Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko163
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus

dolus_deliberatus

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6843
  • Znaleziska 591
  • Mikroblog 6252
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42
Haqim
Haqim
04.10.2017, 11:28:27
  • 22
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 13:09:54
  • 2
@GilbertEatingGrape:

żeby kontrolowali
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 13:52:35
  • 0
nie porównuj czarnej mafii czerpiącej wiedzę od pastuchów z epoki brązu do lekarzy


@GilbertEatingGrape: Pozamerytorycznie.

a może nie był, nie
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 05.10.2017, 06:22:22
  • 0
@Doman_60: przykro mi
  • Odpowiedz
nekropolo-
nekropolo-
03.10.2017, 10:59:24
  • 153
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 12:13:39
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 20:27:30
  • 0
@Cinkito: @warpig566:

Nie porównuje rodziny do raka. Porównuję rzeczy, których się nie posiada do stanu wiedzy na temat tych rzeczy.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 17:34:53
  • 0
@Cinkito: Czyli nie można doradzać ludziom bo są indywidualni?
  • Odpowiedz
Kenteris
Kenteris
04.10.2017, 12:03:23
  • 558
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 13:24:35
  • 4
Czarek zaorany (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)


@RSjabber: Nie wiem dlaczego kogokolwiek cieszy ad personam i ad hominem.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 13:55:44
  • 11
a w jaki inny sposób pokazać hipokryzję jak nie wytykając różnice między tym co ktoś mówi a robi?


@dziara1429: Mówiąc na temat. Z tej notki prasowej widzę, że idzie o temat aborcji. Wyciągając w "debacie" wątek 20 lat młodszej żony jest zwyczajnym zabiegiem erystycznym i nie ma nic wspólnego z cywilizowaną dyskusją.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 14:41:59
  • 5
Argumentem przeciw aborcji była tu katolickość i tradycja, argument został obalony.


@Metrocop: Nawet jeśli uważasz, że argumentem była katolickość, to została obalona co najwyżej jego (Pazury) osobista "świętość", a nie katolickie argumenty przeciw aborcji. Prawda nie zależy od tego czy ten kto ją wypowiada jest "dobrym człowiekiem"
  • Odpowiedz

1560

Różaniec Do Granic, Cezary Pazura zaprasza.

Różaniec Do Granic, Cezary Pazura zaprasza.

Ja też zapraszam, 7 października łączymy się w modlitwie.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 03.10.2017, 21:29:30
  • 341
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    religia
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    4konserwy
  • #
    mikromodlitwa
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 08:41:57
  • 3
moze jednak nie pomijaj, podejmij walke, ktorej nie mozesz wygrac.


@RandyMarsh1: Jako można podjąć polemikę z kimś, kto używa ogólników i obraża drugą stronę?
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 08:56:00
  • 4
W ktorym miejscu obrazilem druga strone?


Cały post jet nakierowany emocjonalnie.

Gdybym zaczał od wymieniania nazwisk ksiezy pedofili


@
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 09:16:32
  • 2
czyli nie ma takiego miejsca?


Co drugi epitet jest obraźliwy i pozamerytoryczny.

jedynie 5 razy mniej niz w calej reszcie spoleczenstwa? Nawet biorac te statystyke za pewnik, to dramatycznie ogromna grupa zwyrodnialcow.


@
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 04.10.2017, 10:38:41
  • 0
@RandyMarsh1:

watykanu broniacego tychze

sledztwie Boston Globe z 2002


To są jakieś konkrety, a nie filmy. Możemy się teraz doczytać chociażby z artykułu na wikipedii, że żaden watykan nie

1375

Cezary Pazura w ogniu krytyki za wsparcie akcji „Różaniec do granic”

Cezary Pazura w ogniu krytyki za wsparcie akcji „Różaniec do granic”

„Fanatyczny katol”, „strasznie się zeszmacił” oraz nawoływania do bojkotu filmów z jego udziałem – w takim stylu na ateistycznych profilach w mediach społecznościowych skomentowane zostało zaproszenie Cezarego Pazury do udziału w akcji „Różaniec do granic”.

pch24_pl
z
pch24.pl
dodany: 03.10.2017, 06:43:01
  • 557
  • #
    polska
  • #
    katolicyzm
  • #
    religia
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 08:37:15
  • 2
o tym kiedy poszczególne doktryny były dodawane (np Komunia)


@NUKEM: Eucharystia w Kościele jest od początku chrześcijaństwa.

Tm 2:5, Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem, a ludźmi, człowiek, Chrystus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 08:46:05
  • -3
Nie ważne za kogo się modlisz, ważne DO KOGO.


@NUKEM: Modlitwa to inaczej relacja. Katolicy proszą świętych o modlitwę za nimi.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 08:58:18
  • 1
To co innego niż poproszenie o modlitwę kogoś żyjącego.


@NUKEM: To to samo.

wszechobecność to atrybut Boga, zgodzisz się ze
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 09:01:21
  • 2
Tom się teraz zdziwił. Jezus nawoływał do kamienowania homoseksualistów?


@guziec_z_afryki: W ST testamencie, w księdze Kapłańskiej są wymienione grzechy, za które należy się kamienowanie. Jeśli Jezus nie zniósł innych przykazań to dlaczego te o kamienowaniu zniósł? (oczywiści powołuję się na logikę "tego nie ma w Biblii")
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 09:07:51
  • 0
@NUKEM: Czyli jednak nie wierzysz w Trójcę Świętą. To się nazywa antytrynitaryzm. Czy odwołujesz w takim razie to zdanie:

Prawdziwi Chrześcijanie nie modlą się do nikogo innego niż Trójca Święta


?
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 09:19:51
  • 4
@guziec_z_afryki:

Powoływanie się na Stary Testament jest kiepskim pomysłem jeśli chodzi o wiarę chrześcijańską. Równie dobrze możesz się powoływać na Koran

Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni


ST obowiązuje Chrześcijanina, ale tylko w płaszczyźnie moralnej, a nie prawnej/obrzędowej,
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 17:09:55
  • 0
Ludzie jak można nie rozumieć tak prostego zdania jak to mówiące ,że należy się modlić jedynie do Boga i jedynym wstawiennikiem jest Jezus


@werkowerek: Nie ma takiego zdania. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Prosić o modlitwę można żyjących ludzi

Ci ludzie umarli i nic nie mogą
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 03.10.2017, 17:17:46
  • 0
Tm 2:5, Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem, a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus.


@werkowerek: Nawet się nie postarałeś i cytując urwałeś zdanie w połowie :D Nie mówiąc już o tym o jakie "albowiem" chodzi.

Masz Jezusa jako wstawiennika i nie potrzebujesz do tego świętych, którzy byli jedynie ludźmi


Popatrz, a Paweł potrzebował. A to heretyk.
j777
j777
02.10.2017, 11:24:48
  • 1
w jakim wyznaniu religii chrzest jest TYLKO dla dorosłych? podobno nie ma także zbieranie tacy..
#religia #katolicyzm #chrzescijanstwo #ciekawostki #4konserwy
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 02.10.2017, 11:58:35
  • 2
skupiają się tylko na Biblii, natomiast odrzucają "tradycję


@bitcoholic: Nie tradycję tylko Tradycję, tj. sposób interpretacji Pisma.

nie ważne która denominacja


@j777 Ważne, bo niektóre nie negują rzeczy, które pozostałe denominacje uznają za "dodatki wymyślone przez KrK", ale za to inne, które pozostałe nie negują jako "dodatki wymyślone przez KrK" i tak w koło Macieju.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 02.10.2017, 13:17:14
  • 0
@j777: Co z nimi?
  • Odpowiedz
Stooleyqa
Stooleyqa
30.09.2017, 14:36:40
  • 24
Synod trupi - synod zwołany przez papieża Stefana VI w 897 w Rzymie w celu pośmiertnego osądzenia papieża Formozusa.

W tym okresie o władzę cesarską rywalizowali Arnulf, koronowany przez papieża Formozusa, oraz Lambert II. Po śmierci Formozusa i krótkim (15 dni) pontyfikacie Bonifacego VI na tronie papieskim zasiadł Stefan VI, który początkowo także popierał Arnulfa. Gdy jednak Lambert umocnił swoją władzę, zmienił stanowisko. Prawdopodobnie zmuszony przez cesarza zwołał synod, który miał na
Stooleyqa - Synod trupi - synod zwołany przez papieża Stefana VI w 897 w Rzymie w cel...

źródło: comment_nW340YGGivH0kWZYaRGyJWAyBTc5L53k.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 30.09.2017, 16:34:27
  • 0
Chory kościół pełen demonów. Brak tam czegokolwiek związanego z Bogiem


@tylko_prawda:

zmuszony przez cesarza
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.09.2017, 09:26:18
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

m.....r
m.....r
konto usunięte 28.09.2017, 18:30:08 via Android
  • 13
A czy wiedzieliście, że Kościół Katolicki wcale nie podważa teorii ewolucji i wielkiego wybuchu? A nawet wręcz przeciwnie.

http://natemat.pl/122033,teoria-ewolucji-nie-jest-sprzeczna-z-nauczaniem-kosciola-papiez-franciszek-spotkal-sie-z-naukowcami

#ateizm #chrzescijanstwo #nauka
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 18:53:57
  • 3
Niestety kościołowi nie możemy jeszcze całkiem przepuścić


@Cepion: Jeszcze? Przecież od pierwszych wieków naszej ery stanowisko KK co do początków Genesis jest niezmienne.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 19:39:45
  • 9
Adam i Ewa byli prawdziwi i zaludnili ziemię


@Cepion: Adam i Ewa to metafora pierwszych ludzi. Zwłaszcza, że Adam to po hebrajsku człowiek

bo kościół już o to zadbał by rozmowa na temat wiary była tematem tabu.


?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 20:06:20
  • 0
@Cepion: I? Było dwóch pierwszych homo sapiens sapiens.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 20:26:43
  • 0
Granica międzygatunkowa jest dość płynna


@Cepion: Nie, granicą jest płodne potomstwo.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.09.2017, 06:36:06
  • 0
Tu jest ciekawa lista kilku przypadków: http://messybeast.com


@Cepion: Nie znalazłem płodnych potomków jednocześnie męskich i żeńskich. Za to mnóstwo wewnątrz-gatunkowych.

Jeśli jesteś płodny, zawsze możesz mieć dzieci ze swoją
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.09.2017, 06:37:44
  • 0
Standardowo - czym się jeszcze nauka nie zajęła, to prawda, co obaliła, to metafora.


@voor: I w kółko to samo. Przecież stanowisko KK co do Genesis jest takie samo od początków naszej ery. Wskaż mi oficjalne nauczanie doktrynalne KK, które zmieniło się pod wpływem nauki.
  • Odpowiedz
majsterV2
majsterV2
28.09.2017, 18:24:33
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 18:59:54
  • 0
Znacząco popatrzyłbym po tym fragmencie na księdza :) i zapytał dlaczego nie można za darmo się ożenić i pochować zmarłego


@Namarin: Ksiądz musi Ci udzielić sakramentu za darmo.

Samo udzielenie sakramentu nie może podlegać ofierze i kapłan nie ma prawa odmówić jego udzielenia z powodów finansowych.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 19:02:02
  • 0
Powiedz to tym wszystkim którym odmówiono i musieli szukać innej parafii :D


@Namarin: Nie znam takich osób, którym odmówiono udzielenia sakramentu z powodów finansowych.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 19:04:02
  • 0
@Namarin: Trzeba było zgłosić do biskupa. Proboszcz miałby nieźle przerąbane.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 28.09.2017, 20:04:47
  • 0
@Namarin: A potem zgłaszasz, albo nic się nie zmieni.
  • Odpowiedz
g.....p
g.....p
konto usunięte 27.09.2017, 10:53:57
  • 3
Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego istnieje i podtrzymywany jest konflikt ludzi wierzących i nie wierzących. Przeciez to tak logiczne, ze nie mozna przedstawic faktów przemawiajacych w jedna i druga strone, dlatego to sie nazywa wiara a nie wiedza, a ciagle walki nie prowadza do niczego wiecej, niz tylko marnowania czasu. Co komu przeszkadza czy osoba wierzy w cos czego nie ma( lub jest, nie osadzam, nie znam odpowiedzi ) tak dlugo, jak
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 11:49:12
  • 1
Nie wspominając juz o w----------u sie KK do spraw państwa i społeczeństwa przez narzucenia swoich przekonań wszystkim obywatelom.


@bluehawaii91: Czyli Tobie tak naprawdę nie podobają się katolicy tylko demokracja.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:01:14
  • 0
@sledz: Bo tylko siłą (przez prawo) można narzucić swoje przekonania.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:17:58
  • 0
@sledz:

problem w tym, że Kościół wymieszał sie w politykę państwa i nikt nie ma jaj go od tego odciąć. Może nawet nie o jaja chodzi, a interesy.


Dzięki demokracji. Jak jedno oczko wyżej napisał @Zawsze_Jest_Pora
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:25:14
  • 0
Nigdzie nikt nie głosował za tym by poglądy chrześcijańskie były brane pod uwagę przy ustanawianiu prawa.


@sledz: Ale nie musiał. Wystarczy, że chrześcijanie ustalają prawo według swoich wartości, na mocy demokracji bo są większością w kraju.

Każde prawo wyrasta ze światopoglądu. Nie istnieje prawo neutralne.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:29:17
  • 0
czyli mamy katolicki rodzaj szariatu. Komu nie pasuje powinien spier....


@sledz: Demokracja. W każdym kraju tak jest. Tylko pewnie będzie chodziło o inny zestaw wartości.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:36:25
  • 0
A demokracja powinna podlegać rządom prawa


Nie rozumiem tego zdania.

Rządy demokratyczne podlegają pod konstytucję


@sledz: Które ustalają konstytucję. Konstytucja to przecież nic innego jak ustawa. Można ją zmienić większością. Większością została też wprowadzona.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:50:21
  • 0
jasne ze nie da sie tu stworzyć idealnego prawa


@sledz: I tutaj należy skończyć. Nie ma takiego prawa, które odpowiadało by wszystkim. Nie istnieje.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 15:24:41
  • 0
@bluehawaii91: Nigdzie nie napisałem, że powinna Ci się demokracja podobać, więc nie rozumiem o co Ci chodzi z tym Hitlerem.
  • Odpowiedz
puddin
puddin
27.09.2017, 12:19:38
  • 7
W ogóle to dlaczego na religii w szkole dzieci uczą się różańców i piosenek o Jezusie? W sensie, dlaczego uczy się dzieci tylko o religii katolickiej? Czemu nauczycielem jest ksiądz/zakonnica/katecheta, a nie jakiś religioznawca? Czemu nie uczy się o wszystkich religiach i wierzeniach z całego świata? Na geografii uczy się nie tylko o swojej gminie, na biologii uczy się nie tylko ludziach i tak dalej. Ja wiem, że trudno porównać religię do
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 12:34:47
  • 2
W ogóle to dlaczego na religii w szkole dzieci uczą się różańców i piosenek o Jezusie?


@puddin: Ja się nie uczyłem. Mieliśmy raczej rodzaj etyki na lekcjach religii. Nawet był względny spokój w klasie.
  • Odpowiedz
rbk17
rbk17
27.09.2017, 11:47:07
  • 5
#katolicyzm #kosciol

Czyli wszystkie inne zwierzęta poza ludźmi nie idą do nieba tylko się rozpływają w nicość? Ok czyli tylko ludzie idą do nieba, ale tylko Homo Sapiens czy poprzednie gatunki, z których powstał też poszły?

A wracając do zwierząt to czemu niby nie mają duszy: czują, rozumieją, reagują, wyrażają emocje. Co za idiota wymyślił tą mądrość? A co jak wielu ludzi straciło przez to wiarę?
rbk17 - #katolicyzm #Kosciol

Czyli wszystkie inne zwierzęta poza ludźmi nie idą do...

źródło: comment_GnDNR2Bt3XverIGTSs6jsRca4YrQS9uq.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 27.09.2017, 11:51:32
  • 1
A wracając do zwierząt to czemu niby nie mają duszy


@rbk17: Jak mówi Katechizm KK, zwierzęta mają duszę. https://youtu.be/TFGpzSgR8tM
  • Odpowiedz
ajron_men
ajron_men
19.08.2017, 16:42:57
  • 1
Czy ktoś jeszcze z ludzi uważających się za chrześcijan (tj. naśladowców Chrystusa) w dzisiejszych czasach przestrzega IV Przykazania Bożego i świeci dzień sobotni jako dzień święty (czyli oddzielony od reszty dni)?

Pamiętaj, abyś dzień sobotni święcił. Sześć dni robić będziesz i będziesz wykonywał wszystkie roboty twoje; ale dnia siódmego sabat Pana, Boga twego, jest: nie będziesz wykonywał weń żadnej roboty, ty i syn twój, i córka twoja, sługa twój i służebnica twoja,
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 16:50:11
  • 4
@ajron_men: Już apostołowie nie przestrzegali szabatu. Nikt też nie przestrzega nakazu kamienowania nierządnicy (mam nadzieję, że nikt). Trzeba rozróżnić prawo rytualne od prawa moralnego.

Starotestamentowy, rytualny szabat to między innymi zakaz noszenia innego obuwia niż sandały bez gwoździ.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 17:16:57
  • 3
na tablicach dekalogu mamy prawo moralne czy rytualne?


@ajron_men: I takie i takie. Poświęcenie jakiegoś dnia tylko dla Boga to nakaz moralny. Konkretny dzień to nakaz rytualny.

Jaki dzień święcisz zatem i na jakiej
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 17:47:52
  • 1
W KKK IV przykazanie, to czczenie ojca


@ajron_men: A co to za różnica? W PŚ nie ma podziału. Nazwałeś to przykazanie IV to mówię po Twojemu.

Które to
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 18:41:11
  • 0
Np. w katolicyzmie dekalog składa się z 9 przykazań, które są zdaniami a nie równoważnikami zdań :D Ostatnie przykazanie tam, samo w sobie nie ma sensu. Za to zniknęło drugie, aby mógł dojrzeć kult Diany Efeskiej i czwarte zostało pozmieniane. Ale przecież wiadomo, że rzymska wiara odmieniła zakon i czasy, o czym prorokował Daniel.


@ajron_men: Co? xD Dam Ci skan z mojego PŚ. Bo nie wiem o co chodzi xD
dolusdeliberatus - > Np. w katolicyzmie dekalog składa się z 9 przykazań, które są zd...

źródło: comment_mT4G3gFLL7PW100KHJse5QHKgikubtuV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 26.09.2017, 21:56:50
  • 0
@ajron_men: Czy uważasz, że należy kamienować cudzołożnice?

Mniej szczęścia miał Jan Hus, bo płonął żywcem


Fajnie, że dokoptowałeś Husa do tematu, chociaż nie ma z tym nic wspólnego. Dzięki temu wygląda jakby spalono go z polecenia Rzymu. Tak trzymać
  • Odpowiedz
Kempes
Kempes
06.09.2017, 06:01:33
  • 212
#religia #heheszki
Kempes - #religia #heheszki

źródło: comment_2M3Eda3yBk3xNNxN9qBgL6uwB8aUd8df.jpg

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 06:25:42
  • 24
@Kempes: Mnogość możliwych rozwiązań nie implikuje nieprawdziwości każdego z nich.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 06:36:33
  • 0
@Kempes:

Tak samo nie implikuje ewentualnej prawdziwości choć jednego z nich


Ale nikt nie twierdzi, że implikuje. Strzelasz do projekcji.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 08:20:36
  • 0
stwierdzam fakt, że było już wielu bogów, a ci aktualni używani są zawsze tymi najprawdziwsimi.


@Kempes: Przecież tak samo jest w naukach przyrodniczych. Podmień "bogowie" na "teorie naukowe". Nie oznacza to, że nauka nie ma sensu.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:10:16
  • 11
Nie ma sytuacji, że teoria naukowa, która działa zostaje obalona


@voor: A to dobre.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:15:57
  • 0
@voor: Popperyzm.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:18:39
  • 0
Konkretna teoria naukowa, do czasu jej skuteczengo podważenia, uważana jest za prawidłową


@Kempes: Nie zawsze tak było. Mimo to nauka dalej ma sens.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:19:23
  • 0
@voor: Nawet nie przeczytałeś.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:21:05
  • 0
@Kempes:

Bo kiedyś do nauki za bardzo "wtrącała" się religia (✌ ゚ ∀ ゚)☞


Indukcja matematyczna to religia? Empiryzm to religia?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 09:36:05
  • 0
Konkretna teoria naukowa, do czasu jej skuteczengo podważenia, uważana jest za prawidłową

@Kempes: Nie zawsze tak było. Mimo to nauka dalej ma sens.


Mówimy o metodologii uznania czegoś za prawdziwe, a nie o konkretnej teorii.To raz.

Heliocentryzm zgadzał się z empirią i indukcją,
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 10:36:17
  • 0
@Kempes:

Podałem przykład teorii heliocentrycznej


Czyli może nie na temat, ale retoryka jest
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 10:38:57
  • 0
@Kempes: Zmieniamy temat coraz bardziej, żeby zejść z niewygodniej pozycji. ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 10:43:23
  • 0
Arystarcha z Samos


@Kempes:

Astronomowie starożytni odrzucili jednak tę hipotezę, gdyż nie zgadzała się z ich obserwacjami (przyczyną niezgodności było m.in. błędne przyjęcie przez Arystarcha kształtu orbity ziemskiej jako
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 10:55:28
  • 0
@Kempes: Ale co ma jakieś zdanie Kleantesa o Arystarchu do jego złych obliczeń?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 12:26:58
  • 2
A co, niby ruch planet w teori geocentrycznej były prawidłowe?


@Kempes: W teorii epicykli. Tak, były całkiem dokładne.

Nawet wielki Einstein potrafił się BARDZO
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 12:37:29
  • 1
@Kempes: Dużo dokładniejsze od modelu Arystarcha czy Kopernika.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 12:53:57
  • 0
Tylko i wyłącznie dzięki zastosowaniu tzw. punkty wyrównawczych, które były sztucznym tworem, żeby zgadzały się obliczenia. Podobny "błąd" popełnił Einstein wprowadzając tzw. stała kosmologiczną. Dlatego wspomniałem o Einsteinie (✌ ゚ ∀ ゚)☞


Popatrz, jakoś nie twierdzisz, żeby Einstein wprowadził stałą kosmologiczną z powodów religijnych. Ale inni na pewno się mylili z powodów religijnych, żeby pasowało do Twojej wizji wszechświata. Iksde.
  • Odpowiedz
johny-kalesonny
johny-kalesonny
06.09.2017, 10:31:32
  • 1
Uczycie się w pracy?
Powiedzmy macie napisać coś w technologii, której nie znacie, albo znacie kiepsko - douczacie się w trakcie pracy, pisząc jakieś mikro-rzeczy?
#programowanie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 10:41:18
  • 0
douczacie się w trakcie pracy, pisząc jakieś mikro-rzeczy?


@johny-kalesonny: Tak, ale najpierw analizując możliwe "zyski" i "straty"
  • Odpowiedz
a.....t
a.....t
konto usunięte 05.09.2017, 20:06:11
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 05:28:16
  • 0
a to na jej barkach będzie spoczywać wychowywanie dziecka przez kilkanaście lat


@qwertty321: Chyba, że je odda. Jest mnóstwo chętnych.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 06.09.2017, 05:42:54
  • 0
owszem,jest taka możliwość,ale podczas porodu mogą wystąpić jakieś komplikacje


@qwertty321: Jak i podczas aborcji, czy każdego innego zabiegu. Oczywiście nikt nie wymaga w tym momencie heroicznej postawy matki by ratować dziecko zamiast niej podczas porodu.

Do adopcji też jest dużo dzieci ( ͡° ʖ̯ ͡°)


Na noworodki jest więcej chętnych niż dzieci.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking