Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko195
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
korell
korell

korell

Dołączył 1 rok i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 999
  • Znaleziska 10
  • Mikroblog 989
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 5
  • Dodane (87)
  • Komentowane (879)
  • Plusowane (23)
korell
korell
korell 30.03.2026, 13:04:49
  • 1
Czy na booking da się ustawić filter, żeby pokazywał tylko hotele z prywatną łazienką i pokój samodzielny?
Czego bym nie kliknął to po sortowaniu od najtańszego mam "łóżko w pokoju wieloosobowym"

#podroze #podrozujzwykopem #booking
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

salo91
salo91
30.03.2026, 13:42:15 via Wykop
  • 0
@korell: tu się ustawia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
salo91 - @korell: tu się ustawia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: 1000066393

Pobierz
  • Odpowiedz
DerMitteleuropaer
DerMitteleuropaer
30.03.2026, 14:38:24 via Wykop
  • 0
@salo91: No właśnie nie. Jest wiele miejsc na świecie, gdzie normalne pokoje bywają w podobnych cenach, co hostele.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 23.03.2026, 10:14:07
  • 10
Dlaczego chrześcijaństwo i Nowy Testament są wyjątkowe i warto je traktować inaczej, niż inne religie? Między innymi, dlatego że:

1. Ludzie, którzy widzieli cuda oddali życie za świadectwo o tym. Nie ma drugiej takiej religii, gdzie grupa osób oddała życie za to co widziała (nie mylić z "uwierzyła").
2. Jezus i apostołowie czynili cuda, które widziało wielu, więc chrześcijaństwo mogło być zniszczone w zarodku, gdyby ktoś udowodnił, że to nieprawda. Faryzeusze mogli
  • 85
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

death070
death070
23.03.2026, 10:15:22 via Wykop
  • 23
@korell: to dlaczego teraz bóg pozwala na wojnę na bliskim wschodzie gdzie ludzie cierpią nawet noworodki #bekazkatoli
  • Odpowiedz
Bpnn
Bpnn
Bpnn
23.03.2026, 10:18:03 via Wykop
  • 20
nikt nie spodziewał się umierającego na krzyżu mesjasza


@korell: bzdura, cały szereg proroctw starego testamentu odnosi się do męki i śmierci Mesjasza
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 20.03.2026, 10:38:50
  • 1
Największy problem dla protestantów to według mnie odrzucanie Tradycji. Spójrzmy na te dwie wypowiedzi Justyna Męczennika. W pierwszej mówi, że apostołowie przekazali mu lub jego wspólnocie naukę, żeby spotykać się w niedzielę, a w drugiej, że Apokalipsa Jana rzeczywiście pochodzi od Jana, bo on lub jego wspólnota go znała.

Czemu zatem uznawać, że w jednej kwestii się myli, a w drugiej na pewno nie? W obu przypadkach przekazuje Objawienie i nauczanie apostołów. Przy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Najtwardszy_Verstappeniarz
Najtwardszy_Verstappeniarz
20.03.2026, 21:19:43 via Wykop
  • 2
@korell: Masz jakieś wykształcenie teologiczne?
Bo mądrego dobrze poczytać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
20.03.2026, 22:53:12 via Wykop
  • 1
@Najtwardszy_Verstappeniarz: Nie mam, ale interesuję się tematem, bo co może być ważniejszego i ciekawszego? Jak będę miał budżet to może kiedyś się formalnie wykształcę, fajnie by było.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 14.03.2026, 10:47:32
  • 1
Co sądzicie o tych wersetach? Zawsze je pomijałem przy moich rozważaniach, ale gdy przyjrzałem się im bliżej to mam wrażenie, że są niezwykle mocne i dają autorytet kościołowi katolickiemu.

Mt 16:18-19 PAU "(18) Ja zaś mówię tobie, że ty jesteś Skałą. Na tej Skale zbuduję mój Kościół, a potęga piekła go nie zwycięży. (19) Tobie dam klucze królestwa niebieskiego. Cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow
14.03.2026, 12:06:18 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
14.03.2026, 23:42:14 via Wykop
  • 3
@TeoriaPraktyki: Ja mam naprawdę otwarte serce i umysł i wiele protestanckich koncepcji i interpretacji uznaję za ciekawe albo wzbudzające wątpliwości. Tak tutaj nie mam wątpliwości, że robisz mocny fikoł i interpretujesz pod tezę.

Ustalmy fakty, Piotr to nie żaden kamyk, a Kefa, czyli skała i z całą pewnością trzeba stwierdzić, że "petros" jest tam użyty wyłącznie ze względów gramatycznych, inaczej się po prostu nie da, więc całkowicie odrzucam próbę umniejszenia Kefasowi.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 10.03.2026, 22:14:13
  • 3
Jakie argumenty według was są najmocniejsze przeciwko chrześcijańskiemu teizmowi i istnieniu Boga?

#teizm #ateizm #filozofia
  • 76
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LudzieToDebile
LudzieToDebile
LudzieToDebile
10.03.2026, 22:15:18 via Wykop
  • 13
@korell: Takie same jak przeciwko istnieniu każdego innego boga - nie ma na to cienia dowodu, a zdania miliardów ludzi są sprzeczne.
  • Odpowiedz
kubako
kubako
10.03.2026, 23:27:15 via Wykop
  • 5
@korell: nie widzę, żadnego konkretnego "najmocniejszego" argumentu.

Raczej widzę cały szereg, splot wielu argumentów, które łącznie pokazują, że chrześcijaństwo zostało zbudowane na judaizmie, który jest prymitywnym wytłumaczeniem świata.

Prymitywnym w sensie wczesnym, prostym, wymyślonym, gdy nasza wiedza o świecie była ograniczona. Religia abrahamowa tworzy narracje i skupia się wokół rzeczy, które nie są prawdziwe, tylko starożytnym ludziom takie się jawiły. Oczywiście z czasem wraz z rozwojem wiedzy te narracje ewoluowały
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 02.03.2026, 22:27:35
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nalot_1
nalot_1
02.03.2026, 22:33:24 via Android
  • 1
@korell: id 1979 zabił setku tysicey udzi więc dobrze ze z dech i ludzie się cieszą. Tyran zawsze kończy tam gdzie jego miejsce, a lewacy zawsze płaczą XD
  • Odpowiedz
waro
waro
02.03.2026, 22:44:50 via Wykop
  • 6
@korell: "propaganda" to może za mocne słowo, ale masz mocno zniekształcony obraz rzeczywistości przez Irańczyków występujących dla zachodnich mediów. A tacy nie są przypadkowi, gdyż to praktycznie sami uciekinierzy przed reżimem.

Ten typ (w bujnych, kręconych włosach) wypowiadający się dla TVP - zdaje się, że jest gejem. I ja go rozumiem, że może nienawidzić Ajatollahów, ale na miłość boską - niech nie tworzy narracji, że jakaś wąska grupa wojskowych trzyma
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 23.02.2026, 12:50:51
  • 5
Ku pokrzepieniu na wielki post.

Chrystus jest fundamentem, który daje zbawienie, ale to człowiek z uczynków buduje swój dom, który będzie wypróbowany ogniem oczyszczającym. Dlatego każdy czyn musi być wykonywany z bojaźnią, bo od niego zależy nagroda po zmartwychwstaniu.
Z drżeniem zabiegajmy o zbawienie i opierajmy się grzechowi aż do krwi. (Hbr 12, 4; Flp 2, 12)

1Kor 3, 11-15 BP "Nikt bowiem nie może położyć innego fundamentu, oprócz tego, który już został położony,
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

n_____S
n_____S
n_____S
23.02.2026, 13:20:34 via Wykop
  • 2
@kocha_to_poczeka: ale tutaj jest mowa o nagrodzie po zmartwychwstaniu, a nie o warunkach zbawienia. Jesteśmy zbawieni przez krew Jezusa Chrystusa, przez wiarę w Niego.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
23.02.2026, 13:38:52 via Wykop
  • 1
no chyba nie ma nagrody bez spełnienia warunków


@kocha_to_poczeka: Trzeba przemienić serce mocą Boga i wierzyć w Ewangelię (Mk 1, 15). To chyba niewiele, za to co możemy zyskać i jak bardzo się wzbogacić?

Ap 3, 18 BP "Radzę ci kupić u mnie złota w ogniu oczyszczonego, abyś się wzbogacił, i białe szaty, abyś się odział, i aby nie widziano twojej haniebnej nagości, i balsamu do namaszczenia twoich oczu, abyś
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 12.02.2026, 09:38:11
  • 1
Nie raz, nie dwa spotkałem się ze stwierdzeniem, że katolicy wierzą w zbawienie przez uczynki (oczywiste kłamstwo) i że nie ma zbawienia poza katolicyzmem. Oczywiście, KK uważa, że tylko w nim jest pełnia środków zbawczych i nie powinno to nikogo dziwić, ale nie oznacza to, że w jakiś sposób wyklucza innych wiernych.
Duch jest najważniejszy, a nie rytuały, z jakiegoś powodu wielu protestantów próbuje sobie i innym wmówić, że katolicy uważają inaczej, a
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
12.02.2026, 19:48:05 via Wykop
  • 2
@korell: możnaby takich cytatów więcej mieć i stosować steel man, frame breaking, redukcję do absurdu itp., aby wyciągnąć prawdę i prawdziwą postawę KK.

Tzn. ja tu nie sugeruję jednej ani drugiej opcji, po prostu to według mnie byłby dobry, jednoznaczny, końcowy test.

Mam nawet wizję takiego projektu, należałoby zebrać wiążące, reprezentatywne materiały źródłowe, potem można to przeanalizować, można z pomocą narzędzi AI (np. NotebookLM; projekt w IDE z wykorzystaniem agentów AI itd.).
Samą
  • Odpowiedz
n_____S
n_____S
n_____S
15.02.2026, 09:04:43 via Wykop
  • 2
@korell: @Aureilon @TeoriaPraktyki Bądźmy w jedności Ducha Świętego, gdzie w centrum/fundamentem jest Chrystus, a nie jakakolwiek organizacja lub nauka ludzka, które mogą Go zastąpić. To przez krew Pana Jezusa Chrystusa jesteśmy zbawieni.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 05.02.2026, 21:50:43
  • 1
Obcowanie świętych to wiara w to, że żywi i umarli są jednym Kościołem i żyją z Bogiem. Nie jest to kontrowersyjny pogląd, a właściwie jest to część Credo Apostolskiego, którego wyznawanie jest tym co decyduje o byciu chrześcijaninem.

Wiara w obcowanie świętych opiera się między innymi na tych wersetach:
Mk 12,27; Ap 5,8; Rz 12,5; Ef 4,4; Rz 14,8; Ap 6,9; 1Kor 12,27; Ap 8,3; Hbr 12,1;Hbr 12,22-23; Ef 2,19

Różnice zaczynają się, gdy dyskutujemy
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 03.02.2026, 09:08:04
  • 1
Obejrzałem dzisiaj świetny materiał o nierozerwalności małżeństw, który polecam i zacząłem się zastanawiać po co on powstał, bo to przecież oczywiste. Okazuje się, że prawie wszystkie kościoły dopuszczają możliwość rozwodu w przypadku zdrady, włącznie z tymi tradycyjnymi jak prawosławie. A niektóre kościoły protestanckie nawet utożsamiają rozwód cywilny z kościelnym, bez wnikania w szczegóły.
W katolicyzmie na szczęście jeszcze takich herezji nie ma, ale też nie jest dobrze, z danych które znalazłem wynika,
korell - Obejrzałem dzisiaj świetny materiał o nierozerwalności małżeństw, który pole...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
03.02.2026, 16:08:35 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
03.02.2026, 17:07:25 via Wykop
  • 0
@TeoriaPraktyki:

W Jeremiasza 3:8 Bóg mówi wprost: "dałem jej list rozwodowy".

To jest dobry przykład, Bóg nie dał listu rozwodowego dosłownie, ale pozwolił grzesznej oblubienicy ponieść konsekwencje czynu i wszedł z nią w separacje, ale nigdy jej nie zostawił.
To jest akurat jedna z piękniejszych rzeczy w Biblii, bo Bóg, gdy zawiera przymierze z człowiekiem używa słowa "hebr. hesed", czyli robię to bo jestem wierny i nie oczekuję nic w zamian. Powinniśmy
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 26.01.2026, 10:55:47
  • 2
Analizuję od jakiegoś czasu teologię fundamentalną i zacząłem zastanawiać się nad księgami deuterokanonicznymi, czy rzeczywiście są natchnione. Wtedy zobaczyłem ten werset:

2Tm 3, 16 UBG "Całe Pismo jest natchnione przez Boga i pożyteczne do nauki, do strofowania, do poprawiania, do wychowywania w sprawiedliwości;"

Paweł wprost mówi, że CAŁE Pismo jest natchnione, oczywiście ma on myśli Septuagintę, bo to z niej korzystał, ją cytował i do posiadaczy tego przekładu pisał listy.

Septuaginta
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ignacy_Patzer
Ignacy_Patzer
26.01.2026, 11:26:46 via Wykop
  • 2
@korell: Dlaczego je odrzucili - odpowiedź jest bardzo prosta. W pewnym momencie Marcin Luter zrezygnował z uznawania czyśćca (to było stopniowe i jak pogrzebiesz w Internecie to znajdziesz jak to wyglądało). Księgi deuterokanoniczne były wykorzystywane przez katolików do argumentowania za czyśćcem, więc wypadły z protestanckiego kanonu.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
26.01.2026, 12:43:43 via Wykop
  • 1
@n_____S:

Po pierwsze, Luter nie "usunął" tych ksiąg, lecz oddzielił je od kanonu natchnionego, traktując jako pożyteczne do czytania, ale nie jako Pismo.

Co wykazałem, że jest sprzeczne z sola scriptura.

To rozróżnienie istniało na długo
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 23.01.2026, 15:55:42
  • 3
Kilku księży celebrytów miało ostatnio spore afery, mam wrażenie, że wszyscy mają wspólny mianownik - przesadna mariologia.

https://wiez.pl/2025/06/03/ks-piotr-glas-skazany-na-piec-lat-wiezienia/
https://deon.pl/kosciol/sprawa-ks-chmielewskiego-jest-powazniejsza-niz-sie-wydawalo-pierwsze-sygnaly-byly-juz-w-2018-roku,3262349

Piotr Glas
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
23.01.2026, 18:18:12 via Wykop
  • 1
@korell: ale to ładnie odkryłeś. To powinno być nagłaśniane wraz z takimi zdarzeniami, że to nie był przeciętny duchowny, przeciętny chrześcijanin, tylko człowiek o dziwnych przekonaniach, złych owocach, miał czerwone flagi.

To tak jak z Judaszem. Nie stał się zdrajcą nagle przy ostatniej wieczerzy, ale to był proces - zamiast przemieniać się według wzoru doskonałego Chrystusa, pielęgnował swoje złe cechy, m.in. był złodziejem.
  • Odpowiedz
Aureilon
Aureilon
25.01.2026, 20:11:16 via Android
  • 1
@korell: fanatyzm i brak pokory, to jest wspólny mianownik księży celebrytów. Robią wszystko by przyciągnąć ludzi do siebie, nie do Chrystusa.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 19.01.2026, 11:03:22
  • 2
Mt 15, 3 BP "Odpowiedział im: A dlaczegoż to i wy nie zachowujecie przykazania Bożego dla zachowania waszych nakazów?"
Mk 7, 8 BP "Zarzuciliście przykazanie Boże, a strzeżecie nakazów ludzkich."

Pismo wyraźnie mówi, że tradycje ludzkie są złe, gdy zastępują przykazania Boże. Sama w sobie tradycja ludzka może być dobra, Jezus w J 10, 22-23 na przykład obchodzi Chanukę.
Poza tym w Nowym Testamencie mamy wiele przykładów, gdzie apostołowie sami pokazują nam by Kościół takie
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell 06.01.2026, 01:08:15
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

n_____S
n_____S
n_____S
06.01.2026, 11:59:53 via Wykop
  • 3
@korell: Nie chcę się kłócić ani przeciągać sporu, bo obaj jesteśmy przekonani do swojego rozumienia. Dlatego zostawię to w rękach Boga.

Duch jest tym, który ożywia, ciało nic nie pomaga. Słowa, które ja wam mówię, są duchem i są życiem.

Jeśli ja się mylę - Bóg mi to pokaże.
Jeśli Ty się mylisz - Bóg pokaże to Tobie.
Zamiast przekonywać siebie nawzajem, lepiej pomódlmy się do Ojca, aby On sam
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
Autor
06.01.2026, 13:22:06 via Wykop
  • 3
@n_____S:

To nie jest jakiś rytuał potrzebny do zbawienia!

Nie jest to rytuał potrzebny do zbawienia, ale jeżeli ktoś ma do niego dostęp i go odrzuca to tutaj jest napisane o tym:
J 6, 53-56
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 04.01.2026, 18:08:50
  • 117
Nie potrzebujesz:
- nowego iphone'a, wystarczy ci telefon za 500-800zł i będzie niewiele gorszy
- markowych ciuchów, często nawet nowych ciuchów, w lumpach jest mnóstwo dobrej odzieży
- wakacji zagranicznych dwa razy w roku, a nawet wakacje krajowe są zbędne, nic się nie stanie jak te dwa tygodnie odpoczniesz w domu i zrobisz coś dla siebie
- mieszkania w centrum wojewódzkiego, ani nawet mieszkania w wojewódzkim
- wysokiego standardu, nowych mebli i wysokiej jakości wykończenia
korell - Nie potrzebujesz:
- nowego iphone'a, wystarczy ci telefon za 500-800zł i będ...

źródło: d

Pobierz
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

saintie
saintie
04.01.2026, 18:09:28 via iOS
  • 272
@korell: telefon za 800zl jest niewiele gorszy niz iphone? jakas propaganda biedakow
  • Odpowiedz
kjubikul
kjubikul
04.01.2026, 18:40:20 via Wykop
  • 218
@korell: wakacje i wyjazd raz na jakiś czas to jest potrzeba a nie zachcianka. Mózg potrzebuje czasami nowych bodźców, oraz wyjść z pętli codzienności żeby być zdrowym. Co do reszty masz troche racji, ludzie kupują rzeczy których nie potrzebują, bo myślą że te rzeczy dadzą im szczęście. Mało kto rozumie siebie wie co w życiu naprawdę daje nią szczęście myląc je z iluzją szczescia spowodowana kolejną aktywacją układu nagrody
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 31.12.2025, 01:03:41
  • 2
Chrześcijaństwo to pierwsza religia, która tak bardzo doceniła kobiety, Jezus miał uczennice, a Paweł nawet nazywa Junię wybitnym apostołem. W tak patriarchalnym świecie było to nie do pomyślenia, co dowodzi, że to nauczanie nie pochodzi od człowieka.

Rz 16, 7 "Pozdrówcie Andronika i Junię, moich krewnych i współwięźniów, którzy należą do grona wybitnych apostołów, którzy jeszcze przede mną należeli do Chrystusa."

Co ciekawe powyższy werset został zafałszowany przez skrybów, bo był nie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kubako
kubako
01.01.2026, 03:56:49 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Trojden
Trojden
01.01.2026, 12:32:52 via Wykop
  • 3
@korell: "Patriarchalny świat" to o wiele za bardzo ogólnikowe pojęcie - w starożytności np. wśród Celtów oraz Indian kobiety na ogół były uznawane za równe mężczyznom.

patriarchat jest następstwem naszej biologii

Nieprawda. Chyba że mówisz o tym, że mężczyźni są silniejsi, więc łatwiej im podporządkować sobie kobiety niż odwrotnie.

i był oczywistym elementem każdej starożytnej cywilizacji na
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 07.12.2025, 13:51:14
  • 21
Jeżeli inni nie mają odwagi zróbmy to my POLACY. ZBIERZMY GRUPĘ 300 POLAKÓW NA MARINIE, W ŚRODKU TŁUMU KIBICE Z NOSZAMI ŻEBY PRZENIEŚĆ MICHAEL MASIEGO. NIECH NA ZEWNĄTRZ CZEKA BARDZO DUŻO BOLIDÓW ODPALONYCH Z KIEROWCAMI. POKOJOWO WCHODZIMY DO PADOKU IDZIEMY I NIE ZAPRZYMUJEMY SIĘ. OTACZAMY CENTRUM. KIBICE BIORĄ MICHAEL MASIEGO I PRZYGOTOWUJĄ DO WYNIESIENIA. I WYCHODZIMY. ONI W ŚRODKU OSLANIANI. IDZIEMY WSZYSCY PRZED I ZA ZEBY NIKT NAS NIE ZATRZYMAŁ I CIĄGLE
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rzepczak
Rzepczak
Rzepczak
07.12.2025, 13:52:58 via Wykop
  • 0
@korell: moja ulubiena pasta xD
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 01.12.2025, 10:10:29
  • 2
Mt 16,27; Rz 2,6; 2 Kor 5,10; 1 P 1,17; Ap 20,12; Ap 22,12; Hi 34,11; Jr 17,10; Prz 24,12

Uczynki są bardzo ważne, od nich zależy nasza nagroda. Zbawienie to łaska, bo nie zasługujemy na nie w żadnym stopniu. To tak jakby matka obiecała dziecku, że jak posprząta swój pokój to dostanie nowy telefon. Dziecko nadal musi coś zrobić, ale telefon dostanie tylko dzięki dobroci matki, a nie swoją pracą.

#
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

n_____S
n_____S
n_____S
01.12.2025, 12:39:01 via Wykop
  • 1
@korell:
Oczywiście, kto nienawidzi swojego brata lub siostry, ten trwa w śmierci. A gdy mówi, że ma wiarę, to ta wiara jest martwa, nie wierzy w to do końca, nie wierzy prawdziwie, nie doszło do niego, że Jezus Chrystus oddał za niego życie i przez Jego krew jest zbawiony, ewentualnie nie usłyszał prawdziwej Ewangelii. Taka osoba nie pojęła, że Syn Boga żywego oddał za nas życie, za swoich przyjaciół...
Uczynki
  • Odpowiedz
N.....a
N.....a
konto usunięte 01.12.2025, 13:52:18 via Wykop
  • 1
@n_____S: zgadzam się z Twoim komentarzem. Dodam do niego, że uczynki są mocno zależne od Boga:

Flp 2:13 UBG "Bóg bowiem sprawia w was i chęć, i wykonanie według jego upodobania."

Iz 26:12 WUJ "Panie dasz nam pokój: bo wszystkie uczynki nasze sprawiłeś
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 07.11.2025, 20:38:38
  • 35
Pod wpływem ostatnich postów o #linux i #windows postanowiłem spróbować tego słynnego systemu operacyjnego, który podobno tak świetnie działa.
Zbootowałem pendrive, pierwsze co się dowiedziałem, to że już na etapie instalacji trzeba wejść w konsolę i jakimiś hakami naprawić instalator, żeby miał wszystkie opcje XD
No ale ok, przeklikuje kolejne opcje, doszedłem do końca, a tu nadal nie ma opcji szyfrowania dysku w XXI wieku i trzeba to robić jakimiś
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dqdq1
dqdq1
07.11.2025, 21:24:15 via Wykop
  • 3
@korell: na komputerze używam 3 programów na krzyż. Nie wiem co bym musiał robić żeby w ogóle myśleć o linux. Linucha mam na pendrive do gierek jeśli chcę odpalić colina 3.
  • Odpowiedz
Ziomo_Artysta
Ziomo_Artysta
07.11.2025, 21:38:18 via Wykop
  • 9
@korell: nie mozliwe jakis zly pobrales bo rozne som
  • Odpowiedz
korell
korell
korell 06.11.2025, 16:22:53
  • 4
Watykan wydał bardzo dobry dokument o tytułach maryjnych takich jak współodkupicielka, pośredniczka itd., które brzmią kontrowersyjnie dla osób nieznających ich historii i znaczenia.

Nota doktrynalna dotycząca niektórych tytułów maryjnych odnoszących się do współpracy Maryi w dziele zbawienia
https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_ddf_doc_20251104_mater-populi-fidelis_pl.html

tl:dr
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
Autor
06.11.2025, 16:33:35 via Wykop
  • 2
@zeMadafaka:

Pośredniczka owszem, ale w sensie, że pośredniczy w przekazywaniu intencji Chrystusowi.

Zaraz ci ktoś wklei 1 Tm 2, 5-6 i powie, że jesteś bałwochwalcą xd
Ja się cieszę, powinniśmy dążyć do uproszczenia pojęć teologicznych, żeby ktoś kto ich nie zna, nie musiał robić doktoratu z teologii.
  • Odpowiedz
Benedictus_Nursinus
Benedictus_Nursinus
07.11.2025, 08:02:46 via iOS
  • 2
@zeMadafaka tytuł Współodkupicielki pojawia się w Modlitwie Rzymskiej, odmawianej podczas Nowenny do Matki Bożej Nieustającej Pomocy, dosyć popularnego nabożeństwa w Polsce

Ciebie więc, O Matko Nieustającej Pomocy, przez bolesną mękę i śmierć Twego Boskiego Syna, przez niewypowiedziane cierpienia Twego Serca, o Współodkupicielko, zaklinam najgoręcej, abyś uprosiła mi u Twego Syna tę łaskę, której tak bardzo pragnę i tak bardzo potrzebuję
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 19.01.2025

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.11.2025

    Mikroblogger
  • Rocznica
    od 14.01.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking