Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kostur
Kostur

Kostur

Dołączył 11 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 793
  • Znaleziska 634
  • Mikroblog 159
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 2

515

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM, 2017

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM, 2017

Zapraszamy na nasz test Alfy Romeo Giulia w wersji Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 o mocy 510 KM.

murarz13
z
youtube.com
dodany: 29.01.2017, 15:08:17
  • 284
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    alfaromeo
  • #
    giulia
  • #
    motoryzacja
Kostur
Kostur
Kostur 30.01.2017, 11:42:37
  • 2
@trololo55: A po co płacić więcej za wyraźnie wolniejsze auto? Mówię o M3, bo porównanie z Mustangiem traktuję jako żart.
Kostur
Kostur
Kostur 30.01.2017, 11:45:59
  • 0
@brokenik: Tak samo hondziarze się brandzlują VTECem w kółko, a nie wiedzą, że to nie wynalazek Hondy, tylko Alfy Romeo. Na bodajże 8 lat przed Hondą mieli zmienne fazy w seryjnym aucie, a nie limitowanej serii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kostur
Kostur
Kostur 30.01.2017, 12:31:09
  • 2
@bzooora: To zależy co traktować jako wartość. Jeśli chodzi o twardy pieniądz, to tak, znaczek Alfy jest nieporównywalnie mniej wart od BMW czy Mercedesa. Ale jeśli brać pod uwagę historię i osiągnięcia marki, to przepraszam bardzo, ale to z niemieckich marek to przy Alfie nie za bardzo jest co postawić.
Kostur
Kostur
Kostur 30.01.2017, 12:37:16
  • 3
@m__p: Lubię suchary o Alfach, szczególnie wśród ludzi, którzy mnie bliżej nie znają. Sam takimi często sypię. Tak samo opowieściami o tym, jakimi to padlinami są Twin Sparki. Potem gdzieś kiedyś pada później pytanie "a czym jeździsz?". To odpowiadam, że Alfą. "Jaką?". 164, 28 lat. "<30 sekund ciszy>.. a jaki silnik?" "2.0 Twin Spark zagazowany". "<30 sekund ciszy>.. no i jaki przebieg masz? 200 tys. już chociaż zrobiło?". Tak, i
Kostur
Kostur
Kostur 30.01.2017, 12:39:11
  • 0
@reddml: Nie było ośmiozaworowych TS-ów 1.6

390

BMW E39 ///M5 Sedan Dynamic Wheel Test Rig

BMW E39 ///M5 Sedan Dynamic Wheel Test Rig

OPIS MUSI BYĆ I BASTA

q3proof
z
youtube.com
dodany: 27.01.2017, 11:20:42
  • 74
  • #
    technologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    bmw
Kostur
Kostur
Kostur 28.01.2017, 11:30:39
  • 1
@Basteq: @globalgsmtm: @Stulejusz_Wielki:

Nie weszło do produkcji z prostego powodu. Nie było takiej potrzeby. Od 30 lat jest produkowane prostsze i równie dobre zawieszenie. Tylko nie w Lexusach, a w Citroenach.
Macie rocznik 1974 w akcji https://www.youtube.com/watch?v=6cRhfPOBhpc
Mesk
Mesk
27.01.2017, 13:09:32
  • 17
Legendarna Grupa B, bodajże Rajd Portugalii #rajdy #motoryzacja #carboners #wyscigi #wrc #gif #ciekawostki
Mesk - Legendarna Grupa B, bodajże Rajd Portugalii #rajdy #motoryzacja #carboners #wy...

źródło: comment_9ifziGUnPuusgeuARTYeHlmCS8chHyix.gif

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kostur
Kostur
Kostur 27.01.2017, 14:39:21
  • 2
@Mesk:

Jeszcze większą ciekawostką jest to, że gość z którego auta nagrywano film nie zmieścił się w pierwszej 35-tce na koniec rajdu. Tak to było z Audi w grupie B ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
d.....9
d.....9
konto usunięte 27.01.2017, 10:28:38
  • 10
GAZ-24 Wolga nie kosztuje kroci. Komora silnika ponoc z latwoscia przyjmuje silnik Toyoty 1UZ-FE - 4.0l V8. Moim zdaniem jest to najtanszy 'muscle car', jaki mozna sobie zbudowac za niewielkie pieniadze.

#motoryzacja #samochody
d.....9 - GAZ-24 Wolga nie kosztuje kroci. Komora silnika ponoc z latwoscia przyjmuje...

źródło: comment_ygyoofNkUjbtkPFKJf6IWEhWFljmBcVE.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kostur
Kostur
Kostur 27.01.2017, 12:16:40
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

77

Tajemnica kryształków z zamku Czocha - Historia - Artykuły

Tajemnica kryształków z zamku Czocha - Historia - Artykuły

W okolicy zamku Czocha dokonano interesującego odkrycia. Była to szczelnie zaplombowana metalowa puszka. Jej zawartość stanowiło około 200 maleńkich kryształków. Każdy z kryształków zawierał wewnątrz jedno lub więcej mikroskopijnych zdjęć

Kostur
z
paranormalne.pl
dodany: 26.01.2017, 18:43:28
  • 13
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    nauka
  • #
    iiwojnaswiatowa
ziemniag
ziemniag
22.01.2017, 23:37:05
  • 7
#nightdrive #motoryzacja #alfaholicy #gunsnroses
Mała nocna przejażdżka przy dobrej muzyce.
ziemniag - #nightdrive #motoryzacja #alfaholicy #gunsnroses 
Mała nocna przejażdżka ...

źródło: comment_LEyi8Gc8cxaQkEGd69yAzdITIoB1WB8M.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kostur
Kostur
Kostur 23.01.2017, 10:11:15
  • 3
@Diplo: Bo nie mają czterech zer na atrapie. Jakby miały, to ludzie by je sobie z rąk wyrywali, a cena byłaby wyższa o 200%.

159 to dobre auta, o ile nie wybierzesz wersji benzynowej z JTSem. Tzn. JTSy same w sobie nie są takie złe, ale palą zbyt dużo w stosunku do możliwości i gazowanie ich jest dość oporne.
  • Odpowiedz

382

Pięknie odrestaurowany Mercedes 114 coupe

Pięknie odrestaurowany Mercedes 114 coupe

Piękne auto z duszą. Piękna renowacja, przyjemnie się ogląda, bardzo ładna dokumentacja zdjęciowa. Majstersztyk.

cz3j3n
z
mercedes114coupe.m.com.pl
dodany: 19.01.2017, 22:54:48
  • 100
  • #
    samochody
  • #
    carboners
  • #
    klasykimotoryzacji
  • #
    mercedes
  • #
    zainteresowania
  • #
    motoryzacja
Kostur
Kostur
Kostur 20.01.2017, 10:42:30
  • 31
@majk90: Ulep i to gruby. Wycinanie i wspawanie kawałków elementów nośnych to proszenie się o kłopoty i jawne druciarstwo. Co innego kawałki blach poszycia, czy podłogi. Ale słupki, tunel, podłużnice? Cóż, po polakierowaniu może ładnie wygląda, ale na płycie pomiarowej pewnie żaden parametr się nie zgadza, a na drodze 4 ślady zostawia.
Kostur
Kostur
Kostur 20.01.2017, 11:52:29
  • 2
@wykop_blablabla: Wiem, jak się produkuje karoserie. Wiem też jak się zachowuje auto polepione tak, jak ten Mercedes. I wiem, jak się to powinno zrobić porządnie. Dlatego uważam, że to ulep.
A że tym się nie będzie jeździć codziennie? Wystarczy, że raz się wyjedzie na ulicę, coś wyskoczy przed maskę, a grat przy awaryjnym hamowaniu się zwinie w bok na chodnik.
Kostur
Kostur
Kostur 20.01.2017, 12:21:35
  • 3
@wykop_blablabla:

Nie przeczę, że samochód jest zrobiony starannie i że włożono w niego kupę kasy. To widać od razu. Nie podoba mi się tylko łatanie konstrukcji nośnej. Albo się to robi porządnie, albo wcale - moim zdaniem.
Nie biorę pod uwagę wypadków. Ale wiem z praktyki, że tak zrobiony egzemplarz samochodu będzie się fatalnie prowadził i będzie niestabilny przy hamowaniu. 99% ludzi zrzuci to na karb wiekowej konstrukcji (panie, to
Kostur
Kostur
Kostur 20.01.2017, 13:37:32
  • 0
@wykop_blablabla: Mam właśnie wrażenie, że przez amatorów. Widać, że pasjonatów, ale jednak amatorów.
Kostur
Kostur
Kostur 23.01.2017, 09:07:41
  • 0
@wtfitssobright: Lepiej byłoby pogadać w tej sprawie z inżynierem mechanikiem lub profesjonalnym blacharzem. Ja takim nie jestem. Według mnie jeśli już ciąć, to wyłącznie całe i zdrowe elementy. Tzn. znaleźć zdrową budę, wyciąć z niej szkielet w całości, zakładając, że jest zdrowy i dopiero na nim budować całość nadwozia. Możliwe, że są inne, prostsze rozwiązanie, jak na przykład odtworzenie podłużnicy tak, aby zachować oryginalną sztywność - np. wielokrotne zwijanie arkusza

415

Mazda zrewolucjonizuje silniki benzynowe?

Mazda zrewolucjonizuje silniki benzynowe?

Kolejna generacja benzynowych silników SkyActive ma spalać mieszankę bez udziału świec zapłonowych. Mazda obiecuje, że jednostki HCCI będą oszczędne jak diesle, a przy tym ekologiczne jak silniki benzynowe.

Krystofer90
z
moto.wp.pl
dodany: 18.01.2017, 15:56:45
  • 292
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    carboners
Kostur
Kostur
Kostur 19.01.2017, 10:40:32
  • 0
@radek0112:

Trochę mizerny ten postęp. Mam samochód segmentu E z 1988 roku. Silnik 2.0 benzyna, 148 KM. W mieście między 8 a 9 litrów, w trasie zależnie od tempa od 6 do 8.
Kostur
Kostur
Kostur 19.01.2017, 10:43:27
  • 0
@Vosiak: I są rewolucyjne.
Kostur
Kostur
Kostur 20.01.2017, 07:20:34
  • 0
@Krystofer90: Jeżdżę nim od 12 lat i raczej wiem ile spala. Na autocentrum nie zaglądam i tak pewnie tego konkretnego modelu tam nie ma.

683

Nowoczesne samochody i ich umiejętność utrudniania życia kierowcy.

Nowoczesne samochody i ich umiejętność utrudniania życia kierowcy.

Na przykładzie Citroena C3, rocznik 2017.

recenzor
z
youtube.com
dodany: 17.01.2017, 20:49:44
  • 356
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    samochody
  • #
    ciekawostki
  • #
    citroen
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 10:30:29
  • 16
@wojtoon:

Trochę za dużo pudeł w tych twoich informacjach.

ABS -
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 12:35:14
  • 1
@grafikulus:

Ok, może i zdarzają się jakieś stosunkowo mało awaryjne modele francuzów,


Zdarzały się nawet takie, dla których trudno było wskazać jakąkolwiek poważną konkurencję jeśli chodzi o pancerność i odporność konstrukcji. No ale fakt, że to nie u Citroena ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 12:42:51
  • 0
@grafikulus: Bardziej miałem na myśli starsze modele. 405, 505, R4... no i oczywiście absolutny i bezdyskusyjny wzorzec niezajebywalności, który powinni w Sevres postawić - Peugeot 504.
Ale racja z tym 406. Też był nawet OK.
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 12:55:11
  • 1
@pstryczek_elektryczek:

Zgadza się. Co więcej, Leone odpowiada za to, że Audi zaczęło myśleć o swoim quattro. Marketing Audi twierdzi, że podpatrzył to jakiś inżynier podczas testów gdzieś w Skandynawii, gdzie Iltis golił przednionapędówkę jak chciał. A prawda jest taka, że połowa niemieckich górali w Alpach jeździła od 8 lat Subaru Leone i stąd w Audi wpadli na zrobienie napędu na cztery koła.
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 15:51:12
  • 2
@MasakratorLewactwa: Trzy lata temu byłem na Nordkappie z przyczepą kempingową. Jechałem lądem w jedną stronę, wracałem przez Danię. Łącznie 12 tys. km.

Citroenem. Na żółtych tablicach, a więc ponad 25-letnim. Z przebiegiem 700 tys. km. Uważanym (przynajmniej przez wyznawców wyrafinowanej i bezawaryjnej tureck.. przepraszam, niemieckiej motoryzacji) za padlinę, którą strach za miasto wyjechać.

Z części zapasowych miałem koło zapasowe, lewarek i żarówki.
Kostur
Kostur
Kostur 18.01.2017, 15:52:14
  • 1
@pstryczek_elektryczek: A wiesz, że Leone to była pierwsza rajdówka z AWD? Nie Audi quattro, jak to wszyscy twierdzą, łącznie z samym Audi. Audi nie było nawet drugie.
Kostur
Kostur
Kostur 19.01.2017, 10:45:51
  • 0
@MasakratorLewactwa: Jeżdżę tym samochodem prawie codziennie. Prawie, bo mam drugi, jeszcze starszy, którym też jeżdżę. Zero problemów.

715

O tym, jak to inne serwisy kradną prace z wykopu i usuwają podpisy autorów.

O tym, jak to inne serwisy kradną prace z wykopu i usuwają podpisy autorów.

Kradzieże memów, wraz z usuwaniem podpisów autorów.

soderf4991
z
wykop.pl
dodany: 15.01.2017, 23:17:17
  • 190
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    wykop
  • #
    afera
Kostur
Kostur
Kostur 16.01.2017, 07:30:27
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

760

O tym jak Betmar zrobił rzeźbę zamiast wymiany, która to rzeźba...

Pokaż treści 18+

O tym jak Betmar zrobił rzeźbę zamiast wymiany, która to rzeźba...

O tym jak Betmar zrobił rzeźbę zamiast wymiany, która to rzeźba ostatecznie kosztowała mnie 15 000 złotych

3_2_8_i
z
charakterek.pl
dodany: 13.01.2017, 16:05:11
  • 283
  • #
    motoryzacja
Kostur
Kostur
Kostur 14.01.2017, 14:09:07
  • -2
@izoolda: Sprawdź sobie wyposażenie aut Fiata, a potem zabieraj głos. Nie na odwrót.
Kostur
Kostur
Kostur 14.01.2017, 14:29:07
  • 0
@izoolda: Proponuję więc się przejechać, a nie snuć rzewne opowiastki. Golf V kontra np. nowe Punto. Gwarantuję ci, że na Golfa już wtedy nawet nie spojrzysz.
Zresztą nie musi być nowe Punto, może być równie dobrze Grande Punto z 2005 roku. Efekt będzie ten sam. Mimo tego, że Punto to segment niżej.
Kostur
Kostur
Kostur 14.01.2017, 16:41:59
  • 1
@izoolda: Nie znasz. Bo w przeciwnym razie bez wahania przyznałbyś mi rację. No chyba że jesteś zatwardziałym fanatykiem niemieckich padlin spod znaku wideł i czterech zer, to wtedy nie ma o czym rozmawiać.

Tak się składa, że Grande Punto jest lepsze od Golfa V pod każdymwzględem. Komfort jazdy, wyciszenie, prowadzenie, wyposażenie, bezawaryjność, koszty eksploatacji. Nie ma czego w ogóle porównywać. Golf V jest najgorszą z generacji Golfa, to istny
Kostur
Kostur
Kostur 15.01.2017, 09:38:56
  • 0
@izoolda:

Nie mierz wszystkich swoją miarą. To, że ty nie masz zielonego pojęcia o samochodach to widać od razu. Ale nie wszyscy są takimi laikami jak ty.
Kostur
Kostur
Kostur 15.01.2017, 09:40:39
  • 0
@wielowitamin:

Masz rację co do komfortu. We wszystkich pozostałych punktach już nie. Silniki na plus dla Golfa? No jeśli ktoś lubi się bawić z sypiącą się padliną to proszę bardzo. Bo tak się składa, że Golf V ma tylko JEDEN silnik godny uwagi - i jest to muzealny 1.6 102KM. Wszystkie pozostałe to szmelc wręcz ekstremalny.
Kostur
Kostur
Kostur 15.01.2017, 09:42:04
  • 0
@izoolda: Tak, dobre. Zawsze mnie śmieszy, jak w jakimś temacie najwięcej do powiedzenia mają ludzie, który nic o nim nie wiedzą.
Kostur
Kostur
Kostur 15.01.2017, 19:55:25
  • 0
@wielowitamin: Tyle tylko, że 1.9 TDI w Golfie V to najgorszy możliwy silnik do wybrania.

482

Oto sprawiedliwość w USA: członek zarządu Volkswagena pozostanie w areszcie.

Oto sprawiedliwość w USA: członek zarządu Volkswagena pozostanie w areszcie.

W USA się nie patyczkują. Aresztowany przez FBI Oliver Schmidt, członek zarządu Volkswagena, pozostanie w areszcie. Powód? USA nie ma z Niemcami umowy o ekstradycji i prokuratorzy się obawiają ucieczki. Szmidt niszczył i ukrywał dowody oszustwa Volkswagena. Dlatego sędzia odrzucił wniosek o kaucję.

jozwa-maryn
z
indianexpress.com
dodany: 13.01.2017, 06:14:18
  • 80
  • #
    afera
  • #
    ciekawostki
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    volkswagen
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 12:01:52
  • 1
@simperium: Tyle tylko, że VW nie jest żadną poważną konkurencją na rynku USA w zasadzie dla nikogo. Nie liczy się tam w ogóle. Subaru sprzedaje więcej samochodów od VW.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 12:02:30
  • -5
@bramborak: Kawałek rynku zagarnięty przez VW w USA jest zerowy. Ta marka się w USA nie liczy.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 12:46:04
  • 3
@bramborak: Nie wiem skąd masz takie dane. Rzeczywistość jest taka, że biorąc pod uwagę sprzedaż w 2016 roku, Ford ma 14.8% rynku, a VW (licząc oczywiście Audi, Porsche, Bugatti, Bentleya itp.) ma udziału 3.4%. Dla porównania Subaru sprzedające w USA DWA modele ma 3.5% udziału w rynku. Czyli więcej od całego koncernu VW.

Zresztą marki niemieckie w ogóle nie mają wzięcia w USA.
Kostur - @bramborak: Nie wiem skąd masz takie dane. Rzeczywistość jest taka, że biorą...

źródło: comment_xvKL2PPa5njH6dkAj5tpXfHW8oJKzElf.jpg

Pobierz
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 12:54:27
  • 0
@bramborak: Biorę pod uwagę wyłącznie samochody osobowe, ciężarówek, dostawczaków i autobusów ten wykres nie uwzględnia.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 13:06:12
  • 1
@bramborak: Ciekawe, czy jakby zamiast VW na oszustwie przyłapano Subaru, to ktokolwiek by choć pomyślał o tym, że Amerykanie chcą wyciąć z rynku groźnego konkurenta.

634

Wyprzedzanie chmury

Wyprzedzanie chmury

Chyba jakiś diesel w TDIku

Mesk
z
youtube.com
dodany: 12.01.2017, 16:15:11
  • 116
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    kamerasamochodowa
  • #
    wideorejestrator
  • #
    drogi
  • #
    ciekawostki
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 07:18:39
  • 2
@hbmm: Raczysz żartować. Zaletą diesla jest nieco niższe spalanie. I to koniec. Poza tym ma wyłącznie wady. I to poważne.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 08:00:30
  • 3
@hbmm: Powtarzam kolejny raz, że raczysz żartować.

1. Naciskasz gaz i jedziesz, zamiast czekać? Tak, w silniku benzynowym. W dieslu nie dość, że masz gigantyczną turbodziurę, to jeszcze musisz zaczekać, aż łaskawie graty w silniku się zabiorą do roboty. Układ korbowo-tłokowy w dieslach jest znacznie cięższy, niż w silnikach benzynowych, więc ma o wiele większą bezwładność.

2. Zasięg? Mam dwa stare samochody z silnikami benzynowymi. W jednym zasięg mam w
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 08:30:25
  • 3
@hbmm: Mało widziałeś jednym słowem. Wystarczy, że przejedziesz się zwykłym Punto z benzynowym 1.4 120 KM. Maksymalny moment przy 1750 obrotów, czyli niżej od twojego diesla, moc maksymalna przy 5000 obrotow, a więc o 1500 wyżej od twojego diesla. A można kręcić go do 7000 i ciągle przyśpiesza, nie umiera od razu jak ropniak.

A to tylko zwykła, stara, mała benzyna o pojemności 1400.

W jakim aucie mam 1000 km
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 08:47:56
  • 2
@hbmm: T-Jet ma turbinę, a oprócz tego to jest to zwykły stary FIRE z 1985 roku. Naprawy są tanie jak barszcz, a silnik jest bardzo prosty i całkowicie bezproblemowy.

Stara benzyna ma 80 KM z 1400? To nie diesel. Już w muzealnym Polonezie silnik 1.4 miał 103 KM.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 09:31:50
  • 0
@hbmm: T-Jet osiąga moment niżej od diesla, ma go dostępny w znacznie szerszym zakresie, a spala podobnie do diesla o tej samej mocy. Albo i mniej. W dodatku ma nieporównywalnie niższe koszty eksploatacji.
Jaka jest w tym momencie przewaga diesla? Nie ma żadnej.
Kostur
Kostur
Kostur 13.01.2017, 10:06:52
  • 3
@hbmm: To porównaj zwykłą benzynę z wolnossącym dieslem. Turbodiesla porównuj z turbobenzyną, bo inaczej nie ma to sensu.

Co do wartości opałowej się mylisz. Dla benzyny wynosi ona 42.8 - 46.5 MJ/kg, dla oleju napędowego 41.8 - 42.75 MJ/kg. Nawet biorąc pod uwagę różnicę gęstości, to i tak litr benzyny daje więcej energii, niż litr diesla. To o sprawności to też mit, a wynika z tego, że diesel nie musi

512

Romet Pony - motorynka, o której marzyli wszyscy

Romet Pony - motorynka, o której marzyli wszyscy

Przyznać się, kto z Was również marzył o własnej motorynce? Ja niestety takiej nie posiadałem ale pojeździło się trochę na egzemplarzu kumpla :) Zachęcam do przeczytania artykułu.

jacek-radziejewski
z
bezpiecznapodroz.org
dodany: 11.01.2017, 17:20:37
  • 219
  • #
    romet
  • #
    motorynka
  • #
    rometpony
  • #
    motoryzacja
  • #
    motocykle
  • #
    nostalgia
Kostur
Kostur
Kostur 12.01.2017, 11:29:34
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

365

Sprawdźcie co tankujecie !!!

Problemy z odpalaniem skłoniły mnie do przeprowadzenia małego testu...

konto usunięte
z
pokazywarka.pl
dodany: 09.01.2017, 17:41:54
  • 302
  • #
    polska
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    afera
  • #
    ciekawostki
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 09:14:07
  • 32
@Wladca_Kija: I to jest jak na razie jedyna sensowna wypowiedź w tym wątku.

Kupilśta super-turbo-cudo na mazutobełta do kombajnów? To się z tym teraz chrzańcie sami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 09:28:46
  • 6
@jony_litra_volta: I co z tego, że palą mniej, skoro beznadziejnie jeżdżą? Rzęzi to jak Ursus, osiągów brak, elastyczności brak i jeszcze trzeba się cackać z gratem, bo ciągle coś się mu nie podoba.

A jeśli chodzi o koszty, to benzyniaka zagazujesz i masz nie dość że tańszą jazdę, to jeszcze ekologiczniejszy jesteś.
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 09:31:15
  • 9
@Funky666: Oczywiście, że lepiej. Będzie lepiej jeździć, palić podobnie, będzie tańsza w serwisowaniu i nieporównywalnie trwalsza i bardziej bezproblemowa.

Pod warunkiem, że będziesz padliny od VW omijać szerokim łukiem.
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 09:41:39
  • 2
@Funky666:

Firmowe Pandy 0.9 TwinAir i Punto 1.4 T-Jet. Kilkanaście sztuk. Lekkiego życia nie mają, bo jeżdżą nimi świeżo przyjmowani pracownicy. Wszystkie bez wyjątku bez żadnego problemu dojeżdżają do ok. 200 tys., potem idą na sprzedaż.

Poza tym wystarczy mieć jakieś rozeznanie w technologiach silnikowych, żeby mieć pewność. Pojedynczy przypadek o niczym nie świadczy, niezależnie od tego, czy to będzie nowoczesny turbodiesel rozpadający się przy 50 tys. km, czy też
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 09:52:29
  • 1
@Hailer:

200 000 to żaden przebieg. Uważam że, nowe, prawidłowo użytkowane auto spokojnie wyciągnie 200 000 - 300 000 bez większych problemów.


Dla Passatów i Skód z mitycznym 1.9 TDI w wersji BLS lub BXE jest to przebieg praktycznie nieosiągalny. W wielu przypadkach kariera silnika kończyła się przy 50 tys., albo i wcześniej. Tak więc nie ma reguły, JEŚLI uwzględniasz w swoich rozważaniach padliny od VW ( ͡° ͜
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 10:20:50
  • 1
@frnk:

Akurat jeśli chodzi o elastyczność, to wolnossąca benzyna nie ma startu do żadnego w miarę współczesnego tdi o podobnej mocy

Jest dokładnie na odwrót.

Współczynnik elastyczności dla jednego z najlepszych diesli na rynku, M57 od BMW, wersja 163
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 11:35:05
  • 6
@wuadek:
Weźmiesz turbodoładowanego benzyniaka i masz zarówno moment na niskich obrotach, jak i moc na wysokich.
Weźmiesz wolnossącego diesla i nie masz ani momentu, ani mocy nigdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kostur
Kostur
Kostur 10.01.2017, 12:43:22
  • -1
@wuadek: Żaden współczesny diesel nie zrobi miliona kilometrów. Mało który ze starszych ropniaków był w stanie tyle osiągnąć. Pojedyncze OM-y Mercedesa, XUD od Peugeota, 1C z Corolli E90 i to z grubsza byłoby na tyle.

Turbobenzyna o podobnej mocy do diesla spali ci raptem minimalnie więcej. Różnice mogą się zamknąć w połowie litra.
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 06:59:53
  • 0
@frnk:

Z całym szacunkiem, ale elastyczność silnika się wylicza, a nie mierzy. To, co znajduje się w podlinkowanym artykule to stek bredni niedouczonego dziennikarzyny, który z elastycznością nie ma niczego wspólnego.

Co do czwartego biegu - idiotyzmem jest takie porównanie. Powinno się mierzyć czas przyśpieszania od 60 do 100, czy tam 80 do 120 na najlepszym biegu dla danego silnika.

Bo dlaczego mierzy się na 4 lub 5, a nie
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 07:05:37
  • 0
@sosen85:

3.0 biturbo? 306 lub 313 KM. O tym mówisz?

A czy jedzie... zależy z czym porównać. Jeśli wziąć pod uwagę zbliżoną konstrukcyjnie benzynę, to diesel wypada baardzo blado. Dlaczego? Bo benzynowe 3.0 biturbo ma wtedy powyżej 500KM. Konkretnie znalazłem 2.9 V6 z Giulii. 510 KM.
Sam widzisz, że nie za bardzo jest co porównywać. 300 KM z litrów to w silnikach benzynowych było już grubo ponad 20 lat temu.
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 07:19:40
  • 0
@Zielony34:

To zależy jakie masz wymagania co do rocznika, marki i reszty. Bo w kwestii V6 wybór jest tak naprawdę banalnie prosty - albo Busso, albo byle co.
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 09:52:03
  • 0
@Zielony34:

Był jeszcze w Fiacie Croma (tym starym, kwadratowym) oraz w Lanciach - Themie, Kappie i Thesis. Pojemności od 2.0 do 3.2. Najlepszy jest 2.5 i 3.0 12-zaworowe, potem 3.0 24V.

Silnik jest nie do zakatowania, dobrze jeździ na gazie, a gada tak, że większość V8 się chowa. Bez żadnych wątpliwości to najlepsza V6 w historii motoryzacji.

Oczywiście inne marki też robią przyzwoite, choćby właśnie ten o ktorym piszesz -
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 09:58:58
  • 0
@Zielony34: Niczego nowszego od Lancii Thesis niestety nie znajdziesz...
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 10:09:52
  • 0
@Zielony34: GT też, ale to już jest rozwiercony silnik do 3.2, więc z trwałością jest słabiej. No i to nowoczesny samochód, więc mnóstwo elektronicznych, upierdliwych pierdół, ekologia i te sprawy.
Tak naprawdę to najlepszym rozwiązaniem do ujeżdżania Busso jest Croma 2.5 (znów: kwadrat, a nie ta nowsza mydelniczka), Alfa 164 lub 155. Ale to stare już auta, więc daleki jestem od polecania ich ( ͡° ͜ʖ ͡°
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 10:16:57
  • 0
@Zielony34: 164 jest nierdzewna i raczej się nie sypie. Wiem, bo mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ʖ̯ ͡°)
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 11:01:12
  • 0
@Zielony34: Zawieszenie jest drogie i skomplikowane, to fakt. Problem jednak nie w tym, ile kosztuje, ale kto się nim zajmuje. Jakaś łachudra, która do tej pory tylko wbijała młotkiem tuleje do wahaczy w Golfie 4 tak zrobi remont zawieszenia w 166, że po 10 tys. będzie wszystko do wymiany.
Zrobienie całości raz, a porządnie, w dobrym serwisie znającym Alfy to koszt ok. 2-3 tys., ale za to będzie potem spokój
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 11:08:36
  • 0
@Zielony34: Ale w przypadku 166 to jest właściwie w 100% pewna reguła. Te samochody są bardzo wrażliwe na zaniedbania serwisowe - stąd się bierze kiepska o nich opinia. Jeśli kupił to jakiś Janusz, żeby tylko lać i jeździć, to w rok z samochodu robią się zwłoki.
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 12:44:48
  • 0
@Zielony34: Trudno się nie zgodzić, bo Focus nie dość że dobrze jeździ, to jeszcze jego zawias przeniesiony do S40 w połączeniu z silnikami Volvo robią dobrą robotę.
Przypominam tylko, że zaczeło się od V6, stąd Alfa :)
Kostur
Kostur
Kostur 11.01.2017, 13:53:52
  • 0
@Zielony34:

Przejedź się AR164, albo jeszcze lepiej AR75 (może być trudno znaleźć sprawną), od tej pory będziesz inaczej spoglądał na Fordy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

406

Właśnie pokazali najpiękniejszą i najszybszą KIA w historii

Właśnie pokazali najpiękniejszą i najszybszą KIA w historii

Nie ma co. V6 i napęd na tył.

motus
z
motofilm.pl
dodany: 08.01.2017, 19:10:22
  • 333
  • #
    swiat
  • #
    kia
  • #
    sport
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 10:32:28
  • 2
@damaioshin: Dobry manual jest jeszcze lepszy. Ale to kwestia gustu, co kto lubi.
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 10:35:17
  • 15
@machas1:

Jeżeli są taką wspaniałą firmą to może niech zaprojektują taki design, by inni producenci ich kopiowali a nie odwrotnie.


Już skopiowali, BMW konkretnie zerżnął Carensa w 100%.
Kostur - @machas1: 

Jeżeli są taką wspaniałą firmą to może niech zaprojektują taki ...

źródło: comment_3eBkD7Cg3od1chraviVqfrqN52hSWfnr.jpg

Pobierz
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 10:40:45
  • 1
@trololo55: A masz zaufanie do firmy, która od 40 lat nie umie się zorientować, że silnik wiszący przed przednią osią to skrajny idiotyzm powodujący ekstremalną podsterowność, która zrobiła hiper-duper rajdówkę kompromitującą się regularnie na trasach rajdowych, a także takiej, której zaprojektowanie silnika V10 zajęło 10 lat, a i efekt końcowy jest gorszy niż włoski silnik z początku lat 60-tych?

Bo ja bym nie miał za grosz.
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 11:51:45
  • 1
@damaioshin: Zawsze manual będzie rozwiązaniem dającym większą kontrolę nad samochodem. Automat za to daje większy komfort jazdy.
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 16:29:40
  • 2
@Skibil: Ale wielu rzeczy nie da się w automacie zrobić. Nie zredukujesz z 6 na 2 jednym ruchem. Nie możesz błyskawicznie wbijać na przemian wstecznego i jedynki, żeby rozbujać auto zakopane w śniegu lub błocie. Nie możesz holować auta z automatem na linie. Nie możesz podcinać go sprzęgłem (w RWD). I tak dalej.
Automat jest OK, nie przeczę. Szczególnie tradycyjny hydrokinetyk. Dwusprzęgłówek nie lubię, bo wnerwia mnie szarpanie. Tylko Alfa

476

Samotna podróż na motocyklu z Polski na południe Europy

Samotna podróż na motocyklu z Polski na południe Europy

6400km, 13 państw, 14 dni. Relacja była pod tagiem #cabajonamoto, ale tu też mogę odpowiedzieć na pytania odnośnie wyjazdu ;)

Cabajo
z
youtube.com
dodany: 08.01.2017, 10:44:42
  • 173
  • #
    podroze
  • #
    motocykle
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    turystyka
  • #
    motoryzacja
  • #
    swiat
Kostur
Kostur
Kostur 09.01.2017, 13:17:15
  • 1
Mam kolegę z Wrocławia, który regularnie spędzał dłuższe weekendy i urlopy na Lazurowym Wybrzeżu. Pewnie nie byłoby w tym niczego dziwnego, tyle tylko, że wyjeżdżał z domu z rana i po południu był na miejscu. Teraz już jeździ samochodem, ale wiele razy wspominał, że tęskni za czasami, kiedy wskakiwał na moto o 7 rano i o piątej po południu był w Nicei ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

378

Dlaczego Honda/Acura NSX kosztuje 125,000$?[ENG]

Dlaczego Honda/Acura NSX kosztuje 125,000$?[ENG]

Filmik stara się pokazać gdzie tkwi sekret tej niezwykłej legendy motoryzacji.

Sangreal
z
youtube.com
dodany: 04.01.2017, 11:05:59
  • 115
  • #
    motoryzacja
  • #
    nsx
  • #
    honda
  • #
    acura
  • #
    carboners
  • #
    samochody
Kostur
Kostur
Kostur 05.01.2017, 07:42:55
  • 25
@BuzzKillington: Gość po prostu nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Największą zaletą NSX-a jest nie wyposażenie, czy inne pierdoły, ale to jak ten samochód jedzie. Po prostu. W odróżnieniu od 99% supersamochodów z lat 90-tych każdy Janusz może NSXem pojechać dość szybko i się nie zabić. A w miarę ogarnięty kierowca będzie w stanie zbliżyć się do limitów auta i kręcić niezłe czasy.
Auto jest fenomenem z tego względu,
Kostur
Kostur
Kostur 05.01.2017, 10:50:29
  • 0
@barto1022:

NSX rozjezdzal duzo nowsze i mocniejsze Ferrari i inne niemieckie fury nie tylko na Nordschleife


Oczywiście. Np. na torze Top Gear NSX o--------ł Nissana GT-R i Veyrona. I to dość wyraźnie. Nie pisałem o tym, bo to jednak uważam za mniej konkretny argument niż Nordschleife.
Kostur
Kostur
Kostur 05.01.2017, 15:53:20
  • 0
@barto1022: Hm.. tego nie wiem. Opieram się tylko na info z Top Gear Polska, gdzieś napisali, że Veyron był gorszy od NSX-a. Ale nie pisali którego. Może faktycznie drugiego już mieli?
Kostur
Kostur
Kostur 06.01.2017, 14:44:24
  • 0
@Sepang: Z tym brakiem konkurencji to może jednak nie przesadzajmy. NSX był zaprojektowany jako konkurent dla Ferrari 348, później Mondiala i rzeczywiście był lepszy oraz lepiej dopracowany. Ale Mondial to w Ferrari raczej dolna półka, a porównanie NSXa z F40, F50, czy 959 nie ma żadnego sensu, bo to zupełnie inna liga jest. Opowieści o braku konkurencji są więc nieco nietrafione.
Ale NSX był samochodem naprawdę godnym uwagi pod każdym

301

Prezydent Rzeszowa pił alkohol w miejscu publicznym? Policja przyjęła zgłoszenie

Pokaż treści 18+

Prezydent Rzeszowa pił alkohol w miejscu publicznym? Policja przyjęła zgłoszenie

Poszło o lampkę z winem musującym podczas uroczystości przyłączenia Bzianki do Rzeszowa. Czy popełniono wykroczenie?

ESKA_INFO
z
rzeszow.eska.pl
dodany: 04.01.2017, 10:36:01
  • 92
  • #
    polska
  • #
    podkarpacie
  • #
    rzeszow
  • #
    alkohol
  • #
    prawo
  • #
    pijzwykopem
  • #
    polityka
Kostur
Kostur
Kostur 05.01.2017, 08:58:57
  • 0
@czteroch: Na parkingu, nad rzeką i na stacji benzynowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

417

Fiat Ducato z 2009 roku przejechał milion kilometrów

Fiat Ducato z 2009 roku przejechał milion kilometrów

Sam silnik nigdy nie sprawił problemów, a i wtryskiwacze są tutaj zupełnie oryginalne. Oryginalne sprzęgło wytrzymało 495 tys. kilometrów, natomiast kolejny komplet, wraz z „dwumasą”, wymieniono po kolejnych 200 tysiącach.

PawelW124
z
40ton.net
dodany: 01.01.2017, 16:55:08
  • 229
  • #
    technologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    carboners
  • #
    samochody
  • #
    fiat
  • #
    ciekawostki
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 10:21:24
  • 0
@oksit: W którym Punto? Bo w pierwszym najmocniejszy silnik miał 136KM, w drugim 131, w Grande Punto i tak aż do końca produkcji 180 KM. Ile byś tam chciał mieć? 500?
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 12:01:55
  • 0
@tomekk_:

Było Punto 180KM. http://www.chceauto.pl/abarth-punto-14-multiair-180km-2013-57640/

W pierwszym Punto najmocniejszy silnik to 1.4 turbo z wersji GT, właśnie 136 KM.
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 12:03:21
  • 0
@oksit: Skoro oceniasz na podstawie resztek produkcji muzealnego już modelu, w dodatku na egzotycznym rynku, to OK. W normalniejszych krajach można kupić jeszcze Punto z dieslem i TwinAirem, ale fakt, że to mocy i tak za wiele nie ma.
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 12:07:39
  • 3
@zuczyslaw: Iveco należy do Fiata.
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 12:22:53
  • 1
@tomekk_: No przepraszam, Abarth to nie Fiat? To tak jakbyś napisał, że AMG to nie Mercedes.

Co do Tipo się zgadzam, jakiś wybór czegoś mocniejszego byłby OK. Choćby 1.75 TBi z Alfy. Ale to w sumie tanie auto, wersji mocniejszych pewnie sprzedałaby się śladowa liczba, więc można to zrozumieć względami finansowymi.
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 12:26:05
  • 0
@tomekk_: Ma taką samą formę, jak AMG u Mercedesa. A nikt nie powie, że AMG to nie Mercedes.
Kostur
Kostur
Kostur 02.01.2017, 17:22:39
  • -1
@zuczyslaw: To nie ma znaczenia. Iveco jest w całości marką należącą do Fiata (w zasadzie to utworzoną przez Fiata), a nie niezależnym tworem.
To tak jakby mówić, że mechaników śmieszy stwierdzenie, że Seat Exeo to to samo, co Audi A4 B7.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 4 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.01.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.04.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking