Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko167
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
tad3usz

tad3usz

Dołączył 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 37
  • Znaleziska 9
  • Mikroblog 28
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 6
mirko_anonim
mirko_anonim
06.05.2026, 07:55:42
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 06.05.2026, 08:21:23 via Wykop
  • 18
@mirko_anonim: teraz masz okres określania granic. Im gorzej ci to pójdzie tym później się odbije.

Niektórzy mówią że kobieta to najstarsza nastolatka w rodzinie.
  • Odpowiedz

11

Mniej potu, więcej mięśni? Nauka wskazuje jeden rodzaj ćwiczeń

Mniej potu, więcej mięśni? Nauka wskazuje jeden rodzaj ćwiczeń

Masz tylko 5 minut na trening? Skup się na tym jednym elemencie, a efekty cię zaskoczą.

lucaxio
z
grubasfit.pl
dodany: 04.05.2026, 10:22:20
  • 9
  • #
    nauka
  • #
    trening
  • #
    odchudzanie
  • #
    chudnijzwykopem
  • #
    mirkokoksy
  • #
    zdrowie
tad3usz
tad3usz 04.05.2026, 12:59:40 via Wykop
  • 0
Żadna nowa metoda. To już ma ponad 100 lat, ale najwiekszym promotorem byl w latach 70(?) Arthur Jones, później Mike Mentzer i wielu innych. Zataczamy kolejny cykl i tyle. HIT ekscentryczny do upadku miesniowego jest efektywny jeżeli chodzi o czas treningu, ale wymaga zdecydowanie dłuższej adaptacji centralnego układu nerwowego. Biorąc pod uwagę, że najważniejsza jest regularność, lepiej chodzić 3-4 razy w tygodniu niż 1, bo porządny trening do prawdziwego upadku nie pozwoli
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Autochton_Mazurski
Autochton_Mazurski
04.05.2026, 10:19:57
  • 1
Trzeba być bardzo niepewnym swojej pozycji w związku żeby robić zamieszanie i afery (czasem nawet zerwanie xd) swojemu partnerowi/partnerce o jakieś wyjście na p--o z ziomkiem płci przeciwnej. Ludzie maja znajomych, przyjaciol wiec co w tym zlego. #takaprawda #zwiazki #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 04.05.2026, 12:41:04 via Wykop
  • 6
@Autochton_Mazurski: Kiedyś myślałem jak ty do momentu kiedy mnie w mordę nie zdzielił przypadek anegdotyczny i kumpla zresztą też i kuzynkę też. Teraz nie uwierzę w żadną przyjaźń między płciami. Rogi mi taki "przyjaciel mi przyprawił", a kumpel znał tego gościa co mu żonę przeleciał. Kuzynki facet z ich wspólną przyjaciółką. Wniosek, sam się oszukiwałem i nie straciłem zaufania do kobiety, ale i do siebie. Teraz nie powtórzę już błędu
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 04.05.2026, 12:47:41 via Wykop
  • 0
@Kitku_Karola: teraz oceniam wg staropolskiego przysłowia. Z kim przystajesz... Jak u kogoś w grupie jest sporo osób których światopogląd relacyjny i poziom mentalny mi nie leży, nie angażuję się emocjonalnie. Po rodzicach taki audyt przeprowadzam na najbliższych znajomych. To mi pokazuje pełen obraz danej osoby.
  • Odpowiedz
jas0n-statham
jas0n-statham
22.04.2026, 12:24:26
  • 0
Jak myślicie czemu mężczyźni zdradzaja swoje partnerki jakie jest podloze i przyczyna psychogiczna takiego postepowania na dluzszą metę, czemu nie rozstanie sie z taką zdradzaną połowicą #zwiazki #zdrady #logikaniebieskichpaskow
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 23.04.2026, 09:05:11 via Wykop
  • 0
Nie, nie est AI,, Piszę posty w notatniku, ale drugi raz nie che mi się już wklejać. Podsumuję tylko tak, że z doświadczenia widzę, że mężczyźni i kobiety zdradzają z podobnych powodów, tylko inaczej je sobie tłumaczą, a powodem są najczęściej głębokie rany z przeszłości i brak poczucia wewnętrznego bezpieczeństwa.
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 23.04.2026, 09:34:34 via Wykop
  • 0
@Kitku_Karola:
Ogólnie można to podsumować jako brak dojrzałości i świadomości. Powodów, a raczej sposobów jak niektórzy sobie tłumaczą może być cała masa, ale pod nimi kryja się wyżej wymienione braki i dziury w osobowości, które łatwo pozwalają na wytłumaczenie przed sobą własnych działań. Mało kto wchodzi w relację z rozliczoną przeszłością i poczuciem wewnętrznej pełni.
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 23.04.2026, 11:37:07 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 23.04.2026, 22:16:37 via Wykop
  • 0
@jas0n-statham: lol
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
23.04.2026, 09:04:22
  • 80
✨️ Dziwne doświadczenia w związku – historia z Tindera Ⓘ
chyba najbardziej dziwny zwiazek mialem z pewna dziewczyna poznana na #tinder. Fakt byla bardzo ladna ale od poczatku cos mi w jej zachowaniu nie pasowalo i czulem ze cos ukrywa. W tamtym czasie zarabialem dosc dobrze i na wszystkie zachcianki bylo. Jestem z natury niekonfliktowy, nie mam nalogow takze sielskie zycie miala. Jedyna klotnie jaka pamietam to byla o to
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 23.04.2026, 09:15:50 via Wykop
  • 9
mam z tylu glowy ta historie. nie wszystkie takie sa ale w moim zyciu wiekszosc.


@mirko_anonim: Tutaj bym się chwilę zatrzymał i spojrzał, co takiego wybieram, czego szukam u partnerek, że tak trafiam. Najczęściej to są schematy jakie powielamy. Może ukazujesz podświadomie swoją potrzebę opieki nad innymi, może to syndrom zbawiciela i przyciągasz takie właśnie kobiety, które wymagają i nie muszą, ani nie potrafią dawać wsparcia.

Masz teraz prosty mechanizm
  • Odpowiedz

528

Pojedyncza dawka psylocybiny może prowadzić do trwałych zmian w syst. wartości

Pokaż treści 18+

Pojedyncza dawka psylocybiny może prowadzić do trwałych zmian w syst. wartości

takich jak większe docenianie życia i większa akceptacja samego siebie. Wydaje się, że te trwałe zmiany wynikają z konkretnych ostrych skutków działania tej substancji, zwłaszcza z odczuć głębokiej jedności i euforii. Wyniki badań opublikowano niedawno w czasopiśmie Journal of Psychopharmacology.

JoeShmoe
z
psypost.org
dodany: 04.04.2026, 17:46:10
  • 221
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    psychologia
  • #
    psychoterapia
  • #
    zdrowie
  • #
    depresja
tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 19:36:27 via Wykop
  • 106
tl;dr by Grok: Psylocybina nie zmienia osobowości ani nie leczy objawów u zdrowych ludzi, ale poprzez silne doświadczenie „oceanicznej bezgraniczności” może trwale zmienić ich system wartości – w stronę większego sensu, samoakceptacji i troski o innych. To ważny wgląd w mechanizmy, dzięki którym terapie psychodeliczne mogą pomagać w zaburzeniach nastroju.

Z mojej perspektywy, łatwiej pomaga sobie poradzić z problemami natury osobistej i rzeczywiscie przesuwa system wartości z poziomu ego w stronę połączenia
  • 33
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tad3usz
tad3usz 05.04.2026, 16:07:06 via Wykop
  • 14
@Adam_Konarski_z_Katowic: Zwykle nie odpowiadam na takie zaczepki, ale wytarczajaco, IT, zdrowy, po 40, regularne treningi ze wzgledu na zdrowie i dbanie o cialo. Nie narzekam. Pracuje ale sie nie przepracowuje, kiedys zapierdzielale, obecnie dystans, chociaz zmiany sie szykuja, bo kryzys.

Nie namawiam nikogo, ale mi pomogly znaczaco. Obecnie wg potrzeby, wczesniej moze raz na kwartal, bo czesciej nie chcialem, bo zostawalo sporo do integracji, a ta wymaga czasu. Oczywiscie ze sa
tad3usz
tad3usz 05.04.2026, 16:20:48 via Wykop
  • 31
@zychtomasz: masz jakies podstawy tak twierdzic? Polecam troche wiecej edukacji w tym temacie. Gdyby byly uzalezniajace, nie byloby prob klinicznych leczenia PTSD z wykorzystaniem MDMA. Po pierwszej sesji z grzybami nawet nie myslalem, zeby sie do nich zblizyc ponownie szybciej niz po 2 miesiacach.
tad3usz
tad3usz 05.04.2026, 21:34:17 via Wykop
  • 1
@BorsuczaJama: myślę raczej ze do powrotu do tej właściwej, bez masek bez nadmiaru warstw. Dokopanie się do prawdziwego JA potrafi być czasami trudne.
tad3usz
tad3usz 05.04.2026, 21:35:24 via Wykop
  • 1
@ketrish: tyle wygrać.
tad3usz
tad3usz 06.04.2026, 08:42:14 via Wykop
  • 4
@BorsuczaJama: co do prawdziwego Ja, to z doświadczenia mam całkowicie odmienne postrzeganie. Szczególnie po sesji to mi się utrwalilo, że nie rodzimy się jako czysta kartka, ale dojrzewam do zrozumienia własnej osobowości, a doświadczenia potrafią nam to skutecznie przeslonić, bo emocjonalne krzywdy potrafią być bardziej bolące niż fizyczne i w większości takie są. Wtedy pojawia się dysocjacja i wypychamy w cień ta cześć siebie która została skrzywdzona, aby nie czuć
tad3usz
tad3usz 06.04.2026, 12:36:27 via Wykop
  • 0
@nostalgiczna_nihilistka: Nie, bo nie przesadzam z nimi, najczesciej to raz na kwartał, poza tym przyotowuję sie do sesji wręcz rytualnie. Myślę, że takie obawy nasilone są przez złe zrozumienie tematu i nagonekę w mediach. Jak ktoś ma problemy natury psychicznej, to też nie powinien sięgać po ten rodzaj substancji.
Sophos
Sophos
Sophos
02.04.2026, 14:04:26
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 07:03:47 via Wykop
  • 4
@Sophos: przyjmij krytykę na klatę, bo umniejszasz spostrzeżenia innych, przez co potęgujesz niechęć. Sam mam ADHD i wolę moje chaotyczne zdania czasami potwornie złożone niż styl pisania modeli językowych, który powoduje, że jak nawet treść wartościowa mózg nie chce jej przyjąć. Takim podejściem tylko przyczyniasz się do śmierci Internetu.

Ten tekst jest w całości przepisany przez LLM, że inne modele mogły by być złe za ściąganie. Pisz mniej ale od
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 05.04.2026, 21:30:01 via Wykop
  • 5
Bierzesz wszystko osobiście i probujesz sie teraz wywyższać przed anonimem z netu. Gratuluję wysokiej pozycji w Mensie. Może pochwal się jeszcze wzrostem i wielkością przywodzenia. Wszyscy mamy najwidoczniej urojenia. Cóż twoja sprawa, jak się czujesz urażony IDGAF. Najlepszego życzę. Polecam też odrobiny retrospekcji i czytania ze zrozumieniem i sporo dystansu. Pozdrawiam. Imbecyl Tad3k
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 21:36:35
  • 6
#psychologia #zwiazki #malzenstwo

Wybór partnera to w zasadzie loteria, w której i tak wygrywasz własne odbicie, tylko w nieco krzywszym zwierciadle, niż byś sobie tego życzył. Loteria sterowana podświadomością. Siedemdziesiąt procent papierowych rozstań w sądach rodzinnych, wielkich dramatów przy podziale zastawy stołowej której nikt naprawdę nie chce i starych płyt nie włączanych od dekady, to zwykła ucieczka przed samym sobą, bo łatwiej jest zmienić adres niż
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz
Autor
05.04.2026, 13:42:48 via Wykop
  • 0
@Tryt_on: rozumiem co piszesz i z perspektywy świadomości tak jest. Jednak w okresie młodzieńczym wybiera się partnerów na podstawie podświadomych pragnień bo mało kto ma taką świadomość że jest w stanie dostrzec kolor flag przez kolor koktajli hormonalnych. Po dekadzie lub później przychodzi otrzeźwienie. Szczególnie jak jedna osoba postanowiła popracować nad schematami a druga nie. Wtedy zmienia się dynamika i dotychczasowy sposób funkcjonowania jest już niemożliwy co powoduje erozję resztek
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz
Autor
05.04.2026, 13:53:21 via Wykop
  • 0
@Lord-Penetrator: chyba sam sobie odpowiedziałeś, i powinieneś zatroszczyć się o córkę osobno, albo unikasz odpowiedzi. Dlaczego z nią jesteś? Żyj jak chcesz niezależnie czy z nią jesteś. Jak cię w-----a to zastanów się dlaczego. Jakie sznurki pociąga jakie przyciski wciska że reagujesz w ten sposób. Albo czego ci brakuje w relacji i to powiedz. Najgorsze co się stanie to się rozejdziecie. Tylko tyle. Ludzie rozchodzą się cały czas. Im jednak
  • Odpowiedz
Xvenowski
Xvenowski
Xvenowski
04.04.2026, 07:39:19
  • 8
#przegryw #psychologia #depresja #zalesie #samotnosc
Śmieszni są normicy, którzy stawiają zarzut

a bo ty się wszystkiego boisz


A nie zwracają uwagi na kontekst, lęki nie biorą się z niczego. Zazwyczaj było tak, że toksyczne normiki właśnie nasilały i nasilają lęki u osoby lękliwej.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 08:08:28 via Wykop
  • 1
Może nie spowodowałeś że masz osobowość lękową ale twoja odpowiedzialnością jest proces leczenia i zmierzenie się z demonami pod postaciami wstydu czy poczucia winy czy nieważności. Przerzucanie tego na „normików” to życie z mentalnością ofiary. Jeżeli twój „oprawca” jest skłonny do pomocy to to wykorzystaj, ale najczęściej ludzie którzy krzywdzą rzadko kiedy widzą winę w sobie, albo wypierają to z głowy.

To jest proces. Czasem są dwa kroki do tyłu, aby później
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 13:28:07 via Wykop
  • 2
Napisałem jeśli i w cudzysłowiu. Rzadko tak jest ale czasami pomaga, to jednak wymaga wglądu w siebie. Częściej trzeba takich ludzi odciąć i to też zrobiłem ze swoimi rodzicami.

Życzę jak najlepiej i nie przejmuj się komentarzami innych. Oni nie mają pojęcia, ale też nie można żyć przeszłością i w lęku o przyszłość. Kontrolujemy to jaki inni mają wpływ na nas. Z CPTSD jest ciężej ale da się. Tobie też się uda.
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 04.04.2026, 16:10:55 via Wykop
  • 2
Gabor Mate pisze. Trauma nie jest tym, co ci się przytrafia, lecz tym, co dzieje się w tobie w wyniku tych wydarzeń.

Nie reagujemy na to, co się dzieje, ale na to, co postrzegamy że się dzieje- czyli na własną interpretację rzeczywistości, zabarwioną przeszłością. Trauma sprawia, że wybieramy najgorszy możliwy scenariusz z dostępnych interpretacji. Uzdrowienie polega na uwolnieniu zablokowanej energii i powrocie do teraźniejszości, a energia traumy może zostać przekształcona w energię
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
01.04.2026, 06:54:47
  • 4
Kojarzycie te historie o 2-3 czy 5 byłych mężach lub żonach?

To prawie zawsze, są historie o silnym stylu unikowym przywiązania lub chaotycznym z dużą przewagą unikowego.

Paradoks polega na tym, że te osoby bardzo chcą bliskości, którą jednocześnie kojarzą z utratą kontroli, więc zazwyczaj dewaluują w swojej głowie partnera, a nierzadko nawet swoje dziecko, aby nie pokochać za bardzo. A gdy czują zbyt silne emocje natychmiast się wycofują lub wręcz odcinają.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 01.04.2026, 07:38:21 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 01.04.2026, 20:12:10 via Wykop
  • 1
@festinalente333: https://meskieforum.net/c/artykuly/art-zwiazki-i-rodzina/28
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
31.03.2026, 19:17:14
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 31.03.2026, 21:13:06 via Wykop
  • 0
To fascynujące, jak można budować całe życie na negacji, na odpychaniu ręki, której zależy , na przekonaniu, że samotność jest koroną, a nie brakiem luster, w których można by zobaczyć własną małość. Niszcząc relację, unikający nie chroni swojej wolności, tylko cementuje swoje więzienie, pilnuje, żeby nikt przypadkiem nie przyniósł mu światła, bo światło obnaża, jak bardzo jest pusty, jak bardzo się boi, jak bardzo nie potrafi istnieć bez tego wiecznego odwrotu. Partner
  • Odpowiedz
tad3usz
tad3usz 01.04.2026, 07:04:54 via Wykop
  • 1
I jeśli nie trafią na partnera, który będzie starał się i potrafił zrozumieć te mechanizmy i co najważniejsze, będzie chciał ponieść koszt tej trudnej relacji, to zazwyczaj relacja kończy się szybkim często poprzedzonym zdradą rozstaniem.


@Sophos: To jest główny problem, bo takie finkcjonowanie dla partnera jest wyniszczające. On musi siebie umniejszać, żeby dostać mało. Zrozumieie nie ma tu nic do rzeczy, bo osoba unikająca wmówi sobie wszystko żeby zdewaluować potrzebę
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
30.03.2026, 17:58:35
  • 2
Zastanawialiście się kiedyś, skąd słowo „narcyz” zrobiło taką furorę w social mediach?

Połowa ludzi po nieudanych związkach twierdzi, że ich były partner czy partnerka to był narcyz. Często jako „dowód” pada np. brak przeprosin.

Tymczasem wspomniany brak przeprosin może wynikać z różnych mechanizmów. Tak — również z obron narcystycznych. Ale też z niedojrzałości emocjonalnej, niestabilnej lub zniszczonej samooceny, unikowego stylu przywiązania albo wzorców wyniesionych z patologicznego domu.
Podobnie toksyczne zachowania takie jak deprecjonowanie, minimalizowanie, wycofanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 31.03.2026, 17:04:22 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
31.03.2026, 13:23:15
  • 0
✨️ Jak poradzić sobie z brakiem uczuć w związku? Ⓘ
Poznałem dziewczynę i mam problem. Jest super, świetnie mi się z nią spędza czas, ma poukładane w głowie, jest ciepła i kochana. Jest też nieużywana(dziewica). Tylko że nie pociąga mnie, nie potrafię odwzajemnić jej uczuć. Ciągle sobie powtarzam, że uczucie przyjdzie z czasem. Ja muszę też kalkulować bo mam już 35 lat i ta dziewczyna to może być ostania szansą na normalne życie.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 31.03.2026, 14:54:37 via Wykop
  • 1
@mirko_anonim: z wiekiem ciężko u facetów o motyle w brzuchu. Im więcej doświadczenia tym trudniej o zaangazowanie. Zajebiście byłoby przeżyć nastoletnią miłość, ale taka chemia IMO wynika z deficytów ktore nawzajem są uzupełniane. Zakochanie to stan psychiczny, miłość to wybór. Małoludzi to rozumie niestety.
  • Odpowiedz
eddy26
eddy26
eddy26
06.03.2026, 12:34:42
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 31.03.2026, 14:48:04 via Wykop
  • 0
@eddy26: zaufaj swojemu ciału, ono wie. Kwestia tego jak dużą chcesz mieć pewność. Niestety kiedy już masz podejżenia, może już być za późno. Niektórzy są niedjzali emocjonalnie, że robią g…upie rzeczy. Musisz mieć twarde informacje do konfrontacjki inaczej się będzie wypierać. Nawet wtedy wszystkiego sie nie dowiesz. Najlepsze co możesz zrobic to odłączyć się emocjonalnie i być gotowy odejść. Naprawiać się nie da, można budować cos nowego, jeżeli są fundamenty
  • Odpowiedz
festinalente333
festinalente333
festinalente333
26.03.2026, 05:50:31
  • 0
Czym jest według Was #zdrada emocjonalna? #zwiazki #niebieskiepaski #rozowepaski
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tad3usz
tad3usz 31.03.2026, 14:32:37 via Wykop
  • 2
@festinalente333: Wbicie nóż w plecy. Zaangażowanie emocjonalne poza relacją, przez co uczucie skierowane jest z partnera na kogoś innego. Najczęściej to jest życie w fantazji, bez obciążenia, bez hstorii. Dla różowych emocjonalna jest gorsza niż fizyczna, dla niebieskich odwrotnie. Każda jedna jest dowodem emocjonalnej nmiedojrzałości i chociaż wina jest jednoznaczna, to często obwinia się osoba zdradzona. Poybana jest ludzka psychika.

Nieoficjalne szacunki z raportów detektywistycznych i psychologicznych podają zakres 29-52%
  • Odpowiedz

Tad Eusz

  • Najwieksze lekcje przerabiamy, kiedy sie nich nie spodziewamy. Największymi nauczycielami są ci po których się tego nie spodziewamy.
  • https://tad3usz.substack.com

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking