Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko168
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki

TeoriaPraktyki

Dołączył 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 636
  • Znaleziska 3
  • Mikroblog 633
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 25
Zopyross
Zopyross
przedwczoraj, 15:40:47
  • 1
Wiesz kim był Goliat? Nefilim, potomkiem synów Bożych i córek ludzkich (zob. Rdz 6:1-4). Niektóre z aniołów, żądne pięknych kobiet na ziemi, płodzili z nimi dzieci – ludzi gigantów. Bóg w końcu postanowił położyć temu kres i zakończyć ten niecny eksperyment. Dlatego właśnie wysłał Izraelitów do boju przeciwko królom Amorytów (Sichon i Og). Amoryci byli Refaitami, odgałęzieniem ludzi olbrzymów (Pwt 2, 11). Po śmierci Mojżesza, pod dowództwem Jozuego, taki sam bój stoczono
Zopyross - Wiesz kim był Goliat? Nefilim, potomkiem synów Bożych i córek ludzkich (zo...

źródło: glt

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki przedwczoraj, 22:47:26 via Wykop
  • 1
aniołowie spółkowali z ludzkimi córkami


@morgiel: nawet nie wiem co napisać, bo to jest taki głupi stereotyp, a jak się ludziom mówi o co chodziło z synami Bożymi i córkami ludzkimi, to się ludziom włącza syndrom sztokholmski wobec apokryfów typu księga Henocha.

Ale i tak napiszę co
  • Odpowiedz
b45ezno9hvpv
b45ezno9hvpv
14.04.2026, 12:08:14
  • 0
Będąc w szkole średniej i na studiach, patrząc po swoich rówieśnikach, którzy w większości nie chodzili do kościoła, ale także go wyśmiewali, byłem pewien, że w kilka-, kilkanaście lat Polska osiągnie taki poziom laicyzacji, że bez problemu uda się oddzielić kościół od państwa.

Tym czasem teraz w wieku około 30 lat ci sami znajomi, którzy wciąż nie chodzą do kościoła i którzy dalej wyśmiewają religię:
- przyjmują księdza po kolędzie
- biorą śluby kościelne
- chrzczą
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 14.04.2026, 14:09:54 via Wykop
  • 1
@b45ezno9hvpv: w większości to konformizm.
  • Odpowiedz
greg_the_emperor
greg_the_emperor
14.04.2026, 01:44:25
  • 0
Jak myślicie, czym kieruje się Bóg, gdy zdecyduje komuś udzielić łaski wiary w Jezusa? Ten wyjątkowy, wieczny dar, na który ludzie moim zdaniem nie zasługują, wydaje się być prawdziwym dowodem miłości Boga i ciekaw jestem, jakimi kategoriami Bóg Ojciec się kieruje, gdy postanawia kogoś do siebie przyciągnąć.

#wiara #chrzescijanstwo #katolicyzm
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 14.04.2026, 08:36:02 via Wykop
  • 2
@greg_the_emperor: na sądzie ostatecznym ma się okazać, że każdy uczciwie dostał szansę na miarę swoich możliwości, aby się nawrócić.

W Biblii jest napisane, Bóg jest tam opisany jako Ktoś, Kto szuka człowieka, a nie że Sam czeka aż będzie odnaleziony.

Czyli kwestia wolnej woli człowieka jest tu krytyczna.
  • Odpowiedz
pawel89273
pawel89273
09.04.2026, 16:39:28
  • 0
Chrześcijaństwo = oderwanie od rzeczywistości. Trzeba naprawdę się postarać żeby tak odizolować się od świata zewnętrznego i nie widzieć tych wszystkich faktów. Chrześcijanin gada o wolnej woli, wiedząc jednocześnie że są choroby psychiczne, które pozbawiają świadomości lub dzieci, które umierają zaraz po narodzinach. Takie gadanie to nie tylko oderwanie od rzeczywistości ale również brak empatii wobec ludzkiego cierpienia.

#katolicyzm #chrzescijanstwo #biblia #jezus #ateizm
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 10.04.2026, 15:33:56 via Wykop
  • 2
@pawel89273: bro, ale Ty nie spróbowałeś nawet zrozumieć z czego wynika chrześcijańskie podejście, a już oceniasz, osądzasz z taką pewnością siebie, jakbyś poświęcił całe życie na szczegółowe i dogłębne badanie Biblii i wszystkiego co z nią związane.

Nie mam nic do Ciebie, nie atakuję ani nic, tylko chcę pogadać. Powiedz proszę, dlaczego tak zrobiłeś?
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 12.04.2026, 09:10:13 via Wykop
  • 2
Czy żeby zostać chrześcijaninem trzeba być dogłębnym badaczem biblii?


@pawel89273: nie.

Ja pisałam o ocenianiu "z taką pewnością jakbyś miał ogromną wiedzę", a nie o warunkach zostania chrześcijaninem. To dwie różne
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 12.04.2026, 17:50:28 via Wykop
  • 1
Poza tym o jakiej pewności piszesz?


@pawel89273: pewność, że rozumiesz o co chodzi w tej dziedzinie.

Z drugiej strony twierdzicie, że do zrozumienia słuszności waszej religii wystarczy obserwacja
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 13.04.2026, 20:18:01 via Wykop
  • 1
W takim razie czego nie rozumiem?


@pawel89273: po co to wszystko - według Biblii. Śmierć niemowląt to jeden z wielu "trudnych" tematów. Szczególnie w obliczu faktu, że wszechwiedzący Bóg nie potrzebuje robić eksperymentów, bo zna wynik od zawsze, zna koniec na początku. Zanim Pan Bóg stworzył cokolwiek, wiedział doskonale co kto wybierze - np. wie czy takie niemowlę wybrałoby życie wieczne, czy śmierć wieczną.
  • Odpowiedz
pearl_jamik
pearl_jamik
13.04.2026, 16:00:29
  • 13
Najlepsze jest to, że w religii katolickiej możesz kraść, pluć i nie szanować innych przez całe życie, ale wystarczy że na 3 dni przed śmiercią wyznasz skruchę, żala za grzechy i idziesz do nieba, a ateista żyjący całe życie uczciwie i zgodnie z zasadami pójdzie do piekła. No xd, zajebista macie te religie xdxdxd

#religia #bekazkatoli #bog #katolicyzm #jezus #fucklogic
pearl_jamik - Najlepsze jest to, że w religii katolickiej możesz kraść, pluć i nie sz...

źródło: Hell3

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 13.04.2026, 20:13:12 via Wykop
  • 1
ale wystarczy że na 3 dni przed śmiercią wyznasz skruchę


@pearl_jamik: nie rozumiem czemu 3 dni.
  • Odpowiedz
UmbertoDalleMontagne
UmbertoDalleMontagne
UmbertoDalleMontagne
08.04.2026, 21:21:20
  • 3
Moj osobisty ojciec w wieku 68 lat jako wciąż wierzący człowiek co raz bardziej zniesmaczony obłudą, hipokryzją i kilkoma innymi rzeczami odrzucił katolicyzm w cholerę i dołączył do pobliskiej parafii ewangelicko-augsburskiej. Jaki jestem z niego dumny to nawet sobie nie wyobrażacie #chwalesie #religia
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 10.04.2026, 15:35:10 via Wykop
  • 2
@UmbertoDalleMontagne: no to dobrze się dzieje, Twój ojciec kroczy w kierunku prawdy. Jezus jest drogą, prawdą i życiem.
  • Odpowiedz
greg_the_emperor
greg_the_emperor
09.04.2026, 19:43:12
  • 0
Zgodnie z przepowiednią, mający nadejść Antychryst ma wprowadzić powszechną, światową gospodarkę (najprawdopodobniej opartą na cyfrowej walucie oraz tożsamości) i prawdziwi chrześcijanie będą musieli zaryzykować nawet śmierć głodową, byle nie dać się włączyć do tej zamkniętej bańki kapitałowej. Jak myślicie, co zrobi w tej sytuacji Watykan? Czy Kościół chcąc zachować zyski i ogromne majątki, włączy się do globalnego systemu finansowego Antychrysta? Jak myślicie, jaką rolę odegra Stolica Piotrowa w końcu czasów?

#wiara
gregtheemperor - Zgodnie z przepowiednią, mający nadejść Antychryst ma wprowadzić pow...

źródło: HpdY2PFW9yeEwXS825PO--1--0j6rz

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 10.04.2026, 15:31:38 via Wykop
  • 2
@greg_the_emperor: szatan organizuje globalny system religijno-polityczno-ekonomiczny.

Jednak najważniejsze jest to, komu oddasz pokłon, kogo uznasz końcowo za swojego "Pana".

Materialne przynależności na ziemi to jest marność.

Najważniejsze jest kto jest Twoim Panem, Którego będziesz szanować, kochać i respektować Jego charakter, Jego zasady.
  • Odpowiedz
Bonnie_Springs
Bonnie_Springs
08.04.2026, 12:14:11
  • 2
Jedną z irytujących rzeczy występującą u ludzi przeróżnych wyznań jest to, że po tym jak osiągną swój domniemany stan oświecenia, wchodzą w tzw. Main Character syndrome i spada na nich błogosławieństwo pewności co do własnej nieomylności, a także moralny obowiązek protekcjonalnego sposobu zwracania się do tych, którzy nie aprobują ich entuzjazmu.

#katolicyzm #wiara #przemyslenia
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 08.04.2026, 15:56:49 via Wykop
  • 1
@Bonnie_Springs: teraz też takie czasy, że praktycznie wszystkie tematy i dziedziny stały się jak religia. Powiesz coś niezgodnego z daną narracją i over.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
07.04.2026, 10:42:31
  • 1
Gdyby "Ojcowie Kościoła" uznali kiedyś, że fizyczne drzwi uobecniają Jezusa Chrystusa w Kościele (rzymskokatolickim), to dzisiaj mogłoby to wyglądać tak
#ai #katolicyzm #chrzescijanstwo #biblia #bog #jezuschrystus #wiara #balwochwalstwo
JezusJestChrystusem - Gdyby "Ojcowie Kościoła" uznali kiedyś, że fizyczne drzwi uobec...

źródło: Ja jestem drzwiami

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 12:49:42 via Wykop
  • 3
@JezusJestChrystusem: @korell sytuacja typu historia kołem się toczy. Izraelici mają Objawienie, Tradycję poza Biblią, którą mają od Mojżesza itp. Katolicyzm, prawosławie itp. mają analogiczną Tradycję/Objawienie od apostołów. To co było jest tym co będzie. Kaz 1:9
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 18:42:10 via Wykop
  • 1
Jakie podstawy ma Miszna? Czy możemy wyśledzić jej pochodzenie?


@korell: co by zmieniło, gdybyśmy mieli wgląd w jej pochodzenie? Uznałbyś Misznę za prawdę, gdybyś znał jej pochodzenie?

Co do Apokalipsy, ja się za żaden odłam nie wypowiem, to zbyt polityczne.

Za siebie mogę powiedzieć, że przekonały mnie przede wszystkim spójność z resztą Biblii (w tym Boża miłość, chrystocentryzm, sąd, symbolika itd.) oraz pokrycie proroctw w rzeczywistości.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 18:47:13 via Wykop
  • 1
Mamy dostęp do kosmicznej technologii, żeby zbadać jakimś nie wiem, spektrometrem skład chemiczny, albo wykonać testy genetyczne, możemy świadków podpiąć pod skanery mózgu itp. żeby udowodnić lub zaprzeczyć czy to co mówią to prawda.


@swiadomy_anakolut: bro, to jest ślepa uliczka, tak jak kiedyś ludzie negowali istnienie organizmów niewidocznych gołym okiem, takich jak bakterie.

Chodzi mi o to, że nie mamy narzędzi do zbadania wszystkiego, nauka nie jest w stanie zbadać
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 19:39:16 via Wykop
  • 1
Gdybym mógł wyśledzić, że pochodzi od Mojżesza to tak, ale jest to bardzo wątpliwe.


@korell: nie rozumiem skąd tak silna wiara w omylnego człowieka.

Przykłady mogę
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 21:59:27 via Wykop
  • 2
przecież wiemy, że Stary Testament był wielokrotnie redagowany i to co mamy obecnie nie jest oryginałem napisanym przez Mojżesza, a nie wiemy nawet czy on w ogóle istniał, a ty w to wierzysz jak dobrze rozumiem, masz bardzo silną wiarę w człowieka.


@korell: Pan Jezus potwierdził natchnienie Biblii Hebrajskiej z Jego czasów.

Odkrycia z Qumran pokazują, że Stary Testament z okresu od II wieku p.n.e. do I wieku n.e. jest taki sam
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 08.04.2026, 00:08:16 via Wykop
  • 2
@korell: Wypaczasz wszystko co napisałam.

Wzmianka o Józefie Flawiuszu - ja pisałam co on zapisał w kronikach, czyli jakie pisma leżały w świątyni jerozolimskiej itd.
Ty zamiast odnieść się do kronik, odniosłeś się do prywatnych spraw Flawiusza. To jest wypaczenie i robienie chochoła.

Inna sprawa, to stonnicze,
  • Odpowiedz
pearl_jamik
pearl_jamik
06.04.2026, 07:13:35
  • 0
Jakie argumenty żeby zacząć wierzyć w tego boga?

#bog #wiara #katolicyzm #ateizm #poradadnia #pytaniedoeksperta #kosciol
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 07.04.2026, 19:05:37 via Wykop
  • 1
@pearl_jamik: najlepiej to po prostu zapoznać się z tematem, próbować zrozumieć. Zrozumienie wymaga pokory. Pokora jest początkiem mądrości, także to zasada uniwersalna.

Dlatego warto przeczytać Nowy Testament i próbować zrozumieć jego przesłanie tak jak to jest napisane, a nie jak powiedział ksiądz/pastor/kaznodzieja.

Tzn. nauki kościołów są przydatne, ale końcowo najszlachetniejsi są ci, którzy sprawdzają osobiście w Piśmie jak się sprawy mają (tak jak Berejczycy po zapoznaniu się z Ewangelią głoszoną przez apostoła
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 09:59:04
  • 21
Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest darmowe zwiedzanie z przewodnikiem, dużo ciekawych eksponatów, można się sporo dowiedzieć o historii Biblii.

Dzisiaj jesteśmy do 17:00. :)

#biblia #historia #muzeum #ciekawostki #pismoswiete #religia
TeoriaPraktyki - Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest ...

źródło: 1000008373

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 10:17:17 via Wykop
  • 1
@ordynarny_cham: najlepiej. :) Jest dużo rekwizytów, pomocy naukowej, żeby badać temat.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 10:21:16 via Wykop
  • 2
Link do strony muzeum Biblii:

https://muzeumbiblii.pl/

Link do apartamentów/pokoi gościnnych nad muzeum Biblii:

https://www.dreamapart.pl/ustron/apartamenty-ksiazka-do-poduszki
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 11:25:35 via Wykop
  • 4
@Boss86: wokół najczęściej kopiowanej księgi świata narosło tyle fałszu i mitów, że warto rozwiać sobie wątpliwości. Najlepiej sprawdzić samemu jak się sprawy mają. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 12:00:48 via Wykop
  • 2
@Salomonthekrol: tutaj są pokoje do wynajęcia, można przyjechać na kilka dni. :)

Link do apartamentów/pokoi gościnnych nad muzeum Biblii:

https://www.dreamapart.pl/ustron/apartamenty-ksiazka-do-poduszki
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 12:33:09 via Wykop
  • 1
@czteroch: jak takie obrazki można nazwać memami, to tak.
TeoriaPraktyki - @czteroch: jak takie obrazki można nazwać memami, to tak.

źródło: 1000008381

Pobierz
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 12:41:30 via Wykop
  • 1
@PopeLeon: nie mamy relikwii.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 16:15:14 via Wykop
  • 1
Do muzeum przynależy księgarnia szaron


@Karnow: nie, to są dwie osobne instytucje.

z perspektywy jakiego obrządku opowiadają
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 18:16:40 via Wykop
  • 1
@Karnow: Właścicielem muzeum jest inna osoba, a właściwie to fundacja FIB, tam można kierować pytania.

Jeszcze żaden katolik się nie zgłosił, aby zostać przewodnikiem. Problem jest w tym, że chętni katolicy muszą przyjść - a możliwości są.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 19:45:13 via Wykop
  • 1
@Karnow: jak masz jakieś pytania albo jak są jakieś problemy, to najlepiej pisz o tym do fundacji.

Kończę dyskusję na ten temat, bo ja nie jestem upoważniona do tych spraw. Jestem tylko przewodnikiem i nie chcę wypowiadać się w imieniu fundacji. Przewodnikiem może zostać każdy, także Ty.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 20:53:15 via Wykop
  • 2
@Karnow: rozumiem. Nie ma co się przejmować.

Ja osobiście nie znam jakoś dobrze tych powiązań i polityki - a polityka jest już wszędzie, w każdym temacie.
Jestem tu, bo już oprowadzałam po wystawie Biblii w innym miejscu, którego już nie ma, i chcę to kontynuować.

Jak ktoś chciałby tu być przewodnikiem to też nie musi się przejmować tą całą polityką, tylko można skupić się na samej wystawie i oprowadzaniu.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
29.03.2026, 22:32:16 via Wykop
  • 0
@iskandar: nie wszyscy są protestantami, ale nie chcę rzucać nazwiskami/nurtami, bo będzie wiadomo kto co i jak.
  • Odpowiedz
bimba
bimba
29.03.2026, 13:24:12
  • 0
Poszukuję wersji Biblii (w tłumaczeniu na język polski) z możliwością dołączenia notatek, a w zasadzie miejscem na dołączenie notatek tak aby nie zakrywały tekstu. Dobrze byłoby gdyby miała większe litery, aby można było podkreślać cytaty bez wyjeżdżania poza interesujący fragment. Bez żadnego teologicznego komentarza jakiegoś duchownego. Mogą być osobno Stary i Nowy Testament jeśli spełniają powyższe warunki.

#biblia #religia #chrzescijanstwo #katolicyzm
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 13:52:00 via Wykop
  • 1
@bimba: jeśli odpowiada Ci wersja elektroniczna, to polecam aplikację MyBible. Można tam robić pełno notatek oraz zakładek z notatkami. Jest wiele dostępnych przekładów, można czytać z kilku przekładów na raz.

Jak chcesz to możemy zrobić tutorial jak z tego korzystać, jak robić te notatki i zakładki.
  • Odpowiedz
haloczymnieslychac
haloczymnieslychac
haloczymnieslychac
28.03.2026, 20:24:13
  • 1
#religia
Jak patrzę na to co dzieje się w USA to stwierdzam, że demoniczna chrześcijańska religia z jego demonicznym bóstwem, zwłaszcza w wydaniu protestanckim, ale katolickim także (patrz G. Braun), to coś co należy temperować raz na 100 lat jak zaczyna za głośno ryczeć.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 10:34:07 via Wykop
  • 1
to coś co należy temperować raz na 100 lat jak zaczyna za głośno ryczeć.


@haloczymnieslychac: nie zgadzam się z interpretacją demoniczną, ale w tym cytacie jest coś prawdy.

Reformy są dobre, ale ludzie potrafią wszystko zabetonować. Nie można się przywiązywać do formy, bo ludzie się radykalizują, robią legalizm albo antynomizm.
  • Odpowiedz
4mmc-enjoyer
4mmc-enjoyer
23.03.2026, 23:15:20
  • 0
Jak to jest że z Mojżesza robi się wielkiego wybawcę skoro obiecał on wolność, a tak na prawdę to bujali się 40 lat po pustyni, 90% z nich umarła po drodze, nie mieli co jeść, nie mieli co pić, a tą trasę którą oni zrobili, można zrobić w parę tygodni.
To ma być wybawienie? To już lepiej było być tym niewolnikiem...
#wiara #kosciol #religia #chrzescijanstwo
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 24.03.2026, 09:13:27 via Wykop
  • 2
@4mmc-enjoyer: Gdyby sprawa szła według starań Mojżesza, to Izrael byłby w ziemi obiecanej po max. kilku miesiącach (kwestia czasu potrzebnego na podróż) po wyjściu z Egiptu.

Oni mieli wyjść z Egiptu i przemieścić się do Kanaanu. To zajęło im około kilka miesięcy. Ale oni, zamiast trzymać się planu, to niemal na każdym kroku robili patologię. Ledwo wyszli z Egiptu i już byli gotowi wrócić tam z powrotem. Narzekali, łamali swoje słowo/przyrzeczenie
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 24.03.2026, 21:49:52 via Wykop
  • 1
On obiecał w skrócie "pójdzie z ze mną, a będziecie wolni, wyzwolę was".


@4mmc-enjoyer: Mojżesz nie wiedział, że będą robić bunty i patologię na każdym kroku. Dostał robótkę od Boga i ją po prostu wykonywał. A że lud był "twardego karku", to musiał trochę dłużej pobyć na pustyni, żeby spokornieć i żeby nie zniszczyć od razu tego, co by dostali - czyli ziemi mlekiem i miodem płynącej.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 10:24:09 via Wykop
  • 1
@4mmc-enjoyer: możliwe, jednak to by się nie wydarzyło, bo Mojżesz po prostu nie wiedział. Dowiedział się dopiero jak już niemal wkroczyli do ziemi obiecanej.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 10:27:36 via Wykop
  • 1
@4mmc-enjoyer: Izraelici dotarli dość szybko do ziemi obiecanej, ale zrobili tak wielką patologię przy granicy z ziemią obiecaną, że za to dostali nakaz w postaci mieszkania 40 lat na pustyni.

Do tego momentu nikt z ludzi nie wiedział, że będzie trzeba siedzieć 40 lat na pustyni.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
18.03.2026, 10:22:00
  • 2
Chrześcijanie wierzący w zbawienie przez krew Pana Jezusa Chrystusa, mający pewność zbawienia w Nim szli na śmierć z radością i weselem, jakby zapraszani na ucztę weselną. Niektórzy z nich śmiali się z męczarni, jakie im zadawano. Nikt przy zdrowych zmysłach nie porzuca prawdy dla fałszu, nawet gdy grozi więzienie lub śmierć. Nie była to oczywiście miłość do cierpienia, ale pewność zbawienia i brak przywiązania do tego życia (kto straci życie z Jego
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 18.03.2026, 20:20:02 via Wykop
  • 3
@Oline: no, ciekawe czemu Pan Jezus nie potępił Tomasza za jeszcze mocniejsze słowa: J 20:28 BB "Odpowiedział tedy Tomasz i rzekł: Pan mój i Bóg mój."
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 24.03.2026, 21:54:30 via Wykop
  • 1
@JezusJestChrystusem: czy Pan Bóg jest miłością? Miłością najwyższą - agape?
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 29.03.2026, 10:15:33 via Wykop
  • 1
@JezusJestChrystusem: to możesz zobaczyć takie coś:

Byt jednoosobowy w izolacji oznacza narcyzm; układ dwuosobowy tworzy zamknięty, ekskluzywny „egoizm we dwoje”, zorientowany jedynie na wzajemne zaspokojenie i pochłonięcie. Dopiero trzecia Osoba bezwzględnie rozbija ten hermetyczny układ, zmuszając dwoje kochających do zjednoczenia się w bezinteresownej miłości do kogoś trzeciego (tzw. współumiłowanie).

Zgodnie z warunkami, które przedstawia najwyższa miłość agape: Bóg musi być Trójcą, aby być w pełni samowystarczalnym, doskonałym ekosystemem miłości, który
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 22.03.2026, 11:33:53
  • 2
#biblia #religia #ciekawostki
TeoriaPraktyki - #biblia #religia #ciekawostki

źródło: 1000008316

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 15:33:38 via Wykop
  • 1
@kubako: na nim są po prostu powszechnie dostępne dane.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 15:43:41 via Wykop
  • 1
@kubako: to nie jest 0. Dzieła takich autorów jak Tacyt, Liwiusz, Pliniusz czy Juliusz Cezar zachowały się zaledwie w kilku do kilkudziesięciu wczesnych kopiach, z których najstarsze często dzieli od oryginału od 500 do 1000 lat.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 20:12:48 via Wykop
  • 1
ten wykres z jakimiś cyferkami z palca wyssanymi


@kubako: każdy może sobie sprawdzić te liczby - i jest to kryterium bibliograficzne.

To nie dowodzi jeszcze, że treść to prawda, ale dowodzi bezsprzecznie, że dysponujemy dokładnie tym tekstem, który został pierwotnie spisany. Nikt go po drodze nie
  • Odpowiedz
ukojenie
ukojenie
22.03.2026, 16:45:57
  • 4
#religia #ateizm #chrzescijanstwo #gimbokatolicyzm #gimboateizm #takaprawda
ukojenie - #religia #ateizm #chrzescijanstwo #gimbokatolicyzm #gimboateizm #takaprawd...

źródło: 1

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 22.03.2026, 17:07:29 via Wykop
  • 1
@ukojenie: poganie nie są na tyle głupi, żeby czcić po prostu jakieś przedmioty, słońce itd.
Poganie czczą to co słońce itd. symbolizują - czczone są jakieś siły i byty nadprzyrodzone.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 22.03.2026, 09:51:44
  • 7
Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest darmowe zwiedzanie z przewodnikiem, dużo ciekawych eksponatów, można się sporo dowiedzieć o historii Biblii.

Dzisiaj jesteśmy do 18:00. :)

#biblia #historia #muzeum #ciekawostki #pismoswiete #religia
TeoriaPraktyki - Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest ...

źródło: 1000008305

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 09:55:49 via Wykop
  • 3
@piratestorm: m.in. o tym temacie opowiadamy na wystawie, jak się sprawy mają. :)
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 10:06:05 via Wykop
  • 1
@telemach20: dokładnie. :D A tu ogólne za darmo jest zwiedanie z przewodnikiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak to otwarte prawie codziennie, poza kilkoma dniami w miesiącu.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 10:16:39 via Wykop
  • 2
@telemach20: no to warto, bo skupienie jest bardziej na historii niż konkretnej religii. Takie bardziej obiektywne to jest.

Możesz więcej przeczytać na stronie muzeum:
https://muzeumbiblii.pl/
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 10:36:09 via Wykop
  • 0
@nieustawne_lustro: tutaj jest postawiony nacisk na aspekt naukowy, historyczny. Bez konkretnej denominacji. Oprowadzają tu ludzie z różnych nurtów chrześcijaństwa. Czyli możesz być oprowadzany bez religijności.

Jest taka możliwość, że jakby ktoś chciał, to może zgłosić się do bycia przewodnikiem.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 10:56:58 via Wykop
  • 1
@KreZUSik: są repliki i kopie (to już wiele, bo ciekawe są, można dzięki temu je przeglądać), ale są też oryginały. W papierze najstarsze orginały są z chyba nawet XVI wieku, a tak to sporo starodruków jest z XIX wieku.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 10:58:59 via Wykop
  • 1
@KreZUSik: a tak to była donacja od jednego pana, co zbierał Biblie oraz książki powiązane przez ostatnie kilkadziesiąt lat. To są tysiące egzemplarzy.
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 11:00:27 via Wykop
  • 1
@KreZUSik: są np. takie starodruki.
TeoriaPraktyki - @KreZUSik: są np. takie starodruki.

źródło: 1000008306

Pobierz
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 11:02:37 via Wykop
  • 1
@KreZUSik: tutaj część wystawy:
TeoriaPraktyki - @KreZUSik: tutaj część wystawy:

źródło: 1000008308

Pobierz
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
Autor
22.03.2026, 12:42:02 via Wykop
  • 2
@mozodo: wystawa jest o zwykłej Biblii, która głosi wolność.

Ale tak, istnieje Biblia niewolników, która ma wypaczoną i okrojoną treść Biblii - aby czytający ją ludzie wierzyli, że powinni być niewolnikami.

Tutaj trochę twardych faktów o Biblii Niewolników
TeoriaPraktyki - @mozodo: wystawa jest o zwykłej Biblii, która głosi wolność.

Ale ta...

źródło: 1000008319

Pobierz
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki 21.03.2026, 11:08:23
  • 4
Tekst na nasze czasy mamony i przedziwnych ideologii:

UBG 1Sm 12:21: "²¹ A nie zbaczajcie z tej drogi, by iść za marnościami, które w niczym wam nie pomogą ani was nie wybawią, gdyż są marnością."

Tych marności to teraz pełno wszędzie i na każdym kroku.

#religia #chrzescijanstwo #biblia #przemyslenia
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

_______________________
_______________________
21.03.2026, 11:12:27 via Android
  • 1
@TeoriaPraktyki ojj tak byczq
Marność marność wszystko marność
  • Odpowiedz
Kj5s6f2dk7s54o
Kj5s6f2dk7s54o
Kj5s6f2dk7s54o
21.03.2026, 11:14:00 via Wykop
  • 1
@TeoriaPraktyki: za marnościami nie warto iść, gdyż są marnością? Głębokie, Paulo Coelho lepiej by tego nie ujął, duh.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • https://justpaste.it/JCH-materialy

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking