Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko305
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

sajs
sajs

sajs

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 304
  • Znaleziska 41
  • Mikroblog 263
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 9
sajs
sajs
sajs 06.02.2015, 23:54:16
  • 9
Przyznać się kto latał po V2 ze sniperka :D
sajs - Przyznać się kto latał po V2 ze sniperka :D

źródło: comment_yHhNuM7wGSLjcXs12Ww4dQ4rqq9uaQPx.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs
Autor
06.02.2015, 23:58:10
  • 1
@jotodupca: sprawdzałem nawet ostatnio nikt już prawie nie gra, a szkoda bo gierka wymiatała:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs
Autor
07.02.2015, 00:00:27
  • 2
@Metsan: granat do cr z 3 drzwi znasz?:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs
Autor
07.02.2015, 00:09:24
  • 0
@jotodupca: W moim przypadku dobrych kilka lat:D pamiętam jak się klanówki do ClanBase grało coś pięknego, jeszcze na łączu 128 podzielonym na 3 osoby:D dobrze że huba miałem u siebie to wypinałem sąsiadów jak zaczynali ściągać:D Potem jak się wycwanili i wiedzieli że to moja sprawka zacząłem używać NetCuta:D łza na rzęsie mi się trzęsie
  • Odpowiedz
konradooos
konradooos
konradooos
06.02.2015, 14:45:26
  • 103
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 66
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 06.02.2015, 21:50:28
  • 0
@konradooos: zawsze mnie ciekawiło czy jak się ściśnie takiego cycucha to mleko leci trzema otworami?:D
a odpowiadając na pytanie nie miałbym nic przeciwko( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

276

Amerykanie tankują lotniskowiec. Będzie to kosztowało więcej niż budowa...

Amerykanie tankują lotniskowiec. Będzie to kosztowało więcej niż budowa...

678 mln dolarów – tyle kosztuje zatankowanie jednego amerykańskiego lotniskowca. Portal Business Insider wypatrzył w zaprezentowanym w poniedziałek projekcie budżetu na 2016 roku, że Waszyngton właśnie tyle chce wydać na paliwo dla USS George Washington.

reflex1
z
tvp.info
dodany: 04.02.2015, 20:09:09
  • 96
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    usa
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
sajs
sajs
sajs 05.02.2015, 19:05:52
  • -1
@bzooora: ciekawe czym ty jeździsz, zakładam że jakimś suvem patrząc z góry na pospólstwo w Passatach?
A.....e
A.....e
konto usunięte 28.01.2015, 21:50:14
  • 4
Mireczki, orientujecie sie moze czy jest mozliwosc w #ryanair dokupienia bagazu pozniej niz biletu? Tj chcialabym dzis kupic sam bilet na przelot a bagaz dopiero tydzien przed wylotem. Wiecie czy istnieje taka opcja?
#latajzwykopem #lot #emigracja #uk
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 21:54:27
  • 3
@Asp2ire: jasne że się da, byle przed odprawą:) po odprawie też się da tylko nie jestem pewny czy nie płaci się więcej:)
  • Odpowiedz
Pawloo
Pawloo
Pawloo
28.01.2015, 07:14:56
  • 271
Właśnie jestem w szpitalu. Jako że moja mama tutaj pracuje, siedzę sobie w pokoju socjalnym. Zadzwonił telefon, akurat byłem tu sam. Odebrałem telefon i rzuciłem :


Kilka sekund ciszy i "yyyyy przepraszam, pomyłka". Na koniec rzuciłem tylko jeszcze "no elo" (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#heheszki #coolstory
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 18:29:53 via Android
  • 0
@Namarin: sory kolego, na początku myślałem że coś tam racji może masz, ale ty jestes zwyczajnie przykry
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 18:36:21 via Android
  • 2
@Namarin: ale my nie rozmawiamy w zyciu realnym tylko na mirko i tutaj jestes przykry, idz na glowna czy cos, albo

  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 18:42:06 via Android
  • 0
@Namarin: Masz mnie, ale przesadziles juz nie wierze ze piszesz serio;D
  • Odpowiedz
Narodowy
Narodowy
Narodowy
28.01.2015, 10:08:26
  • 214
Ustalmy to raz na zawsze: rap to jedyna forma muzyki która zmusza do myślenia podczas jej słuchania. Tylko podludzie słuchają czegoś innego.
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 16:14:19
  • 3
@Narodowy: ładny ból d--y u wojujących pryszczatych kucy z tłustymi włosami wywołałeś :D
@Jajcew jesteś pięknym okazem przedstawionego wyżej ograniczonego gatunku gratulacje xD
znacie rap głównie z VIVY to tak jakbym rockiem nazywał k---a Tokio Hotel, no weźcie się ogarnijcie:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 16:19:58
  • 1
@Jajcew: o k---a jesteś ostry jak brzytwa xD
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 16:31:36
  • 1
@iga92: Jesteś tak samo ograniczona jak ludzie o których mówisz i tak samo jak oni tego nie widzisz:)
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 16:47:36 via Android
  • 1
@iga98: nie wiedzialem jakiej muzyki słuchasz nie sledze twoich wpisow;) i nie z tego wyciagam wnioski tylko z klasycznego wrecz p---------a glupot;)
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 17:40:09 via Android
  • 2
@iga92: po co podawac argumenty takiemu superzabawnemu ironicznemu smieszkowi poza kotrololo, ktory sam uzywa jedynie gownorap gownomuzyka ;D wez sie
  • Odpowiedz
Kotwica
Kotwica
Kotwica
27.01.2015, 22:36:13
  • 27
Zebrałem zainteresowanych pod tagiem #kotwica i oto pierwszy wpis:

(...) Wstałem rano w swoim zawsze zimnym pokoju znajdującym się w przybudówce starego domu z czerwonej cegły na obrzeżach jednego z zapomnianych przez Boga poprzemysłowych miast, domu gdzie żyłem z osobą którą będę nazywał CSC(Cudowną Starą Ciocią). Była późna jesień, więc pierwsze promienie słońca wpadające przez jedyne i zakrzaczone okno wizualizowały zimno wiecznie panujące wewnątrz przybudówki, ukazując parę wodną wydobywającą się przy każdym moim oddechu. Zimno to w lato było zbawienne, lecz jak łatwo się domyśleć przysparzało dużo kłopotów w inne pory roku, przybudówka miała podłogę 50cm poniżej poziomu gruntu (WTF architekcie?) co w połączeniu z brakiem ogrzewania innego niż elektryczne sprawiało, że było tam naprawdę zimno, żeby było śmiesznej, gdy chciałem przejść do części CSC, musiałem wyjść na zewnątrz i dopiero wejść do właściwego budynku, co też uczyniłem chwilę po przebudzeniu.

Po wymianie uprzejmości z CSC, zapytałem standardowo o papierosa i standardowo otrzymałem odpowiedź, że na czczo się nie pali bo się dostanie wrzodów, zjesz to zapalisz. Wydaje się wam to prostym i uczciwym dealem? I takim jest, chyba, że w domu jedyne co znajdujesz to kasza (no przecież, nie będę gotował kaszy na śniadanie tylko po to żeby zapalić!), mąka, makaron i psia karma. Uzależnienia powodują, że jedyne o czym myślę to papieros, tak uzależnienia! Bo wbrew pozorom nie ciągnie Cie do papierosa tylko wtedy gdy brakuje Ci nikotyny, gdy Twój organizm domaga się wódy, trawy, ścierwa, miłości, taboretów czy cokolwiek innego również odczuwasz wielką potrzebę papierosa. Próbuję przegadać CSC, chociaż wiem, że to bez sensu, bo zasady to zasady, a zasadę: nie zjesz, nie palisz bo wrzody, znałem doskonale. Gdy już zrezygnowany miałem wychodzić, moja uwagę przykuła reklamówka przy starym piecu kaflowym, pytam się sam siebie w głowie - Co w takiej reklamówce przy piecu kaflowym może być? NO OCZYWIŚCIE, ŻE SUCHY CHLEB. Patrzę się na CSC nonszalanckim uśmiechem, podchodzę do reklamówki wyciągam dwa małe kawałki pieczywa który wkładam w usta, drugą ręką biorę kubek i nalewam do niego zimnej wody z kranu. Wlewam wodę do ust w których jak pamiętamy znajduję się chleb i powstałą mokrą, łatwą w przełknięciu papkę połykam tak aby CSC widział, podchodzę do niej wyjmuję z paczki dwa szlugi, mówiąc, że jeden na później, wychodząc znowu wymieniamy uprzejmości(...)

(...)
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 28.01.2015, 14:25:25
  • 1
@Terebellum: nie
  • Odpowiedz
byczys
byczys
byczys
27.01.2015, 16:14:42
  • 126
454 138 - 174 = 453 964

Tychy - Oświęcim - Wadowice - Sucha Beskidzka - Nowy Targ

Niedzielny zimowy wypad do jak się okazało Nowego Targu. Plan max to było Zakopane, jednak już po kilkudziesięciu kilometrach wiedziałem że to nierealne (ostatni bezpośredni pociąg o godzinie 16:48).
Wyjazd wcześnie rano, jeszcze po ciemku. Droga obok obozu w Brzezince zamknięta i musiałem trochę błądzić żeby dotrzeć do Maca, gdzie zjadłem śniadanie (na przystanku bo jeszcze nie wpuszczali do środka).
byczys - 454 138 - 174 = 453 964

Tychy - Oświęcim - Wadowice - Sucha Beskidzka - N...

źródło: comment_HXJt0v101qS1BehZXw1Q5gCTXFx3eg7V.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 27.01.2015, 21:46:09
  • 0
@alpag: Co jest tak niezdrowego i trującego w jedzeniu z Mc? jeśli raz na jakiś czas tam zjem to który dokładnie składnik w jaki sposób tak bardzo źle wpływa na moje zdrowie? Pytam całkiem serio( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 27.01.2015, 22:11:23
  • 0
@alpag: rozumiem że eksperyment z kanapką robiłeś sam?( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie bronie takiego jedzenia, wiadomo że ładują tam chemie ale ta chemia nie różni się od tej w jedzeniu ze sklepu:) chodzi mi jedynie o to że nie ma co przesadzać w drugą stronę to raz, a dwa w takim momencie jak spory wysiłek dużo lepszy jednak będzie posiłek który dostarczy ci sporą ilość kalorii
  • Odpowiedz
Pol753
Pol753
Pol753
24.01.2015, 12:44:03
  • 1225
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 116
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 24.01.2015, 17:11:18
  • 4
@Pol753: Bardzo ładnie i taktycznie rozegrane, napaloeon byłby dumny:D a białorycerzom podaj adres to przyjadą do niej z bukietem róż, j----i obrońcy moralności i kobiecej godności xD
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 24.01.2015, 17:19:10
  • 6
@julbo: będzie wychodził na taką c-----ą pogodę no daj spokój xD korzysta z możliwości które daje mu 21 wiek, zaproszenie na randke miał listownie wysyłać?:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 24.01.2015, 17:31:58
  • 5
@julbo: ja p------e, według ciebie kobieta to jakaś istota wyższa czy coś?:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 24.01.2015, 17:48:14
  • 2
@julbo: no na twój sposób na pewno nie;D idź bronić moralności gdzie indziej serio:D
  • Odpowiedz
sajs
sajs
sajs 24.01.2015, 17:57:19
  • 4
@julbo: co ty gadasz w ogóle dobre i soczyste s--------j zawsze na plusie:D mi też by się nie chciało wychodzić z domu tylko po to żeby powiedzieć s--------j no gdzie tu sens i logika xD
  • Odpowiedz

2606

„Polskie obozy”w niemieckim tłumaczeniu książki.W oryginale nie ma o nich słowa!

„Polskie obozy”w niemieckim tłumaczeniu książki.W oryginale nie ma o nich słowa!

Skandal! Bestsellerowa książka „We are all of glue” o wojennych losach Żydów święci triumfy na rynku wydawniczym naszych zachodnich sąsiadów.Zawiera ona określenia „polskie obozy” i „polskie getta”...

konto usunięte
z
niezalezna.pl
dodany: 23.01.2015, 10:31:08
  • 203
  • #
    europa
  • #
    wydarzenia
  • #
    niemcy
  • #
    polska
  • #
    oszukujo
  • #
    historia
sajs
sajs
sajs 23.01.2015, 13:31:53
  • -1
@jascen: o bulwa ale jestem stary xD
sajs
sajs
sajs 23.01.2015, 13:36:57
  • 0
@jascen: o bulwa ale jestem stary xD

377

Szef "Solidarności": Żony górników nie powinny pracować.

Szef "Solidarności": Żony górników nie powinny pracować.

Szef "Solidarności" w rozmowie w RMF FM argumentował dlaczego nie powinno się zamykać kopalni na Śląsku. Jednym z powodów wymienionych przez Piotra Dudę była specyfika śląskiej rodziny, w której to jedynym zarabiającym jest mężczyzna, a kobieta zajmuje się dziećmi.

darosoldier
z
natemat.pl
dodany: 15.01.2015, 12:36:28
  • 113
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    gornictwo
  • #
    rodzina
  • #
    slask
sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 22:19:01
  • 13
Związki w górnictwie to po prostu tłusty, ogromny rak. Od dawna blokują restrukturyzację i rozój zasłaniając się ochroną miejsc pracy, szkoda tylko że nie mówią wprost że chodzi im tylko o miejsca pracy dla nich. Górnicy są im potrzebni do roboty i pomocy przy strajkach, dlatego tak bardzo starają się utrzymać wysoki poziom zatrudnienia.

W górnictwie działają 143 związki zawodowe. Rocznie ich utrzymanie kosztuje 26 mln zł. Każdy z nich ma swoje własne władze, których nie można zwolnić. Często zarabiają lepiej niż górnicy, a potrafią zarabiać i 10- 15k.

Wcale się nie dziwie że chcą aby stanowiska związkowe był dziedziczne.

W
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 23:03:33
  • 1
@KochanekAdmina: Pokaż mi prywatną firmę która najpierw płaci podatek, a potem dostaje go z powrotem:D
Poza tym jak myślisz że kto kupuje ten za drogi węgiel? W większości polska energetyka :D płacisz za niego w rachunkach:D Ale zysk dla kopalni jest nie?:D
sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 23:08:31
  • 1
@ogier_burrito: Jak zobaczą ten b----l to szybko podziękują
sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 23:35:07
  • 0
@KochanekAdmina: czyli dofinansowanie kopalni to zwrot VAT? :D
Największym klientem kopalni jest energetyka, więc koniec końców społeczeństwo płacąc wysokie rachunki za energie. Nic dziwnego że niektóre elektrownie potajemnie importują węgiel:D

Kopalnie póki co zarabiają więcej niż tracą


"Póki co" więc ile czasu im zostało?
sajs
sajs
sajs 16.01.2015, 00:10:22
  • 0
@KochanekAdmina: Oczywiście że mają własne, rentowne kopalnie, co nie zmienia faktu że są jednocześnie największymi klientami państwowych kopalni.
Ten zysk nie do końca wygląda tak ładnie, płacimy przez to więcej za energie. Poza tym sam mówisz że to jest "póki co"

Nie popieram likwidacji kopalni i zwalniania górników, ale związków już dawno powinni się pozbyć;d
borowa90
borowa90
borowa90
15.01.2015, 13:31:22
  • 282
Nic mnie tak nie w-----a jak ogólnokrajowy lincz na górnikach, zawsze kiedy robi się o nich głośno. Zaczynają się wypowiadać ludzie z całej Polski, którzy węgla na oczy nie widzieli. O pracy górników najwięcej do powiedzenia mają osoby, które srają pod siebie jak winda w bloku stanie pomiędzy piętrami, a co dopiero mówić o zjeżdżaniu 600, 800 czy 1000 metrów pod ziemię.

Jak czytam o zarobkach dołowych górników sięgających 6800 zł to mam ciśnienie 300. Mój ojciec pracował 25 lat na kopalni i nigdy nie przyniósł nawet zbliżonego do tego poziomu wynagrodzenia, nawet w miesiącach, w których nie miał ani jednego dnia wolnego! Tak, tak drogie wykopki w państwowej kopalni, w której niby jest tyle przywilejów, w której rzekomo tak szanuje się kodeks pracy można j---ć dzień w dzień, a nawet zmiana po zmianie (raz w kopalni, raz w firmie), byle jakoś zarobić. Czasem z wyboru, czasem z konieczności - nie masz wyjścia bo kierownik "prosi".

Miałem tą przyjemność zjechać na dół prawdziwej kopalni - nie jakiegoś Guido, Wieliczki czy innej atrakcji turystycznej. Prawdziwej kopalni. Jak na dworze jest 40 stopni - na dole 50. Jak na górze jest -10, to na dole jest -20. Nie ma tam toalet, brakuje światła, jest niebezpiecznie, czasem trzeba pracować na klęcząco lub leżąco. Przy wyrobisku poziom pyłu jest taki, że nie widzisz własnej ręki. Do tego musisz cały czas pracować w pełnym skupieniu, bo chwila nieuwagi może Cię kosztować ciężki uszczerbek na zdrowiu. Poziom metanu przekroczony? To nikogo nie obchodzi. Idziesz robić. Nie podoba się? To możesz się zwolnić.

Najgorzej
  • 145
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 21:01:46
  • 2
@borowa90:

Z jednej strony nieudolne rady nadzorcze i prezesi zarabiający kwoty z sufitu. Ludzie którzy o górnictwie i zarządzaniu kopalniami tak naprawdę nie mają pojęcia. Zarządowi nie musi zależeć na rentowności kopalni, najwyżej państwo dopłaci, poza tym nie odpowiada ani karnie, ani swoim majątkiem, niczym. Niezależnie od wyników finansowych i tak zgarną wypłatę, kosmiczną odprawę i zamienią się z następną ekipa bo już czeka w kolejce.

Z drugiej strony patologiczne związki zawodowe (w kopalniach jest ich grubo ponad 100, wypłaty dostają z kopalni) blokujące wszelkie zmiany. Kopalnia jak każda firma musi się rozwijać, dążyć do zwiększania wydajności, wprowadzać nowe technologie, czasami ciąć koszty, przecież konkurencja robi to cały czas. Nasze stoją cały czas w miejscu przez związki myślące tylko o swoim interesie, kompletnie nie przejmując się kopalnią. W ogóle górnicze związki zawodowe to osobna sprawa, nie jedna kopalnia upadłą tylko i wyłącznie przez
  • Odpowiedz

288

Tyle zarabiają górnicy w Kompanii Węglowej

Tyle zarabiają górnicy w Kompanii Węglowej

Wynagrodzenia górników obrosły w wiele mitów i legend. Zgodnie z zasadą, że z faktami się nie dyskutuje - publikujemy tabelę średnich miesięcznych wynagrodzeń brutto w Kompanii Węglowej w 2012 roku.

Szokatnica
z
bankier.pl
dodany: 14.01.2015, 18:15:02
  • 124
  • #
    polska
  • #
    gornictwo
  • #
    kompaniaweglowa
  • #
    kopalnia
  • #
    finanse
sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 16:05:18
  • 4
@I_AM_A_FUCKING_LOSER: Masz rację, tylko że oni tyle nie zarabiają, są dofinansowywani.
sajs
sajs
sajs 15.01.2015, 17:25:23
  • 2
@apokalipsa2014: Z jednej strony nieudolne rady nadzorcze i prezesi zarabiający kwoty z sufitu. Ludzie którzy o górnictwie i zarządzaniu kopalniami tak naprawdę nie mają pojęcia, wymieniają się praktycznie co rok. Z resztą zarządowi nie musi zależeć na rentowności kopalni przecież i tak nie odpowiadają ani karnie, ani swoim majątkiem, kompletnie niczym co samo w sobie jest kpiną.

Z drugiej strony patologiczne związki zawodowe (w kopalniach jest ich grubo ponad 100, wypłaty dostają z kopalni nie ze składek) blokujące wszelkie zmiany. Kopalnia jak każda firma musi się rozwijać, dążyć do zwiększania wydajności, wprowadzać nowe technologie, czasami ciąć koszty, przecież konkurencja robi to cały czas. Nasze, dzięki związkom bojącym się zmian, stały się już kompletnie niewydajne.

Popatrz na kopalnie Silesia. Ludzie tam pracujący jako właściciele odpowiadają swoim majątkiem za funkcjonowanie kopalni więc dbają o to by przynosiła zyski. Potrafią sobie czasem odmówić premii czy ciężej pracować bo im zwyczajnie zależy. W ciągu czterech lat przekształcili upadającą kopalnie w przynoszącą zyski, przy okazji zwiększając dwukrotnie zatrudnienie i prawie potrajając

447

To związki zawodowe mogą doprowadzić do upadku Kompanii Węglowej

To związki zawodowe mogą doprowadzić do upadku Kompanii Węglowej

Tylko prywatyzacja kopalń może uratować polskie górnictwo.

konto usunięte
z
forsal.pl
dodany: 14.01.2015, 09:24:15
  • 146
  • #
    polska
  • #
    gornictwo
  • #
    kopalnie
  • #
    wegiel
  • #
    slask
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 13:58:41
  • 0
@miki4ever: > IMO wegiel jest coraz mniej strategiczny
90% energii elektrycznej w Polsce pochodzi z elektrowni węglowych faktycznie mało strategiczny surowiec
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 14:42:44
  • 1
@miki4ever: dosyć istotna wielkość to trochę mało powiedziane, w tym momencie Polska energetyka jest uzależniona od węgla. Udział elektrowni węglowych mamy największy w unii, dużo większy od następnych w kolejce Czech (około 60%) Proces odchodzenia od tego typu elektrowni jest wyliczony na mniej więcej 50 lat. to tak z ciekawostek;p
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 15:39:32
  • 1
@MaciejP: Tu masz racje. Wydajność wydobycia na jednego górnika jest kilkakrotnie niższa niż w nowoczesnych kopalniach. Jednak związki są praktycznie przeciw unowocześnianiu kopalń bo spowoduje to redukcję etatów.
Duda mówi, że związki chcą restrukturyzacji kopalń jednak nie może ona powodować zwolnień czy likwidacji przywilejów.
Ciekawe jak on sobie to wyobraża:D
Jeśli związki nie pójdą na jakąkolwiek ugodę to w życiu się nie dogadają

626

„Biedni górnicy”, gdy rozgorzała dyskusja o kopalniach... schowali swoją...

6800 zł miesięcznie dla robotnika i 9022 zł miesięcznie dla inżyniera – to dowód na biedę wśród polskich górników.

p3k1
z
natemat.pl
dodany: 13.01.2015, 12:14:23
  • 224
  • #
    polska
  • #
    slask
  • #
    gornictwo
  • #
    wegiel
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 21:57:32
  • 22
Piękna nagonka na górników, poszło nawet sprawniej niż z nauczycielami:D

Problemem dla nas jako państwa nie są w tym momencie zarobki górników, ich dodatki czy odprawy, to jest sprawa drugorzędna, jednak na tyle kontrowersyjna że idealnie nadaje się na odwracanie uwagi. Problemem tak naprawdę jest to, że rząd chce zamknąć państwowe kopalnie.
Węgiel jest Polsce niezbędny, nasza energetyka się na nim opiera. Na ten moment możemy kupić węgiel taniej zza granicy i to jest właśnie ten problem który trzeba rozwiązać. Mamy przecież naprawdę duże złoża węgla, jednak koszt wydobycia jest tak wysoki że przestaje być to opłacalne. Musimy zmniejszyć koszt wydobycia węgla, ale nie przez obcinanie wypłat pracownikom, bo to jest rozwiązanie tymczasowe które tak naprawdę niczego nie zmienia, jedynie chwilowo hamuje straty.
Musimy zwiększyć wydajność, unowocześnić i zrestrukturyzować kopalnie. Wprowadzić nowe technologie, systemy zarządzania, wymienić przestarzałe maszyny. Sprawić by były konkurencyjne bo fakt jest taki że to my moglibyśmy sprzedawać nasz węgiel za granice. Możemy jako państwo po prostu stworzyć z tego opłacalny biznes. Prywatne kopalnie na śląsku, co ciekawe niektóre już z obcym kapitałem, potrafią zarabiać dla swojego właściciela niemałe pieniądze więc jak widać jest to wykonalne.

Oczywiste
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 22:34:21
  • -1
@Variv:

tym bardziej ze węgiel jest conajmniej średnio strategicznym surowcem i można go kupić z wielu źródeł.


No pewnie ;D szczególnie że ponad 90% energii elektrycznej w Polsce pochodzi z elektrowni węglowych:D Umówmy się, jakieś tam elektrociepłownie to już w ogóle nie mają znaczenia :D Pokażmy tym bogatym górnikom kto tu rządzi zamknijmy i sprzedajmy własne źródło tego mało znaczącego dla nas surowca i kupujmy od innych:D Na pewno się
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 22:52:21
  • -2
@BMcM:

Zwróć uwagę, że nikt nie drze ryja o ciulatą robotę za grosze, tylko o to, że po zlikwidowaniu kopalń będzie dla nich bieda. A ta bieda nie będzie wynikała z tego, że nie znajdą innej pracy, tylko z tego, że w innej pracy dostaną tyle, co inni ciężko pracujący Polacy - 1300 - 2000 na rękę.To oznacza, że nie będą w stanie utrzymać i spłacać kredytów, które nabrali na
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 23:28:24
  • -9
@patool: Podatnik nic nie dokłada, ponieważ podatek płacony przez kopalnie póki co przewyższa dofinansowanie kopalni z budżetu. W skrócie kopalnie dają mniejszy % podatku niż przeciętny obywatel, jest to niesprawiedliwe w stosunku do reszty społeczeństwa, szczególnie prywatnych firm którym nikt nie odpuści nawet 1% ale sam widzisz że tragedii nie ma. W każdym razie ani złotówka z twojego podatku nie trafia do górnika, możesz być spokojny:)
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 23:36:20
  • 1
@zel: Szkoły już były wałkowane przecież nie tak dawno:) mniej więcej pół roku nagonki medialnej i społecznej na nauczycieli- pracują tylko 20 godzin tygodniowo, dorabiają 3 raz tyle korepetycjami, wakacje wolne, ferie wolne, królowie życia za nasze ciężko zarobione pieniądze, tak nie może być trzeba im zabrać:D
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 23:54:18
  • 0
@zel:

No i pozabierali nauczycielom za ogólną aprobatą społeczeństwa te resztki przywilejów, przecież nie mogą mieć lepiej od nas, przeciętnych obywateli i dumnych podatników, bo to my dajemy im wypłatę:D

Już widzę tą przyszłą kadrę nauczycielską, pełną chęci i zapału do edukacji młodego pokolenia:D
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 00:29:50
  • -2
@gk29: ej no weź:(

http://gornictwo.wnp.pl/olszowski-prezes-giph-to-gornictwo-wspomaga-budzet-panstwa-nie-odwrotnie,235611_1_0_0.html

tak jak mówię, nie jest to sprawiedliwe w stosunku do reszty podatników których obowiązuje sztywny % podatku do samego końca;p i nie powinno tak być. Teoretycznie dofinansowanie kopalni miało im dać czas na naprawę sytuacji no i widzisz jak naprawiają:D
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 05:49:19
  • 0
@Variv: Tak, masz rację, możemy kupować i faktycznie będzie taniej.
Po prostu według mnie na dłuższą metę lepiej dla interesu państwa jednak byłoby obniżyć koszty wydobycia, które w tym momencie są po prostu za duże i produkować węgiel samemu niż pozamykać kopalnie i kupować z zewnątrz.
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 07:21:51
  • -1
@gk29:
Ale ja wcale nie mam zamiaru ani ochoty go bronić.
Chodziło mi tylko o to, że używany jest argument jakoby cała reszta społeczeństwa płaciła na górnictwo co nie do końca jest prawdą.
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 08:52:50
  • 0
@kr10n1: lol, masz mnie
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 09:16:40
  • 0
@gk29:
dobra niech będzie że źle sformułowany, ale to złe sformułowanie jest z premedytacja wykorzystywane (✌ ゚ ∀ ゚)☞ .
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 10:48:32
  • 0
@szcz33pan:

tak jak mówię, nie jest to sprawiedliwe w stosunku do reszty podatników których obowiązuje sztywny % podatku do samego końca

Przeczytaj całość mojej wypowiedzi najpierw, jeśli czegoś nie rozumiesz to powiedz, postaram się wyjaśnić
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 11:05:41
  • 1
@piolem: Źle mnie zrozumiałeś. Nie bronię górników przed cięciami, one są potrzebne. Miałem na myśli że same cięcia to za mało i jest to tylko chwilowe zahamowanie strat. Bardziej potrzebny jest rozwój, zwiększenie wydajności, unowocześnienie kopalni (to niestety wiąże się z redukcją etatów) bez tego państwowy węgiel nie będzie opłacalny.
Nie zależy mi na wysokich wypłatach górników, tylko na tym żeby nie zamykać państwowych kopalni i zrobić z nich opłacalny
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 11:12:27
  • 0
@szcz33pan: Źle się wyraziłem, mój błąd. Ściągalność podatku w innych przypadkach niż kopalnie jest bezkompromisowa. Nie ma dofinansowań dla domowych budżetów, racja.

Tutaj chodziło mi tylko o to, że argument był źle sformułowany, bo nie jest tak że kopalnie w ogóle nie przynoszą dochodu a tak to jest rozumiane.
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 11:23:46
  • 0
@szcz33pan: Ale przecież ja się z tobą zgadzam, pisałem gdzieś wczesniej o tym. Kopalnie póki są państwowe są również moim i twoim interesem. Po prostu wolałbym o ten interes zadbać i uczynić go opłacalnym, a nie zamykać i sprzedawać. Nie bronię górników tylko kopalni.
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 11:59:31
  • 0
@szcz33pan: Jak widać nie dbali, a napewno nie starali się tak jak powinni. Sam fakt że przez tyle lat nie potrafili czy nie chceli niczego zmienić to całkiem inna sprawa. Widzisz, ja bym jednak wolał ratować kopalnie, bo mogą być opłacalne. Ty uważasz, że lepszym wyjściem jest zamknięcie?
sajs
sajs
sajs 14.01.2015, 12:12:26
  • 0
@fatoom87: Dobre pytanie. Moim zdaniem warto spróbować póki jeszcze jest to w miare wykonalne.

269

Kolany: Skąd tak gigantyczne odprawy dla zwalnianych górników?

Kolany: Skąd tak gigantyczne odprawy dla zwalnianych górników?

Gdy firma z sektora prywatnego zwalnia ludzi, to mogą oni liczyć jedynie na 3-miesięczny okres wypowiedzenia. Rząd tymczasem planuje wypłacić górnikom dołowym, zwalnianym w wyniku restrukturyzacji Kompanii Węglowej, odprawy w wysokości 2-letniej pensji.

sportingkielce
z
bankier.pl
dodany: 12.01.2015, 17:56:43
  • 88
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    slask
  • #
    gornictwo
  • #
    polityka
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 01:22:12
  • -2
Uświadomcie sobie jedno- Polska nie może sobie pozwolić na zamknięcie kopalni. Węgiel to nie tylko to na czym pieczecie sobie kiełbaskę w lecie czy ogrzewacie dom. Energetyka naszego państwa opiera się na węglu, weźcie się ogarnijcie i zdobądźcie chociaż podstawową wiedzę na ten temat bo bez tego naprawdę ciężko utrzymać poziom dyskusji.

@grucha_: Ty wiesz że górnictwo samo w sobie jest ponad kreską prawda? drobna podpowiedź- tak to prawda że w niektórych przypadkach jest dofinansowane z budżetu, z tym że wpłaca do niego więcej niż pobiera.

Problemem nie są 14 15 wypłaty barbórki czy co tam jeszcze myślicie że górnicy dostają (wszystkie te legendarne benefity i tak zostały już dawno srogo okrojone). Jeśli dodacie do siebie wszystkie przychody i podzielicie na 12 może wyjść 2,5-3k netto dla szeregowego pracownika. Poważnie uważacie że to
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 17:11:21
  • 0
@Myszkowski: Propagandzisto:D rozbawiło mnie to nawet:D

Strasznie powyrywałeś moją wypowiedź z kontekstu. Może nie zrozumiałeś o co mi chodziło albo robisz to specjalnie, ale ok postaram się wyjaśnić co miałem na myśli.

Jeśli uważasz, że dla nas nie ma różnicy kto jest właścicielem przemysłu w Polsce no to cóż zostawię to bez komentarza bo pewnie i tak moje argumenty do Ciebie nie
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 18:18:16
  • 0
@Myszkowski: Skoro na śląsku powstają prywatne kopalnie przynoszące zyski właścicielom, to wydaje mi się że bylibyśmy w stanie to zrobić. Poza tym nie wszystkie państwowe przynoszą straty więc jakoś się da. Na pewno warto spróbować, powalczyć o swój interes. Rezygnacja z kolejnej gałęzi przemysłu i import czegoś co mamy u siebie to przecież kolejny cios dla naszej gospodarki. Zamykanie kopalni powinno być ostatecznością, a mamy jeszcze szerokie pole manewru.

Przywileje
Cenwargh
Cenwargh
Cenwargh
13.01.2015, 00:41:05
  • 4
Człowiek idzie na informatyke i uczy się takiego czegoś

"Podczas wolnego chłodzenia z zakresu austenitu przemiany zachodzą zgodnie z układem żelazo-cementyt. Tworzy sie struktura dla stali podeutektoidalnej ferrytyczno-perlityczna eutektoidalnej perlityczna, a nadeutektoidalnej perllityczno-cementytowa"
Dlaczego? bo k---a taki wydział :D

#metaloznawstwo #studbaza
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 01:31:24
  • 1
@Cenwargh: Odpowiedź na twoje pytanie znajduje się w nazwie twojej uczelni, jakby co mogę pomóc rozwinąć skrót
  • Odpowiedz

45

Dwulatek gra hit zespołu Foo Fighters na perkusji

Dwulatek gra hit zespołu Foo Fighters na perkusji

Jaxon Brown, dwuletni chłopczyk, zagrał na bębnach cover utworu Foo Fighters, The Pretender. Nowy rockandrollowy talent?

antyradio
z
antyradio.pl
dodany: 12.01.2015, 09:35:00
  • 12
  • #
    swiat
  • #
    muzyka
  • #
    foofighters
  • #
    rock
  • #
    ciekawostki
  • #
    rozrywka
sajs
sajs
sajs 12.01.2015, 23:44:09
  • 4
@d4vid: masz racje :D wielkie ciężkie kije i te ogromne uderzenia:D weź powiedz że wkręcasz bo naprawde nie chcę w to wierzyć
sajs
sajs
sajs 13.01.2015, 00:12:09
  • 1
@d4vid: wybacz że w Ciebie nie wierzyłem :)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.01.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.01.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl