Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Barni24
Barni24

Barni24

Dołączył 3 lata i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 897
  • Znaleziska 684
  • Mikroblog 213
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

827

Gaz dobija do 40 EUR/MWh. To tyle co w sierpniu 2021.

A co na to nasz spółki energetyczne? Kiedy nowe taryfy?

Alagash
z
tradingeconomics.com
dodany: 09.03.2023, 10:08:07
  • 99
  • #
    gaz
  • #
    inflacja
  • #
    ekonomia
Barni24
Barni24
Barni24 09.03.2023, 15:50:25 via Wykop
  • 14
@Neaopoliti: no i kto twoim zdaniem pokrywał różnice w cenach? Z czyich pieniędzy były dopłaty do cen dla gospodarstw domowych? Za wysokie ceny gazu płacili podatnicy a teraz jak jest niska cena zakupu to nas oszukują i też płacimy krocie

6

Czy w 2030 roku Brytyjczycy będą biedniejsi od Polaków? - Magazyn Fakty

Czy w 2030 roku Brytyjczycy będą biedniejsi od Polaków? - Magazyn Fakty

W 2030 roku Brytyjczycy będą średnio biedniejsi od Polaków o 500 funtów. - Straszenie czy rzeczywistość ?

Aga1977Aga
z
magazynfakty.pl
dodany: 28.02.2023, 23:20:57
  • 6
  • #
    wielkabrytania
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Barni24
Barni24
Barni24 01.03.2023, 04:29:25 via Wykop
  • 1
@przem81: chyba biliona chciałeś powiedziec

413

Resort obrony USA: Rosja straciła na Ukrainie połowę swoich czołgów

Pokaż treści 18+

Resort obrony USA: Rosja straciła na Ukrainie połowę swoich czołgów

Rosja straciła na Ukrainie ok. połowy wszystkich swoich czołgów, albo zniszczonych w walce, albo przejętych przez Ukraińców — powiedziała asystent sekretarza obrony USA ds. bezpieczeństwa narodowego. "Konwencjonalne, zwłaszcza lądowe siły Rosji w Europie, zostały znacząco zdegradowane".

MCz89
z
businessinsider.com.pl
dodany: 10.02.2023, 21:52:23
  • 140
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 09:00:30 via Wykop
  • 4
@KptStopczyk: trzeba brać pod uwagę, że w końcu Chiny mogą zacząć pomagać kacapom. Więc w tym przypadku ruscy szybko by odbudowali swoje zdolności militarne.
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 09:47:55 via Wykop
  • 1
@ZbyszekChaosu: tego nie wiesz. Chińczycy upatrują dużą szansę w północnych szlakach transportu Arktyki. Przystąpienie Finlandii i Szwecji do NATO daje szansę Amerykanom na kontrolę tych szlaków. To praktycznie pozbawia Chińczyków możliwości transportu do Europy swoich towarów, bez porozumienia z Amerykanami. Nie wiesz, co będą w stanie zrobić Chińczycy, aby temu przeciwdziałać. Być może będą zmuszeni aby pomóc Rosjanom. Nikt nie jest w stanie przewidzieć co zrobią Chińczycy przyduszeni do muru
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 11:14:15 via Wykop
  • 1
@ZbyszekChaosu: jaki nowy jedwabny szlak??? Którędy niby miałby przebiegać ten szlak haha. Przez całkowicie zdestabilizowane państwa? Kto zainwestuje choć juana w tak niepewna inwestycje? Nowy jedwabny szlak to już jedynie mżonka
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 14:32:29 via Wykop
  • 0
@DarrDarek: żadna Finlandia i żadna Szwecja nie będzie nikogo zatapiać. Stany Zjednoczone będą miały powód w ramach współpracy w ramach NATO aby tam przebywać. Może w przyszłości jakieś bazy zbudować. Jak na razie to Rosja miała przewagę na tych szlakach, budowali lodołamacze do całorocznego utrzymania tych tras żeglugowych. Chiny upatrywały w tym szansę dla siebie. A teraz to wszystko poszło w p------c.
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 14:38:29 via Wykop
  • 0
@DarrDarek: kim jest to twoje NATO? Niemcy i Francja by palcem nie kiwnęły. Tylko Stany Zjednoczone są gwarantem bezpieczeństwa. Jeżeli się Stany wycofają z Europy, to w ciągu kilku lat kacapy będą w stanie zaatakować kraje nadbałtyckie. Ruscy nie muszą atakować Polski żeby mieć całkowitą kontrolę nad nami. Wystarczy im porozumienie z niemcami i Polska nie będzie miała żadnego wyboru
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 15:14:28 via Wykop
  • 0
@DarrDarek: poczytaj trochę zanim zaczniesz coś pisać https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/komentarze-osw/2020-08-14/usa-niemcy-wschodnia-flanka-nato-transformacja-amerykanskiej
Stany wycofują się że stałej obecności w Europie od wielu lat. Administracja Obamy praktycznie zostawiła Europę na pastwę ruskich i niemców. Stany zlikwidowały swoją flotę w Europie, wycofały się z tarczy antyrakietowej. W Europie miały rządzić niemcy na spółkę z ruskimi, aby Ameryka mogła się skupić na Pacyfiku i Chinach. Dopiero obecna sytuacja może coś zmienic
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 15:20:37 via Wykop
  • 1
@DarrDarek: jakie wybory, o czym ty bredzisz. Gdyby nie działania obecnej władzy i Baltic Pipe byśmy byli bardzo uzależnieni od surowców rosyjskich. Musielibyśmy iść na duże ustępstwa we wszystkim aby gospodarka nie padła na ryj i ludzie w domach nie marzli. Od dawna wiadomo że surowce mogą być formą szantażu na państwach bez dywersyfikacji źródeł dostaw, co skrzętnie wykorzystywali ruscy. Niemcy mogliby nie dokonywać reeksportu gazu i bylibyśmy w dupie.
Barni24
Barni24
Barni24 11.02.2023, 17:04:09 via Wykop
  • 0
Wiem dobrze o czym piszę. Wystarczy odciąć nas od surowców energetycznych. Do tego nie potrzeba wygranych wyborów przez sprzyjające im władze. Po prostu można by było wtedy zmusić Polskę do uległości. Na szczęście taka możliwość znacznie się oddaliła

8

Policjanci pilotowali do szpitala samochód z rodzącą kobietą.

Policjanci pilotowali do szpitala samochód z rodzącą kobietą.

Jeleniogórscy policjanci pilotowali do szpitala samochód z rodzącą kobietą.

30M051980
z
youtube.com
dodany: 09.02.2023, 16:02:24
  • 4
  • #
    policjanci
  • #
    pilotowali
  • #
    do
  • #
    szpitala
  • #
    samochod
  • #
    rodzaca
Barni24
Barni24
Barni24 09.02.2023, 17:02:27 via Wykop
  • 1
Haha. Stoją w swoim ulubionym miejscu. Jeszcze jest jedno na tej dwupasmowej obwodnicy. Zero zagrożenia, ale odcinek przy wjeździe do miasta, gdzie ciągle jest dwupasmówka, 50 km/h. To jest żenada i wyciąganie kasy od kierowców.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2

10 mld dolarów. USA sprzeda Polsce 486 wyrzutni HIMARS

Pokaż treści 18+

10 mld dolarów. USA sprzeda Polsce 486 wyrzutni HIMARS

Wielkie wzmocnienie polskiej artylerii coraz bliżej. Departament Stanu USA wyraził zgodę na sprzedaż Polsce prawie 500 wyrzutni Himars. Większość z ni.....

echach
z
kronika24.pl
dodany: 08.02.2023, 17:33:35
  • 5
  • #
    himars
  • #
    wojsko
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    wyrzutnia
Barni24
Barni24
Barni24 08.02.2023, 18:19:10 via Wykop
  • 2
@PosiadaczKonta: przeczytaj https://defence24.pl/sily-zbrojne/zielone-swiatlo-na-himars-dla-polski-10-miliardow-i-polskie-podwozia

5

W przeszłości karany za zabójstwo i gwałty, teraz znowu był poszukiwany za gwałt

Pokaż treści 18+

W przeszłości karany za zabójstwo i gwałty, teraz znowu był poszukiwany za gwałt

34-letni Damian T., w przeszłości karany m.in. za zabójstwo i liczne zgwałcenia, teraz był poszukiwany za gwałt. Uciekł za granicę i próbował uniknąć kary. Zatrzymany w Norwegii przez lokalną policję i wydalony z kraju, 2 lutego wrócił do Polski. Po wyjściu z samolotu w Balicach został zatrzymany.

szuwarek-mini
z
krakow.naszemiasto.pl
dodany: 07.02.2023, 16:07:35
  • 3
  • #
    krakow
  • #
    polska
  • #
    przestepstwo
  • #
    policja
  • #
    wydarzenia
Barni24
Barni24
Barni24 07.02.2023, 16:15:16 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

294

Fala odejść z wojska: Równi i rowniejsi, zła atmosfera, zakrapiane imprezy

Pokaż treści 18+

Fala odejść z wojska: Równi i rowniejsi, zła atmosfera, zakrapiane imprezy

Z armii odchodzi kilkanaście tysięcy żołnierzy. Od dawna szeregi wojska nie kurczyły się w tak zastraszającym tempie. Zapytaliśmy żołnierzy o przyczyny. Ich zdaniem system dowodzenia runął. — Dowodzą nami wszyscy — mówią. Dodają, że nie szanuje się ich służby, przerzuca z jednostki do jednostki

Dorodny_Wieprz
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 03.02.2023, 15:50:01
  • 201
  • #
    wojsko
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    militaria
Barni24
Barni24
Barni24 04.02.2023, 14:55:17 via Wykop
  • 0
@renkaboga: no teraz to im trzeba dać dodatkowe przywileje aby nie korzystali z przywilejow i nie odchodzili
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Barni24
Barni24
Barni24 04.02.2023, 15:02:46 via Wykop
  • -1
@Fly_agaric: dlatego po raz setny się wszyscy pytają, czy żołnierze tego nie widzieli na początku służby, że jest b----l syf kiła i mogiła? Czy potrzebowali 15 lat żeby dojrzeć do tej decyzji? Odchodzą bo mogą przejść na emeryturę a reszta to ich p----------o i głupie tlumaczenia
Barni24
Barni24
Barni24 04.02.2023, 15:05:58 via Wykop
  • -1
@Fly_agaric: na ten jego zasrany prywatny interes wszyscy się składają więc pozwól że będę miał coś do tego. Tym bardziej że na ten jego prywatny zasrany interes nie odłożył ani złotówki podczas 15 lat pierdzenia w stołek
Barni24
Barni24
Barni24 04.02.2023, 15:14:13 via Wykop
  • 0
@dzialoZaglady: to po co jest to wojsko? Po co płacimy im przez wiele lat za pseudo służbę? Pojawiają się problemy bo trzeba jechać na granicę to już wojsko złe. Przyzwyczailiście się do nic nierobienia i brania za to kasy. A jak trzeba coś zrobić za co mieliście przez lata płacone to teraz p---------e że nie będziecie umierac za 5 tysięcy. To na co szliście do syfu skoro wiedzieliście jaka na

393

Przyczyny fali rezygnacji z wojska - opinie żołnierzy

Pokaż treści 18+

Przyczyny fali rezygnacji z wojska - opinie żołnierzy

Z armii odchodzi kilkanaście tysięcy żołnierzy. Od dawna szeregi wojska nie kurczyły się w tak zastraszającym tempie. Zapytaliśmy żołnierzy o przyczyny. Ich zdaniem system dowodzenia runął. — Dowodzą nami wszyscy — mówią. Dodają, że nie szanuje się ich służby.

milosz_wodzianski
z
onet.pl
dodany: 03.02.2023, 05:44:19
  • 204
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
  • #
    zolnierze
  • #
    rezygnacje
  • #
    brakikadrowe
  • #
    polska
Barni24
Barni24
Barni24 03.02.2023, 20:57:33 via Wykop
  • 0
@MistrzKowalski: tak k---a. I akurat po 15 latach zdecydowali że wojsko nie jest ok. Nie po 5 czy 7 latach tylko po 15 wszystko zaczęło się psuć. Skończ te usprawiedliwiające gadki
Barni24
Barni24
Barni24 03.02.2023, 20:58:58 via Wykop
  • 0
@recznik_z_ikei: uciekłeś na emeryturę?
Barni24
Barni24
Barni24 03.02.2023, 21:01:43 via Wykop
  • 0
@Icouldbeyourmom: tak. I pewnie gość się tak zdenerwował na upokorzenie że odszedł z wojska. Tylko poczekał oczywiście aż nabędzie prawa do emerytury
Barni24
Barni24
Barni24 03.02.2023, 21:32:07 via Wykop
  • 0
@Icouldbeyourmom: ja też bym się nie zdecydował. Nie tylko dlatego, że widzę takie obrazki. Ja po prostu nie widzę się w wojsku. Tylko że duża część wojskowych też się tam nie widziała a skusiła ich po prostu możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę. Gardzę nimi bo żyją na koszt innych ludzi, często zarabiających mniej niż oni dostaną emeryture. Ale jeszcze bardziej gardzę politykami, którzy ustanawiają prawo do przechodzenia na emeryturę po

357

Fala odejść z wojska

Pokaż treści 18+

Fala odejść z wojska

Z ustaleń „Rzeczpospolitej” wynika, że mundur wojskowy w poprzednim roku zdjęło w sumie kilkanaście tysięcy żołnierzy zawodowych i ochotników WOT. (...) Dodatkowo w pierwszym miesiącu tego roku mundur zdjęło już ponad 4 tysiące żołnierzy zawodowych.

Baron_Al_von_PuciPusia
z
rp.pl
dodany: 29.01.2023, 11:51:50
  • 190
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    obronaterytorialnakraju
  • #
    militaria
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 11:59:05 via Wykop
  • 356
Bo jak łatwa kasa wpada przez lata i nic nie trzeba robic to jest ok. Ale jak pojawia się ryzyko, że trzeba będzie w ciągu najbliższych kilku lat bronić ojczyzny, to może lepiej przejść na emeryturę i dorobić w ochronie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 39
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 14:18:00 via Wykop
  • 0
@daffy877: debil to dał mundurowym prawo przechodzenia po 15 latach na emeryturę nie odkładając złotówki na system emerytalny
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 14:50:46 via Wykop
  • -4
@johny-bravooo: nie skorzystam. Ktoś musi pracować i odkładać podatki na tych nierobów
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 18:43:57 via Wykop
  • 2
@mat87: ale na razie przechodzą ci którzy mają do tego prawo. Czyli cześć z tych co mają 15 lat sluzby
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 18:48:30 via Wykop
  • -4
@Czyste_Buty: dowiedziałem się od mojego kuzyna, lat 43. Przeszedł po 15 latach służby i emerytura na poziomie 3300 zl. Odszedł bo się bał że go w końcu za chlanie wypieprzą i wtedy nic by się mu nie należało. Przez wiele lat przełożeni wiedzieli że jest na cyku na służbie i sami mu powiedzieli że dłużej już tego ukrywać nie dadzą rady i lepiej dla niego aby przeszedł na emeryturę.
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 18:50:39 via Wykop
  • 0
@Senuyo: tylko, że Ci, którzy w wojsku nie byli, też pewnie zostaną powołani.
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 18:55:10 via Wykop
  • -3
@Czyste_Buty: chyba sobie żarty robisz że sprawności mundurowych. Przecież połowa z nich to takie spaślaki że kilometra nie są w stanie przebiec
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 19:21:12 via Wykop
  • 1
@Francisco_dAnconia: pluje w twarz tym co poszli do woja tylko po to aby po 15 latach przejść na emeryturę. Jakoś dziwnie nie mówili po 5 czy 7 latach że jest syf i zmieniają zawód. Tylko nagle po 15 stwierdzają że jednak wojsko to nie dla nich.
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 19:23:16 via Wykop
  • 0
@ChcialemBycKimsInnym: w bajki wierzysz? Wszyscy z rezerwy pójdą. Nie ważne czy był zawodowym czy po poborze. Przecież ludzie z obowiązkowego poboru mają teraz jeszcze 40 - 50 lat
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 21:33:58 via Wykop
  • 3
@Asd15: a my będziemy na nich wszystkich z---------ć do osiemdziesiątki
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 21:41:58 via Wykop
  • -1
@TaDorotkaTaMalusia: idzie o dobrą okazję do przejścia na emeryture
Barni24
Barni24
Barni24 30.01.2023, 05:18:35 via Wykop
  • -2
@K41M: 4400 na dzień dobry plus mundurowka i trzynastka, dopłaty do mieszkania. To są pieniądze o których może pomarzyć znaczną część społeczeństwa. Mediana w Polsce to coś koło 3500. Emerytura dla nowo wstępujących jest po 25 latach. "Starzy" żołnierze mają po 15 latach. Żołnierze z premedytacją szli do woja, bo w wieku 40-45 lat mogą przejść na emeryturę. Mają z tego 3500 co miesiąc plus mogą sobie oczywiście dorobić. Nawet

342

plk Lewandowski: NATO reaguje dopiero wtedy, gdy zaczyna robić się źle.

Pokaż treści 18+

plk Lewandowski: NATO reaguje dopiero wtedy, gdy zaczyna robić się źle.

— NATO reaguje dopiero wtedy, gdy zaczyna robić się źle. Tak się nie da wygrać wojny, że jest się ciągle krok za zagrożeniem. Że jest się jak straż pożarna, która zaczyna gasić pożar, jak się pali. Ostatnio jednak NATO się obudziło i to widać. Trzeba wreszcie głośno powiedzie

Dorodny_Wieprz
z
onet.pl
dodany: 28.01.2023, 16:51:39
  • 98
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 14:58:42 via Wykop
  • 17
@Pasterz30: brednie opowiadasz. Nikt nie gwarantował że ich będzie bronił. Gwarancje dotyczyły nieatakowania ich przez gwarantów. Poza tym Ukraina nie miała środków aby utrzymać arsenał nuklearny i jedyną możliwością było pozbycie się go. Gdyby go nie oddali byłoby jak z innym sprzętem wojskowym który trafił na czarny rynek
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 15:07:28 via Wykop
  • 0
@Pasterz30: z pewnością wszystko co najlepsze trzymają w magazynach. Żołnierzy też haha. Pierdoły opowiadasz że aż się nie chce komentować. Ale fakt jest taki że w ostatnim czasie potrafią dostarczyć na front około 100, zacofanych w porównaniu do zachodnich, czołgów miesiecznie. Dlatego jest taka spina z leopardami i abramsami, bo możliwości dostaw porosyjskiego sprzętu przez NATO są na wyczerpaniu i nie mamy do nich części zamiennych aby je remontować.

329

Putin planuje nową ofensywę na Ukrainie

Pokaż treści 18+

Putin planuje nową ofensywę na Ukrainie

Agencja Bloomberg, powołując się na źródła w rosyjskich władzach, przekazała, że prezydent Władimir Putin przygotowuje się do nowej ofensywy, która może zacząć się już w lutym lub marcu.

milosz_wodzianski
z
rmf24.pl
dodany: 28.01.2023, 12:49:23
  • 129
  • #
    putin
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    polityka
Barni24
Barni24
Barni24 29.01.2023, 08:06:03 via Wykop
  • 27
@daniell2611: bo będziemy mieli bardzo długa granice z ruskimi = odpływ zachodnich inwestycji, możliwość wojny w perspektywie 5-10 lat, ogromny napływ uchodźców, będziemy w kleszczach bo niemcy znowu zaczną robić interesy z ruskimi i pewnie jeszcze wiele innych następstw przegranej Ukrainy.

298

Odtworzenie zdolności polskich wojsk pancernych potrwa kilka lat

Pokaż treści 18+

Odtworzenie zdolności polskich wojsk pancernych potrwa kilka lat

Polska wysłała na Ukrainę 250 czołgów i jest gotowa wysłać kolejne 60. Mariusz Cielma (Nowa Technika Wojskowa) uważa, że odtworzenie zdolności naszych wojsk pancernych, po przekazaniu Ukrainie kilkuset szt. czołgów, potrwa kilka lat. Nie chodzi tylko o szkolenia, ale także o opanowanie nowej taktyki

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 28.01.2023, 09:41:55
  • 191
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
  • #
    armia
  • #
    militaria
  • #
    ciekawostki
Barni24
Barni24
Barni24 28.01.2023, 10:51:44 via Wykop
  • 3
@groznaglizda303: oby tak się działo że Amerykanie będą w stanie przesyłać duże ilości sprzętu na Ukrainę. Z tego co mówią specjaliści, to kacapy obecnie dostarczają miesięcznie na front około 100 nowych czołgów. Ukraińcy miesiecznie tracą około 40 szt. czołgów. Więc bilans jest bardzo niekorzystny
Barni24
Barni24
Barni24 28.01.2023, 11:03:02 via Wykop
  • 6
@Koniasz: te rosyjskie czołgi, które Polska posiada, i tak nie mają już wsparcia w postaci części zamiennych. Nie wiem tez, czy ktoś poza ruskimi produkuje do nich amunicje. Konflikt na Ukrainie nam uświadamia, jak potężne ilości amunicji są potrzebne na froncie. Tak czy inaczej, czołgi posowieckie trzeba jak najszybciej wymienić na sprzęt zachodni.
Barni24
Barni24
Barni24 28.01.2023, 11:19:18 via Wykop
  • -3
@Koniasz: produkcję silników wygaszono, po pewnie ktoś doszedł do słusznego wniosku, że te czołgi nie są przyszłościowe. Jak widać możliwości państw produkujących amunicję są bardzo słabe, bo nie nadążają z produkcją. Lepiej żeby walczyły na Ukrainie niż trafiły do rezerwy i po paru latach by się okazało że zżarla je rdza.

1

Potrzeba 1,5 mln guzików na pomnik dzieci żydowskich zabitych podczas Holokaus

Pokaż treści 18+

Potrzeba 1,5 mln guzików na pomnik dzieci żydowskich zabitych podczas Holokaus

Centrum Pamięci Camp Westerbork poszukuje 1,5 miliona guzików na budowę pomnika dzieci żydowskich, które zginęły w czasie II wojny światowej. Zbiórkę guzików rozpoczął w piątek holenderski aktor i artysta Jeroen Krabbé podczas imprezy De Nieuwe Veste.

Yakotak
z
fakty.nl
dodany: 27.01.2023, 20:42:56
  • 2
  • #
    izrael
  • #
    zydzi
  • #
    terroryzm
  • #
    holokaust
Barni24
Barni24
Barni24 28.01.2023, 05:43:27 via Wykop
  • 2
A co z dwoma milionami polskich dzieci w samej Polsce? Nikt nie zbiera guzików? Wszyscy na świecie tylko zymian żałują. Aż żal, że inne ofiary wojny są tak marginalizowane a śmierć zymian jest tak metafizyczna
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

331

Amerykańskie media o Polsce. Jest zaskoczenie

Pokaż treści 18+

Amerykańskie media o Polsce. Jest zaskoczenie

"Wojna przyspiesza zmianę równowagi sił w Europie, której centrum oddala się od tzw. starej Europy, która ceniła sobie i dbała o relacje z Moskwą, i przesuwa na wschód i północ, gdzie wciąż żywe są wspomnienia sowieckiej okupacji połączone z niechęcią do oddania części odzyskanej suwerenności...

KapitanTorpedal
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 27.01.2023, 06:01:35
  • 80
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    wydarzenia
  • #
    swiat
Barni24
Barni24
Barni24 27.01.2023, 17:21:41 via Wykop
  • 1
@lubelak: przekazywali by tak samo jak niemcy. Ociągając się i odwlekając wszystko. Poza tym pewnie były by problemy z przerzutem zachodniego sprzętu na Ukrainę. Polska działałaby zgodnie z polityką niemiec i scholtza

340

Ambasador USA: stosunki z Polską najściślejsze w historii. Będą inwestycje

Pokaż treści 18+

Ambasador USA: stosunki z Polską najściślejsze w historii. Będą inwestycje

Amerykańsko–polskie relacje są najściślejsze w historii; w kolejnych latach można się spodziewać kolejnych spektakularnych inwestycji amerykańskich – powiedział PAP ambasador Stanów Zjednoczonych Mark Brzezinski

konto usunięte
z
pap.pl
dodany: 25.01.2023, 07:45:37
  • 110
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    usa
  • #
    polska
Barni24
Barni24
Barni24 25.01.2023, 15:33:51 via Wykop
  • 2
@adels86: a mieliśmy się cieszyć że Biden pozwolił na otwarcie Nord Stream 2? Też by nas olewał gdyby nie wojna na Ukrainie. Ta wojna dużo zmieniła i jest ogromną szansa dla Polski. Pokazaliśmy Stanom, że jesteśmy partnerem godnym zaufania. Trzeba ją wykorzystać i Polska to robi. Oby Stany nie zmieniły za jakiś czas polityki bo znowu Polska dostanie po dupie
Barni24
Barni24
Barni24 25.01.2023, 15:41:38 via Wykop
  • 2
@comrade: obecność Amerykanów w niemczech nie wynika z dobrego partnerstwa tylko z potrzeby nadzoru po 2 wś. Duży import przez Stany jest też wspaniałym narzędziem do ustawiania niemców do pionu. Można wprowadzić np. wyższe cło na aluminium lub zakazać importu samochodów.

434

Jacek Bartosiak o wartościach i polityce Niemiec :)

Pokaż treści 18+

Jacek Bartosiak o wartościach i polityce Niemiec :)

Fragment debaty: "DEMOKRACJA LIBERALNA W ODWROCIE"

Kowal13
z
streamable.com
dodany: 22.01.2023, 17:54:22
  • 115
  • #
    niemcy
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    wojskopolskie
  • #
    bartosiak
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 18:07:53 via Wykop
  • 111
Trafił w samo sedno. Już od dawna wiadomo, że blokowanie funduszy z KPO to zagrywka szwabów na osłabienie pozycji Polski. Więc my także musimy podkopywać ich pozycję, co ostatnio nawet nam wychodzi
  • 44
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 18:18:04 via Wykop
  • 123
@mango2018: no oczywiście. Bo w reszcie państw UE, które dostały kasę to sam miodzik i czysta praworzadnosc
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 19:55:25 via Wykop
  • -9
@Kolsky: moim zdaniem Ziobrę powinni już dawno pogonić, bo wszystkie te jego reformy są o kant d--y rozbić i jest coraz gorzej. Ale nie bądź naiwny, że fundusze z UE nie stały się w ostatnich latach narzędziem wpływu i batem na niesfornych, którzy mają odmienne zdanie. Przypomnij sobie czas przed inwazja kacapów. Nagle w jednym momencie Duńczycy zapowiedzieli opóźnienie w budowie Baltic Pipe przez jakieś pseudo decyzję srodowiskowe, UE dowalila
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 20:57:12 via Wykop
  • -4
@Kolsky: Baltic Pipe działa bo jak pewnie zauważyłeś sytuacja się w ostatnim roku troszeczkę zmieniła. Opóźnienie Baltic Pipe miało na celu zmuszenie Polski do podpisania umowy z gazpromem na następne 10 czy 20 lat. W wielu rzeczach państwa nie potrafią się ze sobą dogadać i nikt im nie dowala absurdalnych kar przez sedzię z d--y nie znająca tematu. Pewnie że rząd PIS ma wiele za uszami,naprawdę wiele. Ale myślisz że
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 22:09:56 via Wykop
  • -3
@jariosalieri: o tak. Polska za PO była miodem i mlekiem płynąca. Wiesz dlaczego wygrywa PIS? Nie dlatego, że jest tak wielbiony przez Polaków. Wygrywa dlatego, że opozycja jest tak nędzna że Polacy wolą zagłosować na nędzny PIS niż na jeszcze bardziej nędzne i fałszywe PO
Barni24
Barni24
Barni24 23.01.2023, 04:42:07 via Wykop
  • -5
@deviator: a kto mówi o zamrażaniu naszych wydatków na wojsko? Kasa jest potrzebna po pseudo pandemii bo kilkaset mld poszło na przepal.
Nie jestem wyznawca PIS. Ale widzę, że się trafił w dyskusji oswiecony wyznawca PO
Barni24
Barni24
Barni24 23.01.2023, 05:22:33 via Wykop
  • -1
@editores: a może to Ty dałeś sobie wyprać mozg
Barni24
Barni24
Barni24 23.01.2023, 17:11:18 via Wykop
  • 1
@tombeczka: przecież napisałem że Ziobro i jego reformy to kompletna porażka. To jest człowiek, który dawno temu powinien sprawdzać bilety w autobusach. Jakbyś sobie zadał minimum trudu i przeczytał co komentujesz to może nie trzeba by ci było tego samego po kilka razy tłumaczyć.

7

WSJ: W poparciu UE dla Ukrainy zaczynają pojawiać się rysy. Polska liderem ...

Pokaż treści 18+

WSJ: W poparciu UE dla Ukrainy zaczynają pojawiać się rysy. Polska liderem ...

Siła i jednolitość nastrojów proukraińskich w Polsce jest obecnie raczej wyjątkiem w Europie niż regułą. Żadne siły polityczne głównego nurtu w kraju nie wyrażają sceptycyzmu co do zasadności wspierania Ukrainy, ale nie można tego powiedzieć nawet o sąsiednich Czechach, które mimo ... [EN]

ssakul
z
wsj.com
dodany: 22.01.2023, 14:34:42
  • 5
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 17:05:10 via Wykop
  • 1
@paternos22: nie tylko kasa się liczy. Trzeba czasem mieć możliwość z godnością spojrzeć w lustro
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 19:04:49 via Wykop
  • 2
@paternos22: napisałem że nie tylko kasa się liczy. Nikt im nie zabrania pracować w niemczech tak jak nikt nie zabrania niemcom otwierać w Polsce sieci sklepów czy zakładów przemysłowych. Byliśmy przez wiele lat w ruskim mirze i potrzebujemy wielu lat aby przynajmniej zbliżyć się poziomem życia do niemiec. Ale to nie zwalnia nas od obowiązku bycia człowiekiem i zachowania minimum godnosci

425

Minister obrony Niemiec ma policzyć czołgi bo wcześniej Lambrecht to zablokowała

Pokaż treści 18+

Minister obrony Niemiec ma policzyć czołgi bo wcześniej Lambrecht to zablokowała

Niemcy z premedytacją nie dokonali inwentaryzacji czołgów bo bali się, że kontrola zapasów wykazałaby, że mają sprzęt, który mogą przekazać Ukrainie i wzmogłoby to presję na Olafa Scholtza .

ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl
z
businessinsider.de
dodany: 21.01.2023, 15:44:54
  • 47
  • #
    ukraina
  • #
    niemcy
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 11:46:16 via Wykop
  • 7
@bardzokiepskotowidze: USA przekazały bardzo dużo sprzętu na Ukrainę. Nie zapominaj, że to jest wojna w Europie i to Europejczykom powinno zależeć na powstrzymaniu rosji. Niemcy powinni się zdecydowanie opowiedzieć po której stronie są w tym konflikcie
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 17:59:57 via Wykop
  • 1
@bardzokiepskotowidze: NATO to Stany Zjednoczone. Bez ich pomocy bylibyśmy już po części pod ruskim i po części pod niemieckim butem. Nie ma obecnie w europie innego zagrożenia niż rosyjskie i wysłanie czołgów na Ukrainę pomaga odsunąć od nas to zagrożenie. Obecnie te leopardy są używane przez niemców do symulowania ataku przeciwnika na polu walki. Więc nie mają dla nich żadnej wartości bojowej. Poza tym nie chodzi tylko o wysłanie sprzętu
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 18:25:53 via Wykop
  • 0
@bardzokiepskotowidze: i tak jest kolejka do nabycia abramsow bo szkopskiego sprzętu już nikt nie chce, gdyż w razie konfliktu nie wiadomo czy dostarcza części zamienne lub amunicję. Rosjanie powoli zajmowaliby wschodnia Europę. Nikt nie mówi o okupacji. Wystarczy że osadzili by tutaj swoje władze, zniszczyli nasza niezależność energetyczna,co chcieli uczynić z niemcami, i nie mielibyśmy żadnego wyboru. Musieli byśmy grać pod ich dyktando. niemcy nie boją się o agresję ruskich,po
Barni24
Barni24
Barni24 22.01.2023, 18:44:52 via Wykop
  • 0
@bardzokiepskotowidze: bo dalej nie rozumiesz. Gadasz cały czas o kacapach. Ale w połączeniu z niemcami mają soft power hard power i wszystkie narzedzia do kontroli wschodniej Europy. Właśnie teraz walczymy o zachowanie naszej względnej, bardzo wątpliwej niezależności, a szkopy w tym przeszkadzaja, bo oni mają inne interesy i zależy im na osłabieniu Polski. Dlatego należy to ujawniać i pokazywać zakłamanie hitlerkow na wszelkie możliwe sposoby, w tym poprzez niechęć do

538

Davos dyrektor generalny Moderny przyznaje na antenie na żywo

Davos dyrektor generalny Moderny przyznaje na antenie na żywo

że w styczniu 2020 r. tworzyli szczepionkę na COVID-19, zanim SARS-CoV-2 miał nawet nazwę…

EarpMIToR
z
streamable.com
dodany: 21.01.2023, 01:33:43
  • 146
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
  • #
    agenda2030
  • #
    europa
Barni24
Barni24
Barni24 21.01.2023, 20:29:05 via Wykop
  • 0
@Adam_Prosty: dokładnie. Dopiero późniejsze badania z 2021 mówiły o przypadkach z Włoch i innych państw w których podejrzewano covid

422

Szef Pentagonu: Polska jest liderem w dostarczaniu pojazdów opancerzonych...

Pokaż treści 18+

Szef Pentagonu: Polska jest liderem w dostarczaniu pojazdów opancerzonych...

Polska jest liderem w dostarczaniu pojazdów opancerzonych Ukrainie, szkoleniu ukraińskich sił zbrojnych oraz udzielaniu schronienia ukraińskim uchodźcom - powiedział w bazie wojskowej w Ramstein minister obrony USA Lloyd Austin.

konto usunięte
z
forsal.pl
dodany: 20.01.2023, 11:15:38
  • 111
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    swiat
  • #
    wojna
Barni24
Barni24
Barni24 21.01.2023, 12:30:10 via Wykop
  • 0
@dzyndzla: pewnie. Byśmy zachowywali się tak jak niemcy każą. A po jakimś czasie, kiedy USA zostały by wyparte z Europy przez rosję i niemcy, byśmy zostali całkowicie podporządkowani kacapom. niemcy też stawały by się coraz bardziej uzależnione od ruskich i witamy ponownie lata 45-90 w Europie wschodniej
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 5 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.03.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 31.07.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking