Aktywne Wpisy
Techguy91 +165
Życie 90% ludzi jest niewarte nawet przeżycia. To jest niesamowite jak duże nierówności mają miejsce w tym społeczeństwie, a ludzie już dawno się z tym pogodzili. Z jednej strony mamy ludzi, którzy za swój majątek mogliby kupić pół Polski, pławią się w luksusach i śmieją z proli, a z drugiej areczkow na minimalnej, którym ledwo starcza do pierwszego i jebią w pocie czoła na tych u góry. Nie mówiąc już o jakiejś

hu-nows +102
zapuszkowane dekle nie zawodzą, tym razem babcia została pozbawiona obiadu, obiad dalo się dostarczyc tylko samochodem, tylko wybraną trasą [smuteczek] #poznan
źródło: 1000022768
Pobierz




źródło: 465868564_945010981007054_3765086883334782576_n
Pobierz@dran2: Zgadzam się, aczkolwiek tramwaj, choćby miał tory tylko dla siebie, jak na przykład KST w tunelu, i tak nie pojedzie z taką prędkością przelotową jak metro.
To są inne pojazdy o innych zastosowaniach. Metro nadaje się, żeby szybko przeciąć wielkie miasto, z paroma przystankami na trasie. Trzeba włazić do podziemia, stacje są oddalone, ale za to jest szybkie i wydajne. Tramwaj za
+ dzięki bezkolizyjności metro może być w pytę długie. Nominalnie nowe Skody mogą pomieścić ponad 1400 osób, gdy przeciętna Pesa około 200. IMHO to jest najważniejsza zaleta, że w tym samym czasie i z tą samą częstotliwością możesz za jednym zamachem przewieść 7x więcej ludzi. Tylko, czy przy liczebności Krakowa i specyfiki architektonicznej miasta klasyczne metro ma jakiś sens? To tak z perspektywy okazjonalnego turysty mówię
@KebabZostrymSosem: Dokładnie to samo myślę. W Paryżu czu Kopenhadze jest wiele linii metra, jeżdzą co parę minut, a i tak do każdego pociągu wsiada full ludzi. Jak kiedyś przyleciałem na Lotnisko Balice i zszedłem na peron, z którego jechał pociąg do centrum, to było ze mną może z kilkanaście osób, a ten pociąg jeździ dość rzadko. Czy jest w ogóle potrzeba dorabiania
@KebabZostrymSosem: To teraz zobacz, jakie potoki przewidują dla metra i czy potrzebujem pociąg na 1400 osób czy tramwaj na 200.
Tramwaj jest wolniejszy, osiąga mniejsze przyspieszenie, ma mniejszą przepustowość i stoi na światłach.
To co jest w Krakowie to po prostu szybki tramwaj, który nie dorówna parametrom typowym dla metra.
@SepulkoZnawca: No nie takie normalne, bo choćby perony są niskie, dostosowane do lekkich, niskich wagonów. Coś takiego jak KST w Krakowie.
@Dlkvv: No może. Chciałbym. Aczkolwiek dużo razy jeździłem na lotnisko tym pociągiem aglomeracyjnym i on zazwyczaj jest dość pusty.
@WpiszSwojLogin: jest, w Poznaniu tramwaje na PST osiągają średnią prędkość jak metro w Warszawie, a @swiadomy_anakolut nie jest tego świadom
Problem z metrem w Krakowie jest taki, że Kraków jest chaotycznie zabudowany i co pewnie dla wielu kontrowersyjne, ma mało gęste centrum. Metro krakowskie ma przewozić ok 7500 os na godzinę, tyle może przewieźć linia tramwajowa. Przyjmuje się, że o metrze się myśli gdy potoki pasażerskie wynoszą ponad 20 000 a wiec 3 razy więcej
@swiadomy_anakolut: no tak, nie musi być pod ziemią, ale metro nigdy z założenia nie stoi w korkach.