Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mariadab

mariadab

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 516
  • Znaleziska 501
  • Mikroblog 15
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 0

466

Miliardy złotych przychodu, a nie zapłacili w Polsce żadnego podatku...

Miliardy złotych przychodu, a nie zapłacili w Polsce żadnego podatku...

Mieli dziesiątki miliardów złotych przychodu, a nie zapłacili w Polsce żadnego podatku dochodowego. Jak to możliwe? Źródło: Ministerstwo Finansów W...

milord36
z
eioba.pl
dodany: 20.05.2018, 07:36:08
  • 176
  • #
    polityka
mariadab
mariadab 20.05.2018, 23:40:33
  • 10
@13gugu13: Jedyna publiczna firma w tym zestawieniu to Orange. Rzeczywiście w 2016 roku miała stratę. Czemu wybrano akurat 2016 rok? Zapewne przypadkiem we wszystkich poprzednich latach Orange miał zysk i płacił podatki.

287

Agora traci na prasie. Wyniki ratują kino i popcorn

Agora traci na prasie. Wyniki ratują kino i popcorn

Agora odnotowała w I kwartale 8,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 8,17 mln zł straty rok wcześniej. Znów kluczowym dla wyników spółki okazała się sieć kin Helios, a nie Gazeta Wyborcza...

galicyjski
z
bankier.pl
dodany: 17.05.2018, 08:30:06
  • 121
  • #
    polska
  • #
    media
  • #
    prasa
  • #
    gazetawyborcza
  • #
    4konserwy
  • #
    ekonomia
mariadab
mariadab 17.05.2018, 21:25:19
  • -8
@naydah: tutaj :-) tytuł artykułu dotyczy tylko papieru. na internecie Agora zarabia.
mariadab
mariadab 18.05.2018, 17:27:30
  • 0
@naydah: Proszę: w 2013 mieli 197 882 czytelników papierowych i 0 cyfrowych. Teraz 110 948 papierowych i 133 000 cyfrowych. Zatem łącznie mają 243 948 czytelników, o 23% więcej. źródło
mariadab
mariadab 18.05.2018, 17:30:42
  • 0
@jozinzbazin2: Przeczytałem. Jest jak byk: przychody 40,2M, koszty 37,6M, EBIT 2,6M
mariadab
mariadab 18.05.2018, 18:13:49
  • 0
@naydah: A gdzie napisałem nieprawdę? Prawdą jest, że na internecie zarabia i że ma więcej czytelników niż kiedyś.
mariadab
mariadab 19.05.2018, 12:06:33
  • 0
@jozinzbazin2: Gdzie mylę czytelników z przychodami? Czytaj dokładnie. Możemy oczywiście zamienić czytelników na egzemplarze, niewiele to jednak zmienia. Jeśli już to faworyzuje cyfrowe prenumeraty. Jeśli zarzucasz, że prenumeraty cyfrowe idą za grosze, to bądź konsekwentny i zauważ, że papier też często jest dodatkiem do innego produktu lub usługi i sprzedawany za grosze. To standard dla całej branży.
mariadab
mariadab 19.05.2018, 20:57:05
  • 0
@jozinzbazin2: Tak, wiem. Mimo wszystko miło, że postanowiłeś się edukować. Jednak proszę abyś mi nie tłumaczył podstaw, nie ma takiej potrzeby.
mariadab
mariadab 20.05.2018, 15:37:56
  • 0
@jozinzbazin2: Czepiasz się rzeczy, które nie są relewantne dla sprawy. Dlatego potrzebna ci podstawowa edukacja. Czytelników może być oczywiście 10x więcej niż egzemplarzy, ale to samo dotyczy wydań cyfrowych. Zatem to nie ma żadnego znaczenia. Jak szukasz idioty do pary, który będzie się czepiał słówek to poszukaj gdzie indziej.
mariadab
mariadab 20.05.2018, 19:19:39
  • 0
@jozinzbazin2: Twoja durna "argumentacja" ma taki sam sens jakbym teraz zaczął przyczepiać się, że nie zacząłeś zdania od wielkiej litery. Jak jesteś troglodytą, który nie ma nic wspólnego z cywilizacją, to znaj swoje miejsce i nie pchaj się tam gdzie nie pasujesz. Musisz spokornieć i przyznać się przed sobą, że jesteś jedynie ludzkim gównem. Znaj swoje miejsce i zaakceptuj swoją ułomność.
mariadab
mariadab 20.05.2018, 23:33:37
  • 0
@jozinzbazin2: Twoja reakcja pokazuje tylko jak nędznym przypadkiem jesteś. Trudno obrazić kogokolwiek jeśli przedstawia się fakty. Całe szczęście jesteś tylko nieudanym odpryskiem ewolucji, którym nie należy się przejmować.

933

The Boring Company wybuduje sieć tuneli pod Los Angeles

The Boring Company wybuduje sieć tuneli pod Los Angeles

Dziś o 04:00 rano czasu polskiego odbyła się sesja informacyjna firmy The Boring Company, podczas której jej założyciel - Elon Musk - poinformował o najbliższych planach firmy zakładających budowę pełnoskalowego systemu transportu pod Los Angeles.

konto usunięte
z
glodniwiedzy.pl
dodany: 18.05.2018, 12:26:42
  • 81
  • #
    technologia
  • #
    elonmusk
  • #
    theboringcompany
  • #
    steemit
mariadab
mariadab 18.05.2018, 17:42:32
  • 2
@CoolCake: Problem polega na tym, że o Neuralink w ogóle nic nie wiadomo. Jedyne dostępne info to fakt, że wystąpili o zgodę na eksperymenty na zwierzętach.

291

Brak limitu wysokości budynku i budowa w szczerym polu - zmiany w mieszkaniówce

Brak limitu wysokości budynku i budowa w szczerym polu - zmiany w mieszkaniówce

„Specustawa” wywołała istną burzę, a to za sprawą kontrowersyjnych przepisów, które mają obejść planowanie przestrzenne, znieść limity wysokości budynków, czy umożliwić budowę w szczerym polu. Mimo zmian w początkowym projekcie wygląda na to że idzie 10 tłustych lat dla deweloperów

konto usunięte
z
m.bankier.pl
dodany: 15.05.2018, 12:37:20
  • 163
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
  • #
    mieszkanie
  • #
    prawo
mariadab
mariadab 16.05.2018, 09:26:59
  • 0
@DanielAquarius: Wręcz przeciwnie. Koszt budowy wieżowca to przede wszystkim działka i koszty pracy. Jak działkę masz za umowną złotówkę, to odpada duży wydatek. Zresztą jak mi nie wierzysz to spójrz za ocean. W USA wieżowce na przedmieściach dużych miast to norma.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 09:50:42
  • 1
@DanielAquarius: Budowanie w górę (do pewnego poziomu) nie jest drogie. Nie wiem w jakiej rzeczywistości żyjesz, ale dla wielu osób 10 km to nieosiągalne marzenie, w USA tym bardziej. Wieżowce na przedmieściach są przy każdym dużym amerykańskim mieście. Jak chcesz przykładów to 30 kilometrów od centrum Atlanty masz 200-metrowe wieżowce (jeden nazywa się King, drugi Queen). 30 kilometrów od Fort Lauderdale masz 26-piętrowy apartamentowiec Tao (dookoła oczywiście tylko parterowe domki).
mariadab
mariadab 16.05.2018, 10:42:48
  • 0
@DanielAquarius: kawę i ciasteczka też ci mam przynieść?
mariadab
mariadab 16.05.2018, 10:56:07
  • 2
@DanielAquarius: Co mam udowodnić? Że bzdurą jest to co napisałeś o tym, że "dobrze zarabiający ludzie będą z miasta 10 km jeździć do wieżowca"? Spójrz na Warszawę. Z Piaseczna do centrum jest 20 km, Kabaty to 15 km, Grabina - 20 km, Białołęka - 15 km.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 11:57:06
  • 1
@DanielAquarius: To już się dzieje (tylko nie w tym kierunku), więc nie wiem po co próbujesz zaprzeczyć rzeczywistości.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 12:00:34
  • 1
@DanielAquarius: Czytasz w ogóle to co piszę? Wymieniłem ci lokalizacje w USA i w Warszawie. Chcesz więcej?
mariadab
mariadab 16.05.2018, 12:13:55
  • 1
@DanielAquarius: Zdecyduj się. Najpierw prosisz o przykłady w USA, teraz twierdzisz że cię nie obchodzą. Jak szukasz idioty do towarzystwa to we mnie go nie znajdziesz. Jak chcesz poważnie porozmawiać to służę swoją wiedzą. Tylko porzuć wszystkie swoje głupoty o SUVach i inne wymysły, a skup się na faktach.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 12:35:57
  • 1
@DanielAquarius: Czy ty naprawdę jesteś aż takim idiotą??? Fakt, że są wieżowce w centrum wyklucza ich istnienie na przedmieściach??? Podałem ci przykłady konkretnych budynków. Jak mnie przeprosisz za marnowanie mojego czasu to mogę ci podać ich więcej. Choć nie sądzę, aby jakiekolwiek argumenty - nawet empiryczne - pomogły takiemu pustakowi.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 16:15:24
  • 1
Wypisałeś kilka wież na krzyż i to wszystkie w USA


@DanielAquarius: Wypisałem w USA, bo tylko o USA prosiłeś. Jak mnie przeprosisz za obrażanie mnie i za to, że wypisujesz głupoty to wymienię ci podobne wieżowce we wszystkich wymienionych przez ciebie miastach z wyjątkiem Frankfurtu. A tak na poważnie to zainwestuj w edukację, bo przynosisz hańbę gatunkowi ludzkiemu.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 16:25:26
  • 0
@DanielAquarius: Jaką ambicję? Naprawdę myślisz, że ja lub ktokolwiek inny dostrzega u ciebie jakikolwiek ambicję? Przecież ludzkie gówna nie mają ambicji. Proszę nie rozśmieszaj mnie.

949

Tomasz Komenda uniewinniony. Sąd Najwyższy ogłosił decyzję

Pokaż treści 18+

Tomasz Komenda uniewinniony. Sąd Najwyższy ogłosił decyzję

Sąd Najwyższy ogłosił decyzję ws. Tomasza Komendy, skazanego prawomocnie w 2004 r. na 25 lat więzienia za zabójstwo i zgwałcenie 15-latki. Mężczyzna został dziś uniewinniony.

RMF24
z
rmf24.pl
dodany: 16.05.2018, 10:52:11
  • 164
  • #
    polska
mariadab
mariadab 16.05.2018, 12:05:51
  • -31
@Lvk77: Czysty populizm. Gdyby wprowadzono taką zasadę to albo zabrakłoby sędziów/prokuratorów albo wszyscy oskarżeni byliby uniewinniani z obawy przed konsekwencjami.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 12:11:17
  • 68
@stasiek_opona: W USA co najmniej 4% na których została wykonana kara śmierci (a więc była 200-procentowa pewność, że są winny) okazała się być niewinna. Do tej liczby trzeba dodać pewnie niemałą liczbę osób, której niewinności nie dało się udowodnić. Nie ma takich danych dotyczących Polski, ale nie ma podstaw sądzić, że nasz wymiar sprawiedliwości jest efektywniejszy.

659

Rok więzienia w zawieszeniu dla rowerzysty, który zabił przechodnia.

Rok więzienia w zawieszeniu dla rowerzysty, który zabił przechodnia.

Pamiętacie głośną historię rowerzysty, który uderzył przechodnia, w rezultacie czego doprowadził do jego śmierci, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia? Oto finał sprawy. Znalezisko, którego dotyczy artykuł w powiązanych.

aiker
z
radioszczecin.pl
dodany: 14.05.2018, 16:37:32
  • 178
  • #
    polska
  • #
    szczecin
mariadab
mariadab 15.05.2018, 06:59:51
  • 57
@iosnin: No i właśnie tym się różni profesjonalny sąd od sądu ludowego. Morderstwo nie jest efektem, jest czynem świadomym, które trzeba udowodnić. Ciężko posądzać - nawet "na chłopski rozum" - o zamiar morderstwa kogoś kto wyprowadził jeden cios. Co do wysokości kary to skazany do czasu wyroku był zapewne przykładnym obywatelem. Nie ma żadnego sensu takiej osoby wsadzać do więzienia za przestępstwo nieumyślne. Nie ma zagrożenia, że czyn zostanie popełniony
mariadab
mariadab 15.05.2018, 10:01:03
  • 3
@seba_20191: Dlatego sprawca został skazany i ukarany, więc nie pisz że nie ma odpowiedzialnych. Porównania do złodzieja kompletnie nie rozumiem, więc nie potrafię się do niego odnieść.
mariadab
mariadab 15.05.2018, 10:21:19
  • 2
@seba_20191: To tylko twoja opinia, że to brak kary. W rzeczywistości to kara więzienia, która może być odwieszona. Dodatkowo kara 50 tys. PLN zadośćuczynienia i 15 tys. PLN grzywny. Czy to dużo? To zawsze subiektywne, ale kara jest w granicach prawa. Nie jest prawdą, że ten człowiek kogokolwiek zabił, więc nie pisz takich rzeczy. Pewnie gdyby ofiarą byłby mój ojciec to myślałbym inaczej. Całe szczęście wyroków nie wydają dzieci poszkodowanych.
mariadab
mariadab 15.05.2018, 11:56:59
  • -1
@seba_20191: Przeczeka okres zawieszenia kary i co? Sądzisz, że ten gość pierwsze co zrobi o zakończeniu okresu próby to uderzenie kogoś? Przeciętny Polak żyje od pensji do pensji, nie ma żadnych oszczędności, więc 65 tys. PLN to potężna kara. Można było zasądzić 5 milionów, ale nigdy nie została by spłacona. Zgadza się, że człowiek który reaguje pięściami jest debilem, dlatego właśnie został skazany i ukarany. Też tego nie akceptuję, dlatego
mariadab
mariadab 15.05.2018, 18:43:28
  • -2
@Arek444: "Skrajnie głupi, niesprawiedliwy i niewychowawczy wyrok"??? Masz jakieś argumenty poparte badaniami czy to tylko twoje widzimisię?
mariadab
mariadab 15.05.2018, 19:22:32
  • -1
@Arek444: Jeśli jedynym twoim argumentem są "liczący na bezkarność patusi", to jesteś w wielkim błędzie. Jak ktoś jest patusem (czyli osobą z historią nieciekawych zachowań) to nie dostałby takiej kary. Taką karę dostaje się tylko raz. Jak drugi raz popełnisz błąd i nawet jeśli to będzie czyn nieumyślny i niezamierzony to już nie będzie tak fajnie.
mariadab
mariadab 15.05.2018, 19:42:59
  • -2
@Arek444: Poczytaj trochę więcej o sprawie, bo z tego co napisałeś wynika, że nic o niej nie wiesz. Po za tym z takimi tekstami jak "na bank przyczyni się do" możesz się chwalić u siebie w przedszkolu. Jak zamierzasz ze mną dalej dyskutować to poruszaj się w przestrzeni faktów, a nie jakichś chorych idei, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Ewentualnie jak wymyślasz sobie jakiś pogląd to nie pisz,
mariadab
mariadab 15.05.2018, 20:04:08
  • -3
@Arek444: "Zmieniasz zdanie" - nie zmieniam zdania. "Nie wiemy czy by przebaczył" - nie rozśmieszaj mnie. Wymiar kary nie jest w żaden sposób uzależniony od przebaczenia poszkodowanego. Tak jest na całym świecie. Może śpisz swoje wszystkie "mądrości". Może ktoś cię posłucha i zmienisz świat. Wyrok jest sprawiedliwy i bardzo odpowiedzialny, ale oczywiście możesz pozostać we własnym stanie umysłu.
mariadab
mariadab 15.05.2018, 21:31:16
  • -2
@Arek444: Na świecie jest wielu idiotów. Zatem w ogóle mnie nie dziwi, że nie jesteś sam. Nie wyciągaj jednak na tej podstawie żadnych pozytywnych dla siebie wniosków. Kara jest rozsądna, nie będzie żadnego odwołania i wyrok niedługo się uprawomocni.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 06:54:04
  • -2
@Arek444: Niewyparzoną gębę? Bo nie poddaje się manipulacji idioty? Zainwestuj w swoją wiedzę, bo świat wygląda troszeczkę inaczej niż go postrzegasz.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 06:55:43
  • -2
@Kazorek: Sądy poruszają się w ramach przepisów. Wyrok był zgodny z przepisami, więc był adekwatny. Zresztą ani rodzina, ani prokurator nie będą się od niego odwoływać. Skąd zatem twoja opinia o rzekomej niesprawiedliwości? Widać, że nic o prawie nie wiesz skoro nie interesują cię okoliczności czynu, a jedynie skutek.

392

Tamara Czartoryska oskarża ojca, że chciał "zdradzić Naród Polski"

Tamara Czartoryska oskarża ojca, że chciał "zdradzić Naród Polski"

W 2018 r. Adam Karol Czartoryski planował uwłaszczyć się na majątku fundacji, która dysponuje pieniędzmi ze słynnej transakcji sprzedaży Polsce kolekcji Czartoryskich – twierdzi Tamara Czartoryska. I ujawnia korespondencję z Maciejem Radziwiłłem.

Gandalf_bialy
z
money.pl
dodany: 15.05.2018, 06:17:47
  • 90
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    afera
  • #
    czartoryscy
  • #
    pieniadze
  • #
    prawo
mariadab
mariadab 15.05.2018, 22:55:40
  • 34
@Yoyek5: Kompletnie nie rozumiem ataku na nich. Mieli prawa do obrazów za które zaoferowano pół miliarda. Co w tym złego, że skorzystali? Już widzę jak wykopki w podobnej sytuacji oddają prawa za darmo lub przekazują zarobioną kasę na cele charytatywne.
mariadab
mariadab 16.05.2018, 06:49:04
  • 1
@real_dandy: a co jest niemoralnego lub nieuczciwego w sprzedawaniu swojej własności?
mariadab
mariadab 16.05.2018, 06:50:42
  • 3
@mexi: Nieprawda. Mogła być sprzedana, a nie mogła być wywożona bez zgody Polski.

611

Al Bundy sprzedaje Dodge’a

Al Bundy sprzedaje Dodge’a

Wersja sprzed cenzury po atakach na World Trade Center.

LukCzu
z
youtu.be
dodany: 15.05.2018, 08:34:01
  • 70
  • #
    rozrywka
  • #
    married
  • #
    children
  • #
    kelly
  • #
    peg
mariadab
mariadab 15.05.2018, 22:51:49
  • 46
@DzikWesolek: W zamachu w 1993 roku zginęło 6 osób, zapomniano o nim 2 dni później. W 2001 roku zginęło 3000 osób i zniszczono najsłynniejsze wieżowce świata, troszkę trudniej się z tego śmiać.

905

GENIALNI Inżnierowie od Macbooków: zaorani w 3 minuty

GENIALNI Inżnierowie od Macbooków: zaorani w 3 minuty

3 minutowy pokaz niezbyt profesjonalnego projektowania produktów "firmy sadowniczej", lub też pokaz jak działa planowane postarzanie produktów w praktyce...

severh
z
youtube.com
dodany: 15.05.2018, 17:39:26
  • 242
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    apple
  • #
    laptopy
mariadab
mariadab 15.05.2018, 20:00:54
  • 16
@dejadeja: Apple można wiele zarzucić, ale to akurat przesada. Na podobnej zasadzie można się przyczepić do wszystkich tabletów czy telefonów. Na filmiku jest model sprzed kilku lat. Jak gość odkrył "błąd" po latach, to najwidoczniej musi to być bardzo powszechna upierdliwość.
O.....Y
O.....Y
konto usunięte 11.05.2018, 23:17:39
  • 394
NASA właśnie ogłosiła, że w 2020 roku wyśle na Marsa helikopter, który znajdzie się na pokładzie nowego marsjańskiego łazika. Są jacyś chętni na artykuł? Zawołam plusujących xD

#kosmicznapropaganda #nasa
O.....Y - NASA właśnie ogłosiła, że w 2020 roku wyśle na Marsa helikopter, który znaj...

źródło: comment_4pDHxLrDGXkGChfuQ0EkbECY8wALbuhr.gif

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariadab
mariadab 12.05.2018, 11:26:37
  • 0
Na ziemi kazdy helikopter musi sie udac do przeglodu i wymianie czesci po paru setkach godzin. A na Marsie moze byc z tym problem


@PrzemoQ: Na ziemi masz wyśrubowane do granic absurdu przepisy związane z bezpieczeństwem. Na Marsie nikt się nie zabije, więc można próbować do skutku. Opportunity miał działać 3 miesiące, a pracuje już 14 lat i nie ma dość. Nie zdziwię się zatem jeśli z 5 lotów wyjdzie
  • Odpowiedz
CichyBob
CichyBob
11.05.2018, 20:31:33
  • 87
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariadab
mariadab 12.05.2018, 11:06:44
  • 1
a gdyby na platformie byly 4 duze drony


@shdw: Niewiele by to dało. Dron nie mógłby komunikować się z lądem lub satelitą. Musiałby użyć stacji na barce, więc efekt taki sam. Musisz mieć dodatkowy statek. SpaceX kiedyś tak robiło, ale pewnie uznali, że obrazki im już nie są potrzebne, a koszty zbyt duże.
  • Odpowiedz

58

Zbiorowe zatrucie w szkole w Mławie. Poszkodowanych co najmniej 16 osób

Zbiorowe zatrucie w szkole w Mławie. Poszkodowanych co najmniej 16 osób

Podejrzenie zbiorowego zatrucia w jednej ze szkół podstawowych w Mławie. Poszkodowanych jest co najmniej 16 osób. Nieznana na razie substancja spowodowała u nich omdlenia, wymioty i bóle brzucha.

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 11.05.2018, 11:23:10
  • 15
  • #
    polska
  • #
    mlawa
  • #
    zdrowie
  • #
    dzieci
  • #
    wydarzenia
mariadab
mariadab 11.05.2018, 17:45:22
  • 0
Pewnie na jutubie powstał wąglik challenge
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

312

Amerykańska telewizja uderza w Sorosa. "Skandaliczne"

Amerykańska telewizja uderza w Sorosa. "Skandaliczne"

Aplikacja, która pomaga nielegalnym imigrantom unikać ścigających ich władz federalnych - to nowy wynalazek w Stanach Zjednoczonych. Zdaniem tamtejszej telewizji FOX stoi za nią miliarder George Soros.

placken
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 05.05.2018, 07:24:49
  • 42
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    polityka
mariadab
mariadab 05.05.2018, 13:38:04
  • -4
Konkurs! Czy istnieje na świecie cokolwiek o finansowanie czego FOX News nie oskarża Sorosa?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

445

Ciało mężczyzny w meksykańskim wąwozie. To polski podróżnik.

Ciało mężczyzny w meksykańskim wąwozie. To polski podróżnik.

Podróżnik rowerzysta znaleziony martwy w Meksyku. Wszystko wskazuje na to że to morderstwo.

konto usunięte
z
fakt.pl
dodany: 04.05.2018, 12:19:03
  • 105
  • #
    swiat
  • #
    polska
  • #
    wykop
  • #
    podroze
  • #
    rower
  • #
    meksyk
mariadab
mariadab 05.05.2018, 01:12:41
  • 0
@r3pr3z3nt: Litości. Prawdopodobieństwo bycia ofiarą zabójstwa w Meksyku jest bliskie zeru. Oto dane dla Amerykanów (próba 10 milionów). Ogólne prawdopodobieństwo to 0.0016799%. 92% z tych morderstw ma miejsce przy granicy z USA. Pewnie większość z nich to Amerykanie, którzy w Meksyku niekoniecznie zajmowali się podróżowaniem. Mimo wszystko nawet jak jesteś narkotykowym dilerem to na 99.9994311% nikt cię nie zabije. A jeśli jeśli oddalisz się od granicy z USA, to prawdopodobieństwo

1503

Amerykańska Akademia Filmowa wyrzuca Polańskiego i Cosby'ego

Amerykańska Akademia Filmowa wyrzuca Polańskiego i Cosby'ego

Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej zdecydowała o wykluczeniu Romana Polańskiego i Billa Coby'ego - podała telewizja ABC News.

plackojad
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 03.05.2018, 18:33:48
  • 189
  • #
    swiat
  • #
    film
  • #
    kultura
mariadab
mariadab 03.05.2018, 20:16:58
  • -17
@HoracyBezPracy: i przede wszystkim nie zdobył Oscara, więc trudno byłoby go wyrzucić z czegoś w czym nie jest.

562

Kto stworzył teorię Wielkiego Wybuchu? Katolicki ksiądz!

Kto stworzył teorię Wielkiego Wybuchu? Katolicki ksiądz!

Warta przypomnienia historia ks. Georgesa Lemaître. Często na wykopie można przeczytać posty pewnej grupy ludzi o tym jacy wierzący nie są tępi a świata nie stworzył "dziadek w chmurakach" tylko powstał przez Wielki Wybuch. Zapominają przy tym, że teoria ta została stworzona przez księdza...

konto usunięte
z
pl.aleteia.org
dodany: 01.05.2018, 13:57:16
  • 254
  • #
    nauka
  • #
    wiara
  • #
    katolicyzm
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    4konserwy
  • #
    mikromodlitwa
mariadab
mariadab 02.05.2018, 07:05:09
  • -2
@Hans_Landa: Tylko stoją naprzeciw siebie. Podstawą religii jest (rzekoma) wiedza, a fundamentem nauki przyznanie do niewiedzy. Można wierzyć w coś (boga, latające jednorożce czy płaską ziemię). Problem pojawia się kiedy wiara zamienia się w ślepe podążanie za swoimi wierzeniami. Tym jest właśnie religia. Natomiast nauka to pokora i dążenie do prawdy.
mariadab
mariadab 02.05.2018, 07:26:58
  • -3
@DisasterMaster: Zacznijmy od tego, że nauka nie zajmuje się tylko poznawaniem świata fizycznego. Nauka opiera się na dowodach, a religia na wierzeniach. To różnica jak pomiędzy sądem ludowym bazującym na emocjach czy wierzeniach, a sądem zawodowym orzekającym na podstawie dowodów. Doskonałym przykładem są na przykład procesy czarownic. Nauka (sąd zawodowy) musi najpierw dowiedzieć się czym są czasy, czy w ogóle istnieją i czy są szkodliwe. Religii (sąd ludowy) wystarczy, to
mariadab
mariadab 02.05.2018, 07:34:18
  • -3
@DisasterMaster: Nic takiego nie napisałem.
mariadab
mariadab 02.05.2018, 07:38:58
  • -3
@DisasterMaster: Nie jest. Nie napisałem, że "W jaki sposób fakt że nauka opiera się na dowodach a religia na wierzeniach, przeczy temu że nauka zajmuje się tylko poznawaniem świata fizycznego?". Połączyłeś ze sobą dwa niezwiązane ze sobą zdania.
mariadab
mariadab 02.05.2018, 07:56:36
  • -3
@DisasterMaster: Znowu kręcisz. Nie napisałem, że nauka nie zajmuje się badaniem świata fizycznego. Napisałem, że nauka nie zajmuje się tylko światem fizycznym. Nauka zajmuje się wszystkim, także tym co nie jest fizyczne: psychologią, religiami czy badaniem snu.

Nauka i religie stoją naprzeciw siebie, bo religia opiera się właśnie na zabobonach (część religii odrzuciła posądzanie o czary, ale pozostały inne bzdury), a nauka na udowodnionej prawdzie. Tego nie da się pogodzić,
mariadab
mariadab 02.05.2018, 08:49:39
  • 0
ale ludzie, ich zachowania, wierzenia, zachowania są częścią świata fizycznego.


@DisasterMaster: Nie są. Wierzenia nie podlegają ani fundamentalnym prawom fizyki klasycznej, ani fizyki kwantowej.

Jeszcze jakby kościół głosił że ziemia powstała 6k lat temu albo że ewolucja to kłamstwo, ale kościół nic takiego nie mówi.


Tak właśnie jest. Kościół oficjalnie uznał część teorii ewolucji dopiero 1996 roku, ale w praktyce jest mocno podzielony właśnie ze względu na zabobony na których
mariadab
mariadab 02.05.2018, 11:10:38
  • 0
Jednakże jeśli udowodnisz że jakieś wierzenia czy jakiekolwiek inne zachowanie ludzi nie jest zgodne z prawami fizyki kwantowej, to myślę że spokojnie mógłbyś startować po nobla.


To ty twierdziłeś, że wierzenia są częścią świata fizycznego. Zatem to tobie należy się ewentualny model jeśli potrafisz udowodnić swoje twierdzenie.

Jak coś to ty gadasz idiotyzmy. Kościół katolicki wyraźnie mówi że religia nie stara się wyjaśnić jak powstał świat bo jest to zadanie nauki. Według katolickiej interpretacji
mariadab
mariadab 02.05.2018, 12:12:22
  • 0
Nie potrafię, i raczej nikt nie potrafi. Wszystko co odbieramy przechodzi przez nasze zmysły, więc nie da się udowodnić że świat nie powstał w ostatni czwartek w matrixie razem z wiarą i wszystkimi wspomnieniami dzięki sile nie z tego świata. Jednakże twierdzę że wszystkie wierzenia są częścią świata fizycznego i powstały tylko i wyłącznie z powodu ludzkiego umysłu który wszędzie szuka sensu i jest ograniczony przez świat fizyczny. Jest to po prostu
mariadab
mariadab 02.05.2018, 15:54:18
  • 0
Rozumiem że jesteś ateistą, ale nie musisz w co trzecim zdaniu podkreślać że wierzysz że Bóg nie istnieje.


@DisasterMaster: Nie wierzę, że rzekomy bóg nie istnieje. To jest fakt, który potrafię udowodnić, nie ma to żadnego związku z wiarą. Poza tym nic nie podkreślam, po prostu opisuję świat zgodnie z rzeczywistością.
mariadab
mariadab 02.05.2018, 17:28:07
  • -2
@DisasterMaster: Nie potrafię udowodnić, że rzekomy latający potwór spaghetti nie istnieje. Natomiast już udowodniłem, że rzekomy bóg jest fikcją, wystarczyło dokładnie czytać to co napisałem. Specjalnie dla ciebie powtórzę. Zgodnie z zabobonem rzekomy bóg jest wszechmogący i dobry. Tymczasem nie powstrzymuje tsunami, które w kilka chwil zabija ćwierć miliona osób (i podobnych zdarzeń, które zabił miliony osób).. Zatem (zakładając przez chwilę że coś takiego jak bóg w ogóle istnieje) nie
mariadab
mariadab 02.05.2018, 18:49:31
  • 0
Wiemy tylko tyle że jest dobry


@DisasterMaster: A skąd to rzekomo wiemy? Przecież to bzdura. Co jest dobrego w tym, że coś co jest w stanie powstrzymać śmierć milionów ludzi tego nie robi??? Hitler też według ciebie był dobry??? Może przysłał go rzekomy bóg???

wierząc w niego i będąc dobrym człowiekiem, będziesz
mariadab
mariadab 02.05.2018, 23:01:37
  • 0
A skąd to rzekomo wiemy?

@mariadab: Z opisu Boga.


To tak samo jak z Hitlerem, On też się opisywał jako dobry, są inni ludzie którzy opisują go jako dobrego. Zatem może jednak wiemy, że był dobry?

Tego nie wiemy i nie mamy jak się dowiedzieć

585

Stacja kolejowa w San Francisco, tłum naćpanych ludzkich wraków

Stacja kolejowa w San Francisco, tłum naćpanych ludzkich wraków

wolna Ameryka, trochę inna niż w hollywoodzkich filmach

dbc4razy
z
youtube.com
dodany: 02.05.2018, 12:03:49
  • 233
  • #
    swiat
  • #
    cpuny
  • #
    ameryka
mariadab
mariadab 02.05.2018, 17:51:12
  • -3
@lonegamedev: Raczej ciągną tam gdzie jest dużo ciężko i wydajnie pracujących ludzi. Jak mają na kimś żerować, to łatwiej na lewakach z SF niż prawakach z Anchorage którzy nie słyną z ciężkiej pracy i o wiele częściej w ogóle nie pracują.
mariadab
mariadab 02.05.2018, 18:13:45
  • -2
@lonegamedev: Z całym szacunkiem, ale Detroit nigdy nie było miastem bogatych. Była tam praca i można było zarobić lepiej niż na kasie w Walmarcie, ale nie ma porównania z SF. Zresztą Detroit nie upadł przez zasiłki. Jeśli już to przez zasiłki dla biznesu, a nie dla ludzi. Twoja teoria cyklu też jest błędna co wieloletni sukces i ciągły wzrost takich miast jak SF, NYC, Boston czy Seattle wyraźnie pokazuje. Z
mariadab
mariadab 02.05.2018, 18:53:33
  • -5
@YouCanCallMeBillieGates: Gdybyś znał amerykańskie prawo to byś wiedział, że kluczowe dla prowadzonej polityki społecznej i praw pracowniczych są stany, a nie miasta. Nie jest też prawdą twoja sugestia, że Detroit upadło przez związki zawodowe.

Statusu i bogactwa nie traci się z dnia na dzień, tylko jakimś cudem amerykańskie lewackie miasta mają historię ciągłego wzrostu, a prawackim co jakiś czas zdarza się upadek. Ale to pewnie przypadek lub masz na to

369

Prawy do lewego, lewy do prawego - tak się tworzy antypolską narrację

Prawy do lewego, lewy do prawego - tak się tworzy antypolską narrację

Barbara Engelking (ta od "dla Polaka śmierć to śmierć; dla Żyda to była tragedia") oraz Jan Grabowski w swoich popisowych rolach. Dlaczego do takich programów nie zaprasza się osób o odmiennym punkcie widzenia, jak np. Ewa Kurek czy Leszek Żebrowski?

nanawacin1
z
polsatnews.pl
dodany: 30.04.2018, 09:23:01
  • 145
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    zydzi
  • #
    polityka
mariadab
mariadab 01.05.2018, 09:29:38
  • -15
@allladino: Nie zaprasza się, bo o faktach się nie dyskutuje. Do programu o matematyce mają być zapraszani goście, którzy twierdzą, że 2+2=5? Bo mają odmienny punkt widzenia?
mariadab
mariadab 01.05.2018, 10:29:25
  • -5
@imateapot: Naprawdę oczekujesz dyskusji na temat wyniku działania 2+2???
mariadab
mariadab 01.05.2018, 11:07:44
  • -3
@imateapot: Tylko udział Polaków w Holokauście nie jest kontrowersyjny. Ewentualnie jest tak samo kontrowersyjny jak wynik działania 2+2 lub to, że Ziemia jest sferą.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 11:42:50
  • -2
@imateapot: Jest kontrowersyjny, bo co? Bo ci się tak wydaje? Bo masz w związku z tym kompleksy?
mariadab
mariadab 01.05.2018, 11:58:53
  • -2
@imateapot: HAHAHAHAHA Co ma piernik do wiatraka? Używając twojej idiotycznej logiki teza jakoby byli Polacy, którzy współpracowali z komunistami jest kontrowersyjna ponieważ miliony Polaków były w Solidarności.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 12:12:21
  • -2
@imateapot: Miło że próbujesz mnie edukować odnośnie rzeczy, które nie mają żadnego związku z tematem. Odwdzięczę się: jest też różnica pomiędzy koniem, a chomikiem.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 13:15:51
  • -3
@imateapot: Zanim postanowisz napisać kolejną bzdurę proponuję potrenować czytanie ze zrozumieniem, bo coś słabo ci idzie.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 18:55:01
  • -3
@dnasstorm: Nie, potrenuj czytanie ze zrozumieniem. Moim zdaniem to źle, że Polacy uczestniczyli w Holokauście.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 18:57:29
  • -3
@imateapot: Wolę nudność niż bycie odchodem wydzielanym przez odbyt. Może twoja sytuacja jest ciekawsza, ale z drugiej strony nie ma czego zazdrościć.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 20:14:06
  • -2
@dnasstorm: Też. Historia nie jest zero-jedynkowa.

70

Była dziewczyna oskarża Jurasa o pobicie! Sportowiec wydał już oświadczenie

Była dziewczyna oskarża Jurasa o pobicie! Sportowiec wydał już oświadczenie

Była partnerka legendy polskiego MMA Łukasza Jurasa Jurkowskiego oskarżyła go w mediach społecznościowych o pobicie

vrakes
z
sport.radiozet.pl
dodany: 30.04.2018, 20:55:23
  • 57
  • #
    sport
  • #
    mma
  • #
    ksw
  • #
    juras
  • #
    sportywalki
  • #
    legia
mariadab
mariadab 01.05.2018, 08:36:23
  • -18
@areczekdareczek: Kodeks Hammurabiego był modny jakieś 4 tysiące lat temu. Od tego czasu ludzkość przeszła długą drogą. Warto abyś podgonił, bo mam opóźnienie cywilizacyjne.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 09:30:39
  • -13
@Pantokrator: Tak. Jak masz jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości to z chęcią ci wszystko wyjaśnię, najwidoczniej masz jakieś braki.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 10:30:43
  • -10
@Rv0000: Przykre, że nie dostrzegasz swoich ułomności jednocześnie fałszywie oskarżając innych. Nie zachowuj się jak ludzkie g---o.
mariadab
mariadab 01.05.2018, 15:22:27
  • -2
@Acquaintance: Jak tylko podasz mi hasło do swojego konta, to jest od razu usunę. Nie ma żadnego problemu, z chęcią pomogę. Choć trochę dziwne, że nie potrafisz wykonać tak prostej czynności.

493

Reporterzy powiesili flagę Izraela w Berlinie i Monachium.

Reporterzy powiesili flagę Izraela w Berlinie i Monachium.

Dziennikarze B.Z. Berlin postanowili przeprowadzić eksperyment, w ramach którego umieścili izraelską flagę w ruchliwych miejscach dużych niemieckich miast. W obu przypadkach narodowy symbol został zbezczeszczony.

Buben123
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.04.2018, 10:24:37
  • 178
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    izrael
  • #
    ciekawostki
  • #
    wykop
mariadab
mariadab 30.04.2018, 13:47:49
  • 5
@mike100: Ten "eksperyment" strasznie bez sensu.

Pierwsza z flag została położona na berlińskiej stacji metra


Gdyby położyć na stacji metra kawałek obrusu, to by nie przetrwał w żadnym miejscu na świecie. Równie dobrze można położyć a ulicy $100 i "udowodnić", że Niemcy to złodzieje.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >

M D

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.01.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.10.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking