Wpis z mikrobloga

#nauka #programowanie #programista15k #gielda #psychologia #matematyka #fizyka #fizykakwantowa #selfimprovement
Hejka ja tak z trochę innej beczki ale chciałem się zapytać ludzi, którzy siedzą w temacie. Otóż jestem programistą, lecz zawsze z matematyką miałem kosę - 98% z podstawy i tylko 47% z rozszerzenia, a fizyki nawet w liceum miałem. Otóż, zauważam że mam lekkie braki i że interesują mnie coraz bardziej wyższe tematy (fizyka kwantowa, sieci neuronowe, skomplikowane algorytmy, prawdopodobieństwo na rynkach finansowych) a jeśli próbuję coś z tego czytać z zajawki to niestety niektóre pojęcia nie są mi znane i mało co mogę wywnioskować. Studiuję całkiem inny kierunek z zajawki - psychologię więc tam też nie mam nic do czynienia z naukami ścisłymi. Jestem samoukiem i chciałbym sam nauczyć się matmy jak i fizyki "from scratch" na poziomie akademickim. - sam dla siebie. Są wakacje i mam trochę czasu i tak mniej więcej +- ile zajmie taka nauka (oczywiście nie dam rady każdego tematu poznać perfekcyjnie). Czy moglibyście polecić jakąś literaturę/kursy/playlisty na yt i inne które od zera w przystępny sposób pozwolą mi poznać zagadnienia z matmy i fizyki? Chodzi mi o takie rzeczy must have w tych dziedzinach. Odpadają na pewno podręczniki z liceum - już do nich nie chcę wracać. Czy umysł ścisły da się wypracować czy trzeba się z tym urodzić? Myślę też aby spróbować zapisać się na studia ekonomiczne aby poznać to w bardziej zaawansowanym stopniu. Jest sens?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
  • 15
ile zajmie taka nauka


@Wojtegs: To zależy tylko od Ciebie

Czy moglibyście polecić jakąś literaturę/kursy/playlisty na yt i inne które od zera w przystępny sposób pozwolą mi poznać zagadnienia z matmy i fizyki?


Zainteresuj się materiałami od MIT - wykłady są dostępne na YouTube, notatki oraz przykładowe zadania znajdziesz na stronie MIT OCW

Czy umysł ścisły da się wypracować czy trzeba się z tym urodzić?