Dodatkowo pokazuje, że nawet gdyby dziewczyna nie biegła, to kierujący mógłby ją potrącić, bo jadąc z taką prędkością nie mógł sprawdzić co dzieje się na przejściu tuż przed autobusem.
Muszę napisać, że skoro nie widział przejścia w całości po powinien był jechać wolniej tak, aby w razie pojawienia się pieszego zatrzymać pojazd. Nie wyhamował ponieważ jadąc z taką prędkością nie mógł sprawdzić co dzieje się na przejściu tuż przed autobusem.
@bad_mother_fucker: PS zdjęcie pokazuje jaki to baran projektował to przejście dla pieszych. To pułapka na pieszych i kierowców. Nie zmienia to powyższego. Może kierowca spróbuje zaskarżyć zarządcę drogi i udowodni nieprawidłowe oznakowanie? Jeśli tego nie zrobi to jak powyżej.
@mag_zbc: nie miał pierwszeństwa, tak samo jak karetka na sygnale go nie ma. Natomiast inni kierowcy mają obowiązek umożliwić włączenie się do ruchu, jeśli to zrobią to autobus może skorzystać z tego faktu i wyjechać z zatoki.
@kolo86: nic wielkiego, to nie wina ludzi, że miasto nie ma środków na asfalt. Są tu bardzo ładne domy, są też zaniedbane. edit: tych zadbanych jakby mniej...
@7160: i właśnie po to właściciel terenu postarał się o przyznanie statusu "strefa ruchu" na swoim parkingu, żeby takich mądrali, czy to uczących się, czy też robiących kółeczka swoim E36 można było karać za wykroczenia i przestępstwa drogowe jak na drodze publicznej.
@DivingDirt: istnieje portal isap.gov.pl tam należy kierować swoje kroki w celu zdobycia wiedzy dotyczącej aktów prawnych. Losowa strona internetowa może być tylko interpretacją, a tu jak to bywa (podobnie jak z pewną częścią ciała) każdy ma swoją. Ja pozwolę sobie mieć inne zdanie niż zarządzający stroną www.asior.pl, a poniżej zamieszczam powody.
Cytaty z ustawy
USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym stan prawny na dzień 2022-11-17