Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Mleecz
Mleecz

Mleecz

Dołączył 6 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 201
  • Znaleziska 19
  • Mikroblog 182
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 8
straszny_cham
straszny_cham
18 godz. i 45 min temu
  • 1
#sztucznainteligencja #medycyna

Dlaczego tyle ludzi ludzi nienawidzi AI? Właśnie wrzuciłem PDFa (ocenzurowanego) z wynikami rozszerzonej morfologii krwi. Wszystko mi elegancko opisał, co i dlaczego. Sprawdziłem na trzech modelach i się pokrywa w 100%
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 1 godz. i 45 min temu via Wykop
  • 1
@Arkass: wydaje mi się, że też to mocno uderza w ego ludzi. Nie każdy ma wystarczająco dużo pokory by przyznać, że generator tekstu potrafi lepiej wykonać jego zadania.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
2 godz. i 5 min temu
  • 0
✨️ Jak ADHD wpływa na moją karierę programisty? Ⓘ
Zajmuję się zawodowo programowaniem (backendowym) i mam duże doświadczenie, ale cierpię na ADHD, przez co nie odniosłem w branży sukcesu.

Co myślicie o tym, co niżej opisałem i co (kieruję to zwłaszcza do ludzi z #programowanie i #pracait) byście poradzili, żebym robił inaczej?

Jeszcze takie pytanie: czy gdybym sobie przez jakieś dwa lata popracował w czymś dla mnie luźniejszym (ale słabo
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 1 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 0
Leki? Mam ADHD ale zdecydowanie nie mam takich problemów związanych z pracą. Co najwyżej problem z robieniem rzeczy, które mój wewnętrzny algo uzna za zbyt mało interesujące ale LLMy pomogły z tym.
  • Odpowiedz
czerwonykomuch
czerwonykomuch
3 godz. i 55 min temu
  • 11
Status AI w 2026 roku:

- Zgodnie z zapowiedziami sprzed 2-3 lat AI miało już zabrać nam wszystkim pracę. Realnie pracę zabrać może co najwyżej „Another Indian” lub inaczej „Naturalna Głupota”, a w prostszych pracach tysiące imigrantów z przeróżnych egzotycznych krajów ściąganych hurtowo przez agencje na zlecenie cieciembiordzów.

- Porażką zakończyło się wdrożenie AI w 95% firm.

-
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 2 godz. i 47 min temu via Wykop
  • 3
@dodo_: Nie wiem jak można twierdzić, że obecnie jest "dreptanie w miejscu". A dołączony mem co ma przedstawiać? Że trzeba mieć wiedzę techniczną by tworzyć soft? No trzeba ale taki kit marketingowy, że tak nie jest wciskają tylko twórcy narzędzi low/no code.

W rzeczywistości LLMy ekstremalnie wspierają pracę developerów i w przeciągu ostatniego roku zrewolucjonizowały to jak wygląda praca.
  • Odpowiedz
PetalMindXd
PetalMindXd
2 godz. i 55 min temu
  • 0
dodać chat miedzy użytkownikami w aplikacji do zarządzania projektami czy same komentarze do zadań wystarczą?
#programista15k

Dodaj funkcjonalność chatu?

  • Tak 36.4% (12)
  • Nie 63.6% (21)

Oddanych głosów: 33

  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 2 godz. i 50 min temu via Wykop
  • 4
Zapytać użytkowników aplikacji czego potrzebują
  • Odpowiedz
fantaa
fantaa
fantaa
21 godz. i 28 min temu
  • 0
#programowanie „Understanding of basic programming or scripting languages (e.g., Python, C++)”

Oferta stazowa, jedno z wymagan. Jedyny moj kontakt z Pythonem to pisanie z chatem gpt skryptow automatyzujacych w selenium i playwright, jak zaczac nauke z pythonem zeby zaliczyc to wymaganie?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 21 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 1
Jak to jest Twoje pierwsze doświadczenie to skupiłbym się na możliwie pisaniu jak najwięcej kodu po staremu. Grind to chyba najlepsza metoda nauki tego. Jak utkniesz rzeczywiście na kilka godzin nad jakimś problemem to dopiero wtedy sięgaj po pomoc do LLMów ale nie by dały rozwiązanie tylko by wytłumaczyły co się dzieje.
  • Odpowiedz
krisswoj
krisswoj
23 godz. i 47 min temu
  • 16
LLM nie zabiera pracy. Zabiera wymówkę, że samo klepanie kodu było inżynierią #programista15k #programowanie #pracait #kryzysit
krisswoj - LLM nie zabiera pracy. Zabiera wymówkę, że samo klepanie kodu było inżynie...

źródło: ChatGPT Image 11 sty 2026, 14_56_32

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 23 godz. i 43 min temu via Wykop
  • 4
@krisswoj: pasjonaci "czystego" kodu
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz przedwczoraj, 23:46:28
  • 2
Od zawsze puszczaliśmy na produkcję kod z zepsutymi ficzerami, losowymi crashami „bo wtorek” i jedną osobą, która zna rytuały restartu.

Tymczasem LLM:
- wprowadza jeden nowy bug dostarczając 5 innych w pełni gotowych komponentów.

I zaraz słychać oburzonych "programistów"
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
wczoraj, 11:12:03 via Wykop
  • 0
@tubkas12 @tubkas12

Zgadzam się w 100%. Ja już w zasadzie generuje cały kod. LLM nie marudzi tylko iteruje aż do skutku i pokryje nawet najgłupszy test case

No i ostatecznie samo klepanie kodu nigdy nie było głównym zadaniem programistów. Tym bardziej dziwi mnie duma i opór, który przedstawia spore grono deweloperów. Ja nie będę płakał za klepaniem kolejnego
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
wczoraj, 11:41:16 via Wykop
  • 2
@tubkas12: To prawda, firmy przejdą trochę siłową transformację z modelu tradycyjnego gdzie programista był klepaczem na ten stosowany bardziej w tech startupach gdzie developer jednocześnie jestem leadem inicjatyw.

Zwolnienia to zawsze lipa i im lepsze będzie AI tym gorzej będzie dla ludzi aż świat jakoś nie nauczy się za tym nadążać. Jak się kiedyś pojawi AGI to uniwersalny dochód będzie koniecznością albo wydarzy się katastrofa społeczna.
  • Odpowiedz
Dzwiekoszczelny
Dzwiekoszczelny
przedwczoraj, 18:18:52
  • 7
xDDDDDDDDDDDD

"CENA KATALOGOWA: 10000 zł"
"CENA FRAJERA" : 6200 zł"

#programista15k #programowanie #pracait #heheszki
Dzwiekoszczelny - xDDDDDDDDDDDD

"CENA KATALOGOWA: 10000 zł"
"CENA FRAJERA" : 6200 zł...

źródło: image

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz przedwczoraj, 20:12:05 via Wykop
  • 17
@23kulpamens: to nie moda, to AI to pisało
  • Odpowiedz
mirek_dev
mirek_dev
mirek_dev
09.01.2026, 14:18:16
  • 1
Myślę o zmianie pracy na nowy rok (nowy rok nowy ja), więc przeglądam sobie wiadomości na Linkedinie i coraz częściej widzę takie oferty, ten rynek się aż tak z----ł? xD
200pln/h+ można na palcach jednej ręki policzyć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#pracait #programista15k
mirek_dev - Myślę o zmianie pracy na nowy rok (nowy rok nowy ja), więc przeglądam sob...

źródło: Screenshot 2026-01-09 at 15.14.22

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 09.01.2026, 16:17:38 via Wykop
  • 0
@mirek_dev: nadal jest sporo ofert 200+. Rzeczywiście oferty na job boardach to jest jakaś lipa a jak się poszuka bezpośrednio to da się ugrać lepiej.
  • Odpowiedz
matthewonthego
matthewonthego
matthewonthego
08.01.2026, 10:22:01
  • 7
Hehe, wlasnie wrzucilem opis buga + stacktrace do #copilot ... mieli od dobrych 15 minut xDDD
pewnie skończy za kolejnych 15 min i wypluje jakieś g---o które i tak nie rozwiązuje problemu...

i tak się powolutku programuje razem z tymi narzędziami AI... 30 minut w plecy xDDDDDD

#vscode #programowanie #korposwiat #januszeprogramowania #programista15k
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 08.01.2026, 20:40:50 via Wykop
  • 0
@matthewonthego: Jak w kołchozie jest tylko github to lipa ale można pokombinować z opencode na subie z Copilota ale nie testowałem tego połączenia, nie wiem czy tam jakiś system prompt jest injectowany od copilota dedykowany.
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz 08.01.2026, 20:52:16 via Wykop
  • 0
@Mleecz: Przetestowałem, niby się da ale copilot nie pozwala na ustawienie reasoningu XD więc no takie 2/10 niestety
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz 08.01.2026, 21:52:09 via Wykop
  • 0
@matthewonthego: Nie przywiązywać się do żadnej z opcji i regularnie zmieniać na to co akurat najlepiej sobie radzi.

Generalnie dużo mocna w tym temacie napisać i pytanie jak bardzo chcesz się zagłębić, opcja najprostsza i najszybsza by wystartować to będzie GPT.

Najlepszy overall experience daje wg. mnie gpt-5.2 w codex cli. Spokojnie może pracować kilka godzin dowożąc bardzo duże fragmenty systemu i zapewniając pełen test coverage dla zmian. W ramach
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz 08.01.2026, 22:09:55 via Wykop
  • 0
@matthewonthego: No Copilot to imo mocna lipa, zdecydowanie coś tam jest namieszane w kwestii reasoning effortu tych modeli. Też mam w pracy tylko dostęp do copilota i wszystkie modele są nieporównywalnie gorsze niż gdy działam na prywatnych projektach z CLI.
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz 07.01.2026, 23:10:04
  • 6
Cześć Mirki,

Co jakiś czas tak sobie tutaj piszę nad czym aktualnie pracuję bo czasem wychodzą z tego jakieś fajne konwersacje. Ostatnio była platforma do przygotowania do interview dla programistów, przedtem kalkulator inwestycyjny - obydwa projekty się trzymają ładnie i powoli rozwijają. Interview - Około 5 userów dziennie ( xD ) a kalkulator trochę lepiej bo 80-150 wejść wykręca.

Tamte projekty są względnie zautomatyzowane i sobie produkują nowy content a ja w między czasie
Mleecz - Cześć Mirki,

Co jakiś czas tak sobie tutaj piszę nad czym aktualnie pracuję...

źródło: obraz

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
07.01.2026, 23:39:37 via Wykop
  • 0
@Ksiega_dusz: prawda, w styczniu 2025 byłoby to dla mnie nie do wyobrażenia, że tak szybko można robić soft a z perspektywy jakiegoś tam 2022 to byłaby to magia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
08.01.2026, 00:34:51 via Wykop
  • 0
@razdwatrzy55: siedzę poza gamedevem ale strzelałbym, że przed robieniem solo gier od A do Z zatrzymuje ludzi nadal kwestia art-style'u i pomysłu. AI kod naklepie ale nie da pomysłu na grę, która będzie fun - Wydaje mi się, że tutaj potrzeba jeszcze ludzkiej kreatywności tak samo jak LLMy opowiadają beznadziejne żarty.

Ale podejrzewam, że się i tak używa bardzo dużo AI.
  • Odpowiedz

1078

AI: Słychać jęki zawodu, zapala się coraz więcej czerwonych lampek

AI: Słychać jęki zawodu, zapala się coraz więcej czerwonych lampek

Rozwiewają się wielkie nadzieje związane ze sztuczną inteligencją. Rośnie rozczarowanie i obawa przed globalnym kryzysem. Ekosystem finansowy, charakteryzujący się okrężnym finansowaniem, w którym firmy inwestują w swoich klientów, którzy następnie kupują ich produkty, podsyca obawy.

klocus
z
projektpulsar.pl
dodany: 29.12.2025, 10:25:04
  • 520
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    chatgpt
  • #
    technologia
  • #
    openai
  • #
    si
Mleecz
Mleecz
Mleecz 29.12.2025, 12:20:16 via Wykop
  • 11
@zmarnowany_czas: to jest cope albo zatrzymanie się na poziomie Gpt 4.x. Jak ktoś programuje i leci na Codexie albo Opusie to może się zająć głównie review'owaniem zmian i wymagań. Praktycznie nie ma sensu na pisanie czegokolwiek z palca już.

Jest jeszcze kwestia przekłamanych benchmarków, które pokazują, że Gemini jest super koderem a rzeczywistość jest inna ale jak się potestuje te modele i wyczuje je to wiadomo na których można polegać
Mleecz
Mleecz
Mleecz 29.12.2025, 12:38:27 via Wykop
  • 0
@progressive: Wypuściłem póki co dwie mini-apki webowe napisane przez AI publicznie a w między czasie pracuję z jeszcze jednym devem nad systemem CRMowym dla zaprzyjaźnionej firmy. Przez ostatnie 4 miesiące utworzyliśmy we dwójkę 2 aplikacje backendowe, kilka frontendów i mobile, które są teraz w zamkniętych testach a od stycznia wdrażamy na produkcję.

Przez ostatni rok było kilka mega dużych skoków jakościowych w LLMach jeżeli chodzi o programowanie.

Ja raczej preferuję
Mleecz
Mleecz
Mleecz 29.12.2025, 19:25:27 via Wykop
  • 0
@Luqart: Nie realne jest programować szybciej niż aktualne modele jak codex czy opus. A już na pewno nie w wielu modułach równolegle.

Poziom studenta czy stażysty to był może rok temu a nie dziś.

Myślę, że od ostatniego pół roku to może z 5% mojego kodu był napisany ręcznie a i to wydaje się przesadzoną ilością.
Mleecz
Mleecz
Mleecz 29.12.2025, 22:02:40 via Wykop
  • -1
@Luqart: Pełna zgoda, że pisanie kodu to jest te 50% lub mniej roboty na codzień ale LLMy również świetnie analizują problemy, wyciągają wnioski z logów czy wspierają analizy.

I zgadzam się, że nie ma też co płakać, to jest fajne narzędzie i poprawia jakość pracy. Mi to przywróciło ponownie frajdę z tworzenia, której nie czułem od lat.

Nie wiem w czym programujesz natomiast do typowego biznesowego nudnego kodu w javie,
Mleecz
Mleecz
Mleecz 29.12.2025, 22:29:58 via Wykop
  • 1
AI jest gorszy, ma więcej luk krytycznych, często wygenerowanie go zgodnie z wymaganiami zajmuje dłużej niż z palca, nie mówiąc już o dosłownym zaniku mózgu związanym z użyciem AI? To sam kołp jest, naukowcy to debile i się nie znają


@zmarnowany_czas: Jak się jakiś umiejętności nie używa to one zanikają, tego się nie da negować. Natomiast raczej większość devów w PL klepie nudne biznesowe apki w Javie czy Go ->
Mleecz
Mleecz
Mleecz 27.12.2025, 12:24:24
  • 0
Cześć,

Po godzinach zrobiłem mały side‑project: LetsGit.it — mikro-apkę do przygotowania do rozmów technicznych dla devów. W środku są kategorie z pytaniami i odpowiedziami, które mogą się pojawiać na rozmowach, tryb quizu oraz System Design interview simulator do przećwiczenia deep-dive architektonicznych.

System design na bieżąco jeszcze poprawiam i w niedalekiej przyszłości pojawi się więcej scenariuszy do przeprowadzenia.

Chętnie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
27.12.2025, 12:37:59 via Wykop
  • 0
@ilookoutside: póki co tak :) złe odp to są głównie placeholdery na ten moment. Na razie się skupiłem na zbudowaniu UI a treść będę uzupełniać na przestrzeni kolejnego tygodnia bo mam sporo wolnego.
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
27.12.2025, 12:41:20 via Wykop
  • 0
@BlackpillMonster: taki mamy klimat, jak słyszałem to teraz standardem jest 4-6 etapów na rekrutację.
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
27.12.2025, 18:18:29 via Wykop
  • 0
@RapIArbuzy: możliwe, że moja bańka jest w domenie startupów/scaleupów i stąd taki obraz mam
  • Odpowiedz
Mleecz
Mleecz
Mleecz 14.11.2025, 23:40:02
  • 0
Hej, czy u kogoś jeszcze występuje problem w #santander ? Mam tam konto od czasu jak to było jeszcze bzwbk i nagle zarówno konto firmowe jak i prywatne ma historię transakcji sięgającą tylko do lipca 2024. Nie ma żadnych wpisów sprzed tego okresu.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz
Autor
15.11.2025, 00:22:28 via Wykop
  • 0
@hung: bo powinno być. Pytając byłem ciekaw czy mój przypadek jest odosobniony czy jest jakaś awaria w ich systemie.
  • Odpowiedz
Wentrosz
Wentrosz
31.07.2025, 07:00:10
  • 76
Pamiętacie, że podatek Belki miał być zlikwidowany lub przynajmniej obniżony, a ogłoszenie zmian mialo mieć miejsce "na dniach"?

Ogłoszenie wciąż ma być już zaraz, już za chwileczkę, ale nikt już nie mówi ani o likwidacji, ani o obniżce podatku. Teraz ma on być "inaczej wyskalowany" :)

Jak myślicie: jaki nam d--------ą domiar na zyski z inwestycji giełdowych, czyli na jedną z ostatnich rzeczy, które jeszcze się opłacają w tym straszno-śmiesznym kraiku?

https://www.sii.org.pl/18323/analizy/newsroom/berek-minister-domanski-przedstawi-propozycje-zmiany-podatku-belki-w-najblizszych-dniach.html?
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mleecz
Mleecz
Mleecz 31.07.2025, 09:26:31 via Wykop
  • 0
@Wentrosz: Jedyny i śmiesznie niski podatek od kapitału. Powinien być zaostrzony a odciążona praca ale udało się przekonać klasę robotniczą, że te 19% co im pobiera z lokaty to złodziejstwo ;) To przecież taki ważny problem! Piszę to jako osoba aktywnie działająca na giełdzie i krypto.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 28.04.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking