Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko205
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
marcpol
Profil firmowy

marcpol

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10052
  • Znaleziska 183
  • Mikroblog 9869
  • Obserwujący 699
  • Obserwowane 21
wyjalowiony
wyjalowiony
01.12.2025, 16:23:46
  • 0
Cześć Mirki,

mam kredyt w #millennium i już od dłuższego czasu wkurza mnie fakt że pieniądze na ratę blokują dzień przed terminem spłaty (w sumie to nie wiem jakie jest tego wytłumaczenie), ale księgują spłatę raty dopiero wieczorem w dzień z umowy. O ile nie boli mnie to specjalnie bo nie mam wysokiej raty i z kasą jest ok, to wkurza że przez to nie idzie u nich nadpłacać na poczet
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 01.12.2025, 19:58:59 via Wykop
  • 2
wkurza że przez to nie idzie u nich nadpłacać na poczet samego kapitału, bo na drugi dzień już są naliczone odsetki za następny dzień


@wyjalowiony: Millennium przy nadpłacie odejmuje od kwoty nadpłaty odsetki, które zostały naliczone od daty płatności ostatniej raty. Zakładając, że naliczone odsetki to 100 zł, a Ty nadpłacasz kwotą 300 zł to na nadpłatę kapitału zostanie zaksięgowane 200 zł. W kolejnej racie odsetki będą jednak pomniejszone o
  • Odpowiedz
sprynek
sprynek
27.11.2025, 15:16:49
  • 0
Gdzie aktualnie najlepsze warunki #kredythipoteczny na kwotę 1kk przy wkładzie własnym 40%? Dodatkowo będą duże i regularne nadpłaty, zatem zależy mi na łatwości nadpłacenia bez prowizji.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 28.11.2025, 16:00:08 via Wykop
  • 0
Gdzie aktualnie najlepsze warunki #kredythipoteczny na kwotę 1kk przy wkładzie własnym 40%? Dodatkowo będą duże i regularne nadpłaty, zatem zależy mi na łatwości nadpłacenia bez prowizji.


@sprynek: Przy tym wkładzie własnym atrakcyjna będzie oferta banku Millennium. Od poniedziałku oprocentowanie będzie wynosiło 5,73% (czasowo stałe). Brak prowizji za udzielenie kredytu i wcześniejszą spłatę już od pierwszego dnia.

Wazne: NIE MOW, ze bedziesz duzo
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 01.12.2025, 19:38:57 via Wykop
  • 1
@marcpol: a które nie pobierają opłaty przy zmiennym?


@sprynek: Alior, City, PKO BP, Velo, ING, BPS, mBank (tutaj brak prowizji za nadpłaty, ale jest za całkowitą spłatę w ciągu pierwszych 3 lat).
  • Odpowiedz
ZielonyKierowca
ZielonyKierowca
ZielonyKierowca
27.11.2025, 18:21:02
  • 1
Jako że nie mam własnego doświadczenia to poszukałem na internecie ile kosztuje roczne utrzymanie auta (tj. paliwo, naprawy, przeglądy, oc, jakieś pierdoły). Najwięcej odpowiedzi można sprowadzić do zależości 1zł/km. Czyli jeżeli będę robić 10tys km rocznie to 10tys zł wydam. To jest 833 zł miesięcznie.

Moja zdolność wynosi 1M kiedy bym nie miał auta. Kiedy wpisuję tę kwote 833 pln w rubryce kosztów finansowych to zdolność spada do 900k. Masakra jak
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 28.11.2025, 16:04:28 via Wykop
  • 0
Czyli posiadanie auta powoduje, że jestem 100 koła w plecy na zdolności,


@ZielonyKierowca: Posiadanie samochodu nie ma wpływu na zdolność kredytową.

Banki nie weryfikują czy wnioskujący o kredyt posiada auto. Nie wynika to także z dokumentów wymaganych przez banki - dzisiaj większość nie wymaga wyciągów z konta. Wystarczają potwierdzenia wpływów
  • Odpowiedz
tadeusz-rydzyk123
tadeusz-rydzyk123
28.11.2025, 08:32:38
  • 3
#nieruchomosci
Czy jest sens brać kredyt hipoteczny z rodzicami gdy rodzice byliby jako poręczyciele ? (rodzice po 50)
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 28.11.2025, 15:34:24 via Wykop
  • 0
Z tego co mi wiadomo, to poręczycieli nie stosuje się obecnie przy hipotekach.


@DiMaria: Zgadza się.

@Ademu Pytałem się chata gpt że to by wyglądało by tak że to ja płaciłbym kredyt a rodzice jako poręczyciele
  • Odpowiedz
atpr
atpr
atpr
28.11.2025, 13:12:46
  • 0
Gdzie moge na szybko pozyczyc okolo 30.000 tak aby to splacic za 1-3 miesiace jak najmniejszym kosztem (niskie RRSO) / darmowa wczesniejsza splata / odroczone raty

#pytaniedoeksperta #finanse #pieniadze #kiciochpyta #kredyt
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 28.11.2025, 15:17:47 via Wykop
  • 1
Gdzie moge na szybko pozyczyc okolo 30.000 tak aby to splacic za 1-3 miesiace jak najmniejszym kosztem (niskie RRSO) / darmowa wczesniejsza splata / odroczone raty


@atpr: Przy tej kwocie i okresie kredytowania różnice między bankami będą małe. W przypadku oprocentowania 8% suma odsetek za 3 miesiące to około 400 zł. Przy oprocentowaniu 10% jest to 500 zł.
  • Odpowiedz
excelfinance
excelfinance
excelfinance
27.11.2025, 11:07:20
  • 0
Potrzebuje żeby bank zwolnił niewielki fragment kilka m2 działki (już poza ogrodzeniem) z hipoteki. Czy to standardowa praktyka że chcą ode mnie m.in. świadectow charakterystyki energetycznej? Dom był odebrany na początku 2022 wiec mam tlyko w projekcie "Projektowaną charakterystyke energetyczną" ale jako takiego świadectwa charakterystiki energetycznej nie mam. W ogóle nie rozumiem po co do takiej sprawy im takie dokuemnty.

Czy ktoś wie czy to jest standardowa praktyka i czy ewentualnie wystarczy
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 28.11.2025, 09:45:56 via Wykop
  • 2
Czy to standardowa praktyka że chcą ode mnie m.in. świadectow charakterystyki energetycznej?


@excelfinance: Tak, to standardowa praktyka. Obecnie coraz więcej banków w swoich listach dokumentów wymaga świadectwa charakterystyki energetycznej.

Zmiany dotyczące przedmiotu zabezpieczenia mogą wymagać ponownej procedury, analizy, podobnej jak przy udzielaniu
  • Odpowiedz
ly000
ly000
27.11.2025, 02:02:28
  • 0
Kupując nieruchomość, kto zwykle zajmuje się takimi formalnościami jak wypis z rejestru gruntów i budynków? Kupujący czy sprzedający? Zdaje się że kupujący też może się tym zająć, bo ma w tym interes prawny, więc powinni mu wydać, ale jaka jest praktyka? Analogicznie praktyką jest, że kupujący opłaca notariusza.
#budujzwykopem #dom #mieszkanie #nieruchomosci #dzialka
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 27.11.2025, 09:33:36 via Wykop
  • 1
Zdaje się że kupujący też może się tym zająć, bo ma w tym interes prawny,


@ly000: Nie ma. Zainteresowany nabyciem nieruchomości ma interes faktyczny. Interes prawny wynika z norm prawa.

Analogicznie praktyką jest, że kupujący opłaca notariusza


@ly000: Zwyczajowo tak jest, nie ma jednak przeszkód, aby to sprzedający opłacił taksę.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 28.11.2025, 09:33:47 via Wykop
  • 1
@marcpol: Przecież notariusz jest w takim wypadku wkalkulowany w cenę nieruchomości, zatem i tak kupujący płaci :)


@projektant_doktorant: Jasne, można to tak rozumieć. Trzeba jednak zauważyć, że ograniczona jest tylko maksymalna kwota taksy notarialnej. Strony mogą mieć dostępny zupełnie inny koszt tej opłaty.

Pisząc o tym, że sprzedający może opłacić taksę miałem na myśli to, że nie ma formalnych przeszkód do takiego działania. Autor poruszał tę kwestię jako
  • Odpowiedz
xGrahir
xGrahir
26.11.2025, 15:46:23
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 27.11.2025, 09:54:50 via Wykop
  • 0
Zastanawiam się na ile legalne jest wciskanie przez bank dodatkowego ubezpieczenia na życie do kredytu jako gwarant udzielenia tego kredytu.


@xGrahir: Jest to legalne. Wspomina o tym w artykule 9, ustęp 2 Ustawa o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami"

"2. Kredytodawca może wymagać od konsumenta zawarcia lub posiadania umowy ubezpieczenia dotyczącej umowy o kredyt hipoteczny lub przelewu wierzytelności z tej umowy ubezpieczenia na kredytodawcę, informując jednocześnie konsumenta o możliwości wyboru oferty
  • Odpowiedz
HoroLive
HoroLive
24.11.2025, 12:13:53
  • 0
Jak zarabiam 4000 zł. Mam 30k kredytu jeszcze, rata ok. 700zł. To mam szanse otrzymać kredyt hipoteczny na ok. 120 tys? Czy raczej 0 szans? Mam 30 tys wkladu wlasnego #kredythipoteczny #nieruchomosci
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 24.11.2025, 12:31:43 via Wykop
  • 1
@HoroLive: Przeliczyłem i jest szansa na otrzymanie takiego kredytu.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 24.11.2025, 12:46:47 via Wykop
  • 2
@HoroLive: Zajmuję się kredytami hipotecznymi zawodowo, więc przeliczyłem bezpośrednio w systemie banku (w tym przypadku ING i zdolność to około 143 000 zł).

Samodzielnie możesz obliczyć zdolność korzystając z systemu mBanku, nie trzeba podawać danych osobowych https://form.mbank.pl/app/khs/index.htm
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 24.11.2025, 12:49:11 via Wykop
  • 1
@HoroLive: W tym przypadku zdolność jest mocno obniżona przez wysokość aktualnej raty. Jeśli posiadany kredyt gotówkowy da się nadpłacać tak, aby rata spadała to zdolność będzie rosła. Sama kwota pozostała do spłaty nie ma dużego znaczenia.

Możesz też rozważyć całkowitą spłatę kredytu gotówkowego i skorzystanie z programu Rodzinny kredyt mieszkaniowy. Pozwala to na uzyskanie kredytu bez wkładu własnego. Jednym z wymogów jest brak posiadania obecnie i w przeszłości nieruchomości mieszkalnej.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 24.11.2025, 13:00:31 via Wykop
  • 0
@HoroLive: W takim przypadku RKM odpada.
  • Odpowiedz
Piotr9090
Piotr9090
Piotr9090
23.11.2025, 17:10:41
  • 1
Proszę o podpowiedź:
1) czy jak wezmę kredyt na 30 lat i będę go nadpłacać 500 zł miesięcznie, co spowoduje że miesięczna spłata kapitału będzie taka sama jak przy kredycie na 15 lat. Czy w ostatecznym rozrachunku całkowity koszt kredytu będzie podobny?

2) lepsze oprocentowanie zmienne czy stałe przy okresie 30 lub 15 lat i kredycie 200k?

#kredythipoteczny #kredyt #kredyty #nieruchomosci #deweloperka
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 24.11.2025, 09:25:27 via Wykop
  • 2
1) czy jak wezmę kredyt na 30 lat i będę go nadpłacać 500 zł miesięcznie, co spowoduje że miesięczna spłata kapitału będzie taka sama jak przy kredycie na 15 lat. Czy w ostatecznym rozrachunku całkowity koszt kredytu będzie podobny?


@Piotr9090: Tak. Jeśli kapitał będzie spłacany w taki sam sposób to koszt kredytu będzie identyczny. Możesz to też policzyć w moim kalkulatorze wybierając opcję nadpłaty co miesiąc i zmniejszania raty wraz
  • Odpowiedz
Dinozaurrr
Dinozaurrr
23.11.2025, 16:17:49
  • 0
Cześć, deweloper wpisal date platnosci transz
za ukończone etapy 7 dni po podpisaniu umowy deweloperskiej. Dostałem już wstępna decyzję kredytową. Czy realnym jest w te 7 dni po podpisaniu umowy deweloperskiej uruchomić kredyt w banku i zapłacić te transze? Ile bankowi zajmuje wypłacenie tych pieniędzy? Miał ktoś taka sytuację?

#kredythipoteczny
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 24.11.2025, 09:17:16 via Wykop
  • 0
@Dinozaurrr: Jaki to bank?

7 dni to bardzo krótki termin. Jest szansa, aby zdążyć, ale nie w każdym banku. Czasami termin samej wypłaty kredytu to nawet 7 dni roboczych. W Twoim przypadku jest jeszcze wydanie decyzji ostatecznej, podpisanie umowy z bankiem, spełnienie warunków do wypłaty (może to być na przykład cesja wierzytelności z umowy deweloperskiej).

Z drugiej strony opóźnienie w płatności zwykle nie ma żadnych konsekwencji. Najlepiej jednak wydłużyć termin
  • Odpowiedz
meehow69
meehow69
meehow69
24.11.2025, 08:18:00
  • 0
Czesc Mirasy, pytanko mam, moze mi podpowiecie zanim pofatyguje sie z tym do banku.

Chce splacic kredyt hipoteczny w Millennium. Dzien splaty raty mam 20. dnia miesiaca.
Z tego co widze w aplikacji to aby splacic calosc to musze isc do oddzialu... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Czy ma znaczenie ktorego dnia miesiaca to zrobie?
Rozumiem, ze gdy robi sie nadplate to ma to znaczenie bo odsetki codziennie rosna, wiec jakbym poszedl 19.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 24.11.2025, 08:24:46 via Wykop
  • 2
Czy ma znaczenie ktorego dnia miesiaca to zrobie?


@meehow69: Tak. Im wcześniej spłacisz cały kredyt, tym mniej odsetek zapłacisz - są one naliczane codziennie.
  • Odpowiedz
tashiell
tashiell
tashiell
18.11.2025, 16:34:46
  • 0
Hej mam ogromny problem.
Jak byłem nieco młodszy kupowałem duzo rzeczy na raty 0% i nie zdawałem sobie do końca sprawy, że powinienem spłacać wszystko na tip-top, więc dość często pojawiało się jakieś opóźnienie od 1 do np. 5 dni, nie mniej wszystko spłacałem, wszystko spłaciłem i nie mam nic do spłaty, te moje zapominalstwo zdarzało się na 2021 i 2023 rok. Czasem spłacałem w terminie, czasem tak jak mówiłem, po terminie.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 18.11.2025, 16:44:28 via Wykop
  • 1
Dowiedziałem się, że można cofnąć te zgody na przetwarzanie do biku co też oczywiście dziś rano zrobiłem ale trochę się obawiam, że nie zdążą mi tego wyczyścić do momentu weryfikacji przez analityka.


@tashiell: W przypadku kredytu hipotecznego problematyczne są zobowiązania z opóźnieniem dłuższym niż 30 dni i jednocześnie większym niż 200 zł.

Zgody na przetwarzanie danych nie będziesz mógł wycofać jeśli opóźnienie było dłuższe niż 60 dni i upłynęło 30
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 18.11.2025, 17:37:10 via Wykop
  • 1
@tashiell: Niewiele więcej teraz możesz zrobić. Pobierz swój raport BIK i wyślij swojemu doradcy. Jeśli w umowie występuje zadatek to zdecydowanie warto zadbać o postanowienia o jego zwrocie w przypadku odmowy udzielenia kredytu.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 20.11.2025, 15:23:28 via Wykop
  • 0
@marcpol: Generalnie to termin podpisania przyrzeczonej umowy mam do 31.12, czy w ponad miesiąc mi się nie uda tego odkręcić?


@tashiell: To bardzo krótki termin, zwłaszcza, że grudzień jest "krótszym" miesiącem.

Nie widziałem Twojego raportu BIK, ale być może sytuacja nie jest tak zła jak myślisz. Najlepiej będzie jeśli skonsultujesz sytuację ze swoim doradcą. Ponownie też dodam, że warto w umowie przedwstępnej dodać postanowienia
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 21.11.2025, 14:31:46 via Wykop
  • 0
Ogólnie to mam 2 opóźnienia powyżej 30 dni (prawdopodobnie 34 dni) na kwotę 1 zł i 2 zł. Reszta delikatne obsuwy na dość małe kwoty.


@tashiell: W takim przypadku wygląda to znacznie lepiej. Nie spodziewałbym się, aby uniemożliwiło to uzyskanie kredytu hipotecznego.
  • Odpowiedz
przecietnyczlowiek
przecietnyczlowiek
przecietnyczlowiek
20.11.2025, 10:13:42
  • 0
Dlaczego kredytobiorcy się jeszcze nie burzą o to, że nie można refinansować kredytu na stałej stopie kredytem na zmiennej stopie? Stópki za mało spadły?
Przecież to wygląda dokładnie tak:
1. Masz kredyt na stałej stopie
2. Stopy spadają i obecnie wibor + marża są niższe niż twoja stała stopa
3. Masz przecież zdolnośc więc wpadasz na pomysł, że złożysz wniosek o refinansowanie kredytu do innego. Bierzesz zmienną bo spodziewasz się dalszego luzowania.
4. Inny bank mówi nie
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 20.11.2025, 15:36:36 via Wykop
  • 0
Dlaczego kredytobiorcy się jeszcze nie burzą o to, że nie można refinansować kredytu na stałej stopie kredytem na zmiennej stopie?


@przecietnyczlowiek: Jest to szczególnie nieuczciwe wobec osób, które wybrały stałe oprocentowanie w czasie, gdy takich ograniczeń nie było.

Aktualnie nie jest to niekorzystne dla portfeli kredytobiorców - stałe oprocentowania są ciągle niższe od oprocentowania zmiennego. Prawdopodobnie dlatego nie budzi to społecznego niezadowolenia. Oczywiście możliwe jest, że sytuacja w przyszłości ulegnie
marcpol - >Dlaczego kredytobiorcy się jeszcze nie burzą o to, że nie można refinansow...

źródło: 5903980d2d818a-948-701-0-0-1148-850

Pobierz
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 21.11.2025, 14:30:11 via Wykop
  • 0
@marcpol: Jak ktoś brał w lipcu 24 zgodnie z Twoim wykresem, to ma wyższe stałe.


@kemek: Zgadza się, ale też tak jak napisałeś można refinansować na stałe i jest ono w nowych ofertach ciągle niższe od zmiennego.

Przy oprocentowaniu zmiennym warto też zwrócić uwagę na różnice między nowymi ofertami, a czasem aktualizacji oprocentowania już udzielonych kredytów. W przypadku banków stosujących WIBOR 6M zmiana oprocentowania może trwać nawet pół
  • Odpowiedz
mariusz_and
mariusz_and
18.11.2025, 17:00:39
  • 1
Kupował ktoś mieszkanie własnościowe spółdzielcze bez księgi wieczystej, czym to różni się od własnościowego na co uważać żeby nie w--------ć się w jakieś problemy?

#mieszkanie #mieszkania #nieruchomosci
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 18.11.2025, 17:35:18 via Wykop
  • 2
w skrajnych przypadkach spółdzielnia może obciążyć takie mieszkanie hipoteką jeśli ma długi etc


@Reymont: Identycznie jest w przypadku odrębnej własności.

Tym sie rozni, ze nie sprawdzisz czy mieszkanie jest np. Zadluzone, bo ksiegi
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 18.11.2025, 17:50:38 via Wykop
  • 0
Przepraszam bardzo, kolega się szaleju najadł?


@PanKapibara: W przypadku odrębnej własności wspólnota mieszkaniowa może jako wierzyciel zabezpieczyć swoje roszczenia hipoteką przymusową. Wymagany jest do tego tytuł wykonawczy lub inny dokument wymieniony w Ustawie o księgach wieczystych i hipotece.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 21.11.2025, 14:24:16 via Wykop
  • 1
no to oczywiście prawda, ale to chyba nie zrozumiałeś, o czym pisze @Reymont


@PanKapibara: Wygląda na to, że obaj pisaliśmy o czymś innym niż @Reymont

Przykład rugów spółdzielczych i WSM to działalność przestępcza. Osoby zamieszane zostały skazane
  • Odpowiedz
KochamJescKisiel
KochamJescKisiel
20.11.2025, 10:03:45
  • 0
Drodzy znawcy #kredythipoteczny - jak mam w pocztowym teraz oprocentowanie 5.99%, to jest sens coś z tym robić, szukać refinansowania? Zostało mi około 300k do spłaty i 14 lat.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 20.11.2025, 15:20:52 via Wykop
  • 2
oprocentowanie 5.99%, to jest sens coś z tym robić, szukać refinansowania?


@KochamJescKisiel: Zdecydowanie nie warto. Możesz obecnie uzyskać oprocentowanie 5.9%. Poniesiesz przy tym co najmniej kilkaset złotych kosztów refinansowania. To zbyt mała różnica, aby było warto poświęcać na to czas.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 21.11.2025, 12:41:28 via Wykop
  • 0
@strazak-sam: Tak, w takim przypadku warto refinansować kredyt. Różnicę możesz obliczyć korzystając z mojego kalkulatora https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-refinansowania/
  • Odpowiedz
toord
toord
toord
15.11.2025, 11:15:39
  • 0
Czy jest tu ktoś od kredytów hipotecznych?
Za kilka dni będę wysyłać do banku zapytania o kredyt na mieszkanie przy zarobkach 8k netto. Mam też raty ok. 150 złoty za telefon a kilka dni temu spłaciłem inne raty za które płaciłem 519 zł miesięcznie. Dowiedziałem się, że 11 listopada te raty na 519 zostały już zamknięte w banku. Kredytu chcę wziąc 500k.

Czy z powodu tych rat może być jakiś problem uzyskania
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 18.11.2025, 10:03:30 via Wykop
  • 0
@toord: Banki mają 7 dni na przekazanie danych do BIK, a ten kolejnych 7 na ich aktualizację. W praktyce zwykle dzieje się to szybciej.

Zdolność kredytową możesz oszacować bez podawania danych osobowych korzystając z kalkulatora mBanku https://form.mbank.pl/app/khs/index.htm
  • Odpowiedz
Ksiaze_igthorn
Ksiaze_igthorn
Ksiaze_igthorn
16.11.2025, 19:23:21
  • 0
#kredythipoteczny kredyt zaciągnięty w tym roku na 297k spłacone 10 tys, raty stałe oprocentowanie 6,71 czekać czy już szukać refinansu ?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 18.11.2025, 09:33:36 via Wykop
  • 0
@Ksiaze_igthorn: Możesz to samodzielnie policzyć korzystając z mojego kalkulatora https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-refinansowania/
  • Odpowiedz
Swiezak__93przyszlyAlpha
Swiezak__93przyszlyAlpha
Swiezak__93przyszlyAlpha
16.11.2025, 14:45:40
  • 1
Mam pytanie, jeśli biorę kredyt na zakup nieruchomości za 500 000 zł i mam 20% wkładu własnego, to czy bank będzie liczył moją zdolność kredytową na pełne 500 000 zł, czy tylko na kwotę pomniejszoną o wkład własny czyli czy zdolność wymagana wtedy jest na 400000zł?
#kredyt
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 17.11.2025, 18:40:09 via Wykop
  • 1
@Swiezak__93przyszlyAlpha: Kredyt jest udzielany na brakującą kwotę. Jeśli nieruchomość kosztuje 500 000 zł, a wkład własny wynosi 100 000 zł to kredyt zostanie udzielony na kwotę 400 000 zł

500 000 zł
-100 000 zł
---------------
400
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
  • Strona 2 z 10
  • >

Mateusz Marciniak

  • Zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi. Chętnie dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania. Pracuję na terenie całej Polski. Kontakt: pw, strona hipotekabeztajemnic.pl lub 730 534 999
  • Białystok/Warszawa
  • https://hipotekabeztajemnic.pl/

Osiągnięcia

  • VIP
    od 25.04.2023

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 16.05.2018

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 13.02.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 11.04.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking