Wpis z mikrobloga

  • 5
@WpiszSwojLogin: tylko to buduje się wybrany odcinek torowiska podziemnego (tam, gdzie nie da się tego zrobić inaczej, czyli np. przebicie pod Starym Miastem) i nazywa taki tramwaj po imieniu, a nie obiecuje budowy normalnego metra, które po cichu próbuje się przerobić na zwykłą linię tramwajową sprzedawaną marketingowo jako metro. I to bezsensowną w przypadku sporego jej odcinka. W szczególności, gdy wiele obszarów miasta od lat czeka na planowane normalne linie
  • Odpowiedz
ale czym się różni podziemna linia tramwajowa od metra? bo jak dla mnie to jest praktycznie to samo


@WpiszSwojLogin: Metro to jest kolej ciężka, który popyla z dużą prędkością i ma dużo miejsca w środku. Tramwaj jest zwykle mniejsze, lżejszy i wolniejszy. Aczkolwiek są też pojazdy dwusystemowe, takie które mogą jeździć po infrastrukturze kolejowej i tramwajowej. W takiej Warszawie tramwaje jeżdżą z prędkością 18 km/h a metro prawie dwa razy
  • Odpowiedz
@swiadomy_anakolut: W Warszawie metro jeździ 60 km/h, tyle to i tramwaj potrafi. Do tego szerokość wagonu to 2712 mm vs 2400 mm w krakowskich tramwajach (nowy Stadler i Pesa), różnica 30 cm. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@WpiszSwojLogin: Metro niekoniecznie jeździ pod ziemią. Nie ta cecha przesądza o nazwaniu kolei metrem. W Krakowie istnieje KST - krakowski szybki tramwaj. Jest to kilka linii, które mają specjalną infrastrukturę, częściowo podziemną. Najszybszym w Krakowie tramwajem nie jest jednak KST, ale zupełnie inna linia, która jeździ tylko nad ziemią. Oczywiście, można zbudować całkiwicie podziemny tramwaj, zbudować przejścia podziemne, tunele, skrzyżowania i taki tramwaj będzie zapewne szybszy, niż jeżdżący po powierzchni.
  • Odpowiedz
@goferek: miasto twierdzi, że dla oszczędności czasu uzyskują decyzje środowiskowe w oparciu o starą dokumentację poprzedniej ekipy rządzącej, która chciał budować tramwaj podziemny marketingowo nazwa premetrem, a po ich uzyskaniu zgłosi niezbędne poprawki. Obiecali też uruchomić serwis informacyjny o postępach. Zobaczymy, komunikacyjnie to zamieszanie wygląda bardzo słabo.
@WpiszSwojLogin:
Do tego jak wyżej metro jest szybsze i pojemniejsze. Średnia prędkość metra to 40 km/h, a tramwaju 20 km/h.
Pasiak420 - @goferek: miasto twierdzi, że dla oszczędności czasu uzyskują decyzje śro...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
Metro to jest kolej ciężka, który popyla z dużą prędkością i ma dużo miejsca w środku.

ale czym się różni podziemna linia tramwajowa od metra?


@WpiszSwojLogin: @swiadomy_anakolut: Przede wszystkim metro czy szerzej rozumiane systemy MRT mają własne bezkolizyjne tory tylko dla siebie. Nie jeździ z samochodami w ruchu ulicznym, nie jeździ z innymi przewoźnikami konkurując o mało wydajną sieć torową, nie krzyżuje się z nikim komu musi ustąpić
  • Odpowiedz