Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
korell
korell

korell

Dołączył 1 rok temu
  • Obserwuj
  • Akcje 845
  • Znaleziska 10
  • Mikroblog 835
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 5
MYexodus
MYexodus
MYexodus
08.01.2026, 14:34:50
  • 5
Ale ta machina propagandy działa. Ze wszystkich ludzi, którzy psują wizerunek MAGA robi się od razu jakichś lewakow, gejów i transów. Chłop co zabił Kirka z konserwatywnej rodziny ale cala machina probowala z niego zrobić lewaka, teraz z ofiary w minessocie też próbują zrobić jakąś lewaczkę i lesbijke. Powaliło ten świat i tych ludzi. Jakby to w ogóle miało znaczenie kto jakie ma poglądy polityczne zginął człowiek, zawinił system niewyszkolone służby mordują
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 08.01.2026, 14:39:07 via Wykop
  • 3
@MYexodus:

Chłop co zabił Kirka z konserwatywnej rodziny ale cala machina probowala z niego zrobić lewaka

Mówisz, że osoba spotykająca się z transwestytą to prawak? Nie przesadzasz z odklejką?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 08.01.2026, 14:53:59 via Wykop
  • 0
@MYexodus:

o to ma znaczenie czy ten morderca mieszkał z transem czy nie?

Nie ma żadnego, ale to lewica dezinformowała, że to jest rzekomo prawak, to samo było w przypadku zamachu na Trumpa, gdzie mówiono, że zamachowiec to republikanin.
Czyli lewica dezinformuje, ja to wyjaśniam, a ty atakujesz mnie, bo to sprostowałem.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 08.01.2026, 15:03:07 via Wykop
  • 0
@MYexodus: A co to wnosi? Ktoś zabija znanego prawicowca, więc prawie pewne jest, że robi to osoba o skrajnie lewicowych poglądach.
W środowiskach lewicowych widać pochwałę samosądów i z tym trzeba walczyć, a to kim jest zamachowiec nie ma znaczenia.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 08.01.2026, 15:48:53 via Wykop
  • 0
@MYexodus:

ja jestem środowiskiem lewicowym i nikt w nim nie pochwalał tego morderstwa.

Po prostu kłamiesz w takim razie, bo duża część środowisk lewicowych świętowała, a pozostała część była co najwyżej obojętna, choć pewnie były jakieś wyjątki.

jak bardzo zwężały Twoje horyzonty że wszystko sprawdzisz do prawicy
@korell +1
Obejrzałem już kilka filmików na ten temat, więc podzielę się opinią eksperta.
Spotkało się dwóch ludzi, którzy nie wiedzieli co zrobić, jednym winnym jest kierowca, który uciekał, a drugim policjant stojący na drodze. Oddane strzały były całkowicie niepotrzebne, a jego winy dowodzi to, że po usunięciu się z
więcej
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 08.01.2026, 14:42:22
  • 1
Obejrzałem już kilka filmików na ten temat, więc podzielę się opinią eksperta.
Spotkało się dwóch ludzi, którzy nie wiedzieli co zrobić, jednym winnym jest kierowca, który uciekał, a drugim policjant stojący na drodze. Oddane strzały były całkowicie niepotrzebne, a jego winy dowodzi to, że po usunięciu się z drogi jazdy oddał kolejne dwa strzały przez boczną szybę.
Każdy sąd przyklepie mu przekroczenie uprawnień i bezwzględne wiezienie.

#usa #minneapolis
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
Autor
08.01.2026, 14:44:58 via Wykop
  • 0
@Matpiotr: Oczywiście, że tak, tutaj wina jest ewidentna, wątpliwości można było mieć przy Floydzie. Jak wytłumaczyć strzały przez boczną szybę?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
08.01.2026, 14:56:38 via Wykop
  • 0
@Matpiotr:

chyba odwrotnie. Florydę przyduszali na oczach ludzi, mimo że ci co nagrywali mówili że chłop się dusi.

Może to kwestia interpretacji, ja tutaj widzę policjanta, który strzela w głowę uciekającej kobiecie, a w przypadku Floyda wyglądało to jak standardowo interwencja, gdzie nietrzeźwa osoba mówi, że się dusi. Na każdym filmiku słychać takie teksty. Co do Floyda może się mylę, ale tutaj jest to ewidentne.

A zresztą jak było ze
  • Odpowiedz
ForestDruid
ForestDruid
ForestDruid
07.01.2026, 20:07:52
  • 2
Pokażcie mi jeden cytat z Biblii mówiący o trzech królach. Nie ma takiego. Jedyny fragment w Ewangelii św. Mateusza mówi o "mędrcach ze wschodu" nie podając ich liczby. Bezsensowne święto. Bezsensowne orszaki itd. #swieta #praca #polska #katolicyzm

Znieść bezsensowne święto

  • Popieram 41.2% (14)
  • Nie popieram 58.8% (20)

Oddanych głosów: 34

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 08.01.2026, 00:19:41 via Wykop
  • 0
@ForestDruid: To święto nazywa się "Objawienie Pańskie" w kościele katolickim.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 04.01.2026, 18:08:50
  • 116
Nie potrzebujesz:
- nowego iphone'a, wystarczy ci telefon za 500-800zł i będzie niewiele gorszy
- markowych ciuchów, często nawet nowych ciuchów, w lumpach jest mnóstwo dobrej odzieży
- wakacji zagranicznych dwa razy w roku, a nawet wakacje krajowe są zbędne, nic się nie stanie jak te dwa tygodnie odpoczniesz w domu i zrobisz coś dla siebie
- mieszkania w centrum wojewódzkiego, ani nawet mieszkania w wojewódzkim
- wysokiego standardu, nowych mebli i wysokiej jakości wykończenia
korell - Nie potrzebujesz:
- nowego iphone'a, wystarczy ci telefon za 500-800zł i będ...

źródło: d

Pobierz
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 18:18:23 via Wykop
  • 16
@10129: Ten wpis jest o konsumpcjonizmie, a nie o telefonach.
Tak, telefon za 800zł będzie gorszy, ale różnica jest mała. Duża różnica będzie w grach i w aparacie, ale to są rzeczy całkowicie zbędne. Dla przeciętnego użytkownika, który korzysta z przeglądarki i whatsupa różnica jest ledwie widoczna, a właśnie to robi zdecydowana większość użytkowników drogich telefonów.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 18:29:21 via Wykop
  • 8
@10129:

akurat granie w gry to jest dosyć przeciętne zastosowanie telefonu. Wiesz jaki procent ludzi grających w gry gra na telefonie? ~83%.

Nie wierzę w te liczby, zdziwiłbym się gdyby to były realnie więcej, niż 30-40%. 83% to może osoby, które odpaliły kiedyś jakąś grę przez 5 minut.
Na telefonie grają głównie dzieci, u dorosłych to może 10-20% z czego większość to madki, które cisną w candy crasha, a nie
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 18:39:42 via Wykop
  • 5
@10129:

3 miliardy ludzi. To tylko ludzie regularnie grający.

to jest liczba osób, które raz odpaliły candy crusha

Poczytaj sobie badania, regularni gracze to dużo mniejsza liczba, a na dodatek więcej regularnych graczy to kobiety, które grają w mało wymagające gry. Prawdziwych graczy mobilnych, którzy potrzebują dobrego telefonu
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 18:44:43 via Wykop
  • 2
@kjubikul: Tak jak napisałem nie trzeba rezygnować ze wszystkiego, ale żyjemy w chorych czasach, gdzie to co wymieniłem to lista zadań, które każdy chce spełnić, a nie opcja.

wakacje i wyjazd raz na jakiś czas to jest potrzeba a nie zachcianka.

Też lubię wyjazdy, ale niekoniecznie dwa razy w roku i na dodatek do Japonii i USA. Każdy musi sobie to dostosować do siebie, ale nie warto wpadać w szaleństwo
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 19:56:25 via Wykop
  • 1
@enzomatrix: Możesz się zwolnić z pracy i więcej spędzać czasu z tymi osobami, gdy jest na to czas.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
04.01.2026, 22:57:15 via Wykop
  • 6
@hu-nows: Przez swój konsumpcjonizm jesteś tym areczkiem, bo miliarderzy wmówili ci, że musisz pracować na nich to dostaniesz pieniądze na modne ubranko i auto.
O tym jest post, by przestać być niewolnikiem konsumpcji zaprogramowanej przez miliarderów.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 31.12.2025, 01:03:41
  • 2
Chrześcijaństwo to pierwsza religia, która tak bardzo doceniła kobiety, Jezus miał uczennice, a Paweł nawet nazywa Junię wybitnym apostołem. W tak patriarchalnym świecie było to nie do pomyślenia, co dowodzi, że to nauczanie nie pochodzi od człowieka.

Rz 16, 7 "Pozdrówcie Andronika i Junię, moich krewnych i współwięźniów, którzy należą do grona wybitnych apostołów, którzy jeszcze przede mną należeli do Chrystusa."

Co ciekawe powyższy werset został zafałszowany przez skrybów, bo był nie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
Autor
31.12.2025, 08:53:42 via Wykop
  • 1
@mike-78: Chrześcijaństwo to nie równouprawnienie tylko zrównanie kobiety i mężczyzny w oczach Boga, ale pozostawienie hierarchii, gdzie mężczyzna jest liderem.

@kubako

przecież przed chrześcijaństwem były setki religii dla kobiet-kaplanek związanych z boginiami

Nigdzie kobiety nie miały takiego statusu, jak ktoś napisał wyżej, kobieta-kapłanka
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
02.01.2026, 13:18:47 via Wykop
  • 0
@Trojden:

Gdyby z Nowego Testamentu pozostawić wyłącznie ewangelie, i wyrzucić do śmietnika listy apostolskie, to wtedy faktycznie trudno byłoby znaleźć pochwałę celibatu.

Mt 19,12
  • Odpowiedz
ja_tu_tylko_na_moment
ja_tu_tylko_na_moment
23.12.2025, 08:58:35
  • 365
Patrzcie jak dobrze w #rosja, skoro influencerzy tak mówią to na pewno tak jest.
#wojna #polskieonuce
jatutylkonamoment - Patrzcie jak dobrze w #rosja, skoro influencerzy tak mówią to na ...

źródło: IMG_6119

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 23.12.2025, 13:46:12 via Wykop
  • 1
@ja_tu_tylko_na_moment: @Tetsuya @reconn
O co właściwie chodzi? To że Rosja napadła Ukrainę to fakt i ci youtuberzy chyba Rosji nie popierają?
Nie zmienia to faktu, ze Rosja to jest jeden z najpiękniejszych krajów do zwiedzenia z uwagi na naturę i piękne miasta jak Moskwa i Petersburg.
Czy oni zaprzeczają, że ludzie w mniejszych miastach są biedni i tam jest brzydko?
Nie przesadzacie? Takie wpisy wręcz mają przeciwny skutek,
  • Odpowiedz
Pawcio_cukierek
Pawcio_cukierek
18.12.2025, 18:00:41
  • 3
Goodbye firefox ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Pawcio_cukierek - Goodbye firefox ( ͡° ʖ̯ ͡°)
SPOILER

źródło: 1000008619

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 18.12.2025, 19:11:42 via Wykop
  • 4
@Pawcio_cukierek: Przecież AI będzie do wyłączenia w opcjach.
  • Odpowiedz
seventh_gate
seventh_gate
18.12.2025, 08:21:05
  • 0
Wyjaśni mi ktoś tę przypowieść?

Pewien bogaty człowiek miał szafarza, którego oskarżono przed nim, że trwoni jego dobra. Zawołał go i powiedział: Cóż to słyszę o tobie? Zdaj sprawę z twego zarządzania, bo już więcej nie będziesz mógł zarządzać. Wtedy szafarz powiedział sobie: Co ja zrobię, skoro mój pan pozbawia mnie zarządu? Kopać nie mogę, żebrać się wstydzę. Wiem, co zrobię, żeby ludzie przyjęli mnie do swoich domów, gdy zostanę odsunięty od zarządzania.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 18.12.2025, 09:08:00 via Wykop
  • 2
@zeMadafaka: @seventh_gate
Ja bym raczej powiedział, że to jest pokazanie, że człowiek o sprawach doczesnych myśli pragmatycznie i zawczasu przygotowuje się do nowego stanu i tak samo powinien czynić w sprawach duchowych.
  • Odpowiedz
PieknyWojciech
PieknyWojciech
17.12.2025, 21:57:24
  • 1
Zainstalowałem znajomemu Ubuntu LTS bo polecono mi jako najstabilniejsze. Po przerwie ekran zablokował się i nie da się wprowadzić hasła.

#linux #komputery #informatyka
PieknyWojciech - Zainstalowałem znajomemu Ubuntu LTS bo polecono mi jako najstabilnie...

źródło: image

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 17.12.2025, 22:16:16 via Wykop
  • 0
@PieknyWojciech: Wyciągnąłeś boot device?
  • Odpowiedz
Najtwardszy_Verstappeniarz
Najtwardszy_Verstappeniarz
16.12.2025, 14:14:47
  • 0
Obecnie mało kto wśród katolików wykonuje znak krzyża przechodząc obok kościoła, tłumacząc sobie, że to "obnoszenie się z przekonaniami religijnymi" lub też tym, że to dla zbawienia nie ma znaczenia.
Ciekawe jak z wykopowymi katolikami.
#chrzescijanstwo #katolicyzm #wiara #kosciol

czy wykonujesz znak krzyża przechodząc obok kościoła?

  • Tak 26.1% (6)
  • Nie 73.9% (17)

Oddanych głosów: 23

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 16.12.2025, 14:27:03 via Wykop
  • 1
obnoszenie się z przekonaniami religijnymi


@Najtwardszy_Verstappeniarz: A czy to coś złego? Powinno być widać, że jesteś wierzący i powinno też to być powszechnie akceptowalne w kraju, gdzie jest wolność religijna. Muzułmance nie wypada mieć chusty, a sikhowi turbana?
Poza tym ja bym nie powiedział, że to obnoszenie tylko w ciszy praktykowanie swojej wiary, kto ma zauważyć ten zauważy.

też tym, że to dla zbawienia nie ma znaczenia

No nie ma,
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 07.12.2025, 13:51:14
  • 21
Jeżeli inni nie mają odwagi zróbmy to my POLACY. ZBIERZMY GRUPĘ 300 POLAKÓW NA MARINIE, W ŚRODKU TŁUMU KIBICE Z NOSZAMI ŻEBY PRZENIEŚĆ MICHAEL MASIEGO. NIECH NA ZEWNĄTRZ CZEKA BARDZO DUŻO BOLIDÓW ODPALONYCH Z KIEROWCAMI. POKOJOWO WCHODZIMY DO PADOKU IDZIEMY I NIE ZAPRZYMUJEMY SIĘ. OTACZAMY CENTRUM. KIBICE BIORĄ MICHAEL MASIEGO I PRZYGOTOWUJĄ DO WYNIESIENIA. I WYCHODZIMY. ONI W ŚRODKU OSLANIANI. IDZIEMY WSZYSCY PRZED I ZA ZEBY NIKT NAS NIE ZATRZYMAŁ I CIĄGLE
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rzepczak
Rzepczak
Rzepczak
07.12.2025, 13:52:58 via Wykop
  • 0
@korell: moja ulubiena pasta xD
  • Odpowiedz
seventh_gate
seventh_gate
02.12.2025, 22:25:47
  • 1
Zadałem ostatnio pytanie mojej matce, chciałem się dowiedzieć z ciekawości, czy kiedykolwiek w swoim dorosłym życiu przeczytała całą Ewangelię, na co ona odpowiedziała zdawkowo "Nie, nie czułam takiej potrzeby, ja się do Boga modlę po swojemu i tyle". Moja matka jest już na emeryturze i wierzy w Boga, będąc już osobą dorosłą prowadziła nas do kościoła na mszę gdy byliśmy dziećmi itd. Pomyślcie ile takich osób, które nie znają Ewangelii, uważa się
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 03.12.2025, 13:43:34 via Wykop
  • 0
@seventh_gate: Ludzie są wszędzie tacy sami, większość protestantów i katolików nawet do swoich kościołów nie chodzi, a jeszcze mniej angażuje się w to co się tam dzieje.

Myślę, że w Kościele Katolickim jest problem ze słabą ewangelizacją

To jest bias związany z tym, że u nas domyślnie każdy jest katolikiem, więc jeżeli 90% nic nie robi sobie ze spraw duchowych to 90% katolików nie robi sobie nic ze spraw duchowych.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 01.12.2025, 10:10:29
  • 2
Mt 16,27; Rz 2,6; 2 Kor 5,10; 1 P 1,17; Ap 20,12; Ap 22,12; Hi 34,11; Jr 17,10; Prz 24,12

Uczynki są bardzo ważne, od nich zależy nasza nagroda. Zbawienie to łaska, bo nie zasługujemy na nie w żadnym stopniu. To tak jakby matka obiecała dziecku, że jak posprząta swój pokój to dostanie nowy telefon. Dziecko nadal musi coś zrobić, ale telefon dostanie tylko dzięki dobroci matki, a nie swoją pracą.

#
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
Autor
01.12.2025, 12:52:21 via Wykop
  • 0
@n_____S:

Zbawienie nie zależy jednak od jakości uczynków. Nagroda już tak.

Przy czym, uczynki = wysiłek. Efekt uczynku nie ma znaczenia, bo jest on niezależny od nas.

Natomiast przykład z dzieckiem i matką nie jest najlepszy moim zdaniem, bo pokazuje, że dziecko otrzyma telefon JEŻELI posprząta swój pokój.

Może masz rację, miałem na myśli, że tym "posprzątaniem" jest uwierzenie i współpraca z łaską, a nie zrobienie czegoś widocznego dla innych
  • Odpowiedz
yahoomlody
yahoomlody
21.11.2025, 06:18:35
  • 196
W robocie zauwazylem ze nastala nowa moda wsrod boomerow. Jakby grali cale zycie w csa ti by nie wymyslali jakichs glupot jak pionowe myszki xD

#heheszki #pracbaza #komputery
yahoomlody - W robocie zauwazylem ze nastala nowa moda wsrod boomerow. Jakby grali ca...

źródło: temp_file4322187448826232945

Pobierz
  • 172
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 21.11.2025, 08:23:13 via Wykop
  • 0
@skyer:

nie spotkałem pacjenta który by miał cieśn od myszki

Jak to sprawdzasz? Wszyscy pacjenci z cieśnią nie korzystają z komputera?
W każdym razie jest wiele innych schorzeń: łokieć golfisty, zespół kanału łokciowego itd. taka myszka robi gigantyczną różnicę dla każdego kto się z tym mierzy.
  • Odpowiedz
kastrator2
kastrator2
kastrator2
14.11.2025, 06:37:24
  • 197
#zarobki #polska #lekarz #lekarz100k
#heheszki
kastrator2 - #zarobki #polska #lekarz #lekarz100k
#heheszki

źródło: wykop

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 14.11.2025, 11:10:02 via Wykop
  • 1
@su1ik: Programista wytwarza realną wartość za którą ktoś mu płaci, a lekarz jest dotowany z podatków przez niewydolny system. Widzisz różnicę?
  • Odpowiedz
biesy
biesy
13.07.2021, 18:09:15
  • 931
Październik 2013, Ooltgensplaat, #holandia, dwóch mężczyzn w ostatnim uścisku na szczycie turbiny wiatrowej. Przyczyną pożaru jest zwarcie w instalacji – błyskawicznie rozprzestrzeniające się płomienie odcinają obie drogi ewakuacyjne dwóm młodym technikom (dziewiętnaście i dwadzieścia jeden lat lat). W rutynowy przegląd gondoli na wysokości ponad sześćdziesięciu metrów w sumie zaangażowanych było czterech pracowników zewnętrznej firmy, ale dwóm szczęśliwie udało się uciec w dół. Ściągnięcie dźwigu strażackiego z odpowiednio długim wysięgnikiem
biesy - Październik 2013, Ooltgensplaat, #Holandia, dwóch mężczyzn w ostatnim uścisku...

źródło: comment_1626199750aZKqPNuiDqshBl2F4MAc3e.jpg

Pobierz
  • 81
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 10.11.2025, 14:14:37 via Wykop
  • 0
@kubako:

Takie tłumaczenie miałoby rację bytu, gdyby nie fakt, że w tych samych czasach w innych kulturach tworzono mity, które okazały się dużo bardziej pasować do rzeczywistości.

Nie wiem czy tak było, ale sądzę, że tak powinno właśnie być, prawdziwy Bóg nie powinien się jakoś spektakularnie wyróżniać, jeżeli nie chce się wszystkim ujawniać, a tylko tym którzy szukają.

Tymczasem bóg, gdyby to były jego słowa wcale nie musiał wprowadzać tych ludzi w
  • Odpowiedz
banzi
banzi
09.11.2025, 18:58:13
  • 159
W punkt

#wiara #religia #ateizm
banzi - W punkt

#wiara #religia #ateizm

źródło: ateista

Pobierz
  • 119
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 09.11.2025, 19:50:01 via Wykop
  • 13
@banzi: Raczej - "jestem ateistą, bo tak mi jest wygodniej i nigdy nie chciało mi się tego bardziej analizować, bo mógłbym dojść do nieprzyjemnych wniosków". Prawdziwych ateistów, którzy są takimi z racjonalnego rozumowania, jest znacznie mniej, niż głęboko wierzących racjonalnych katolików.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 20:00:24 via Wykop
  • 8
@z_kim_ja_gadam: Chcesz mi powiedzieć, że ateiści poświęcili wiele godzin na analizę egzystencji, wiary i w końcu doszli do logicznych wniosków, że nie wierzą? Czy może po prostu w pewnym momencie powiedzieli "co ta mama chce, nie pójdę do kościoła, bo to nie ma sensu i nie widzę żadnego boga."?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 20:12:51 via Wykop
  • 3
@banzi:

To za mało?

To nic nie znaczy, tu chodzi o to ile poświęciłeś na rzetelną analizę tego tematu, a nie po prostu pasywnie odszedłeś od tego czego cię nauczyli.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 20:15:35 via Wykop
  • 2
@banzi: Co cię przekonało, że chrześcijaństwo nie ma sensu i że po śmierci nic nie ma?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 20:24:18 via Wykop
  • 2
@banzi: Czyli zrezygnowałeś z bycia katolikiem i zostałeś ateista, bo niby czemu miałbyś być katolikiem?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 21:01:27 via Wykop
  • 1
@banzi:

A Ty nadal jest katolikiem?

Nie, ja się nim stałem po tym jak bezmyślnie to odrzuciłem w młodości.

Wierzysz w to, że Jezus chodził po wodzie? Wierzysz w to, że świat został stworzony w 6 dni?

Jest to bardziej prawdopodobne, niż to, że coś powstało z niczego.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 21:03:45 via Wykop
  • 3
@korell:

nie muszą.

Muszą jeżeli chcą to nazwać świadomym wyborem, a zakładam, że to miał na myśli autor mema.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 21:27:53 via Wykop
  • 1
@banzi:

Od czasu Jan Paweł II Kościól uznaje, że życie narodziło się w sposób naturalny na Ziemi a ewolucja "to więcej niż hopoteza"

KK nie zakazuje wiary w kreacjonizm. Tyle warta jest twoja analiza.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 22:22:23 via Wykop
  • 0
@motonita:

Chcesz mi powiedzieć, że każdy głęboko wierzący katolik, ba każdy głęboko wierzący wyznawca jakiejkolwiek religii, zgłębiał tematykę własnej religii, jak i innych i doszedł do wniosku, że jego religia jest najlepsza?

Każdy kto na poważnie podchodzi do swojej religii poświęca całe życie na analizowaniu tego wyboru.

99% ludzi wybiera ateizm/katolicyzm/inną religię, bo tak jest łatwiej, bo nie muszą myśleć, nie muszą się ograniczać i łatwiej im się odnaleźć w
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 22:23:14 via Wykop
  • 0
@banzi:

jakby miał zakazywać skoro sam to wymyślił?

Wcześniej mówiłeś, że ktoś kto wierzy w kreacjonizm to heretyk. Nie wiem o co ci chodzi.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 22:46:21 via Wykop
  • 0
@motonita:

Kto ustalił, że to jest jakaś najważniejsza decyzja?

To jest moja teza, że trzeba wiedzieć gdzie się
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 23:16:23 via Wykop
  • 0
@neib1:

no to co?

No to odpowiadam dlaczego mem jest bezsensu.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 23:32:58 via Wykop
  • 0
@kubako:

nie da się świadomie wybrać przekonań czy tam wiary. Wierzysz w coś nie dlatego, że tak sobie wybierasz, tylko dlatego, że albo argumenty są wystarczające i sprawaiają że w to wierzysz, albo nie.

Zgadza się, nigdy taka decyzja nie jest w pełni świadoma, ale coś może być bardziej świadome od czegoś innego.

I tak samo jest z bogiem. Przychodzą wierzący mówią: jest bóg, oto dlaczego - i tutaj pada lista
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 23:38:46 via Wykop
  • 0
@motonita:

Ok rozumiem, masz prawo tak myśleć, ale twierdzenie, ze większość ludzi podchodzi do tematu bezmyślnie brzmi jakbyś się stawiał w roli oświeconego pośród rzeszy ignorantów.

Tak po prostu jest, rozmawiałem o duchowości z wieloma osobami, o pytaniach egzystencjalnych i jest bardzo mało osób, które ma to dogłębnie przeanalizowane, albo chociaż podjęło próbę analizy tego.
Według mnie nie ma ważniejszych pytań, bynajmniej nie potrafię takich znaleźć.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 09.11.2025, 23:42:26 via Wykop
  • 1
@vladeczek:

uważasz ze 2 tysiące lat temu narodziło sie boskie dziecko. Ożywiało trupy. Chodziło po wodzie XD. To wszystko po pewnie 20 latach edukacji XDDD

Jest to tak samo niesamowite jak to, że istnieje materia, człowiek i cały Wszechświat. Bo wiesz skąd się wziąłeś?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.11.2025, 00:07:05 via Wykop
  • 0
@motonita: Ktoś z problemami tym bardziej szuka odpowiedzi na takie pytania.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.11.2025, 11:09:59 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.11.2025, 12:50:13 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.11.2025, 13:09:54 via Wykop
  • 0
@stealtheseal:
1. To jest jakaś opinia, jest wiele innych - sprzecznych
2. Czy masz jakieś informacje o tym, że autor tego tekstu przestał być katolikiem? Bo chyba to byłaby naturalna kolej rzeczy, gdyby miał pewność?
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.11.2025, 13:30:21 via Wykop
  • 1
@kubako:

nie ma się o nim pojęcia, ale jednocześnie ma się pewność jego istnienia

Owszem, wiem tylko tyle, że jest coś
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 2 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 19.01.2025

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.11.2025

    Mikroblogger
  • Rocznica
    od 14.01.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia