Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko245
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BlaBlaCar
Profil firmowy

BlaBlaCar

Dołączył 11 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1113
  • Znaleziska 218
  • Mikroblog 895
  • Obserwujący 57
  • Obserwowane 6

359

Światło wywiera nacisk na materię w której się porusza.

Światło wywiera nacisk na materię w której się porusza.

Wykazano iż światło wywiera nacisk na materię w której się porusza. [eng]

konto usunięte
z
phys.org
dodany: 31.01.2016, 21:37:58
  • 93
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.02.2016, 10:58:01
  • -9
Niezły wynik a nie ma nawet jeszcze 12


@xan-kreigor: Czegoś mi tutaj jeszcze brakuje na tej liście ( ͡º ͜ʖ͡º)... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 27.01.2016, 19:02:01
  • 6
Da się załatwić więcej miejsca na reklamy BlaBlaCar?
#nowywykop2016
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

CzarnyOwiec
CzarnyOwiec
27.01.2016, 19:03:03
  • 5
@BlaBlaCar: nie i niestety będziecie musieli usunąć konto ;)
  • Odpowiedz
a__t
a__t
a__t
27.01.2016, 21:39:24
  • 0
http://www.wykop.pl/reklama/

Kampanie produktowe

Tutaj nasze możliwości są niemal nieograniczone! W ofercie mamy standardowe kampanie displayowe jak i nietypowe rozwiązania, które pomogą w efektywny sposób wypromować Twój produkt. Uwielbiamy kreacje niestandardowe!


Napisz do nas, opowiemy o możliwościach i zaprojektujemy indywidualną kampanię specjalnie dla Twojej Firmy: reklama@wykop.pl.
  • Odpowiedz

2

Czy Blablacar wystarczająco dba o bezpieczeństwo użytkowników?

Witajcie Mirki, chciałem podzielić się z Wami historią jaka przydarzyła mi się ostatnio podróżując przy użyciu serwisu Blablacar… W skrócie: zarezerwowałem przejazd. Kierowca 21 lat, około dwudziestu samych pozytywnych komentarzy (umiejętność prowadzenia 2.7). Pomimo, że chłopak bardzo sympatyczny..

Pawel2700
z
wykop.pl
dodany: 16.01.2016, 15:05:02
  • 12
  • #
    polska
BlaBlaCar
BlaBlaCar 18.01.2016, 10:17:16
  • 0
Cześć. @Pawel2700: widoczne komentarze są tylko częścią profilu danego kierowcy. Jeśli ktoś dostaje negatywną ocenę, czytamy ją i ręcznie zatwierdzamy, czasem kontaktując się z kierowcą, jeśli jest jakaś sprawa sporna, bądź by zwrócić mu uwagę np. na nieostrożne prowadzenie.

Więc, mimo tego, że spóźniłeś się z wystawioną oceną - to Twoja opinia została odnotowana w systemie. Druga, podobna, czy to publicznie napisana, czy to w wyniku kontaktu z naszym Działem
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

6

"W Polsce ludzie muszą zacząć sobie ufać. Wierzę, że możemy to zmienić"

"W Polsce ludzie muszą zacząć sobie ufać. Wierzę, że możemy to zmienić"

Historię z BlaBlaCar zaczął od festiwalu muzycznego. Sam przyznaje, że nie interesował się zbytnio startupami, ale nie żałuję ani dnia, który przepracował tworząc filię w Polsce. Rozmawiamy z Michałem Pawelcem, Dyrektorem BlaBlaCar na Polskę

murarz13
z
innpoland.pl
dodany: 06.10.2015, 14:04:00
  • 1
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    blablacar
  • #
    wywiad
  • #
    zaufanie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.10.2015, 15:48:02
  • 0
O, Michał. ^^
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

84

Hiszpania: BlaBlaCar przed sądem

Pokaż treści 18+

Hiszpania: BlaBlaCar przed sądem

Hiszpańscy przewoźnicy rękami państwa walczą z "nieuczciwą" konkurencją. Zrzeszenie przewoźników autobusowych Confebus zażądało zawieszenia działalności przez serwis.

K_R_S
z
bankier.pl
dodany: 02.10.2015, 12:52:57
  • 76
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    motoryzacja
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    ekonomia
  • #
    blablacar
BlaBlaCar
BlaBlaCar 05.10.2015, 11:34:01
  • -1
Widzę, że już poszła fala minusów, a nawet nie wiecie o co chodzi. Jego znajome trafiły na kierowcę debila, który zapieprzał jak szalony, jednak z naprzeciwka jechał tir, odbił w lewo i przywalił w betonowy mur. On z jedną dziewczyną, zginął na miejscu, druga dziewczyna zmarła w drodze do szpitala, trzecia w ciężkim stanie leżała w szpitalu, nie pamiętam tylko czy wyszła z niego czy nie.


@inne_niz_wszystkie: Czy masz jakieś
BlaBlaCar
BlaBlaCar 05.10.2015, 12:04:26
  • 0
@BlaBlaCar, mieliście jakieś protesty w Polsce?


@kavillock: nie. Staramy się dobrze żyć z przewoźnikami. Możemy być postrzegani jako uzupełnienie usług standardowych przewoźników - z kilku powodów. Przede wszystkim, kierowcy wystawiający przejazdy na platformie często jeżdżą w miejsca, gdzie nijak nie da się dostać w sposób standardowy (wiele miejscowości na Mazurach, na przykład). Po drugie - proponujemy optymalizację zasobów - kierowcy i tak jadą, więc mogą zapełnić puste siedzenia.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 05.10.2015, 12:07:41
  • 0
Ogólnie jakość blablacar spadła odkąd cebula się tam wysypała


@Zhai: Wprowadzamy system rezerwacji. Dzięki temu będziemy mieli dużo więcej kontroli nad cebu-przejazdami i będzie nam łatwiej je likwidować (Dział Wsparcia Użytkownika w dużej mierze właśnie się tym zajmuje). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 06.10.2015, 09:08:37
  • 0
@inne_niz_wszystkie: Jest zasadnicza różnica pomiędzy: "Nie odnotowaliśmy w Polsce żadnego poważnego wypadku" (co piszę z pełną odpowiedzialnością) a innymi twierdzeniami, które są zgodne z prawdą, a nie są tak kategoryczne. Taka praca w marketingu oraz w PR-ze. Powtarzam, nic nie wiemy na temat tego, aby uczestnicy tego zdarzenia byli użytkownikami BlaBlaCar. I, co prawda, mamy ograniczone pole działania w takich sprawach, ale takie zdarzenie by spowodowało, że na pewno przyjrzelibyśmy

883

A trzeba było się zatrzymać

A trzeba było się zatrzymać

gdy jednego z pasażerów przyciśnie, a innym się spieszy ;-)

marhew-111-
z
liveleak.com
dodany: 06.08.2015, 15:27:39
  • 66
  • #
    swiat
  • #
    samochody
  • #
    podroz
  • #
    heheszki
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    wdrodze
BlaBlaCar
BlaBlaCar 06.08.2015, 22:56:14
  • 334
@vics: Liveleak. Boimy się oglądać.

71

Google Waze rozpoczyna testy aplikacji do carpoolingu

Google Waze rozpoczyna testy aplikacji do carpoolingu

Carpooling – czyli wspólne przejazdy stają się coraz bardziej popularne, a idea kojarzenia oszczędnych kierowców z szukającymi taniego transportu podróżnikami stała się już całkiem konkurencyjnym biznesem.

SzCzoteckY
z
conowego.pl
dodany: 06.07.2015, 12:54:10
  • 33
  • #
    google
  • #
    carpooling
  • #
    android
  • #
    motoryzacja
  • #
    aplikacje
  • #
    bojowkaandroid
BlaBlaCar
BlaBlaCar 06.07.2015, 16:48:55
  • 26
@przemyslaw-maczka: @bamsebjorn: no bez przesady. Znamy Waze :). Nie jest to żadna nowość - kilka lat temu Waze miał taką funkcję i się z niej chyba wycofał: http://venturebeat.com/2012/10/31/waze-social-app-updates/.

Przede wszystkim jesteśmy międzymiastowi. Waze testuje przejazdy w jednym mieście, co oznacza, że nie próbują wejść na nasz teren przejazdów długodystansowych. Co ciekawe, jednak, ich teren działania to trochę konkurencja dla Ubera.

W każdym razie, dzięki za wyłapanie @SzCzoteckY
BlaBlaCar
BlaBlaCar 07.07.2015, 09:21:42
  • 0
@jannowak13: Hę ;)?
BlaBlaCar
BlaBlaCar 07.07.2015, 09:22:19
  • 3
@monarchista: Od dość dawna ;).

345

Niemcy: Znaleziono ciało Polaka. Podróżował z osobami poznanymi przez internet

Niemcy: Znaleziono ciało Polaka. Podróżował z osobami poznanymi przez internet

W Hanowerze znaleziono ciało 34-letniego Polaka porzucone obok stacji benzynowej. Mężczyzna, jak donoszą jego bliscy, podróżował po Niemczech z osobami poznanymi na portalu społecznościowym.

miluvzkittenz
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 01.07.2015, 19:03:14
  • 115
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    wydarzenia
  • #
    policja
  • #
    smierc
BlaBlaCar
BlaBlaCar 02.07.2015, 10:06:48
  • 7
@p4wl: Jesteśmy i przyglądamy się sprawie. W tej chwili nie są znane żadne bliższe szczegóły, więc trudno nam powiedzieć, czy ta przykra sytuacja dotyczy użytkownika naszego serwisu. Gdyby tak było, to z pewnością zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc niemieckiej policji w wyjaśnianiu okoliczności tego zdarzenia. Mamy nadzieję, że sprawa zostanie szybko wyjaśniona, a sprawcy - jeżeli rzeczywiście ktoś przyczynił się do śmierci tego mężczyzny - zostaną natychmiast

66

Uber będzie śledzić swoich użytkowników!

Uber będzie śledzić swoich użytkowników!

Uber zmieniło ostatnio swoją politykę prywatności, w której dodali kilka ważnych zmian. Nadchodząca aktualizacja pozwoli kierowcom namierzać swoich klientów w czasie rzeczywistym...

GetRekt
z
conowego.pl
dodany: 31.05.2015, 14:09:31
  • 29
  • #
    uber
  • #
    blablacar
  • #
    aplikacje
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    sledzenie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.05.2015, 19:26:22
  • 21
To ja jeszcze z służbowego konta wyjaśnię, czemu tak:
1. Uber jest aplikacją również działającą w Polsce, na razie w dwóch miastach, wśród niektórych użytkowników jest dość popularna i w Polsce.
2. NIE JEST ona podobna do BlaBlaCar:
- oferuje przejazdy na żądanie / w BlaBlaCar są to przejazdy "przy okazji" zaplanowanej podróży kierowcy
- oferuje przejazdy po mieście / BlaBlaCar działa na dłuższych dystansach
- ma stałą, komercyjną stawkę, dzięki której kierowca zarabia / w
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.05.2015, 20:14:04
  • 5
@FrasierCrane: Jakich opłat? Na razie system rezerwacji dotyczy kilku procent przejazdów, opłaty są osobnym tematem. Ale działa wszystko OK :).

Nie, nie planujemy aplikacji na WP. Nie, żebym nie chciał, już tutaj dyskusja była o tym - Polska jest jedynym rynkiem, gdzie Windows Phone jest na tyle popularny. Ostatnio wyszedł ciekawy raport Polska jest mobi: http://jestem.mobi/2015/05/raport-polska-jest-mobi-2015-do-pobrania/ - gdzie jest pokazane, że WP ma porównywalny potencjał z iOS-em (i tak, wiemy
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.06.2015, 08:22:43
  • 1
@Kumagoro: Wiedzą, na pewno :). Ale tak, widziałem tę prezentację i zamierzam dać o tym znać odpowiednim osobom - bo rozwiązuje to jeden z problemów, który stał na drodze do stworzenia aplikacji na WP. Jeśli to będzie rzeczywiście tak działało, jak MS pokazał, to jest szansa. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.06.2015, 12:55:50
  • 1
@adam-mik: Haha ;). Trudno powiedzieć, bo trudno powiedzieć, co rozumiesz przez "zarząd". Mamy dość płaską strukturę, Piotrek na pewno ma dość ważny głos jeśli chodzi o decyzje podejmowane globalnie. Obecnie pełni funkcję dyrektora regionalnego na Europę Środkową i Wschodnią (Regional Manager CEE). A zdarza się, że czasem loguje się na wykop i pisze jako BlaBlaCar ;). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.06.2015, 13:22:23
  • 1
@adam-mik: Inny projekt to nie mnie ;) - chyba wiem, o kim myślisz i to nie ja - ja jestem na pokładzie od stycznia zeszłego roku i zajmuję się marketingiem BlaBlaCar. Pozdrawiam!
BlaBlaCar
BlaBlaCar 29.05.2015, 16:23:19
  • 4
@Felonious_Gru

^^
BlaBlaCar - @Felonious_Gru

^^

źródło: comment_G1u1bh7Ev2Zff0xqKzuCmWHoheDRtvQB.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Felonious_Gru
Felonious_Gru
29.05.2015, 17:25:19 via Android
  • 1
@BlaBlaCar: wyskoczy przez kex albo swoimi ludźmi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar
Autor
15.07.2015, 16:35:34
  • 1
@Felonious_Gru: Wieki minęły, sorry. Napisz na priv swój adres ;). [Jacek]
  • Odpowiedz

590

24000zł kary za pseudo-taksówkę. ITD w akcji.

24000zł kary za pseudo-taksówkę. ITD w akcji.

Tak się walczy z nieuczciwą konkurencją.

ShugabanKasar
z
youtube.com
dodany: 26.05.2015, 17:19:05
  • 240
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochody
  • #
    taxi
  • #
    drogi
  • #
    ciekawostki
BlaBlaCar
BlaBlaCar 27.05.2015, 11:59:32
  • 0
@Reality: Uber i BlaBlaCar to zupełnie inne przypadki.

Postaram się potem wrzucić linka do dyskusji poprzednich. Generalnie rzecz nas zupełnie nie dotyczy - BlaBlaCar nie jest na żądanie, w serwisie nie ma komercyjnych przejazdów, a stosując się do zasad panujących w serwisie nie sposób na tym zarobić, użytkownicy nie oferują usług. Tak w skrócie. [Jacek[

2117

Brawurowy poscig

Brawurowy poscig

Nie oglądałem, kolega kazał dodać.

smekcio
z
youtube.com
dodany: 10.04.2015, 13:19:56
  • 183
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    tvn
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.04.2015, 15:24:53
  • -480
Oświadczamy, że pan Jacek Biernacki nie korzystał z BlaBlaCar podczas swojego brawurowego pościgu.
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.04.2015, 15:30:00
  • -337
@adeqsb: to proszę. Tylko tyle mogę pomóc :/.
BlaBlaCar - @adeqsb: to proszę. Tylko tyle mogę pomóc :/.

źródło: comment_MlJ2y4H6nky6vtjQ9HBge3JuhMfppVlO.jpg

Pobierz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.04.2015, 15:31:19
  • 126
@geomag42: obiecuję, że nie będę. Czasem tylko zdarzy mi się spróbować przyśmieszkować, no ale co poradzę, nie jestem mistrzem ;).

Eh, głupio mi się w tym znalezisku podpisywać imieniem, no ale... też jestem [Jacek].
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.04.2015, 16:35:47
  • 16
@mudzo: ( ͡º ͜ʖ͡º)

30

Korzystasz z Blablacar? Zapłać podatek!

Korzystasz z Blablacar? Zapłać podatek!

Zabierasz pasażerów, którzy zgłaszają się przez serwisy typu BlaBlaCar i dokładają się do paliwa? Skarbówka ma Cię teraz na celowniku. Czyli zamiast mieć taniej państwo dopilnuje, żeby tak nie było.

Mireczku
z
dobreprogramy.pl
dodany: 26.03.2015, 15:54:00
  • 9
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    blablacar
BlaBlaCar
BlaBlaCar 27.03.2015, 10:22:13
  • 0
@WesolyMorswin: duplikat :/.
To jest wciąż pokłosie interpelacji posła Chmielowca, która dotyczyła dochodzi w wysokości 12 tys. złotych - łatwo policzyć, że z BlaBlaCar kierowca by w praktyce nie wychodził z samochodu przez miesiąc, by tyle zyskać. Podtrzymujemy to, o czym pisaliśmy wcześniej - do momentu, kiedy kierowca nie zarabia (czyli nie pobiera więcej pieniędzy niż udziały w kosztach), nie ma dochodu, więc nie ma obowiązku odprowadzania podatku.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 27.03.2015, 10:23:45
  • 0
@matixrr: O, dzięki, dokładnie o tym pisaliśmy na górze.

808

Ministerstwo Finansów sprawdzi, czy zrzutki na paliwo są zgodne z prawem

Ministerstwo Finansów sprawdzi, czy zrzutki na paliwo są zgodne z prawem

Kierowcy wożący swoimi samochodami osoby dorzucające się do paliwa trafią pod lupę Ministerstwa Finansów. Resort sprawdzi,czy szoferzy-amatorzy nie łamią w ten sposób prawa, osiągając nieopodatkowany zysk. Kontrola ma też objąć wynajmowanie mieszkań i inne formy umów w ramach ekonomii współdzielenia

michalind
z
finanse.wp.pl
dodany: 12.03.2015, 14:52:13
  • 217
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    blablacar
  • #
    carpooling
  • #
    polska
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:02:51
  • 2
@Lauretgarnier: Nie mieliśmy żadnych zapytań ze strony urzędów skarbowych. I raczej się ich nie spodziewamy, co nie znaczy, że nie jesteśmy na nie przygotowani. Na pewno chętnie wyjaśnimy urzędnikom, jakie mechanizmy w naszym serwisie przeciwdziałają temu, aby czynić z naszego serwisu źródło zarobku. Dodatkowo - udostępnienie wszystkich danych użytkowników na pewno nie wchodzi w grę - trudno sobie wyobrazić podstawę prawną, na jaką mogliby się powołać urzędnicy przy takim działaniu.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:09:34
  • 2
@Gapcio: Faktem jest, że takie zarobki są możliwe wśród korzystających z pewnych aplikacji, które mianują się "wspólnymi przejazdami". Jeżdżąc z BlaBlaCar nie ma opcji, żeby nawet tyle zwrotu za paliwo dostać. Chyba, że ktoś cały miesiąc praktycznie nic nie robi, a jeździ - przy podstawowej stawce, zabierając 4 pasażerów, kierowca musiałby zrobić 30 000 kilometrów, by otrzymać od nich 12000 złotych. Żeby przejechać 30 000 kilometrów, to pewnie na samo
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:10:09
  • 1
@TheKozlow: tytuł musi się klikać, ot co. W środku zawartość już bardziej sensowna jest.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:12:02
  • 3
@szuwarek111: Pamiętaj, że sprawa z piekarzem nie była wcale taka jasna - ostatecznie został skazany, ale nie za rozdawanie pieczywa, a za machlojki na VAT, o ile dobrze pamiętam. Oszukiwanie fiskusa nigdy nie jest dobrym pomysłem - dlatego, jak tylko widzimy, że ktoś próbuje sobie zrobić z naszego serwisu platformę do zarabiania pieniędzy, od razu go blokujemy. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:14:07
  • 1
@WujekFranek: Koniem nie dojedziesz.
BlaBlaCar - @WujekFranek: Koniem nie dojedziesz.

źródło: comment_RoLTcUz9cHSeDwsSo79p9OL0wgXV45tu.jpg

Pobierz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:15:38
  • 1
@leenny44: prezenty pierwszokomunijne są pod ochroną cyklistów ;). Nie do ruszenia. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:18:34
  • 3
To nie jest zysk, tylko mniejszy koszt! Skoro ministerstwo nie zna podstaw i nie rozróżnia zysku od kosztu, to trzeba zmienić rząd i to szybko.


@lizarr26: wydaje się, że muszą to w tym momencie zbadać. Wiesz, jak jest - jeśli nie sprawdzisz, to nie wiesz. Dlatego chętnie wytłumaczymy urzędnikom, na czym polega korzystanie z naszego serwisu i jak z naszej strony zapobiegamy temu, by kierowcy nie robili sobie źródła zarobku
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:24:51
  • 3
W hiszpanii juz to zrobili i opodatkowali, przez co Blabla car sie juz srednio oplaca... W ogole mam wrazenie, ze tutaj system prawny wymyslali ci sami ludzie co w Polsce...


@rasiakg: masz nieaktualne informacje, o ile się orientuję ;). W Hiszpanii była rzeczywiście poszła plotka, że BlaBlaCar będzie zakazane przy okazji czyszczenia rynku z nielegalnego przewozu osób (a to właśnie o to pytał poseł Chmielowiec w swojej interpelacji, przede wszystkim).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:29:06
  • 0
Nie chodzi o wspólne podróżowanie i zrzutke na paliwo jak teoretycznie w BlaBlaCar, czy wspólne dojazdy do pracy, a o zarobkowanie na wożeniu ludzi, jak Przewozy Osób czy inne Ubery! Co wyraźnie jest zaznaczone w tym artykule!


@wezsepigulke: Tak, dziękuję, dobranoc ;). Do reszty się nie odnoszę - nie chcę być zbyt ostry dla wykopowiczów - w artykule był przez długi czas mylący tytuł... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:32:04
  • 1
A, znając życie, zaraz ktoś mądry wymyśli coś w stylu kilometrówki - tyle i tyle możesz przyjąć za przejazd, nie więcej.


@michalind: Dokładnie tak. W BlaBlaCar limoty są ustalone tak, żeby kierowca nie brał więcej niż wynosi kilometrówka właśnie - według nas jest to dobry wskaźnik, co może być zarobkiem (chociaż też nie zawsze - są auta, które samego paliwa spalają więcej niż pokrywa kilometrówka), a co nim nie jest.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:32:57
  • 1
@jarecki78: Zgadamy się - tytuł od czapy.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.03.2015, 23:38:34
  • 2
@michalind: Dzięki. Odpowiedź ktoś wyżej naszą oficjalną napisał, skomentowałem też tutaj kilka pojawiających się wątpliwości. W artykule przede wszystkim tytuł nam się nie podoba - trochę na siłę szukanie sensacji - a już i poseł Chmielowiec tłumaczył, że nie chodziło mu o BlaBlaCar (dzięki, mirki i mirabelki za maile do niego!) i my na to zwracamy uwagę - nie jesteśmy jedynym (chociaż jesteśmy pierwsi) serwisem, który używa sloganu "wspólne przejazdy"
BlaBlaCar
BlaBlaCar 05.03.2015, 11:08:36
  • 45
Tak się zastanawiam - gdybyśmy wrzucili reklamę z Jarkiem Kuźniarem, która by się świeciła non-stop, to Wykop by nas pokochał?

#aferabiela #bezplomienia @SOLGAZ @jakub-biel #kiedynaswreszciepokochacie
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mebel
mebel
05.03.2015, 11:09:31 via iOS
  • 37
#atencyjneblabla
  • Odpowiedz
9.....a
9.....a
konto usunięte 05.03.2015, 11:16:25
  • 26
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 04.03.2015, 16:39:58
  • 3
@jakub-biel: płomiennie witamy ;).
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jakub-biel
jakub-biel
04.03.2015, 16:41:33
  • 2
@BlaBlaCar: witam nieodłącznych towarzyszy podróży :)
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 02.02.2015, 13:59:10
  • 6
Mirki i Mirabelki, tak nawiązując do całego zamieszania piątkowego - system rezerwacji ma jeszcze jeden plus, o którym zapomnieliśmy w ferworze dyskusji weekendowych ( ͡° ͜ʖ ͡°).

#blablacar #aferalesna
BlaBlaCar - Mirki i Mirabelki, tak nawiązując do całego zamieszania piątkowego - syst...

źródło: comment_aD49hvmGd6KmVXIdU1gapcCcvqoGeRJk.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RRybak
RRybak
02.02.2015, 14:01:23
  • 8
@BlaBlaCar: zakładając, że kierowca nie wpieprzy gdzieś w drzewo. Wtedy i drzewa skoszone i kolejna wycinka potrzebna na nowe trumny... No i ile trzeba też wyciąć, żeby te wszystkie papiery wydrukować po fakcie..
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar
Autor
02.02.2015, 14:02:41
  • 8
@RRybak: wprost promieniujesz poniedziałkowym optymizmem ;).
  • Odpowiedz

378

Już wiemy na czym BlaBlaCar będzie zarabiało

Już wiemy na czym BlaBlaCar będzie zarabiało

Ten dzień musiał kiedyś nastać, od początku uruchomienia polskiej wersji tego serwisu, był dostępny zupełnie za darmo, ale przecież muszą na czymś zarabiać, by nadal świadczyć swoje usługi.

soplowy
z
antyweb.pl
dodany: 30.01.2015, 13:00:46
  • 278
  • #
    technologia
  • #
    portale
  • #
    blablacar
  • #
    antyweb
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 13:19:51
  • -58
Jedna uwaga - system rezerwacji jest wprowadzany stopniowo i jest on dostępny tylko dla małej części naszych użytkowników. Każdy użytkownik po wypełnieniu profilu może kilkukrotnie skorzystać z systemu rezerwacji nie wydając na to ani złotówki. Prosimy - przetestujcie system nim będziecie ferowali ostateczne wyroki. Koniecznie dzielcie się swoimi uwagami czy to tutaj czy to przez naszą stronę. Chętnie też odpowiemy na Wasze pytania.
  • 46
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 13:44:04
  • -6
@vartan: Zdecydowanie za dużo, dlatego w momencie, kiedy przejazd będzie kosztował 15-20 złotych, opłata będzie wynosiła odpowiednio mniej.

@arek93298: wielokrotnie o tym pisaliśmy - ITD nie ma podstaw do tego, by ukarać kierowcę zabierającego pasażerów z BlaBlaCar. Wyprzedzając krytykę - ubezpieczalnia również nie ma podstaw do tego, by obciążyć kierowcę regresem ubezpieczeniowym ;).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 14:13:45
  • -8
@arek93298: nie.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 14:19:20
  • -4
@Kajoj: Proszę, rozwiń myśl? Obecnie wygląda to tak, że mamy system punktów, który pozwala na ich zdobywanie, więc rezerwacje nawet gdy system obejmie wszystkich użytkowników, mogą być darmowe.

@wrzesien: na razie system dotyczy tylko niewielu, wybranych przejazdów. Czytamy uwagi, ulepszamy go, by działał tak, aby jak największa grupa (idealnie - wszyscy ( ͡º ͜ʖ͡º)) byli zadowoleni. W tym momencie masz wybór, wybierając przejazd,
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 14:50:51
  • -24
bry, witamy w #januszebiznesu Jeśli jeszcze nie wiesz, to na rozwój potrzebne


@LaPetit: Nie trzeba było uiszczać nigdy żadnej opłaty. Natomiast korzystanie z BlaBlaCar nigdy nie było darmowe. Zawsze kosztowało tyle ile trzeba było dorzucić się do kosztów paliwa danego kierowcy. Teraz dojdzie do tego opłata rezerwacyjna, gwarantująca rezerwację miejsca. Opłata będąca odpowiednikiem jednej kawy na stacji benzynowej.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 14:52:18
  • -15
wielokrotnie o tym pisaliśmy - ITD nie ma podstaw do tego, by ukarać kierowcę zabierającego pasażerów z BlaBlaCar. Wyprzedzając krytykę - ubezpieczalnia również nie ma podstaw do tego, by obciążyć kierowcę regresem ubezpieczeniowym ;).


@arek93298: wielokrotnie o tym pisaliśmy - ITD nie ma podstaw do tego, by ukarać kierowcę zabierającego pasażerów z BlaBlaCar. Wyprzedzając krytykę - ubezpieczalnia również nie ma podstaw do tego, by obciążyć kierowcę regresem ubezpieczeniowym ;).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 15:31:14
  • -8
@qaqa: http://www.wykop.pl/link/2364864/10-tys-kary-za-podwiezienie-znajomego/#comment-25965766
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 15:50:30
  • -55
@Nieskalany_Mysleniem: Nie 8 zł a 10 punktów, które można otrzymać za aktywność w serwisie (samo wypełnienie profilu to 30 punktów)
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 15:52:34
  • -8
@LaPetit: Cytat wkradł się omyłkowo. Odpowiadamy na temat tego czy trzeba było wnosić jakiekolwiek opłaty za rejestrację i tak jak pisaliśmy nie było takiej sytuacji.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 16:02:53
  • -31
@Nieskalany_Mysleniem: Punkty starczyć mogą na wiele rezerwacji, w zależności od tras, na których będziesz podróżował. Mamy już teraz w BlaBlaCar osoby, które mają ponad 100 punktów. Oczywiście punktu można też będzie kupić, dlatego też od początku jasno mówimy jako jest koszt 1 punktu i ile wynosi rezerwacja.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 16:13:44
  • -28
@Nieskalany_Mysleniem: Opłata rezerwacyjna jest zawsze wyświetlana przed dokonaniem rezerwacji. Wynosi 1zł+12% (+VAT opłacany w Polsce)
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 16:59:31
  • -11
@Jestem_Scigany_z_Urzedu_Kuhwa: Nie nie musisz: http://www.blablacar.pl/blog/wspolne-przejazdy-a-ubezpieczenie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 18:15:15
  • -43
Wykopalisko 602


@Nieskalany_Mysleniem: W Polsce cały całkowity koszt przejazdu to 64, we Francji 145 na podanym dystansie. Cena przejazdu różni się więcej niż dwukrotnie. Idąc tym tokiem rozumowania, nikt nie korzystałby z BlaBlaCar w Polsce bazując tylko na tym, że siła nabywcza we Francji jest 2 razy wyższa niż w PL a autobusy i kolej są takie tanie. A jednak się rozwija...
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 18:20:03
  • -9
@starlingmario: Ubezpieczenie OC ma sumy gwarancyjne do wysokości w przypadku szkód na osobie - szkody osobowe - 5 000 000 euro w odniesieniu do jednego zdarzenia, w przypadku szkód w mieniu szkody w mieniu - 1 000 000 euro. Ubezpieczyciel nie może stosować tutaj żadnych wyłączeń i polityk. Ubezpieczenie OC jest regulowane przez odpowiednie przepisy krajowe i jako takowe nie podlega ograniczeniom przez ubezpieczycieli.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 18:32:34
  • -7
@starlingmario: Trudno nam odpowiadać pytanie po co wykupiłeś taką polisę. Wyręczymy się natomiast artykułem, który mówi o szczegółach:
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,12651035,Kupujesz_OC_i_doplacasz_za_NNW__Niepotrzebnie__agenci.html
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 18:38:58
  • -17
@Endrju9: Ad 1. Wszystkie te szczegóły można ustalić poprzez publiczne pytania i odpowiedzi. Kierowców z kolei edukujemy w zakresie jak najdokładniejszego opisywania przejazdu. W przypadku rezygnacji z przejazdu więcej niż 24h przed przejazdem zwrócimy ci 75% punktów z opłaty rezerwacyjnej a w przypadku rezygnacji w ostatniej dobie przed wyjazdem 50% punktów. Jeśli kierowca odwoła przejazd otrzymasz 100% punktów. BlaBlaCar zapisuje wszelkie odwołane przejazdy celem monitorowania potencjalnych nadużyć.
Ad 2. Nie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 18:39:53
  • -8
@starlingmario: Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie ma żadnej podstawy prawnej, która by uzasadniała taką tezę. Zachęcamy do zapoznania się z opinią prawną, którą przywołujemy w artykule:
http://www.blablacar.pl/blog/wspolne-przejazdy-a-ubezpieczenie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:04:07
  • -9
@siteeng: Takie są plany, prowizja może być jednak różna.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:31:14
  • -6
@flooder: tak działa to mniej więcej we Francji i Hiszpanii, ale prowizja wynosi kilkanaście procent. Analizowaliśmy coś takiego i z szeregu powodów takie rozwiązanie byłoby trudniejsze do wprowadzenia. Proponowany system jest też de facto tańszy niż ten zagraniczny, choćby dlatego, że dostajesz możliwość darmowej rezerwacji - np. po uzupełnieniu profilu. We Francji i Hiszpanii nie ma takiej opcji.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:40:30
  • 36
@mickpl: czym się skompomitowaliśmy? (w tym momencie konto obsługują dwie osoby, ja i mój szef ;)).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:42:00
  • -12
Czemu punkty a nie eurogąbki? Jak już postanowiliście zginąć to trzeba iść za klasykiem.


@mickpl: były takie propozycje. Szybko je odstrzeliliśmy, choćby dlatego, że dziwnie brzmią po angielsku, a chcemy, by nazwa była taka sama w każdym z krajów (oczywiście przetłumaczona).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:51:56
  • 3
@chavez1

to jak już mieszamy blabla z błotem to ja jeszcze rzucę kamieniem, otóż minimalna opłata za przejazd to 4 zł, a jak jest przez jakąś miejscowość to jest już 8 zł, na krótkim dystansie traci to jakikolwiek sens (bo jest to zbyt duża opłata, żeby się ktokolwiek zainteresował) i teraz tak... jak jest duże miasto/aglomeracja i jedziemy do konkretnej dzielnicy, to


Owszem. Ponieważ BlaBlaCar to serwis ofert przejazdów na
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 21:59:32
  • -2
@Endrju9: Można tak na to patrzeć. Tylko pamiętaj, że my nie bierzemy pieniędzy za nic. W naszym interesie jest, aby równowaga się utrzymywała. Bo jeśli zabraknie pasażerów lub kierowców, to naszego biznesu nie będzie. Dlatego wszelkie wysiłki marketingowe będą polegały na tym, żeby kierowcy mogli znaleźć w naszym serwisie pasażerów. Dotychczas się to udawało i mamy uzasadnione podstawy przypuszczać, że nawet po wprowadzeniu opłat dla wszystkich ta sytuacja się nie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:00:29
  • -2
@wolololo2: czemu? Wręcz zatrudniamy ludzi, zapraszam na naszą stronę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:08:56
  • 1
@fstab: Aktualizacją liczby miejsc zajmuje się system rezerwacji. Kierowca nie musi nic aktualizować. Daje to dużo większą wiarygodność wskaźnika liczby dostępnych miejsc.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:14:17
  • -8
@Rebeliant: Można ale trzeba zainwestować w nowy numer telefonu i nie ma się żadnej oceny, ponieważ za każdym razem zaczynamy te oceny zbierać od początku. Użytkownik bez oceny nie wzbudza takiego samego zaufania jak taki z nawet jedną oceną. Dodatkowo zastrzegamy sobie prawo do zawieszania kont użytkowników naruszających regulamin.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:15:23
  • 24
@bastek8989: Niech będzie pochwalony bastek8989 ( ͡º ͜ʖ͡º) [wiadomość od szefa]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:18:12
  • -3
@Trepek: System rezerwacji wprowadzamy po to abyś nie musiał dzwonić do tylu kierowców, dodatkowo wprowadzamy np publiczne pytania i odpowiedzi, w których znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pasażerów pytania.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:24:35
  • -2
@Plackartnyj: Odpowiedź dotyczącą ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela w zakresie ubezpieczenia OC znajdziesz tutaj:
http://www.blablacar.pl/blog/wspolne-przejazdy-a-ubezpieczenie

Co ciekawe, jeśli chodzi o samo ubezpieczenie nawet tak skrajny przypadek jak wykupienie zwykłego ubezpieczenia OC przez taksówkarza nie wiąże się z jakimikolwiek negatywnymi dla niego konsekwencjami poza dopłatą różnicy w składce ubezpieczeniowego (o ile ubezpieczyciel ten fakt zauważy). Odszkodowanie wobec poszkodowanych przez niego osób w tym pasażerów zostanie wypłacone a ubezpieczyciel nie ma prawa domagać się
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:25:47
  • 0
@silvanoshei: Oczywiście, a fakt rezygnacji z przejazdu przez kierowcę odnotowany na jego koncie.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:26:36
  • -18
@Obey138: Zachęcamy, próbowaliśmy w ubiegłym miesiącu, ciągle czekamy na kierowcę.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:27:05
  • 2
@Trepek: Postaramy się stanąć na wysokości zadania
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:28:24
  • -12
@FarmazonowyMsciciel: Przed chwilą mówili, że wprowadziliśmy €urogąbki, a już mamy się na bitcoiny przerzucać? Ale myślę, że się dogadamy, ale po kursie 1:1 ;).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:29:03
  • -2
@FarmazonowyMsciciel: Zapisujemy pomysł. Bitcoiny są jednak ostatnio nie za bardzo w cenie:
http://www.money.pl/pieniadze/bitcoin/
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:30:25
  • -15
@SirDrakkainen: Jako pasażer czy kierowca?
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:32:58
  • -2
@wojniz: może się zgłosić do warszawskiego biura - tylko, że my w nim nie dość, że nie mamy potrzebnych danych, ale wręcz nie mamy do nich dostępu. #coterazidziemydowiezienia.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:41:48
  • -4
@ej-no-nie-przesadzaj.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:50:38
  • -8
@Rebeliant: 5 zł za nowy numer, 10 punktów za nowy profil bez żadnej historii. Kilka takich duplikatów i ban w serwisie. Pozostają telefony do wróżbity. Niektórych może zainteresować.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:59:00
  • -12
@Rebeliant: Dorzucić musisz połączenie konta z kontem FB, prawdziwe zdjęcie, wypełniony profil. I dalej świeże konto bez ocen. Próbuj.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 23:20:40
  • -2
@ej-no-nie-przesadzaj: suchary przynoszę sam. Mam pod dostatkiem.

Idę spać, przemyślę ;). Dobrej.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 06:33:33
  • 1
polskich sądów w sprawach ubezpieczeń od NW w ramach carpoolingu... Zapomniałem orzecznictwa są negatywne( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Szlaufman: Odszkodowanie wobec pasażerów wypłaca w przypadku roszczeń tychże zakład ubezpieczeń. Nie ma tutaj wyjątków, poza regresem właśnie. NW nie ma tu taj nic do rzeczy, to ubezpieczenie dodatkowe które nie jest portrzebne aby w pełni zabezpieczyć kierowcę przed roszczeniami związanymi z odpowiedzialnością cywilną. Nie ma orzecznictwa w tej
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 06:39:11
  • 15
@bart88uk: Nie wiem skąd wywodzisz ten argument, ale nie ma on podstaw prawnych. Kierowcy, którzy oferują przejazdy zgodnie z zasadami BlaBlaCar, nie łamią przepisów prawa: oferują miejsce na zaplanowanej przez siebie wcześniej trasie, w zamian za zwrot części kosztów paliwa a celem ich działania nie jest osiąganie zysku. Co za tym idzie nie podlegają oni regulacjom dotyczącym transportu drogowego w tym przepisom o licencjonowanym przewozie osób. Przepisy ustawy o transporcie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:18:22
  • -4
@FrasierCrane: Cierpliwie tłumaczymy, że nie ma żadnej opłaty 8 zł za możliwość dogadania się z kierowcą. Jest opłata rezerwacyjna wyrażona w punktach, na start dostaje się 30 punktów, można ich zdobyć nawet ponad 100 za już dostępne aktywności w serwisie a będzie ich jeszcze przybywać. W tym czasie będziemy wprowadzać dodatkowe funkcje serwisu. 30 punktów, które można otrzymać na start wystarczy na 3-10 rezerwacji w zależności od trasy, na której
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:21:58
  • -1
@oleeej: Uwaga ciekawa, rozważamy różne modyfikacje systemu rezerwacji, to o czym pisze powyższy artykuł mówi o pierwszej wersji system rezerwacji dostępnej w bardzo ograniczonej ilości przejazdów (mniej niż 1% przejazdów). Nad systemem pracujemy i codziennie wprowadzamy do niego modyfikacje. Twoja propozycja mogłaby się jednak skończyć tym, że nie byłoby powodów dla dokonania rezerwacji przez pasażera.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:23:46
  • -1
@koomeet: Będziesz mógł system wypróbować, większość funkcji serwisu pozostanie darmowa, a darmowe punkty za aktywność dadzą możliwość zarezerwowania kilku-kilkunastu przejazdów bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Zachęcamy więc do wypróbowania.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:26:20
  • 0
@kowalkowskij: 1. Nie płacić 2. Zgłaszać nam, tacy kierowcy są blokowani 3. Wystawić negatywną ocenę w BlaBlaCar tak aby zanim go zablokujemy ostrzec innych.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:38:48
  • 0
@FrasierCrane: Administratorem danych osobowych jest podmiot o nazwie Comuto SA, BlaBlaCar nie ma obecnie w Polsce osobowości prawnej (podobnie jak wiele innych podmiotów np Deezer). Szczęśliwie (dla niektórych mniej) funkcjonujemy w ramach wspólnego obszaru gospodarczego (konsekwencja członkowstwa w UE). W związku z tym istnieje harmonizacja przepisów dot. ochrony danych osobowych i dane te są chronione we Francji na mocy tamtejszej ustawy. Funkcjonujemy w Polsce i świadczymy usługi wobec obywateli Polskich
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 08:48:42
  • 1
@oleeej: Nowy system rezerwacji umożliwia właśnie takie odcinkowe rezerwacji i oszczędza Tobie jako kierowcy problemu zarządzania tymi zgłoszeniami.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 09:46:03
  • 1
@oleeej: Taka opcja bez systemu rezerwacji nie ma racji bytu, bo obecnie BlaBlaCar udostępnia jedynie numer telefonu względnie opcję wysłania wiadomości do kierowcy. Po to właśnie jest wdrażany automatyczny system rezerwacji. Cierpliwości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 09:47:28
  • 0
@G_Addams: Uzupełnienie profilu zwiększa zaufanie między pasażerem i kierowcą, dlatego do tego zachęcamy, przez wypełnienie profilu. Po co nam byłoby zdjęcie użytkownika czy opis jego profilu? Nie planujemy wprowadzić reklam w serwisie wiec argument nietrafiony.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 09:57:07
  • 0
@bart88uk: To nie była głośna sprawa na wykopie a jedynie artykuł, który ktoś nieumiejętnie zatytułował. Artykuł mówił o nielegalnym przewozie a nie o BlaBlaCar. Nasza odpowiedź tutaj:
http://www.wykop.pl/link/2364864/10-tys-kary-za-podwiezienie-znajomego/#comment-25965766
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:01:25
  • 1
@Szlaufman: Wystepujemy z otwartą przyłbica i nic nie ukrywamy. Przejazdy oferowane w BlaBlaCar nie podlegają nadzorowi ITD. Wszystkie wyjaśnienia w tym temacie:
http://www.wykop.pl/link/2364864/10-tys-kary-za-podwiezienie-znajomego/#comment-25965766
Między ubezpieczycielem a kierowcą podpisana jest obowiązkowa umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC. Ubezpieczyciel nie może wykluczyć swojej odpowiedzialności za szkody związane "z ruchem pojazdu". Więcej szczegółów tutaj:
http://www.blablacar.pl/blog/wspolne-przejazdy-a-ubezpieczenie
Kierowcy BlaBlaCar nie muszą też wydawać żadnych, jak to nazwałeś, świstków.
W razie pytań pozostajemy tutaj do Twojej dyspozycji
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:08:27
  • 3
e zna, kasa 30 zl za prz


@bart88uk: Ale za co ma być ta kara? Inna sprawa, że na trasie Rzeszów - Kraków raczej nie powinieneś brać 30 zł a 15-20 zł od pasażera co daje maksymalnie 60 zł od przykładowej trójki. Tzw kilometrówka w Polsce to 86 gr za kilometr i jako taka w Polsce jest pewnym odnośnikiem rzeczywistych kosztów użytkowania pojazdu. Trasa Rzeszów - Kraków to 170 km,
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:25:41
  • 0
@samotnik: W serwisie są dwie opcje
rezerwacja automatyczna - przyjmujesz każdego
rezerwacja manualna z określonym czasem na potwierdzenie zgłoszenia (potem ono wygasa) - tutaj decydujesz po prostu czy zaakceptować
W ten sam sposób można przefiltrować takie nieuczciwe procedery jak opisałeś. Jeśli podeślesz nam link do konta tego użytkownika (http://www.blablacar.pl/skontaktowac-sie) zablokujemy tego kto ten proceder uprawia z wykorzystaniem BlaBlaCar.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:29:11
  • 1
@Szlaufman: Umowa między pasażerem a kierowcą nie ma znaczenia dla działania lub nie polisy OC pojazdu. Uprzedzając twój komentarz - nawet tak jaskrawy przypadek jak świadczenie usługi przewozu osób taksówką z polisą OC, w której nie zadeklarowano takiej opcji (co skutkowało obniżeniem składki) nie upoważnia zakładu ubezpieczeń do niczego więcej niż domaganie się dopłaty w różnicy składki. Uprzedzając komentarz - regres nie ma w tym przypadku zastosowania bowiem co wynika
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:41:23
  • -1
@wojniz: Oczywiście, że może się zwrócić do Comuto SA i podmiot ten w uzasadnionym wypadku mu te dane udostępni. Co do tego ile bierzesz od pasażerów jest Twoją autonomiczną decyzją a jej konsekwencje bierzesz na siebie. Jeśli Twój przejazd będzie wiązał się z osiąganiem zysku (w powtarzalny sposób) nie tylko powinieneś płacić podatki od taki osiąganego dochodu ale też zarejestrować się jako przedsiębiorca (DG, spółka osobowa/prawa handlowego jeśli znajdziesz wspólnika).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 10:45:42
  • 2
wi, że ubezpieczycielowi przysługuje prawo dochodzenia od sprawcy zwrotu wypłaconego odszkodowania w następujących przypadkach: gdy kierujący wyrządził szkodę umyślnie, w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości albo po użyciu środków odurzających; gdy wszedł w posiadanie pojazdu


@krpablo: BlaBlaCar jest platformą przeznaczoną dla kierowców i pasażerów oferujących przejazdy na długich trasach, wiąże się to zawsze z jakimiś ograniczeniami, jednym z nich jest to, że trudno jest nam zapewnić odpowiednio
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 11:17:33
  • 0
Zachęcamy do merytorycznego odniesienia się do wskazanego artykułu. Brak takiego odniesienia uznamy, za milczące przyznanie nam racji. Dodam, że podlinkowany artykuł został przygotowany przy współpracy z kancelarią prawną specjalizującą się w zagadnieniu ubezpieczeń.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 11:47:45
  • 3
@Szlaufman: Nie wykazałeś żadnej sprzeczności między naszym artykułem a regulaminem. Przywołałeś go po to aby skręcić dyskusję na inne tory. Tak jak pisaliśmy wyżej: każdy kierowca ma obowiązek posiadać polisę OC pojazdu którym zabiera pasażerów BlaBlaCar (pasażer ma możliwość dokonania takiej weryfikacji a kierowca dodatkowo publikując przejazd zgadza się na taką weryfikację). W przypadku powstania szkody czy to na rzecz pasażerów czy to na rzecz innych stron ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 11:48:50
  • 1
@koomeet: Napisz na jakiej trasie jeździsz, jakie środki rozważasz w zastępstwie BlaBlaCar, przyjrzymy się sprawie i podyskutujmy tutaj.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 11:49:35
  • 1
@BlaBlaCar: Punktami się nie zasłaniamy, my nie ukrywamy tego, że serwis ma na siebie zarabiac. Po prostu koszt rezerwacji nie będzie taki jak tutaj nam się zarzuca (8 zł za każdą rezerwację, złodzieje, kapitaliści ...)
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 16:25:50
  • 0
rzejazdach z/do większych miast, np. Warszawy, wprowadzili konieczność dokładnego opisywania trasy, np. rubryka "dzielnica". Sorry, ale Warszawa jest ogromna. Mam możliwość dopasowania przejazdu tak, abym nie musiała dojeżdżać godzinę na miejsce spotkania, ale kiedy kierowca pisze oględnie "Warszawa", będę musiała tracić czas i te eurogąbki na znalezienie dogodnej oferty.

Jeśli będę miała do wyboru 10 przejazdów z Warszawa do Lublin bez dokładnego opisu i z tym szukanie tego właściwego, wybiorę alternatywę. Szkoda
BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.01.2015, 16:31:37
  • 0
ar jeśli nie wiem jaką umowę zawieram.(OC owszem zabezpiecza interes mój i kierowcy ale w ramach umowy ubezpieczeniowej któr


@Szlaufman: Zapisy umów ubezpieczeniowych - OWU można sobie łatwo znaleźć, przepisy Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym oraz Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych też są dostępne publicznie tak więc w tym zakresie nic nie jest ukryte. Co do tego czy sprawy w sądach się pojawią. Idąc tym tropem trzeba by uznać,
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.01.2015, 22:39:50
  • 8
Mirki, plis ;). Sam Prezydent prosi.

#blablacar
BlaBlaCar - Mirki, plis ;). Sam Prezydent prosi.

#blablacar

źródło: comment_Eejxk9QTUijlqhQmdntaGibN36mLkMGm.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piesa
Piesa
30.01.2015, 22:40:29
  • 8
@BlaBlaCar: Lesze nie prosi, Leszke ogłasza
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar
Autor
30.01.2015, 22:42:30
  • 1
@Piesa: tym lepiej dla nas ;).
  • Odpowiedz

4

ITD chce zniszczyć carpooling/wspólne przejazdy.

Czyżby się już zaczęło i chcą się dobrać do blablacara i innych portali oferujących możliwość wspólnych przejazdów? http://m.onet.pl/moto/nadrogach,f2xvs Chcą zabrać coś co dla setek/tysięcy osób jest opcja na powrót do domu/na weekendowy wyyjazd kiedy autobusy/busy i kolej nie oferuje żadnej...

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 28.01.2015, 10:26:41
  • 8
  • #
    polska
  • #
    itd
  • #
    inspekcjatransportudrogowego
  • #
    blablacar
  • #
    carpooling
BlaBlaCar
BlaBlaCar 28.01.2015, 16:01:55
  • 0
@Sep1991 Myślę, że warto zapoznać się z wyjaśnieniami, które znajdziesz tutaj:
http://www.wykop.pl/link/2364864/10-tys-kary-za-podwiezienie-znajomego/#comment-25965766
W żadnym z kilkunastu krajów Europy BlaBlaCar nie jest traktowany jako zarobkowy przewóz osób. Trudno nam mówić o tym czy jest polityczna wola aby to zmieniać. Niemniej jednak porównywanie nielegalnego przewozu, który jest usługą
- na żądanie
- nastawioną na osiąganie zysku (cel zarobkowy)
z przejazdami w BlaBlaCar świadczy albo o złej woli albo o brak zapoznania się z
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 8 z 9
  • >

BlaBlaCar

  • Łączymy kierowców, dysponującymi wolnymi miejscami w swoich samochodach z osobami podróżującymi w tym samym kierunku.
  • Europa
  • http://blablacar.pl
  • wsparcie@blablacar.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.03.2015

    Komentator
  • VIP
    od 28.01.2015

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 21.05.2014

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 21.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking