Bank na hipotece mało zarabia. A kredyty dają, ale widocznie tym co nie będą robić problemu z ich spłatą. Typowy wykop i lament o brak zdolności i bańkę mieszkaniową.
"Zapożyczyliśmy się u rodziny, sprzedaliśmy biżuterię po babci" Tych widocznie nie stać.
@marsjanin2012: Po pierwsze nie pasta a topnik. Pasta to połączenie topnika z lutowiem. W większości przypadków nie ma potrzeby usuwania poprawnie aktywowanego i wytopionego topnika. Mówi o tym między innymi norma IPC. Przejrzyj katalog producentów Alpha czy Koki i kup topnik typu ROL0 no-clean. Pamiętam że drut lutowniczy również zawiera topnik i możne mieć różną aktywność.
@CwanyWacek: istnieją lutowia bezołowiowe przewyższające ołowiowe Sn60Pb40, możesz się zainteresować przykładowo Innolotem.
Sama cyna zimnych lutów nie tworzy. W ogóle to jest urban legend i z tym nie ma problemu w przemyśle. Lutowie ołowiowe tam gdzie można to stosuje się z innych powodów.
@Lubie-po-polsku: produkty firm AIM, Alpha czy KOKI. Przykładowo AIM 209AXT Tyle że gdy używasz tego od święta w celach domowych to kompletnie nie warto
@Xava: Możesz napisać o tym coś więcej? Skąd wiesz, że to urban legend?
@Elements: Branża z wymaganiami wyższymi niż automotive i wojsko O czymś konkretnie napisać?
Nowoczesne stopy bezołowiowe dzięki bardzo wysokiej zawartości srebra oraz dodatkom bizmutu, miedzi, antymonu i niklu mogą znacznie przewyższać lutowie ołowiowe. Ich odporność na cykle termiczne, wytrzymałość na pełzanie, starzenie materiału i maksymalna temperatura pracy są kompletnie poza zasięgiem stopu ołowiowego (SnPb). SnPb jest miękkim
@sncf: @Lubie-po-polsku: i tu się mylicie. Do wielu zastosowań bezołowiowe są lepszym wyborem, a właściwie jedynym wyborem bo ołowiowa jest zbyt słaba mechaniczne, nieodporna na cykle termiczne, starzenie oraz nie pozwala na pracę w wysokich temperaturach (bezołowiowe pozwalają na eksploatację nawet w 150-170'c)
@Dareckus: Swoją drogą upewnij się jakie masz opony i na ile pozwalają. Tutaj na szybie albo w komputerze może Ci pokazywać 210km/h, ale lepsze zimówki moją nawet indeks prędkości V - 240km/h A jak przyoszczędzisz w internecie to okazuje się że sporo opon ma indeks tylko 190km/h
Mógłby wypowiedzieć się ktoś ogarniający temat mechaniki samochodowej na temat BMW 535d F10, rocznik po 2011?
Chciałbym poznać głównie opinię na temat awaryjności i serwisu silnika oraz skrzyni biegów. Chciałbym się przerzucić z E-Klasy Mercedesa na BMW o podobnej mocy ale słyszałem że większość modeli tej marki jest bardzo awaryjna. Interesują mnie modele te ponad 300 konne w dieslu.
Generalnie celuje w rynek w UK bo tam też mieszkam a szanse ze
@FeyNiX: Generalnie spoko wybór, z elektryką tak jak w E60 problemów już nie ma. DPF nie warto wycinać bo nawet do 300 tys powinien być w stanie prawie idealnym, chyba że leją wtryski albo jeździ się tylko niedogrzanym po mieście.
EGR się nie wycina! bardzo pomaga w dogrzaniu silnika. Jak musisz to wyczyść dolot i EGR, ale nie wycinaj.
@FeyNiX: Nie wiem jak w mercedesach, ale znając silniki BMW uważam że to głupota.
EGR to wyczyścić jak się zapcha(zatnie). W normalnej sytuacji tego się nie robi, w jednym aucie mam 260 tys i nic nie było robione nigdy, DPF ładne się wypala co kilkaset kilometrów, nigdy żadnego problemu. Drugie auto ponad 100 tys i też nic. Z wyciętym EGR zawsze się silnik wolniej będzie dogrzewał, ja cenię moje za to
Wszyscy narzekają na wyprzedzające się ciężarówki. Właśnie skończyłem trasę 500km osobowym. W większości S lub A.
Częściej musiałem hamować przez osobówki które jechały lewym pasem po 100-110 (większość z rowerami na dachu #!$%@? sportowcy #!$%@?) Niż przez wyprzedzające się ciężarówki.
@tomszczyk: To chyba trochę zbyt słabe auto masz, nieprzystosowane do tego aby jeździć 170+ skoro nawet nie zdąży się rozpędzić, bo nawet zwykłe Ski można przejechać całe z średnią 200+ i to bez większego ryzyka, mocno zwalniając przy zjazdach/wjazdach.
@tomszczyk: 200+ średniej bez problemu na takim S7, ruch żeby problem był się rozpędzić do 170 to chyba tylko w godzinach szczytu na obwodnicy jakiegoś miasta a nie typowej drodze między miastowej.
@Krupier: Kolejny.. Nie wiem czy ja po innej Polsce jeżdżę czy jak. Na odcinkach 30-40km niejednokrotnie miałem średnie 200+, dalej to już mocno zależy gdzie, ale na dłuższą metę nie ma co świrować bo się nie opłaca. Te 200 to jeszcze z mocnym zwalnianiem przy grupach aut oraz miejscach wjazdowych..
Czy w Polsce zawsze sie tak #!$%@? do wszystkiego zeby sie dowartosciowac? xD Screen z grupy FB, gosc po prostu pyta kto mu to wykona. Wszystkie niezbedne wymiary sa na rysunku, luknijcie komenty xD
W związku z problemem brzydkiego zapachu chwile po włączeniu i wyłączeniu klimy oraz rozłożenia rąk przy odgrzybianiu granatami, sprayami i nawet ozonowaniu ( po ozonowaniu poprawiało się nieco dłużej, ale smród i tak wrócił) Zrobiłem urządzenie do mycia parownika . Tylko tak jesteśmy w stanie usunąć źródło powstawania brzydkiego zapachu.
Z mojego doświadczenia we warsztacie zauważyłem, że dostęp do parownika jest w miarę ok w większości aut w okolicach nóg pasażera.
"Zapożyczyliśmy się u rodziny, sprzedaliśmy biżuterię po babci"
Tych widocznie nie stać.