciężko pracują albo mają mają mega odpowiedzialność prawna, niedadekwatna do zarobków, a reszcie jak się nie podoba to niech idą na Silesie, czy PGG, jak dostaną 70%
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 07:20:23 via Android
  • 29
@Saturin jak to się mówi w dupie byłeś gówno widziałeś... koszt sprowadzenia tony węgla zza granicy w 2022 wyniósł ok 2k za tonę urobku, a z tego będzie jeszcze jakiś odpad...

Koszt wydobycia tony węgla w polskich kopalniach 300-350zl za tonę i za mniej więcej tyle kupuje go energetyka... To że ty musisz kupić po 3k to podziękuj krajowym czempionom, którzy od lat ograniczają wydobycie i sprowadzali wegiel od Rosji na potęgę
v__L - @Saturin jak to się mówi w dupie byłeś gówno widziałeś... koszt sprowadzenia t...

źródło: comment_1671780023avTEkgCFROZ70weOk3JSDL.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 07:25:37 via Android
  • 8
@Saturin więc ciesz się że masz ten Śląsk, bo sama PGG i Tauron wydobywaja ok. 30mln t węgla który idzie w większości do polskiej energetyki za 350zl za tonę (2022 rok), gdybyś musiał sprowadzić ten węgiel zza granicy za 2k za tonę to nie kosztowałby 10mld tylko jakies 60mld, czyli skarb państwa oszczędził na tym tylko w tym roku ok 50mld złotych, więc pomyśl sobie kto kogo okrada i czy stać cie
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 11:43:42 via Android
  • 1
@h225m obecnie cena ARA 230$ (dla 2022 około 300-400$ i duże braki) więc ponad 1k za tonę urobku z którego będziesz miał jakieś min 10% skały płonnej czyli odpadu, dowieź do portu w Gdańsku. Przeładuj, przesortuj i przewieź w głąb kraju wyjdzie przy lekkiej kalkulacji 1,5k za tonę, przy krajowym 350zł za tonę gotowego sortowanego opału. Lekko licząc 1k oszczędności na tonie, przy ilości idącej w dziesiątki mln ton rocznie, czyli dziesiątki
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 11:57:26 via Android
  • -1
@LDevil polityka uni też polegała na praworządności, ale u nas się stosuje ta która jest na rękę władzy, a artykuł dotyczy JSW która wydobywa węgiel koksowy nie energetyczny, koksowy nie jest brudny bo używany do produkcji stali
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 12:02:59 via Android
  • 2
@Dziki_ a druga sprawa że u nas węgiel wychodzący z kopalni jest o określonej wielkości, kaloryczności i dopasowany do danych pieców, elektrowni etc. Zza granicy może mieć różna kaloryczność, przerosty, uziarnienie już nie mówiąc że mogą być problemy z dostępnością i transportem

A mówiąc o całej branży to nie popieram organizacji, zarządzania, kolesiostwa itd w górnictwie ale mówienie że się nie opłaca jest skrajnie krótkowzroczne i nieodpowiedzialne
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 15:07:43 via Android
  • 0
@h225m większość elektrowni węglowych jest na Śląsku lub okolicach (Rybnik, Łaziska, Opole, Jaworzno) skąd załadowany na bocznicach kopalń jest transportowany bezpośrednio do elektrowni - jakieś kilkanaście, kilkadziescia km lub do niektórych ciepłowni bezpośrednio taśmociągiem z kopalni a nie kilkaset km, przez cala Polske... Lata tłuste i chude, podczas lat tłustych zarabiasz na lata chude tak się robi na całym świecie, tak tak cały czas dotacje, nie opłaca się dlatego kilka firm chce
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 15:36:46 via Android
  • 0
@h225m no właśnie w Polsce obecne kontrakty są tak ustawione że kopalnie wydobywające węgiel energetyczny mają być na wynik zero +- aby cena prądu była jak najniższa, w latach wczesniejszcyh też miałeś wyniki że jsw, kw miała setki mln, mld zysku za rok
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 15:44:40 via Android
  • 0
@h225m dobrze że nie kilkaset mld, albo bilionów, bo jak na razie nie potrafisz podać danych mówiących o tych dziesiątkach mld, a do obliczeń za obecny rok, kwitujesz że jeden taki, nadchodzący też będzie rekordowy pod względem cen węgla, a uwzględnia się i dobre i gorsze okresy
v__L
v__L
v__L 24.12.2022, 19:37:28 via Android
  • 0
@h225m gdybyś poczytał to jest to kwota, ktora jest wypłacana w zamian za ograniczanie wydobycia w ramach likwidacji górnictwa do 2049, w porozumieniu z UE, czyli dopłaty za utracone zyski... Dlatego zwiazki w tym roku oczekiwały ustalenia od rządu, który z jednej strony ma podpisany dokument w świetle którego ograniczamy wydobycie i trzymamy się ustaleń, a z drugiej strony jest kryzys i rząd oczekuje zwiększenia wydobycia że względu na braki surowca. ..

853

To oni zawyżają średnią krajową. Rekordowe płace w podziale na branże

To oni zawyżają średnią krajową. Rekordowe płace w podziale na branże

W listopadzie padł płacowy rekord. Średnie wynagrodzenie w kraju wyniosło ponad 6,8 tys. zł brutto. Jednak dwukrotnie większe wypłaty dostali w tym czasie pracownicy zatrudnieni w górnictwie. Oni o...

contrast
z
businessinsider.com.pl
dodany: 23.12.2022, 15:04:53
  • 232
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    gospodarka
  • #
    gornictwo
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
v__L
v__L
v__L 24.12.2022, 14:53:37 via Android
  • 3
@Rudy_Bigos_2 zjazd klatka/szolą na poziom 500/650 trwa jakieś 2min, na 800-1000m jakieś 3-3,5min ale widzę że mamy tutaj eksperta od górnictwa, nauki to chyba od samego Jarosława Wspaniałego pobierałeś
v__L
v__L
v__L 24.12.2022, 15:08:42 via Android
  • 1
@Qraape po prostu jest idiotyczne zarządzanie i tyle, podziękuj czempionom... na potęgę sprowadzalismy węgiel z Rosji w 2020 roku bo był trochę tańszy (ceny dumpingowe) od naszego, a krajowego elektrownie nie odbierały, kopalniom zabrakło kasy na inwestycje w nowe rejony i ściany, dopłacano do ograniczania wydobycia z 30mln w 2020 do 23mln w 2022, na początku roku puszczono na urlopu i odejścia ponad 2k ludzi doświadczonych co odpowiada załodze KWK Bolesław (wydobycie

122

Wigilia na Śląsku bez barszczu, uszek, pierogów. Zamiast barszczu: zupa z konopi

Wigilia na Śląsku bez barszczu, uszek, pierogów. Zamiast barszczu: zupa z konopi

Barszcz na wigilię na Śląsku? Nie. Nie ma uszek, nie ma pierogów. Jest zupa z głów karpia i grochowa, z rozgotowanego grochu z masłem. Bardzo postna. Wigilijny barszcz nie jest śląską tradycją. Gotowano raczej siemieniotkę, grzybową, fasolową. Rybną i grochową. Mówi najsławniejszy śląski kucharz.

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 23.12.2022, 11:39:30
  • Wykop Poleca
  • Reklama
  • 141
  • #
    polska
  • #
    slask
  • #
    gotowanie
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    jedzenie
  • #
    ciekawostki
v__L
v__L
v__L 24.12.2022, 08:31:09 via Android
  • 4
@gorzki99 wystarczy popatrzeć na budownictwo, architekturę i zagospodarowanie przestrzenne, jak to wyglądało za złego niemca i dobrego polaka... Wielu ludzi nie rozumie że po przyłączeniu do II RP, a także po wojnie to głowie Śląsk był motorem napędowym polskiej gospodarki, w zamian Ślązacy dostali pobudowane bloki bez ładu i składu, zniszczana infrastrukture i masę przyjezdnych ludzi za pracą, a w niektórych przypadkach szykany przez co wielu rodowitych Ślązaków później wyjechalo za granicę.
v__L
v__L
v__L 24.12.2022, 08:56:47 via Android
  • 2
@gorzki99 warto dodać że kiedyś Ślązacy byli wymieszani, żyli Polacy i Niemcy, różnych wyznań, nawet Hochbergowie którzy zarządzali tutaj dbali o rozwój szkolnictwa, opiekę zdrowotna czy budowę kościołów różnych wyznań nie zmuszając do niczego nikogo, jak przyszli Polacy to została jedyna słuszna narracja a jak nie to szykanowanie, prześladowanie ludzi, przez co wielu wyjechalo, najgorsze że wielu ludzi walczyło o niepodległość, czy podczas powstań Śląskich a później taki im się władza odwdzięczyła

737

Górnicy chcą kolejnej, wielkiej podwyżki. O ich płacach już teraz można pomarzyć

Górnicy chcą kolejnej, wielkiej podwyżki. O ich płacach już teraz można pomarzyć

Górnicy z Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW) domagają się podniesienia wynagrodzeń o jedną czwartą. W tym roku ich pensje były już podniesione o 10 proc., otrzymali też nagrody po kilkanaście tysięcy złotych brutto. Oto jak argumentują kolejne podwyżki.

biesy
z
innpoland.pl
dodany: 22.12.2022, 11:44:30
  • 126
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    pracbaza
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 19:16:13 via Android
  • 5
@alexmich tutaj mowa o JSW która jest spółka akcyjna, więc można powiedzieć że działa na zasadach rynkowych ¯_(ツ)_/¯
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 19:17:33 via Android
  • 16
@bregath tutaj mowa o JSW która podobno jest spółka akcyjna, to jak opłacani z budżetu państwa ¯_(ツ)_/¯
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 07:10:18 via Android
  • 1
@mikh znaczy że wydobywają głównie węgiel koksowy, który jest sprzedawany do odbiorców prywatnych w tym większej ilości za granicę, mają już na najbliższe 5lat zaklepany zbyt na 100% swojej produkcji, a że sprzedają węgiel po cenie rynkowej to zarabiają na tym duże pieniądze.

W przeciwieństwie do takiej PGG czy Tauronu który wydobywa głównie węgiel energetyczny sprzedawany w 90% do Krajowej energetyki za grosze.
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 07:34:07 via Android
  • 0
@mikh będąc spółka akcyjna, nie mogą być bezpośrednio dotowani przez skarb państwa, jak mają zyski to generalnie nic nikomu do tego czy je zainwestują czy przechleja, nie popieram szantazu jaki stosują i podwyżek dla każdego, ale jak w JSW była lipa i obcinali im wypłaty bo musieli ograniczyc koszty to nikomu to nie przeszkadzało
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 08:01:54 via Android
  • 0
@mikh no właśnie ze nie mogą bezpośrednie dotować, rok 2014-2015, kryzys na rynkach surowcowych, JSW kupuje od KW kopalnie Knurów-Szczygłowice ratując w ten sposob płynność uwczesnej Kompanii Węglowej, która jest na skraju upadłości. Następnie ceny koksu maleją, JSW notuje straty, opcinaja im pensje, zabierają barbórki bo w przeciwieństwie do Kompanii Węglowej która została w późniejszym okresie dotowana przez skarb państwa oni nie mogą być bezpośrednio wsparci, bo jakieś prawne obostrzenia są i
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 12:29:51 via Android
  • 0
@Cyb_pl masz jakieś dane na poparcie zysków i strat z ostatnich lat, chętnie przeczytam... Czy po prostu wróżysz z fusów, bo mimo całej niechęci do zarządzania górnictwem i przeżarcia kolesiostwem i przepłacaniem za materiał, maszyny etc. oraz wielu firm dojacych to JSW od kilku lat jest firma przynosząca zyski z małymi okresami strat i to nie uwzględniając kasy jaka idzie do gmin, podatków wpływających do budżetu
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 12:54:36 via Android
  • -1
@Cyb_pl skoro rzucasz tekstami o dopłatach idących w dziesiątki miliardów to powinieneś podać jakieś dane, a nie o opierać się o instytut danych z dupy, najlepiej powielać jakieś niesprawdzone informacje niemające nic wspólnego z rzeczywistością

Tutaj masz raport NIK z lat kiedy była słaba koniuktura, sprzedaż węgla po kosztach a i tak bilans jest równy zero przy założeniu dopłat do emerytur, gdybyś uwzględniał możliwość sprzedaży po cenach rynkowych, wynik byłby znacznie na
v_L - @Cybpl skoro rzucasz tekstami o dopłatach idących w dziesiątki miliardów to pow...

źródło: comment_16718000762WO3jDsHTJ2VLGGJIq7Rtc.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 13:24:51 via Android
  • 0
@Cyb_pl czyli głównie lata Buzka mające na celu zamykanie kopalń i zmiany struktury gospodarki krajowej po PRL na mniej zależna od surowców, oczywiście tylko podane dopłaty bez uwzględnienia wpłat całego sektora do budżetu...

Pokazując jak jednoznaczna jest ta grafika twoja, wystarczy spojrzeć na wyżej zamieszczona grafikę z raportu NIK... Dopłata 65mld w tym wliczenie emerytur, a wpłaty kopalń też 65mld, więc rachunek zysków i strat na zero o tym nie wspomnieli... A
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 14:43:43 via Android
  • 0
@Cyb_pl to idąc takim tokiem rozumowania to bezpośrednia pomoc dla górnictwa w latach 2007-2015 to 7.5mld, przy bezpośrednim opłatach na 4.3 mld i wpłatach do budżetu rzędu 31.6 mld (patrz grafika powyżej)

Bo jakie znaczenie dla dzisiejszego górnictwa ma to że w latach 90 wskutek zmian odeszło z branży setki tys ludzi i wlicza się to do dopłat? Tak jakby porównywać do dzisiejszego automotive, czy budowlanki ludzi którzy obecnie pobierają emerytury i
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 16:00:39 via Android
  • 0
@Cyb_pl nie spotkałem się czymś takim żeby państwo kazało przedsiębiorcy produkować 20% mniej lub sprzedawać wytworzony produkt za 20-30% realnej ceny rynkowej lub kazało zamykać firmy, może dlatego brak dofinansowań

Wrzucasz dopłaty które były np. Podczas covid a dostawało je większość dużych firm w Polsce za postój, nie przeszkadza Ci uwzględniania emerytów w bilansie dopłat, którzy nijak się mają do obecnej branży i kosztów, twierdzisz że dopłacasz i finansujesz, ale już nie
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 17:28:59 via Android
  • 0
@Cyb_pl ostatni punkt tego dotyczy, wskutek pandemii zmniejszyło się zapotrzebowanie na surowce energetyczne, cena węgla, ropy zmalała i sprowadzalismy węgiel z Rosji, który był dotowany przez Rosję (stosowano ceny dumpingowe), energetyka przestała odbiera zakontraktowany węgiel za który nie zapłaciła i kopalnie nie miały kasy na inwestycje, bieżącą działalność i utworzono później centralny skład węgla, wskutek tych działań moce wydobywcze zostały ogrnaiczone o jakieś 25%, poczytaj sobie o tym tutaj

https://www.cire.pl/artykuly/o-tym-sie-mowi/energetyka-czeka-na-dostawy-wegla-kopalnie-maja-problem-z-regularnoscia-dostaw

Ze względu
v__L
v__L
v__L 23.12.2022, 19:36:08 via Android
  • 0
@Cyb_pl dalej to samo utrzymujesz, w ostatnim czasie żadnych protestów nie było, jak wspomniałeś w latach 90, czyli w czasach wielkiego zamykania kopalń, często politycznie bo dobre kopalnie szły do zamknięcia jak Siersza czy Czeczott (najnowsza kopalnia wtedy w Pl, podawało się ze ściana o miąższości 3.0m ma 0.3m i już była nie bilansowa) więc ludzie mieli prawo protestować, a tam gdzie mieli mocne zwiazki, politycznie zostawały. Od jakiś 25-30 lat nie
v_L - @Cybpl dalej to samo utrzymujesz, w ostatnim czasie żadnych protestów nie było,...

źródło: comment_1671824168emYvIDiy4Z9YTv3B1UlqdS.jpg

Pobierz

2958

Ogromna podwyżka pensji w górnictwie! [listopad 2022: +64,3% m/m, +35,9 r/r]

Ogromna podwyżka pensji w górnictwie! [listopad 2022: +64,3% m/m, +35,9 r/r]

Największe podwyżki wypłaty w listopadzie (wzgl. października) dostali pracownicy sektora: górnictwo i wydobycie. Średni wynagrodzenie: w październik br. ~8,6 tys. zł, a w listopadzie br. ~14,2 tys. zł. [w 2021 było: ~7,8 tys. zł i ~10,4 tys. W całym 2021 ten sektor przyniósł ponad 2 mld zł strat]

rol-ex
z
superbiz.se.pl
dodany: 22.12.2022, 07:48:53
  • 304
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    fiananse
  • #
    gornictwo
  • #
    gus
  • #
    ciekawostki
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 11:06:34 via Android
  • 0
@luke-dolla7 bo są okresy koniunktury i spadków, 2021 również ceny były wysokie, 2023 też będzie, taka jsw podczas kryzysu ma zaklepana 100% sprzedaż węgla na najbliższe 5 lat po wysokich cenach które ustawia ja na najbliższe lata,

A tym przykładem chciałem Ci pokazać że uwzględniając ceny rynkowe, to zysk takiej PGG za 2022 mógłby być ich 5x rocznym budżetem który uwzględnienia wszystkie wydatki, biorąc pod uwagę że 2023 będzie podobny to 2
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 11:10:58 via Android
  • 1
@trzynastka co prawda jest za lata wcześniejsze ale daje pogląd na sprawę i uwzględniane lata to lata chude głównie
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-gornictwie-wegla-kamiennego-w-latach-2007-2015.html
v__L - @trzynastka co prawda jest za lata wcześniejsze ale daje pogląd na sprawę i uw...

źródło: comment_1671707458qGZLBD3tvHSaY3cQEjK4az.jpg

Pobierz
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 11:12:20 via Android
  • 0
@tomwoj343 podziękuj krajowym czempionom

https://www.cire.pl/artykuly/o-tym-sie-mowi/energetyka-czeka-na-dostawy-wegla-kopalnie-maja-problem-z-regularnoscia-dostaw
v__L
v__L
v__L 22.12.2022, 13:44:28 via Android
  • 0
@El_Trufel czyli jeśli PGG wydobyła 22mln t węgla za 2022 rok, a cena rynkowa węgla, np tego który sprowadziliśmy do Polski to 2k za tonę można przyjąć że wypracowali wynik finansowy ok 40mld złotych, tyle jest warty węgiel który wydobyli... przy kosztach całościowych (pensje, maszyny itd) dla spółki rzędu ok 8mld, więc wypracowali zysk/oszczędność skarbu państwa rzędu 30mld zł za 2022 rok, czyli na konto powinny wpłynąć premie odpowiadające tej kwocie tak?
haha123
haha123
haha123
20.12.2022, 18:15:50
  • 13
XD

18% inflacji, wzrost wynagrodzeń kilkadziesiąt procent, PKB ~0%, rzeczywiście kurka rurka, nigdy wcześniej nie widziałem jaką potężną wartość pieniądze mają jak teraz, warto oszczędzać, rzeczywiście, przecież mogę kupić coraz wię... a nie czekaj.

Nie słuchajcie proszę tego #!$%@? tych klaunów, oni jedyne co próbują zrobić to desperacko usiłują obniżyć oczekiwania inflacyjne.

Wydawajcie pieniądze, póki są jeszcze cokolwiek warte, inflacja nie spadnie, nie ma najmniejszych szans. Nie dajcie się zrobić w balona
haha123 - XD

18% inflacji, wzrost wynagrodzeń kilkadziesiąt procent, PKB ~0%, rzec...

źródło: comment_1671559912TPuxmtsicuN9q6vizycBzk.jpg

Pobierz
  • Kazdyziomzbierazlom
  • Adolf_HODLer
  • konto usunięte
  • Jimmy_PoP
  • John117
  • +8 innych
  • 17
v__L
v__L
v__L 21.12.2022, 20:22:40 via Android
  • 0
@spinor w zeszłym roku przewidywali ze inflacja będzie na 2022 dwucyfrowa więc jakie to główne czynniki cen surowców? Ropa która jest tańsza od okres sprzed wojny? Węgiel który bierzemy z polskich kopalń do energetyki po tej samej cenie praktycznie co w 2021? Czy ceny materiałów które są już tańsze lub tanieją względem wysokich wyników po covidzie?
s.....i
s.....i
konto usunięte 21.12.2022, 16:58:49
  • 51
Spektakularnych spadków cen mieszkań brak, kredytu w czasach gdy mieszkania były o 30% tańsze też brak, więc jedyne co ci zostało, to wylewanie frustracji na kredyciarzy na wykopie XDDD

#heheszki #humorobrazkowy #pasjonaciubogiegozartu #ekonomia #inflacja #gospodarka #gielda
s.....i - Spektakularnych spadków cen mieszkań brak, kredytu w czasach gdy mieszkania...

źródło: comment_1671641355mwFWYqtOoTFt4VgjuP4OE2.jpg

Pobierz
  • Jimmy_PoP
  • Mobul
  • maniek74
  • goferoo
  • Paveleks
  • +46 innych
  • 14
v__L
v__L
v__L 21.12.2022, 19:53:40 via Android
  • 3
@skitarii a to nie może być kilku składowych wysokiej inflacji? wysoka inflacja wzięła się w dużej mierze z drukowania kasy na potęgę na 500+, jeszcze większego drukowania bez pokrycia podczas covid, a także obniżania stop na minimalne wartości podczas gdy były odczyty i prognozy na wzrost inflacji, ludzie brali kredyty bo hehe stopki zero procent to czemu nie brać, napędzali developerke i branże budowlana na potęgę gdzie wzrosty cen mieszkań i materiałów
  • Alakecz
  • d0neo
  • vateras131
Kroledyp
Kroledyp
Kroledyp
27.11.2022, 07:15:06
  • 9
ok, dwa i pół sezonu i już mi wystarczy, strasznie mnie to wymęczyło a wcale nie chodzi już o zagmatwanie. Serial wpadł w pułapkę nadmiaru własnych absurdów, teraz to już może przyjść sam jezusek nasrać na stół i nikogo to już nie zdziwi, w trzecim sezonie dzieją się totalnie losowe rzeczy a ich wytłumaczenia też są losowe.
#dark
  • DEWASTATOR_TM
  • z--x
  • ArooNxss
  • dajmonion13
  • kingkris
  • +4 innych
  • 5
v__L
v__L
v__L 27.11.2022, 12:05:46 via Android
  • 3
@Kroledyp pierwszy sezon super i pomysł bardzo fajny, w drugim zaczęli dużo mieszać i zagmatwali to strasznie, 3 sezon faktycznie ogląda się tylko żeby dotrzeć do końca i wyjaśnienia historii, ostatnie 2 odcinki ostatniego sezonu jeszcze w miarę i zakończenie też okej ale ogólnie to szkoda bo z takiego mrocznego wciskającego w fotel serialu na początku zbili potencjał na średni
  • Kroledyp
  • login4znaki
  • niegrzecznybobas
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 6 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 14.07.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 21.07.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 06.10.2018

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl