Wpis z mikrobloga

Mirki - pytanie do Was.
Jeżeli przedsiębiorca kupił przedmiot w sklepie stacjonarnym, a dany przedmiot nie spełnia funkcjonalności która była określona na opakowaniu (nie działa ona prawidłowo ale jest zamontowana). To czy można oddać przedmiot na gwarancji, a później po gwarancji odstąpić od sprzedaży (jeżeli nadal nie będzie działać), czy trzeba od razu go oddać ? Nie jestem zorientowany, jak sprawy się mają kiedy chodzi o przedsiębiorstwo, a nie konsumenta.
Z góry dziękuję wszystkim przyszłym prawnikom.

#prawo #przepisy #studiaprawnicze #przedsiebiorczosc #dzialalnoscgospodarcza #reklamacja #gwarancja #pomocy #pomoc
  • 4
@simonides: jeśli jest gwarancja, to można najpierw skorzystać z gwarancji. Gwarancja i przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi są samodzielne – tj. po wykorzystaniu jednej metody, możesz skorzystać z drugiej.
Swoją drogą, ja nie lubię gwarancji – w większości przypadków rękojmia jest korzystniejsza (szczególnie jeśli chodzi o terminy napraw).
@mudkipz: Tylko ja chyba nie bardzo rozumiem tą rękojmię - mówię tu o art. 556 i wyżej:

Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia
@simonides: art. 560:
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§