Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
bijabik
bijabik

bijabik

Dołączył 11 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2062
  • Znaleziska 2058
  • Mikroblog 4
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

426

Darmowa Cywilizacja w 3D: przeglądarkowa wersja Freeciv korzysta już z...

Pokaż treści 18+

Darmowa Cywilizacja w 3D: przeglądarkowa wersja Freeciv korzysta już z...

Opensource’owy odpowiednik „Cywilizacji”, czyli gra Freeciv bawi niemałe grono graczy, doceniających coraz to nowe pomysły deweloperów, udany tryb multiplayer i łatwość uruchomienia na praktycznie każdej platformie, nawet w przeglądarce internetowej. Raczej jednak ta nie wyróżnia się w...

konto usunięte
z
dobreprogramy.pl
dodany: 19.12.2016, 14:38:19
  • 39
  • #
    rozrywka
  • #
    freeciv
bijabik
bijabik
bijabik 20.12.2016, 10:24:49
  • 0
@MEGATOMEK: Zgadzam się... jednak liczę na to, że poziom zaawansowania rozgrywki wzrośnie z kolejnymi DLC - Civ V, też początkowo nie urywała d--y, a teraz mam natrzepane blisko 3000 godzin.

11

Bez poważnego wsparcia rządowego grafen w Polsce stanie się historią

Bez poważnego wsparcia rządowego grafen w Polsce stanie się historią

Polska wciąż jest liderem w pracach nad grafenem – badania i rozwój idą świetnie, zostajemy jednak w tyle pod względem wykorzystania biznesowego potencjału tego materiału. Na komercjalizację nas nie stać, bo brakuje rządowego finansowania.

konto usunięte
z
forbes.pl
dodany: 12.09.2016, 11:22:12
  • 6
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    swiat
bijabik
bijabik
bijabik 13.09.2016, 06:12:23
  • 0
a jednak? czyli prywatny biznes nie nadaje się na inwestora w strategiczne technologie? hmm... czyżby historie wynalazków typu Internet, energetyka jądrowa itp... były jednak prawdziwe?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

432

Dramat Januszy biznesu. Za najniższą krajową ludzie nie chcą pracować.

Dramat Januszy biznesu. Za najniższą krajową ludzie nie chcą pracować.

Roszczeniowi pracownicy kalkulują, że im się nie opłaca.

konto usunięte
z
gp24.pl
dodany: 24.08.2016, 08:09:42
  • 301
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    januszebiznesu
  • #
    polityka
  • #
    emigracja
bijabik
bijabik
bijabik 25.08.2016, 09:29:17
  • -1
@gustav: Przerażające. Ludzie chcą mieć namiastkę życia oglądanego w telewizorze i kupują dzieciom chiński (czyli najtańszy) plastikowy basenik. Autobusy zlikwidowano, pociągi też, a żeby móc dojechać do jakiejkolwiek pracy, czy najtańszego dyskontu trzeba mieć własny środek transportu... a te głupie ludzie kupują tanie stare samochody! Nie do pomyślenia! Beneficjenci programu 500+ powinni przecież inwestować w warszawską giełdę, albo w drogie wina tudzież nieruchomości!
bijabik
bijabik
bijabik 25.08.2016, 19:34:19
  • 0
@gustav: Najwyraźniej powinieneś zostać trenerem rozwoju personalnego tych ludzi, skoro masz takie proste recepty na rozwiązanie ich problemów. O psychologii biedy pewnie nie słyszałeś.

427

Nie tylko Polska, ale też 10 innych europejskich krajów nie przyjmuje imigrantów

Pokaż treści 18+

Nie tylko Polska, ale też 10 innych europejskich krajów nie przyjmuje imigrantów

O tym się głośno nie mówi, media głównego nurtu również milczą na ten temat, ale aż 11 z 32 krajów europejskich, które początkowo zadeklarowały chęć przyjęcia imigrantów z Bliskiego Wschodu, koniec końców nie przyjęły ani jednego. Wśród nich jest także Polska.

Zdejm_Kapelusz
z
pikio.pl
dodany: 12.08.2016, 21:01:18
  • 54
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    lewackalogika
bijabik
bijabik
bijabik 12.08.2016, 22:35:43
  • 239
@raz_a_dobrze: podręcznik do historii zjadł Ci pies? uchodźcy z ZSRS byli na terytoriach kontrolowanych przez Imperium Brytyjskie i owoż imperium wystawiło za to słony rachunek uszczuplając polskie zasoby złota zdeponowane w bankach albionu.

7

Inna strona korporacyjnych Mordorów. Biorą człowieka znikąd, trzy lata i...

Inna strona korporacyjnych Mordorów. Biorą człowieka znikąd, trzy lata i...

Praca w korporacji jest nudna, źle płatna i bez sensu? Raport Hays i firm doradztwa biznesowego pokazuje co innego. Jeśli jesteś gotowy wyjechać za pracą, wytrzymasz pierwsze stresujące lata, zrobią z ciebie dobrze zarabiającego specjalistę.

konto usunięte
z
natemat.pl
dodany: 22.08.2015, 11:22:20
  • 3
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    praca
  • #
    mordornadomaniewskiej
bijabik
bijabik
bijabik 22.08.2015, 20:33:18
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

256

Oryginalnych potraw kuchni staropolskiej nikt by dziś nie zjadł

Oryginalnych potraw kuchni staropolskiej nikt by dziś nie zjadł

W przepisach kulinarnych z XVII i XVIII wieku jest tyle przypraw, głównie słodkich i kwaśnych, że potrawy gubiły swój naturalny smak.

konto usunięte
z
polskieradio.pl
dodany: 12.07.2015, 12:49:35
  • 127
  • #
    polska
  • #
    gotowanie
  • #
    kuchnia
  • #
    kuchniastaropolska
  • #
    kulinaria
bijabik
bijabik
bijabik 12.07.2015, 14:06:39
  • 83
Jest jeszcze jeden powód szczodrego sypania przypraw - zwłaszcza egzotycznych, o którym autorzy artykułu nie wspomnieli. Dziś mówi się na takie zachowanie "Lans". Korzenie były niebotycznie drogie - całe kraje zbudowały swoje imperia na handlu nimi. Zatem w myśl zasady "zastaw się, a postaw się" - im więcej w daniu szafranu, gałki i innych wynalazków - tym danie lepsze, bo zamożniejsze. To nic, że gębę wykrzywiało od tego bogactwa. Tradycyjna kuchnia polska
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

120

Jaki powinien być dobry mąż według kobiet? #logikarozowychpaskow

Jaki powinien być dobry mąż według kobiet? #logikarozowychpaskow

Można raka dostać, miedzy innymi: 3. Dobry mąż z czułością spogląda na Twoje pierwsze siwe włosy i nadprogramowe kilogramy. 17. Dobry mąż zajmuje się dziećmi, kiedy Ty masz wieczór z koleżankami.

konto usunięte
z
milosctopasja.com
dodany: 15.06.2015, 14:12:53
  • 65
  • #
    rozowepaski
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    rakcontent
bijabik
bijabik
bijabik 16.06.2015, 00:16:03
  • 3
I słoń z trąbami dwiema
I tylko wysp tych nie ma!!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

27

Listy Kukiza: PO, PiS, LPR, PJN oraz NFZ i Miss Świata Parowozów

Listy Kukiza: PO, PiS, LPR, PJN oraz NFZ i Miss Świata Parowozów

"antysystemowe" dziewice od Pana Kukiza czyli wieloletni działacze żyjący na koszt podatników walczą z systemem. Panie Pawle, jak żyć?

dclxvi
z
kontrowersje.net
dodany: 13.06.2015, 21:06:28
  • 7
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    kukiz
  • #
    platformaobywatelska
  • #
    pis
  • #
    stonoga
bijabik
bijabik
bijabik 13.06.2015, 21:46:06
  • 0
Pan Wielgucki kiedyś już napisał, że kiedyś był bullterrierem PO, potem się nawrócił i został... bullterrierem PiSu. I wszystko byłoby w porządku - ponoć tylko krowa nie zmienia poglądów - tylko chyba nie dosłyszał lub nie doczytał, gdy Kukiz mówił o tym, że trzeba maksymalnie zmobilizować jak najszersze kręgi, aby mieć tyle szabel w tym sejmie, żeby zmienić konstytucję i wraz z nią ordynację wyborczą.
Pan Wielgucki szuka też "dziewic". W życiu
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

6

Radna PO na dyrektorskim stanowisku w bibliotece. Bez konkursu

Platforma zdecydowała o obsadzie dyrektorskiego stanowiska w Bibliotece m.st. Warszawy przy Koszykowej. Bez konkursu dostała je Dorota Lutomirska, radna miasta, była szefowa Jarmarku Europa

Danny33
z
warszawa.gazeta.pl
dodany: 09.06.2015, 11:15:29
  • 2
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    byzylosielepiej
  • #
    platformaobywatelska
bijabik
bijabik
bijabik 09.06.2015, 12:09:13
  • 0
To przerażające, jak państwo jest przeżarte korupcją polityczną, nepotyzmem. To jest tylko biblioteka. Nikt nie napisze takiego artykułu o naborze do rad nadzorczych spółek, które obracają gigantycznymi pieniędzmi, a przecież tam sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Po co na świat wypuszczani są absolwenci, którzy mają specjalistyczną wiedzę w zakresie bibliotekarstwa, skoro stanowiska obsadzane są z klucza politycznego. Za to powinny być paragrafy. Ręce opadają.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

42

Kukiz – i nic nie jasne

Kukiz – i nic nie jasne

Ja tu sobie smacznie spałem, a tam dokonała się demaskacja Pawła Kukiza jako "agenta"… nie ma jeszcze zgodności, czyjego, ale agenta na pewno. Pisowskie gołębie dostrzegły w nim drugiego Palikota, wymyślonego przez PO

Begowski
z
dorzeczy.pl
dodany: 02.05.2015, 12:43:48
  • 7
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    kukiz
  • #
    ziemkiewicz
  • #
    4konserwy
  • #
    ciekawostki
bijabik
bijabik
bijabik 02.05.2015, 17:27:27
  • 0
Pan Redaktor strzelił babola!! Pierdoła jest z Gądek!! Tak jak elegant jest z Mosiny!!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

283

prof. Gwiazdowski eksterminuje krnąbrne lewactwo

prof. Gwiazdowski eksterminuje krnąbrne lewactwo

Złość aż kipi w Internecie w niezadowolonych, bo wyzyskiwanych. Więc trochę informacji o tym ciemiężeniu pracowników przez przedsiębiorców – zanim pracownicy sami przedzierżgną się w przedsiębiorców i zaczną dla dobrego przykładu innym, płacić wysokie pensje swoim pracownikom.

Velati
z
wei.org.pl
dodany: 19.04.2015, 10:36:54
  • 68
  • #
    polska
  • #
    gwiazdowski
  • #
    ekonomia
  • #
    4kuce
  • #
    biznes
  • #
    firma
bijabik
bijabik
bijabik 19.04.2015, 17:46:07
  • -4
Biedni uciemiężeni pracodawcy. Może jakaś zrzutka na ten cel. To, że zapłacili mniej podatków i osiągnęli niższe dochody to po prostu kreatywna księgowość. Nikt mi nie wmówi, że oni prowadzą swoją działalność pro publico bono i że do niej dokładają. Zamiast biadolić niech wezmą się za lobbowanie przychylnych dla gospodarki (dla gospodarki, a nie dla partykularnych branży i indywidualnych organizacji) rozwiązań prawnych. Niech uczciwie płacą bez kumulowania 200 miliardów złotych kapitału. Niech
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

77

Wielka Brytania pęka w szwach

Wielka Brytania pęka w szwach

W żadnym kraju Europy zachodniej napływu imigrantów nie ocenia się tak źle, jak w Anglii, ale czy można się temu dziwić, skoro na Wyspach panuje tłok i bylejakość?

konto usunięte
z
.rp.pl
dodany: 03.04.2015, 20:23:24
  • 8
  • #
    europa
  • #
    wielkabrytania
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    4konserwy
bijabik
bijabik
bijabik 04.04.2015, 00:39:58
  • 14
Gdy wyjdą z Unii i skończy się napływ imigrantów z Europy - wtedy przekonają się, że problemem nie są ruchy wewnątrzkontynentalne ludności, ale cała reszta. Ci z Europy bowiem przyjeżdżają za pracą, a zatem płacą podatki. "Azylanci" przyjeżdżają po coś zupelnie innego.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

63

Pracownicy z Ukrainy zalewają Dolny Śląsk.

Pokaż treści 18+

Pracownicy z Ukrainy zalewają Dolny Śląsk.

Znacząco wzrasta liczba Ukraińców, którzy otrzymują karty pobytu i pozwolenia na pracę w województwie dolnośląskim. Wynika to z porównania danych za lata 2013-14, zebranych przez PAP m.in. w urzędzie wojewódzkim, urzędzie pracy i straży granicznej.

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 18.03.2015, 11:22:35
  • 35
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    gospodarka
  • #
    putin
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 12:34:34
  • 10
Ot, po malutku, po cichutku polscy "biznesmeni" wyczarowali sobie sposób na utrzymanie statusu dziewiętnastowiecznego kapitalizmu w stanie nienaruszonym. Nie pomagają analizy, że w Polsce ruszy się cokolwiek, dopiero, gdy ludzie zaczną lepiej zarabiać. Biznes wie, że pracownik, który nie musi całą dobę zastanawiać się, jak dotrwać do "pierwszego", zaczyna mieć głupie pomysły. Takiemu robolowi się wydaje, że można poprawić warunki pracy, że można pojechać na urlop, że nadgodziny mogłyby być płatne. A
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 22:23:01
  • 5
@elHakim: Pracodawca nigdy (w warunkach innych niż skandynawskie) nie daje więcej niż musi i z zasady chce płacić jak najmniej. Na tym polega kapitalizm. Poza tym jest wrażliwy na punkcie swojej hegemonii nad pracownikiem, do której warunki dzikiej gospodarki w Polsce go przyzwyczaiły. Ja personalnie do Ukraińców nic nie mam. Nie zamierzam wypominać im historii, bo oni nam mają - wbrew temu, co mówią dzisiejsze prawicowe media - do wyrzucenia
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 23:15:43
  • 0
@elHakim: Wciąż uważam, że jesteśmy zbyt biednym krajem, żeby moc sobie pozwolić na międzynarodowy wolny rynek (choć on w rzeczywistości nie istnieje, ale to temat na odrębną dyskusję). Powinniśmy kopiować rozwiązania z bogatych krajów, ale te które przyniosły im bogactwo, a nie te, które zostały wprowadzone, gdy już były bogate. Spójrz na historię Korei Pd. Tam prowadzono bardzo długo ochronę rynku wewnętrznego, zarówno przed produktami, jak i pracownikami z zewnątrz.

358

Z trójką dzieci żyją na 18 metrach kw. Sąd zadecydował: eksmisja

Z trójką dzieci żyją na 18 metrach kw. Sąd zadecydował: eksmisja

Rodzina z trójką dzieci, w tym niemowlakiem, będzie musiała opuścić zajmowane bez zezwolenia mieszkanie komunalne. Tak zdecydował sąd na wniosek krakowskich urzędników, pomimo że rodzina regularnie płaciła czynsz.

en8de
z
tvn24.pl
dodany: 18.03.2015, 10:36:58
  • 229
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    bieda
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 12:22:00
  • -60
@kev3: Ta rodzina, jeśli im się nie pomoże, zapewne wyjedzie z Polski. Pogadamy za kilkanaście lat, gdy nie będzie ci z czego płacić emerytury. Chory kraj, chorzy i zawistni ludzie, dla których pieniądze są więcej warte niż ludzie.
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 12:24:41
  • 9
@dzikdzikdzik: Poza kolejką? 12 lat czekają na przydział! W strasznym PRLu czekało się krócej.
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 12:37:23
  • 14
@Katagaro: Ci ludzie pracują i to bardzo ciężko. Siądź na kasie w markecie i zobaczysz jak tam można się obijać. Dzieci, które wylądują na bruku i z tego powodu zapewne w domu dziecka - pewnie zostaną elitą biznesu.
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 13:00:48
  • 8
@Katagaro: Jeśli mamy się bawić w uogólnienia, to rzeczywiście tak jest, że patologia jest dziedziczna i trudno z niej się wyrwać. Rzecz w tym, żeby takich ubogich ludzi w tę patologię nie wpędzać rugując ich z mieszkań na bruk i odsyłając dzieci do domów dziecka lub rodzin zastępczych.
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 11:30:57
  • 0
@Henio_Zloczynca: około 18%. Nie wiem ile miejscowy rząd faktycznie przeznacza z tego na pomoc socjalną, ale tu gdzie mieszkam pomoc socjalna jest całkiem dobrze funkcjonująca.
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 11:34:56
  • 0
@Banaszek: Można było dostać szybciej. W zależności od zawodu i regionu. Moi rodzice, na prowincji Ziem Odzyskanych dostali je po pięciu latach. Idąc do pracy "na kopalni" mieszkanie dostawało się po 2-3 latach. Pewnie w Warszawie czy w Krakowie trwało to znacznie dłużej, ale to urok wielkich miast.
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 11:38:55
  • 0
@ikaswp: To nie zabraniało im starać się o mieszkanie komunalne o ile wiem
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 12:07:32
  • 0
@ikaswp: Tyle, że skoro te podstawy już się pojawiły to chyba można przychylić się do wniosku i rozpatrzyć go pomyślnie? Czy trzeba złożyć kolejny wniosek i czekać następne 12 lat mieszkając pod mostem?
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 12:37:55
  • 1
@ikaswp: Wiesz, jak ja to widzę? Ci ludzie mieszkaliby tam jeszcze długie lata. Płacili i nikt by nie wiedział, że są tam "nielegalnie", ale... zdarzyła się kontrola. Myślę, że nie było to przypadkowe. Myślę, że to nie pani Grażynka przeglądając z nudów papiery wpadła na trop tych groźnych przestępców. Ani pan Heniek, starszy referent w terenie... Kogoś mogło kłuć w oczy, że żyją tam, płacą... A na ich miejsce mógł
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 12:43:04
  • 0
@Banaszek: Moi rodzice to nie była mundurówka. Na wsiach zawsze brakowało nauczycieli - zwłaszcza z wyższym wykształceniem. To była loteria. Gdyby poczekali jeszcze rok, dostaliby 4 pokoje w okolicach Olsztyna, ale mieli dość mieszkania z małym dzieckiem w jednym pokoju przy przedszkolu i wzięli dwa pokoje w byłym wtedy chyba jeszcze koszalińskim, a potem pilskim. Diabeł tam dobranoc mówi do dzisiaj, ale mieliśmy gdzie mieszkać.
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 13:30:54
  • 0
@ikaswp: Idealizm rzecz chwalebna, pod warunkiem, że nie sprowadza się do deklaracji, ale do życia w zgodzie z wyznawanymi wartościami. Nie pretendowałbym do takiego samokreślenia. Nie z moim doświadczeniem ponad dziesięcioletniej tułaczki po różnych krajach Europy. Poza tym oszczędza mi to rozczarowań i pozwala obserwować rzeczywistość "sine irae et studio". Choć jakaś wewnętrzna wrażliwość nie pozwala mi godzić się na bezduszność systemu i małostkowość ludzi

376

Mały Gabryś modlił się, żeby panie nie biły. Skandal we wrocławskim przedszkolu

Pokaż treści 18+

Mały Gabryś modlił się, żeby panie nie biły. Skandal we wrocławskim przedszkolu

W kościele Gabryś modlił się, by panie przestały go bić, nie wiązały i nie wkładały mu łyżki do gardła - opowiada ojciec czterolatka. Kuratorium i prokuratura sprawdzają, czy we wrocławskim przedszkolu znęcano się nad dziećmi.

augustynkrol
z
wroclaw.gazeta.pl
dodany: 19.03.2015, 08:43:04
  • 51
  • #
    przedszkole
  • #
    wroclaw
  • #
    dzieci
  • #
    przemoc
  • #
    skandal
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 11:55:23
  • -2
To jest wręcz żenujące. Zapowiedziano protesty nauczycieli którzy razem z rolnikami mają manifestować w Warszawie. I ni z tego, ni z owego, co rusz pojawiają się, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki "medialne" wydarzenia, mające zohydzić całą grupę zawodową i to w najbrzydszy z możliwych sposobów - zarzucając mu niekompetencję. Nikt się nie przyczepi. Nie piszemy, że roszczeniowi, że pazerni - to zarezerwowane jest - na razie - dla rolników i górników. Dr.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

453

Duńczycy kupili polski Prefabet - 100 osób straci pracę

Duńczycy kupili polski Prefabet - 100 osób straci pracę

Sprzedany Duńczykom Prefabet zostanie zlikwidowany, a 100 osób pójdzie straci pracę. Jest to kolejny przypadek zamykania polskiej fabryki wkrótce po jej kupnie przez zagranicznego inwestora z tej samej branży.

darosoldier
z
polskiepiekielko.pl
dodany: 16.03.2015, 03:47:32
  • 148
  • #
    polska
  • #
    inwestycje
  • #
    mojkrajtakipiekny
  • #
    biznes
  • #
    ekonomia
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 14:30:59
  • 0
@eaxene: Ciekawe dlaczego Duńczycy nie zamknęli którejś fabryki w Danii, żeby poprawić bilans przedsiębiorstwa? Powiem ci co zrobiłyby władze w normalnym państwie. Samorządy miejscowości, w których stoją ich zakłady zagroziłyby kilkukrotnym podniesieniem podatków i zniszczeniem całej działalności, jeśli oni nie szanują lokalnych rynków pracy. Jeśli nie potrafisz prowadzić biznesu, nie będziesz go prowadził wcale. Gdy Acellor Mittal chciał wygaszać piece we Francji zagrożono mu nacjonalizacją zakładów - w Polsce ta
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 18:00:27
  • 0
@eaxene: Ładna teoria, która zapomina o terminie "wrogie przejęcie". Myślę, że nie muszę ci go wyjaśniać.
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 18:05:42
  • 0
@Siotson: Rentowność zakładu kosztem pracy i źródła utrzymania circa 500 osób (pracownicy i ich rodziny). Może trzeba poszukać oszczędności gdzieś indziej? Obniżyć wynagrodzenia i premie w zarządach. Zwolnić menadżerów zajmujących się sprzedażą, skoro nie potrafią sprzedać tego co kazali wyprodukować. Może zamiast zwalniać, trzeba zrobić ucieczkę do przodu i zatrudnić specjalistów od sprzedaży, którzy znajdą nowe rynki zbytu. Niszczyć jest najłatwiej - tym bardziej, że to nie u siebie tylko
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 18:23:13
  • 0
@Siotson: Zgadzam się, ma zarabiać tylko... Skoro jest to międzynarodowa korporacja, która kupiła działającą Polską firmę, przejęła jej rynki zbytu i klientów, a teraz zamyka zakład, bo ponoć był nierentowny. Po co kupować nierentowny zakład? A może to było dość powszechne w tym zakątku Europy, wrogie przejęcie? Wiesz ile firm tak zniszczono w Polsce? Po to by wykończyć potencjalną konkurencję. I nie mówmy o "wolnym rynku" bo w Europie on
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 19:20:27
  • 0
@eaxene: Widzisz... gdy wywalają cię na bruk i nie masz czym wykarmić rodziny, to nie interesuje cię czy jakiś Duńczyk kupi sobie za twoje nieszczęście drugi jacht. Masz gdzieś bajki o wolnym rynku. Gdy w okolicy jest prawie 20% bezrobocie, to mądry samorząd stara się jak może aby w rejestrach opieki społecznej nie przybyło następnych 400 osób. Kto pozwolił kupić Duńczykom tę firmę bez klauzuli o zachowaniu produkcji pod groźbą
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 21:00:15
  • 0
@eaxene: Hmm... byłem pewny, że etyka odnosi się do wszystkich sfer życia. Jeśli jednak rozmawiamy czy było to skuteczne, to zgadzam się w całej rozciągłości problemu. Psa jednak pogrzebano w innym miejscu. Kto pozwala na takie przejęcia? Kto na nich zarabia, poza samymi przejmującymi? Nie wierzysz chyba w taką naiwność i głupotę sprzedających, że nie przeszła im przez głowę możliwość wrogiego przejęcia?
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 21:48:33
  • 0
@Siotson: Ale rynek zbytu każdego z tych zakładów przejęli. I zakład był rentowny, tylko nie na tyle, ile życzyliby sobie nowi właściciele. Poza tym... Dlaczego wygaszają produkcję? Nie lepiej byłoby to sprzedać? Ano nie lepiej, bo ktoś by tam coś produkował. Poczytaj historię polskiej transformacji. Dowiesz się co się stało ze Starem, Polkolorem, polskimi hutami i walcowniami. To nie jest historia spiskowa. To po prostu historia.
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 21:50:03
  • 0
@eaxene: Bez pomyślunku o tym, co stanie się z załogą? Jak zapłacę ci dobre pieniądze, to sprzedasz własne dzieci?
bijabik
bijabik
bijabik 16.03.2015, 22:12:53
  • 0
@eaxene: Nie. Wiem, że przyzwyczajono się w Polsce do tego, że właściciel zakładu jest właścicielem pracowników, że właściciel kamienicy jest też właścicielem jej mieszkańców etc... Tyle, że nawet w starożytności dobry właściciel dbał o swoich niewolników i nie sprzedawał ich komuś, kto w chwilę po zakupie wystawi ich w igrzyskach. Człowiek powinien być najwyższą wartością, a ten kto sprzedał tych ludzi razem z zakładem kompletnie o nich nie pomyślał. Bo
bijabik
bijabik
bijabik 17.03.2015, 00:23:13
  • 0
@eaxene: Ci, którzy sprzedawali, to członkowie zarządu firmy, którą zbudowano w PRLu, która potem w jakiś sposób stała się prywatna. I wtedy przestały liczyć się miejsca pracy.
Włosi chronią fabryki Fiata, Niemcy nie pozwolili zlikwidować swoich stoczni i kopalni, Francja hutnictwo. Wszystko po to, żeby chronić miejsca pracy. Nie ma widać ratunku dla Polski, skoro bardziej szanuje się tu pieniądze niż ludzką godność i prawo do życia.
bijabik
bijabik
bijabik 17.03.2015, 14:21:35
  • 0
@eaxene: Tylko dlaczego te firmy zamyka się głównie w Polsce i robią to korporacje zagraniczne? Dlaczego nie szuka się rozwiązań, które nie przerzucają odpowiedzialności na najsłabszych? Myślę, że koszt zwolnienia tych, którzy są kadrą menadżerską i nie wywiązują się z obowiązków byłby porównywalny z kosztem zwolnienia setki zwykłych robotników. Może nawet oszczędności byłyby większe.
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 12:11:22
  • 0
@eaxene: Mnie nie chodzi o zarobki, choć dysproporcje są wręcz nieetyczne. Mnie chodzi o ponoszenie odpowiedzialności. Szeregowi pracownicy nie ponoszą winy za spadki sprzedaży, za nieumiejętność znalezienia nowych rynków zbytu. Oni wykonują obowiązki do których ktoś ich zatrudnił, czyli produkują betonowe elementy. Jeśli któryś robi to źle, to wylatuje - i to jest normalne. Nie wywiązał się z umowy. Ta zasada jednak nie działa w przypadku wyższego szczebla zarządzania. Jeśli
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 13:07:42
  • 0
@eaxene: Powiedz mi... dziwi cię, że w trakcie różnego rodzaju rewolucji wieszano "fabrykantów" - jak się wtedy mówiło na kadrę menadżerską? Ludzie własną pracą zbudowali taki zakład, a traktuje się ich jak papier toaletowy. Zużywa i wyrzuca. Jak myślisz... jak długo może trwać taki stan rzeczy? Historia uczy, że imperia zbudowane na skrajnej dysproporcji socjalnej nie kończyły najlepiej.
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 13:18:13
  • 0
@eaxene: Nie sugeruję, że jest dobre, tylko boję się, że historia może się powtórzyć, bo powtarzała się nie raz, a pauperyzacja coraz większej części społeczeństwa i niebotyczne dysproporcje majątkowe mogą zaowocować nieszczęściem. Z moich dość postronnych obserwacji wynika, że aktualna propaganda (bez negatywnych totalitarnych konotacji związanych z tym słowem) stara się odwrócić uwagę tłumów i zamiast na własnym losie skupić ją na strachu przed możliwą wojną. To dość prosty mechanizm
bijabik
bijabik
bijabik 18.03.2015, 13:39:56
  • 0
@eaxene: Media same z siebie niczym nie straszą, powołuje się do życia szkoły komandosów które mają rekrutować cywili. Powstają "oddolnie" grupy "samoobrony". Politycy i generałowie wygłaszają niepokojące przemówienia. Jeśli chodzi o zubożenie... Bywasz na prowincji? Mnie się zdarza. I niedawno odkryłem, że są w Polsce wsie, które żyją jak ludzie w neolicie. Ze zbieractwa i kłusownictwa. Na osadę dwustuosobową prawdziwą pracę ma około 10%. Reszta utrzymuje się z tego co
bijabik
bijabik
bijabik 19.03.2015, 11:37:13
  • 0
@Balcerek: Lepiej ładować miliardy złotych w premie dla urzędników różnego kalibru niż użyć tych pieniędzy dla ratowania produkcyjnych miejsc pracy? Tu jest źródło pieniędzy o które pytasz.

46

Koniec z umowami na czas określony

Koniec z umowami na czas określony

Koniec z wiecznymi umowami na czas określony. Rząd chce, by pracodawca mógł je podpisywać z pracownikiem na nie dłużej niż trzy lata - włącznie z okresem próbnym.

sl500
z
bankier.pl
dodany: 14.03.2015, 08:39:18
  • 43
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    ciekawostki
bijabik
bijabik
bijabik 14.03.2015, 16:03:50
  • 11
Kolejne martwe przepisy. Wynajmuje się pracowników od agencji handlu niewolnikami - przepraszam pracy tymczasowej. Oni pracują dla jednej trzy lata, a potem przejmuje ich inna. Jeśli nie korzysta się z agencji, to zakłada się fikcyjną spółkę córkę, która przejmuje pracowników. I jest rotacja. Pracownik na tych samych gównianych zasadach - dla niego się nic nie zmienia. Zwiększy się odrobinę ilość panów prezesów i innych firmowych biurew, ale pracownicy pokryją koszta, pracując po
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

318

W ciągu 10 lat emigranci przesłali do Polski około 234 miliardy złotych.

W ciągu 10 lat emigranci przesłali do Polski około 234 miliardy złotych.

Rokrocznie wysyłają do Polski równowartość ponad 20 miliardów złotych. Ale znaczenie tych pieniędzy dla gospodarki wciąż maleje. Napływający kapitał nie rekompensuje strat demograficznych.

joginek
z
forsal.pl
dodany: 06.03.2015, 17:37:39
  • 221
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    emigracja
bijabik
bijabik
bijabik 07.03.2015, 13:52:21
  • 1
@jayjay1337: 10 lat doświadczenia jako operator obrabiarek numerycznych. W Polsce zaproponowano mi 1800 zł, ale gdy się okazało że zdobyłem to doświadczenie "na zachodzie" oferta była nieaktualna. Pan pracodawca od razu powiedział mi, że takich osób nie chce bo mamy za duże wymagania, co do jakości pracy i nie chcemy pracować po 20 nadgodzin w tygodniu. Wtedy właśnie dowiedziałem się, że do Polski nie wrócę.
bijabik
bijabik
bijabik 07.03.2015, 13:54:56
  • -1
@warszawiak200: Odbudować? To po 1989 roku była Polsce jakaś wojna?
bijabik
bijabik
bijabik 07.03.2015, 14:05:37
  • 4
@jayjay1337: Nie rozumiem jednej rzeczy. Dla was specjalista to koniecznie informatyk, albo człowiek z białym kołnierzykiem. Ja znam mnóstwo specjalistów: wspaniałych spawaczy, których szefowie nie mogą się nachwalić i którzy szkolą kolegów z Wyspy, programistów i operatorów CNC. Konwencjonalnych frezerów i tokarzy. Nikt z nas nie mówi o zarabianiu milionów, ale o dobrym życiu, o domku z malutkim ogródkiem, gdzie biegają dzieci. To jest prawdziwe życie. Bez stresu o rachunki,

21

Linki z Pesy zostają w Bydgoszczy. Niemcy zrezygnowali!

Linki z Pesy zostają w Bydgoszczy. Niemcy zrezygnowali!

Netinera, czyli grupa, do której należy prywatny przewoźnik Oberpfalztbahn, zrezygnowała z naszego producenta ze względu na wydłużający się proces homologacji, czyli dopuszczenia przez Niemiecki Urząd Kolejowy Linków do eksploatacji.

kipteser
z
strefabiznesu.pomorska.pl
dodany: 28.02.2015, 09:10:30
  • 3
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
bijabik
bijabik
bijabik 28.02.2015, 17:56:42
  • 0
Po cholerę interweniować? Przecież mamy tak wspaniałe stosunki polsko - niemieckie, najlepsze w historii. Nie będą nam ich psuły jakieś lokomotywy. Jeszcze by się ciocia Angela obraziła i wygoniła Prezydenta Unii z powrotem do domu.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4

Ciekawa strona, dzięki której poznasz znaczenie i historię swojego nazwiska.

Za darmo do 31 stycznia. Trzeba poczekać 1-2 dni. :)

konto usunięte
z
dyguslav.wix.com
dodany: 20.01.2015, 18:29:39
  • 15
  • #
    polska
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    genealogia
  • #
    historia
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
bijabik
bijabik
bijabik 21.01.2015, 03:19:32
  • 1
@k0pernik: na kolejne pół tony spamu
bijabik
bijabik
bijabik 21.01.2015, 03:23:18
  • 0
poważnie mam tylko dwa i z obu korzystam... od 18 lat
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 10.12.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking