Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko211
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Turtlerover
Profil firmowy

Turtlerover

Dołączył 8 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 161
  • Znaleziska 120
  • Mikroblog 41
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 1
wisniowySz
wisniowySz
11.10.2017, 15:00:02
  • 1486
Musze sobie takiego kupić.
#heheszki trochę #offroad
wisniowySz - Musze sobie takiego kupić. 
#heheszki trochę #offroad

źródło: comment_rk8lkTNhjgej419RNXR2Y9HRAPBYrkCS.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Turtlerover
Turtlerover 11.10.2017, 20:29:50
  • 1
Polecamy się! :D
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover 11.10.2017, 20:54:56
  • 1
@aniewiemjaki: (https://igg.me/at/TurtleRover )
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover 22.08.2017, 21:00:08
  • 12
Nasza kampania na #kickstarter ruszyła!! Po #ama i #rozdajo wydaje mi się że niektóre mireczki były zainteresowane co tam się u nas dzieje ;) https://www.kickstarter.com/projects/1174032727/turtle-rover-worlds-first-earth-rover
#turtlerover
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....m
A.....m
konto usunięte 22.08.2017, 21:04:13
  • 3
@Turtlerover: lepszej koszuli panna nie miała ? xD
  • Odpowiedz
Dralax
Dralax
Dralax
22.08.2017, 23:19:43
  • 1
@Turtlerover: 1700 EUR za zabawkę o skrajnie wątpliwej praktycznej użyteczności? Nie przesadzacie z tą ceną?
  • Odpowiedz

309

[AMA] Pierwszy łazik ziemski - Turtle!

[AMA] Pierwszy łazik ziemski - Turtle!

Turtle to pierwszy łazik ...ziemski! To bardzo uniwersalna czterokołowa platforma mobilna z zmodyfikowanym zawieszeniem typu rocker-bogie. Turtle jest wodoodporny oraz wyposażony w kamerę full HD i robotyczne ramię.

Turtlerover
z
wykop.pl
dodany: 27.07.2017, 17:03:03
  • 230
  • #
    technologia
  • #
    ama
  • #
    kosmos
  • #
    nauka
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:11:55
  • 19
@wielka_glowwa: tak, w sumie gdyby się postarać, można by było zmienić Turtla na robota saperskiego
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:14:58
  • 4
@RoccoBaggins: dokładny filmik przygotowujemy do kampanii, ale zaraz wrzucimy przykładowe zastosowanie z naszej jazdy po bunkrach:)
Na razie mamy pod ręką tylko takie coś, typowo dla podróżników-odkrywców: https://www.youtube.com/watch?v=l2tuw2NyPeQ
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:19:34
  • 1
wołamy zainteresowanych :)
@olomaster, @szymon-dzwonczyk, @fefler, @PrawieJakBordo, @dida0997, @dobrze-zbudowany-grubas, @Panbiedeusz, @ceie777, @wisnia6666, @nicniezgrublem, @maaRcel, @tanapta, @lukas125p, @nawon, @JohnMarkII, @ProjektScorpio, @haussbrandt, @Mamuts, @msuma, @Alsgn_, @kCaloryfer,@Networks_PowerCat, @Konduktor, @Argetlam,
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:21:59
  • 1
@Turtlerover: @KKBystry, @lollipops, @drzon, @anfilo-pl, @Mada666, @Pienio69, @gnomos, @3w4koreii, @cherrycoke2l, @patryk45, @spectatore, @jaywalker, @ZielonyProgramista21, @costadelsol, @Chol, @ChineseMobilePhones, @DzieckoBezZycia, @Reik, @Awerege, @piromanek, @maresun, @jednakwiecejniz14sekund, @makamele,
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:22:57
  • 3
@RoccoBaggins: Tu możesz obczaić obczajanie lochów :D https://www.youtube.com/watch?v=s6KI6ap4vj4&feature=youtu.be
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:24:56
  • 0
@Turtlerover: @novak00, @adampoletko, @x1mrdonut1x, @krasnij, @DomPerignon, @Junpei1948, @Wonsu, @KwasFosforowy, @codefather, @novyr9, @Grekkq, @FuzzyWuzzy_, @Ciosek1990, @nuKER_, @EvilToy, @chrupol, @kyoung, @Paul167, @lolek_22, @RudaSwinia, @314the, @freerider, @ppawel,
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:25:37
  • 1
@gomezpl, @LolleQ, @fishery, @SebaOnePL, @xandra, @zyyx, @Hollow_Messiah, @Microbiusz, @Prowo, @dolus_deliberatus, @MariuszT,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:26:04
  • -2
@cebuIak, @event03, @walic_nowy_odtwarzacz, @boukalikrates, @lukaszbsk, @snkdctr, @hoppek, @Ziemistyle, @czarek0314, @michal-ochtera,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:26:34
  • -1
@p4sik, @Gynvael, @sobotta94, @leynamur, @t1dzej, @pszymczyk2, @Dzordzi, @nusaer, @PABLO_o, @Reepo,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:26:58
  • -1
@MMuszka, @DAMONSTER, @rav33, @rolesik, @Mayko, @bill-adamsonn, @AleisterC, @ofczy, @marekzjarek, @Qki,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:27:25
  • -1
@PlackiChaosu, @entirepopulationofchina, @loginu_brak, @Sierpik21, @iwannagethigh, @JamesMoriarty, @sharper, @sometwo, @orbit1, @marek777,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:27:55
  • -1
@redrik, @urproblem, @TenTemuATamtenTamtemu, @Piotru, @LetniaMzawka, @grzeslaw, @Hrabia1, @BlazonedWalls, @egoMojKolego, @FrAnSiS,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:28:20
  • -1
@odciskipalcow, @maggrave, @fraciu, @PiesLat2230, @sprzedam_nerke, @fen1x, @lasarus, @Kellanved, @elit7331, @kozinho3,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:28:48
  • -1
@a_ja_kocham_rewolucje, @xyz333, @dlu, @Takiseprzecietniak, @Jose_Marian, @goostek, @NERP, @Poortland, @Wybredny_Marian, @cypo,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:29:17
  • -1
@ChempyTuj, @krzych192, @LeonardoDaWincyj, @AnonimusP, @Pitzonik, @krws, @Damixi, @profrook, @Dzuby, @Oznog,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:29:41
  • -1
@BardzoDobryLogin, @DzikIwan, @dumlix, @malapszczola, @voodoo3, @Drakalen, @Soviel, @pajelek, @houk, @dlugilowicz,
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:30:07
  • -1
@3l145z, @boo007, @ciam-ciaramciam, @Shynom, @D_M_, @Maciejoza, @rzymo0, @Laliqu, @thevil87, @nod37,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:30:22
  • 0
@balrog84: dokładna specyfikacja będzie dostępna w trakcie kampanii :) jeśli chodzi o zasilanie w terenie - 2 godziny go potyrasz non stop pod górkę, w normalnym terenie spokojnie 4 godziny można się bawić
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:30:38
  • -1
@Lexx, @Lubiemaliny, @Kempes, @usprawniacz, @pazn, @bezimienia90, @PozytywistycznaMetamorfoza, @Pietrovski, @cyther, @Seiun, @mAngelo,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:31:04
  • -1
@gramobembol, @Zieloniak12, @HulajDuszaToLipa, @Zdejm_Kapelusz, @Vallher, @ELO_2012, @fraunos, @Fryceusz, @cia_agent, @souler,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:31:27
  • -1
@KoKo19, @itzDramo, @Haket, @werdum18, @kingkris, @cwiken, @Aeris451, @Orenz12, @d3n3b, @1michalk,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:31:58
  • -1
@Devcio, @Dreando, @NoKappaSoldier73, @SeriouslyAndy, @ToJaMateusz, @Romantyczny_widelec, @Blitzkrung, @Cinekk, @entryproc, @shekerama,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:32:29
  • -1
@klawiszs, @nuciu777, @demanufacture, @Decebal, @DarkAlchemy, @Insiles, @trudna_sztuka_kupiectwa, @goral_w, @OsziOsz, @keyrito,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:32:57
  • 9
@KredytZeroProcent: Celujemy do osób, które mają dość lutowania dywanowych robotów. Na łaziku możesz montować co tylko zechcesz - sprzęt fotograficzny jak w dronach, czujniki do specyficznych zastosowań, a nawet manipulator, który dajemy w zestawie.
Turtlerover - @KredytZeroProcent: Celujemy do osób, które mają dość lutowania dywanow...
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:33:01
  • -1
@PIENSCI_WONSZA, @Elmeer, @1realista1, @Kruszec, @BlackArrow, @maattteo, @aadit, @joolekk, @espaniak, @hejter1337,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:33:05
  • 18
Ile zara


@fefler: W tej chwili równe zero. Cała ekipa na ostatni rok zrezygnowała z pracy, utrzymujemy się ze swoich oszczędności. Jeśli kampania na Kickstarterze się uda, będziemy wypłacać sobie 2k/miesiąc. Nie ma tu kwot takich jak przy startupach z inwestorami, bo nie ma inwestorów :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:33:30
  • -1
@chudini320, @sharezza, @TRop3r, @Marek3211, @kryniu, @hetman64, @zajebisty, @avox, @sobeek, @emlug,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:34:04
  • -1
@top_czipsy, @hamskloss, @KrzaczeK93, @Marwo, @siteman, @piotrb, @paulinio, @michal-ros, @E_v_e_l, @MMG-,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:34:10
  • -1
@balrog84: Czyli w sumie telefon czy tablet prędzej Ci padnie niż łazik :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:34:28
  • 0
@Axtezim, @DarkLordMara, @Wenderas, @Limona666, @bhponline, @Demon_Opalenizny, @grzegorz-ps, @elHakim, @luki9939393, @WD40,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:39:49
  • 41
@Piotru: to już zależy od skila operatora ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:14
  • 5
@Mamuts: Naszym głównym celem generalnie jest rynek hobbystów, ale tak kontaktowaliśmy się z wojskiem i WOPRem. No i jak tego można się było spodziewać, żeby nawiązać jakąś szerszą współpracę z takimi instytucjami musimy wykazać się już działającym i prosperującym na rynku produktem :) I też temu ma służyć kampania kicksterowa
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:20
  • 24
@nicniezgrublem: Sorry za spam, uczymy się :D

1) 5 osób: dwóch konstruktorów, Justyna od promocji, Julia od marketingu i Marcin, który jest elektroniko/programisto/księgowym :D
2) Konstrukcja w Inventorze i wizualizacje w 3DSMax, elektronika w Eagle.
3) Pracujemy razem od roku, ale tak na prawde koncepcje wypracowaliśmy przez 5 lat pracowania przy Scorpio.
4) Od kiedy prowadzimy BOMa koszty zamykają nam się w 750 USD, łazika będziemy sprzedawać zaczynając od 1600 USD, wbrew pozorom marża
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:43
  • 2
sklepu


@kingkris: Okej, no to tak:
- jest wodoodporny
- nasz łazik ma otwarty program (w sumie po prostu masz Linuxa na łaziku). Możesz np. oczujnikować go albo sprawić, żeby jeździł autonomicznie
- ma wodoodporne złącza, przez co możesz na nim postawić jakikolwiek moduł, własny albo gotowy - np. kamerę z gimbalem albo
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:46:10
  • 1
@PrawieJakBordo: Nie, wystarczą takie jak ma Tesla ;D Li-iony, 24 V, wysokie napięcie i przetwornice załatwiają sprawę :) No i nie jesteśmy ograniczeni masą tak jak w dronach.

No i oczywiście to napięcie jest też dostępne dla użytkownika (przez wtyczkę) i może je wykorzystać do swojej elektroniki
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:46:33
  • 12
@kingkris:
Twój kom z dołu znikł, więc przeklejam odp tu. Różnice:
- jest wodoodporny
- łazik ma otwarty program (w sumie po prostu masz Linuxa na łaziku). Możesz np. oczujnikować go albo sprawić, żeby jeździł autonomicznie
- ma wodoodporne złącza, przez co możesz na nim postawić jakikolwiek moduł, własny albo gotowy - np. kamerę z gimbalem albo własną elektronikę
- no i ma manipulatur
Czyli w sumie tu limitem zastosowań
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:50:39
  • 0
@Pirat_Brodacz: Zastosowań jest sporo, dlatego też puszczamy łazika jako open-source - każdy kto będzie potrzebował użyć go do chociażby najgłupszych spraw, będzie miał możliwość modyfikacji oprogramowania.

Jeśli chodzi o inwestora: mamy - prywatnego, nie szukaliśmy dotąd aniołów biznesu itp., bo nie chcemy za bezcen oddawać udziałów w firmie. Jak tylko nakręcimy większą sprzedaż to inwestycje wskoczą x10 za te same udziały. Trzeba tylko przeczekać ten okres kiedy nie ma hajsu
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:52:45
  • 2
@Pirat_Brodacz: Mamy już nawet klienta, który chce nim wywozić kibel z campera :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:55:01
  • 43
@fishery:
Tajemnic nie ma, dziś jesteśmy transparentni jak okna przed Wielkanocą :D
- waży około 8 kg
- Wielkość 400 x 400 x 350 mm
- konstrukcja jest wodoodporna, oparta na aluminium lotniczym i stali nierdzewnej
- kamera full hd wodoodporna, która mozesz robić foty i filmy. No i na jej
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:59:48
  • 9
@Darkejas: możesz sterować wihajstrem a będzie zamontawane przyczłapnikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:00:37
  • 0
@szymon-dzwonczyk: wiem, widzę, pij bo p--o ci się grzeje
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:02:54
  • 0
@Darkejas: Przy standardowej domyślnej antenie zasięg to około 200-250 metrów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie dołożył i taką co na 2km starczy ( ͡º ͜ʖ͡º)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:04:07
  • 3
kubk


@luke386: żadnych takich, rozdajemy tylko teraz zdalne jazdy próbne. Z tego się nie napijesz, ale przynajmniej zabawy trochę jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:07:13
  • 0
@Darkejas: Boimy się - jasne :D ale prawda jest taka, że im więcej tego pojawi się na rynku tym większy będzie rynek, my już zawsze będziemy pierwsi. Ważne tylko żeby pozostać pięć kroków przed chinolami - to akurat łatwe :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:09:43
  • 2
@fishery: wystarczający ( ͡° ͜ʖ ͡°) liczby tutaj nie są takie ważne co user experience - to co zobaczysz w kamerze to podniesiesz :) Udźwig to 0,5 kg
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:12:12
  • 8
@lukas125p: System na raspberry to standardowo raspbian - tak żeby każdy jak najszybciej mógł zacząć rozwijać oprogramowanie we własnym zakresie, bez rozgrzebywania 'co oni tam wsadzili' :)

Silniki to 4 niezależnie sterowane DCki. Na raspie jest nakładka z naszą elektroniką i 4 mostkami H z pomiarem prądu
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:18:56
  • 4
@Chyukyank: pomysł powstał w lipcu zeszłego roku, ale pierwszy miesiąc spędziliśmy wylewając podłogę w piwnicy gdzie obecnie mamy warsztat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:21:22
  • -4
@BedeKiedysMarsjaninem: A jaka jest prawda? bo według nas Turtle to takie jeździdło (=łazik) do poznawania Ziemi. Czyli wypisz wymaluj łazik ziemski.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:29:52
  • 0
Przecież


@BedeKiedysMarsjaninem: no widzisz, to jest bardzo śliska sprawa - bo czegoś takiego, wodoodpornego, z otwartym programem i możliwością dodawania własnych modułów, po prostu nie ma. Są konstrukcje specjalistyczne, np wojskowe, ale jeszcze nikt nie zrobił takiego jeżdżącego, otwartego i wodoodpornego "drona", którego może kupić każdy hobbysta.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:32:36
  • 1
@SkromnyNick: Prędkość maksymalna jest porównywalna z chodem człowieka ~5km/h. Z naszego doświadczenia wynika, że znacząco zwiększa to efektywność sterowania.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:33:57
  • -1
@thomeq: Ty jesteś automatyzacją poruszania ( ͡° ͜ʖ ͡°) łazik sterowany jest z tabletu / telefonu i obecnie nie mamy zakodzonej autonomii, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby sami użytkownicy to zrobili ( ͡° ͜ʖ ͡°) niewykluczone że uda nam się jednak zakodzić do momentu wysyłki. Oprogramowanie cały czas będziemy rozwijać i na pewno pojawią się nowe funkcje
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:46:47
  • 1
@robertoskit: Zależy jak duże dupsko ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sam łazik waży 8kg to może i jakiegoś różowegopaska by powoził(✌ ゚ ∀ ゚)☞
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:48:57
  • 0
@mysle_sobie: nasza elektronika to Raspberry Pi + customowa nakładka z prockiem STM32. Pierwszy prototyp zrobiliśmy na Arduino, ale uznaliśmy że daje to zbyt małe możliwości rozwoju (przede wszystkim mała konfigurowalność pinów). I tak oprogramowanie było pisane zupełnie od zera.

Jeśli chodzi o zasięg w jaskiniach / ciasnych tunelach to spokojnie jest to 25 metrów co wbrew pozorom w tunelach odpowiada baaardzo dużej odległości ( ͡° ͜ʖ ͡°
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:49:58
  • 1
@ostatni_i_sprawiedliwy:
1) Ok. 4h jazdy, zależnie oczywiście od wykorzystania. Dystans oczywiście zależny od tego jakim zygzakiem będziesz jeździł :)
2) Sam tego nie potrafi, ale szczerze mówiąc bardzo ciężko go przewrócić. Sam łazik waży ok 8kg, ale większość masy ma skupionej w kołach - tzn. środek siężkości wypada na ok. 10cm nad ziemią - podjeżdża nawet pod pionowe ściany bez wywrotki.
3) Domyślnie nie udostępniamy, ale nie ma problemu ze
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:52:59
  • 1
@Aster1981:
4x4 ofc!
Kamienie, konary - luz. Od trzydziestej sekundy masz konary.
Oprócz tego Turtle jeździ też wodzie, po mule i piachu na luzie, bo wszystkie silniki i puszka są wodoodporne.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover - @Aster1981: 
4x4 ofc!
Kamienie, konary - luz. Od trzydziestej sekundy...
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:56:02
  • 0
@Paatryk93:
Hah, nie ma co ukrywać - Scorpio to 'dziadek' Turtla :D
1) Kampanię planujemy zacząć 08.07.2017 - o ile smutni panowie z HSBC (bank w UK) w końcu zaakceptują nam konto bankowe - nie polecam :D
2) My wspieramy sterowanie przy użyciu zewnętrzych urządzeń z przeglądarką, na razie nie myślimy o zewnętrzym kontrolerze, ale raczej na rynek b2b. Nie oszukujmy się, w kieszeni nosisz kompa, który potrafi dużo za
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:58:06
  • 0
@Turtlerover: 4) manipulator jest zbudowany na serwach więc nie ma sprzężenia zwrotnego ale zadajemy dokładne położenie
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:09:45
  • 1
@Paatryk93: Tak dokładnie :D Prawdopodobnie z następną wersją dodamy kontroler i wsparcie stereoskopii, więc nie ma co się martwić - na 100% kontroler będzie kompatybilny z obecnym łazikiem.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:11:52
  • 1
@Paatryk93: Uczestnicy HotZlotu z @dobreprogramy dobrze wiedzą o co chodzi - Scorpio potrafił nawet spalić pokój hotelowy :D Jeśli chodzi o watchdoga to nie był potrzebny, a nawet by przeszkadzał podczas zawodów, ale potrafił doprowadzić do wstydliwych sytuacji nawet w mediach, kiedy musieliśmy udawać że mamy nad nim kontrolę :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:13:02
  • 3
@Jacek_1983: start 07.08.2017 :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:15:51
  • 2
@PiesLat2230: No, nareszcie ktoś załapał :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:19:50
  • 2
@DarkAlchemy: captain here: skutkiem występowania tych procesów w materiałach półprzewodnikowych jest to że są materiałami półprzewodnikowymi ( ͡° ͜ʖ ͡°) czyli prąd może płynąć tylko w jedną stronę, a w drugą przerwa energetyczna jest na tyle duża że jak bardzo by chciał to nie da rady, za bardzo pod górkę (no chyba że podpinamy odwrotnie 1000 V to dostaje jetpacka i przeskakuje przerwę energetyczną, ale wtedy
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:32:57
  • 1
@DylematyMoralne: Epoka dronów tylko nam pomaga w wybiciu naszego pomysłu - ludzie są bardziej chętni do wsparcia nietypowych technologii.

Oczywiście drony polecą dalej i szybciej, nawet nagrywają bardziej stabilny obraz, ale nie o to tuaj chodzi. Kiedy drony latające są w stanie zabrać na pokład do 500g ładunku, na Turtlu możesz podstawić nawet do 5kg szpeju / kamer, kiedy profesjonalnym dronem możesz latać do 20 minut, łazik potrafi jeździć do
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:37:46
  • 1
@sagu93: Na Kickstarterze zaczynamy od $1600 USD (koło 6000 zł) za Turtla z manipulatorem, ale za wsparcie oferować będziemy także możliwość jazdy łazikiem przez 30 minut na naszym torze testowym :D Bedzie zabawa!
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:39:35
  • 1
@Turtlerover: Za wsparcie = niekoniecznie za zakup całego łazika :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:43:27
  • 4
@fraciu: Firma, która wypuszczała Raspberry Pi planowała wyprodukować nie więcej niż 100 sztuk, bo po co komu mała płytka z Linuksem? :) Jaskinie to tylko jedno z zastosowań, mamy całą masę hobbystów / odkrywców, którzy znajdą zastosowanie łazika w swoich dziedzinach, o których po prostu nie mamy pojęcia :) Kampanią na kickstarterze chcemy rozbudzić wyobraźnię użytkowników i właśnie wyczuć zapotrzebowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:51:16
  • 0
@arivenes: jasne, zgadzamy się z Tobą, to nie jest dla wszystkich :) Łazik zdecydowanie nie dogoni roweru, przy filmowaniu wspinaczki znacznie lepiej sprawdzi się dron, a też bym go nie zabrał żeby dźwigał mi szpej pod ścianę. Tak samo znam mnóstwo osób które nigdy w życiu nie kupiłyby raspa, ja ich miałem z 10 do różnych projektów :)

Ale już na przykład osoba która robiła nam filmik promocyjny powiedziała że
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:00:12
  • 0
@Kuprix: no nie była zbyt chwytliwa, zwłaszcza #zagranico :) ogólnie stawialiśmy na skojarzenia z żółwiem, bo łazik
- jeździ powoli i stabilnie
- jest wodoodporny
- ma pożyć parę lat ;)
Myśleliśmy też o Bentosie (żółw z jakiegoś innego języka), ale stanęło na prostszej nazwie.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:01:10
  • 0
@jedzbudynie: nie trzeba. Jesteśmy tu, żeby odpowiadać, a nie sprzedawać, więc jeśli masz pytania - pytaj ;)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:06:00
  • 1
@fraciu: Cena to od $1600 (=ok. 6000 zł). Wbrew pozorom Turtle też jest tani, pracujemy nad tym jak jeszcze zmniejszyć cenę, aby móc uderzyć w rynek polski, ale jest ciężko.

Z łazikiem nie celujemy w osoby, które zazynają z programowaniem. Moduły za $10 mają być montowane na łaziku, nie zamiast łazika. To co się udało RasPi, a czego się nie udało np. BananaPi to zbudowanie społeczności, która to wspiera. Turtle
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:06:31
  • 1
@zwirz: to była nasza inspiracja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:10:48
  • 3
@zwirz: elegancko, daje radę ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie bez powodu rozkminialiśmy kinematykę odwrotną i ruch posuwisto zwrotny
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:11:47
  • 0
@insystem: Łazik ma także miejsce do wpięcia liny zabezpieczającej - tak, wiemy że wtedy bezprzewodowe sterowanie nie ma sensu, ale mamy świadomość, że nie każdy zaufa czemuś czego nie widać (WiFi :) Łazik ma wbudowane listwy LED, które rzeczywiście będą reagowały na stratę sygnału itp., a także doświetlały otoczenie. Na filmiku mamy akutat zamontowane zewnętrze oświetlenie, ale zabawa jest przednia :D
Turtlerover - @insystem: Łazik ma także miejsce do wpięcia liny zabezpieczającej - ta...
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:13:00
  • 6
@haxx: Jak kiedyś (jeszcze jako Projekt Scorpio) byliśmy na Wykopie, dostawaliśmy komentarze, że "no super, pewnie wyjadą za granicę i hajsy z podatków idą na nic". No a teraz proszę, zostaliśmy w kraju, chcemy budować roboty od A do Z we Wrocławiu. Zapisz się do newslettera i zobaczysz, co z nami będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:19:22
  • -1
@atur94: Zaraz wrzucimy resztę :D kilka dni temu z Aleksem nagrywaliśmy spoty na Kickstartera :)
Turtlerover - @atur94: Zaraz wrzucimy resztę :D kilka dni temu z Aleksem nagrywaliśmy...
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:22:35
  • 0
@mixter: myśleliśmy dokładnie o tym co mówisz, ale uznaliśmy że możemy siedzieć nad pierwszą wersją przez 5 lat i dalej nie wypuścić żadnego produktu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nasz łazik jest całkowicie wodoodporny, możesz wjechać nim pod wodę i faktycznie jedynym ograniczeniem jest zasięg, wifka gubi się bardzo szybko w wodzie. Na pewno będziemy o tym myśleć w przyszłości :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:27:26
  • 0
@insystem: Dzięki za info o powiązanych :D
Jeśli chodzi o OSP to chętnie się dowiemy więcej, przejdźmy na maila contact@turtlerover.com (prześlij proszę kontakt) - serio, nie wiedziałem że w OSP już poszli w robotykę :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:27:54
  • 0
@jedzbudynie: to jest treść informacyjna, niczego nie sprzedaliśmy i jeszcze przez jakiś czas nie będziemy sprzedawać. Tak jak pisałam - jesteśmy otwarci na pytania, odpowiemy na wszystko od składu zespołu do fundowania projektów tego typu.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:30:18
  • 0
@kolikatewiczownik: Łazik nie pływa - jeździ pod wodą. Waży 8kg, więc ciężko żeby zachował wyporność, ale za to dokonale sobie radzi w płytkich zbiornikach. Jeśli chodzi o jazdę typowo pod wodą wystarczy odpiąć od niego moduł z nadajnikiem, który sam z siebie unosi się na wodzie i zachowuje jak bojka, która przekazuje sygnał.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:30:27
  • -1
@insystem: przejście samo w sobie nie jest problemem, szczególnie ze strony ośrodka o większej gęstości do mniejszej, w drugą jest trochę gorzej. Generalnie fale o takich częstotliwościach jak WiFi absolutnie nie propagują się w wodzie, dlatego w łodziach podwodnych są fale stosowane o bardzo niskich częstotliwościach, gdzie jednak prędkość przesyłu danych to są rzędu kilobitów na sekundę. No obrazu tym nie prześlesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:31:38
  • 0
@Turtlerover: jeśli jednak komuś zależy na jeżdżeniu pod wodą naszym łazikiem, też nie ma z tym problemów, bo wystarczy odpiąć wodoodporną puszkę z modułem WiFi i wyciągnąć ją ponad wodę :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:31:46
  • 1
@TheDuck: Kurczę, gdybyś nie zapomniał o wodoodporności to prawie wszystko by się zgadzało!
A tak serio to w jaskiniach i bunkrach bywa różnie, ale w lesie wyciąga luźno 250 metrów.( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:33:50
  • 0
@aso824: WOPR - Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niestety nie możemy powiedzieć o jakich rozwiązaniach dokładnie rozmawialiśmy, ale potencjał jest :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:34:26
  • -2
@fraciu: My też pijemy, żeby nadążyć za Wami xP łodzie podwodne RC są już dostępne na rynku (są drogie), ale Turtlem możesz jeździć po dnie zbiorników wodnych - mówiąc po inżyniersku, jeździsz po płaszyźnie XY i nie martwisz się o wysokość Y :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:36:06
  • 0
@insystem: a kto lubił takie przedmioty? :D jak jest jednak problem to się doktoryzujemy z wybranych dziedzin wiedzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:36:52
  • 1
@TheDuck: Tak, wiemy i mamy tego świadomość. Turtle ma też możliwość jazdy po kablu wszędzie tam gdzie boimy się utraty zasięgu. Nawet nie chodzi tutaj o WiFi, co o poczucie bezpieczeństwa, bo w końcu kto chciałby stracić "zabawkę" za 1600 dolców, bo pojechał za daleko ?. :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:45:31
  • 0
@Mav: Niestety nie wszystko możemy pokazać tutaj, bo albo jest w trakcie edycji albo niedostępne do czasu kampanii.
Zawsze będziemy dużo tłumaczyć. Dalczego? Ponieważ jest to produkt tak nowy na rynku jak drony kilka lat temu. Były używane tylko przez wojsko, ale nikt nie miał pojęcia jak ich użyć komercyjnie. Potencjalny "nerd" będzie wiedział co zrobić, udostępniamy open-sourcowo nie tylko soft, ale także mechanikę robota, żeby można było z drukarką
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:53:59
  • 1
@atur94: W końcu uploadował nam się filmik 'z marsa' :D #walbrzych
Turtlerover - @atur94: W końcu uploadował nam się filmik 'z marsa' :D #walbrzych
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:57:55
  • 0
@dzikiknur: Mechanicznie łazik jest kompletny, wykorzystuje silniki DC Buehler motors o rząd bardziej wytrzymałe od czegokolwiek innego w tym zastosowaniu. Przy produkcji wykorzystujemy technologie druku 3D, odlewania próżniowego, obróbki CNC i cięcia laserem. Chodzi też o to, żeby jak najszybciej móc reagować na wszelkie błędy technologiczne czy konstrucyjne przy wykonaniu. Serwa do mani to dedykowane uszczelnione serwa specjalnie sprowadzane od chińczyka i testowane każde osobno.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:58:18
  • 0
@ostatni_i_sprawiedliwy: bo były momenty kiedy łazik wjeżdżał na przykład za górkę i tam straciłby zasięg, przez co by stanął, a potrzebowaliśmy aby mimo wszystko jechał do przodu aż odzyska zasięg za przeszkodą :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 20:59:46
  • 0
@dzikiknur: Puszka do malinki będzie zaplombowana, bo też będzie specjalnie uszczelniona itp. ale jak ktoś będzie potrzebował, może albo zmienić kompa albo wpiąć nowego w dostępnej puszce dodatkowej (szczelnej) i komunikować go przez ethernet. Soft - wgrany Raspbian i soft do obsługi łazika.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:06:08
  • 7
@bialy100k: całe oprogramowanie i mechanika będzie przez nas udostępniona :) A mamy tu na myśli zarówno oprogramowania na łaziku na raspie jak i na nakładce na STM32. Tak samo nasza elektronika będzie Open Hardware (schematy i layouty) oraz z mechaniki udostępnimy pełną paczkę z Inventora. Także tak, będziemy totalnie otwarci, staramy się wszystko udokumentować i nie powinno być problemu połączyć naszej elektroniki z innym sprzętem :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:07:30
  • 0
@kolikatewiczownik: Tak jest, to jest pewna słabość otwartych konstukcji. Dobre do wszystkiego i niczego. To co teraz proponujemy to robot uderzający do 'geeków', osób które eksperymentując z konstukcją powiedzą nam gdzie jest nisza. Może się wydawać że to pewne wykorzystanie klientów, ale hej, przecież to o to chodzi, wszystkim zależy na tym, żeby łazik był coraz lepszy w danej dziedzinie. Większość aktualizacji będzie jednak softowych niż konstrukcyjnych, stąd będą dostępne
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:09:11
  • 0
@insystem: Tak czy inaczej: jak nie tu - pytaj na maila, chętnie odpowiemy :D contact@turtlerover.com
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:12:37
  • 1
@mrQwert: Haha, model był w Autodesk Inventorze, dlaczego? Bo trzeba im przyznać mają dobry marketing i udostępniają licencję studentom, a co za tym idzie jak ktos sie do tego przyzwyczai to i chce to kupić potem komercyjnie :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:20:06
  • 0
@mrQwert: Nie jest aż tak źle w tym Autodesku, ale mogło by byś lepiej, tak łagodnie powiem :) Proszę o kontakt na contact@turtlerover.com :D Tam pogadamy dalej.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:54:44
  • 0
@bialy100k: Apka Turtla jest przystosowana do dotykowych ekranów na tablecie / telefonie, ale nie jest to przystosowanie jak w Microsofcie - myszką na PCcie spokonie można łazikiem operować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover - @bialy100k: Apka Turtla jest przystosowana do dotykowych ekranów na tab...

źródło: comment_XB0K49D3Q1kUKAsFUil81u2y28hSrMv5.jpg

Pobierz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 21:56:52
  • 0
@Turtlerover: No i pracujemy również nad obsługą padów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 22:18:09
  • 0
@ostatni_i_sprawiedliwy: Tak jest. Ale w warunkach konkursowych lepiej żeby wysadziło lipole czy nawet silniki niż żeby robot nie dojechał na miejsce - liczy się efekt :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 22:20:56
  • 1
@Mav: Nie bój się, pierwszoroczniakami nie jesteśmy :D masz całkowitą rację, właśnie dotarcie w odpowiedni sposób do odpowiednich osób jest wyzwaniem, ale to wyzwanie podejmujemy :D dzieki za pomoc, weźmiemy to na pewno pod uwagę!
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 22:27:37
  • -1
@TheDuck: Nie przetrząsajmy tutaj kwestii przewagi dronów nad łazikami, drony będą miały dokładnie te same problemy w miejscu gdzie użylibyśmy łazików, a nawet więcej.

Cena jest prawde mówiąc dostosowana jednak do rynku zachodniego, bo u nas jest cieżej wprowadzić innowację-dla-konsumenta :)

Jeśli chodzi o zasięg na kablu - tutaj zależy jaki kabel znajdziemy, my dajemy wtyczki IP68 pod przewód, ale można spokojnie sobie zarobić taki 5m lub 10m. Niestety każda
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 23:00:43
  • 0
@tarcamion: AutoCAD akurat nam jest nie potrzebny przy Inventorze. Fusion 360 nie wystarcza już przy tego typu konstrukcjach, gdzie rozgrzebujemy nawet w kwestie prowadzenia wiązki. Tak czy inaczej, w Solidzie pracował tylko Olek z naszego zespołu, więc musimy się jeszcze trochę nauczyć, żeby przejść ew. na coś innego.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 08:48:38
  • 0
@zonk_2: Pewnie, masz rację! W ten sposób trafimy do mniejszej liczby osób, ale dla nas to dobrze. W tej chwili nie bylibyśmy w stanie zbudować siedmiu miliardów łazików, tylko maksymalnie trzysta w pół roku.
Dzięki za te pomysły z kiełbaskami, jak już się rozkręcimy, będziemy się promować wśród studentów na Juwenaliach :D
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 08:52:39
  • 0
@zonk_2: Hej, tu Julia, wszystko czytam :) tak jak Ci odpisaliśmy gdzieś wyżej - w tej chwili faktycznie nasza promocja przemawia do małej grupy odkrywców/podróżników. Jak już się rozkręcimy, będziemy to na pewno rozszerzać.
Jesteśmy wdzięczni za wszystkie podpowiedzi, bo właśnie - to w sumie od użytkownika zależy pomysł. No i my sami, jako podróżnicy/modelarze hobbyści, wymyśliliśmy takie akurat zastosowania. Ale na bank jest ich dużo dużo więcej i w
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:03:30
  • 0
@bergers: Przepraszamy za brak odpowiedzi, jeszcze nie do końca ogarniamy Wykop:) Tak, materiały robiliśmy na Koorowych Jeziorkach i w Starym Browarze w Sobótce.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:04:50
  • -1
@IvanBarazniew: Schody miewają wredny rozstaw dla zawieszenia łazika, ale pod krawężnik na luzie podjedzie. Z wysokością nie ma problemu (wspina się do 13 cm), raczej z głębokością schodków bywa różnie.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:08:47
  • 0
@at404: w Polsce mamy już dwóch klientów na sto pro. Niby te 1600$ to dużo, ale z drugiej strony średniej klasy drony też tyle kosztują, są hitem wśród prezentów komunijnych w PL.
No ale wiadomo, głównie nastawiamy się na USA i Wielką Brytanię. Sami jesteśmy ciekawi, który rynek najbardziej podłapie ideę Turtla i z chęcią podzielimy się statystykami krajów po kampanii :)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:09:25
  • 0
@zonk_2: Najsłabszym elementem w łaziku są uszczelniacze w kołach, które poradzą sobie z głębokością do 3 metrów (0,3 atm). Jeśli chodzi o zasięg to nie ma większego problemu aby wyciągnąć puszkę z anteną, ponad wodę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:14:20
  • 0
@MarMac: Wtyczki są wodoodporne, więc jeśli użytkownik wszystko prawidłowo podłączy, całość będzie mogła wjechać pod wodospad i się nie sfajczyć.
Konie wielkości kaczki brzmią jak godni przeciwnicy, bo podobnej wielkości przynajmniej, więc Turtle miałby szansę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:14:33
  • 0
@kaaamil: Na kampanii będziemy też oferować Developer Kit do własnego montażu z instrukcjami i wsparciem w razie problemów. Planujemy też (ale to później) oferować części zamienne na naszym sklepie, tam będzie można zamówić osobno moduły silników wbudowane w kołach itp. Daj znać na contact@turtlerover.com - zapiszemy sobie maila i jak ruszy produkcja to postaramy się skompletować dla Ciebie ramę z silnikami - koszt to będzie ok. 2900 zł (lecimy tu
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:15:10
  • 0
@zonk_2: Jak najbardziej zgadzamy się z Tobą, że najlepiej by było gdyby łazik sam wracał do ostatniej znanej pozycji i z pewnością będziemy rozwijać produkt w tym kierunku ( ͡° ͜ʖ ͡°). A dlaczego nie dajemy na razie takiej funkcji? To proste - nie mamy zasobów (ludzi), żeby zaprogramować każdą możliwą funkcję ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dzięki jednak za sugestię, będziemy nad
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 09:26:16
  • 0
@MarMac: Tak, mógłbyś jeździć i bezprzewodowo przy użyciu bojki, która wyciągnie antenę nad taflę wody i przewodowo z wpiętym kablem. Co do właściwości jezdnych pod wodą to tak jak się domyślasz - jest bardzo różnie, to bardzo zależy od dna. Łazik ma bardzo szerokie opony, więc też nie wrzyna się w podłoże, a przez specyfikę zawieszenia ma zawsze równo rozłożony ciężar na każde koło. Po dnie w piaszczystym pojedzie, bo
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 11:11:21
  • 0
@chrupol: Czujniki Halla pozwalają określić czy silnik się kręci (oraz z jaką prędkością) czy nie. Przy ich pomocy będzie Ci ciężko określić czy walnąłeś robotem w ścianę - najprawdopodobniej silniki dalej będą się kręcić ale już w miejscu. Możesz kombinować, żeby wygrywać nagłe zmiany prędkości i jeśli coś takiego wystąpi zatrzymać gąsienice.

Jeśli chodzi o wykalibrowanie prędkości gąsienic to czujniki Halla będą idealne :) Zależy na ile 'profesjonalnie' chcesz do tego
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 13:06:12
  • -1
@bialy100k: Jest na rynku trochę małych robocików do składania. Jeśli chodzi o otwarte rozwiązania to jak na razie udało nam się natknąć tylko na moduły sterowania robotem (nie całe roboty) - w tym między innymi Husarion CORE2 z Polski. Łazików w skali i budżecie Turtle'a nie ma nigdzie na świecie.
Trochę robotów, ale cholernie drogich, można znaleźć tutaj:
http://www.robotshop.com/ca/en/defense-security-surveillance.html
Chociaż to nie będą rozwiązania owarte.
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 14:40:30
  • -1
@IvanBarazniew: W robotach saperskich do wjazdu na schody montowane są gąsienice działające równolegle z kołami. Też ciekawe rozwiązanie.

Jako podstawa Turtle jest wyposażony w kamerę fullHD i manipulator, więc zastosowań już po wyciągnięciu z pudełka jest sporo. Dostosowanie do specyficznych rozwiązań wcale nie musi być takie drogie, tutaj już można dowolnie używać sprzętu nie tylko z półki półprzemysłowej, ale także hobbystycznej.

Zejście do $600 jako kwoty po marży byłoby wspaniałe,
Turtlerover
Turtlerover
Autor
30.07.2017, 19:45:34
  • 0
Dzięki wielkie wszystkim za multum pytań, które nam zadaliście w ciągu ostatnich 4 dni!

W naszym losowaniu: 30 minut zdalnej jazdy łazikiem z dowolnego miejsca na Ziemi wygrał @stuwa200 !
Jak obiecaliśmy, tak zrobimy, film z przejazdu będzie dostępny u nas na facebooku
( https://www.facebook.com/TurtleRover/ ).
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Turtlerover
Turtlerover 25.07.2017, 14:16:30
  • 468
Cześć! Czy bylibyście chętni na #ama z konstruktorami łazika Turtle, który już niedługo wlatuje na portal Kickstarter?

A co to w ogóle jest ten żółw? Ano łazik marsjański (znaczy się ziemski) - czasem nazywamy go dronem naziemnym - bo w zasadzie celujemy w ten sam rynek co drony Nasz łazik jest wodoodporny, posiada szerokokątną kamerę z możliwością zakładania filtrów od GoPro, robotyczne ramię do podnoszenia różnych skarbów oraz wiele innych ficzerów.
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:06:33
  • 0
@Turtlerover: https://www.wykop.pl/link/3847833/ama-pierwszy-lazik-ziemski-turtle/ - zapraszamy ! :)
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:38:54
  • 1
@Turtlerover: wołam ! @tanapta, @lukas125p, @nawon, @JohnMarkII, @ProjektScorpio, @haussbrandt, @Mamuts, @msuma, @Alsgn_, @kCaloryfer
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:39:20
  • 0
@Turtlerover: @Networks_PowerCat, @Konduktor, @Argetlam, @Aster1981, @Ashkhan, @pestkacz, @wati, @za_kazdym_razem, @a_sram, @vash78
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:39:39
  • 0
@Turtlerover: @Souletto, @oreze, @HUMINT, @Ritycho, @brzezinol, @ostatni_i_sprawiedliwy, @ArcheRbest, @szarik, @Seskil, @cl3ver, @Pawliko
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:39:55
  • 0
@Turtlerover: @responsibilitiesarefine, @Judiman, @tomasnack, @blazek, @jabadabadupka, @mendrix, @robertoskit, @kosikozaki, @panropuch, @Valdin, @nie_wyszlo_mi_w_zyciu,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:40:13
  • 0
@Turtlerover: @enslavedeagle, @arais_siara, @lebort, @PiotrasSNK, @kdraug, @Genezyp, @Vencite, @krzysikm, @misia87vs, @dzyndzla,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:40:37
  • 0
@Turtlerover: @Drased, @minder, @Zaxx, @KKBystry, @lollipops, @drzon, @anfilo-pl, @Mada666, @Pienio69, @gnomos
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:41:04
  • 0
@Turtlerover: @3w4koreii, @cherrycoke2l, @patryk45, @spectatore, @jaywalker, @ZielonyProgramista21, @costadelsol, @Chol,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:41:55
  • 0
@Turtlerover: @jednakwiecejniz14sekund, @makamele, @swoffy, @Xarvhisius, @najt20, @m_ba, @mmichal, @lawer, @Destylator_bigosu, @JiNu
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:42:14
  • 0
@Turtlerover: @lkp0, @weshu, @Gothagami, @korzen90, @MarMac, @Machas, @Winiolek, @bright_black, @stuwa200, @HitcH_,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:42:32
  • 0
@Turtlerover: @Kradziej_mandarynek, @i_am_szarak, @innovate81, @starskaj, @liseknyc, @PRG3D, @StabbyMcStabface, @trudny, @DzonyNajedzony,@alexiz97,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:42:46
  • 0
@Turtlerover: @jacobcn, @luke386, @Ja_Maciek, @wilkuu2, @volfesik, @Singularity00, @icozzezeszwecji, @adriszy, @BakaPL, @pablodjablo,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:00
  • 0
@Turtlerover: @Szinek, @Pan_Kapitan, @ipkis123, @CzerwonyIndyk, @onomatobeka, @BRaven, @womal, @ko0omo, @beniu90, @Jeff,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:21
  • 0
@Turtlerover: @novyr9, @Grekkq, @FuzzyWuzzy_, @Ciosek1990, @nuKER_, @EvilToy, @chrupol, @kyoung, @Paul167, @lolek_22,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:38
  • 0
@Turtlerover: @RudaSwinia, @314the, @freerider, @ppawel, @Witchinster, @zabujca, @Knykcik, @salvatore, @kooger, @panbart,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:43:55
  • 0
@Turtlerover: @teherty, @StaryWedrowiec, @Vhredny, @jathek, @Ult1me, @ku_bek, @Mitra3000, @Piter93, @ghost668, @arti040
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:44:12
  • 0
@Turtlerover: @paszczet, @maciek89wrc, @Rzartownis, @Hubra, @Kudlaty95, @Harold, @vici, @xPanicz, @JerryBoy, @kruczek555,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:44:29
  • 0
@Turtlerover: @thomeq, @Trops, @PendzoncySzczypiorek, @nienazywajmnie, @Lluc, @bisqpx, @kaaamil, @Darkejas, @Pardelize, @free,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:44:47
  • 0
@Turtlerover: @Urbann, @Lutekcjusz, @falrond, @alkan, @Babooco, @dkjaajaja, @DOgi, @Dijuna, @Jackalope, @MrocznyBrokul
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:45:05
  • 0
@Turtlerover: @data7, @masowe-duraczenie, @eraserhead, @Romb, @I_Will_Never_Forget, @zielarz, @Kerchak, @Kroomka, @beardedmate,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:45:21
  • 0
@Turtlerover: @HeisenberGG, @postrachNocnegoSzczura, @Albitos, @Szakalit, @papke, @Kris515, @miliradian, @Chyukyank, @DelFuego, @cziko
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:45:32
  • 0
@Turtlerover: @AVTA, @apacyna, @MagicBall, @Mazate, @Innowierca, @Midmount,
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:49:19
  • 0
@stuwa200: Ponieważ AMA się zaczeło, a zaplusowałeś post zapowiadający AMA( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:49:38
  • 0
@stuwa200: https://www.wykop.pl/link/3847833/ama-pierwszy-lazik-ziemski-turtle/
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 18:58:06
  • 0
@pszymczyk2: po zakończeniu AMA
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 19:13:35
  • 0
@pszymczyk2: 1x programista/elektronik, 2x konstruktorzy mechanicy, 2x promo/ogarnianie kampanii ;)
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 10:57:07
  • 0
Zwycięzcą losowania i betatesterem Turtle'a zostaje użytkownik @stuwa200 ! Zapraszamy do kontaktu przez priv lub przez maila na contact@turtlerover.com w celu ustalenia szczegółów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Turtlerover - Zwycięzcą losowania i betatesterem Turtle'a zostaje użytkownik @stuwa20...

źródło: comment_WqfBbeNd51zzzYeBqsLVsQjkRBMC2YBE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 10:57:23
  • 0
Zwycięzcą losowania i betatesterem Turtle'a zostaje użytkownik @stuwa200 ! Zapraszamy do kontaktu przez priv lub przez maila na contact@turtlerover.com w celu ustalenia szczegółów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 11:23:48
  • 0
@stuwa200: My do Ciebie też nie możemy nic wysłać. W takim bądź razie zapraszamy na maila (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover
Autor
28.07.2017, 11:30:50
  • 0
@stuwa200: Oki znalazłem - już można :D
  • Odpowiedz
Turtlerover
Turtlerover 27.07.2017, 13:57:38
  • 6
Jako, że zainteresowanie #ama było dość duże to dzisiaj o godzinie 19 startujemy z pytaniami ! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#turtlerover #technologia
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Turtlerover
Turtlerover
Autor
27.07.2017, 17:06:12
  • 0
@Turtlerover: https://www.wykop.pl/link/3847833/ama-pierwszy-lazik-ziemski-turtle/ - zapraszamy !!
  • Odpowiedz

Turtle Rover

  • Turtle - World's first rover designed for Earth exploration will be available on Kickstarter in August 2017.
  • Wrocław
  • http://www.turtlerover.com
  • contact@turtlerover.com
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.07.2017

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 18.07.2017

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 06.07.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 27.07.2017

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking