Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko182
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
marcinsss

marcinsss

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1262
  • Znaleziska 1057
  • Mikroblog 205
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 27

177

Dlaczego wśród zmarłych na COVID-19 jest ok. 30% zaszczepionych? Wyjaśnienie.

Dlaczego wśród zmarłych na COVID-19 jest ok. 30% zaszczepionych? Wyjaśnienie.

Dlaczego wśród osób zmarłych na COVID-19 jest ok. 30% osób zaszczepionych?  Bo musi tak być. To bardzo prosta matematyka, jednak jest to mocno nieintuicyjne. Tabelka poniżej jest czysto teoretyczna, zrobiona na podstawie następujących założeń: 1.  Wyobraźmy sobie chorobę, która w jakiejś,...

marcinsss
z
wykop.pl
dodany: 12.11.2021, 15:18:34
  • 172
  • #
    covid19stats
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 15:38:26
  • -1
@TylkonachwileXXX: Z założeń. Jeżeli bez szczepienia śmiertelność to 10 %, a szczepionka ma 90% skuteczności w ochronie przed zgonem, to znaczy, że umrze 10% z dziesięciu procent. Czyli 1% z zaszczepionych chorych.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 15:43:06
  • 0
@tomasz-saczynski: Moja tabelka jest tylko i wyłącznie teoretyczna i ma wyjaśniać skąd się biorą wysokie odsetki zaszczepionych wśród zmarłych (czy hospitalizowanych - to ten sam mechanizm). Żeby była jak najprostsza, to odrzucam całkowicie aspekt ochrony przed zachorowaniem.

Bawiłem się oczywiście w uwzględnianie tego, że szczepionka chroni przed zachorowaniem, ale efekt końcowy nie różnił się mocno od tego, co jest w tej najprostszej wersji.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 15:49:19
  • 8
@TylkonachwileXXX: To moja tabelka. Czysto teoretyczna, pokazująca coś, czego "na zdrowy rozum" nie widać. Mogę zakładać co chcę. ¯\_(ツ)_/¯ To nie są dane dotyczące COVID-19. Choć z wielu badań wynikało, że skuteczność szczepionek to właśnie ok. 90%, ale to czysty przypadek. :)

Napiszę to, specjalnie dla Ciebie jeszcze raz - to TEORETYCZNA tabelka dla danych, które sobie wymyśliłem pokazująca, że dla szczepionki skutecznej w 90% może być bardzo wysoki
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 15:56:07
  • 1
@mARTin_ZRH: Szczerze? Nie mam pojęcia. Żeby policzyć realną skuteczność szczepionki, to trzeba by uwzględnić mnóstwo parametrów, które mają wpływ na to, że jeden umarł, a drugi nie. Wiek, stan zdrowia, choroby współistniejące itd. Większość tych obliczeń nie zrozumie, a i tak zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie te wyliczenia podważał.
Mi chodziło o coś innego - pokazanie na możliwie najprostszym przykładzie, że 60% zaszczepionych wśród zmarłych nie oznacza, że szczepionka
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 16:05:06
  • 10
@CoolYo: Czy Twój komentarz ma jakikolwiek związek z tym, co komentujesz? Tu nic nie ma o Pfizerze, loteriach ani aluminium.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 16:06:58
  • 0
@tybor87: Nie mam pojęcia, jak to wyliczyłeś, ale na pewno wyliczyłeś źle. Żeby wyliczenia były poprawne, to trzeba by uwzględnić wpływ bardzo wielu czynników, jak stan zdrowia, wiek, choroby współistniejące i wiele innych.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 16:37:48
  • 15
@uczalka: Nie mam żadnego wytłumaczenia. Nie jestem specjalistą od skuteczności szczepionek, zwłaszcza w UK. Ja tylko pokazałem troszkę prostej matematyki, bo dookoła pełno clickbajtów "Zaszczepieni umierają częściej!!!". Dla siebie samego to sprawdzałem, a że wyszło, moim zdaniem ciekawie. to się dzielę.

Co do Twojego pytania - nie wiem, co jest przyczyną, ale nie chce mi się wierzyć, że szczepionka zwiększa szansę na zachorowanie. Zapewne jest coś czym się różnią grupy
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 16:41:05
  • 6
@tybor87: Nie do końca rozumiem co Ty mi tu pokazujesz i dlaczego, ale jedno jest pewne: opierasz się na danych z prawdziwego świata. Ja stworzyłem hipotetyczną sytuację, tylko i wyłącznie po to, żeby pokazać, że wysoki odsetek zaszczepionych wśród zmarłych (czy hospitalizowanych) nie jest dowodem na niską skuteczność szczepionki.

Tylko tyle i aż tyle.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 17:17:11
  • 4
@tybor87: Nadal nie rozumiesz moich intencji. Ja nie próbuję udowadniać, że szczepionka działa lub że nie działa. Ja pokazuję, że wysoki odsetek zaszczepionych wśród zmarłych to żaden dowód na nieskuteczność szczepionki.
W Twoim przykładzie byłoby "To, że ciasto się przypala, to nie jest dowód na to, że piekarnik jest sprawny lub że nie jest sprawny, jednak jeśli jest sprawny, to im dłużej będziesz piekł, tym bardziej się przypali" Słaba ta
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 20:27:36
  • 1
rozumiecie o czym piszę?


@przemek-leniak: Tak. Piszesz nie na temat. ¯\_(ツ)_/¯
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 20:41:45
  • 2
Oczywiście masz rację, że sam ten odsetek zgonów bez zestawienia go z innymi danymi niewiele mówi, ale każdy może go sobie z innymi danymi zestawić.


@tybor87: Dokładnie. I każdy może sobie zestawić, ale prawie nikt nie zestawia.

Wg mnie próbujesz jednak udowadniać w opisie skuteczność szczepień posługując się wymyślonymi danymi odbiegającymi od
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 20:43:26
  • 0
@Adam_Prosty: Politycy kłamią? No kto by się tego spodziewał...
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 20:45:08
  • 1
@wrocilem_bo: Dziękuję Mireczku!
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 20:49:41
  • 0
@t0m3k_: Ładne. :) Ja działałem pod wpływem tytułów "Zaszczepieni chorują/umierają częściej, niż niezaszczepieni!!!!". Postawiłem na prostotę, a jak widać i tak wiele osób nie ma pojęcia, na co patrzy.
Albo nie patrzy.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 21:04:37
  • -5
Ja tam się cieszę, że szczepionki na odrę, polio, gruźlicę czy świnkę nie mają tak idealnej skuteczności 96% jak ta Pfizera


@hiperchimera: Skutecznosc (pierwszy wynik z google, nie sprawdzałem wiarygodności):
odra: 98-99%
polio: > 95%
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 21:13:05
  • 1
@odkrywcamalopolski: Bo wiarygodnych informacji to się szuka w czasopismach naukowych, a nie na rządowym twitterze. ¯\_(ツ)_/¯
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 21:26:57
  • 1
@hiperchimera: Tabelkę zrobiłem na podstawie założonych parametrów, a nie realnych danych, bo mi się nie chciało odgrzebywać badań, które gdzieś tam kiedyś widziałem, szukać nowych, a na koniec i tak ktoś by to wszystko podważył, bo szwagier sąsiadki jego matki... Nadal mi się nie chce szukać.
marcinsss
marcinsss
Autor
12.11.2021, 22:32:47
  • 4
@Gandalf_bialy: Pierwsze zdanie na obrazku, pogrubioną czcionką, żeby było widoczne: "Wersja uproszczona - jeżeli szczepionka nie chroni przed zachorowaniem.", a i tak znajdzie się jakiś cham, który sam nie doczyta, ale to inni są ignorantami. Były też inne wersje, w których uwzględniałem wpływ szczepionki na ilość zachorowań, nie tylko na ilość zgonów, ale:
1. Było to dużo mniej czytelne i musiałbym się tłumaczyć skąd się tam biorą pewne
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 05:37:43
  • 4
tabelka nie obala powszechnej tezy o tym, że skuteczność szczepień jest dyskusyjna

@lepiszcz: Nie taki był jej cel. Miała wykazać, że wysoki % zaszczepionych wśród hospitalizowanych/zmarłych nie jest dowodem na niską skuteczność. I to mi się udało. A udowadnianie skuteczności szczepionki w prawdziwym świecie, to zupełnie inny kaliber. Trzeba by uwzględniać mnóstwo parametrów i mieć dane, do których ja nie mam dostępu. Są poważne instytucje, które się tym zajmują i
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 05:56:36
  • 0
@przemek-leniak: W kilku miejscach się różnimy. :)
1. Wygląda, że Ty masz całkiem sporą wiedzę na temat chorób, szczepionek itp, ja nie mam o tym pojęcia. ¯\_(ツ)_/¯
2. Próbujesz dopasowywać moją tabelkę do rzeczywistej choroby, szczepionki i wszystkiego, co się z tym wiąże. Niepotrzebnie. Tabelka ma tylko jeden cel: obalić mity, że "Jak wśród hospitalizowanych lub zmarłych jest wysoki odsetek zaszczepionych, to znaczy, że szczepionka nie działa." i moim zdaniem,
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 06:12:40
  • 5
@DawidWarsaw: Przecież ja nawet nie próbuję udawać, że opieram się na rzeczywistych danych. Właśnie po to, żebym nie musiał udowadniać, że są one prawdziwe i niezmanipulowane. Zdanie zaczynam od "Wyobraźmy sobie...", więc dalej mogę wpisać cokolwiek. :)
Dalej piszę o "... jakiejś bardziej wrażliwej części..." - spójrz proszę na obrazek poniżej. Coś by się wybrało, żeby uzyskać 10%. Osoby starsze, mające dodatkowe choroby...
Najważniejsze - mi nie chodzi o odwzorowanie
marcinsss - @DawidWarsaw: Przecież ja nawet nie próbuję udawać, że opieram się na rze...

źródło: comment_1636783959WBV7p4v9kU35RBAGnENXfE.jpg

Pobierz
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:23:46
  • -1
@Chulifan_7: Gdzie Ty widzisz jakieś kłamstwa w moim wpisie, ewentualnie jakich kłamstw dokładnie tym wpisem bronię? Przecież to jest czysto teoretyczny wpis. I dlaczego mnie obrażasz?
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:26:57
  • -1
@Readox: Tak, ten prosty przykład to jest tylko teoria, natomiast nie bardzo rozumiem, o czym piszesz w dalszej części zdania. 70% czego? Zmarłych? Chorych? Zaszczepionych?
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:33:10
  • -1
Należałoby sprawdzić jaki jest procentowy udział ozdrowieńców w grupie zaszczepionych i niezaszczepionych.

@mindrape: Ja jestem ozdrowieńcem, nawet szpital zaliczyłem i się szczepiłem. Teraz czekam, żeby móc przyjąć trzecią dawkę. Masz 50/50 sprawdzaj dalej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:41:14
  • 1
@zd4n14: Zrób mi dzień i powiedz, na czym niby ta manipulacja polega. ( ͡º ͜ʖ͡º)
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:43:23
  • 2
@obywatel_panstwa_idiotow: Niewiele jest na Wypoku osób, które są w stanie przeczytać całość sprawozdania z jakiegoś badania, a co dopiero zrozumieć. Tabelka jest tak prosta, że ciężko jej nie zrozumieć. Choć, o dziwo, jednak da się tego nie pojąć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:51:19
  • -1
@enterprize: Tabelka jest tak uproszczona, że ma niewiele wspólnego z rzeczywistymi danymi. Nie taki był jej cel. Spróbuję Ci to wytłumaczyć na przykładzie. Z miasta A do miasta B jest w linii prostej 300 km. Twój samochód ma maksymalną prędkość 150 km/h. Czyli można w dużym uproszczeniu powiedzieć, że najszybciej da się dojechać z A do B w 2h. Jest to oczywista bzdura, bo w 2h nikt nie da rady
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 11:58:09
  • -2
@Gandalf_bialy: Jakiej manipulacji??? Że napisałem pogrubioną czcionką???
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 12:02:58
  • 1
@zd4n14: Wśród zmarłych na COVID-19 w ostatnich tygodniach było ok. 30% zaszczepionych. Manipulacją jest to, co robi rządpodając jakieś z d--y wzięte malutkie procenty, bo liczą ilość zmarłych od stycznia. Ja, właśnie po to, żeby uniknąć oskarżenia o używanie zmanipulowanych danych, wymyślam model teoretyczny i na jego podstawie pokazuję, że 90% skuteczności szczepionki i 30% zaszczepionych wśród zmarłych to żadna sprzeczność. Tak po prostu działa matematyka.
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 12:06:50
  • -1
@marcinsss: No i osiągnąłeś odwrotny cel,...


@lepiszcz: Mógłbyś rozwinąć?
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 12:16:36
  • -2
@Gandalf_bialy: Nadal nie rozumiem, o co Ci chodzi. Napisz konkretnie albo zamilknij na zawsze.
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 12:19:00
  • -2
@lepiszcz: To tak nie działa. Życie nie jest takie proste. Powtórzę wyjaśnienie, które przed chwilą komuś już pisałem:
Tabelka jest tak uproszczona, że ma niewiele wspólnego z rzeczywistymi danymi. Nie taki był jej cel. Spróbuję Ci to wytłumaczyć na przykładzie. Z miasta A do miasta B jest w linii prostej 300 km. Twój samochód ma maksymalną prędkość 150 km/h. Czyli można w dużym uproszczeniu powiedzieć, że najszybciej da się dojechać
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 13:31:52
  • -1
Czyli słusznie zakopałem jako informację nieprawdziwą.


@lepiszcz: Nie, niesłusznie. Kłamstwem się brzydzę, więc mojego wpisu by nie było, gdyby było w tym cokolwiek nieprawdy. Specjalnie wymyśliłem sobie model i na nim oparłem wyliczenia, zamiast brać jakiekolwiek dane ze świata rzeczywistego, żebym nie musiał się tłumaczyć z wiarygodności i kompletności danych. Jeżeli zakładam, że w moim modelu szczepionka ma 90% skuteczności dla wszystkich, to tak ma. Bo to jest mój model,
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 13:35:37
  • -2
ale Ja do Ciebie nie pisałem


@Chulifan_7: Fakt. A myślałem, że to do mnie było. Zatem przepraszam za nieporozumienie.
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 13:38:43
  • -1
@KEjAf: Pięknie to wytłumaczyłeś. Zwłaszcza przykład z kobietami świetny. Tylko dlaczego Ty mi to tłumaczysz, jak ja to wiem i się z tym zgadzam?
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 14:37:10
  • -1
@KEjAf: @przemek-leniak: Świadomie i z premedytacją nie uwzględniałem wpływu żadnych czynników na skuteczność szczepionki. Tabelka ma być jak najprostsza i służy jednemu celowi. Obaleniu tezy, że jak wśród zmarłych jest dużo zaszczepionych, to znaczy, że szczepionka nie działa. W tabelce widać, że jednak działa.

Im więcej parametrów bym uwzględnił, tym bardziej było by to nieczytelne i tym więcej osób by krzyczało "Manipulacja!!!".
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 14:52:14
  • -2
Zauważ, że u nas toczy się dyskusja wątpię vs jestem pewien - to skrajny dowód.


@lepiszcz: Cały czas podkreślam, że tabelka dotyczy tylko i wyłącznie mojego, niezwykle uproszczonego modelu i ma jedno zadanie: pokazać, że wysoki odsetek zaszczepionych wśród zmarłych nie jest dowodem na nieskuteczność szczepionki. Koniec. Kropka. Nic więcej. I jestem tego pewien, pomimo tego, że nie jestem fanatykiem. To tylko bardzo prosta matematyka w obrębie bardzo prostego modelu. Świadomie
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 20:29:12
  • -2
@rebus_a: Nie rozumiesz tej tabelki zupełnie, prawda?
marcinsss
marcinsss
Autor
13.11.2021, 20:30:35
  • -1
@LWL33AK: Gdzie Ty to widzisz?

571

Co drugi pacjent powyżej 60 roku życia na intensywnej terapii jest zaszczepiony.

Co drugi pacjent powyżej 60 roku życia na intensywnej terapii jest zaszczepiony.

Berlin - rośnie liczba pacjentów na intensywnej terapii którzy zostali zaszczepieni. Według instytutu Kocha jest już 150.000 udokumentowanych przypadków. Ludzie w podeszłym wieku będą potrzebować dawki przypominającej.

Quembec
z
berliner-zeitung.de
dodany: 11.11.2021, 22:39:34
  • 238
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    swiat
marcinsss
marcinsss 12.11.2021, 11:17:40
  • 4
@giku: Ja sobie wymyśliłem, żeby to pokazać jeszcze inaczej. Odłóżmy na chwilę realne dane i poteoretyzujmy. Co by było, gdyby np. wśród osób starszych śmiertelność tych, którzy zachorowali wynosiłaby 10%, a szczepionka miała 90% skuteczności w ochronie chorych przed śmiercią. Otóż byłoby tak, jak na obrazku.

Może to kogoś przekona.
marcinsss - @giku: Ja sobie wymyśliłem, żeby to pokazać jeszcze inaczej. Odłóżmy na c...

źródło: comment_1636715858yArFyQJY2AoR7Sg5WFhsc9.jpg

Pobierz
marcinsss
marcinsss 12.11.2021, 11:26:00
  • -1
Ciekawe jak to się zmieni za następnych kilka miesięcy?


@dendrofag: Tu nie chodzi o zmiany w działaniu szczepionki, tylko o matematykę. Rzuć proszę okiem na tabelkę kilka postów wyżej.

515

Dlaczego tak wiele osób nie chce się szczepić. „Nie róbcie z nas oszołomów"

Dlaczego tak wiele osób nie chce się szczepić. „Nie róbcie z nas oszołomów"

Wraz ze wzrostem wskaźnika szczepień na COVID-19 wzrasta odsetek osób, które nie chcą się zaszczepić. Często spotykają się one z ostrą krytyką i brakiem zrozumienia. Skąd biorą się ich wątpliwości i jak je uzasadniają?

freedomseeker
z
dw.com
dodany: 03.11.2021, 10:35:30
  • 558
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
marcinsss
marcinsss 03.11.2021, 21:02:55
  • -3
@EvilToy: Masz na to jakieś dowody? Że skład szczepionek jest faktycznie kontrolowany? Są jakieś raporty, wycofane partie?


@Cantrustme: https://letmegooglethat.com/?q=wycofanie+partii+szczepionek

450

Indyjscy kierowcy autobusów mają zdecydowanie coś nie tak z głową!

Indyjscy kierowcy autobusów mają zdecydowanie coś nie tak z głową!

Krótki przejazd po górach.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 11.10.2021, 16:12:10
  • 129
  • #
    podroze
marcinsss
marcinsss 12.10.2021, 11:20:07
  • 0
@DzikWesolek: Amalfi Coast :) To, co wrzuciłeś, to przejazd główną drogą. W osobówce nic nadzwyczajnego, poza widokami, bo te są mega. Z tej drogi skręcałem w boczną, i tam już było ciekawie. O, TUTAJ W LEWO
No ale ja jechałem Cytrynką C3 z wypożyczalni. Autobusy też tam jeżdżą...

710

Po zaszczepieniu 85% populacji Singapur ostatecznie spłaszczył krzywą

ale wzdłuż niewłaściwej osi

Kaboomm
z
twitter.com
dodany: 10.10.2021, 12:29:27
  • 158
  • #
    singapur
  • #
    swiat
  • #
    covid
marcinsss
marcinsss 10.10.2021, 21:42:25
  • 7
kto miał umrzeć to już umarł w poprzednich falach


@sirdam: Mówisz o tych 153 osobach, które zmarły na C-19 w Singapurze?

589

Twarde lockdowny nic nie dały. Nowa Zelandia porzuca strategię "zero COVID"

Twarde lockdowny nic nie dały. Nowa Zelandia porzuca strategię "zero COVID"

Rząd Nowej Zelandii w poniedziałek porzucił strategię "zero COVID", zakładającą całkowitą eliminację lokalnej transmisji koronawirusa SARS-CoV-2. W Auckland od środy lockdown będzie łagodzony. Mieszkańcy miasta będą mogli spotykać się pod gołym niebem w grupach liczących do 10 osób.

Szewczenko
z
rp.pl
dodany: 04.10.2021, 07:35:55
  • 77
  • #
    swiat
  • #
    nowazelandia
  • #
    wydarzenia
  • #
    koronawirus
  • #
    lockdown
marcinsss
marcinsss 04.10.2021, 10:52:29
  • 2
Jak to nic nie dały? 27 (dwadzieścia siedem) zgonów od początku pandemii w kraju z 5 milionami mieszkańców. W Polsce dla porównania 75.000 na 40 mln.

Edit: @robert-sad był pierwszy :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

837

AUSTRALIA NA NASZYCH OCZACH WYKUWA SIĘ NOWY PORZĄDEK ŚWIATA!

AUSTRALIA NA NASZYCH OCZACH WYKUWA SIĘ NOWY PORZĄDEK ŚWIATA!

KOLEJNE ETAPY ZNIEWOLENIA SPOŁECZEŃSTWA.

1greg
z
youtube.com
dodany: 23.09.2021, 16:17:05
  • 253
  • #
    koronawirus
  • #
    swiat
  • #
    nwo
marcinsss
marcinsss 23.09.2021, 21:41:21
  • 0
Australia: 25 milionów obywateli, 1186 zmarło na COVID, w 2020 zmarło o 7 tysięcy ludzi mniej, niż w 2019.
Dla Porównania Polska: 40 mln., na COVID zmarło 75 tys., w 2020 zmarło ok. 70 tys. więcej, niż 2019.
To działa, pytanie, czy warto uratować życie kilkudziesięciu tysięcy, głównie starszych ludzi, kosztem ograniczenia wolności wszystkich? Moim zdaniem warto, ale zaraz zlecą się tacy, co to szmaty na ryju nie będą nosić...
marcinsss - Australia: 25 milionów obywateli, 1186 zmarło na COVID, w 2020 zmarło o 7...

źródło: comment_1632433297ro7lLGq6ehQVqgs3XpW7tV.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

692

Cała Europa reaguje na gigantyczne wzrosty cen energii

Cała Europa reaguje na gigantyczne wzrosty cen energii

Grecja, Hiszpania, Włochy, a w końcu i Francja - pod naporem rosnących cen energii rządy tych krajów zaczynają uruchamiać mechanizmy pomocy dla gospodarstw domowych. Taryfowanie niewiele pomaga, a Włosi rozważają nawet przyspieszenie likwidacji taryf na prąd. Biznes zaczyna także reagować...

wykopek132
z
bankier.pl
dodany: 23.09.2021, 14:26:03
  • 218
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    ciekawostki
  • #
    energetyka
  • #
    technologia
marcinsss
marcinsss 23.09.2021, 20:25:18
  • 3
@memmory47 @teusz88 @hawat:


Koledzy widzę w temacie, to może mi coś przy okazji wytłumaczą... Dlaczego ludzkość ma problem z odpadami z materiałów, które są "prawie niezniszczalne" i będą się rozkładały przez setki tysięcy lat? Nie można tego po prostu zakopać? Skoro będzie się rozkładało setki tysięcy lat, to znaczy że wpływ na środowisko będzie znikomy. Mniej więcej jak z zakopanych kamieni.
Poważnie pytam.
marcinsss
marcinsss 23.09.2021, 21:02:22
  • -1
@DarrDarek: Troszkę się nie zrozumieliśmy. Nie chodziło mi o zakopywanie puszek Pandory tylko raczej puszek po Coli. A właściwie nie puszek (bo można je recyklingować) tylko butelek z tworzywa czy innych opakowań po spożywce, starych ciuchów czy innych klocków Lego. To chyba jakieś super trujące nie jest?

852

Tymczasem w Teksasie...

Pokaż treści 18+

Tymczasem w Teksasie...

Ostoja normalności.

konto usunięte
z
streamable.com
dodany: 05.09.2021, 18:19:23
  • 182
  • #
    polska
  • #
    teksas
  • #
    usa
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    bekazlewactwa
marcinsss
marcinsss 05.09.2021, 21:33:48
  • -19
Fajna ta normalność...
marcinsss - Fajna ta normalność...

źródło: comment_163087762621QC12Bd0b6cx94xPBRf5T.jpg

Pobierz
  • 22
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 21:15:26
  • -2
czyli w szczytowych okresach pandemii umierał średnio 1 na 109'000 Teksańczyków dziennie?

To dwa razy mniej niż w Polsce.


@KarmazynowyAstrofizyk: Pięknie to zakamuflowałeś. Co to jest 1 na 100.000?
Tyle, że to jest 250 osób dziennie.
Gdyby ktoś zabił 250 osób w Teksasie podkładając b---ę... I powtarzał
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 21:19:57
  • -1
24 stany maja gorsze statystyki.


@sandwind: Dzisiaj już tylko 22 ¯\_(ツ)_/¯
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 21:31:55
  • -1
to jeszcze prosze o statystyke wieku tych ludzi. moze przypadkiem sie okazac ze jakby ich covid nie zabil to zapalenie pluc


@highlander: Proszę bardzo. Do pełnego obrazu dodam, że "oczekiwana długość życia" w Teksasie, to 78,5.
marcinsss - > to jeszcze prosze o statystyke wieku tych ludzi. moze przypadkiem sie o...

źródło: comment_1630963912KKJDPfOteyVuNkJvYqgYUA.jpg

Pobierz
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 21:34:19
  • -1
ale wiesz, że umieranie jest normalne - ludzie nie żyją wiecznie


@podjad3k: Podobno. Amerykańscy naukowcy odkryli, że każdy, kto przyjął szczepionkę umrze.
Oczywiście ten, kto nie przyjął, również umrze, tyle że ma sporą szansę, że umrze wcześniej, niż gdyby przyjął.
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 21:41:24
  • -1
@sandwind: Tu się dwie rzeczy kumulują.
1. Niektóre obostrzenia nie są jakieś drastycznie uciążliwe, a dają wymierne skutki. Na przykład noszenie maseczek w zamkniętych pomieszczeniach czy w dużych skupiskach, jak na tym stadionie. Naprawdę uważasz, że warto za to ginąć?
2. Z tą "walką o wolność" ramię w ramię idzie negacja sensu szczepień na COVID (delikatnie mówiąc). To są jeszcze większe koszty społeczne. Z tych 250 osób, które dzisiaj zmarły
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 22:10:50
  • -1
@sandwind: Jestem przeciwny przymusowym szczepieniom. Jestem nawet przeciwny obowiązkowym szczepieniom. (na COVID) Zastanawia mnie jednak i martwi, dlaczego ludzie się nie szczepią?
Przeważnie dlatego, że się naczytali lub naoglądali kocopołów w internecie. Dlaczego tak wiele osób neguje wiedzę popartą badaniami i autorytetem naukowców, a wierzy w filmy od anonów z internetu?
Gdyby zaszczepili się wszyscy, oprócz tych, którzy faktycznie z jakichś powodów nie mogą, to najprawdopodobniej za rok zapomnielibyśmy o
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 22:18:57
  • -1
To nie jest twoja sprawa mowic ludziomcz maja sie szczepic czy nie.


@sandwind: Zgadzam się z Tobą. Niech tylko Ci ludzie podejmują decyzję na podstawie prawdziwych informacji. Dlatego uważam, że osoby świadomie generujące fake newsy czy manipulujące informacjami, żeby wprowadzić innych w błąd powinny ponosić tego konsekwencje.

Edytowałeś, gdy pisałem odpowiedź i trochę się to rozjeżdża.
marcinsss
marcinsss 06.09.2021, 22:29:13
  • -1
Dlatego najwazniejsze bylo dac szanse ludziom sie zaszczepic reszta to ich sprawa.


@sandwind: Niemal pełna zgoda. Jeszcze tylko: Dać ludziom szansę podjąć decyzję na podstawie rzetelnych danych.
marcinsss
marcinsss 07.09.2021, 17:37:27
  • 0
@podjad3k: W ogóle nie liczyłem. Ale skoro nalegasz, najprostszy sposób na wyliczenie tego, jaki mi przychodzi do głowy, to:
1. W odpowiednio długim okresie czasu wszyscy niezaszczepieni w końcu zachorują.
2. Na tę chwilę na 219 milionów chorych zmarło 4,55 miliona, czyli ok. 2%
1. & 2. Szansa na przedwczesną śmierć z powodu COVID to ok. 2%

Szczepionka chroni przed śmiercią z niemal 100% skutecznością (powyżej 99%), więc dla zaszczepionych taka szansa to
marcinsss
marcinsss 08.09.2021, 19:00:37
  • 0
@podjad3k: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7034e1.htm?s_cid=mm7034e1_w&fbclid=IwAR3JQ7b5lCuLJOjP2Q80cCgr0XtFG7dVc4V52EIK7MArZle35LesAoCgkpU#F1_down

A masz coś na poparcie tezy, że szczepionki nie są skuteczne?
marcinsss
marcinsss 08.09.2021, 21:39:55
  • 0
Artykuł jest z lipca, a tu masz ten raport, tylko najnowszy, z 3 września: https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Bollettino-sorveglianza-integrata-COVID-19_1-settembre-2021.pdf?fbclid=IwAR25OaTylAyzBVRUZ9BqzxXRaX9YhrhcOOH3EIKZrPwwq2lKw3x10qm5zSU
O skuteczności masz na stronach 14-15.

należy udowodnić istnienie czegoś, w tym wypadku odporności po zaszczepieniu


@podjad3k: I udowodnił to Pfizer, a w jury zasiadali wybitni znawcy tematu w ramach FDA, EMA i jeszcze pewnie kilkudziesięciu innych tego typu agencji z różnych stron świata. Ramię w ramię specjaliści z USA, UE, Chin, Rosji, Kuby, Iranu, Japonii,, Szwajcarii,

618

Zygmunt Solorz i Michał Sołowow zbudują razem elektrownię jądrową

Zygmunt Solorz i Michał Sołowow zbudują razem elektrownię jądrową

Zygmunt Solorz, twórca Grupy Polsat Plus i Michał Sołowow, właściciel firm Synthos, Barlinek i Cersanit, podjęli decyzję o rozpoczęciu wspólnego projektu, którego celem jest budowa w Pątnowie, na bazie aktywów ZE PAK, elektrowni jądrowej.

adrianna1992
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 31.08.2021, 11:29:26
  • 149
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    elektrowniajadrowa
  • #
    pieniadze
  • #
    polskiatom
  • #
    gospodarka
marcinsss
marcinsss 31.08.2021, 20:15:18
  • 1
@ZbyszekChaosu: Oni się tam naprawdę innymi rzeczami zajmują. Z rzeczy praktycznych, przygotowują preparaty radioaktywne do radioterapii. A poza tym, to chyba głównie badają na poziomie fizycznym, nie technologicznym, o ile rozumiesz, co mam na myśli.
Zaprojektowanie reaktora pewnie tylko wydaje się proste. Jak samochodu elektrycznego. Nie wiadomo tylko czemu te japońskie, niemieckie czy amerykańskie firmy motoryzacyjne wydają miliardy na badania.
marcinsss
marcinsss 31.08.2021, 20:23:06
  • 2
@CukrowyWykop @HansLanda88: Chyba jednak Patnow. Tez mi się wydaje, że kotły pójdą do wycięcia. Z wolnym miejscem, to raczej słabo. Na planie na żółto to teren Patnowa, szare Patnow 2, naweglanie do niego i fabryka gipsu, czerwone PSE.
Źrodlo obrazka: film na polsatnews z podpisywania umowy
marcinsss - @CukrowyWykop @HansLanda88: Chyba jednak Patnow. Tez mi się wydaje, że ko...

źródło: comment_1630441335M8fv08Av5SmuTkGNpZR25P.jpg

Pobierz

415

Stankiewicz nie przeprosi Kukiza za słowa o korupcji. "Ja się sądów nie boję"

Stankiewicz nie przeprosi Kukiza za słowa o korupcji. "Ja się sądów nie boję"

Nie będziemy niczego zmieniać pod dyktando polityków – mówi Andrzej Stankiewicz w odpowiedzi na pismo przedprocesowe, które skierował do dziennikarzy Kukiz domagając się sprostowania i przeprosin za artykuł "Kulisy dealu Kukiza z Kaczyńskim. Tak władza korumpuje posłów, by pacyfikować media"

Takiseprzecietniak
z
natemat.pl
dodany: 17.08.2021, 12:25:16
  • 51
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    media
  • #
    lextvn
marcinsss
marcinsss 18.08.2021, 09:31:36
  • 1
Kurde, ale taki proces, gdzie Kaczyński, Bielan i reszta musieliby pod przysięgą zaznawać czy przekupywali posłów stanowiskami i innymi korzyściami... Oglądałbym....
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

618

Tak wygląda pożar w Grecji.

Tak wygląda pożar w Grecji.

co tu pisać, każdy widzi.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 09.08.2021, 20:38:08
  • 98
  • #
    europa
  • #
    grecja
  • #
    strazpozarna
  • #
    podroze
  • #
    katastrofa
  • #
    turystyka
marcinsss
marcinsss 10.08.2021, 05:59:55
  • 0
@Rasteris: jesteś pewien co do tej wody? Myślę że ilości zrzucane z samolotów nie są na tyle duże żeby zagrozić drzewom. Poza tym zostaną trochę rozmyte przy pierwszym deszczu.


@darck: Sprawdziłem z ciekawości. W tonie wody z Morza Śródziemnego jest 30-40 kg soli.
Najbardziej rozpoznawalny samolot gaśniczy (Canadair CL-415) zrzuca po ok. 5,5 tony wody, więc ok. 200 kg soli.

Nie znam się, ale
marcinsss
marcinsss 10.08.2021, 06:13:18
  • 0
@darck: Jak już pisałem, nie znam się. :) Z filmów wygląda, że na niewielki. To nie jest oprysk pola tylko zrzut całości w jednym momencie.

287

Niedzielski na Twitterze: antyszczepionkowców trzeba potępiać <video>

Pokaż treści 18+

Niedzielski na Twitterze: antyszczepionkowców trzeba potępiać <video>

Zaraz po opublikowaniu dziecinnej socjotechniki na Twitterze przez Niedzielskiego identyczne nagranie trafiło na wykop i równie szybko zawołano kilkaset kont neuropy żeby wbić płomień. PiS Lewica zawsze razem. Pisowska #neuropa

kofi77
z
mobile.twitter.com
dodany: 25.07.2021, 20:40:25
  • 99
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    heheszki
  • #
    polityka
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 07:10:38
  • -1
@MadJack47:
1. Poczytaj o tych "zwolnieniach", ale od ludzi, którzy się znają na prawie w zakresie ochrony zdrowia. Np na FB https://www.facebook.com/KancelariaAdwokackaStrusWolos w okolicach stycznia/lutego temat był analizowany. Jest tam nawet treść umowy EU z Astrą. Sorry, jestem debilem i nie umiem tego podlinkować bezpośrednio.

2. Powątpiewasz w wiarygodność niemal wszystkich lekarzy i naukowców? Naprawdę? NIEMAL WSZYSTKICH?

3. 2,61% z 40 milionów to ponad milion ludzi w samej tylko Polsce. Te 2,61% to
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 13:44:39
  • 0
@Nizarlak_Horoszczanski: Mieszają się, ale nie ma to żadnego wpływu na skuteczność szczepionki lub jej brak. No chyba, że mieszanie się polega na przykład na zmianie z powodów politycznych odstępu między pierwszą a drugą dawką i zmniejszenie w ten sposób skuteczności szczepionki.
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 15:39:20
  • 0
@Nizarlak_Horoszczanski: "bzdury"? Gdzie? Ja antyszczepionkowcem? OMG... I do tego ta aksjologia...

Wyjaśniałem @ModJack47 że zachowanie polityków świadczy wyłącznie o tym, jakimi są ludźmi, a nie czy maseczki albo szczepionka są skuteczne. Cytat poniżej.

Po czwarte. Wezwanie do stosowania się do zasad bezpieczeństwa, izolacja, dystans itp. Podczas gdy te same osoby które tego od nas oczekują, same olewają te zasady. Można by mnożyć przykłady ze świata ale mi tu wystarczy
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 15:56:07
  • 0
@Nizarlak_Horoszczanski: Nie uważam się za specjalistę, ale jakiekolwiek pojęcie mam.
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 16:01:18
  • 1
@Nizarlak_Horoszczanski: Szybka odpowiedź nie mam pojęcia.
Po krótkim namyśle - skoro w skład stroju ochronnego wchodzi ochrona oczu, to pewnie tak. Poza tym doprecyzujmy - rozmawiamy o SARS-COV-2 czy ogólnie o wirusach?

Edit: Jest jeszcze np to: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jmv.25725
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 16:16:57
  • 1
@Nizarlak_Horoszczanski: Mam co prawda dwa fakultety, ale oba z Politechnik. Nie chce mi się teraz na szybko kursu biologii molekularnej robić (czy czegoś pokrewnego).
Jak chcę kupić bezpieczne auto, to wystarczy poczytać chwilę o testach NCAP i sprawdzić wynik wybranych modeli. Nie trzeba od razu rozumieć jak działają pirotechniczne napinacze pasów czy ABS.

Mnóstwo poważnych organizacji zatrudniających fachowców stwierdziło, że szczepionki (na przykład te, zatwierdzone w Polsce) są wystarczająco bezpieczne,
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 16:40:38
  • 1
@Nizarlak_Horoszczanski: Naukowo. EMA, FDA, MHRA na przykład.
Do tego mnóstwo badań z całego świata. Na przykład tutaj bardzo ciekawa metaanaliza na temat skuteczności: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.28.2100563?fbclid=IwAR1QR0d9uopSsTZc6gulocACSiVgx0eX-vYVFcu-Ee6RBmPGL-BKCwRVCdc#html_fulltext

Nadal nie widzę sensu opanowywania "komórkowych wymian informacji".
marcinsss
marcinsss 27.07.2021, 17:10:49
  • 1
@Nizarlak_Horoszczanski: A ja nadal nie wiem, o czym rozmawiamy. To jakiś egzamin?

2515

Antyszczepionkowcy grożą Tomaszowi Rożkowi, że zawiśnie za swoje "zbrodnie"

Pokaż treści 18+

Antyszczepionkowcy grożą Tomaszowi Rożkowi, że zawiśnie za swoje "zbrodnie"

Antyszczepionkowcy to środowisko ekstremalne, którego przedstawiciele są nie tylko wulgarni, ale także grożą i zastraszają ludzi piszących o pandemii. (...) Mnie od kilku miesięcy do śmiechu nie jest. Bardzo chciałbym się mylić, że obawiam się jednak, że to dopiero początek - ostrzega Tomasz Rożek

Optimus_Seba
z
onet.pl
dodany: 26.07.2021, 09:41:26
  • 549
  • #
    polska
  • #
    antyszczepionkowcy
  • #
    foliarze
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 10:52:33
  • 13
@zomos: Różni się. Źródłami.
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 10:58:26
  • 11
@zomos: Poważnie? Oficjalne statystyki, artykuły z Nature, Hopkinsa itd? No fakt, wszystkie stoją murem za działaniem i bezpieczeństwem szczepionek. A co jest w "materiałach naukowych" antyszczepionkowców? Jakiś "autorytet" (dobrze, jak ma przynajmniej jakiś tytuł naukowy) pitoli kocopoły o tym, że wszyscy za dwa lata umrzemy. Ew. "analiza" statystyk przez ludzi, którzy ich totalnie nie rozumieją.
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 11:18:01
  • 5
@zomos: Tak z ciekawości - możesz podać jakieś wiarygodne (wg Ciebie) źródła informacji?
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 11:46:41
  • 5
@zomos: Wybacz, ale nie rozumiem. Czy mam rozumieć, że dla Ciebie wiarygodnym źródłem informacji jest film na YT, na którym jakiś człowiek (niech będzie, naukowiec, Robert Malone, współtwórca technologii mRNA) twierdzi, że szczepionki są szkodliwe? Ale na jakiej podstawie on tak twierdzi? Zrobił jakieś badania? Ile osób brało w nich udział? Ktoś to weryfikował? Jaka była metodologia tych badań?
Tak działa obecnie nauka, że każda publiczna wypowiedź (najlepiej, jeśli ma
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 14:10:59
  • -1
@zomos: Ja Cię rozumiem. Nie zgadzam się z Tobą, ale rozumiem co piszesz. Obawiam się natomiast, że Ty nie rozumiesz mnie. To właśnie ta "proszczepionkowa" strona ma na poparcie swoich tez tysiące badań przeprowadzonych na milionach pacjentów. Strona "antyszczepionkowa" nie ma nic. Ponownie podajesz mi przykłady wypowiedzi, a ja ponownie pytam: Skąd ta wiedza? Skąd p. Mallone wie, że: "potencjalne efekty uboczne u młodych są gorsze niż pozytywne"? Jakieś badania?
marcinsss
marcinsss 26.07.2021, 16:46:08
  • -1
@zomos: Czego nie rozumiem? Makary zadaje ciekawe pytania, a odpowiedzi, które wynikają z tego artykułu i chwili grzebania po stronach FAIR Health, moim zdaniem przemawiają za szczepieniem dzieci. Żadne dziecko z 48.000 przeanalizowanych przypadków nie zmarło bez chorób współistniejących, ale jednak 335 dzieciaków zmarło. Gdyby wszystkie były zaszczepione, to pewnie około 300 z tej grupy w ogóle by nie zachorowało, a pozostałem miały by łagodniejszy przebieg.
A straszeniem NOP-ami? Opieranie

370

Samica lwa nie może się zdecydować

Samica lwa nie może się zdecydować

aż w końcu samiec traci cierpliwość. (film krótki, ale akcja właściwa w 1:20)

Lucky_Freak
z
youtube.com
dodany: 04.05.2021, 14:26:39
  • 124
  • #
    zwierzeta
  • #
    przyroda
  • #
    natura
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:14:04
  • 0
@publiczny2010: @fizzly Podstawowa różnica między safari, a ZOO polega na tym, że na safari zwierzęta są całkowicie wolne, mogą robić co chcą i iść gdzie chcą, a na ludzi jest nałożone wiele ograniczeń (nie wolno wychodzić z auta, wolno jeździć tylko po wyznaczonych drogach itd).
Ludzi jest tyle, bo akurat dzieje się coś niezwykłego (lwy polują). W czasie safari w jakimś większym parku, często nie masz w zasięgu wzroku
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:16:26
  • 0
@tezeten: Sugerujesz, że te lwy są tresowane, a gnu się dowozi ciężarówkami?
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:25:22
  • 2
@TheGreatCornholio: też mam czasem takie myśli, że jakby stado bawołów się zorganizowało i zaczęło aktywnie polować na lwy to szybko skończyłaby się era bawołów jako ofiar. Ale nie potrafią się zorganizować ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@thority: Ej, ale nie myl bawołów z antylopami gnu. Gnu, to taki rurkowiec, suchoklates, a bawół to 120-sto kilowy kibol, naćpany, po przegranej jego ukochanej drużyny.
Nasz kierowca-przewodnik mało
marcinsss - > @TheGreatCornholio: też mam czasem takie myśli, że jakby stado bawołów ...

źródło: comment_1620246429822M0tkRMMW6mVLZxKJKQz.jpg

Pobierz
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:40:31
  • 0
@bylem_bordo: No niby masz rację, ale:
1. Może zacznij jeździć gdzieś indziej, niż europejskie miasta? :) Na przykład europejskie wioski, azjatyckie miasta, a najlepiej oddal się w ogóle od cywilizacji.
2. Jest wiele miejsc nie zniszczonych przez masowego turystę. Z tych, które widziałem, to np. Kirgistan, Nepal (poza utartymi szlakami), niektóre parki narodowe lub stanowe w USA, Bałkany,, a także Kaukaz, południe Europy (poza utartymi szlakami), cała Rosja za Uralem
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:44:20
  • 0
@fryferykkompot: Taaa... kiedyś to było safari. Kilku białasów z wielkimi strzelbami czekało, aż banda murzynów nagoni im zwierzaki na strzał, a teraz to tylko jeżdżą tymi autami i się gapią, jak żyją zwierzęta w naturalnym środowisku. Takie, których nikt nie karmi, do których nikt nie strzela...
A nie, czekaj., może jednak teraz lepiej..
marcinsss
marcinsss 05.05.2021, 20:46:08
  • 0
@cycu9: Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie. W ZOO zwierzęta są zamknięte, a ludzie na wolności. Tu odwrotnie - z aut nie wolno wysiadać, a lwy mogą chodzić, gdzie chcą.
marcinsss
marcinsss 06.05.2021, 08:36:30
  • 0
@tezeten: Nie reagują, bo przywykły do ich obecności. Bo te samochody są tam codziennie i, w tym sensie, jest to coś normalnego dla tych zwierząt.A poza tym drobnym szczegółem, zwierzaki zachowują się naturalnie, tak samo, jak setki lat temu. Dzika natura Panie... ¯\_(ツ)_/¯

464

A ty co zrobisz za 20 dolarów?

A ty co zrobisz za 20 dolarów?

Żona bije ale wolno biega.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 01.04.2021, 16:09:16
  • 70
  • #
    swiat
  • #
    zonabijealewolnobiega
  • #
    heheszki
  • #
    dzieci
marcinsss
marcinsss 02.04.2021, 11:21:33
  • 0
@pdt_87: Odp: Nr 5
eee... dobra, nieważne...

374

Czechosłowacy rozjeżdzają ciężarówkami niemieckich cywili po II wojnie światowej

Pokaż treści 18+

Czechosłowacy rozjeżdzają ciężarówkami niemieckich cywili po II wojnie światowej

Jakość bardzo niska ale materiał bardzo wartościowy historycznie. Kontekst nie do końca jest znany, zarzuca się, że niektóre ofiary na filmie to aktywnie działający naziści.

worlink
z
youtube.com
dodany: 11.03.2021, 10:59:11
  • 141
  • #
    europa
  • #
    czechy
  • #
    2wojnaswiatowa
marcinsss
marcinsss 12.03.2021, 09:51:12
  • -2
blisko 200 tysięcy Czechów demonstrowało na placu Wacława ślubując wierność Hitlerowi i III Rzeszy z podniesionymi w faszystowskim geście rękoma...


@vendaval: ... i pewnie większość z nich przeżyła wojnę. A w Powstaniu Warszawskim zginęło ponad 200 tysięcy, w znacznej części przedstawicieli elity.

To powiedz mi teraz, którzy zrobili więcej dla swojego kraju? ...dla swoich rodzin?
marcinsss
marcinsss 13.03.2021, 12:29:50
  • 0
@vendaval: > najbardziej aktywny czeski kolaborant podczas II wojny światowej

Poważnie? Nie widzisz różnicy między przetrwaniem dzięki zachowywaniu pozorów a niezwykle aktywną kolaboracją?
Nasi Powstańcy mają pomniki, muzea i... cmentarze, co nie zmienia faktu, że Powstanie Warszawskie było głupotą, o ile nie dywersją.

951

Rewelacyjny spot o polskich lasach...kosztował 0 zł

Rewelacyjny spot o polskich lasach...kosztował 0 zł

Dotyczy oddolnie organizowanego Dnia Lasów... na pohybel tym Dziadersom z Lasów Państwowych

Eskalop
z
youtube.com
dodany: 10.03.2021, 12:04:35
  • 148
  • #
    polska
  • #
    las
  • #
    reklamakreatywna
  • #
    przyroda
  • #
    natura
  • #
    wykop
marcinsss
marcinsss 10.03.2021, 21:55:15
  • 3
@jjstok: Tak, w miarę rozsądnie wycinają najcenniejsze przyrodniczo, stare lasy, które powinny być chronione!


@Sylwira: Z ładnych obrazków wynika, że jest dokładnie odwrotnie. mamy w Polsce coraz więcej "starych" lasów. Pytanie, czy należy się z tego cieszyć. Polska nie jest z gumy. Powierzchnia całkowita wszystkich lasów jest mniej więcej stała (no, może ostatnio lekko się zwiększa) i im więcej lasów starych, tym mniej lasów młodych.

Tu więcej informacji
marcinsss - > @jjstok: Tak, w miarę rozsądnie wycinają najcenniejsze przyrodniczo, st...

źródło: comment_1615413194py0mGW8Yt3JehtnwgyCwmE.jpg

Pobierz

772

Słuchalność Trójki spadła poniżej 2 proc.

Pokaż treści 18+

Słuchalność Trójki spadła poniżej 2 proc.

W okresie grudzień 2020 – luty 2021 udział Programu III Polskiego Radia w czasie słuchania spadł do 1,9 proc. z 5,6 proc. rok wcześniej.

konto usunięte
z
press.pl
dodany: 09.03.2021, 12:01:24
  • 87
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    bekazpisu
  • #
    trojka
  • #
    radio357
  • #
    radionowyswiat
marcinsss
marcinsss 09.03.2021, 20:17:15
  • 2
@DrDevil: Zaraz po rozwaleniu Trójki nie dało się słuchać tego, co tam nadawano. Ja słucham radia głównie w drodze do/z pracy i w audycji porannej była jakaś para radosnych debili, którzy puszczali głównie jakąś g---o-muzykę oraz rzucali żarty na poziomie Strasburgera.
Nie dałem rady. Zmodernizowałem auto i mogłem słuchać 357. Potem miałem Covidową przerwę w jeżdżeniu do pracy, a kiedy zacząłem znowu jeździć, to stwierdziłem, że to zbyt wiele roboty
aktywnymaz
aktywnymaz
16.12.2020, 19:33:38
  • 66
Zrobiłem aktualizację poradnika z wyjaśnieniem wszystkiego chyba dość szczegółowo. #bezspamu

UPDATE: Ranking-poradnik #kamerasamochodowa #wideorejestrator grudzień 2020
#polskiedrogi #motoryzacja #samochody #kierowcy #auta

TOP 12 KAMER
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcinsss
marcinsss 21.02.2021, 08:42:53
  • 0
MJPEG, AVI czy H.264?

Pierwsze dwa kodeki to przestarzała technologia kompresowania wideo. Obecnie standardem jest kodek H.264 lub H.265 w topowych kamerach premium


Niby masz rację, ale z drugiej strony MJPEG daje zdecydowanie więcej szczegółów na obrazie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 4 z 8
  • >

Marcin Sternad

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.08.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.08.2025

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking