Wpis z mikrobloga

  • 537
@Domingo-Jachas dlatego, bo chcesz jechać prosto 20 km, ale jak jedziesz prawym pasem to co chwila się kończy i trzeba zmieniać. Na lewy wyjechać nie możesz, bo ci chwila ktoś tam jedzie 300 km/h i cię rozsmaruje na barierkach. Dlatego środkowy najlepszy.

Inaczej trzeba by robić slalom. Jedziesz prawym, kończy się bo powstaje do skrętu w prawo, więc zmieniasz na środkowy. Potem znowu jest prawy prosto, więc zmieniasz. Potem na ten
  • Odpowiedz
@Policyjnypies: Moim ulubioną czynnością jest wyprzedzanie na tempomacie aktywnym z prawej strony (wystarczyło przekodować zakazane wyprzedzanie na off). Czy to na dwóch czy na trzech pasach, a potem obserwowanie jak ten wyprzedzony odbija do lewej krawędzi pasa.
  • Odpowiedz
@Policyjnypies:

Wszyscy uczestnicy ruchu drogowego powinni wiedzieć, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny. Zobowiązuje to kierowców do jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, co wynika z art. 16 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Niestety często możemy zaobserwować, jak kierowcy lekceważą ten przepis

Korzystanie z lewego pasa pomimo faktu, że prawy pas jest wolny lub tamowanie i utrudnianie ruchu przez kierowców poruszających się lewym pasem zagrożone jest mandatem karnym w wysokości
  • Odpowiedz
  • 13
@Policyjnypies a to w ogóle jest komedia. Ograniczenie 100 km/h. Prawym jadą 80, lewym 250. Środkowym normalnie 100 (bo wystarczy, że jedna osoba trzyma się przepisów, to wszyscy z tyłu muszą tak samo). Tylko robią jakieś slalomy i się wpychają.

Najlepsze są odcinkowe pomiary. Raptem wszystko się uspokaja, wszyscy jadą 100 trzema pasami (ewentualnie tylko prawym wolniej). Da się? Da się.
  • Odpowiedz
@mk321: To też jest ciekawe zjawisko jak przy pomiarowym nagle wszyscy przypominają o przepisach. Skutecznie temperuje to zapędy małp które uważają ekspresówkę za prywatny tor wyścigowy i ruch nagle robi płynny i spokojny
  • Odpowiedz
@mk321: zasadniczo środkowy staje się najwolniejszy i trzeba wyprzedzać prawym jadąc na tempomacie. Codziennie śmigam S2 przez Warszawę i jadąc 100 wyprzedzam sznurek samochodów ze środkowego jadących 70-90. Tak to u nas jest, nie wiem dlaczego.
  • Odpowiedz
@mk321 Na prawym bardzo często ma sznury tirów, i co chwilę trzeba by było skakać między pasami, bo wyprzedzasz tiry, wracasz na prawy, za 30 sekund kolejne tiry i znowu na środkowy i tak cały czas. A tak tempomat i jedziesz taka sama prędkością środkowym pasem. Lepsze to, niż sznur aut który co chwilę zmienia pas.
  • Odpowiedz
@Domingo-Jachas: Jechałem kiedyś autostradą w Turcji, akurat były 3 pasy i tam tylko tiry jeździły prawym, osobówki jeździły środkowym, a jak ktoś wyprzedzał to zjeżdżał na lewy. Na początku byłem trochę zaskoczony, ale potem okazało się, że całkiem spoko się tak jedzie.
  • Odpowiedz
@Domingo-Jachas Mem bez sensu, bo 3 pasow jest jak na lekastrwo.

Malo tego, jazda środkowym jest dość racionalna bo jak jedziesz taką a4 czy a1 to skrajny prawy to tir za tirem.
Więc jazda środkowym żeby co chwila wyprzedzić skrajnym lewym i wrócić na środkowym jest zrozumiały.

No ale wg januszy nosaczy autorów tego mema powinno się jechać cały czas skrajnym prawym, a po wyprzedzeniu zwolnić do 85 żeby wbić się
  • Odpowiedz