Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko143
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Sophos
Sophos

Sophos

Dołączył 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 669
  • Znaleziska 230
  • Mikroblog 439
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 4
Sophos
Sophos
Sophos przedwczoraj, 00:09:00
  • 4
Czy Trump już nałożył 100% cła na marszałka Czarzastego?

A teraz serio.

Jak wiecie (albo i nie) jestem liberałem — ale nie tym konfederackim, memicznym pseudo-liberałem.
Jestem liberałem naprawdę: światopoglądowo i instytucjonalnie, noo z lekkim skrętem w stronę socjalliberalizmu. Naprawdę lekkim.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
przedwczoraj, 01:03:12 via Wykop
  • 0
@gr0m1t: a ten prokurator komunistyczny za sprawa patriotów z pis wsadzony do TK, nadal tam jest, czy już nie?
I przy okazji, nie przeszkadza ci, że Nawrocki oszukał jednego pana na mieszkanie? :D
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 03.02.2026, 10:58:43
  • 48
Zabawne jest to, że gdyby nie pochodzący od lewactwa socjal, wielu prawicowych wyborców zdechłoby z głodu. Bo przecież nie prawica socjal wymyśliła.

Jeszcze zabawniejsze jest to, że — w zależności od badań — od 78% do 91% osób generujących połowę wpływów z PIT deklaruje poglądy liberalne lub socjalliberalne. Czyli to to znienawidzone „lewactwo” realnie finansuje budżet państwa.

Dlatego z autentyczną ciekawością chciałbym zobaczyć, jak ci wszyscy antypaństwowi krzykacze poradziliby sobie w świecie bez „lewackich”
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
03.02.2026, 12:04:38 via Wykop
  • 1
@Jariii: A ja naprawdę chciałbym to zobaczyć.
Jak nasi durnie kupują sobie prywatne, pełne ubezpieczenie zdrowotne (nie „pakiet z Luxmedu”), albo płacą z własnej kieszeni za leczenie.
Jak finansują edukację dzieci — od przedszkola, przez podstawówkę, aż po studia.
Jak radzą sobie w przypadku niepełnosprawności, bez rent i dopłat.
Jak żyją na starość, bez emerytury.
Itd.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
03.02.2026, 20:41:06 via Wykop
  • 0
@salanderek: od 78% do 91% osób generujących połowę wpływów z PIT, a tę połowę PIT generuje 5-8% podatników. Drugą połowę generuje 92-95% podatników. Bez tych 5-8% podatników reszta zdycha z głodu.

Powtórzę, 5-8% wszystkich podatników generuje 50% wpływu z PIT. I z nich od 78% do 91% do liberałowie lub socjalliberałowie.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 29.01.2026, 11:10:33
  • 1
Co łączy zakaz aborcji, zakaz eutanazji, pseudo-patriotyzm i szczucie na liberałów?
Różne hasła — ten sam mechanizm: wyimaginowana wyższość moralna maskująca brak realnych osiągnięć osobistych. To tylko przebrana frustracja.

#polityka #psychologia
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 11:20:14 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: tak? To np. Jaki jest sens obrony światopoglądu, którego nikt nie atakuje?

Jeśli uważam, że każda kobieta powinna móc decydować o własnym ciele — w tym o dostępie do aborcji do 21. tygodnia ciąży — to nie mówię, że każda kobieta ma tę aborcję przeprowadzić.
Mówię wyłącznie, że powinna mieć wybór.
Jeśli chce urodzić — należy jej w tym pomóc.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 11:24:58 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: i powiem ci więcej. Psychologia od dawna wie, że np. gorliwa obrona zakazu aborcji czy eutanazji rzadko wynika z troski o życie. Najczęściej to potrzeba regulowania własnych deficytów: kontroli, wartości czy tożsamości.
Brak realnych osiągnięć bywa maskowany zastępczą, wyimaginowaną wyższością etyczną, która staje się walutą statusu. Bez niej ich ego zwyczajnie by się rozpadło. I dlatego tak zaciekle bronią swojego światopoglądu — nawet wtedy, gdy nikt go nie atakuje.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 11:42:53 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: owszem. Ale chyba nadal nie rozumiesz sedna. Wyjaśnię to na prostym przykładzie.

Jeśli mówisz:
„Nie popieram aborcji, nigdy bym jej nie zrobił(a), bo uważam to za zabijanie dzieci” — to wyrażasz swój światopogląd. Masz do tego pełne prawo.

Jeśli
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 11:51:50 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: powtórzę.

Jeśli mówisz:
„Nie popieram aborcji, nigdy bym jej nie zrobił(a), bo uważam to za zabijanie dzieci” — to wyrażasz swój światopogląd. Masz do tego pełne prawo.

Jeśli
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 12:01:22 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: cóż za piękna demagogia. Wróć teraz do początku tego wpisu. Zbyt dużo takich sfrustrowanych i mających potrzebę poczucia wyimaginowanej wyższości moralnej maskującej brak realnych osiągnięć osobistych i potrzebę kontroli innych w naszym społeczeństwie.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 12:07:57 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: powtórzę:

Jeśli mówisz:
„Nie popieram aborcji, nigdy bym jej nie zrobił(a), bo uważam to za zabijanie dzieci” — to wyrażasz swój światopogląd. Masz do tego pełne prawo.

Jeśli
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 12:15:39 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Nie. To nie jest hipokryzja — to rozróżnienie między posiadaniem poglądu a narzucaniem go innym przez prawo.
Ja nie żądam, żebyś zmienił swój światopogląd. Ty żądasz, żeby państwo zmusiło innych do życia według Twojego.
Aborcja powinna być dozwolona” oznacza istnienie wyboru, a nie przymus jego dokonania.
„Aborcja powinna być zakazana” oznacza odebranie wyboru wszystkim.
Prawo, które coś dopuszcza, nie narzuca światopoglądu. Prawo, które zakazuje — już tak.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 12:44:15 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Pytanie nie brzmi „gdzie jest linia”, tylko: dlaczego uważasz, że Twoja linia ma być obowiązkowa dla wszystkich. I ważne tu jest słowo obowiązkowa.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 13:49:17 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Ja nie pytam „gdzie jest linia”, tylko dlaczego akurat ta linia ma obowiązywać wszystkich, także tych, którzy mają inne – równie spójne – uzasadnienia.

Jeśli odpowiadasz: „bo zapłodnienie”, to nie jest argument normatywny, tylko odwołanie do wiary lub światopoglądu. A światopogląd sam w sobie nie tworzy ani praw, ani obowiązków i nie może być automatycznie narzucany innym.

Co istotne:
stanowisko naukowe mówiące o późniejszym etapie rozwoju nie zabrania Ci wierzyć, że człowiekiem
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 14:54:18 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Nie, DNA nie definiuje człowieka w sensie normatywnym, tylko biologicznym — i to jest dokładnie miejsce, w którym robisz przeskok bez uzasadnienia.

Tak, unikalne DNA powstaje w momencie zapłodnienia.
To jest opis faktu biologicznego, z którym nikt tu nie polemizuje.

Ale z tego faktu nie wynika automatycznie, że od tego
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 14:54:40 via Wykop
  • 0
@Nemayu: możesz już iść, nikt Cię tu nie trzyma. Nie marnuj czasu.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 15:11:12 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Truizm, argumentum ad populum i projekcja. Nie ma tu argumentu — jest tylko próba nadania konformizmowi pozorów racjonalności. Stać Cię na więcej. Spróbuj odnieść się do moich argumentów, bo na razie nie ma do czego polemizować. Uznajmy to za słabszy moment dnia. Stać Cię na więcej.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 15:32:39 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: To nie są „wierzenia”, tylko stanowiska oparte na różnych kryteriach uzasadnienia. Jeśli uważasz, że nie różnią się niczym, pokaż to na poziomie argumentów, a nie etykiet.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 16:19:02 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Nie.
To, że formalnie można użyć tej samej figury retorycznej („mam kryteria”), nie znaczy, że materialnie te stanowiska są równoważne.

Różnica nie leży w formie uzasadnienia, tylko w treści kryteriów i ich konsekwencjach normatywnych.

Sprowadzenie wszystkiego do „tej samej figury retorycznej” to nie argument - to fałszywa symetria. Ergo, manipulacja.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
29.01.2026, 18:34:18 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Manipulacją jest udawanie, że każde kryterium normatywne jest tak samo subiektywne, a każda różnica stanowisk to tylko „opinia kontra opinia”. To nie jest argument — to intelektualna kapitulacja.

Granice czasowe w prawie zawsze są umowne, ponieważ prawo operuje progami decyzyjnymi, a nie ciągłością biologii.
To, że dana granica jest konwencją, nie unieważnia jej racjonalności — dokładnie tak samo jak w przypadku wieku pełnoletności, granicy odpowiedzialności karnej czy momentu nabycia zdolności prawnej.

Pytanie
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 19.01.2026, 10:58:14
  • 0
Na X drama, bo Szejna ma Omegę, a Wrzosek „Pateka”.
Więc — według internetowych moralistów — na pewno kradną. A nawet jeśli nie, to „nie wypada” albo to „grzech”. Czy jakoś tak.

Powiedzmy to wprost.

Zegarek za 10, 20 czy nawet 50 tys. zł — np. za taki z budzikiem — to normalna cena za dobry, precyzyjny zegarek mechaniczny. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania mechanizmu. To są realne dzieła inżynierii i sztuki użytkowej. I nie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
19.01.2026, 11:25:34 via Wykop
  • 0
@Ashes_Of_The_Red_Heifer: Google się popsuło? :D
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
25.01.2026, 10:43:54 via Wykop
  • 0
@gasior5: pokaż
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 25.01.2026, 10:40:49
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kompek
kompek
25.01.2026, 12:03:48 via Wykop
  • 1
@Sophos: taguj to g---o #polityka, nie po to zablokowałem tag, żeby te Wasze wysrywy czytać
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 20.01.2026, 01:55:33
  • 0
Nie idę na wybory, bo Tusk mnie oszukał.
Na pewno Tusk? On wybrał skład sejmu? On wybrał ci prezydenta?
Zacznijmy jednak od początku.

W Polsce wybory nie rozstrzygają się dziesiątkami milionów głosów.
Przy frekwencji z ostatnich wyborów prezydenckich wystarczyło, żeby kilkaset tysięcy osób, które normalnie by poszły i zagłosowały na Trzaskowskiego, zostało w domu. Dosłownie tyle. Policzyłem to. W każdym wariancie mniej niż pół miliona.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
20.01.2026, 02:05:08 via Wykop
  • 0
@Njal: To nie jest odpowiedź na mój wpis.
Ja nie pisałem o tym, czy Trzaskowski był dobrym kandydatem, tylko o tym, jak działa demobilizacja wyborców.

Możesz nie lubić Trzaskowskiego — to nie ma znaczenia.
Faktem jest, że kilkaset tysięcy ludzi zostało w domu, a narracja „wszyscy są tacy sami” dokładnie do tego służy.

To, że zmieniasz temat, tylko potwierdza, o czym pisałem.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
20.01.2026, 02:14:46 via Wykop
  • 1
@Njal: Naprawdę się mylę?

Ty mówisz: „nikt mnie nie manipulował, to była moja decyzja”.
A ja nie twierdzę, że ktoś ci wysyłał instrukcje z Moskwy na Messengera.

Demobilizacja nie polega na rozkazach, tylko na wytworzeniu przekonania, że „to nie
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
20.01.2026, 02:19:17 via Wykop
  • 1
Ludzie mają iść i głosować to na co nie chcą głosować BO PRZYJDZIE ROSJA, znam, dalej.


@Njal: no czytanie ze zrozumieniem, to nie jest Twoja mocna strona. Spróbuj jeszcze raz. Poproszę.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
20.01.2026, 08:04:15 via Wykop
  • 0
@MarciNo75: wiesz, że jesteś debilem, a nie ja botem?
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 19.01.2026, 12:24:45
  • 1
Bieda nie zaczyna się w portfelu. Zaczyna się w głowie.

To przekonanie, że:
– cudzy sukces musi być kradziony,
– „im” się udaje, bo mają znajomości, a „mi” nie, bo cały świat się uwziął,
– że to przez system, przez pecha, przez los.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

11

Pokłóciła się z mężem, wysiadła z auta bez kurtki.

Pokłóciła się z mężem, wysiadła z auta bez kurtki.

W okolicach Włodawy (Lubelszczyzna) zakończono poszukiwania. Kobieta nie żyje. Strzeliła focha i się przeliczyła. W komentarzach na FB piszą, że to wina męża xD

Buckshot_00
z
tvn24.pl
dodany: 11.01.2026, 22:06:28
  • 34
  • #
    p0lka
  • #
    foch
Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 21:17:35 via Wykop
  • -2
To nie była „zła wola”. To nie był „wypadek”. To był afekt — moment, w którym emocje wyłączyły myślenie, a impuls wygrał z rzeczywistością. Tak właśnie działa niedojrzałość emocjonalna:
– dramatyczna reakcja zamiast rozmowy
– ucieczka zamiast regulacji emocji
– decyzja „tu i teraz”, bez zdolności przewidzenia konsekwencji

Świat nie wybacza takich błędów. Mróz, noc i teren nie mają empatii. Dlatego to nie jest wpis „o tragedii”. To jest wpis ostrzegawczy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sophos
Sophos
Sophos 13.01.2026, 09:03:24 via Wykop
  • -1
Sophos

źródło: obraz

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 20:14:55
  • 7
KSeF zaczyna mi się kojarzyć z Polskim Ładem. I to nie jest komplement.
Zaczynają do nas dzwonić ludzie, których nigdy nie będziemy obsługiwać. Dziś już 5 albo 6 dzwonił.
Nie dlatego, że „ich nie stać”.
Tylko dlatego, że oni w ogóle nie potrzebują firmy od IT.

Jednoosobowe działalności:
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

17loginbylzajety
17loginbylzajety
13.01.2026, 15:39:47 via Wykop
  • 1
Problem w tym, że oni nie mają nawet profilu zaufanego. O podpisie kwalifikowanym już nie wspominając.

Często nie mają:

– komputera,

– podstawowych kompetencji cyfrowych,

– ani potrzeby posiadania „systemów”.


@Sophos: a mają księgową? to ona to ogarnie. Problem z d--y
  • Odpowiedz
ded123
ded123
22.01.2026, 09:46:06 via Wykop
  • 0
@Sophos: architekt KSeF i Polskiego Ładu jest ten sam, może to dlatego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 08:33:41
  • 2
Skoro kibol i oszust w jednej osobie — który dziś praktycznie tylko szkodzi — ma w Polsce realne poparcie, to problemem nie jest on.
Problemem jest społeczeństwo, które myli chamstwo z siłą, p-----c z charakterem, a „swojego” z uczciwym.
Ta normalizacja patologii to symboliczna zemsta na tych, którzy lepiej mówią, lepiej myślą i lepiej ogarniają — za własne frustracje.

To nie jest obelga.
To jest diagnoza.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 08:58:01 via Wykop
  • 0
@MarciNo75: a stwierdzasz to na jakiej podstawie?

Fakt: czasami wrzucam swoje teksty do ChatGPT.
Ale nie po to, żeby je za mnie pisał.
Używam go do:
–
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 09:03:29 via Wykop
  • 0
@Not_Broken: specjalnie dla ciebie - pokaz AI. :D
Sophos - @Not_Broken: specjalnie dla ciebie - pokaz AI. :D

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 09:12:35 via Wykop
  • 0
@Not_Broken: Nie wszystko — tylko dłuższe teksty. Co nie zmienia faktu, że przemyślenia i treść są moje, a LLM robi co najwyżej minimalną korektę językową.

Mało tego: ostatnio testowaliśmy detektory AI. Pisząc czysto w LibreOffice, bez żadnego AI — jedynie dbając o 100% poprawną polszczyznę i poprawne formatowanie — dostałem wynik 88% „AI”. Te detektory działają na zasadzie, że 40% społeczeństwa to debile, a kolejnym 30% niewiele do tego sukcesu
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 09:24:29 via Wykop
  • 0
@Not_Broken: Piszesz bardzo długi manifest o „autentyczności”, a w praktyce robisz dokładnie to, co krytykujesz: projektujesz własne lęki na innych.

To, co opisujesz, nie jest żadną „śmiercią autorstwa”. To jest nostalgia za chaosem, który mylisz z głębią. Nierówność rytmu, literówki i stylistyczne potknięcia nie są dowodem człowieczeństwa — są jedynie dowodem braku warsztatu.

AI nie „zabija myśli”. Zabija twoją iluzję, że forma chaosu jest równoznaczna z
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 09:32:38 via Wykop
  • 0
@Not_Broken: Mam wysoki iloraz inteligencji i ADHD. To oznacza tendencję do myślenia asocjacyjnego, wielowątkowego i składniowo złożonego. Piszę tak, jak myślę — w zdaniach wielokrotnie złożonych, z precyzyjnymi zależnościami logicznymi.

Dla wielu neurotypowych odbiorców to jest trudniejsze w odbiorze, bo wymaga utrzymania kilku zmiennych naraz. To nie czyni tekstu „nieludzkim” ani „sztucznym” — tylko bardziej wymagającym poznawczo.

Mylenie własnego limitu przetwarzania z cechą tekstu jest klasycznym błędem atrybucji.

Możemy rozmawiać
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 19:36:33 via Wykop
  • 0
@MarciNo75: nagram filmik jak detektory pokazują, co widać, jak tekst napisany przez AI przechodzi jako ludzki i jak napisany przeze mnie dostaję łątkę AI. Wtedy wrócimy do tematu. Na chwile obecna EOT.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 19:34:41
  • 4
Głupota to nie brak wiedzy. Brak wiedzy, to brak wiedzy. Głupota to brak rozumu. I można mieć wiedzę i nadal być głupim. I tu właśnie neurobiologia podsuwa nam brutalne lustro, w które warto spojrzeć.
Niektóre postawy polityczne — szczególnie te twardo konserwatywne, autorytarne, nacjonalistyczne, antypluralistyczne — mają jedno wspólne źródło: reakcję lękową, zamiast refleksji. To nie jest przekonanie. To bezmyślny odruch. I to widać podczas rezonansu magnetycznego i elektroencefalografii — większą reaktywność ciała
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 19:35:04 via Wykop
  • 0
Choć mechanizmy te można naprawiać poprzez terapię poznawczo-behawioralną lub mindfulness, które redukują lęk i stymulują refleksję, to wymaga to jednak świadomej pracy nad tolerancją niepewności, nad sobą. A chęci do tego ze świecą szukać wśród wyborców prawicowych. Stąd moja niepewność i pytanie na końcu.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
11.01.2026, 19:16:20
  • 172
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 12:34:59 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 12.01.2026, 12:20:28
  • 337
Dyktatura Tuska – rzekomy ustrój polityczny, w którym posłowie i sympatycy PiS oraz Suwerennej Polski nie mogą już bezkarnie okradać państwa.
System opresji polegający na tym, że kradzież pieniędzy publicznych znów jest przestępstwem.

Chyba dopiszę tę definicję na Wikipedię. :)

#polityka #tusk #pis #prawoisprawiedliwosc #suwerennapolska
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
12.01.2026, 12:30:47 via Wykop
  • 27
@o__0: ciężko nie przyznać ci racji :D
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 04.01.2026, 22:08:39
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Badmanek
Badmanek
04.01.2026, 22:10:21 via Wykop
  • 3
@Sophos: można też, jak normalny człowiek, nie wpuszczać go środka/nie otwierać dzwi.
  • Odpowiedz
FilipWWL
FilipWWL
FilipWWL
04.01.2026, 22:16:15 via Wykop
  • 1
@hpiotrekh: Przecież napisał, że nie zdążył kupić
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 02.01.2026, 09:45:47
  • 4
Zostawiłem na Temu 10 tysięcy złotych.

Spokojnie — spora część to rzeczy faktycznie potrzebne z listy, znalezione szybciej i sensowniej niż gdzie indziej. I te akurat można tam spokojnie zamówić.

Reszta?
Klasyczne: „może się przyda” i „zapomniałem, po co tu wszedłem” po trzech godzinach scrollowania sklepu.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
02.01.2026, 09:57:09 via Wykop
  • 3
@TypowyDaltonista: i po to ten wpis. 9/10 osób z ADHD nie wie że je ma.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 02.01.2026, 07:57:24
  • 5
W Ostrowie Wielkopolskim 26-latek z ponad 2 promilami alkoholu we krwi swoim BMW zabił 37-letnią kobietę, która szła chodnikiem, kilkadziesiąt metrów od swojego domu.

Jechał z pasażerką – również kompletnie pijaną.
Nie znałem zabitej osobiście.
Ale to była kobieta z mojego kręgu – znam ludzi, którzy ją dobrze znali.
Miała plany. Prawdziwe. Piękne. Na 2026 rok. Z radością opowiadała o nich. Już ich nie ma. Już nie ma jej.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
02.01.2026, 08:11:17 via Wykop
  • 0
@TypowyDaltonista: ofiara nie jechała z nim. Wracała piechota z sylwestra. Ze swoim facetem za rękę. O dziwo i na szczęście wtej tragedii on nawet niedraśnięty. Pijany sprawca i jego pijana pasażerka żyją.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
02.01.2026, 08:34:59 via Wykop
  • 0
@TypowyDaltonista: ale nie takie było pytanie. Ja kiedyś jak widziałem gościa, który przed sklepem wypił setkę i wsiadł do auta z tego auta wyciągnąłem. Dosłownie auto już miało uruchomiony silnik, kiedy wybiłem szybę i wywlekłem go z auta. Dopiero po chwili zauważyłem, że auto ma kierownicę po drugiej stronie i tam siedzi kobieta. Czego przez wszystkie szyby w kameleonie nie było widać. Chodzi o to, że ludzie stali obok i
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 26.12.2025, 09:12:06
  • 3
Jestem jednym z nielicznych ludzi na świecie, którzy obejrzeli — a właściwie oglądają — to we właściwej kolejności.

Najpierw, niedawno na Broadwayu, zobaczyłem sztukę.
Dopiero potem wróciłem do sezonu 1 z 2016 roku i poleciałem dalej.

A skoro już o Broadwayu mowa — Moulin Rouge! The Musical polecam absolutnie każdemu.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Malachitowa_Laka_Morza
Malachitowa_Laka_Morza
26.12.2025, 09:44:21 via Wykop
  • 1
@Sophos: czekałam, w końcu zasnęłam i będzie rewatch. Ale na ten cringe coming-out sie załapałam, co za sztampa.
  • Odpowiedz
Ztuus
Ztuus
Ztuus
26.12.2025, 11:47:21 via Android
  • 0
@Sophos oglądałem od 2 postać z tej siostry i nie jest jakoś za bardzo potrzebna tylko będzie sabotować w finale
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 24.12.2025, 08:11:08
  • 0
Droga uśmiechnięta Polsko,

dziś wigilia urodzin Tego, który — według przekazów — chodził po wodzie.
Wiem, że to trudne, ale spróbujcie dziś być mądrzejsi od tych, którym w życiu wyszło gorzej: bardziej zindoktrynowanych, mniej zaradnych, częściej roszczeniowych wobec państwa albo szczerze wierzących, że likwidacja podatków zrobi z nich milionerów...

Jeśli przy wigilijnym stole zaczną opowiadać swoje teorie — uśmiechnijcie się. Pokażcie im serce. To „uśmiechniętej Polski”, o której tyle mówią.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
24.12.2025, 08:29:16 via Wykop
  • 1
A kto wie — może dziś nawet zwierzęta przemówią ludzkim głosem.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
Autor
24.12.2025, 09:09:12 via Wykop
  • 0
@Laskeria: ja? pisowiec? Jeszcze mi brauna debila dorysuj. No cóż, to już wiemy, że problemy z myśleniem i czytaniem ze zrozumieniem są. :D

@slapdash: ty tak serio teraz? A konsultowałeś się ze specjalistą? :D

@Logan00: jestem ateistą, w dupie mam jakieś p---------e o chodzeniu po wodzie.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 22.12.2025, 23:58:09
  • 1
Terapia par? Co prawda na żadnej nie byłem, ale kiedyś myślałem, że to ma sens. Na filmach działa.
Dziś — kolega psycholog, uświadomił mnie, że to jedna z największych iluzji w psychologii.

Tak, terapia par ma czasami sens. Tylko gdy obie strony biorą odpowiedzialność za swoje zachowania, mają refleksję i realną gotowość do pracy nad sobą.

Problem w tym, że w praktyce do jego gabinetu bardzo często trafiają osoby przemocowe niedojrzałe emocjonalnie. Czasem jedna.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sophos
Sophos
Sophos
Autor
23.12.2025, 11:52:10 via Wykop
  • 0
@heniek_8: a wiesz co? J---ć to.

Podam przykład z własnego życia, bo to nie jest dla mnie teoria.

Moja (napiszę jeszcze) koleżanka była przez lata w związku, w którym wszyscy – łącznie z terapeutami – byli przekonani, że „problemem jest on”. Chodzili na kilka terapii par. Zawsze ten sam schemat: on jako reaktywny, on jako „trudny”, on jako ktoś do naprawy.
Ja sam, mimo że mam potężną wiedzę z zakresu psychologii i ADHD
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos 21.12.2025, 17:16:36
  • 0
Obrońca Michała Kuczmierowskiego przed sądem w UK twierdzi, że polski wymiar sprawiedliwości po „reformach”, jakie zrobiło Prawo i Sprawiedliwość nie gwarantuje uczciwego procesu.

Argumenty brzmią dokładnie jak to, co przez lata mówili sędziowie, prawnicy, obywatele, instytucje UE.

Wtedy: to była „zdrada”, „Targowica”, „atak na Polskę”.
Dziś: strategia procesowa.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanuszGruz
JanuszGruz
21.12.2025, 17:21:55 via Wykop
  • 0
@Sophos: Warto dodać, że zaraz po przejęciu władzy przez PO, te same sądy po tych samych reformach według tych samych "sędziów, prawników, obywateli i instytucji UE" zaczeły nagle gwarantować uczciwe procesy.

A jedyne co się zmieniło, to przychylna tym instytucjom władza.
Normalnie magia.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 12
  • Strona 1 z 12
  • >

Tomasz Motyliński

Osiągnięcia

  • Mikroblogger
    od 20.08.2025

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 07.11.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking