Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko237
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Meilong
Meilong

Meilong

Dołączył 7 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 383
  • Znaleziska 357
  • Mikroblog 26
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2

645

„Odrażający, brutalni, głupi” czyli stereotyp Polaka w USA

„Odrażający, brutalni, głupi” czyli stereotyp Polaka w USA

W 2010 roku w USA ukazała się książka „Bieganski: The Brute Polak Stereotype in Polish-Jewish Rela-tions and American Popular Culture (Jews...

konto usunięte
z
salon24.pl
dodany: 16.07.2018, 12:29:29
  • 138
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    zydzi
  • #
    antypolonizm
  • #
    antysemityzm
Meilong
Meilong
Meilong 17.07.2018, 11:06:55
  • 0
Poiti


@waj231: Potiers? Przeciez to byle zwykla potyczka z idacym na rabunek niewielkim oddzialem, bez wiekszego znaczenia politycznego. To mit,ze Poitiers uratowalo Europe. Jesli jakas bitwa to faktycznie zrobila, to predzej byly to zwycieskie obrony Konstantynopola w 674-678 i 717-718.

558

Średnie IQ australijskich Aborygenów wynosi 64

Średnie IQ australijskich Aborygenów wynosi 64

Posiadanie IQ od 55 do 69 jest określane jako debilizm wg klasyfikacji Wechslera.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 14.07.2018, 21:09:24
  • 520
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    australia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ewolucja
Meilong
Meilong
Meilong 15.07.2018, 11:43:11
  • 6
@PC86: To w takim razie najinteligentniejszymi populacjami ludzkimi są rdzenne ludy Syberii + Eskimosi, bo oni mają największą objętość mózgu z współczesnych populacji ludzkich. Choć dziwnym trafem jakoś nie kojarzę wielu buriackich czy czukuczkich noblistów.

WIelkość mózgu koreluje nie tylke z inteligencją, co z klimatem. Większy mózg w chłodnym klimacie, bo generuje więcej ciepła. Z tego też powodu neandertalczycy mieli średnią objętność mózgu większą niż Homo sapiens, a Homo sapiens
Meilong
Meilong
Meilong 15.07.2018, 12:00:11
  • 0
@PC86: Zalinkuj jakieś badanie na temat inteligencji rdzennych Syberyjczyków i Eskimosów. Bo ich osiagnięcia cywilizacyjnie nie są imponujące - do całkiem niedawna de facto w epoce kamienia, czyli na poziomie mniej więcej Aborygenów i daleko w tyle za wieloma mieszkańcami Czarnej Afryki. I jaka cywilizacja stepu? Rdzenni Syberyjczycy to przecież paleolityczni łowce-zbieracze. Zresztą jeśli rozmiar mózgu jest decydujący, to płetwał błękitny jest kilka razy bystrzejszy od Ciebie,
@harakiri888:
Meilong
Meilong
Meilong 15.07.2018, 12:10:46
  • -1
@PC86: Ale np. mruk Petersona (taka ryba akwariowa) ma stosunek masy mózgu do masy ciała większy od człowieka, a ja jakoś głupszy od ryby się nie czuję. Podobnie wiele mrówek.

Mógłbyś podać źródło na temat IQ Mongołów i Czarnej Afryki? Zresztą nie porównywałbym Mongołów z jakimiś Czukczami czy Buriatami, bo ci pierwszy to zdecydowanie wyższy poziom cywilizacyjny - obróbka metali (podczas gdy Czukczowie czy Buriaci łupali kamień o kamień), pasterstwo,
Meilong
Meilong
Meilong 15.07.2018, 12:35:04
  • 2
@PC86: Czyli Twoim źródłem jest badanie powszechnie krytykowane za metodologię, granicząca niekiedy z pseudonauką, którego autor ma opinię swego rodzaju Daenikna czy Zięby psychologii. Wystarczy tu dodać, że mimo, że badanie to obejmuje ponad 200 krajów, choć jego autor miał dane zaledwie do 81 krajów, a do reszty jedynie oszacował, często w dość arbitralny i dziwaczny sposób (np. IQ Kazachstanu to u niego średnia z IQ Rosji i Turcji, bo
Meilong
Meilong
Meilong 15.07.2018, 12:48:14
  • 3
@PC86: Przeczytaj pracę naukową, co Ci zalinkowałem. EQ to stosunek masy mózgu, do masy ciała, skorygowany o allometrię ciała. I u niektórych gatunków ssaków i ptaków, wypada on wyższy niż u człowieka.

Czy jeśli dodam IQ Twojego kuzyna i sąsiada, podzielam to przez 2 i wpiszę to jako Twoje IQ, to mogę powiedzieć, że zmierzyłem Twoje IQ? Jeśli praca uwzględnia 195 krajów, a ścisłe dane są jedynie do 81 (pochodzą

1045

Międzynarodowa społeczność ignoruje ludobójstwo chrześcijan w Nigerii

Międzynarodowa społeczność ignoruje ludobójstwo chrześcijan w Nigerii

W zeszłym tygodniu w tym, co Stowarzyszenie Chrześcijan Nigerii nazywa "prawdziwym ludobójstwem”, muzułmanie zabili kolejnych 238 chrześcijan i zbezcześcili kościoły. To doprowadza liczbę ofiar chrześcijańskich do ponad 6 tysięcy od początku roku 2018.

darosoldier
z
listyznaszegosadu.pl
dodany: 14.07.2018, 11:39:39
  • 102
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    katolicyzm
  • #
    islam
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    religia
Meilong
Meilong
Meilong 14.07.2018, 14:59:56
  • 5
@LOST_CONTROL: Konflikty etniczno-religijna i wojny w Afryce = masowy napływ uchodźców do Europy = zwiększone ryzyko napaści i gwałtów na Europejkach.

W interesie Europy leży bogata i spokojna Afryka, nie zaś targana konfliktami i wojnami. Jeśli nie lubisz czarnych (a taki wniosek można wysnąć z Twojego posta), to chyba chcesz ich trzymać daleko od siebie, więc tym bardziej powinienieś się martwić konfliktami w Afryce, bo każdy z nich oznacza kolejną
Meilong
Meilong
Meilong 14.07.2018, 15:14:32
  • 5
@LOST_CONTROL: To samo można powiedzieć, patrząc o historię Europy. Od upadku Cesarstwa Rzymskiego w 476 aż do zakończenia II WŚ w 1945 nie było w Europie ani jednego 40-lecia bez wojen. Po 1945 w Europie Zachodniej mamy względny spokój dzięki procesom integracji europejskiej, ale za to w jej wschodniej częsci mieliśmy np. bardzo krwawy konflkt na terenach byłej Jugosławii, który pod względem ilości ofiar jak i okrucieństwa nie ustępował różnym
Meilong
Meilong
Meilong 14.07.2018, 15:28:25
  • 2
@LOST_CONTROL: Z tymi cywilizowanymi konfliktami by się kłocił. Jakieś pół wieku temu, jeden z najbogatszych i najlepiej rozwiniętych krajów Europy, dopuszczał się na masową skalę zbrodni, przy których najokrutniejsze bliskowschodnie i afrykańskie wojny, wydają się wręcz śmieszne. Wojna z definicji nie jest i nigdy nie będzie cywilizowana.

Sam nie jestem fanem masowej imigracji, jestem przeciwny polityce idiotycznej polityce imigracyjnej UE, ale z drugiej mam świadomośc, że problem imigracyjny nigdy nie

298

Czy średniowieczny chłop pańszczyźniany był wolnym człowiekiem?

Czy średniowieczny chłop pańszczyźniany był wolnym człowiekiem?

Możliwie odpowiedzi na to pytanie są tylko dwie, ale w przypadku chłopów średniowieczni monarchowie i juryści jakoś nie mogli się zdecydować. Na szczęście dla samych zainteresowanych, najważniejsze i tak okazało się coś zupełnie innego.

Czajna_Seczen
z
twojahistoria.pl
dodany: 13.07.2018, 16:01:36
  • 104
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    sredniowiecze
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Meilong
Meilong
Meilong 14.07.2018, 10:31:55
  • 14
@Sokole-oko: Kościuszko jak na swoje czasy miał poglądy postępowe, podobne nieco do niektórych rewolucjonistów francuskich, więc klasyfikowałby się raczej po lewej stronie niż prawej.
Meilong
Meilong
Meilong 14.07.2018, 14:56:36
  • 2
@Sokole-oko: Nie można, bo lewak, lewactwo to potoczna nazwa nowej lewicy, która narodziła się w latach 60-tych XX wieku. Choć nie zmienia poglądu, że Kościuszko sympatykiem ani Kościoła ani ancient regime nie był, a jak na swoje czasy poglądy miał bardzo postępowe (sprzeciw wobec niewolnictwa i pańszczyzny, s niechęć do kościoła itp).
Za coś w końcu honorowe obywatelstwo rewolucyjnej Francji dostał.

478

Największe od lat prześladowania chrześcijan w Indiach

Największe od lat prześladowania chrześcijan w Indiach

Rok 2017 był najbardziej dramatycznym rokiem dla chrześcijan w Indiach od 10 lat – czytamy w raporcie indyjskiej organizacji ewangelickiej opublikowanym przez agencję Asia News.

xosag
z
tvp.info
dodany: 11.07.2018, 13:03:56
  • 121
  • #
    indie
  • #
    4konserwy
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    stophinduizacjieuropy
  • #
    hinduizm
Meilong
Meilong
Meilong 12.07.2018, 14:11:43
  • 1
@Akaano: @pibugepi: Buddyzmu praktycznie nie ma w Indiach od jakichś 1,5 tysiąca lat. Niemal kompletny zanik buddyzmy w Indiach - jego ojczyźnie - stanowi zagadkę, nad którą ciągle debatują historycy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Decline_of_Buddhism_in_the_Indian_subcontinent

Obecnie buddystów w Indiach jest garstka i są to głównie imigranci z Tybetu czy Chin, a także nawróceni w XX wieku na fali tzw. Buddhist Dalit Movement, nietykalni.

534

Rdzenna obywatelka Australii opisuje dzieciństwo w dziczy

Rdzenna obywatelka Australii opisuje dzieciństwo w dziczy

Dokładnie opisuje ich zajęcia i co jedli. Wspomina moment gdy wylądował niedaleko jej rodziny samolot - przerażeni byli schowani i nie jedli ponad dobę. Dopiero później ich bardziej cywilizowany wujek zaznajomił rodzinę z białymi ludźmi. Niesamowite jak prymitywnie oni żyli i to wcale nie tak dawno.

Saeglopur
z
youtube.com
dodany: 09.07.2018, 18:08:53
  • 132
  • #
    kultura
  • #
    historia
  • #
    australia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    jezykiobce
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 18:39:49
  • 32
@Saeglopur: Kompletny nonsens. Wszystkie wielkie cywilizacje starożytności (Grecja, Rzym, Egipt, Mezopotamia, Chiny, Indie itp.) powstawały w ciepłym, wręcz gorącym klimacie. W Mezoameryce tak samo - najbardziej rozwinięci Indianie to ci mieszkające w ciepłym klimacie Jukatanu (Majowie, Aztekowie, Olmekowie i spółka), zaś zamieszkujący mrożną północ byli o wiele bardziej zacofani. W Europie długo najbardziej rozwiniętym, najbogatszym i dominującym kulturowo, ekonomicznie i politycznie obszarem był ciepły basen Morza Sródziemnego, podczas gdy mroźna
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 18:59:26
  • 4
@PrawdziwyRealista: Chodzi o to, ze zimny klimat preferowalby inteligencję? To rdzenne ludy Syberii czy Alaski powinny mieć rekordową ilość noblistów, nie zaś tłuc kamień o kamień, jak jeszcze całkiem niedawno robiły.

Same zaś dane pochodzą - jak podaje zresztą strona - z badań Richarda Lynna, których metodologia jest delikatnie mówiąć dość dyskusyjne. Najlepiej świadczy o niej fakt, że dane miał tylko do 81 krajów, zaś do reszty po prostu oszacował,
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 19:13:24
  • 8
@PrawdziwyRealista: Akurat Skandynawia to kiepski przykład, bo ten obszar długo pozostawał peryferyjny i zacofany, zaczął się dynamicznie rozwijać dopiero jakieś 500 lat temu czyli całkiem niedawno. Owszem, tradycyjna drewniana architektura Skandynawii jest całkiem ciekawa, ale do Partenonu czy Koloseum nie ma porównania. Generalnie chłodna północna Europa to wysunęła się na prowadzenie dopiero jakoś w XVII-XVIII wieku, wcześniej dominowały obszary takie jak Hiszpania, Italia, Grecja, Francja itp czyli ogólnie ciepły basen
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 19:59:11
  • 0
@Zdziardelek: @Szykotym87: Akurat z tym to prawda. Wyszła nawet niedawno ksiązka o tym. W sumie nic dziwnego w tym nie ma, podobny casus mamy w Ameryce - Puszcza Amazońska jest antropogeniczna, o czym pisał choćby Man w "1491. Ameryka przed Kolumbem".

Choć z drugiej strony, nie idealizowalbym tego zycia w zgodzie z naturą. Zaraz po przybyciu człowieka do Australii, masowo znikają np. ogromne naziemne torbacze. Przypadek? Nie sądzę,
Meilong - @Zdziardelek: @Szykotym87: Akurat z tym to prawda. Wyszła nawet niedawno ks...

źródło: comment_E3hHwRZcLvwVjJoy8yfdN1UJbovrwnPw.jpg

Pobierz
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 20:08:21
  • 0
@Jariii: Zastanawiam sie skad takie masywne rysy twarze u Aborygenow, skoro np. pokrewni im Papuasi, maja czaszki znaczne lzej zbudowane. Jakas gracylizacja po przejsciu do rolnictwa u Papuasow czy cos w ten desen?
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 20:33:57
  • 6
@YourDoom: W warunkach naturalnych Australii, przy dostepnych im technologiach, poza paleolit cywilizacyjnie po prostu wyjsc sie nie dalo. Aborygeni podejmowali jakies proby hodowli wegorzy w stawach, zwiekszenia wydajnosci dziko rosnacych drzew czy nawet drewnianego osadnictwa, ale wiekszych rezultatow to nie dalo, bo nie mialo prawa dac. Podstawowa wymogiem do stworzenia jakiejkolwiek cywilizacji jest rolnictwo i osiadly tryb zycia, zas taki w Australii, przy pomocy dostepnych im roslin i zwierzat, nie
Meilong
Meilong
Meilong 10.07.2018, 22:01:27
  • 0
@robertK: Na początku XX wieku, w USA za białych uważano jedynie Anglosasów. Słowian (w tym Polacy i Rosjanie), Irlandczycyków, Włochów czy Greków za białych nie uważano.
Meilong
Meilong
Meilong 11.07.2018, 11:52:44
  • 0
@skravek: Prawda. Pisał o tym choćby Chwalba w "Historii powszechnej. XIX wiek". Różnego ruchu natywistyczne (nazwa idiotyczna, bo żadnych Native Americans tam nie raczej nie było, Anglosasi sami) byli bardzo wrogo nastawieni w stosunku do imigrantów z Włoch, Bałkanów, Irlandii czy Rosji, których nie uważano za białych.

408

BBC oburza się że nazwy kobiecych organów nawiązują do ich odkrywców.

Pokaż treści 18+

BBC oburza się że nazwy kobiecych organów nawiązują do ich odkrywców.

Nazwy takie jak zatoka Douglasa, gruczoł Bartholina, punkt G czy błona dziewicza to wszystko patriarchat. Proponuje żeby zmienić je na nazwy opisowe.

Spring_is_coming
z
bbc.com
dodany: 07.07.2018, 21:19:00
  • 105
  • #
    nauka
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
Meilong
Meilong
Meilong 08.07.2018, 20:55:10
  • 7
@Jariii: A hymenajami nazywano pieśni śpiewane w czasie wesela. Ciekawostka - jedna z starożytnych tradycji mówi, że wymyślono je, by zagłuszyć krzyki panny młodej w czasie nocy poślubnej (która w starożytnej Grecji, z powodu sporej różnicy wieku między nowożeńcami, mogła przypominać g---t).

734

Feministki dewastują budynek archikatedralnej parafii w Warszawie. FOTO

Feministki dewastują budynek archikatedralnej parafii w Warszawie. FOTO

Budynek parafii Archikatedralnej Św. Jana Chrzciciela w Warszawie został zdewastowany. Pojawiły się na nim napisy, których treść wskazuje...

koljaczek
z
pch24.pl
dodany: 03.07.2018, 09:33:44
  • 306
  • #
    polska
  • #
    feminizm
  • #
    kosciol
  • #
    katolicyzm
  • #
    4konserwy
  • #
    chrzescijanstwo
Meilong
Meilong
Meilong 03.07.2018, 12:34:42
  • 13
@Marian_Koniuszko: W sumie skrajna lewica i skrajna prawica ideowo się różnią, ale myslą w ten sam sposób.

Dla skrajnej lewicy i skrajnych postepowców każdy przejaw tradycji to od razu f-----m i zacofanie.
Dla radzieckich komunistów każde zachodnie państwa, czy to USA czy skandynawska socjaldemokracja, to f-----m i imperializm.
Dla skrajnych feministek, osobne łazienki czy brak zeńskich form niektórych rzeczowników, to od razu patriarchalizm i
Meilong
Meilong
Meilong 03.07.2018, 16:08:19
  • -1
@marekmarecki44: Tylko, że wizja państwa Korwina to w ma w praktyce więcej wspólnego z Mussolinim niż Rothbardem. Zachwyty nad różnymi dyktatorami (od Putina przez Pinocheta do Assada), gadki o strzelaniu do protestujących itp. Koliberalizm Korwina jest bardzo powierzchowny, w praktyce jego poglądy to niespójna mieszanka XIX-wiecznego konserwatyzmu, klasycznego liberalizmu, społecznego darwinizmu i autorytaryzmu i efekt finalny jest bliższy Mussoliniego niż Rothbarda. Kisielewski przewraca się w grobie.

A to, że libertarianie
Meilong
Meilong
Meilong 03.07.2018, 17:59:44
  • 0
@marekmarecki44: Czytaj ze zrozumieniem ...

Wolnościowcem jest taki Sierpiński. Zaś Korwin ma niespójne poglądy wolnościowo-autorytarne. Niby postuluje za państwem minimum, ale jednocześnie wychwala różnych dyktatorów, mówi o strzelaniu do protestujących, jak otwarcie mówi gardzi demokracją i prawami człowieka, a w jego towarzystwie mamy osoby, które mówią np. o delegalizacji islamu W praktyce, ideał państwa Korwina to jakoś hybryda Singapuru i Chile, czyli mimo wszystko bliżej Mussoliniego niż klasykow liberalizmu.

Gdzie

466

Czarnoskóry mężczyzna ukarany grzywną 2000 dolarów za rasistowskie graffiti

Czarnoskóry mężczyzna ukarany grzywną 2000 dolarów za rasistowskie graffiti

Mężczyzna malował rasistowskie graffiti skierowane do Afroamerykanów na terenie uczelni w Michigan. Sprawca przyznał się do winy.

ungolianta9
z
independent.co.uk
dodany: 01.07.2018, 09:14:56
  • 49
  • #
    usa
  • #
    wandalizm
  • #
    policja
Meilong
Meilong
Meilong 01.07.2018, 17:00:55
  • 0
@TeamEuropa: Problem w tym, że podgatunek to w sporej mierze jednostka umowna:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podgatunek#Arbitralno%C5%9B%C4%87_klasyfikacji

Przy okazji, gdzie w takim trzy rasowym podziale wylądowali by australoidzi (Aborygeni i Papuasi), tudzież negryci?
Meilong
Meilong
Meilong 01.07.2018, 17:20:17
  • 0
@TeamEuropa: Klasyfikacja na podstawie różnic morfologicznych to archaizm, w biologii się już od tego dawno odeszło. Klasyfikowanie na podstawie genetyki jest o lepsze, bo mówi o pokrewieństwie, choć jak już wspomniałem - wyróżnienie podgatunków/ras to kwestia w sporej mierze arbitralna, bo ciężko ustalić jak duże muszą być różnice, by stanowiły o wyróżnieniu osobnego podgatunku/rasy. I w efekcie jeden może podzielić ludzkość na mieszańców Afryki i pozostałych, zaś drugi może wyróżnić
Meilong
Meilong
Meilong 01.07.2018, 17:32:05
  • 0
@TeamEuropa: Nie, różnice, tylko klasyfikacja oparta na nich. Obecnie za jedyne kryterium klasyfikacji uważa się pokrewieństwo. Dlatego np. nie używa się obecnie takich taksonów jak gady (no chyba, że w mowie potocznej, by szybko określić dzisiejsze nie-ptasie i nie-ssacze owodniowce), bo wyszło, że np. krokodyle są bliżej spokrewnione z ptakami niż jaszczurkami czy wężami, a konia z rzędem temu kto na podstawie samej anatomii zgadłby to .

Od kiedy w---a
Meilong
Meilong
Meilong 01.07.2018, 20:26:35
  • 0
@Bertoos: https://pl.wikipedia.org/wiki/Gady

Gady to grupa parafiletyczna. a więc sztuczna, więc siłą racją w nowoczesnej klasyfikacji, gdzie wszystkie taksony powinny być monofiletyczne, nie ma racji bytu. Czasem ta nazwa pojawia się, ale to tylko w jakichs podrecznikach do anatomii czy czyms podobnym, by określić skrotowo rokodyle, jaszczurki, żółwie, węże et cetera, bo pisanie za każdym razem o "nie-ssaczych i nie-ptasich owodniowcach" byłoby męczące.

No chyba, że włączymy do gadów ptaki, wtedy wyjdzie nam
Meilong
Meilong
Meilong 02.07.2018, 09:08:20
  • 0
@Bertoos: Skrót myślowy - nazwy gady nie używa się obecnie w systematyce zamiast tego mówi się o zauropsydach/synapsydach/anapsydach/diapsydach. Nazwa ta figuruje w użyciu potocznym, jakichś ksiązkach do anatomii czy czymś podobnym, ale w nowszych publikacjach dotyczacych systematyki/klasyfikacji/ewolucji/filogenezy się już nie używa. Takie PLOS One dla hasła Reptilla daje 0 (dosłownie zero) wyników. Zresztą wrzucanie do jednej grupy krokodyli i węży, dlatego, że mają łuski i są zmiennocieplne, ma taki sens

316

Trump zasugerował Macronowi wystąpienie Francji z UE

Trump zasugerował Macronowi wystąpienie Francji z UE

Prezydent USA Donald Trump zasugerował francuskiemu przywódcy Emmanuelowi Macronowi wyjście z Unii Europejskiej i wskazał, że gdyby do tego doszło, USA mogłyby zaoferować Francji korzystne dwustronne porozumienie handlowe - twierdzi "Washington Post".

denuke
z
bankier.pl
dodany: 29.06.2018, 12:47:03
  • 198
  • #
    polityka
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    francja
  • #
    usa
Meilong
Meilong
Meilong 29.06.2018, 14:46:59
  • 78
@lubiem_p--o: Rozpad UE wywolal by w Europie fale nacjonalizmow i mielibysmy powrot z lat 30-tych. Owszem. UE ma mase wad, ale ma jedna podstawowa zalete - gwarantuje pokoj. Wlasnie procesom integracji europejskiej, zawdzieczamy najdluzszy w historii Europy od upadku Cesarstwa Rzymskiego okres pokoju. Od 1945 az do dzis w Europie Zachodniej nie bylo ani jednej wojny. 73 lata calkowitego pokoju to fenomen, biorac pod uwage, ze od 476 do 1945
Meilong
Meilong
Meilong 29.06.2018, 15:11:43
  • 25
@SmieszekZawadiaka: Wlasnie jak UE, przejawem integracji europejskiej.
Meilong
Meilong
Meilong 29.06.2018, 15:18:28
  • 43
@SmieszekZawadiaka: A co powiesz na konflikt turecko-cypryjski? Oba kraje sa czlonkami NATO, a mial miejsce miedzy nimi zbrojny konflit, do tej pory nierozwiazany
https://pl.wikipedia.org/wiki/Inwazja_turecka_na_Cypr
NATO nie jest tak skutecznej jak unia w zapobieganiu wewnetrznym konfliktom miedzy swoimi czlonami, ktorej rozpad wyzwolilby fale nacjonalizmow w Europie.
Meilong
Meilong
Meilong 29.06.2018, 17:10:58
  • 3
@ortofosforan: Bezsensowna polityka imigracyjna kliki rzadzacej UE, byla jednym z czynnikow, ktora doprowadzila do Brexitu, wzrostu nastrojow nacjonalistycznych i obecnego kryzysu UE, to prawda. Ale obudzenie nacjonalizmow w Europie i rozpad UE to leczenie cholery dzuma. UE powina byc zreformowana, nie zlikwidowana, bo jak narazie nie ma sensownie alternatywnej, a skutki ewentualnego rozpadu moga byc gorsze niz wszystkie bolaczki trapiace obecnie UE, zwlaszcza dla Polski, ktora jak pokazuje historia, bardzo

831

Islamizacji kraju nie można powstrzymać, gdy populacja muzułmanów osiągnie 16%

Islamizacji kraju nie można powstrzymać, gdy populacja muzułmanów osiągnie 16%

Islamizacja kraju nie może zostać powstrzymana, gdy populacja muzułmanów osiągnie 16 procent całkowitej populacji kraju. Takie wyniki badań 22 czerwca przedstawiła ekspert ds. islamu Nikoletta Incze w węgierskiej telewizji.

konto usunięte
z
ndie.pl
dodany: 27.06.2018, 19:18:22
  • 232
  • #
    europa
  • #
    islam
  • #
    4konserwy
  • #
    religia
  • #
    uchodzcy
Meilong
Meilong
Meilong 28.06.2018, 07:53:56
  • -3
@Neto: A Wlochy i Grecja kiedys poganskie. I co z tego wynika?
Meilong
Meilong
Meilong 28.06.2018, 14:47:26
  • -1
@twisterro:

Brak sztywnych struktur - to mozemy byc rownie dobrze zaleta. Jednym z czynnikow, ktory umozliwil narodziny filozofii w Grecji byl wlasnie brak sztywnej kasty kaplanskiej, stojacej na strazy wierzen, w przeciwienstwie do Bliskiego Wschodu. I dlatego Mezopotamia czy Egipt wytworzyly tzw. literature madrosciowa, ale filozofia sensu stricta narodzila sie dopiero w Grecji.
Wewnetrznie sprzeczne - a chrzescijanstwo nie jest? Ewangelie nie zgadzaja sie tak w tak podstawowych kwestiach jak

426

Osoby o lewicowych poglądach częściej mają problemy psychiczne, mówią naukowcy.

Osoby o lewicowych poglądach częściej mają problemy psychiczne, mówią naukowcy.

W niedawno wydanej korekcie to artykułu z 2012, Amerykański Dziennik Nauk Politycznych opublikował wyniki badań, w której osoby o poglądach liberalnych częściej cierpią na psychozę niż konserwatyści. Wymagany angielski podstawowy.

beniu89
z
nypost.com
dodany: 27.06.2018, 05:33:22
  • 160
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    nauka
Meilong
Meilong
Meilong 28.06.2018, 05:47:43
  • 1
@Roger_Casement: Dziwnym trafem rezimy komunistyczne, z reguly w kwestiach obyczajowych sa z reguly bardzo konserwatywne. W stalinowskim ZSRR, aborcja byla calkowicie zakazana, a homoseksualistow wysylano do lagrow. U nas w PRL-u tez zdarzaly sie przypadki represjonowania homoseksualistow (np. operacja ,,Hiacynt"), walczono z pornografia i p---------a. Zasadniczo jedyne lewicowe elementy w obyczajowosci PRL-u to legalna aborcja i panstwowy ateizm. To swoisty paradoks, ze PZPR w kwestiach obyczajowych byla bardziej konserwatywna niz
Meilong
Meilong
Meilong 28.06.2018, 09:28:41
  • 1
@Roger_Casement: Coz, w XIX wieku wiele owczesnych feministek (bo emancypacja to pierwsza fala feminizmu) byla przeciwna aborcji, a zwlaszcza sytuacjom, gdy maz zmusza kobiete do usuniecia ciazy. Wiec niektore feministki mogly byc konserwatystkami.

Zreszta ogolnie podzial na prawice i lewice jest anachroniczny i niewiele warty. W zasadzie sluzy jedynie celom onanistycznym, na zasadzie my jestesmy jedyna sluszna prawica/lewica, a inni nie i jako wylom w dyskusjach. Co wiecej tzw. skrajna

490

Czarnoskórzy w zoo-parkach Europy i USA

Pokaż treści 18+

Czarnoskórzy w zoo-parkach Europy i USA

Dopiero w latach 1935-36 w Europie zlikwidowano ostatnie klatki z murzynami w ogrodach zoologicznych – w Bazylei i Turynie.

swietlowka
z
treborok.wordpress.com
dodany: 26.06.2018, 12:16:52
  • 107
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
Meilong
Meilong
Meilong 27.06.2018, 04:10:44
  • 1
@seba22: W sumie Arabowie, Turcy (potomkowie zislamizowanych Grekow z niewielka domieszka krwi turanskiej), Afganczycy czy nawet czesc Hindusow to tez biali, wiec bialej rasie jako takiej wyginiecie nie grozi, co najwyzej pewnej jej frakcji. Zreszta zawsze mnie to bawilo, ze w potocznej mowie za bialych uwaza sie za Grekow, Hiszpanow czy Wlochow, ale np. Arabow juz nie, choc roznice miedzy nimi sa minimalne, a w kazdym razie o wiele mniejszy
Meilong
Meilong
Meilong 27.06.2018, 04:19:33
  • 2
@szymonek322113212: Rownie dobrze, jakis Rosjanin, Niemiec czy Austriak, moglby stwierdzic, ze rozbiory Polski byly ok i Polacy powinni na kolanach dziekowac zaborcom, ktorzy w koncu tyle dobrego przyniosli ludnosci - rozwoj ekonomiczny, likwidacje panszczyzny, nowoczesne prawodawstwo, zmniejszenie analfabetyzmu - , a pojedyncze przypadki walki z polska tozsamoscia i germanizacji/rusyfikacji tego nie zmieniaja.

Jesli uznamy, ze nacje wyzej rozwiniete maja prawo podbijac i cywilizowac bardziej zacofane, to uznamy, ze nie tylko

286

Co to znaczy być Rzymianinem?

Co to znaczy być Rzymianinem?

Na pytanie zadane w tytule szukał odpowiedzi zapewne każdy miłośnik antycznej historii – a przynajmniej osoba chcąca być bardziej rozwiniętą, potężniejszą wersją samego siebie, bowiem być Rzymianinem znaczy – być panem.

IMPERIUMROMANUM
z
imperiumromanum.edu.pl
dodany: 23.06.2018, 15:04:45
  • 53
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    historia
  • #
    imperiumromanum
Meilong
Meilong
Meilong 24.06.2018, 08:21:56
  • 18
@pies_harry: Tacy Asyryjczycy budowali akwedukty, gdy przodkowie Rzymian pasali kozy na stokach Palatynu, a szczytem high-technu byla dla nich drewniana chata. Tak samo z prawem zreszta.
Moze jestem uprzedzony, ale jakos nigdy nie przepadalem za Rzymem, zawsze wolalem Grecje. I mam ku temu pewne powody - wystarczy popatrzec np. na zdobycze nauki hellenistycznej, ktore Rzymianie zaprzepascili. Bardzo znamienny jest los Archimedesa, zabitego przez rzymskiego legioniste, w czasie dokonywania obliczen matematycznych.

324

Nowy test krwi, który pozwala wykryć u dzieci autyzm z blisko 90 proc....

Nowy test krwi, który pozwala wykryć u dzieci autyzm z blisko 90 proc....

Naukowcy z Rensselaer Polytechnic Institute opracowali badanie krwi, które pozwala wykryć autyzm u dzieci z blisko 90 proc. dokładnością. Już w ubiegłym roku dostarczyli dowodów, że ich metoda diagnozowania autyzmu ma ogromny potencjał Teraz kolejne badania potwierdziły skuteczność tej techniki.

Graner
z
dzienniknaukowy.pl
dodany: 23.06.2018, 14:41:52
  • 87
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    technika
  • #
    ciekawostki
Meilong
Meilong
Meilong 24.06.2018, 04:42:34
  • 16
@sylwester-stallone: Jesli podejrzewasz u siebie, to mozesz sie skontaktowac z Fundacja Synapsis i Poza Schematami, ktore przeprowadzaja testy na Aspergera u doroslych za darmo.
Ostrzegam - z reguly na termin sie okolo roku.

724

Gorylica Koko, która mówiła w języku migowym nie żyje

Gorylica Koko, która mówiła w języku migowym nie żyje

Samica goryla Koko, która zyskała sławę dzięki opanowaniu języka migowego, zmarła podczas snu w rezerwacie Fundacji Gorilla w Kalifornii. Miała 46 lat.

TenebrosuS
z
national-geographic.pl
dodany: 22.06.2018, 15:43:41
  • 78
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zwierzaczki
  • #
    smiesznypiesek
Meilong
Meilong
Meilong 23.06.2018, 06:38:27
  • 13
@skejwen: @Psianka: Mowisz jak rozumiem o Indianach piraha, ktorych jezyk jest swego rodzaju fenomanem, ze wzgledu na skrajnie prosta strukture - nie ma np. w ogole liczebnikow:
https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_pirah%C3%A3

Bo co do zera, to przypominam, ze zero zostalo dwukrotnie niezaleznie odkryte - przez Hindusow i Majow, ktorzy notabene mieli niezle osiagniecia w wielu dziedzinach nie tylko matematyce, nie bez powodu nazywa sie ich czasem Grekami Nowego Swiata.

639

Imperium Lechitów z naukowego punktu widzenia | Video

Imperium Lechitów z naukowego punktu widzenia | Video

Zapraszamy do obejrzenia bardzo ciekawego wykładu pt.: „Imperium Lechitów z naukowego punktu widzenia”. Podczas tego spotkania omawiany jest problem mitycznego mocarstwa, które ponoć miało istnieć na ziemiach polskich, jeszcze przed czasami dynastii piastowskiej.

ciasrlka
z
historykon.pl
dodany: 20.06.2018, 09:36:18
  • 186
  • #
    historykon
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    imperiumlechitow
  • #
    film
  • #
    kultura
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 15:29:41
  • 2
@Szykotym87: Teorie o pochodzeniu czlowieka z Afryki obalono? Kiedy? Chodzi o te slynne odkrycie grekopiteka z jesieni zeszlego roku? Problem w tym, ze w samej pracy naukowej dotyczacej tego odkrycia, nic takiego nie zasugerowano, to, ze grekopitek obala pochodzenie czlowieka z Afryki dospiewali sobie dziennikarze, dla zrobienia sensacji. Polecam czytac prace naukowe w oryginale, nie zas dziennikarskie newsy, ktore czesto dla sensacji mijaja sie z prawda.
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 15:49:44
  • 2
@Szykotym87: Jaki praczowiek? Grekopitek jest praczowiekiem w takim sensie, w jakim praczowiekiem jest szympans lub goryl.

W pracy naukowej, ktora zaalinkowales pisze tylko, ze to prawdopodobnie przedstawiciele Homininae. Homininae to grupa obejmujaca nie tylko czlowieka (Homo), ale takze goryla (Gorilla), szympansa (Pan) i wiele gatunkow wymarlych jak ardipitek czy orrorin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Homininae

Zreszta zyl w okresie, gdy Morze Srodziemne bylo de facto zredukowane od postaci plytkiej sadzawki, dzieki czemu rozne zwierzeta
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 17:18:47
  • 4
@Szykotym87: Przeczytaj dokladnie prace naukowa z PLOS, ktora zalinkowales, bo to wlasnie, nie dziennikarskie newsy, jest podstawowym i powaznym zrodlem dotyczacym tego znaleziska.

Znalezisko jest bardzo fragmentaryczne. To zaledwie fragment zuchwy. Na jego podstawie da sie tylko stwierdzic, ze to prawdopdopodobnie jakis przedstawiciel Homininae czyli grupy obejmujacej czlowieka, szympansa, goryla i wiele wymarlych gatunkow np. ardipiteka. I wlasnie na takim stwierdzeniu poprzestaja autorzy pracy. Wcale nie musi byc jakis nasz
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 17:26:18
  • 5
@sidhe: Ale pamietaj, ze geny nie mowia nic o jezyku ani etnosie. Fakt biologicznej ciaglosci nie implikuje ciaglosci kulturowej czy jezykowej. Wezmy taka Turcje. Wspolczesni Turcy to w wiekszosci potomkowie ludnosci greckiej, ktora przeszla na islam, wiec mamy ciaglosc biologiczna, ale nie kulturowa, bo dzisiejszy mieszkaniec Turcji wyznaje islam, mowi po turecku i uwaza sie za Turka, mimo, ze gdyby przeslidzic jego genealogie, to okaze sie, ze jest potomkiem lokalnej
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 21:15:58
  • 2
@Szykotym87: Moglbys moze dac link do jego wypowiedzi w oryginale? Bo nie wykluczam, ze tlumacz cos pokrecil, ewentualnie dziennikarz wyjal z kontekstu W kazdym razie z punktu widzenia naukowego, miarodajna jest praca, w ktorej stwierdzili tylko, ze to prawdopodobnie przedstawiciel Homininae i podali argumenty za tym przemawiajace, nie zas medialne newsy.

Zreszta, nie rozumiem w jaki sposob skamielina jednego czlowieka Homininae o dosc niejasnej pozycji systematycznej, moze podwazyc afrykanskie pochodzenie

351

Jedyne państwo czarnoskórych w Afryce. Piekło dla rdzennych mieszkańców

Jedyne państwo czarnoskórych w Afryce. Piekło dla rdzennych mieszkańców

Do stworzenia państwa byłych amerykańskich niewolników w rodzimej Afryce przyczyniły się nie tylko szczytne idee. Chodziło o... pozbycie się czarnoskórych z Nowego Świata. W zamian zaoferowano im własną ziemię. Jak ją wykorzystali?

darosoldier
z
ciekawostkihistoryczne.pl
dodany: 19.06.2018, 21:03:05
  • 56
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    afryka
  • #
    liganauki
  • #
    rasizm
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 19:17:22
  • 2
@Hubadev: Absolutny brak siły? Nie slyszales o np. cesarzu Etiopii Meneliku II i bitwie pod Aduą? Zresztą podczas drugiej wojny włosko-etiopskiej za Hajle Sellasjego Włochom też bardzo kiepsko z początku szło, dopiero użycie gazów bojowych przechylilo szkale na ich korzysc, co nie zmienia faktu, ze u szczytu swojej potegi okupowali niecale 1/3 Etiopii i to ciagle walczac z oporem ludnosci.
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 19:30:47
  • 6
@WyimaginowanyPrzyjaciel: @CanisLupusLupus: I do tego hiszpanskiego ksiedza, ktorym jakims cudem przezyl katastrofe statku u wybrzezy Meksyku i pare lat zyl wsrod Majow, nauczywszy sie przy okazji ich jezyka. I tak ow ksiadz tlumaczyl z hiszpanskiego na majanski, a Malinali z majanskiego na nahuatl (aztecki).

Zreszta to, ze glownym czynnikiem, ktory umozliwil podboj Mezoameryki byli choroby, przyniesione przez Europejczykow, to nie tajemnica. Wyzszosc techniczna nie gwarantowala wcale sukcesu, bo
Meilong
Meilong
Meilong 20.06.2018, 20:13:30
  • 2
@Hubadev: Ze to nie chodzi o to, ze Afrykanie byli bierni wobec Europejczykwo, bo opor jak najbardziej istnial, tylko, ze po prostu w wiekszosci przypadkow nie byl skuteczny. Np. europejskie podboju na terenach Somalii udaly sie, tylko dlatego, ze bezposrednio przed nadejsciem Europejczykow, na tych obszarach szalala zaraza zabijajaca bydlo + zwierzeta gospodarskie oraz glod. Gdyby nie to, to watpie czy tacy np. Wlosi dali by rade znanym z wojowniczosci

606

Ramadan w Niemczech

Ramadan w Niemczech

Monachium, 9.06.2018

ungolianta9
z
youtube.com
dodany: 16.06.2018, 20:16:15
  • 221
  • #
    niemcy
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
  • #
    islam
Meilong
Meilong
Meilong 17.06.2018, 19:05:29
  • 0
@apocryph: czego przykladem jest Karol Wielki, ktory by pokarac Sasow za rebelie, scial jednego dnia 4,5 tysiaca ich arystokracji. Albo wyczyny lacinnkow po wkroczeniu do Konstantynopola w 1204 - jeden z bizantynskich kronikarza pisze, ze Saraceni sa dobrzy i laskawi w porownaniu z lacinnikami. Sredniowiecze bylo co najmniej rownie brutalne co starozytnosc.

406

Szokujące zapiski Einsteina. Ujawniają "ciemną stronę" genialnego uczonego

Szokujące zapiski Einsteina. Ujawniają "ciemną stronę" genialnego uczonego

Opublikowany w tym tygodniu w USA "Dziennik podróży" Alberta Einsteina z lat 1922-23, ujawnia "ciemną stronę" genialnego fizyka i pod koniec życia wielkiego autorytetu moralnego ruchu praw obywatelskich: dawną dyktowaną europocentryzmem ksenofobię i rasizm.

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 16.06.2018, 16:25:54
  • 180
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    einstein
  • #
    historia
Meilong
Meilong
Meilong 17.06.2018, 16:40:48
  • 0
@WielkoPolski: Podejrzewam, że Slowianie sa glupsi od nacji germanskich czy romanskich, wystarczy porownac osiagniecia np. Polakow i Niemcow czy Serbow i Wlochow, tudziez Ukraincow i Francuzow.

A tak serio, to cywilizacja zawsze rozwijala sie nierownomierne i nie da sie tego wytlumaczyc tym, ze np. Indianie byli glupsi, a konkwistadorzy inteligentniejsi, bo takie wytlumaczenie naprawde nic tak naprawde nie wyjasniaja i dowodza jedynie lenistwa intelektualnego. Czarna Afryka ma fatalne warunki srodowiskowe
Meilong
Meilong
Meilong 17.06.2018, 17:56:15
  • 0
@Januszek_z_Koluszek123: Jakie tabu nauki w XXI wieku? Gdyby roznice miedzypopulacyjne w IQ byly tabu, to nie ukazywalyby by sie takie ksiazki jak ta (wydana w 2006)
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_Differences_in_Intelligence_(book)

Moglbym prosic o zrodlo, dotyczacego IQ w Czarnej Afryce? Nie jest to przypadkiem "IQ and the Wealth of Nations" Lynna? Jesli tak, to trzeba dodac, ze badanie to bardzo kontrowersyjna metodologie, podchodzaca niekiedy pod pseudonauke (np. nie majac wynikow testu IQ dla Kazachstanu, dodano wyniki
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.01.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 29.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking