Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko216
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
boguchstein

boguchstein

Dołączył 16 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 45778
  • Znaleziska 18426
  • Mikroblog 27352
  • Obserwujący 29
  • Obserwowane 24
Jomahajomaso
Jomahajomaso
03.12.2020, 06:41:04 via iOS
  • 294
#heheszki #jezykpolski #tiktok #wymowa #memy #smiesznefilmiki
Jomahajomaso - #heheszki #jezykpolski #tiktok #wymowa #memy #smiesznefilmiki
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 03.12.2020, 09:38:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 241
@Jomahajomaso: polski jest zajebisty. W większości języków pierwsze nauczone słowo, czyli przywitanie, będzie raczej łatwe. Jakieś hej, haj, helou itd. W Polsce z miejsca dostajemy po ryju słowem "cześć". Potem taki biedaczek siedzi kilka lat w Polsce, ale juz po samym przywitaniu wiemy, że ma wielki problem z językiem, gdy wita nas słowem "czeszcz" xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 03.12.2020, 12:02:39
  • 0
@bastianbastiante: no dzisiaj tak, ale w książce do nauki polskiego/duolingo dają chyba cześć jednak
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 03.12.2020, 12:29:09
  • 1
@Kotlet_2137_schabowy: no nasze "słowiańskie/hiszpańskie" r jest przeszkodą dla sporej grupy języków natywnych. Kiedyś uczyłem Chinkę polskiego i umiała wszystkie dziwne dźwięki wymówić, ale zamiast "r" mówiła coś w stylu "ż" i nawet nie kumała, że to nie brzmi jak "r" xd Niestety chińskie "r" słabo pasuje do naszego języka. O Japończykach, to już w ogóle szkoda gadać, bo oni nie odróżniają "L" od "R".
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 03.12.2020, 18:28:02
  • 0
@MirekWyznajeAnonimowo: myślę, że nie. Wypowiedzenie poprawie "Hi" raczej nie stawowi problemu. Jak jeszcze dodasz fakt, że akcentów i dialektów w angielskim jest pewnie grubo ponad setka(tych ważniejszych), to zapewne każdy możliwy rodzaj wypowiedzenia będzie pasował do jakiejś wymowy. Polski jest bardzo jednolitym językiem. Mamy bardzo niewielkie różnice regionalne, prawie brak dialektów lub same dialekty mają bardzo małą ilość różnic względem języka typowego. To nie Norwegia, że ktoś z południa może
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 03.12.2020, 18:34:15
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
PodniebnyMurzyn
PodniebnyMurzyn
02.12.2020, 05:22:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 953
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 02.12.2020, 09:02:53
  • 2
@SkosnookiChinczyk: dialekt
  • Odpowiedz
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
01.12.2020, 08:51:45
  • 1
Mirki od #ekonomia czy to prawda że #chiny mogą spokojnie wykupić #europa i lukratywne firmy przejmując rynek bo tyle mają gotówy a aktywa są tak nisko wyceniane, że to żaden problem dla nich

coś jak na początku lat 90tych w #polska?

a w budżet UE o to chodzi, jak nie zgodzicie sie to przywitajcie się z Chińczykami?

#polska #gospodarka
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 09:39:57
  • 0
@nasi-lemak: nie jest, a do tego miało to charakter restrukturyzacyjny. Firma była na skraju bankructwa, a rząd już nie chciał dokładać i sprzedali. Często tak jest, że firma jest na skraju bankructwa, to ratuje się częściowym lub całościowym przejęciem przez inny podmiot.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 16:08:18
  • 0
@nutka-instrumentalnews: wrogie na pewno nie, bo rząd Norwegii pomógł raz już, ale że sytuacja się nie poprawia i rosną koszta, a nie jest to strategiczna branża (do tego bardzo ryzykowna), to sprzedali część udziału.
Ludzie chyba nie kumają, jak działają spółki xd

BOC Aviation, controlled by the Chinese state through multiple companies, will in turn hold 12.67 percent of the capital.

Mają największy udział obecnie, ale nie mają przecież pakietu kontrolnego.
Tak
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 19:06:20
  • 0
@nutka-instrumentalnews: kupienie to jedno, a sprawienie, że będzie zarabiać, to drugie. Mamy masę funduszy, które mają ogrom kasy, ale żaden nie kwapił się, by kupować takie coś w trakcie kryzysu, gdzie wyjście z tego dołka, jeśli w ogóle może zająć ładnych parę lat. Duże ryzyko. Jak pisałem, Chiny ryzykują państwowym kapitałem, więc poniekąd niczyim. Nikt ich z tego rozliczać nie będzie w razi porażki, za to fundusze lub inne spółki,
  • Odpowiedz
G.....5
G.....5
konto usunięte 01.12.2020, 05:27:57
  • 82
Czas kapitalizmu już się kończy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#antykapitalizm
G.....5 - Czas kapitalizmu już się kończy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#antykapitalizm

źródło: comment_16068004472TOEivpUEMET39U6H4erJw.jpg

Pobierz
  • 168
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 08:48:51
  • 1
@2cool2beAgod: ale to jest tak słabe, że szkoda gadać. Wystarczy do tej grupy dołączyć Chiny i się okaże, że będzie tak samo rosło, jak w krajach zachodu, bo po prostu nie ma tutaj związku xd W 1960 średnia w Chinach wynosiła cale 43 lata, a dzisiaj 76,47 lat, czyli niewiele mniej niż w Polsce xd Komunizm górą xd?
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 09:59:14
  • 0
@binx1: z drugiej strony kapitalizm prowadzi do ogromnych nierówności i musi się ratować socjalizmem, by się nie rozpaść pod naporem marności. Widzimy to w USA, które mają dość mocną formę kapitalizmu, ale tak brutalną, że sporo ludzi traci motywację do pracy z powodu braku perspektyw, ogromnych kosztów życia, co prowadzi do wykluczenia i zwiększenia przestępczości. Tylko mieszanka kapitalizmu i socjalizmu daje najlepszą jakość życia. Wykopki lubią się podniecać Singapurem, gdy
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:07:51
  • 6
@Painting-colors-in-the-dark: zrozumcie, że ten wykres jest bez sensu. Korelacja nie oznacza przyczynowości, bo wystarczy podstawić Chiny i się sypie całe rozważanie i kapitalistyczno-socjalistyczne masturbacje.
boguchstein - @Painting-colors-in-the-dark: zrozumcie, że ten wykres jest bez sensu. ...

źródło: comment_160681717912aKBXVjUCWr9NgxVbtHUU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:28:44
  • 1
@Painting-colors-in-the-dark: w Chinach też xd? od 1960 do 1990 był kapitalizm xd i nadal jest? Kraje komunistycznie nie miały rozwoju medycyny i nauki? Związek radziecki nie był w kosmosie xd?
A co jak ci powiem, że Kuba ma lepszą oczekiwaną długość życia od USA xd?
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:31:23
  • 0
@boguchstein: Kuba ma też mniejszą śmiertelność noworodków od USA.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:33:40
  • 1
@Painting-colors-in-the-dark: ma też niższą liczbę samobójstw od USA, Chiny zresztą też. Nie jestem socjalistą, jestem analitykiem i drażnią mnie marne interpretacje danych, niezależnie czego dotyczą.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:46:34
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:54:17
  • 0
@prewenaza: w jakim sensie niemoralne? Na jaką moralność się powołujesz? Matka zmuszając dziecko do wzięcia leku, dla dobra dziecka, jest niemoralna?
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 10:56:17
  • 0
@binx1: tak można. Tylko trzeba wiedzieć, że jak "ciągniesz" jedną linkę, to się rusza dwadzieścia innych. Trzeba myśleć holistycznie. Populiści lubią krzyczeć, że nie podobają im się podatki w Polsce, czy to, co płacą na ubezpieczenie, ale nie rozumieją systemu nawet. Często spotykam się z porównaniem do UK, gdzie składki są niskie, ale na zwolnieniu dostają 100 funtów tygodniowo, nie 80% pensji jak Polak. Tutaj już tacy ludzie nie widzą
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:10:08
  • 0
@prewenaza: no, ale co jest podstawą tej twojej moralności?
Inny przykład. Uważasz, że zakaz spalania śmieci na osiedlu (dla dobra ogółu) jest niemoralny? Na podstawie czego to oceniasz? Zaznaczam, że nie wierzę w moralność absolutną.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:32:29
  • 0
@prewenaza: no, ale traktujmy jako "głupotę". Zakładamy, że nie ma tutaj złej woli tylko brak wiedzy. Jeśli dajemy pełną wolność ludziom, to musimy założyć, że wszyscy mają pełną wiedzę i świadomość w setkach dziedzin. Od właśnie środowiska, po konsekwencje prawne swoich działań (których zakres jest często ograniczony przez instytucje, niejako chroniąc ludzi nieświadomych od robienia sobie krzywdy).
Jeśli zakwalifikujemy to, jako brak złej woli, to dalej jest niemoralne według ciebie?
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:45:17
  • 0
@GrochenMochen: łatwiej jest ukazać obraz czarno-biały (jak zresztą większość opinii na wykopie). Łatwiej jest zrzucić winę na element, który nie pasuje. Ciężej jest faktycznie rozwiązać problemy, które istnieją. Zostaje najwyżej wiara, że dane rozwiązanie polepszy sytuację. Jeszcze gorzej, jak trzeba podać przykład kraju, w którym takie rozwiązanie się sprawdza. Trzeba też, tak jak piszesz, rozważyć inne elementy. Co nam po wysokim PKB, gdy poziom edukacji i jakość życia i przede
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:49:54
  • 0
@Policyjnapalka88: nieprawda. Dania ma klin podatkowy wyżej niż my. Pracodawca w Polsce wrzuca pensje w koszt uzyskania przychodu i nie płaci całego podatku, nie zapominaj o tym, a dodatkowo w polskim PIT część składek obniża podstawę opodatkowania, a do tego masz już 17% PIT i 0% pit dla ludzi 18-26, czego Dania nie ma. Przypomnij jeszcze może z łaski swojej ile trzeba zapłacić w Dani, gdy kupujemy samochód xd?

Przy
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:55:58
  • 0
@Policyjnapalka88: aa zapomniałem o VAT w Dani wynoszącym 25%.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 11:58:31
  • 0
@GrochenMochen: nie mamy wcale dużego klina(nawet Czechy mają wyższy). Jesteśmy gdzieś w środku stawki, a do tego nie mamy podatku katastralnego w Polsce, który jest obecny w większości krajów zachodu.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 12:11:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GrochenMochen: na to by chyba jednak sporo pracodawców nie poszła w Polsce. Tak jest w Czechach, że rosną stawki, ale do 70% średniej pensji podatki mają niższe.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 12:33:50
  • 0
@prewenaza: no, ale tutaj już mamy jakieś dziwne wytyczne. Jak udowodnisz motyw i intencję? Można wykazać agresję, bez tego? To się kupy nie trzyma. Jak wdepnę w kupę czyjegoś psa i się na niej wywalę, to rozumiem, że właściciel inicjował na mnie agresję, mimo, że nie ma pojęcia, kto będzie jego celem. Bardzo mglista teoria i opiera się na takim wytrychu słownym bardziej.
Co w przypadku, gdy ktoś popełnia błąd,
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 15:07:13
  • 0
@MLGkunek: populacja Chin wynosiła już w 1950 roku ponad 0,5 mld, i rosła od 1952 średnio o 10 mln rocznie i przyspieszała, by w roku śmierci Mao wynieść już 930 mln, zatem kilka milionów ofiar przy tej liczbie i okresie urzędowania na różnych stanowiskach od 1943 do 1976 nie była tak istotna, jakby się mogło wydawać.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 15:20:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@boguchstein: dodaj jeszcze, że bardziej istotnym elementem, który dotyczył wszystkich krajów i uległ a ostatnie 70 lat poprawie na całym świecie, to śmiertelność noworodków.
  • Odpowiedz
rumapark
rumapark
01.12.2020, 07:37:47
  • 1210
#heheszki #humorobrazkowy #gry #pcmasterrace
rumapark - #heheszki #humorobrazkowy #gry #pcmasterrace

źródło: comment_1606808266ABMuQEUJPWM7mzaIH246wF.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 01.12.2020, 12:14:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ColdMary6100
ColdMary6100
30.11.2020, 12:09:22
  • 1249
O rany ale życiowe xDDD
#humorobrazkowy #heheszki #takaprawda #zwiazki
ColdMary6100 - O rany ale życiowe xDDD
#humorobrazkowy #heheszki #takaprawda #zwiazk...

źródło: comment_1606738160U2EYFSNG7yuOYHM35iifvQ.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 30.11.2020, 14:16:57
  • 28
@Dru_Gru: gówniany związek > ślub >2 tygodnie w egipcie all inkluziw > gówniane życie > dziecko > gówniane życie dziecka
  • Odpowiedz
Zdzichu333
Zdzichu333
29.11.2020, 10:44:15
  • 280
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 29.11.2020, 14:34:41
  • 6
@Zdzichu333: jakia parówczka, wariacie?
  • Odpowiedz
cheeseandonion
cheeseandonion
29.11.2020, 10:08:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 871
#protip
cheeseandonion - #protip

źródło: comment_1606644509uxR2yzVVWWnjZS0O2VfzkH.jpg

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 29.11.2020, 14:12:13
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
samekoty0psow
samekoty0psow
29.11.2020, 08:13:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 601
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 29.11.2020, 14:08:50
  • 2
@Mate12: myślę, że operator koparki nie rzuci się na auto w leasingu za 2,5k (z ubezpieczeniem i paliwem itd.) wychodzi pół pensji pana Miecia na koparce. Pan Mieciu też nie weźmie domu/mieszkania w kredyt z ratą 2-2,5k miesięcznie, bo zwyczajnie nie ma zdolności xd
  • Odpowiedz
spere
spere
27.11.2020, 14:41:20
  • 175
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 27.11.2020, 15:30:21
  • 3
@spere: facet ma robić dzieci, albo być przegrywem/księdzem. Gdzie moja profesura?
  • Odpowiedz
ColdMary6100
ColdMary6100
27.11.2020, 08:45:15
  • 2087
Właśnie spotkałam żula który chciał hajs na jedzenie, mówię do niego że mogę mu kupić co on tam chce
A on do mnie ze nie chce tak bo: pani nie wie na co jestem uczulony

XDDD prychłam xDDD że tak na poczekaniu szybko wymyślił xDDD coraz sprytniejsi się robią

#humor #heheszki
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 27.11.2020, 13:28:51
  • 19
@ColdMary6100: w ogóle strasznie inflacyjni są teraz żule. Kiedyś było "20 groszy ma pan?" albo "brakuj 10-50 groszy do czegoś tam". A dzisiaj, czy nie mam przypadkiem 2-5 zł :O
  • Odpowiedz
Nociekawe
Nociekawe
Nociekawe
26.11.2020, 07:53:40
  • 811
Wolność. No chyba, ze nie wierzysz w bozia to nie. XD
#konfederacja #polityka
Nociekawe - Wolność. No chyba, ze nie wierzysz w bozia to nie. XD
#konfederacja #pol...

źródło: comment_1606377212q2nwBidU4SSouXfZOtFULi.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 26.11.2020, 14:05:34
  • 2
@Nociekawe: lubię partię kompromitacja i Krzysia też. Szkoda, że nie zostanie papieżem. Taki przystojniak się marnuje.
  • Odpowiedz
would_an_idiot_do_that
would_an_idiot_do_that
26.11.2020, 07:12:22
  • 480
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 26.11.2020, 09:01:42
  • 3
@paul8585: cii, bo się wyda, że wykopki nie wiedzą, jak się liczy podatki i czym jest klin podatkowy, który w Czechach od ~70% średniej pensji jest wyższy i rośnie, gdy w Polsce prawie nie rośnie, a dodatkowo mamy liniowy dla tych, którzy zarabiają więcej xd
  • Odpowiedz
Mescuda
Mescuda
25.11.2020, 04:27:48
  • 3869
Mescuda

źródło: comment_1606278463BUE6qFJq3uwESculRxLcBx.jpg

Pobierz
  • 115
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 08:35:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@TatoAktywny: a co jesli pracuje i ona i jej facet(nie wiem, czy tak jest, ale zdecydowana większość rodzin, tych po rozwodzie też, ma przynajmniej jedna osobę w rodzinie, która pracuje). Zatem jeśli ona lub jej facet pracowali w tym okresie, to dostała to z ich podatków. Dla rodzin z przynajmniej jedna osoba pracująca w pewnym sensie zwiększa się kwota wolna od podatku o stała kwotę, więc to nie jest, że
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 09:06:49
  • 0
@TatoAktywny: to, czy program ma sens, czy nie, to nie oceniam tutaj. Podaję tylko fakty. Jeśli oboje pracują i płacą PIT, VAT i akcyzy, to na pewno oddali w czasie 3 lat więcej niż 12 tysiaków, więc to nie jest tak, że się obcy na to zrzucają. Teraz pytanie, gdzie się podziewały te pieniądze kiedyś, jak nie trafiały do ludzi, nawet z ich własnych podatków? Nie pamiętam, by program budowy
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 09:39:21
  • 1
@TatoAktywny:

No oddali. Tak samo jak każdy bezdzietny podatnik też oddał. A to, co tutaj piszesz to już robienie ogromnego fikołka logicznego. Nie przeliczajmy ile sumarycznie zapłacili podatków, tylko koszt na podatnika.

Jeśli się dowalamy do jakieś osoby i piszemy, że się na nią zrzucamy niby, a ta osoba już oddała w podatkach swoją część, którą potem dostała w 500+, to chyba nie ma to sensu. Możemy mieć pretensje do
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:01:08
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:07:31
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:28:36
  • 1
@Ov3rKill: a jak zabrali z OFE, to też się liczy, więcej niż do tej pory poszło na 500+ :D? Synek, to sobie mów do swojego synka typie.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:42:50
  • 1
@janekplaskacz: jakie to są nowe podatki? PIT z 18 na 17% i 0% pit dla ludzi od 18-26 roku? Które są te nowe? Rozumiem, że nie lubimy pisu, ale patrzmy na obraz całościowo. Nie głosowałem na nich i nie będę głosować, ale ja j---e obniżyli częściowo PIT dla mnie i ludzi poniżej 26 lat...to że dojebią akcyzę na wódkę, to mnie wali w sumie, bo nic mnie tak nie w-----a,
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:47:03
  • 0
@WaveCreator: zgadzam się, nawet napisałem wyżej o tym.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 10:54:39
  • 0
Wzrost podatków de facto to wciąż utrzymane progi i śmieszna wolna od podatku, utrzymanie VAT na 23% i to w czasach dobrej koniunktury.


@janekplaskacz: no tak i co jeszcze, ale wiesz, że w Polsce od podstawy opodatkowania odlicza się składki, zatem realna kwota opodatkowania jest niższa i zatem klin podatkowy jest niżej niż w krajach, które mają kwotę wolna wyżej niż my.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:01:50
  • 0
@janekplaskacz: pominąłem, bo mnie nie dotyczą te podatki i nie są szczególnie istotne. Nie zmienam tematu, tylko barany porównują kwoty wolne w innych krajach, ale nie kumają jak działa ich własny system i czemu mimo wszystko potrafią płacić mniej, niż w kraju gdzie kwota jest wyżej, bo tamten kraj nie odlicza składek od podstawy opodatkowania...Większość takich baranów nie wie, czym jest klin podatkowy i czemu płacą mniej realnie. Kwota nie
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:12:03
  • 0
@janekplaskacz: gdzie tak napisałem? To do mnie w ogóle było? Nie dotyczą mnie podatki od cukry i małpek, lub nie stanowią dla mnie żadnej istotności. Za to w tym samym czasie miałem obniżkę o 1% mojego podatku dochodowego, a sporo ludków w mojej pracy nie płaci go wcale (większość nie przekracza 85k brutto rocznie).
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:13:46
  • 1
@Ov3rKill: przypomnij może, jakie tam masz stawki w NL i ile musisz ulg zastosować by zbić pierwszy próg do 17%, jak w Polsce xd?
Twoja Holandia w 2020 podwyższyła z tego, co pamiętam jeszcze stawki.

Obecnie (2019 r.) mamy w Holandii trzy stawki podatkowe, zależne do uzyskanych rocznych dochodów: 36,65 proc., 38,1 proc. i 51,75 proc. Od 2020 r. będą obowiązywać tylko dwie stawki: 37,35 proc. dla dochodów do 68
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:18:34
  • 1
@Pytacz92: dodajmy, ze średnia pensja wynosi teraz 58k euro rocznie, czyli od trochę ponad średniej już wpadasz w 50% podatek xd A dodajmy, że na b2b można sobie wskoczyć na liniowy. Raczej jego nie dotyczy, bo pewnie robi na magazynie lub jakieś ubojni, więc nie ma porównania.
@Ov3rKill: szkoda, że to kraj wielkości jednego województwa w Polsce xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:21:10
  • 1
@janekplaskacz: nie odczuwam, bo raz są mało istotne wzrosty, dwa mam wzrosty pensji znacznie wyższe niż inflacja. Zapewne wzrost cen prądu zbilansował mi podatek, który spadł o 1%.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:28:31
  • 0
@Ov3rKill: aa i jescze zorgpremie ci wzrosło w 2020 o średno 40 euro xd
Mieszkam na dolnym śląsku i drogi są spoko, nie wiem, czy dałbym dodatkowo 20% swojej pensji na drogi trochę lepsze. No i mam pakiet medyczny, który kosztuje mnie pewnie mniej niż twoje 20% dodatkowego podatku. No, ale powodzenia tam na magazynie. I tak wrócisz za chwilę, bo się okaże, że nie będziesz w stanie tam nieruchomości
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:33:24
  • 1
@Pytacz92: akcyza na szlugi jeszcze wzrosła w 2020 w NL o 1,14 euro na paczkę. No, ale wiadomo, wszędzie zajebiście gdzie nas nie ma xd No i mieszkania socjalne od rządu NL mu tez pewnie nie przeszkadzają, gdzie limit zarobków to 42k euro xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:39:18
  • 1
@janekplaskacz: jak chcesz baranie więcej zarabiać, to wszystko w około musi drożeć. Sęk w tym, żeby twoja pensja rosła szybciej, niż ceny. Jak nie rośnie, to masz problem, ale nie mój w sumie.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:40:25
  • 0
@Ov3rKill: wow, 1700 euro na łapkę po podatku i mieszkanko za 250k euro w kredycie xd No nieźle. Żyć nie umierać xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:43:09
  • 0
@Ov3rKill: ja moje mieszkanie mogę spłacić z 4 rocznych wypłat, a ty( ͡° ͜ʖ ͡°)? Czy jeszcze wpadasz w próg 42k euro i masz socjalne xd? Albo jak Polacy w UK z councilu i jojczą na podatki w Polsce, a od państwa biorą mieszkanko socjalne xd?
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:50:35
  • 0
@Ov3rKill: nie, po prostu mnie śmieszy, że masz wyższe podatki, nie mieszkasz nawet w kraju, a w tamtym kraju masz status uchodźca i masz czelność coś gadać o tym, że u nas się coś tam rozdaje.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 11:53:02
  • 1
@Pytacz92: no mówię, u nas podatki są niższe w stosunku do pensji niż tam, a jak zarabiasz dobrze to wskakujesz na liniowy i nie masz generalnie konkurencji specjalnie w Europie, a za te 20% więcej podatku to sobie mogę kupić pakiet i w luxmedzie i jeszcze innym szajsie i mi zostanie, albo odkładać te 20% różnicy i pójść prywatnie i dalej będzie taniej.
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 12:21:48
  • 1
@Pytacz92: ważne, że 20% podatku tam więcej biorą i drogi dobre, ale nie czekaj dobrze się nie rozpędziłem i mi się już kraj skończył xd
  • Odpowiedz
boguchstein
boguchstein 25.11.2020, 15:16:14
  • 0
@GienekZFabrykiOkienek: coś ponad 7k brutto. Ale 500+ jest na rodzinę, czyli wychodzi tak jakby, 7k brutto na 2 osoby. Mamy dalej VAT, który płacą nawet dzieci( ͡° ͜ʖ ͡°) Możemy więc przyjąć, że taka rodzina ma też jakby zwolnienie z VAT w tej sumie 500 zł. Np. ubranka dziecięce z dzianiny mają stawkę 7%, ale z materiału już 22%, pieluszki 5%, żywność dla małych dzieci 8%,
  • Odpowiedz
wolfKida
wolfKida
24.11.2020, 13:20:11 via iOS
  • 382
wolfKida

źródło: comment_1606224011IIyn0fPdtlbiiw4U5bzpk6.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 24.11.2020, 19:19:07
  • 2
@bezprzypau: może to loft w starej kamienicy w NY?( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Czlowiek_Ludzki
Czlowiek_Ludzki
22.11.2020, 13:43:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 31
Pójdzie mi na tym sajberpank?
#cyberpunk2077 #pcmasterrace
Czlowiek_Ludzki - Pójdzie mi na tym sajberpank?
#cyberpunk2077 #pcmasterrace

źródło: comment_1606052627vhv1W42jCEa6Eb5AUUBUZW.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 22.11.2020, 17:53:41
  • 7
@Czlowiek_Ludzki: to był czasy. Komp za 3k, a pensja minimalna 500 zł xd
  • Odpowiedz
E.....t
E.....t
konto usunięte 22.11.2020, 08:21:31
  • 79
Czy ten stosunek przecietnych wynagrodzen do ceny nieruchomosci jest normalny? W Newcastle-upon-Tyne przecietne wynagrodzenie wynosi 9,077 zl netto w przeliczeniu, a metr kwadratowy nieruchomosci poza centrum 6,011 zl. W Gdansku przecietne wynagrodzenie wynosi 3,379 zl netto, a metr kwadratowy nieruchomosci poza centrum 9,231 zl.

Stosunek cen nieruchomosci do dochodow wynosi w Newcastle-upon-Tyne 3.93, a w Gdansku 18.30. Przecietny kredyt hipoteczny stanowi na dzien dzisiejszy 25.33% przecietnej pensji w Newcastle-upon-Tyne, natomiast 143.75% w
E.....t - Czy ten stosunek przecietnych wynagrodzen do ceny nieruchomosci jest normal...

źródło: comment_1606033158is5wTC9joUrS2cCyaU8x17.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

boguchstein
boguchstein 22.11.2020, 14:28:38
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
  • Strona 6 z 17
  • >

Marcin Zdadnowicz

  • Die Geduld ist die Stärke der Schwachen, die Ungeduld ist die Schwäche der Starken.
  • Płock

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.05.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.01.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.12.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking