Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko201
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
apache21
apache21

apache21

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 102
  • Znaleziska 97
  • Mikroblog 5
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2

625

Szpitale nie dostają pieniędzy z NFZ i odsyłają pacjentów z kwitkiem

Szpitale nie dostają pieniędzy z NFZ i odsyłają pacjentów z kwitkiem

Trzecia Droga obiecała zlikwidować kolejki do lekarza? No to zlikwidowali ;)

moim-skromnym-zdaniem
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 25.09.2024, 15:54:59
  • 201
  • #
    polska
  • #
    szpital
  • #
    nfz
  • #
    polityka
apache21
apache21
apache21 25.09.2024, 18:54:44 via Wykop
  • 1
@kureci_paratko: Tak, tak, najlepiej zapytać o to populację najbardziej chorych. Czyli starych i biednych. Albo tych, co myślą, że za skladkę 370zł/mc można się ubezpieczyć, włączając w to procedury jak leczenie nowotworów, przeszczepy narządów itp. Powodzenia. Wszelkie populistyczne pomysły tego typu nie wytrzymują już przy pierwszym "serio" rozpoznaniu tematu.

397

Lekarz oskarżony o zamordowanie pacjenta w Gorzowie. Wypłynęły nowe szczegóły

Pokaż treści 18+

Lekarz oskarżony o zamordowanie pacjenta w Gorzowie. Wypłynęły nowe szczegóły

młody lekarz Andrij K., rezydent na oddziale anestezjologii i intensywnej terapii, zdecydował o niepodjęciu reanimacji pacjenta w stanie krytycznym. Ta decyzja doprowadziła do postawienia mu zarzutu zabójstwa. Zaraz potem lekarz został aresztowany.

Mav_M
z
fakt.pl
dodany: 14.05.2024, 08:20:34
  • 178
  • #
    medycyna
  • #
    prawo
  • #
    ukraina
apache21
apache21
apache21 14.05.2024, 15:56:21 via Wykop
  • 17
@Wilkbardzonijaki: Oj nieprawda. W 95% w przypadku zatrzymania krążenia w OIT nie podejmuje się resuscytacji. Resuscytacja ma za zadanie przywrócić krążenie u chorego u którego przyczyna zatrzymania krążenia jest potencjalnie choć odwracalna. Nie resuscytuje się pacjentów u których do zatrzymania krążenia dochodzi w warunkach postępującej agonii. Agonia jest procesem zdysocjowanym w czasie, zwyczajnie najczęściej ileś trwa. Ostatnim jej aktem jest zatrzymanie krążenia. Nie podejmuje się resuscytacji pacjentów, którzy po prostu

3976

Ratowniczki medyczne zgłosiły, że na SOR znikają narkotyki. Straciły pracę

Ratowniczki medyczne zgłosiły, że na SOR znikają narkotyki. Straciły pracę

na SOR, przeniesiono je na inny oddział, a dyrektor szpitala zakazał im się zbliżać do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Radziłbym odciąć się całkowicie. Wiedzą panie, co mam na myśli - mówi dyrektor na kolejnym nagraniu, które ujawnił dziennikarz Mateusz Kudła.

krkfilm
z
fakty.tvn24.pl
dodany: 07.05.2024, 21:19:08
  • 243
  • #
    krakow
  • #
    afera
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    polska
apache21
apache21
apache21 08.05.2024, 09:07:51 via Wykop
  • 2
@manticore: Jest kilka aspektów takich spraw, a znam je z własnej praktyki. Wszystko, co zauważa w takiej sprawie opinia publiczna jest faktem i niezaprzeczalnie powinno być inaczej. Kompletnie tego nie ma jak podważać. Natomiast z własnego doświadczenia:
1. Brak jest jasnych regulacji oraz procedur. O ile za procedury odpowiada zakład pracy o tyle zwyczajnie sam z siebie zwykle ich nie produkuje. Większość procedur szpitalnych wynika ze standardów akredytacyjnych a te

396

5 milionów złotych odszkodowania. Polski szpital zaniedbał zdrowie noworodka

5 milionów złotych odszkodowania. Polski szpital zaniedbał zdrowie noworodka

Do błędu medycznego doszło 20 lat temu. Dziś rodzina żyjącego z porażeniem mózgowym mężczyzny domaga się pięciu milionów złotych odszkodowania. Mimo, że daje to tylko 685 zł za każdy dzień fizycznego i psychicznego kalectwa to szpital i tak nie chce płacić.

miszmaszyt
z
angora24.pl
dodany: 28.09.2023, 15:00:38
  • 51
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    szpital
apache21
apache21
apache21 29.09.2023, 07:55:26 via Android
  • 0
@Anomalocaracid Opiniuję i odpowiadam w bardzo wielu podobnych sprawach. Na podstawie tego artykułu nie da się niczego przesadzić i wszelkie oceny są przedwczesne. To prawda, że większość roszczeń ludzi wynika z żalu, bezsilności, często złej skrajnie polityki informacyjnej szpitala lub też zwyczajnie dla kasy. Ale nie zawsze. Są przypadki uzasadnione również. Na bazie tego, co między wierszami mogę przeczytać to sytuacja wygląda tak, że do niedotlenienia doszło w pierwotnym momencie załamania

409

Horror na poznańskim SOR-ze. "On i tak nadaje się tylko do hospicjum"

Horror na poznańskim SOR-ze. "On i tak nadaje się tylko do hospicjum"

Nie tak miał wyglądać urlop Przemka. Zaczęło się od doskwierającego brzucha, skończyło na promieniującym bólu całego ciała, jak przy oparzeniach. Na poznański SOR zawiozła go bratowa. - Miałem poczucie, że jestem traktowany jak straceniec.

Kruk_
z
zdrowie.gazeta.pl
dodany: 11.08.2022, 19:44:42
  • 107
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    zdrowie
  • #
    nfz
  • #
    medycyna
  • #
    szpital
apache21
apache21
apache21 12.08.2022, 10:41:14 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@blondasek1993: w Rumunii sytuacja wyglądała parę lat temu już bardzo żle. Lekarze wyjeżdżali masowo. Rozwiązaniem u nich okazało się zwiększenie pensji minimalnej do 4tys euro. U nad nie rozwiąże to już problemu. Na SORach pracuje wiele naprawdę wspaniałych ludzi, tyle że pracuje tez naprawdę wielu, którzy są zwyczajnie "niezateudnialni" w żadnym innym oddziale. Niestety panuje również skrajny rynek pracownika, co skutkuje tym, że nie ma żadnych mechanizmów wpływu, które mogłyby
apache21
apache21
apache21 19.11.2021, 10:53:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Teleskopy
Oceniane na podstawie rosnących zamówień
https://campaign.aliexpress.com/wow/gcp/ranking/index?wh_weex=true&_immersiveMode=true&wx_navbar_hidden=true&wx_navbar_transparent=true&ignoreNavigationBar=true&wx_statusbar_hidden=true&preDownLoad=true&rankId=12107439&rankCategoryId=18&labelId=&leafCateId=201527802&rankType=TOP_IDEAL_2020&tagId=manual_global_563669889041342540_201527802&requestFrom=other&productIds2Top=32965583152&scm=1007.30282.251765.0&scm_id=1007.30282.251765.0&scm-url=1007.30282.251765.0&pvid=b29f378d-d923-401d-9db6-3a2997ff75fd&floorId=6600008&spm=a1z65.home.rankings.item1&wh_prefetch=gzc0kpo0zt11el84
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

883

GUS podał drastyczne dane o zgonach. Tak źle nie było od 70 lat

GUS podał drastyczne dane o zgonach. Tak źle nie było od 70 lat

O prawie 68 tys. wzrosła liczba zgonów w Polsce w 2020 roku w stosunku do 2019 roku. Z powodu pandemii zmarło w 2020 roku ponad 41 tys. osób, z czego zgony wywołane bezpośrednio przez COVID-19 stanowiły blisko 9 proc czyli bezpośrednio na COVID zmarło ok 3600 osób z 68.000 ponadnormatywnych

4pietrowydrapaczchmur
z
dorzeczy.pl
dodany: 02.07.2021, 17:31:17
  • 197
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    lockdown
  • #
    zdrowie
apache21
apache21
apache21 03.07.2021, 08:19:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • -7
@Mario7400: W dużej mierze umarł wyż demograficzny powojenny. I tak, "postanowił" umrzeć względnie synchronicznie. Zwykle proces umierania starszych schorowanych osób jest rozłożony w czasie. Starsi ludzie najpierw wycofują się z codziennej aktywności, ograniczają mobilność, zawężają swoje zajęcia to czynności podstawowych, a na końcu umierają. Jednak częściej proces ten ma swoj nagły początek. Może to być coś nawet trywialnego z pozoru, jak spadnięcie z łóżka, stłuczenie lub poważne jak złamanie. Te
apache21
apache21
apache21 03.07.2021, 10:50:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@Mario7400: nie zrozumieliśmy się. Covid zabił bezpośrednio większość pacjentów, którzy znaleźli się w ciężkim stanie, wymagających wentylacji mechanicznej szczególnie. Nigdy nie oglądałem takiego spustoszenia i nie widziałem takiego przebiegu zapalenia płuc, no może u chorych z aids albo jakieś inne stany przebiegające z drastycznym obnizeniem odporności. Zmarło wielu zupełnie młodych ludzi, nie otyłych, nie chorych przewlekle. Sądzę natomiast, że w tej statystyce(a nie znam dokładniejszej, a to chyba nie problem
apache21
apache21
apache21 03.07.2021, 11:02:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Mario7400:
A dodać warto, że mnóstwo ludzi zawisilo swoje leczenie innych chorób, część sama bała sie szpitali(może słusznie), a część przymusowo, gdy nie przyjmowano pacjentów. Ogólnie warto pokusić się o komentarz w kwestii ograniczeń leczenia innych chorób w tym okresie. Wiele osób się burzy, że tylko covid się leczy, że co z resztą. Od środka wygląda to niedobrze. Pamiętam z nazwiska chorych, którzy znaleźli się w szpitalu z innych powodów,
apache21
apache21
apache21 03.07.2021, 15:15:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sakta: No przeciez wyraźnie piszę, mlodzi ludzie tez umierali , tyle że nie tak masowo jak starsi

1860

Kolejny rekord zgonów na koronawirusa

Kolejny rekord zgonów na koronawirusa

Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 23 975 nowych przypadkach zakażenia i 637 zgonach. To najwyższa liczba zgonów od początku epidemii

konto usunięte
z
twitter.com
dodany: 19.11.2020, 09:36:58
  • 211
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
apache21
apache21
apache21 19.11.2020, 12:22:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@MichelDeProteina: masz rację i jednocześnie nie do końca. To prawda, że ludzie umierają najczęściej okolo 14 dnia od zachorowania. Z kolei inną sprawą jest to, kiedy zdołamy wypełnić formularz zgłoszenia "zgonu z powodu choroby zakaźnej". Jest to pracochłonne, bo formularz trzeba wypełniać ręcznie skanować i wysylac do sanepidu. Ponadto w każdym przypadku powinno się wypełniać dane w rejestrze covid, których jest dość dużo. Nadmienić trzeba, ze to sa wszystko dodatkowe

150

To są OBOZY ŚMIERCI, nie żadne szpitale!

To są OBOZY ŚMIERCI, nie żadne szpitale!

Pielęgniarz opowiada jak naprawdę wygląda "walka" z COVIDEM w polskich szpitalach. Szok...

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.11.2020, 20:21:12
  • 40
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    szpital
  • #
    warszawa
  • #
    medycyna
apache21
apache21
apache21 16.11.2020, 22:30:15
  • -3
@getin: CO ten człowiek opowiada to czyste bzdury. W załączeniu oficjalne zarządzenie o finansowaniu pobytów pacjentów z covid. Dla zainteresowanych, ale to żadna tajemnica:

https://docdro.id/5eNeKAU

https://docdro.id/dwQYsBX

https://docdro.id/ZoIrpW5

379

Lekarze-murarze budują ścianę ochronną w krakowskim szpitalu

Lekarze-murarze budują ścianę ochronną w krakowskim szpitalu

Sytuacja pandemii nakłada na wszystkich wiele nowych wyzwań - nie tylko natury medycznej. Na zdjęciach widzicie personel szpitala w roli murarzy.

Pradnikk
z
cowkrakowie.pl
dodany: 26.03.2020, 14:23:53
  • 71
  • #
    polska
  • #
    wykop
  • #
    ciekawostki
  • #
    koronawirus
  • #
    krakow
apache21
apache21
apache21 26.03.2020, 22:20:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@Heexi: jest tak jak mówisz. Może nie dosłownie. U mnie zaszła konieczność właśnie zbudowania takich śluz. Sytuacja nerwowa o tyle, że szpital został "wyznaczony" na już i za moment mogą nam pacjenci zakaźni wjechać. Nikt nic nie wie, nie komedia, przypomina to tragedię. Wzywam dział techniczny... NO oczywiście problem-znaczy "nie da się", na drzwi mamy czekać 8 tygodni, a kto materiał przywiezie a kto to postawi i kiedy? No może

813

Ratujmy lekarzy i pielęgniarki, bo lada dzień nie będzie miał kto nas ratować

Ratujmy lekarzy i pielęgniarki, bo lada dzień nie będzie miał kto nas ratować

"Dobrze, że ktoś już myśli o bezpieczeństwie kurierów czy sprzedawców. Szkoda, że pracowników służby zdrowia wciąż się olewa. Dlaczego nie wyciągamy wniosków z włoskiego dramatu?" Niepokojące relacje z polskich SOR-ów i oddziałów szpitalnych.

Takiseprzecietniak
z
zdrowie.gazeta.pl
dodany: 25.03.2020, 10:00:34
  • 168
  • #
    polska
  • #
    epidemia
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    szpital
apache21
apache21
apache21 25.03.2020, 13:59:42 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ObserwatorZamieszania: powielasz jakiś stereotyp. Stereotyp, który głosi, że ktokolwiek jest beneficjentem tego burdelu. Masz zerowe merytoryczne przygotowanie by się wypowiadać. NFZ nie zwiększył od 2012r! wyceny ani jednej procedury. Przez ten czas natomiast obcinał i obcinał tam, gdzie mu się wydawało, że jest margines do obcięcia. Skutkiem tego jest coraz gorsza sytuacja finansowa szpitali. Dodatkowo, oprócz samej wyceny świadczenia płatnik publiczny zlimitował ilość świadczeń w zdecydowanej większości. Jak masz taką
apache21
apache21
apache21 25.03.2020, 15:53:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ObserwatorZamieszania: ofertą handlową? Prywatnie? Masz pojęcie ile pracują lekarze i dlaczego? A jest w ogóle ktoś, kto chciałby spędzić wakacje na oiomie?
apache21
apache21
apache21 25.03.2020, 15:55:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@qLA: ludzie, którzy żadnej opinii też to czytają. Niektórzy swój światopogląd na tym budują

658

SOR w Opolu do likwidacji. "Lekarze nie chcą pracować za żadne pieniądze".

SOR w Opolu do likwidacji. "Lekarze nie chcą pracować za żadne pieniądze".

Szpitalny Oddział Ratunkowy w Szpitalu Wojewódzkim w Opolu, przyjmujący ponad 20 tysięcy pacjentów rocznie, nie spełnia wymogów określonych w nowym rozporządzeniu ministra zdrowia. Powód? Brakuje lekarzy.

konto usunięte
z
tvn24.pl
dodany: 02.10.2019, 10:51:06
  • 225
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    polska
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
  • #
    ciekawejakiejdlugoscitagmoznadodacnawykoptakmnietonurtujemozejeszczedluzszysieudanizten
apache21
apache21
apache21 02.10.2019, 18:49:52
  • 29
@Pan_Mysz: Niestety to hardkor, ale w Polskich warunkach wymiatacze nie pracują na SORach. Świrusy, często emeryci bez miejsca w którym mogliby pracować, młodzi lekarze bez specjalizacji przymuszeni lub zachęceni zarobkiem. Takie realia w miastach dużych, wojewódzkich specjalistów medycyny ratunkowej jest 2-3. Przy tym rzadko pracują na SORach akurat. SOR to zbieranina, którą coraz trudniej zebrać

803

Premier: przez 20 lat z Polski wyjechało 20 tys. lekarzy

Premier: przez 20 lat z Polski wyjechało 20 tys. lekarzy

- Przez dwadzieścia lat wyjechało z Polski ponad 20 tysięcy lekarzy - stwierdził w sobotę premier Mateusz Morawiecki. Podkreślił, że wykształcenie jednego lekarza to koszt ok. miliona złotych.

jakubeskulap
z
businessinsider.com.pl
dodany: 28.09.2019, 22:14:41
  • 403
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    medycyna
apache21
apache21
apache21 29.09.2019, 17:28:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Softcore: hehe no to ciekawe akurat. W jakiej to specjalizacji te stare prukwy i stare chuje tak się zasiedziały?? Nie ma już nikogo.. Nikt się nie zasiedział. Może w dermatologii... Albo w chirurgii plastycznej. W najpotrzebniejszych i najcięższych specjalizacjach nikt też nie chce pracować. Rozumiesz? W każdym ośrodku są wolne miejsca z anestezjologii, z ginekologii... Chętnych nie ma. Nikt nie chce pracować w ciężkich warunkach w szpitalu, w ciągłym pośpiechu,

399

Sąd orzekł, że eutanazja bez zgody była w interesie pacjentki

Sąd orzekł, że eutanazja bez zgody była w interesie pacjentki

Emerytowana lekarka oskarżona o nieuzyskanie świadomej zgody cierpiącej na demencję pacjentki, przed przeprowadzeniem na niej zabiegu eutanazji, została oczyszczona z zarzutów przez holenderski sąd - informuje BBC. Zdaniem sędziów lekarka działała w interesie pacjentki.

ScypioAfricanus
z
rp.pl
dodany: 11.09.2019, 14:25:50
  • 293
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    prawo
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    wydarzenia
apache21
apache21
apache21 11.09.2019, 19:51:50
  • -11
@Nieszkodnik: Co Ty opowiadasz? Przykład, że na OIOMie lekarze mieliby kogoś nie ratować to chyba wyłącznie Twój wymysł. Sytuacja dotyczy pacjentów, których nie da się uratować.

32

Vincent Lambert musi umrzeć. Wyrok jest ostateczny

Vincent Lambert musi umrzeć. Wyrok jest ostateczny

Vincent Lambert, którego sprawa podzieliła Francję, zostanie odłączony od aparatury podtrzymującej życie. Od decyzji sądu nie ma odwołania.

o2-pl
z
o2.pl
dodany: 29.06.2019, 11:30:41
  • 31
  • #
    europa
  • #
    francja
  • #
    sadowehistorie
apache21
apache21
apache21 30.06.2019, 06:57:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Lady_Selachii: we Francji, Niemczech, w wielu krajach Europy to jest możliwe. Można spisać wolę lub ustanowić pełnomocnika. W Polsce, w prawie nie ma oświadczeń woli na przyszłość(pro futuro) wcale. Nie można czegokolwiek "na przyszłość" oświadczyć. Nawet testament nie ma znaczenia, jeśli narusza dziedziczenie ustawowe. Dodatkowo w naszym kraju nie ma możliwości ustanowienia pełnomocnika w sprawach zdrowia. W każdej innej owszem, ale nie w sprawie zdrowia. Polska podpisała ale nigdy nie
apache21
apache21
apache21 30.06.2019, 09:14:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Volki: ale crs to wyjątek i realnie dotyczy wyłącznie "zmarłych", to nie prawo do oświadczeń woli na swój temat tylko co do swoich zwłok.

2119

Odruch Łazarza u zmarłej osoby

Pokaż treści 18+

Odruch Łazarza u zmarłej osoby

Odruch Łazarza jest odruchem u osób, u których stwierdzono śmierć mózgu. Objawia się on krótkotrwałym uniesieniem rąk i opuszczeniem skrzyżowanych na klatce piersiowej (w pozycji przypominającej egipską mumię). Odruch Łazarza jest odruchem rdzeniowym. Mózg nie bierze udziału w jego generowaniu.

repiv
z
youtube.com
dodany: 25.01.2018, 15:12:28
  • 286
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    smierc
apache21
apache21
apache21 25.01.2018, 17:31:02 via Android
  • 152
@salvador5000 Jest w tym tyle prawdy, że rzeczywiście odruch najczęściej towarzyszy jednemu z badań w trakcie przeprowadzania prób śmierci mózgu, a mianowicie w trakcie próby bezdechu. Jeśli któryś z rezydentów nie ma dużego doświadczenia to widzę pod maską spokoju, że "robi wrażenie". To prawda. Dodam, że odruch nie jest bardzo częsty. Na kilkadziesiąt takich postępowań sam widziałem go, tak nasilony, tylko kilka razy.
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 06:18:34 via Android
  • 6
@duzy-Joe chętnie wyjaśnię jakieś zawiłości lub praktykę postępowania. Zawsze próby przeprowadzam w obecności minimum 2 lekarzy, z czego jeden czyta za każdym razem protokół na głos a wszystkie czynności wykonywane są literalnie, tak jak w protokole. Nawet jeśli znamy to na pamięć. Wszystko masz tutaj: https://tinyurl.com/ycnorrjj
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 08:47:48 via Android
  • 3
@harborger równie nieprawdopodobnej bzdury dawno nie czytałem. Może w Czeczenii albo w Indiach?
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 08:56:15 via Android
  • 5
@duzy-Joe Dodam jeszcze, że od wielu lat, złotym standardem przy stwierdzeniu śmierci mózgu jest badanie obrazowe. Najczęściej angiografia naczyń mózgowych. Wtedy w takim badaniu widać zupełnie dokładnie, że krew przez mózg w ogóle nie płynie. Kontrast zatrzymuje się u podstawy czaszki.
Osobiście przy obecnym stanie dostępności do angiografu (każdy duży szpital ma) nie zgadzam się orzekać o śmierci mózgu wyłącznie na podstawie przeprowadzonych "prób". Prawo tego nie wyklucza, jednak osobiście bez
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 11:59:38 via Android
  • 1
@tponicht Błagam, ogarnij się sam. Najpierw sam sprawdź zanim kogoś, kto wie więcej o coś zaczniesz w ten sposób zaczepiać. Pan prof. nie jest ani WYBITNY ani nie jest żadnym NEUROCHIRURGIEM. Polecam sprawdzić sobie w bazie na stronie NIL-u. Nawet nie jest specjalistą chirurgii. Ma zrobioną jedynkę z ogólnej (nie może nazywać się specjalistą chirurgii) oraz jest specjalistą w dziedzinie REHABILITACJI narządu ruchu....

Powiem Ci natomiast trzy rzeczy.
Pan profesor nie
apache21
apache21
apache21 23.06.2019, 08:58:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@KRISSVector: on jest wybitnym, ale draniem. Jak opisałem, żeruje na tragedii. Co do praktyk, standardów itp w zakresie "wybudzania" to coś takiego nie istnieje. Wszelkie "budziki" nie kwalifikują pacjentów, którzy umarli mózgowo. Takiego pacjenta albo się odlacza od aparatury(bo to zwłoki już są) albo opiekuje się nim nadal i traktuje jako dawcę narządów. Co do wybudzen pacjentów ze śpiączki to są głośne medialne doniesienia wyłącznie. Budziki to prywatne firmy lub

1382

Walczą z chorobą, a zabija ich głód. Polskie szpitale głodzą pacjentów

Walczą z chorobą, a zabija ich głód. Polskie szpitale głodzą pacjentów

30 proc. pacjentów głoduje, 70 proc. wychodzi ze szpital w stanie niedożywienia. Co 10. ma wyniszczony z tego powodu organizm, a 75 proc. właśnie przez niedożywienie zmaga się potem z powikłaniami pooperacyjnymi.

trinty
z
finanse.wp.pl
dodany: 05.05.2018, 22:33:13
  • 390
  • #
    polska
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    jedzenie
apache21
apache21
apache21 06.05.2018, 09:57:40
  • 5
Żywienie jest niezbędnym elementem terapii. W zależności od choroby ma różne, jednak podstawowe znaczenie. Chory po operacji nie będzie się prawidłowo goić, jeśli nie dostarczy mu się odpowiedniej ilości składników odżywczych. Warto wiedzieć, że odżywienie odpowiednie, czy "dobrze odżywiony" człowiek nie ma niemal nic wspólnego z BMI czy otyłością. Wielu otyłych ludzi jest tragicznie odżywiona. Aby to właściwie ocenić trzeba wykonać badania, podstawowo: białko całkowite, albuminy(lepiej prealbuminy, ale w Polsce słabo dostępne
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

837

Alfie Evans nie żyje

Alfie Evans nie żyje

Alfie Evans, brytyjski chłopiec, o którego losie usłyszał cały świat, zmarł. Informację podali rodzice chłopca. "Mój gladiator rzucił swoją tarcze i zyskał swoje skrzydła o 2:30. Mamy kompletnie złamane serca. Kocham Cię mój chłopaku" - napisał Thomas Evans.

Qwater
z
rmf24.pl
dodany: 28.04.2018, 06:33:01
  • 643
  • #
    alfieevans
apache21
apache21
apache21 28.04.2018, 10:12:15
  • 22
Ja na swój sposób zazdroszczę jasnych reguł prawnych obowiązujących w tak wielu krajach. Polska do dziś nie ratyfikowała Konwencji Bioetycznej Rady Europy, którą podpisała w 97r! Nie posiadamy żadnych prawnych, jasnych zasad dotyczących tego rodzaju sytuacji.
W naszym pięknym kraju pacjent, który traci przytomność traci podmiotowość prawną w rozumieniu samostanowienia. Właśnie konwencja bioetyczna nakazuje respektowanie oświadczeń woli "Pro futuro" jak i działanie przez pełnomocnika w sprawach zdrowia. Z tego powodu nasi prawnicy
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

384

To będzie powrót do przeszłości. VAT wykurzy outsourcing ze szpitali

To będzie powrót do przeszłości. VAT wykurzy outsourcing ze szpitali

Placówki medyczne znów będą same sprzątać łóżka pacjentów, przygotowywać im posiłki i dezynfekować pomieszczenia. W przeciwnym razie do ceny netto zamawianych na zewnątrz usług dopłacą 23 proc. VAT

rybak_fischermann
z
zdrowie.dziennik.pl
dodany: 08.01.2018, 06:29:08
  • 106
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    szpital
  • #
    pieniadze
  • #
    prawo
apache21
apache21
apache21 08.01.2018, 12:37:14
  • 6
@zasypiam: Szpital JEST płatnikiem vat. Problem jest w tym, że nie ma go jak odzyskać, bo usługi medyczne są zwolnione z vat. U mnie co roku szpital nie ma jak odzyskać około 5mln z vat-u. Rozwiązanie jest tam, gdzie szpital posiada jakąś inną działalność niż medyczna(to wbrew pozorom możliwe).

695

Wrocław:Lekarz wyciął pacjentowi zdrową nerkę

Wrocław:Lekarz wyciął pacjentowi zdrową nerkę

Lekarz nie zbadał pacjenta przez operacją. Mało tego, nie spojrzał nawet na badania obrazowe i nie wykonał pacjentowi USG nerki, by ocenić wielkość guza. Po prostu wyciął narząd. Jak się później okazało, nie ten co trzeba

darosoldier
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 04.01.2018, 22:38:46
  • 189
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    mojkrajtakipiekny
  • #
    szpital
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 08:50:39 via Android
  • 20
@DzikiAdmin dlatego, że pierwotnie zamierzano wyciąć chorą nerkę w całości(stosunek ryzyko/korzyść) Gdy doszło do tego strasznego w skutkach błędu, pozostawał problem. Chora narka. Usunięcie jej w całości spowodowałoby konieczność dializ.. Stosunek korzyść / ryzyko przesunął się w kierunku wycięcia dużej, ale jednak części nerki.
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 12:14:29 via Android
  • 2
@YogiYogi sugerujesz, że szpital rozmyślnie planuje usuwanie narządów w całości vs usunięcie samego guza? Jesteś w błędzie. O kwalifikacji decyduje rozmiar, charakter i lokalizacja zmiany. Większość wskazań wynika ze statystyki. Czyli ryzyko nawrót przy wycięcia samego guza jest większe niż przy wycięciu narządu w całości. Nie jest jednak porównywalne z pewną koniecznością dializ po 3-4x na tydzień oraz do innych następstw pewnych, zupełnego braku nerek. To straszna tragedia, co się stało
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 13:32:40 via Android
  • -1
@gardan brak jednej nerki, przy drugiej sprawnej nie przyczynia się do kosztów. To brak zupełny lub niepełna funkcja nerki wiążą się z dializami lub transplantacją. Jedno i drugie to koszt stały bo albo dializ albo procedura i leki, które trzeba przyjmować do końca życia.(refundowany koszt to około 3-4tys co miesiąc.Nerki to narząd parzysty, przy braku jednej żyje się zupełnie normalnie.
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 19:52:10 via Android
  • 0
@gardan sytuacja jest każdorazowo bardzo indywidualna. Trudno przytaczać konkretny przypadek bez pełnego wglądu. Zapewniam Cię, że w Polsce, w przypadkach, gdy jest to wskazane, również wykonuje się srodoperacyjne badanie. Warunkiem jest poddawanie się leczeniu w większych ośrodkach. W szpitalach powiatowych dostępność patomorfologa bywa żadna ( znaczy na faks i np raz w miesiącu...)
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.05.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking