Wpis z mikrobloga

Wynająłem Teslę 3 performance. Trochą nią pojeździłem w weekend i kolejny raz mam tylko więcej argumentów do ciśnięcia beki z cebulaków hejtujących elektryki xD

Pomimo mocy, mapowanie pedału gazu w trybie sport jest idealne. Nie ma szarpania jak w sportowych autach, że albo jedziesz spokojnie albo na sporcie z czułym pedałem gazu i szarpiącą jazdą.

Tutaj mam ponad 400 koni dostępne od mrugnięcia i bez konieczności włączania specjalnych trybów silnika/skrzyni biegów itd. Podczas podróży do pracy jedzie się gładko jak rollsem (w kwestii napędu), a w razie czego teleportuje się 100 metrów przed cały ruch na światłach xD

Not so happy z ładowaniem, ale na razie robiłem trasę i celowałem z superchargery, ale to chyba nie ma sensu i muszę całkowicie nastawić się na green way.

@zibizz1 Nie testowałem przyspieszenia w tym 3 letnim aucie, ale chyba jest poniżej 4s bez trybu torowego. Potwierdzam, że jest to średnio przyjemne odczucie. Trzeba sie dobrze zaprzeć, żeby głową nie uderzać w zagłówek i ostrzec pasażerów albo zrobić narastające przyspieszenie. Ten pierwszy moment jest najgorszy, bo trzeba spiąć wszystkie mięśnie. W spalinówka przynajmniej masz czas jak silnik się wkręca na obroty albo skrzynie redukuje

#tesla #samochodyelektryczne #samochody #motoryzacja
cwlmod - Wynająłem Teslę 3 performance. Trochą nią pojeździłem w weekend i kolejny ra...

źródło: image

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cwlmod: wiedza większości sprowadza się do "elektryki się palą, ładują godzinami, ładowarek brak a lit to dzieci kopią". Szybko im nie wytłumaczysz, że jest inaczej skoro zbudowali sobie przez lata opinię najgorszego zła motoryzacji.
  • Odpowiedz
@cwlmod: w trybie torowym jest wolniejsza 0-100 niż normalnie, a te 3.3s jest realne. Tryb torowy jest fajny żeby się pobawić

hamulce to największa wada tego auta, mimo że i tak są lepsze niż w SR/LR

pojeździsz pół roku i uznasz że jednak przydałby się już plaid z 2s do setki bo 3.3 takie powszechne już jest XD
  • Odpowiedz
  • 0
wiedza większości sprowadza się do "elektryki się palą, ładują godzinami, ładowarek brak a lit to dzieci kopią". Szybko im nie wytłumaczysz, że jest inaczej skoro zbudowali sobie przez lata opinię najgorszego zła motoryzacji.


@Uaephean: To też nie jest tak, że te opinie powstały przez przypadek, nie przez hipokryzję ekologów promujących na siłę ev. Tylko że jak próbuję cebulakom wytłumaczyć, że poza ideologią są to bardzo fajne auta, choć z wadą,
  • Odpowiedz
@cwlmod:

dostępne od mrugnięcia i bez konieczności włączania specjalnych trybów silnika/skrzyni biegów

Ten pierwszy moment jest najgorszy, bo trzeba spiąć wszystkie mięśnie


O tak. Na początku parę razy bym komuś wjechał w tyłek przy wyprzedzaniu xD
  • Odpowiedz
  • 0
w trybie torowym jest wolniejsza 0-100 niż normalnie, a te 3.3s jest realne


@assninja: Czyli pewnie było blisko katalogu, choć bawiłem się raczej w okolicach 60%, czyli przy minimalnie mniejszej mocy.

hamulce to największa wada tego auta, mimo że i tak są lepsze niż w SR/LR

Rozwiniesz? Wiesz, że nie są typowo torowe i przy tak dużym przyspieszeniu ma się naturalne oczekiwanie to jeszcze mocniejszych hamulców. Tak czy siak czytałem więcej opinii, że
  • Odpowiedz
  • 0
Ta Tesla będzie w moim zasięgu za jakieś 15 lat, ciekawe czy dalej będzie taka dobra.


@Arbeiter: Eee tam, w tym tempie to szybciej. Ten 3 latek którym jeżdżę kosztował 280k, a teraz gość planuje go sprzedać za 140k. Podobno jest dramat ze sprzedażą. Rozmawiałem z innym gościem, który miał performance z dodatkami i normalnym przebiegiem i mi mówił, że miał problem ze sprzedażą przy tej samej kwocie. Doradzał zeby
  • Odpowiedz
  • 1
O tak. Na początku parę razy bym komuś wjechał w tyłek przy wyprzedzaniu xD


@PiotrFr: W twoim mocarnym twingo? ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:
  • Odpowiedz
@cwlmod: bo są brzydkie, ciężkie, wolne, nie hałasują i tracą na wartości najszybciej ze wszystkich aut. Nawet jak patrzeć na tą samą markę. Weźmy Porsche. No jakoś nikt nie elektryka a wszyscy chcą 911 Turbo S albo GT3RS. Widać to też w ilości sprzedanych aut. Widać to w wartości używanych. Może kiedyś to się zmieni ale to jak technologia pójdzie jeszcze dalej do przodu moim zdaniem.

A Tesla to śmieć
  • Odpowiedz
@cwlmod: jeżdżę EV od 2017 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zresztą nawet w Twingo, w aucie z tego segmentu jesteś przyzwyczajony tym bardziej rozpędzać się jeszcze na pasie
  • Odpowiedz
  • 0
Zgadza się że w spalinowym po pierwsze odgłos powoduje że pasażerowie są już przygotowaniu a np przy wyprzedzaniu gdy się rozkreca silnik na wysokie obroty to pasażerom wydaje się że jedzie się znacznie szybciej


@zibizz1: Dokładnie tak jest. Tak samo jest w temacie skrzyń automatycznych vs manualne. Cebulaki pieprzą, że skrzynia automatyczna jest wolna, ale jak dopytasz się co mają na myśli to ofc dla manuala liczą czas po redukcji, a
  • Odpowiedz
Rozwiniesz?


@cwlmod: mam porównanie konkretnie do mustanga, i ten hamuje tak że można czołem w szybę zaryć. Tesla w porównaniu po prostu nie daje rady przy tej masie i mocy. Jak normalnie jedziesz to wiadomo, wszystko super bo i tak prawie nie używasz ale jak trzeba mocniej awaryjnie zahamować to się można spocić bo trzymasz wcisnięty w ziemię a ona dalej jedzie
  • Odpowiedz
@cwlmod:

Tesla mocno traci po przekroczeniu 80/120, ale nie jest wcale wolna tylko przestaje się teleportować


Ale to nie jest problem elektryka tylko Tesli, która napina się na cyferki do 100.
Np z i4, niby Model 3 ma 0.5s mniej do 100, ale przy 140 traci już sekundę
  • Odpowiedz
  • 3
A Tesla to śmieć i tragedia. Szczególnie stylistycznie.


@Argonzz: Witamy cebulaka xD

bo są brzydkie, ciężkie, wolne, nie hałasują i tracą na wartości najszybciej ze wszystkich aut

Wolne elektryki. To jakaś
  • Odpowiedz