Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko178
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem

JezusJestChrystusem

Dołączył 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 102
  • Znaleziska 0
  • Mikroblog 102
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem przedwczoraj, 11:15:27
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem przedwczoraj, 10:19:06
  • 1
Każdy pragnący i nienasycony musi odnaleźć i zrozumieć miłość i przebaczenie Boga przez Pana Jezusa Chrystusa. Kim jest Jezus i co zrobił? Czytajcie Ewangelię, a po odnalezieniu i zrozumieniu odwróćcie się od grzechów i pokutujcie w imieniu Jezusa Chrystusa zwróceni w modlitwie do Boga Ojca.

https://biblia-online.pl/Biblia/UwspolczesnionaBibliaGdanska/Ewangelia-Jana/1/1

#bog #jezuschrystus #biblia #wiara #ewangelianadzis #ewangelia
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szachrai
szachrai
przedwczoraj, 20:33:48 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem: To my nosimy winę, wstyd, żal, samooskarżenie i to one blokują doświadczenie miłości. W tym sensie tak uczymy się przyjąć przebaczenie, co w praktyce wygląda jak przebaczenie samemu sobie. Jeżeli Bóg jest czystą miłością to nie ma w niej miejsca na chowanie urazy - i tak faktycznie przedstawia to Jezus w przypowieści o synu marnotrawnym.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 11.02.2026, 14:36:21
  • 3
Dzisiejszy #protestantyzm to popłuczyny w porównaniu do pierwszych Protestantów. Tania łaska, ewangelia sukcesu, pójście na kompromis z Rzymem, ekumenia, dziesięcina, emocje na koncertach, duch kundalini itd. Ładnie ktoś zwiódł Protestantów z prostej drogi. Nie wiem kto, ale się domyślam.
#chrzescijanstwo #katolicyzm #wiara #biblia
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 15:58:30 via Wykop
  • 1
@Widelec_: oczywiście znajdują się jeszcze zbory, grupy domowe, które funkcjonują zgodnie ze Słowem. Reformacja na pewno nie pochodzi od szatana - tego jestem pewien. Kościół Rzymskokatolicki to rzymska podróbka Chrześcijaństwa.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 21:28:51 via Wykop
  • 1
@Aureilon:

poza Kościołem Katolickim nie ma zbawienia.

No proszę, a myślałem, że jesteśmy zbawieni przez krew Pana Jezusa Chrystusa. Człowiek zwiedziony nie wie, że jest zwiedziony. Też byłem w KK i nigdy tam nie wrócę, jest to niemożliwe.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 11.02.2026, 08:06:51
  • 5
W zasadzie Jezus, Syn Boga żywego, Chrystus mówił prawdę już 2000 lat temu o... nich. W końcu zawsze mówił prawdę, a kłamstwa w nim nie było i nie ma.

J 8:44-45 UBG "Wy jesteście z waszego ojca – diabła i chcecie spełniać pożądliwości waszego ojca. On był mordercą od początku i nie został w prawdzie, bo nie ma w nim prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 14:03:35 via Wykop
  • 0
@PrankmeisterXD: Gdyby był kłamczuszkiem, jak napisałeś, musielibyśmy uznać, że był genialnym manipulatorem, który przewidział swoją śmierć, wypełnił proroctwa ze Starego Testamentu, a potem uczniowie oddali życie za coś, o czym wiedzieliby, że jest oszustwem. Żeby uznać, że skłamał, trzeba przyjąć, że "pokolenie" może oznaczać tylko 40 lat, "to wszystko" oznacza wyłącznie koniec świata, proroctwo nie może mieć dwóch poziomów wypełnienia. Ale Biblia wielokrotnie pokazuje proroctwa warstwowe. Masz poważny problem, jeśli
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 09.02.2026, 08:22:29
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
10.02.2026, 08:00:33 via Wykop
  • 0
@korell: Wg mnie chodzi o duchowe rozumienie mowy Jezusa (przecież On sam to powiedział czy się mylę? To jest totalne zamknięcie każdej cielesnej interpretacji. Ja jestem w szoku, że ludzie do dziś biorą to dosłownie.), a to tłumaczenie, które podałeś jest w pewien sposób obrzydliwe.

Wielu więc z jego uczniów, słysząc to, mówiło: Twarda to jest mowa, któż jej może słuchać?

Jezus powiedział, że mają jeść Jego ciało i pić Jego krew.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 08:37:14 via Wykop
  • 0
@korell: Nie chcę się dalej spierać w tej kwestii, bo dla Ciebie jest to oczywiste i dla mnie też jest oczywiste, tylko w innym kierunku. Najważniejsze, żebyśmy byli wierni własnemu sumieniu przed Bogiem. Jeśli On pokaże, że prawda jest inna, to pójdziemy za prawdą.

Mi głównie chodzi o transsubstancjację, czyli rzeczywistą przemianę substancji podczas Eucharystii, chleba (hostii) i wina w ciało i krew Jezusa Chrystusa. Katolicy twierdzą, że komunia to
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 09:36:34 via Wykop
  • 0
@korell:
Jezus najpierw mówi o rozmnożeniu chleba. Potem mówi o chlebie z nieba. Ludzie myślą dosłownie. Jezus podnosi rozmowę na poziom duchowy. Najpierw mówi (UBG, no można inny przekład użyć)

J 6:35 UBG "I odpowiedział im Jezus: Ja jestem chlebem życia. Kto przychodzi do mnie, nie będzie głodny, a kto wierzy we mnie, nigdy nie będzie odczuwał
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
11.02.2026, 14:00:26 via Wykop
  • 0
@korell: Przeczytałem całe rozdziały, z kontekstem i tak:
1 Kor 10:

Skoro to tylko pamiątkowy chlebek to czemu niepoważanie go powoduje, że ktoś jest winny Ciała i Krwi?

1Kor 10,16 BP "Czy kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, nie jest udziałem we krwi Chrystusa? Czy chleb, który łamiemy, nie jest udziałem w Ciele Chrystusa?"

Przecież tutaj apostoł mówi czym jest łamanie chleba i picie wina oraz ostrzega byśmy nie łamali się chlebem, a potem świadomie grzeszyli
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 09.02.2026, 09:23:44
  • 9
Czytajcie #ewangelia, czytajcie i pokutujcie
https://biblia-online.pl/Biblia/UwspolczesnionaBibliaGdanska/Ewangelia-Jana/1/1
#epstein #biblia #wojna #swiat #wojna #usa #izrael #bog #jezuschrystus
JezusJestChrystusem - Czytajcie #ewangelia, czytajcie i pokutujcie
https://biblia-onl...

źródło: 2026-02-09 10_23_19-Uwspółcześniona Biblia Gdańska - Ewangelia Jana - Rozdział_ 3

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
09.02.2026, 09:50:30 via Wykop
  • 0
@pepeuszko: niekoniecznie, ponieważ po aferze z Epsteinem widać kto nami rządzi - sataniści
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 06.02.2026, 13:32:28
  • 3
J 6:63 BT2 "Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są życiem."

W jaki sposób Katolicy rozumieją te Słowa?
#chrzescijanstwo #katolicyzm #wiara #biblia #bog #jezuschrystus
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

korell
korell
korell
06.02.2026, 14:14:01 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem: Na nic obrzędy i cielesne myślenie, jeśli nie ożywia ich Duch. Tak bym to rozumiał.
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
06.02.2026, 14:59:14 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem
Przy okazji polecam przeczytać ten rozdział w grece, jest ona bardzo różna od tłumaczenia.

Sarx to ciało w sensie dosłownym, czyli bardziej tkanki i mięso.
Trogo to jeść, ale bardzo dosłownie, raczej gryźć/przeżuwać.
Łagodniejsze formy tych słów to soma i esthio, czyli po prostu "ciało" i "jeść", które są
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 05.02.2026, 11:41:04
  • 5
#epstein

Ps 106:37-38 UBG "Ofiarowali bowiem demonom swoich synów i swoje córki; (38) I przelewali krew niewinną, krew swoich synów i córek, których ofiarowali bożkom Kanaanu, i ziemia została skalana rozlewem krwi."


Kpł 17:10-12 UBG "A gdyby ktokolwiek z domu Izraela lub z przybyszów, którzy goszczą wśród was, spożywał jakąkolwiek krew, to zwrócę swoje oblicze przeciw człowiekowi, który spożywa krew, i wykluczę go spośród jego ludu. (11) Życie wszelkiego ciała
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 29.01.2026, 14:00:51
  • 0
Kto mówi, że wierzy w Jezusa Chrystusa i wie, że Jezus oddał życie, by przez Jego krew grzechy zostały mu wybaczone, ale dalej świadomie grzeszy, nie pokutuje, nie próbuje przestać grzeszyć, to czy można powiedzieć, że naprawdę wierzy w to co zrobił Pan i miłuje Boga? Czy kocha Pana Jezusa Chrystusa? Nie! Nadal jest w ciemności. Jeśli poczułeś, że to mowa o tobie, to uwierz i pokutuj...

Mt 7 BW "Nie sądźcie,
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 14:06:12 via Wykop
  • 0
@atteint: nie jestem w żadnej sekcie
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 14:06:23 via Wykop
  • 1
@greedy_critic: nie boję się i za imię Jezusa Chrystusa mogą mnie zabić
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
03.02.2026, 14:03:47 via Wykop
  • 0
@Aureilon: no coś w tym jest. Dlatego warto szukać woli Boga jak cennego skarbu. Codziennie i w każdej sytuacji.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 21.01.2026, 13:30:28
  • 1
Systemy i duchy, które zajęły miejsce Boga Ojca i Jego Syna, Pana Jezusa Chrystusa. Nie atakuję ludzi, lecz system. Oto bożki tych systemów:
Kościół Rzymskokatolicki
- tradycja ponad Pismem
- "święta Tradycja" jako drugie objawienie
- magisterium jako najwyższy interpretator prawdy
- sobory jako źródło dogmatów
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
21.01.2026, 15:15:08 via Wykop
  • 1
@korell:
Masz rację w kilku kluczowych punktach. Objawieniem nie jest książka, lecz osoba Jezusa Chrystusa. Ewangelia była najpierw głoszona, a dopiero później spisana. Marek, Łukasz, autor Listu do Hebrajczyków itd. nie byli naocznymi świadkami wszystkiego. Kanon NT został rozpoznany, a nie zrzucony z nieba. Zarówno przekaz ustny, jak i pisemny przechodził przez ludzkie ręce. Tekst biblijny ma historię wariantów, to fakt. Do tego miejsca nie ma między nami sporu.

Biblia zna
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
22.01.2026, 10:01:11 via Wykop
  • 0
@swiadomy_anakolut @GooPae: Jest to wymysł ludzki, ludzka teologia. W Biblii nie ma nic o czyśćcu, a byłby to bardzo ważny temat, często opisywany!
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
03.02.2026, 14:02:53 via Wykop
  • 0
@matabora: oczywiście, można dodać jeszcze wiele. Ważne, że to się widzi. Dlaczego najwięcej dałem dla KK? Ponieważ KK jest najpopularniejszy w Polsce oraz sam byłem Katolikiem. Po prostu.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 20.01.2026, 17:17:14
  • 0
Najważniejsze w życiu jest to, że jesteśmy zbawieni przez Jezusa Chrystusa, przez Jego czystą krew. Cała reszta nie jest ważna, więć nie troszczmy się aż tak naszym życiem. Oczywiście mamy dobrze czynić, miłować drugiego człowieka, bo taka jest wola Boga Ojca. Tak jak Pan Jezus Chrystus nas umiłował - aż do śmierci nas umiłował, aż do momentu, gdy go zabiliśmy przez naszą skażoną grzechem naturę. We krwi jest duch życia.
Musisz narodzić
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:22:13 via Wykop
  • 0
@kidi1: to znaczy, że wierząc w Niego (w Jezusa Chrystusa, a co za tym idzie - w Boga Ojca, który go posłał), mamy życie wieczne. To sam Bóg posłał Jezusa.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:26:58 via Wykop
  • 0
@kidi1: @PotwornyKogut umrą. Możesz mi nie wierzyć, ale jest mi bardzo smutno, gdy myślę o takich osobach.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:29:22 via Wykop
  • 0
@kidi1: no wg mnie tak, można tak powiedzieć. Ogień wieczny to metafora (chyba tak to się nazywa), ale taka śmierć raczej nie będzie radosna
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:33:01 via Wykop
  • 0
@kidi1: Ponieważ mamy wolną wolę. Nie stworzył automatów, którzy byli zaprogramowani jako niewierzący, lecz mające świadomość stworzenia, które mogły uwierzyć lub nie. Jedynie mając wolną wolę można prawdziwie kochać drugą osobę oraz Boga.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:39:53 via Wykop
  • 0
Czy Bóg nie może ukazać prawdy w ten sposób?
Skąd wiesz, że nie będą zbawieni?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:42:52 via Wykop
  • 0
@kidi1:

Nie chodzi o wolną wolę. Twoja religia jest młodsza niż człowiek. Każdy człowiek sprzed Twojej religii nie słyszał a Twoim bogu, więc w niego nie wierzył. Zatem umarł. Teraz też są ludzie na świecie, do których ta religia nie dotarła. Oni też umrą i nie są zbawieni. To nie jest kwestia ich woli.

Czy Bóg nie może ukazać prawdy w ten sposób?
Skąd wiesz, że nie będą zbawieni? Biblia
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:46:24 via Wykop
  • 0
@kidi1: Chrystus umarł za wszystkich, a nie tylko za tych, którzy Go znali.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:47:34 via Wykop
  • 0
@kidi1: Jak ludzie przed tą "religią" mieli uwierzyć, skoro tej "religii" jeszcze nie było? Chrystus umarł za wszystkich, a nie tylko za tych, którzy Go znali. Biblia mówi, że tacy ludzie mogą być również zbawieni, lecz w inny sposób będą sądzeni.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 18:00:19 via Wykop
  • 0
@kidi1: Rz 2:12 UBG "Bo ci, którzy bez prawa zgrzeszyli, bez prawa też zginą, a ci, którzy w prawie zgrzeszyli, przez prawo będą sądzeni;"

Rz 2:14-15 UBG "Gdy bowiem poganie, którzy nie mają prawa, z natury czynią to, co jest w prawie, oni, nie mając prawa, sami dla siebie są prawem. (15) Oni to ukazują działanie prawa wpisanego w ich serca, za poświadczeniem ich sumienia i myśli wzajemnie się oskarżających
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 18:05:50 via Wykop
  • 0
@kidi1: Ale ja wierzę w Księgę Rodzaju i w to co tam jest napisane. Wierzę, że Ziemia ma ok. 6000-7000 lat. BTW: Darwin zajmował się okultyzmem.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 18:08:47 via Wykop
  • 0
@kidi1: tutaj nawet fajnie jest opisane https://zajezusem.com/odpowiedzi-na-pytania/swiat-trwa-okolo-6-7-tys-lat-wedlug-biblii-a-co-z-ludzmi-zyjacymi-przed-tym-okresem-np-sumerowie-inkowie/
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 18:23:28 via Wykop
  • 0
@kidi1: to i ja jeszcze zapytam: Czy Bóg nie oczyścił pogan krwią Chrystusa czy oczyścił?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 18:27:15 via Wykop
  • 0
@kidi1: oczyścił
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
21.01.2026, 08:11:41 via Wykop
  • 0
@kidi1: napisałem, lecz nie zrozumiałeś
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
21.01.2026, 10:11:01 via Wykop
  • 0
@kidi1: Bóg nie stworzył ludzi jako niewierzących. Stworzył ludzi jako żyjących, świadomych i odpowiedzialnych. Wiara w Chrystusa jest drogą do życia wiecznego, ale brak tej wiary z powodu niewiedzy nie oznacza automatycznego potępienia. Każdy człowiek zostanie osądzony sprawiedliwie, według światła, które miał.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
21.01.2026, 13:35:26 via Wykop
  • 0
@kidi1: Myli ci się kilka rzeczy naraz. Biblia nie uczy, że wszyscy są zbawieni ani że wiara nie ma znaczenia. Chrystus umarł za wszystkich ludzi - to fakt obiektywny, niezależny od ich wiedzy. Ale nie wszyscy otrzymują życie wieczne - to zależy od odpowiedzi, jaką człowiek daje Bogu w świetle, które miał.
Człowiek, który zna Ewangelię i ją odrzuca, jest sądzony inaczej niż ten, który nigdy jej nie znał. To
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
25.01.2026, 09:57:33 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: Nie znasz w ogóle Boga i nie wierzysz, że jest. Czytaj Biblię.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
28.01.2026, 12:58:40 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: To Katolicy czytają Biblię? Jeśli tak, to raczej z dogmatycznymi okularami. Trudno, żebyś poznał prawdziwego Boga będąc Katolikiem.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 14:03:34 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: Patrzysz na dzieło Boga skażone grzechem. To przez grzech, szatana i skażoną ludzką naturę dzieją się złe rzeczy. Jak możesz oskarżać Boga, a nie szatana i nas samych o to? Bóg dał wolną wolę, nie jesteśmy automatami i wybraliśmy grzech, w którym do dzisiaj się taplamy. Bóg dał nam wyjście i wybaczenie przez Pana Jezusa Chrystusa - sami nie możemy się zbawić i oczyścić. Gdyby nie Jezus Chrystus, pomarlibyśmy
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 14:24:43 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: Wskaż mi gdzie Biblia mówi, że każde cierpienie jest skutkiem osobistego grzechu. Grzech wszedł na świat przez jednego człowieka (Adama), a wraz z grzechem śmierć, choroba, rozkład i chaos. To nie jest osobisty wyrok, tylko stan świata. Skutek grzechu jest bardzo dobrze widoczny na świecie. Wolna wola dotyczy wyborów moralnych, serca, posłuszeństwa Bogu, a nie chorób, genów, wypadków, działań innych ludzi, działania szatana. Jezus nigdy nie traktuje dzieci jako
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 14:34:47 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: jedno jest pewne - szatan Cię nienawidzi, chce Twojej śmierci i uwielbia, gdy pomijasz jego działanie mówiąc o stanie tego świata. Zrobi wszystko, byś nie został zbawiony. Wchodzę tu specjalnie na wykop, by mówić ludziom o ratunku, o Jezusie Chrystusie. Proszę Cię, byś tak łatwo tego nie odrzucał. Mówię totalnie poważnie i nic z tego nie mam, nie namawiam nikogo do żadnego kościoła / instytucji. Ja chcę tylko,
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
29.01.2026, 15:26:08 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: Nie twierdzę, że dziecko wybiera grzech ani że jego cierpienie jest sprawiedliwe w sensie moralnym. Biblia nigdy czegoś takiego nie mówi. To założenie jest błędne od samego początku. Pismo rozróżnia dwie rzeczy, które w tej rozmowie są cały czas mieszane - osobistą winę i skutki życia w świecie, który został skażony. Dziecko nie ponosi winy moralnej, ale rodzi się w rzeczywistości, która już nie jest neutralna ani dobra. Problem
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 22.01.2026, 10:15:51
  • 0
Nie ma nikogo, kto zasłużyłby na zbawienie ze swoich uczynków. Natomiast wiara, która nie rodzi posłuszeństwa jest martwa.
#biblia #wiara #jezuschrystus #bog #ewangelianadzis #chrzescijanstwo #protestantyzm #katolicyzm
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JoeGlodomor
JoeGlodomor
22.01.2026, 10:16:14 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem: a ja to co?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 15.01.2026, 12:37:14
  • 0
Tak jak słowo człowieka jest w człowieku, a ten człowiek w tym słowie, które posłał, tak Jezus jest w Bogu Ojcu, a Bóg Ojciec w Nim. Bóg Ojciec posłał swoje Słowo, które zamieszkało między nami. Gdy człowiek wypowiada słowo, to wychodzi ono z niego, wyraża jego wolę, myśl i zamiar oraz nie istnieje niezależnie. Tak samo jest z Synem i Ojcem. Tak samo też ma być z nami i Chrystusem w Duchu
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
15.01.2026, 14:37:11 via Wykop
  • 0
@_______________________: Inaczej mówiąc Jezus Chrystus objawił nam Boga Ojca. Co zrobił? Oddał życie za nas.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:18:07 via Wykop
  • 0
@Grusita: nie, nie jestem Jankiem Kubiakiem, ale mam tego samego Ducha. Przecież nie tylko Janek ma tego Ducha i nie tylko on głosi to samo. Też wierzysz w Duchu i prawdzie?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
20.01.2026, 17:49:51 via Wykop
  • 0
@Grusita: nie jestem. Może mam podobny charakter
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 14.01.2026, 09:15:07
  • 6
Lepiej mieć wiarę słabą, ale prawdziwą, niż wielką, lecz udawaną.
#jezus #chrystus #bog #biblia #wiara #chrzescijanstwo
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
14.01.2026, 20:50:20 via Wykop
  • 0
@Aureilon: Dlaczego?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
15.01.2026, 09:04:43 via Wykop
  • 0
@Aureilon:

napisałem, że nie ma to sensu bo z logicznego punktu widzenia jeżeli ktoś ma prawdziwą wiarę to jest to wiara również mocna bo nie da się prawdziwie wierzyć ale słabo. To jest logiczny absurd.

We wpisie chodzi mi o to:
1. Wiara słaba, ale prawdziwa/żywa - człowiek ma ciągle w głowie myśl, że jest Bóg, odczuwa Jego działanie, z tyłu głowy ma tę myśl, że Jezus naprawdę jest Chrystusem i oddał
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
16.01.2026, 09:18:01 via Wykop
  • 0
@Aureilon: Tak, o to chodzi. Lepiej mieć autentyczną wiarę, choć małą, niż wcale nie wierzyć i zasłaniać to religijnością.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 12.01.2026, 19:24:29
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:37:21 via Wykop
  • 0
@34gh034ihgoer: dniem wielkim i strasznym będzie raczej dzień przyjścia Pana Jezusa Chrystusa, bo ucisk to już trwa
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
13.01.2026, 11:44:08 via Wykop
  • 2
@astrodamus: @makolem @xionacz Czy nauka nie mówi również, że "wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną" oraz "dawka czyni truciznę"? Czy wypicie 5-10 litrów wody na raz może zabić? Czy w szpitalach stosuje się fentanyl? Czy Jezus namawiał kiedykolwiek do regularnego upijania się czy to tylko Wasze dodatki, aby tylko odrzucić Syna Boga żywego?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
13.01.2026, 12:02:25 via Wykop
  • 1
@makolem: Jeśli twierdzisz, że każda dawka alkoholu zabija albo jest toksyczna niezależnie od ilości, to odpowiedz proszę na jedno proste pytanie. Czy wypicie 0,5 litra wina raz na jakiś czas zabija człowieka? Jeżeli nie zabija, to znaczy, że jego działanie zależy od dawki, więc toksyczność nie jest absolutna, tylko proporcjonalna. Jeżeli uważasz, że zabija, to pokaż dowody, bo miliony ludzi na świecie piją wino sporadycznie i żyją długo i zdrowo.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
14.01.2026, 09:31:44 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 12.01.2026, 21:43:57
  • 0
Mt 7:12 BB "Wszytko tedy cobyście chcieli, aby wam ludzie czynili, także i wy im czyńcie, boć ten jest zakon i Prorocy." (Biblia Brzeska [1563])
Mt 7:12 BG "Wszystko tedy, co byście chcieli, aby wam ludzie czynili, tak i wy czyńcie im; tenci bowiem jest zakon i prorocy." (Biblia Gdańska [1632])
Mt 7:12 BGN "Zatem wszystko, co byście chcieli, aby wam ludzie czynili, tak i wy im czyńcie; takie jest bowiem Prawo i Prorocy."
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 21:46:51 via Wykop
  • 0
@kidi1: aby siać ziarno. Jeśli ziarno nie obumrze, samo zostaje.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 22:13:31 via Wykop
  • 0
@kidi1: Nadzieję, że ktoś się nawróci, zacznie pełnić wolę Boga Ojca i odziedziczy życie wieczne przez Pana Jezusa Chrystusa.
Mt 16:24 UBG "Wtedy Jezus powiedział do swoich uczniów: Jeśli ktoś chce pójść za mną, niech się wyprze samego siebie, weźmie swój krzyż i idzie za mną."
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 22:14:28 via Wykop
  • 0
@Chrystus: tak, dlatego należy odwrócić się od grzechów całkowicie
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
13.01.2026, 06:57:06 via Wykop
  • 0
@kidi1: Każdy kto wierzy w Pana Jezusa Chrystusa i pełni wolę Boga Ojca.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
13.01.2026, 11:47:30 via Wykop
  • 0
@kidi1: Ja nie sądzę kto jest zbawiony, a kto nie jest, gdyż nie znam serca, intencji, życia ludzi, ale myślę, że spotkałem takie osoby w swoim życiu. Nie mogę powiedzieć: ten jest zbawiony, ten nie jest. Jest ktoś inny kto będzie sądzić.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 12.01.2026, 18:26:21
  • 1
Bóg zna każdą osobę lepiej niż my sami siebie znamy i zna każdego. Co uczyniłeś jednemu z tych małych braci (często odrzuconym przez świat), to Chrystusowi uczyniłeś i Bóg o tym wie.
#bog #chrystus #jezus #jezuschrystus #wiara #biblia
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 18:42:36 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Nie rozumiesz, że ludzie mają wolną wolę, bo tylko tak można prawdziwie kochać? A Bóg chce być przez nas kochany, bo On już nas kocha. Widział, że tak się skończy i dał swojego Syna Jezusa Chrystusa za nas
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:39:20 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Bóg dał wolną wolę. Wolność oznacza też możliwość buntu. Bóg dał tę możliwość. Zło nie było częścią planu. Powstało, gdy ludzie wybrali nieposłuszeństwo. Bóg wiedział jednak, że może tak się zdarzyć, więc jeszcze przed stworzeniem zaplanował dać swojego Syna.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:42:06 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Biblia nigdzie nie mówi, że wszyscy z potopu są na zawsze straceni. Ale też nie obiecuje, że wszyscy zostaną zbawieni. Nie znali Jezusa Chrystusa. Nie mieli jeszcze objawionego planu zbawienia. Nie mieli Prawa Mojżesza. Żyli tylko w czasie, gdy Bóg przemawiał przez sumienie i świat przyrody. Dlatego ich osąd będzie inny niż tych, którzy znają ewangelię. No chyba, że myślałeś, że oni wszyscy zostaną potępieni?! Wtedy nie masz racji.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:50:44 via Wykop
  • 1
@gorzki99: W Biblii jest proroctwo, że tuż przed przyjściem Pana Jezusa Chrystusa Ewangelia będzie znana na całym świecie. Czy poznałeś dobrą nowinę? Jeśli tak, to będziesz bez wymówki na Sądzie Ostatecznym - nie będziesz mógł powiedzieć, że o niej nie słyszałeś, a w Sądzie mówi się tylko prawdę.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:52:03 via Wykop
  • 1
@shitman6: opisałeś pełnienie woli Boga Ojca BEZ MIŁOŚCI DO NIEGO przez poznanie Jezusa Chrystusa. Wiecznych męczarni nie ma. Jest wieczne nieistnienie. Po prostu znikasz, jakbyś umarł na zawsze.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:54:04 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Utopił wszystkich oprócz Neo z rodziną. Kto wierzy w Jezusa Chrystusa (lub zostanie zbawiony wg sądu na podstawie sumienia, świata przyrody etc.) i umrze, ten i tak będzie żył. Nie wiesz, że to powiedział Jezus?
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:56:41 via Wykop
  • 1
@gorzki99: to prawda, w tej chwili jest wielkie zwiedzenie i głoszący księża i pastorzy nie pełnią woli Boga Ojca, a jak jest napisane: ślepy ślepego w dół zaprowadzi
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:00:07 via Wykop
  • 1
@gorzki99:

I w zwiazku z tym te gloszenie nie do konca zbiera nowe owieczki :D

Zgadza się. Jest napisane: Łk 18,8 UBG "(...) Lecz czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?" - to raczej pytanie retoryczne
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:02:55 via Wykop
  • 0
@gorzki99: nie musisz wierzyć np. księżom z KK, papieżowi albo Jehowym albo komukolwiek. Masz uwierzyć po prostu w Pana Jezusa Chrystusa. W Boga Ojca. Czy nie jest napisane, że:
Mt 7,13-15 UBG "Wchodźcie przez ciasną bramę. Szeroka bowiem jest brama i przestronna droga, która prowadzi na zatracenie, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. (14) Ciasna bowiem jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:06:00 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Ja naprawdę chcę byś był zbawiony, nie chcę żebyś gdzieś chodził, do jakiegoś budynku, gdzieś się zapisywał, nie proszę Cię o pieniądze. Chcę byś był zbawiony. Kropka. Ja Cię po prostu kocham (nie myśl, że jestem homoseksualistą). Piszę to z miłości. I nie tylko do Ciebie to piszę, lecz do każdego kto to czyta.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:09:28 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Proszę Cię, byś nie popełniał błędu, który popełnia wielu dzisiaj (przez ucisk duchowy) i nie utożsamiał Boga z Kościołem Rzymskokatolickim! Mówię Ci, że ta rozmowa będzie poruszona na Sądzie Ostatecznym.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:12:54 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Dziękuję zatem za rozmowę. Ja nie zmuszam nikogo do wiary, lecz sieję i podlewam. Można wierzyć w cokolwiek, ale prawda zawsze jest tylko jedna.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:15:07 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Oczywiście.
Nawet w Kościele Rzymskokatolickim zdarzają się nieświadome osoby, które pełnią wolę Boga Ojca.

BTW: Nie nazwałbym tego stratą energii.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:21:33 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Prawdziwa wiara nie zależy od tego, ile osób ją wyznaje, lecz czy to, w co wierzymy, jest zgodne z rzeczywistością. Jak było przed potopem? Tak też będzie przed przyjściem Pana Jezusa Chrystusa. Jest napisane:

A jak było za dni Noego, tak będzie z przyjściem Syna Człowieczego. (38) Albowiem jak w czasie przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do dnia, kiedy Noe wszedł do
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:29:40 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Nie podlewam Cię, gdyż ziarno nie obumarło. Jeśli ziarno, które dostałeś w przeszłości nie pękło i nie zaczęło wydawać plonu, to co mam podlewać? Raczej zasiałem - oby nie trafiło na drogę i nie wydziobały ziarna ptaki.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:30:44 via Wykop
  • 0
@gorzki99:

Łk 15:4-7 UBG "Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? (5) Kiedy ją znajdzie, wkłada na swoje ramiona i raduje się. (6) A przyszedłszy do domu, zwołuje przyjaciół i sąsiadów i mówi im: Cieszcie się ze mną, bo znalazłem moją zgubioną owcę. (7) Mówię wam, że podobnie w niebie większa
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 12.01.2026, 18:40:55
  • 2
Ten kto chodzi do jakiegokolwiek Kościoła/Zboru/Instytucji i ma ducha religijnego, ten nie ma Ducha Świętego, gdyż nie można dwóm panom służyć. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną. Człowiek patrzy na to, co jest przed oczyma, ale Bóg żywy Jezus Chrystus patrzy na serce.
#bog #jezus #ewangelianadzis #wiara #biblia #chrzescijanstwo #katolicyzm
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 18:47:33 via Wykop
  • 1
Ci ludzie zbliżają się do mnie ustami, ale serce ich daleko ode mnie.

To, moim zdaniem, dotyczy każdego systemu religijnego, również protestantów, chrześcijan domowych, a nawet tych, którzy twierdzą, że kościołów nie potrzebują.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 19:35:41 via Wykop
  • 0
@Qullion: Jest napisane, że Jezus wniósł podział między ludźmi. Na tych, którzy prawdziwie wierzą i na tych, którzy są raczej religijni i niewierzący.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
Autor
12.01.2026, 20:16:40 via Wykop
  • 1
@Qullion: Ma sens, gdyż jedynie prawdziwie wierzący w Pana Jezusa Chrystusa (a co za tym idzie w Boga Ojca) kocha Boga z własnej woli, gdyż poznał miłość Boga do nas.
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem 12.01.2026, 12:12:34
  • 0
Do kogo wśród Katolików Jezus powie "Nigdy was nie znałem. Odstąpcie ode mnie wy, którzy czynicie nieprawość."?

Mt 7:21-23 UBG " (21) Nie każdy, kto mi mówi: Panie, Panie, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto wypełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. (22) Wielu powie mi tego dnia: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w twoim imieniu i w twoim imieniu nie wypędzaliśmy demonów, i w twoim imieniu nie czyniliśmy wielu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia