Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko243
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ArchilochzParos
ArchilochzParos

ArchilochzParos

Dołączył 6 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 223
  • Znaleziska 206
  • Mikroblog 17
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

551

Zimbabwe wypłaci rekompensaty 737 białym farmerom

Zimbabwe wypłaci rekompensaty 737 białym farmerom

Zimbabwe zakończyło rejestrację 737 białych rolników, którzy otrzymają, ze skutkiem natychmiastowym, odszkodowanie za utratę ziemi spowodowaną działaniami byłego prezydenta Roberta Mugabe.

Ethordin
z
businesslive.co.za
dodany: 01.06.2019, 15:58:55
  • 61
  • #
    swiat
  • #
    afryka
  • #
    zimbabwe
  • #
    4konserwy
  • #
    rasizm
  • #
    kolonializm
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 21:50:42
  • 7
@Czcigodny_pOOtas: Mugabe to wiadomo, ale cesarza to Ty szanuj. Jego czarna legenda to głównie sprawa Kapuścińskiego i jego paszkwilu. W rzeczywistości nie był najgorszym władcą, zwłaszcza jak na afrykańskie standardy.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 13:44:55
  • -2
@RubinWwa: Mówi Ci coś termin ziemianka? Powszechne w użyciu wśród plemion słowiańskich, a nawet germańskich.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 14:00:56
  • -1
@RubinWwa: Słowianie mieli szczęście, że weszli w orbitę cywilizacji łacińskiej bądź bizantyńskiej, zaś Czarna Afryka była w większości odcięta przez Saharę od reszty świata, a głównym źródłem innowacji kulturowych była cywilizacja muzułmańska, od jakoś XIV wieku przeżywająca stagnację.
Stąd to rezultat inny, choć stan wyjściowy był niemal identyczny - Słowianie w czasach swojej wielkiej ekspansji nie stali cywilizacyjnie wyżej niż tacy Murzyni Bantu, a pierwsze państwa słowiańskie (państwo Samona czy
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 14:39:20
  • 0
@RubinWwa: Garncarstwo Słowian było tak zaawansowane, że nie znali koła garncarskiego czyli poziom afrykański. Narzędzia metalowe i rolnicze - ludy Bantu różnie je miały, to własnie obróbka żelaza, rolnictwo i hodowla zwierząt umożliwiły im wyparcie łowiecko-zbierackich Buszmenów z sporych terenów Afryki. Architektura - drewniane grody Słowian nie umywają się do takiego Wielkiego Zimbabwe. Nautyka - jakieś konkrety?

Nie widzę jakiejkolwiek przewagi wczesnych Słowian nad Murzynami Bantu, a w niektórych dziedzinach
pyroxar
pyroxar
01.06.2019, 12:48:21
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 00:07:08
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 00:21:01
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 02:36:18
  • 1
@pyroxar: Prawidłowy znaczy mieszczący się w granicach normy, dopuszczalny, nie zaś taki jaki każdy powinien mieć.. Czy uznanie posiadania rudych włosów za normalny wariant ludzkiej różnorodności fenotypowej, oznacza, że każdy powinien być rudy?
  • Odpowiedz
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 13:53:51
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

2363

RPA: egzekucja białej pary (19 i 23 latków), gdy czekali na kolegę z paliwem

RPA: egzekucja białej pary (19 i 23 latków), gdy czekali na kolegę z paliwem

Młodzi zatrzymali się na poboczu i czekali na kolegę z kanistrem. W tym czasie trójka - prawdopodobnie nielegalnych górników - pojawiła się w pobliżu i zamordowała ich z zimną krwią. Kolor skóry zabójców oczywiście ma znaczenie. Wg statystyk 52 osoby dziennie mordowane są w RPA.

M1r14mSh4d3
z
thesun.co.uk
dodany: 01.06.2019, 20:19:23
  • 227
  • #
    swiat
  • #
    afryka
  • #
    rpa
  • #
    morderstwo
  • #
    morderstworasowe
  • #
    rasizm
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 02.06.2019, 01:11:22
  • 0
@Sepp1991: Ta pierwsza liczba to ofiary zabójstw na tle politycznym, nie zaś całkowita liczba zabójstw.

759

Papież Franciszek: Trzeba wprowadzić edukację seksualną do szkół

Pokaż treści 18+

Papież Franciszek: Trzeba wprowadzić edukację seksualną do szkół

ten tego...

adam2a
z
lifesitenews.com
dodany: 01.06.2019, 10:35:06
  • 267
  • #
    swiat
  • #
    kosciol
  • #
    pedofilia
  • #
    seks
  • #
    religia
  • #
    edukacja
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 16:42:30
  • 2
@pyroxar: Biblia pozwala na poligamię, nie potępia masturbacji (grzechem Onana była odmowa wypełnienia prawa lewiratu i spłodzenia potomstwa swojemu zmarłego bratu), nie widzi nic złego w korzystaniu z usług prostytutki (Samson, zwiadowcy w Jerychu), a spowodowanie poronienia nie traktuje jako zabójstwa, tylko uszkodzenie ciała kobiety. Ba co więcej, o ile niedotrzymania dziewictwa do ślubu przez kobietę nakazuje surowo karać, to na temat życia seksualnego mężczyzny przed ślubem milczy.

Więc jeśli
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 16:48:40
  • 3
@sirTWARDOWSKY: Tak, podobnie jak kuloziemstwo czy ewolucja xD
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 16:51:35
  • 4
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Przy okazji Stary Testament potępia jedyne homoseksualizm wśród mężczyzn, zaś o tym wśród kobiet milczy.

W Nowym Testamencie potępienie homoseksualizmu mamy u św. Pawła (List do Rzymian, list do Koryntian), zaś Jezus faktycznie na ten temat milczy.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 16:57:23
  • 5
@sirTWARDOWSKY: Nikt nie twierdzi, że płeć to konstrukt społeczny. Rozróżnia się płeć biologiczną (s-x) i kulturową (gender). Nie neguje się różnic między kobieta, a mężczyzną wynikających z biologii typu obecność jąder u mężczyzny, a jajników u kobiet itp. Twierdzenie o płci jako konstrukcji społecznej odnosi się do roli płciowych, które faktycznie są w pewnej mierze konstruowane społeczne i zależne kulturowo. Np. w Europie wojna była tradycyjnie męskim zajęciem, podczas gdy
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 17:10:43
  • 5
@sirTWARDOWSKY: Walczysz z chochołem, który sam sobie stworzyłeś. Nikt na lewicy nie twierdzi, że posiadanie genitaliów jest uwarunkowane kulturowe.

Co do Dahomeju, gadasz głupoty:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dahomey_Amazons

Zresztą nawet w Europie masz przykłady kobiet-wojowników, choćby Joanna D'Arc.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 17:24:26
  • 3
@sirTWARDOWSKY: To nazwa honorowa, jak wynika jasno z artykułu. Tak samo to, że cesarz bizantyński nazywał króla Persji w korespondencji swoim bratem, to nie znaczy, że faktycznie byli rodzeństwem.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 17:28:47
  • 1
@pyroxar: Gdzie Mojżesz zabronił poligamii? Poproszę konkretny cytat.
Abraham, Jakub, Dawid, Salomon praktykowali poligamię i nie zostali z tego powodu nigdzie potępieni. Biblia ewidentnie przyzwala mężczyźnie na posiadanie kilku zon.

Po raz kolejny wychodzi, że katolicy nie znają Biblii, na która sami się powołuję.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 17:32:03
  • 2
@sirTWARDOWSKY: Armię w sensie oddział wojska. Skrót myślowy.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 01.06.2019, 18:26:00
  • -1
@pyroxar: Zanim kolejny raz skompromitujesz się w dyskusji, polecam. Książka autorstwa profesora biblistyki i byłego jezuity, dotycząca kwestii seksu i płciowości w Biblii. Koncentruje się głównie na Starym Testamentem, ale omawia też Nowy. Sporo ciekawostek - wiedziałeś np. że "stopy" to biblijny eufemizm na genitalia, a "śmiać się" bywa eufemizmem na stosunek płciowy? Polecam każdemu, niezależnie od przekonań i wiary bądź jej braku. Pozwala spojrzeć na pozornie dobrze znane historie
ArchilochzParos - @pyroxar: Zanim kolejny raz skompromitujesz się w dyskusji, polecam...

źródło: comment_0pRu9qfXN5UVZpD4kUJhh9NvSLjk5534.jpg

Pobierz

668

Polacy odkryli w Egipcie kościół chrześcijański sprzed islamu

Polacy odkryli w Egipcie kościół chrześcijański sprzed islamu

Odkrycia dokonano na stanowisku na terenie antycznego miasta, które powstało ponad 2 tys. lat temu. Pod świątynią, która zawaliła się w wyniku trzęsienia ziemi, odnaleziono jeszcze starsza budowlę, której ściany ozdobione były krzyżami wpisanymi w okręgi...

travelove
z
histmag.org
dodany: 29.05.2019, 05:04:56
  • 60
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    archeologia
  • #
    religia
  • #
    nauka
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 30.05.2019, 23:44:13
  • 0
@pyroxar: Polecam choćby Ehrmana (jeden z najwybitniejszych współczesnych badaczy Nowego Testamentu) i jego "Lost Christianities: The Battle for Scripture and the Faiths We Never Knew". W skrócie: to nie jest tak, że było jakieś "oryginalne" chrześcijaństwo, od którego odgałęziały się poszczególne sekty i odłamy. Odwrotnie - od samego początku w obrębie chrześcijaństwa, istniało wiele sprzecznych nurtów, nierzadko sobie wrogich. Większość z nich jednak wymarła bezpotomnie, zaś współczesne kościoły, czy to
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 30.05.2019, 23:58:41
  • 0
@pyroxar: Mistyka jest niezgodna z chrześcijaństwem? xD Powiedz to takiemu Janowi od Krzyża, tudzież Teresie z Avili.

Zresztą co to znaczy, że wygadywali bzdury? Zdaniem protestantów katolicy wygadują bzdury i vice versa. Gdyba sprawa była taka prosta i oczywista, nie mielibyśmy jakichś 3 tysięcy odłamów chrześcijaństwa.

929

Najlepiej być Murzynem, albo Indianinem. Rasistowski skandal na uczelniach USA.

Pokaż treści 18+

Najlepiej być Murzynem, albo Indianinem. Rasistowski skandal na uczelniach USA.

Zorganizowana grupa przestępcza załatwiająca za łapówki miejsca na amerykańskich uczelniach namawiała zdających, by kłamali, iż nie są biali. Rasistowskie przepisy obowiązujące na wielu uczelniach ułatwiają dostanie się na nie tym, którzy należą do mniejszości etnicznych.

konto usunięte
z
nczas.com
dodany: 25.05.2019, 15:03:43
  • 69
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    przestepczosc
  • #
    rasizm
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 17:49:33
  • 5
@PC86: Problem z tym, że gatunek to w sporej mierze pojęcie umowne i w wielu przypadkach nieprecyzyjne. Czy lancetogłów mleczny i wąż zbożowy to dwa gatunki czy jeden? Klasyfikowane są nie tylko jako oddzielne gatunki, ale nawet rodzaje (tak jak człowiek i szympans), a jednak krzyżują się miedzy sobą, ich potomstwo jest płodne, nie cierpi też na żadne defekty genetyczne. Z drugiej strony york i husky są zaliczane do jednego
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 19:17:31
  • 0
@Grzolsat: Spójrz w oczy jezydom czy chrześcijanom, którzy stracili całą rodzinę z rąk ISIS, a następnie powiedz, że trwa ludobójstwo białych.

Jakkolwiek nie zgadzam się z akcjami afirmacyjnymi czy parytetami, to jednak zrównywanie tego z masakrami ISIS, Holocaustem czy rzezią Ormian, jest po prostu idiotyzmem.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 30.05.2019, 23:38:57
  • 0
@Grzolsat: Ale taguj #foliarstwo.

Zresztą biali to nie tylko Europejczycy, ale też jakaś połowa Azji.

900

"Obsceniczne kpiny z religii to popularny element pochodów...

"Obsceniczne kpiny z religii to popularny element pochodów...

Obsceniczne kpiny z religii to popularny element pochodów homoseksualistów na całym świecie. Publiczne obrażanie religii, zwłaszcza katolicyzmu, to standard a nie 'wyskok' z ich strony. Kpiną z rozsądku jest zaś pudrowanie tego faktu – napisał na Twitterze Jan Pawlicki.

bioslawek
z
telewizjarepublika.pl
dodany: 26.05.2019, 17:57:13
  • 279
  • #
    lgbt
  • #
    nazizm
  • #
    faszyzm
  • #
    pzremoc
  • #
    mowanienawisci
  • #
    nauka
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 27.05.2019, 20:52:20
  • 0
@suluf: Jakim judaizmem? Jedynie judaizm ortodoksyjny, idąc za Księgą Kapłańską potępia homoseksualizm. Judaizm konserwatywny (ten do którego należy choćby większość Żydów w USA) i reformowany, nie mówiąc już o humanistycznym, nie uważa homoseksualizmu za coś złego, a nawet błogosławi małżeństwom tej samej płci w synagodze.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 27.05.2019, 21:13:08
  • 0
@jabolsy: Bardzo przepraszam, przez pomyłkę źle zawołałem. Moja wypowiedź odnosiła się do @POTEZNA_HAUBICA

566

Były muzułmański duchowny nawrócony na Chrześcijaństwo

Były muzułmański duchowny nawrócony na Chrześcijaństwo

Były pakistański Imam opowiada swoją historię nawrócenia. Mówi wprost co muzułmanie myślą o europejczykach i jaki się modlą. Ma w Pakistanie wydany na siebie wyrok śmierci, pięć razy cudem uniknął śmierci, mimo tego w ośrodkach dla uchodźców zakłada nowe kościoły.

Outmann
z
youtube.com
dodany: 25.05.2019, 09:44:52
  • 113
  • #
    wiara
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    muzulmanie
  • #
    kosciol
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 09:44:00
  • 8
@jaKlaudiusz: Z tym, że ta tabelka mocno upraszcza sprawę. To nie są daty powstania poszczególnych wierzeń, tylko ich zdogmatyzowania. To różnica.

To, że np. w dogmat o wniebowzięciu Maryi został ogłoszony w 1950, to nie oznacza, że nagle w 1950 katolicy zaczęli wierzyć w wniebowzięcie. Ta wiara jest znacznie starsza, pojawia się po raz pierwszy u schyłku starożytności (V-VI wieku), a w średniowieczu jest już dobrze ugruntowana (wystarczy poczytać "Złotą
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 09:49:04
  • 1
@OsamaPepe: Nie tylko w średniowieczu. W carskiej Rosji jeszcze na początku XX wieku porzucenie prawosławia było traktowane jako przestępstwo.

W XVIII-wiecznej Francji głośna była swego czasu sprawa Jeana Calasa, która notabene zainsprowała Woltera do napisania "Traktatu o tolerancji"
https://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Calas
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 09:52:49
  • -1
@kosznajder_: Napoleon był ateistą? Bardziej deistą, traktującym zorganizowane religie instrumentalnie. Zresztą wśród głównych bohaterów rewolucji francuskiej ateiści byli w zdecydowanie mniejszości, przeważali zaś deiści. Deistą był choćby Robespierre. Kult Istoty Najwyższej nie wziął się z niczego :-)
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 10:08:57
  • 7
@jaKlaudiusz: Nie tyle potrzeb, co istniejących przekonań. Ewolucja wierzeń religijnych jest stopniowa i trwa dłuższy czas, nie ma chyba religii, powstałych ad hoc i niezmienionych przez wieki.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 12:28:23
  • 2
@Leuvaarden: Masoneria (z wyjątkiem niektórych współczesnych nurtów liberalnych) wymaga od swoich członków wiary w Wielkiego Architekta Wszechświata, co dodatkowo potwierdza to co napisałem.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 27.05.2019, 17:55:03
  • 0
@jaKlaudiusz: @morphixx: To mają być wiarygodne źródła? xD

Orygenes nie nauczał o żadnej reinkarnacji i karmie, zwłaszcza ta ostatnia to termin typowy dla religii dharmistycznych, greckiej myśli filozoficznej całkowicie obcy. Co więcej, Orygenes krytykował poglądy platoników, którzy wierzyli w reinkarnację. Pokręciłeś z tym, że Orygenes zakładał preegzystencję dusz (innymi słowy: wierzył, że dusze istnieją niezależnie przed powstanie ciała, w odróżnieniu od dzisiejszego kościoła, który naucza, że dusza jest
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 27.05.2019, 19:31:21
  • 1
@morphixx: Przy okazji ciekawe jest to jak bardzo zmieniły się poglądy na temat życia pozagrobowego w ostatnich wiekach przed Jezusem. Generalnie, Stary Testament poświęca życiu pozagrobowemu bardzo niewiele miejsca. Dominuje w nim koncepcja, że wszyscy ludzie, po śmierci, niezależnie od tego czy byli dobrzy czy źli, idą do miejsca zwanego Szeolem, gdzie pędzą ponurą egzystencję jako pozbawione świadomości i radości życia cienie. Nie ma więc żadnych kar ani nagród po

967

Księża odmawiają odczytania listu biskupów. Ponad 60 przypadków.

Pokaż treści 18+

Księża odmawiają odczytania listu biskupów. Ponad 60 przypadków.

Wielu internautów z całej Polski informuje nas o ignorowaniu, przez lokalnych księży, listu Episkopatu Polski. "W Kielcach również nie został odczytany. Zamiast tego wierni usłyszeli kazanie mówiące o wrogach

Viskandar
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 27.05.2019, 09:32:24
  • 129
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    bekazkatoli
  • #
    pedofilewiary
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 27.05.2019, 18:37:19
  • 0
@szkorbutny: Jakieś źródło? Zwłaszcza, że faraon Ramzes II Wielki był rudy, co wiemy z jego mumii, co jednak nie przeszkadzało mu rządzić Egiptem i umrzeć naturalnie w podeszłym wieku 90 lat, podczas gdy średnia długość życia w Egipcie w jego czasach wynosiła ok. 30 lat. Rudy prawdopodobnie był też jego ojciec Seti.

2359

Wybory do PE. Marine Le Pen wygrywa z partią Macrona!

Pokaż treści 18+

Wybory do PE. Marine Le Pen wygrywa z partią Macrona!

Francja / Exit poll: partia Marine Le Pen wyprzedza w wyborach partię prezydencką LREM.

konto usunięte
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 26.05.2019, 18:31:40
  • 284
  • #
    rozrywka
  • #
    swiat
  • #
    francja
  • #
    wybory
  • #
    wyborydoeuroparlamentu
  • #
    europa
  • #
    polityka
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 20:47:24
  • 0
@matcheek: Mowa o greckich polis? Pomijając już pojęcie nieadekwatności narodu do starożytności, to w świecie greckich polis, ciągły wybuchały jakieś wojny i to nie tylko między różnymi polis, ale też nawet w obrębie polis (tzw. stasis czyli przewroty polityczne). Więc nie wiem czy stan endemicznej wojny między państwami, jak i wewnątrz państwa to sytuacja, do której należy dązyć
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 20:51:54
  • 1
@Sarmataa: Czy muszę przypominać, jak Polska wyszła na ostatnim obudzeniu się Niemiec? Jak pokazuje historia, niemiecki nacjonalizm, zawsze był wrogi dla Polski i Polaków.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 21:44:21
  • 1
@Sarmataa: I jednocześnie mają wśród siebie wielu byłych działaczy NPD (tej od plakatów o polskiej inwazji), a na swoich wiecach goszczą Erikę Steinbach. Więc nie brałbym tych ich słownych deklaracji zbyt serio.
Zwłaszcza, że historia pokazuje jasno, że niemiecki nacjonalizm, zawsze finalnie zwracał się przeciw Polakom.

517

Dwóch księży rozmawia o tym, jak diabeł płata nieobyczajne figle w Kościele

Pokaż treści 18+

Dwóch księży rozmawia o tym, jak diabeł płata nieobyczajne figle w Kościele

najciekawsze fragmenty rozmowy

trottta
z
youtube.com
dodany: 25.05.2019, 07:15:53
  • 197
  • #
    polska
  • #
    kosciolkatolicki
  • #
    szatanomodlitwa
  • #
    bekazkatoli
  • #
    dzbanywiary
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 18:01:31
  • 5
@Stereotypowa-Blondynka: A może po prostu wymyślił to, by zwrócić na siebie uwagę rodziców? A nawet jeśli nie zmyślił, to można łatwo wyjaśnić efektem placebo.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 18:07:34
  • 11
@KawaJimmiego: Są to na jakieś dowody, poza nieweryfikowalnymi opowieściami egzorcystów? Problem jest w tym, że te wszystkie rzekome paranormalne zjawiska (plucie gwoździami, lewitacja, odróżnienia wody święconej od zwykłej itp.) podczas egzorcyzmów, opierają się jedynie na nieweryfikowalnych opowieściach różnych egzorcyzmów, których wiarygodność można łatwo zanegować. Mamy XXI wiek, aparat fotograficzny i kamera są w każdym telefonie komórkowym i zero nagrań? Aż ciężko w to uwierzyć. Skoro na egzorcyzmach dzieją się tak
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 18:40:28
  • 8
@KawaJimmiego: Nagrania z egzorcyzmów Annelise oglądałem. Nie widzę w nich nic paranormalnego. Księża mówią po łacinie, ona po niemiecku, zaś skala i barwa jej głosu - ludzie potrafią robić naturalnie modelować swój głos w niewiarygodnym stopniu, co powie Ci każdy wokalista.

Kościół zabrania nagrywania egzorcyzmów - czyli przyznajesz, że nie ma dowodów i nigdy ich nie będzie? Mamy więc wierzyć na słowo w opowieści egzorcyzmów? Ja wczoraj spotkałem Marsjan, ale
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 19:10:27
  • 8
@KawaJimmiego: Z tymi egzorcyzmami, bardzo ciekawy i wymowny jest fakt, że niezależnie od regionu, grupy etnicznej, kultury czy religii, większość opętanych stanowią kobiety. Czy to muzułmański Egipt czy wyznające voodoo Haiti czy katolickie Włochy czy hinduistyczne Indie, wśród opętanych mamy nadprezentację kobiet.

I jak dla mnie wynika to z dwóch powodów:
1)kobiety z racji ciąży i miesiączki są bardziej narażone od mężczyzn na deficyty magnezu, wapnia, potasu czy aminokwasów egzogennych,
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 20:44:14
  • 0
@KawaJimmiego: I co to wideo ma dowodzić? Że jeden kościół jest w posiadaniu tkanki mięśnia sercowego człowieka? Wiele uniwersytetów, pracowni naukowych, a również szkolnych sal biologicznych także jest . Badania potwierdziły tylko tożsamość tej tkanki, nie zaś jej ponadnaturalne pochodzenie czy to, że powstała w wyniku transformacji konsekrowanej Hostii.

I przy okazji co ma eucharystia wspólnego z egzorcyzmami? Rozumiem, że oba zaczynają się od tej samej litery, ale wymagajmy od
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 09:35:20
  • 0
@deton24: To, że ktoś coś widział, nie jest samo w sobie jeszcze dowodem. Ludzie widzą różne rzeczy: UFO, potwora z Loch Ness, yeti, wielką stopę czy duchy. Są na świecie setki całkiem zdrowych psychicznie osób, które są świecie przekonane, że zostały porwane przez UFO.

Nie twierdze, że kłamiesz. Po prostu dobrze wiemy, jakie figle potrafi płatać percepcja i ludzka pamięć. Wiemy o fenomenie fałszywych wspomnień tj. wspomnień postrzeganych jako prawdziwe
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 12:06:12
  • 0
@deton24: Czemu od razu zbiorowa halucynacja? Są łatwiejsze wyjaśnienia. choćby fakt, że nasza pamięć jest bardzo wrażliwa na sugestie. Doświadczyłem tego na własnej skórze. Kiedyś na studiach, na wstępie do badań historycznych, prowadzący kazał opisać na kartkach jaki krawat nosił na poprzednich zajęciach. Dostał różne odpowiedzi, problem w tym był taki, że żadna nie była poprawna, bo .... tydzień temu w ogóle nie nosił krawatu, co widać na zdjęciach zrobionych
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 26.05.2019, 12:56:38
  • 0
@deton24: Ja widzę związek. Podejrzewam, że mogło być tak jak z tym krawatem - sugestia post factum mogła doprowadzić do wytworzenia się fałszywego wspomnienia.

Zresztą mamy coś takiego jak pica- zaburzenie psychiczne, w którym ludzie połykają różne nienadające się do spożycia rzeczy. Masz tu artykuł z zdjęciem zawartości żołądka osoby nim dotkniętej:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pica

Więc nawet, jeśli odrzucimy wszelkie sugestie o przewidzeniach, fałszywych wspomnieniach itp, to dalej poruszamy się w obszarze

713

Starożytne ruiny odkryte w Kanadzie są starsze od piramid, o ponad 9 tys lat.

Starożytne ruiny odkryte w Kanadzie są starsze od piramid, o ponad 9 tys lat.

Zespół kanadyjskich studentów odkrył starożytną wioskę datowaną na okres jeszcze sprzed ery piramid. Największą niespodzianką okazało się starożytne palenisko do gotowania, z którego naukowcy mogli otrzymać płatki węgla drzewnego spalone przez prehistorycznych Kanadyjczyków.

xandra
z
dobrewiadomosci.net.pl
dodany: 25.05.2019, 14:23:45
  • 123
  • #
    swiat
  • #
    archeologia
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    kanada
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 25.05.2019, 21:17:46
  • 15
@PC86: Słusznie. Dawna archeologia miała tendencję do utożsamiania kultur archeologicznych z poszczególnym etnosem. Innymi słowy, zakładano, że każdej wyszczególnionej kulturze archeologicznej odpowiadał jakiś wyszczególniony lud, a granice między kulturami archeologicznymi, pokrywały się z granicami etnicznymi. Dziś odstępuję się od tego paradygmatu i bardzo dobrze. Podobne czy nawet identyczne przedmioty mogą za sprawą handlu, transportu czy zwykłej mody używane być u różnych ludów i grup etnicznych. Przykład z kulturą toreb plastikowych
M.....o
M.....o
konto usunięte 19.05.2019, 16:22:49
  • 2
jaka jest wasza ulubiona mitologia?

#ankieta #historia

twoja ulubiona mitologia

  • rzymska 7.5% (4)
  • grecka 45.3% (24)
  • chrześcijańska 7.5% (4)
  • słowiańska 18.9% (10)
  • nordycka 20.8% (11)

Oddanych głosów: 53

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 16:09:01
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 23:12:12
  • 1
@Fistashio: To polecam na początek "Mitologię grecką dla dorosłych" Stabryły. Pdf można łatwo odszukać w internecie. A dla prawdziwych maniaków jest "Mitologia grecka" Kerenyiego - chyba najbardziej szczegółowa i najobszerniejsza synteza mitologii greckiej, jaka istnieje, choć w lekturze dość ciężkie - autor omawiając dany mit, przytacza wszystkie jego warianty, niekiedy różniące się tylko drobnymi detalami, więc jako lektura do poduszki średnio się nadaje :-)
  • Odpowiedz

295

Rewolucja neolityczna sprawiła, że życie stało się trudniejsze

Rewolucja neolityczna sprawiła, że życie stało się trudniejsze

Rewolucja neolityczna rozpoczęła się 11-12 tys. lat temu na Bliskim Wschodzie. Rolnictwo i hodowla zwierząt pozwoliło koczowniczym społecznościom osiąść i rozwijać się ale nowe badania jednej z ostatnich na świecie społeczności zbieracko-łowieckiej na Filipinach sugerują, że pociągnęło za sobą og...

dynx
z
dzienniknaukowy.pl
dodany: 23.05.2019, 04:48:14
  • 118
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    badania
  • #
    rolnictwo
  • #
    hodowla
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 08:13:21
  • 1
@Morthgar: W sumie dominacja ludów nordyckich (północnej Europy) to sprawa stosunkowo niedawna, dopiero od jakichś 500 lat. Wcześniej dominowały w Europie regiony śródziemnomorskie. Gdy Grecy mieli Platona, Pitagorasa i Archimedesa, ludy nordyckie biegały po lasach z dzidami, zaś kolebką renesansu była ciepła Italia, nie zaś mroźna Skandynawia.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 08:36:36
  • 0
@Morthgar: W jaki sposób w wioskach Skandynawii w starożytności miałaby być większa presja na rozwój inteligencji, niż np. w greckich polis? Przeceniasz warunki naturalne, zapominając o czynnikach społeczno-ekonomicznych. By osiągnąć wysoką pozycję społeczną u jakichś Gotów czy Swebów wystarczyło dobrze rzucać dzidą, zaś w greckich polis, trzeba było też intelektu.

Czemu jakichś zabijaka z północnej Europie miał być bardziej inteligentny niż np. pałacowy skryba z Mezopotamii? Opanowanie pisma klinowego z
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 10:11:30
  • 0
@Morthgar: Pod jakim względem życie w Skandynawii jest bardziej wymagające niż np. na pustyniach Bliskiego Wschodu?
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 11:29:05
  • 0
@Morthgar: Tylko, że pory roku są mniej więcej przewidywalne, zaś na takiej pustyni nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy pojawi się deszcz, więc jest jeszcze ciężej, a jednostki nieprzygotowane i bezmyślne mają jeszcze mniejsze szanse na przeżycie. Wreszcie, w klimacie chłodnym, zimą mogą być problemy z dostępnością pokarmu, ale woda jest łatwo dostępna cały rok, zaś na pustyni i o pokarm i wodę należy ciągle walczyć.

Zresztą jeśli to tak

512

Czy Niemcy ukradli słynne popiersie Nefertiti?Egipt domaga się zwrotu

Pokaż treści 18+

Czy Niemcy ukradli słynne popiersie Nefertiti?Egipt domaga się zwrotu

Niemiecki ambasador w Kairze Julius Georg Loew wywołał od nowa dyskusję na temat powrotu słynnej rzeźby do Egiptu. Stroił sobie żarty z tego, że Nefertiti jest przykładem kobiety z Bliskiego Wschodu, żyjącej w niemieckiej stolicy. Egipcjanom wcale nie jest do śmiechu.....

konto usunięte
z
twojahistoria.pl
dodany: 23.05.2019, 17:41:01
  • 55
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    egipt
  • #
    ciekawostki
  • #
    swiat
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 08:42:57
  • 7
@vasper: Pierwsze pomysły by zburzyć piramidy pojawiały się w średniowieczu, ale oczywiście nic z tego nie wyszło, skończyło się na odwaleniu kilka kamieni, po czym zarzucano projekt.

Jak to mówi arabskie przysłowie: człowiek leka się czasu, a czas lęka się piramid.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 10:16:50
  • 0
@Airbus: W sensie, że ciągłość populacyjna, przy zmianie języka, etnosu i religii? Bo dzisiejszy Turcy to w większości potomkowie wcześniejszej ludności Azji Mniejszej (w tym właśnie Greków), nie zaś przybyszy z azjatyckich stepów.

Generalnie ciągłość populacyjna między bizantyńską, a turecką Azją Mniejszą jest bardziej oczywista niż między starożytną Grecją, a dzisiejszymi Grekami.

308

Dzień, w którym zginęły dinozaury. 10-minutowa zagłada sprzed 66 mln lat

Dzień, w którym zginęły dinozaury. 10-minutowa zagłada sprzed 66 mln lat

Trwa właśnie szósta katastrofa w dziejach świata. Ale bądźmy optymistami. O ile nie przeraża nas myśl o ludziach mierzących trochę ponad pół metra wzrostu i zakładających rodziny w wieku dziesięciu lat.

TYG0DNIK
z
tygodnik.tvp.pl
dodany: 11.05.2019, 17:20:59
  • 81
  • #
    nauka
  • #
    dinozaury
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    kosmos
  • #
    swiat
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 11.05.2019, 19:16:58
  • 149
Ja mam wrażenie, że wymieranie kredowe jest nieco przereklamowane. W historii ziemi było kilka katastrof o podobnym lub nawet większym zasięgu (choćby wielkie wymieranie permskie), ale żadne z nich nie otrzymuje procenta atencji, porównywalnego do kredowego. Cóż, może to efekt tego, że dinozaury zapisały się na trwale w ludzkiej świadomości i kulturze masowej, a konodonty, trylobity, gorgonopsydy czy rauizuchy nie miały już tego szczęścia.
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 11.05.2019, 19:54:00
  • 42
@korporacion: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konodonty
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 12.05.2019, 15:04:51
  • 2
@szelma77: To kwestia żywa dyskutowana. Generalnie w nauce są dwa poglądy na temat wymieranie kredowego. Pierwszy to gradualizm i to jest właśnie to o czym piszesz. Zwolennicy tego poglądu twierdzą, że wymieranie kredowe było procesem długofalowym, trwającym wiele milionów lat. Wskazują oni np. na zapis kopalny wskazujący na znaczne zmniejszenie się rożnorodności dinozaurów w Ameryce jeszcze przed uderzeniem meteorytu czy na stopniowe wymieranie pterozaurów. Drugi pogląd to kastrofizm, który zakłada,
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 12.05.2019, 15:07:04
  • 2
@glos_ze_zlewu: Obecnie wiemy, że wszystkie obecnie żyjące główne grupy ssaków wykształciły się i istniały jeszcze PRZED wymieraniem kredowym. Ogólnie ssaki epoki mezozoicznej okazują się bardziej zróżnicowane niż poprzednio sądzono. Stereotypu małych myszokształtnych nocnych zwierząt nie da się już dłużej utrzymać.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 24.05.2019, 08:25:07
  • 0
@Klara_Polzl: Świetne by to było, czekam z niecierpliwością. O wymieraniu triasowym też by było ciekawe, w końcu to właśnie te wymieranie otworzyło drogę dinozaurom, zmiatając konkurencję jak duże synapsydy ("gady ssakokształtne") czy różne krurotarsy. Zwłaszcza te drugie w triasie nie ustępowały różnorodnością wczesnym dinozaurom, i wykształciły obok ogromnych ciężko opancerzonych roślinożerców (Desmatosuchus) i dużych form drapieżnych (jak Ornitosuchus) także niewielkie zwinne dwunożne zwierzęta, na pierwszy rzut nie do odróżnienia od

319

Wyrywanie serc, by ocalić świat – azteckie ofiary z ludzi

Wyrywanie serc, by ocalić świat – azteckie ofiary z ludzi

Wrzucenie człowieka do ogniska, wyciągnięcie go przed śmiercią, a potem wyrwanie mu serca. Utrzymywanie w luksusie przez rok i wyrwanie serca. Zmuszenie do walki, wyrwanie serca i obdarcie ze skóry. To kilka azteckich sposobów składania ofiar z ludzi. Te krwawe spektakle miały uratować świat.

Czajna_Seczen
z
tytus.edu.pl
dodany: 20.05.2019, 17:53:28
  • 66
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
  • #
    ciekawostki
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 21.05.2019, 10:50:05
  • 0
@majsterV2: Z tym, że Moloch to tak naprawdę nazwa rytuału, a nie bóstwa. Zresztą są dowody, że starożytni Izraelici składali Jahwe ofiary z dzieci, podobnie jak np. Moabici Kemoszowi czy Kartagińczycy.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 21.05.2019, 10:53:45
  • 3
@HarvestinSeason: Głównym czynnikiem, który przesądził o podboju były choroby przyniesione przez Europejczyków, które zdziesiątkowały Indian. Gdyby nie one, europejska ekspansja w Ameryce w XVI wieku wyglądałaby tak jak w Afryce czy Azji w tym okresie - czyli faktorie handlowe i izolowane przyczółki, często zakładane za zgodą lokalnych władców.

To, że państwo Azteków czy Inków udało się podbić już w XVI, a na podbój takiego Konga czy Wietnamu trzeba było czekać
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 21.05.2019, 16:16:28
  • 0
@dqdq1: Z tym, że ta chrystianizacja Indian często było dość powierzchowna, czego efektem jest choćby mający miliony wyznawców kult Santa Muerte ("Świętej Śmierci") w Meksyku, będący kontynuacją azteckiego kultu bogini śmierci Mictecaihuatl.

842

Dinozaury powróciły na ziemie!

Dinozaury powróciły na ziemie!

Rzadkie nagranie rodziny Europazaurów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

NERP
z
gfycat.com
dodany: 20.05.2019, 08:28:55
  • 42
  • #
    rozrywka
  • #
    heheszki
  • #
    zwierzaczki
  • #
    smiesznypiesek
  • #
    smiesznekotki
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 12:20:44
  • 2
@UberKatze: @len13: Nie uważa, tylko jest to pewne. Z pewnością upierzone były celurozaury. Choć możliwe, że prymitywne pióra powstały jeszcze pod rozdzieleniem się linii teropodów i dinozaurów ptasiomiednicznych, o czym mogą świadczyć włókniste twory u niektórych ptasiomiednicznych, przypominające pióra.

Kwestia co z włosopodobnymi tworami u pterozaurów, czy to sa one homologiczne (tj. odziedziczone po wspólnym przodku) z piórami dinozaurów, czy wykształciły się niezależnie.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 17:31:29
  • 3
@jacktheripper: Na podstawie obecnego materiału dowodowego nie da się tego jednoznacznie rozstrzygnąć. Znalezisko odciski piór u różnych przedstawicieli Tyranosauroidea, więc patrząc od strony filogenetycznie tyranozaur również powinien je mieć, choć z drugiej strony znaleziono odciski łusek tyranozaura z okolic szyi i ogona. Choć to jeszcze nie wyklucza obecności piór, sytuacja mogła wyglądać tak jak u jurawenatora:
https://en.wikipedia.org/wiki/Juravenator

Zauropody to inna bajka, ostatnie hipotezy sugerują, że teropody mogą być w rzeczywistości

464

Ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski: zlikwidować luksusowe rezydencje biskupów

Prymas Polski zapowiedział utworzenie funduszu solidarnościowego dla ofiar pedofilii księży. Te słowa oburzyły ks. Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego. "Najpierw likwidacja luksusowych rezydencji abp. Juliusza Paetza, który molestował kleryków, i b. prymasa Józefa Kowalczyka, który to tuszował"

Zarzadca
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 18.05.2019, 09:27:46
  • 54
  • #
    bekazkatoli
  • #
    bekazpisu
  • #
    katolicyzm
  • #
    pedofilewiary
  • #
    naukowcywiary
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 07:00:31
  • 1
@yorrick: Obecnie istnieje konsensus co do historyczności Jezusa. Badacze negujący jego istnienie, to margines marginesu. Natomiast kwestią ciągle otwartą jest kim tak naprawdę był i na ile jego obraz, zawarty w Ewangeliach, odpowiada rzeczywistości.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 09:49:34
  • -1
@Bijelodugme: Taki np. Bart Ehrman to badacz katolicki? Veza Germes? John Crossan? Ludzie z The Jesus Seminar?

To, że ktoś o imieniu Jezus żył w Palestynie w pierwszych dekadach I wieku n.e. i stał się po śmierci centralną postacią nowej religii to minimum przyjmowane przez niemal wszystkich współczesnych badaczy, niezależnie od ich prywatnych poglądów religijnych i światopoglądowych. Natomiast kim on był naprawde, to już opinie się różnią.
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 10:01:18
  • -1
@Bijelodugme: Nie, to ma być dowód na błędność Twojego twierdzenia mówiącego, że historyczność Jezusa przyjmują tylko katoliccy badacze, a reszta ją odrzuca.

Po za tym mieszasz dwie kompletnie różne rzeczy. Historyczność Jezusa i wiarygodność Ewangelii jako źródła historycznego. To, że istniał działający w Galilei nauczyciel o imieniu Jezus, który po śmierci stał się centralną postacią nowej religii, nie implikuje automatycznie wiarygodności Ewangelii. Innymi słowy: to, że Jezus istniał, nie znaczy,
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 11:22:42
  • 0
@Bijelodugme: 1. A jaki ma sens np. rozmowa o Aleksandrze Wielkim, innym niż ten znany z Flawiusza Ariana, Plutarcha czy Rufusa? Chyba nie za bardzo orientujesz się na czym polega badanie źródeł historycznych. To nie jest tak, że albo uznajemy źródło za wiarygodne i przyjmujemy w 100% to co podaje, albo uznajesz za niewiarygodne i odrzucasz w całości. To nie jest sytuacja zero-jedynkowa. Często np. w źródłach powszechnie uznawanych za
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 11:59:07
  • -1
@Bijelodugme: 1. Proszę bardzo, pierwszy z rzędu - Adam Ziółkowski "Historia powszechna: Starożytność". Standardowy podręcznik do historii starożytnej używany na studiach historycznych. Jak najbardziej wspomina o Jezusie.
2. Czy ja gdzieś bronię historyczności działań Jezusa opisanych w Ewangelii? Polemizujesz z chochołem. Serio nie rozumiesz różnicy między faktem istnienia Wespazjana, a prawdziwością historii zawartej u Tacyta, jakoby przywrócił on wzrok niewidomemu w Aleksandrii? Albo między faktem zamordowania Cezara, a rzekomymi paranormalnymi
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 12:53:28
  • -1
@Bijelodugme:
1. Historyczność Sokratesa jest wątpliwa? Mamy co najmniej 3 niezależne współczesne mu źródła potwierdzającego jego historyczność: Arystofanesa, Platona i Ksenofonta. Przykład z Sokratesem jest o tyle ciekawy, że choć nikt nie neguje jego historyczności, to ciągle trwają spore czego właściwie nauczał. Chodzi o to, że Platon wyrażał swoje poglądy często ustami Sokratesa, więc ciężko oddzielić co jest sokratejskie, a co już platońskie w jego tekstach, Ksenofont słuchał Sokratesa krótko
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 13:55:33
  • -1
@Bijelodugme: 1. Wybacz, ale porównanie dowodzenia autentyczności całunu do krytyki źródeł historycznych jest i śmieszne i obraźliwe dla historyków. Polecam Ci zgłębić się w krytykę źródeł.
2. Z Mahometem jest taka historia, że mamy współczesne mu niemuzułmańskie źródła potwierdzające jednoznacznie jego istnienie. Więc jeślinegujesz historyczność Mahometa, możesz równie dobrze zanegować historyczność Karola Wielkiego, Juliusza Cezara czy Mieszka I.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Historyczno%C5%9B%C4%87_Mahometa#%C5%B9r%C3%B3d%C5%82a_niemuzu%C5%82ma%C5%84skie

Król Artur to inna historia. Opowieści o nim umieszczałyby by go podczas inwazji Anglów
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 16:53:06
  • -1
@Bijelodugme: 1. Co do ukrzyżowania sprawa jest prosta - po co wyznawcy mieliby wymyślać swojemu liderowi tak hańbiącą śmierć? Przecież to ukrzyżowanie było uważane za najgorszą i najbardziej hańbiącą formę egzekucji, zarezerwowaną dla niewolników czy najgorszych przestępców. Zwłoki ukrzyżowanych najczęściej pozostawiono bez pochówku, jeden z satyryków rzymskich nazywa ukrzyżowanego wyżerką dla krukow. Nawet w Starym Testamencie, mamy zapis, że wisielec jest przeklęty od Boga.

Gdyby Jezus był wymyślony przez pierwszych chrześcijan,
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 17:51:37
  • 0
@Bijelodugme: 1. Od XVIII wieku. Wtedy właśnie w epoce oświecenia, pojawiła się idea, by tradycje religijne weryfikować za pomocą rozumu, by objawieniu przeciwstawić rozum. Nie jest przypadkiem, że właśnie wtedy rozpoczął się spór o historyczność Jezusa. Myślicieli oświecenia zaczęli kwestionować wiarygodność Biblii, w tym Ewangelii, zaś chrześcijanie odpowiedzieli na tę polemikę kontrpolemiką. Przy okazji miało to pewne znaczenie polityczne. Bo jeśli ówczesne instytucje polityczne, sojusz tronu z ołtarzem bazowały na
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 19.05.2019, 19:54:31
  • 0
@Bijelodugme: Dyskusja ciekawa owszem :-) Ale zauwazyłem pewien błąd w Twoim rozumowaniu, który sprawia, że Twój sceptycyzm (który sam w sobie jest czymś dobrym i jak najbardziej się chwali) prowadzi ostatecznie do slepej uliczki. Mianowicie Ty domagasz się od starożytności źródeł takiej jakości, ilości i szczegółowości, jak gdyby był to XIX czy XX wiek. To błąd. Nasze źródła dotyczące antyku nie są i nigdy nie będą tak obfite i szczegółowe,
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 12:16:36
  • 0
@Bijelodugme: Czemu nie padły wcześniej. Może po prostu brak odpowiedniego klimatu intelektualnego? Ciężko, by ktoś żyjąc w średniowiecznej czy wczesnonowożytnej Europie kwestionował istnienie Jezusa czy prawdziwość Biblii. Skończyłoby się pewnie oskarżeniem o herezję z wszystkimi tego konsekwencjami.

Piszesz o ukrzyżowanych bogach i zbawicielach. Mógłbyś przytoczyć jakieś przypadki? Najbliżej chyba Prometeusz, ale on został przybity do skały Kaukazu, a nie ukrzyżowany.

Co do samego Spartakusa to właściwie nie wiadomo co się

856

A propaganda LGBT skierowana do dzieci wygląda tak

A propaganda LGBT skierowana do dzieci wygląda tak

Oczywiście komentarze pod filmikiem wyłączone.

Helikon
z
youtube.com
dodany: 19.05.2019, 16:33:17
  • 354
  • #
    swiat
  • #
    lgbt
  • #
    queer
  • #
    ciekawostki
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 10:11:04
  • 0
@SigmundFreud: Psychoanaliza to pseudonauka z prostego powodu. Jest niefalsyfikowalna.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Falsyfikacja

Nie znam żadnego współczesnego podręcznika do psychiatrii, który powoływałby się na Freuda. Co prawda teorie Freuda i psychoanalizę omawia się na studiach psychologicznych, ale w ramach historii psychologii, jako coś o wartości czysto historycznej, tak jak jak samorództwo czy lamarksizm na biologii, tudzież teorie model atomu Thompsona na chemii.

I tak po za tym prosiłbyś o zdefinowanie "normalności". Czym jest
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 11:02:01
  • 0
@jeanpaul: Ale nikt - nawet wsród "lewaków" - nie twierdzi, że transseksualizm jest normalny. To dysforia. Badania wskazują, że mózgi transseksualistów mają budowę i sposób funkcjonowania podobny do mózgów tej płci, z którą się identyfikują, nie zaś tej jakiej są biologicznie., więc ma to pewne obiektywne podstawy, nie jest zaś takim sobie kaprysem. Przy obecnym etapie wiedzy najlepszą metodą pomocy takim osobom jest po prostu operacja korekty płci, by mogli
ArchilochzParos
ArchilochzParos
ArchilochzParos 20.05.2019, 11:30:45
  • -1
@jeanpaul: Gdzie widzisz tu twierdzenie, że to normalne?

Homoseksualizm jest normalnym wariantem ludzkiej seksualności, a transseksualizm jest zaburzeniem identyfikaci płciowej
https://www.totylkoteoria.pl/2016/08/mity-na-temat-homoseksualizmu.html
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.05.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 20.04.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking