Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
John_Casey

John_Casey

Dołączył 8 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 915
  • Znaleziska 847
  • Mikroblog 68
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2

534

Interwencja. Bój o majątek rolnika. Zniknęło kilkadziesiąt byków

Interwencja. Bój o majątek rolnika. Zniknęło kilkadziesiąt byków

Dwie niepełnoletnie córki walczą z rodzeństwem zmarłego rolnika. Mimo że córki są jedynymi spadkobierczyniami, to majątek ich ojca nagle zniknął. - Brak krów, brak bel, brak maszyn, brak traktorów, brak samochodu - wylicza 16-letnia Antonina. Wizyta reporterów przyniosła jednak efekty. Materiał Inte

starnak
z
polsatnews.pl
dodany: 21.12.2023, 08:28:48
  • 84
  • #
    majatek
  • #
    prawo
  • #
    spadek
  • #
    wydarzenia
John_Casey
John_Casey 21.12.2023, 12:43:03 via Wykop
  • 4
@Tomek3322: Przy założeniu, że mówimy o już utuczonych bykach gotowych do sprzedaży :) I warto też pamiętać, że jest to przychód, a nie zysk.
Chcąc zachować ciągłość hodowli, trzeba doliczyć koszt kolejnego nastawu ( cielak ok. 100kg - 2000zl/szt. koszt utuczenia do 500-600k ok 2,500-3000zl/szt. + czas ok. 1,5 roku do 2 lat
Zostaje ok. 40000zł na 18miesięcy pracy... i to jest zysk

1470

Pracownicy Orlenu dostali po 6 tys. zł premii na Boże Narodzenie

Pokaż treści 18+

Pracownicy Orlenu dostali po 6 tys. zł premii na Boże Narodzenie

Bożonarodzeniowa premia dla pracowników Orlenu we wrześniu? Jak donosi "Gazeta Wyborcza", koncern już teraz wypłacił zatrudnionym świąteczne nagrody w kwocie 6 tysięcy złotych na osobę.

Kolekcjoner_dusz
z
money.pl
dodany: 02.10.2023, 21:55:09
  • 202
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    orlen
  • #
    pieniadze
  • #
    bekazpisu
John_Casey
John_Casey 03.10.2023, 08:21:58 via Wykop
  • 3
@jajcek: Nie masz racji. Stacje Orlenu dzielą się na stacje CODO i DOFO. Franczyza o której piszesz, to prywatne stacje paliw, wybudowane przez prywatne podmioty, z którymi Orlen S.A. ma podpisane umowy na współpracę i które działają pod szyldem Orlen. Wszystkie SP (CODO i DOFO) prowadzą prywatni ludzie, zatrudniający własnych pracowników i to właśnie ci pracownicy obsługują ludzi i mają kontakt z klientem. Żaden z nich nie ma podpisanej umowy

627

Polsce nie grozi głód, ale potrzebne są rezerwy żywności, które "nie wyparują".

Pokaż treści 18+

Polsce nie grozi głód, ale potrzebne są rezerwy żywności, które "nie wyparują".

Polska - jeśli chodzi o zboża - jest praktycznie samowystarczalna, ale nasze zapasy szybko topnieją. Pokazała to sytuacja suszy, kiedy z naszych spichlerzy zniknęło rezerwowe ziarno. Sprzedano je przez Amsterdam tym, co więcej zapłacili. Teraz może być podobnie.

xaliemorph
z
money.pl
dodany: 28.03.2022, 06:30:11
  • 126
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    gospodarka
  • #
    rolnictwo
John_Casey
John_Casey 28.03.2022, 08:45:00
  • 5
@Danuel: Czyli w imię idei, chłopy mają dopłacać z własnej kieszeni/uzyskiwać mniejsze zyski?? XD

2257

Spadają obroty w sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji

Spadają obroty w sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji

W polskich sklepach sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji spadły obroty wśród kupujących - poinformował podczas czwartkowej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.

Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 24.03.2022, 10:16:08
  • 157
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
John_Casey
John_Casey 24.03.2022, 11:40:28
  • -8
@barman84: Odkąd się dowiedziałem, że Auchan bardzo lubi rosyjskie ruble, praktycznie tam nie chodzę, ale wpadłem wczoraj po pracy (godz. 19-21) i powiem szczerze, że byłem zdziwiony. Cały czas słyszałem język ukraiński/rosyjski (nie potrafię rozróżnić), było sporo ludzi, w tym pierwszy raz zauważyłem dwie młode damy, robiące zakupy z pieskami na rękach...
Jeśli chodzi o markety, to wracam do biedry, ale chyba znów potwierdza się stara prawda, że są ludzie

40

Yvonne Strahovski speaking Polish

Yvonne Strahovski speaking Polish

Ivonne speak: Dobrze, było bardzo miło z tobą dzisiaj porozmawiać i mam nadzieję że wszyscy pójdą żeby zobaczyć mój film.

maszy666
z
youtu.be
dodany: 29.09.2021, 18:53:40
  • 13
  • #
    filmy
John_Casey
John_Casey 30.09.2021, 08:10:39
  • -1
@mrChivas: ( ͡º ͜ʖ͡º)

984

Rekordowy spadek chętnych do szczepień. Tydzień do tygodnia spadek o kolejne 30%

Pokaż treści 18+

Rekordowy spadek chętnych do szczepień. Tydzień do tygodnia spadek o kolejne 30%

Muszą koniecznie dać więcej hulajnóg go wygrania w loterii szczepionkowej. Milion dawek szczepionki nie pojechało do pkt szczepień, ciekawe czy pójdą do śmieci.

maxPL
z
streamable.com
dodany: 01.07.2021, 12:07:01
  • 438
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    szczepienia
  • #
    antyszczepionkowcy
John_Casey
John_Casey 01.07.2021, 14:26:34
  • -1
@JohnCasey: Co jest do cholery...? Nie może być dwóch pułkowników( ͡º ͜ʖ͡º)

482

Polska wpłaciła pieniądze za F-35

Pokaż treści 18+

Polska wpłaciła pieniądze za F-35

Polska zapłaciła Stanom Zjednoczonym pierwsze pieniądze za samoloty wielozadaniowe 5. generacji F-35A Lightning II zakupione w ramach programu Harpia. Tym samym została uruchomiona realizacja umowy międzyrządowej po stronie amerykańskiej. MON przyznało jednocześnie, że analizuje wpływ...

Ten_od_Hanki
z
defence24.pl
dodany: 13.05.2020, 13:21:01
  • 240
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
  • #
    usa
  • #
    aircraftboners
  • #
    samoloty
John_Casey
John_Casey 13.05.2020, 16:23:11
  • -5
@piotrkowski007: Czyli na jakich? Pytam, bo naprawde nie wiem. Boje sie, ze cala sila F35 opiera sie na jego...uzbrojeniu. Argument, ze manewrowosc jest zbedna uwazam, za nietrafiony, bo w takim razie kupmy od amerykanow 2 B-2, zaladujmy tam 100 rakiet i zadne mysliwce nie beda nam potrzebne.
John_Casey
John_Casey 13.05.2020, 17:05:27
  • -5
@piotrkowski007: Zbudowany w technologii stealth, jak F35. Jest jeszcze mniej manewrowy, ale to sie przeciez nie liczy.
Sila F35 to odpowiednio wysoko rozwinieta technologia jego uzbrojenia. Sam samolot pod wzgledem konstrukcji i osiagow jest slaby (konstrukcji, a nie technologii). Zwolennicy tej maszyny zakladaja, ze kazda rakieta wystrzelona z F35 to 100% zniszczenie celu, jak w definicji FAF, ale wieksza odleglosc od celu, to wiecej czasu na reakcje wroga, podjecie przez

863

Oszukane paliwo na stacji benzynowej - benzyna zamiast ropy!

Oszukane paliwo na stacji benzynowej - benzyna zamiast ropy!

Jedna ze stacji benzynowych znajdująca się w miejscowości Wąchock (świętokrzyskie). W dystrybutorze oznaczonym ON, znajdywała się benzyna. Spowodowało to awarię samochodu. Właściciel umywa ręce... (nie jestem autorem nagrania)

kankosek
z
youtube.com
dodany: 26.04.2020, 11:11:33
  • 150
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    januszebiznesu
John_Casey
John_Casey 26.04.2020, 16:26:22
  • 13
@ediz4: Nie wiem skąd minusy. Masz całkowita racje. Nie kazdy plastik jest odporny na działanie benzyny, niektóre mogą sie rozpuszczac.
John_Casey
John_Casey 26.04.2020, 16:46:58
  • 1
@patrol798: Paliwo zlewa kierowca. Moze sobie zazyczyc wydruk stanu zbiornikow przed i po.Z terminala w Mosciskach przed załadunkiem dzwoni na stacje i pyta czego i ile potrzeba. Kierowcy sa ubezpieczeni od takich pomylek, lub nie (na własna prosbe = wyzsze wynagrodzenie, ale czyszczenie zbiornikow na wlasny koszt) Pracownik stacji moze, co najwyzej kłodke kluczem otworzyc. Złote czasy mierzenia łatą juz mineły. W przypadku Orlenu stacje, czy pracownicy nie utylizuja takiego
John_Casey
John_Casey 26.04.2020, 17:41:50
  • 0
@patrol798: Byc moze zostało to troche uproszczone, chociaz wszystko wyglada bardzo podobnie. Sa roznice w dzialaniach, ale schemat ten sam :)

648

Całą dobę nie tylko na święta. Sklepy pozostają otwarte non stop na dłużej

Całą dobę nie tylko na święta. Sklepy pozostają otwarte non stop na dłużej

Sklepy Biedronka i Lidl miały być czynne całą dobę do świąt. Obie sieci handlowe postanowiły jednak, że wydłużone godziny otwarcia pozostaną na dłużej.

szyps
z
lublin112.pl
dodany: 14.04.2020, 15:43:44
  • 141
  • #
    polska
  • #
    biedronka
  • #
    lidl
  • #
    ekonomia
  • #
    zakupy
  • #
    gospodarka
John_Casey
John_Casey 15.04.2020, 09:15:29
  • -26
Ciekawe, jak to wyglada pod wzgledem prawnym? Dostali jakieś aneksy do umowy? Dodatkowe wynagrodzenie?
Troche sie boje, ze ci ludzie z uwagi na slaba sytuacje gospodarcza, beda po prostu wykorzystywani, bo jak sie nie podoba, to do widzenia. I tak beda robic za pol darmo, bo lepiej zrec kartofle, niz nic.
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

John_Casey
John_Casey 15.04.2020, 12:33:22
  • -5
@elerbas: W kazdej pracy na zmiany w ktorej pracowalem byly wyszczegolnione godziny pracy i ilosc zmian 2 lub 3. Nie mam pojecia jak wyglada umowa w biedrze, czy lidlu, wiec zadalem pytania, na ktore nie uzyskalem jak do tej pory zadnej odpowiedzi. Ja mialem na umowie np. praca na 2 zmiany od A do B i od B do C, wiec sie zastanawiam czy w umowach z biedra nie ma
John_Casey
John_Casey 15.04.2020, 13:10:12
  • -5
@elerbas: Rozumiem o co chodzi. Fajnie jakby znalazł sie ktos, kto pracuje obecnie w takim sklepie i troche opowiedział jak to wyglada od kuchni. Kiedys pracowalem na orlenie. W telewizji firma i dobro narodowe, a w rzeczywistosci syf jakich malo i maile z ,,gory,, nakazujace pracownikom by nie komentowali publicznych wypowiedzi prezesa. Dobrze miec otwarty sklep cala dobe, bo to niewatpliwa wygoda, ale nie chcialbym tego robic kosztem ludzi tam
John_Casey
John_Casey 15.04.2020, 16:13:15
  • -1
@Drewniak: Tak wlasnie sądzilem...

3585

“Nogi wam z dupy powyrywam jeśli informacja wyjdzie na zewnątrz”-

“Nogi wam z dupy powyrywam jeśli informacja wyjdzie na zewnątrz”-

usłyszeli od przełożonego pracownicy Urzędu Miasta Rzeszowa, zaniepokojeni tym, że jedna z koleżanek miała pośredni kontakt z zarażonymi covid-19.

etui64
z
rzeszow-news.pl
dodany: 29.03.2020, 09:07:13
  • 102
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    rzeszow
  • #
    urzadmiasta
John_Casey
John_Casey 29.03.2020, 10:33:09
  • 3
@janusz0: Nawet fajna, ale oponka na brzuchu jest. Wiecej przysiadow i pompek...

60

Apel pracownika stacji benzynowej do klientów.

Apel pracownika stacji benzynowej do klientów.

Chce opisać sytuację panującą na stacji benzynowej, w której pracuję. Myślę, że podobne sytuacje są również w innych. Ludzie nie zdają sobie sprawy z powagi sytuacji, w której się znaleźliśmy i ignorują wszystkie zalecenia.

SkrytyZolw
z
spottedlublin.pl
dodany: 28.03.2020, 11:01:55
  • 33
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    epidemia
  • #
    stacjabenzynowa
John_Casey
John_Casey 28.03.2020, 17:48:29
  • 1
@Laszl0:Z tego co mi wiadomo, to z kazdej dostawy maja iles tam procent na potrzeby stacji, do dezynfekcji kas, dystrybutorow i ogolnie calej stacji. Te plyny nie sa na sprzedaz. Jak juz masz pretensje, to do rzadu, lub osob, ktore taka decyzje podjely.
John_Casey
John_Casey 28.03.2020, 17:51:42
  • 11
@dx_xc1: Pracowałem kiedys na orlenie. Takie sa zasady wprowadzone odgornie przez firme i sprawdzane przez tajemniczego klienta. Uwierz, ze nikt z ludzi tam pracujacych nie chce powtarzac milion razy na zmiane o jakichs hot dogach, czy kawie.

1281

Znaleźli polskie truskawki w lutym. Znany rolnik znów punktuje sieci handlowe

Znaleźli polskie truskawki w lutym. Znany rolnik znów punktuje sieci handlowe

"Truskawka polska - 8,99 zł" - taką etykietę znalazł patrol rolników w jednym z supermarketów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie pora roku. -Nawet przy tych wszystkich zmianach klimatycznych, nie jest możliwe, żeby w Polsce uprawiać w lutym truskawki -drwi lider Agro Unii Michał Kołodziejczak

HaHard
z
finanse.wp.pl
dodany: 01.03.2020, 21:00:25
  • 140
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    rolnictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    handel
John_Casey
John_Casey 02.03.2020, 01:33:01
  • 9
@Lord_the_stroyer: Patrzysz tylko z jednej-swojej perspektywy. Zeby mozna bylo kupic taka truskawke, musi ona gdzies wyrosnac. A zatem rolnik kupi sadzonke, (zarobi sklep) kupi srodki ochron (zarobi producent/posrednik/sklep) kupi maszyny (zarobi producent), kupi lubianki, ziemie, nawozy...etc Za to placisz Ty, czyli klient i te pieniadze ktore zarobisz tutaj, trafiaja do innego kraju, napedzajc gospodarke zagraniczna, ktora jest konkurencja dla polskich firm. Niestety w tym kraju sie nic nie oplaca, produkcja

487

Nie ma wątpliwości co do winy obwinionego

Pokaż treści 18+

Nie ma wątpliwości co do winy obwinionego

Roman Wawrzyniak, emeryt ze Szczecina, w czwartek w Sądzie Rejonowym w Kołobrzegu został nieprawomocnie skazany na karę grzywny w kwocie 20 zł za kradzież w sklepie cukierka o wartości 40 groszy. Ma też pokryć zryczałtowane koszty sądowe w kwocie 100 zł.

regiony
z
regiony.tvp.pl
dodany: 08.02.2020, 14:42:06
  • 304
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    ciekawostki
  • #
    prawo
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 20:51:59
  • 20
@widurr: A w markecie tez najpierw idziesz do kasy, placisz, a potem bierzesz produkty?? Chyba nie. Na stacji jest tak samo. Bierzesz towar-paliwo, a potem placisz. Jak w biedrze, bierzesz maslo i placisz. Nie tankujesz rano, nie jezdzisz po miescie, czy do roboty, a wieczorem wracasz, zeby zaplacic. Dopoki nie zaplacisz towar nie jest twoj i nie mozesz z niego korzystac.
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 21:16:48
  • 18
@widurr: W takim wypadku ktos dowozi pieniadze, pracownik wierzy na slowo, ze klient wroci pozniej i zaplaci, wystawia RW, a najczesciej kasjer dzwoni po policje i ona przejmuje takiego delikwenta. A ja mam w dupie, ze musisz duzo pic, gowno mnie to obchodzi. Jak potrzebujesz sie napic, to kup sobie wode wczesniej, albo wez z domu. Masz 8 lat, ze nie potrafisz przewidziec pewnych rzeczy, czy zdarzen?? Uzywanie, czy korzystanie
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 21:50:29
  • 22
@widurr: Chyba jednak masz 8 lat. Przymierzona rzecz mozesz oddac, tak jak towar wlozony do koszyka, w trakcie zakupow mozesz odlozyc na polke. Zjedzonego batonika juz nie. Normalny czlowiek rozumie takie rzeczy i potrafi okaac odrobine wzajemnego szacunku. To cechuje ludzi wartosciowych, kulturalnych, wspolzyjacych w spoleczenstwie.Ty po prostu jestes prostakiem i czlowiekiem bez kultury. Dyskusja z Toba nic nie wnosi, jest jalowa i bezcelowa. Warto miec troche samokrytycyzmu, a nie
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 22:15:39
  • 9
@widurr: Ojej, zniszczyl towar i zaplacil, za niego, no kto by pomyslal!!! A czy ja napisalem, ze kradniesz? Pokaz mi gdzie.Napisalem, ze to co robisz jest nie zgodne z prawem i pokazujesz tym brak kultury. Nie mam pojecia, czemu czepiles sie tego homo sovieticus, zyjac w spoleczenstwie respektujesz pewne prawa, obowiazki,czy nakazy, albo jestes chamem, lub kryminalista.
Tak poczekasz XDDDD Moze 10 min. a moze 2godziny. Widzialem takich cwaniakow, co
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 22:29:15
  • 5
@widurr: Nie wierze, ze zniszczyl towar i wygral w sadzie. Ja nie twierdze, ze trzeba sztywno stosowac sie do zasad. Jesli to nie wplywa na innych ludzi, nie jest chamskie i nie pokazuje braku poszanowania dla drugiego czlowieka, lub jego wlasnosci, to trzeba kierowac sie zdrowym rozsadkiem. Prawo tworza ludzie, tez sa omylni, czy przekupni. Ale Ty bierzesz cos, co nie jest twoje i zuzywasz to, wykorzystujesz, a to ze
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 22:47:04
  • -2
@widurr: Przynajmniej w jednym sie zgadzamy. Nie rusza sie cudzych rzeczy, tak mnie nauczono i o ludziach takich jak Ty zdania nie zmienie
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 22:54:10
  • 2
@widurr: A w tym przypadku masz inna sytuacje. Człowiek ten mial pozwolenie pracownika na sprawdzenie towaru, a poza tym go nie zniszczyl. Ja tez sprawdzam, czy np. jajka w wytlaczance nie sa uszkodzone. To w zaden sposob nie zmienia wartosci towaru. Ale co innego sprawdzic zarowke, czy przymierzyc ubranie, za zgoda obslugi, a co innego bezpowrotnie zniszczyc, wykorzystac, czy zuzyc towar, bez mozliwosci jego oddania.
John_Casey
John_Casey 08.02.2020, 23:20:27
  • 0
@widurr: Ale ja nie mowie, ze to to samo i nigdy tak nie twierdzilem.Jesli wypijesz wode, a butelke odstawisz na polke, to jestes zwyklym zlodziejem i tyle i tu nie ma o czym mowic. Pomiedzy zamiarem zaplacenia, a zaplata moze sie wiele wydarzyc. Jesli chodzilbys za mna, to wezwał bym policje. Juz pisalem, o spoleczenstwie i zasadach w nim obowiazujacych. To byłaby nienormalna sytuacja ingerujaca w moja przestrzen osobista. Jesli
John_Casey
John_Casey 09.02.2020, 11:55:33
  • -1
@dudeksiedzinadachu: To z nie robia probelmu, to nie znaczy, ze mozesz to robic, czy jest zgodne z prawem. A wzywanie policji do takich cwaniakow jest norma. Sam wielokrotnie to robilem dorabiajac na studiach na stacji. Dobrze wiedziec, o czym sie pisze.
John_Casey
John_Casey 09.02.2020, 12:08:13
  • 0
@dudeksiedzinadachu: Dlatego,ze na stacji paliwo wlane do baku stacja traktuje jako zanieczyszczone, bo nie jest w stanie stwierdzic, co byl w tym baku wczesniej. Gdyby tak nie byo, to co drugi samochod by stal z uszkodzonymi wtryskami, a w zbiornikach stacji bylo by ch*j wie co. Paliwo mozesz sobie spuscic u mechanika i zutylizowac. Myslenie nie boli

58

F-35 dla Polski – na razie więcej pytań niż odpowiedzi

Pokaż treści 18+

F-35 dla Polski – na razie więcej pytań niż odpowiedzi

Bez przetargu, bez offsetu i nie wiadomo, czy z przemyślanym planem ich wykorzystania, ale zostały kupione. W ten sposób za kilka lat polskie siły powietrzne dołączą do grona użytkowników jednego z najnowocześniejszych samolotów bojowych na świecie. Co wiadomo, a czego nie? Rozważania branżowe.

Baron_Al_von_PuciPusia
z
konflikty.pl
dodany: 02.02.2020, 18:27:35
  • 49
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    f35
  • #
    wojsko
  • #
    modernizacjawojskapolskiego
  • #
    wojskopolskie
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 10:50:46
  • -1
@drMuras: Jak przetarg na Audi A8? Jest jeden producent, sprzdaje komu chce i za ile chce. Tyle sensu ma twoja wypowiedz. Jesli juz, to przetarg na samolot mysliwski dla WP. I nawet, jesli od poczatku chcielismy go kupic, to trzeba bylo sprawiac chociaz wrazenie, ze sie zastanawiamy. I twierdzenie, ze LM nie zalezy by nam go sprzedac, do mnie nie trafia, bo to sa konkretne miliardy dla firmy, ktorych nikt
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 11:14:19
  • 1
Tak, kupno samolotu, który jeszcze nie istnieje jest dla nas super korzystne i z całą pewnością łatwe.


@multikonto69: Co w przypadku zakupu Patriotow 3+ jakos nikomu ni przeskadzalo..
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 11:53:03
  • 0
@drMuras: Ale my potrzebujemy samolotu mysliwskiego, a nie konkretnie F-35. Jakie salony sprzdazy?? Ja pisze o producencie
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 12:42:34
  • 2
@drMuras: Nie chodzi o przetarg na F-35! Chodzi o przetarg na mysliwiec dla WP, w tym np. na F-35, Tajfuna, czy cokolwiek innego. Zalozyles, podobnie jak nasz rzad, ze kupujemy F-35 i juz. I zadna inna opcja nie wchodzi w gre, a to jest bledne myslenie. Sam brak przetargu, przy zakupie konkretnej maszyny, nie jest niczym zlym. Problem w tym, ze nie wzielismy pod uwage innych opcji, co mogloby przyniesc
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 12:52:47
  • 0
@drMuras: Zgadzam sie. Jest niezastapiony jesli chodzi o zbieranie informacji, ale nie jest to samolot przeznaczony stricte do walki.( Pytanie, jakiej konstrukcji my potrzebujemy i czy to na pewno jest F-35. Bo amerykanie maja w tym interes, zeby nam go sprzedac, tylko czy jest on zgodny z interesem Polski?) I sprawdza sie jako czesc calego systemu wywiadowczo- teleinformatycznego. Dlatego amerykanie maja F-22 i F-35. Podejrzane jest tez to, ze tak
John_Casey
John_Casey 03.02.2020, 17:25:41
  • -1
@grudnik76: 100 kopiejek za wpis i dozgonne uznanie cara ( ͡€ ͜ʖ ͡€) Kim ja jestem, zeby podwazac zdanie nieomylnego rzadu, dzialajacego zawsze w interesie kraju...

944

Polacy stosują Roundup na potęgę. Rolnicy nie są świadomi konsekwencji

Polacy stosują Roundup na potęgę. Rolnicy nie są świadomi konsekwencji

W naszym kraju istnieje tradycja stosowania Roundupu, bo jest tani i skuteczny. Rolnicy używają go chętnie, jednak większość z nich nie jest świadoma konsekwencji...

mlattari68
z
portal.abczdrowie.pl
dodany: 27.11.2019, 19:44:35
  • 186
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    przyroda
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekologia
John_Casey
John_Casey 27.11.2019, 21:50:38
  • 57
@Adriano: Kazdy rolnik policzy kazda krople,czy to herbicydu, fungicydu, czy insektycydu, bo wszystkie srodki sa bardzo drogie. I tak, rozne rosliny maja rozna odpornosc na dana substancje czynna. Akurat pokrzywa jest malo odporna i wystarczy mniejsza dawka na hektar (ok. 2L), ale bylica czy skrzyp, to dawka ok. 6L. Przy areale 15ha, cenie 30zl/L i dawce ok.5L wychodzi grubo ponad 2tys. A to tylko jeden z wielu opryskow. Co do
John_Casey
John_Casey 27.11.2019, 22:09:52
  • 7
@Adriano: Tylko ile jest takich malych gospodarstw. Raczej nikt sie nie bawi w uprawe na 1 czy 2 ha i sprzedaz. Srednia w Polsce to ok 11ha i tutaj mozna juz te kilka ton sprzedac. Wydaje mi sie, ze problemem jest desykacja, przed zbiorem, ale jak sam problem zostanie rozwiazany, to nie wiem. Glifosat sie jednak przydaje i glupio byloby wylac dziecko z kapiela całkowicie go zakazujac :)
John_Casey
John_Casey 27.11.2019, 22:52:17
  • 0
@Adriano: Kosztowne i trudne logistycznie, bo wtedy zaistniałaby koniecznosc badania kazdego transportu, poniewaz wielu rolnikow nie ma gdzie przetrzymac ziarna i sprzedaja prosto z pola, a wszystko magazynowane jest razem. Poza tym, sa jeszcze posrednicy itp. Chyba jest jakis okres karencji (moze 2 tyg.), ale dokladnie nie pamietam .

588

Brytyjski historyk o Bitwie o Anglię: Polacy uratowali Europę

Pokaż treści 18+

Brytyjski historyk o Bitwie o Anglię: Polacy uratowali Europę

Zwycięstwo w Bitwie o Anglię było kluczowe dla podtrzymania zdolności wolnego świata do kontynuowania walki i oporu przeciwko nazistom. Swoim niebywałym wsparciem Polacy uratowali Europę - przekonuje brytyjski historyk, Andy Saunders. 10 lipca przypada 75. rocznica początku...

sropo
z
dzieje.pl
dodany: 05.09.2019, 09:08:31
  • 147
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    wojna
  • #
    iiwojnaswiatowa
John_Casey
John_Casey 05.09.2019, 19:04:40
  • 40
@Pio_Coll: Polac sami wyszli z propozycja zaplaty, za utrzmanie zolnierzy, koszt maszyn paliwa itp, poniewaz nie chcieli nczego zawdzieczac anglikom. Anglia umozyla nam ten dlug. Zaplacilismy jedynie za utrzymnie naszego rzadu na uchodzctwie i dzialnia wywiadowcze odnosnie rodzin naszych zolniezy. Zaplacilsmy zlotem. Natomiast najwieksze ilosci tego kruszcu ukradli nam rosjanie, chyba w '52, zmieniajac nazwe Banku Polskiego, na znana nam dzisiaj: Narodwy Bank Polski, transerujac przy tym dziesiatki ton zlota,

723

PKN Orlen: Już 85 proc. produktów na stacjach pochodzi z Polski

PKN Orlen: Już 85 proc. produktów na stacjach pochodzi z Polski

Przed rokiem udział polskich produktów wynosił 60 proc. Dziś to już 85 proc. produktów wyprodukowanych przez krajowe firmy z polskich produktów na stacjach ulokowanych w Polsce. PKN Orlen działa na sześciu kontynentach w ponad 100 państwach i produkty pochodzące z Polski trafiają także tam.

travelove
z
money.pl
dodany: 03.09.2019, 22:48:49
  • 200
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    patriotyzm
  • #
    ciekawostki
John_Casey
John_Casey 04.09.2019, 11:41:15
  • 0
@PierroLeone: Mam kumpla, ktory jest prowadzacym SP w Warszawie. Marza z paliwa, to grosze w porownaniu do sklepu. Marki wlasne jak O! czy verva, to prawdziwa skarbonka. Koszt kilka groszy, a puszeczka vervy 5 zl. Plyny sa sprzedawane po 3 krotnej cenie. Kawy hot-dogi, kanapki,soki, oleje po 50zl, za litr, itp. No i nie zapominajcie o wódzie. Niby ustawa jest, niby czesc monopolowych pozamykali, a na kazdej stacji w---a, wino

745

Odpowiedni facet, w odpowiednim miejscu i czasie...

Pokaż treści 18+

Odpowiedni facet, w odpowiednim miejscu i czasie...

...powstrzymuje napad

konto usunięte
z
liveleak.com
dodany: 19.07.2019, 06:11:54
  • 117
  • #
    swiat
  • #
    napad
  • #
    brazylia
  • #
    kryminalne
John_Casey
John_Casey 19.07.2019, 10:31:28
  • 0
@FreakZz: A dlaczego od razu sebiksom i karynom? To w tym kraju nie ma juz normalnych porzadnych ludzi??

Prosty sposob: Chce sobie człowiek kupic b--ń, idzie na swoj komisariat, zglasza to sluzbom, ci sprawdzaja czy byl karany, czy toczy sie wzgledem niego jakies postepowanie, robia wywiad srodowiskowy, sprawdzaja,czy ma PRACE (i czy faktycznie w niej pracuje, jesli nie, lub pracuje krocej niz rok, to pozwolenia nie uzyska), niebieska karta, naduzywanie
John_Casey
John_Casey 19.07.2019, 11:32:32
  • 0
@pan_alternator: Co do 1, to nie ma w tym jakiejs glebszej filozofii, kazdy punkt jest ok, jesli spelnia jakiekolwiek wymagania bezpieczenstwa. Co do 2, to dobry pomysl. Przynajmniej podstawy z obslugi broni. Jesli chodzi o pozyczanie i sprzedaz to sie nie zgodze. To daje duze pole do naduzyc. Jesli chcesz bron, to znaczy, ze ja chcesz i jest dla ciebie. Nie mozna dopuscic, by ktos poslugiwal sie twoja bronia, za

31

Sprzedawca dostanie mandat gdy nieda paragonu na czas. Najpierw rachunek potem $

Sprzedawca dostanie mandat gdy nieda paragonu na czas. Najpierw rachunek potem $

Mandat za brak wręczenia klientowi paragonu - to przepis, który musi stosować każdy sprzedawca. Jeśli klient nie dostanie paragonu nie później niż z chwilą przyjęcia należności, to sprzedawca liczyć się musi z mandatem, gdyż takie działanie jest niezgodne z obowiązującym prawem.

Kumpel19
z
dziennikzachodni.pl
dodany: 10.07.2019, 11:52:09
  • 30
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
John_Casey
John_Casey 10.07.2019, 18:36:20
  • 8
@mnlf: Z tego co wiem, to paragon jest potwierdzeniem zakupu. Klient kupuje, dokonujac transakcji, ze sprzedajacym, umowa miedzy kupujacym, a sprzedajacym zostaje zawarta i sfinalizowana, a paragon to dowod w przypadku np. reklamacji, ktory chroni kupujacego. Poki transakcja nie jest sfinalizowana, kazdy moze ja zerwac, bez konsekwencji, czy podania powodu. Tutaj z artykulu wynika, ze trzeba wystawic paragon, przed przyjeciem naleznosci "w ciemno", czyli potwierdzic, ze klient zaplacil, gdzie w

2225

Katastrofa samolotu wojskowego MIG-29!

Pokaż treści 18+

Katastrofa samolotu wojskowego MIG-29!

Spadł MIG-29. Katastrofa samolotu wojskowego MIG-29 w rejonie miejscowości Stoczek w województwie mazowieckim. Według świadków, pilot miał się katapultować, nie wiadomo czy przeżył.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 04.03.2019, 13:01:29
  • 501
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    lotnictwo
  • #
    militaria
John_Casey
John_Casey 04.03.2019, 18:01:23
  • 1
@SzumlewiczLover: Nie zawsze "wiecej warty" wyraza sie w pieniadzach :) Poza tym tutaj wchodza kwestie zdolnosci i mozliwosci w okreslonych warunkach. Latwiej i szybciej wyprodukowac maszyne w razie W, niz wyszkolic pilota. Poza tym wiedza + doswiadczenie = zdolnosc bojowa. Niech nawet wyszkolenie takiego czlowieka kosztuje 20mln. Wystarczy, ze zniszczy 2 maszyny wroga po 30mln i juz nasza inwestycja sie zwrocila, bo zadalismy wrogowi wieksze straty, niz ponieslismy kosztów wlasnych.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.03.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking