Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko200
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BlaBlaCar
Profil firmowy

BlaBlaCar

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1113
  • Znaleziska 218
  • Mikroblog 895
  • Obserwujący 58
  • Obserwowane 6
majlo1985
majlo1985
06.09.2016, 20:38:42 via Android
  • 4
#blablacar #geografia
Takich rzeczy na bla można się dowiedzieć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
majlo1985 - #blablacar #geografia
Takich rzeczy na bla można się dowiedzieć. ( ͡° ͜ʖ ...

źródło: comment_WpVPxCm6bBA7UdVPXkAfTk6ibQVx45LR.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 07.09.2016, 14:50:14
  • 1
@majlo1985: hm, niepokojące jest to o tyle, że lokalizacje to nam Google dostarcza ;). Przekazuję dalej, dzięki za info. [Jacek]
  • Odpowiedz
dakosiu
dakosiu
dakosiu
30.08.2016, 19:38:27
  • 2
Widzę, że #blablacar zaczęło pobierać prowizję od pasażerów, istnieje dobry portal bez prowizji?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 31.08.2016, 12:09:46
  • 0
@dakosiu: Jeszcze jeden istotny szczegół - pobierać zaczęliśmy tę prowizję pół roku temu, bez jednego tygodnia ;). [Jacek]
  • Odpowiedz
NieJedynaNaWykopie
NieJedynaNaWykopie
29.08.2016, 18:20:24
  • 8
Szanowne Mirki, jest taka sprawa. Czy ktoś jeździ na trasie Koszalin / Kołobrzeg -> Łódź i mógłby dostarczyć w terminie obojętnym, jednak powiedzmy, że w tym tygodniu, dość dużą pakę? Jest to legowisko po mojej suni, jest jej już zbędne, i wysyłam je do Schroniska dla Psów na Malowniczą 82. Legowisko kosztowało małą fortunę i chociaż chętnie wspomogę Schronisko, może akurat jakiemuś dużemu psiakowi się przyda, to jednak wolałabym nie ładować w
NieJedynaNaWykopie - Szanowne Mirki, jest taka sprawa. Czy ktoś jeździ na trasie Kosz...

źródło: comment_3UkmragxDCxynjucLTnQvS27gh8sfvwh.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.08.2016, 11:06:38
  • 2
@JadeZabiore_PL albo @PickPack powinni być w stanie pomóc :). [Jacek]
  • Odpowiedz
kinollos
kinollos
19.08.2016, 06:12:34
  • 1
Jakiś zgermanizowany Hindus chcę "na gębę" (poprzez pytania publiczne) zarezerwować 2 miejsca w aucie #blablacar.

#pytanie

Ufać Niemcohindusom?

  • TAK 14.7% (5)
  • NIE 85.3% (29)

Oddanych głosów: 34

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 19.08.2016, 09:36:02
  • 0
@kinollos: Generalnie moderacja ucina finalne pytania o taką rezerwację ;). I potem jest kłopot... [Jacek]
  • Odpowiedz
Ciuliczek
Ciuliczek
16.08.2016, 13:57:33
  • 1
Dlaczego jak przejazd ma już min. jedną rezerwację to nie można edytować oferty w taki sposób żeby dołożyć jakieś miasto po drodze? Ja robiłem do tej pory tak, że im bliżej było wyjazdu i miałem jakieś wolne miejsce, to dorzucałem jakieś miasteczka po drodze żeby ktokolwiek się dosiadł po drodze, nawet na krótkim odcinku. Gdzie leży problem w tej kwestii?

#blablacar
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 17.08.2016, 13:49:40
  • 0
@Ciuliczek: jest jak pisze @poczekaj - brak możliwości edycji jest po to, by nie zmienić kompletnie trasy na którą ktoś się zgodził. ALE - pracujemy nad nową funkcjonalnością, która po części odpowie na Twoje zapotrzebowanie. Więcej napisać nie mogę, bo nawet nie wiem, kiedy dokładniej będzie chociaż testowe wdrożenie tego, ale rzecz ma być duża i fajna zarówno z punktu widzenia pasażerów jak i kierowców :). [Jacek]
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 18.08.2016, 09:31:39
  • 0
@poczekaj: testujemy różne opcje, również w chwili obecnej. WAW-GDA to musiał być Twój pech, szczególnie jeśli jechałeś w wakacje - tam ruch jest dość duży. Ale też jest konkurencja. Jeśli chodzi o Białystok, kiedyś o tym rozmawialiśmy - na mniejsze zainteresowanie tą trasą złożyło się przynajmniej kilka czynników. [Jacek]
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 18.08.2016, 13:54:19
  • 0
@poczekaj: Priv, może ;).
  • Odpowiedz
poczekaj
poczekaj
poczekaj
18.08.2016, 13:29:56
  • 1
@BlaBlaCar: Macie jakiś dziurawy system wybierania najkorzystniejszych połączeń.

#blablacar
poczekaj - @BlaBlaCar: Macie jakiś dziurawy system wybierania najkorzystniejszych poł...

źródło: comment_10oditwhz6p1wIcfOAXXREu5d9dBe9CE.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 18.08.2016, 13:40:07
  • 0
@poczekaj: muszę się dowiedzieć, jaki algorytm za to odpowiada. To się wzięło stąd, że we Francji na górze są prezentowane przejazdy użytkowników z niższym doświadczeniem i niższą ceną, które jeszcze są wolne. Prawdopodobnie u nas jest trochę inaczej, ale tłumaczenie zostało :/. [Jacek]
  • Odpowiedz
smutny_prencik
smutny_prencik
16.08.2016, 21:38:23
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 17.08.2016, 10:27:47
  • 0
@smutny_prencik: napisz jak było, smutny prenciku. [Jacek]
  • Odpowiedz
PickPack
PickPack
15.08.2016, 12:41:57 via iOS
  • 2
#kolejnapaczka

Tym razem Kielce-Warszawa; rozmiar XL

Może ktoś dziś jutro jedzie tą trasą i może przewieźć przesyłkę?

Link
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 17.08.2016, 10:27:20
  • 1
Wołamy @BlaBlaCar: może Wy pomożecie? :)


@PickPack: cześć. Jak wiecie - nie jesteśmy PickPackiem, nie możemy pomóc :(. [Jacek]
  • Odpowiedz
kajet1916
kajet1916
kajet1916
12.08.2016, 16:51:09
  • 1
Mirki, czy da się jakoś na priv ustalić dokładne szczegóły z kierowcą #blablacar ?
#podroze
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.08.2016, 16:55:58
  • 0
@kajet1916: nie. Pytania publiczne, a jeśli to zupełne szczegóły, to rezerwuj i będziesz miał numer telefonu i je możesz osobiście dogadać. [Jacek]
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.08.2016, 17:12:15
  • 0
@kajet1916: nic nie powiem ;). Jeślibyś normalnie płacił, sytuacja wygląda tak, że dostajesz z powrotem połowę poniesionej opłaty rezerwacyjnej. [Jacek]
  • Odpowiedz
BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.08.2016, 18:12:05
  • 0
@kajet1916: trudno, żebym nakłaniał publicznie do łamania naszych zasad ;) [Jacek]
  • Odpowiedz
mykeil
mykeil
12.08.2016, 11:00:58
  • 1
Czy #blablacar ma jakiś problem z pasażerami, że teraz nie można zapłacić tej opłaty serwisowej przelewem, tylko trzeba mieć kartę?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 12.08.2016, 11:44:33
  • 0
@mykeil: konkurencja nie taka nowa. To jest kolejna odsłona serwisu, którą Yanosik usiłuje od 3 lat odpalić.

Zaskoczę Cię - też się zdziwiłem - wcale nie tak mało pasażerów wybiera kartę, mimo tego, że domyślnie najbardziej widoczne są przelewy. To też kwestia tego, że obecnie można ją na stałe podłączyć, co jest dość wygodne, jak potrzebujesz szybko zarezerwować miejsce. A to nie musi być karta kredytowa - wystarczy zwykła, płatnicza
  • Odpowiedz

707

Jak zarobić na cudzej pracy?

Jak zarobić na cudzej pracy?

Czyli o tym jak polski artysta stworzył pewne logo, a grupa amerykańskich studentów zrobiła z tego biznes, zastrzegając znak i pozywając innych za jego wykorzystywanie. Materiał po angielsku.

Elven
z
youtu.be
dodany: 30.06.2016, 11:23:17
  • 97
  • #
    swiat
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    religia
  • #
    sztuka
  • #
    logo
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.06.2016, 13:06:54
  • 129
@dolOfWK6KN: byliśmy już do kapitalistów-właścicieli kopalni porównywani przez jednego ze znanych dziennikarzy. Umówmy się - dajemy narzędzie. Nie obiecujemy zarobków, nawet im aktywnie zapobiegamy (pewnie do powiedzenia mają tutaj dużo osoby, którym zablokowaliśmy konta, bo się nie stosowały do naszych zasad). Gdyby nie było zapotrzebowania, ludzie pewnie by nie korzystali. Nasz serwis jest naprawdę dużym przedsięwzięciem, żeby mógł działać, musi zarabiać... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 30.06.2016, 13:24:27
  • 109
@dolOfWK6KN: no i właśnie pokazałeś, że nie wiesz, czym się zajmujemy.

Tak, w takiej sytuacji pomoglibyśmy kierowcy - nie dlatego, że nas regulamin do tego zmusza, tylko dlatego, że zależy nam na tym, by do takich sytuacji nie dochodziło. Zajmujemy się też takimi sprawami, jak np. córka, która wsiadła do BlaBlaCar i zwykle po 3 godzinach była, a teraz po 4 godzinach nie można się do niej dodzwonić i jej
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.07.2016, 11:20:03
  • 3
Umówmy się - dajemy narzędzie.

@BlaBlaCar: I czasami bierzecie za to 30-40% ceny przejazdu :(


@Dreszczyk: Generalnie widełki sa ustawione na 20%, ale przy najkrótszych trasach rzeczywiście wychodzi więcej... Wynika to z tego, że minimalna kwota prowizji to 3 złote, minimalna kwota przejazdu to 4 złote. W ekstremalnej sytuacji prowizja wynosi więc 75%. Ale-ale - nikt nie powiedział, że tak będzie zawsze ( ͡º ͜ʖ͡
BlaBlaCar
BlaBlaCar 01.07.2016, 12:31:51
  • 3
@kingscrown: Pytanie czy "zarabiać na czyjejś pracy" oznacza "okradanie". Przecież BlaBlaCar, mój pracodawca, zarabia na mojej pracy. Pracodawca każdego z Was zarabia na Waszej pracy. Państwo zarabia na Waszej pracy, jeśli macie działalność gospodarczą. I tak dalej... na tym polega ten system. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 02.07.2016, 00:21:32
  • 0
@BlaBlaCar: Nikt nie mówi, że nie było zapotrzebowania. Pomysł istniał dużo wcześniej, zanim pojawiliście się ze swoim francuskim kapitałem. Czy zaprzeczycie, że kupiliście i zlikwidowaliście DARMOWY carpooling?


@kuleczka69: Hmmmm, "darmowy" ;)? Po pierwsze - były reklamy. Po drugie... czy ja wiem, czy taki darmowy ;)? https://www.basicthinking.de/blog/2013/03/29/11-prozent-provision-mitfahrgelegenheit-de-nicht-mehr-kostenfrei-zerreisprobe-mit-shitstorm-garantie/ - wprowadził opłaty w Niemczech. W Polsce też, chociaż teoretycznie nieobowiązkowe. Obowiązkowo musiał płacić kierowca.

Co do "kupienia i zlikwidowania" - w

59

Bla Bla Car: robisz to źle. Konkurencjo - do dzieła!

Bla Bla Car: robisz to źle. Konkurencjo - do dzieła!

Postępowanie serwisu BlaBlaCar wydaje mi się nietrafione. Chciałbym się z Wami podzielić przemyśleniami... i podpowiedzieć konkurencji prosty sposób na przejęcie klienteli (w ostatniej części).

leburaque
z
wykop.pl
dodany: 17.06.2016, 09:52:45
  • 55
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    blablacar
  • #
    yanosik
  • #
    wspolnepodroze
  • #
    konkurencja
BlaBlaCar
BlaBlaCar 20.06.2016, 10:15:09
  • -3
Cześć,

Spróbuję najpierw odnieść się do artykułu @leburaque, po kolei (tl;dr na samym dole):

O BlaBlaCar jako inicjatywie można napisać wiele dobrego - przekonała dziesiątki tysięcy osób do wspólnego dzielenia się
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 22.06.2016, 18:30:28
  • 0
@leburaque: OK, spróbuję się odnieść i nie ucinać rozmowy :).

1. Wielkość podkreślam z kilku powodów - to ona zapewnia płynność. Nie ma kierowców -> nie ma pasażerów -> nie ma naszej usługi -> nie ma nas. Nasz serwis działa tylko dzięki skali. Drugi powód jest inny - nie wszystkie bolączki jesteśmy rozwiązać na żądanie. Bo niemal każda zmiana dotyczy 30 milionów zarejestrowanych użytkowników na raz.

2. Piszesz o trasie Warszawa -

1014

Yanosik Tanie Linie Samochodowe - wspólne podróżowanie bez prowizji ;)

Wychodząc na przeciw Waszym oczekiwaniom stworzyliśmy nowy system do organizowania wspólnych przejazdów. Bez prowizji, z dotarciem do największej społeczności kierowców Yanosika. Nasi walczą na boiskach we Francji, a my pokażmy, że u siebie jesteśmy niepokonani ;)

Yanosikpl
z
Yanosiktls.pl
dodany: 13.06.2016, 17:25:48
  • 241
  • #
    yanosik
  • #
    yanosiktls
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    podroze
  • #
    samochody
BlaBlaCar
BlaBlaCar 14.06.2016, 10:21:36
  • -24
@Yanosikpl: dzień dobry, witamy nowy serwis.

Czytamy komentarze tutaj. Znamy też ten biznes od środka, on jest trudniejszy, niż może się wydawać. Konkurencja jest dobra, choćby dlatego, że pozwala na ulepszenie produktu. Na pewno będziemy przyglądać się nowemu graczowi. Tymczasem zachęcamy do korzystania z BlaBlaCar - z nami naprawdę można dojechać w każdy zakątek Polski. Kilka, maksymalnie kilkanaście złotych (na najdłuższych trasach) dodatkowej opłaty nie jest chyba aż tak ogromną
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 14.06.2016, 12:24:55
  • -1
@BlaBlaCar: Kilka - kilkanaście złotych to sporo kasy za wyświetlenie jakiegoś przejazdu na stronie, poza tym użytkownicy serwisu nie są w żaden sposób kontrolowani i mogą odwoływać przejazdy po opłacie. Piraci drogowi dostają pozytywne opinie, można więc trafić na kogoś, gdzie boisz się o swoje życie...


@alaerion: Od czego by tu zacząć...?

1. Wyświetlanie nic nie kosztuje. Kosztuje rezerwacja.
2. Użytkownicy mogą odwoływać przejazdy po opłacie bez zgłaszania w systemie -
BlaBlaCar
BlaBlaCar 14.06.2016, 12:31:40
  • -3
szkoda że na nie nie odpowiadacie. Pytałem już kilkukrotnie (tu i przez support) dlaczego przejazd tylko dla kobiet jest ok ale tylko dla mężczyzn już nie ale jakoś do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi.

Chyba że zrezygnowaliście z tak dyskryminacyjnych praktyk, nie wiem bo dawno się do was nie logowałem i nie śledzę co się zmieniło w ciągu ostatnich kilku miesięcy.


@xetrov: szkoda, że nie czytasz - pisaliśmy wielokrotnie o tym
BlaBlaCar
BlaBlaCar 14.06.2016, 17:28:38
  • -1
@BlaBlaCar: Ja jednak polecam założenie własnego wpisu na wykopie, a nie śmiecenie w Yanosik'owym i robienie sobie gorącej linii z użytkownikami, na zasadzie "oh jacy jesteśmy przejęci Waszym zdaniem". Chętnie sam się dowiem czegoś na temat Waszych usług i pewnych mhm... decyzji.


@Prosument: Wołaj na mirko.

Nie odnoszę się do tego, czy jestem przejęty, czy nie, nie odnoszę się do samego serwisu - staram się być grzeczny dla
BlaBlaCar
BlaBlaCar 15.06.2016, 08:20:58
  • -2
@Altar: rozumiem Twoje podejście. Nie rozumiem za to argumentów osób, które z jednej strony mówią, że mamy "chore" podejście równościowe, a z drugiej oskarżają nas o dyskryminację - bo ta argumentacja przeczy sama sobie, według mnie. Albo jesteśmy źli, bo dyskryminujemy, albo źli, bo jesteśmy za równościowym traktowaniem, chyba, nie ;)?

Słowem wyjaśnienia, pisałem już o tym wyżej - obecność opcji "tylko dla kobiet" oraz jej brak w wersji "tylko

1243

Oto dlaczego Polacy masowo używają programów do blokowania reklam

Oto dlaczego Polacy masowo używają programów do blokowania reklam

Czyli moja dzisiejsza próba przeczytania artykułu na jednym z polskich portali finansowych...

Quinn
z
wykop.pl
dodany: 08.05.2016, 08:52:34
  • 245
  • #
    polska
  • #
    adblock
  • #
    internet
  • #
    januszebiznesu
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.05.2016, 11:47:20
  • 1
O tak blablacar to rak. Szczególnie na Wykopie. A szkoda, bo to użyteczny serwis. Kiedyś mógłby się przydać :(


@kebaab: Rak, wykop czy BlaBlaCar?

Wiecie, co jest dziwne? Że z jednej strony ludzie krzyczą, żebyśmy wprowadzili reklamy na BlaBlaCar i zrezygnowali z opłat. Z drugiej - że reklamy są złe. Z trzeciej - że za mało pasażerów i nikt nie korzysta. Z czwartej, że mamy się nie reklamować...

Nie mam
BlaBlaCar - > O tak blablacar to rak. Szczególnie na Wykopie. A szkoda, bo to użytecz...

źródło: comment_4XRnhtqxesfXjDkUIsd3IzA1R3aylnJx.jpg

Pobierz

6

Tak nas traktuje Blablacar

Cześć Mireczki. Małe porównanie wyszukiwania przejazdów na dwóch tych samych trasach UE z perspektywy dwóch róznych krajów. Ot taka ciekawostka. "Szybko i skutecznie łączymy kierowców z pasażerami" ... Srsly?

tantumverde
z
pokazywarka.pl
dodany: 08.04.2016, 10:16:39
  • 9
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
  • #
    wykop
  • #
    blablacar
  • #
    oszukujo
BlaBlaCar
BlaBlaCar 11.04.2016, 11:48:13
  • 0
Hurrdurr :/...

Już wyjaśniam, czemu tak jest - Polska i Niemcy w sumie mają w tym momencie TRZY różne systemy rezerwacji. Unifikujemy to, przecież w naszym interesie jest to, żeby na każdej stronie widoczne były te same przejazdy. Ale przez najbliższy czas będzie tak jak jest - nie ma żadnego innego powodu w tym poza technicznym. Przepraszam za wszelkie niedogodności związane z tym, że nie wszystkie przejazdy są widoczne w całym serwisie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BlaBlaCar
BlaBlaCar 11.04.2016, 11:54:36
  • 0
@j123456: wypisujesz, przepraszam, banialuki.

1. Zabierasz pasażerów za kilka złotych.


Tu się zgadza. Czasem kilkanaście, czasem
BlaBlaCar
BlaBlaCar 11.04.2016, 12:26:11
  • 0
@BlaBlaCar: Szukajcie sobie innych frajerów.


@j123456: Cóż, frajerów nie szukamy ;). Dobrego życia. [Jacek]

72

Koniec bezpłatnych rezerwacji przejazdów w BlaBlaCar!

Koniec bezpłatnych rezerwacji przejazdów w BlaBlaCar!

BlaBlaCar wprowadza opłaty serwisowe dla rezerwacji przejazdów!

konto usunięte
z
antyweb.pl
dodany: 07.03.2016, 18:35:40
  • 56
  • #
    polska
  • #
    blablacar
  • #
    podroze
  • #
    internet
  • #
    technologia
  • #
    oswiadczenie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:03:44
  • 1
@MatexN: roczny abonament 3 zł i niech wyp@#$!@#@ą .


@Edward_Bernays: musielibyśmy, bo z tego byśmy się nie utrzymali :/.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:04:50
  • -3
@roknasilowni: Litości. Na Bla Bla non stop woziłem ludzi Białystok<->Łódź.


@g00di: czyli jednak jest to fizycznie możliwe. Na pohybel niedowiarkom ;)! [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:10:42
  • -6
@SirSith: na wykopie piszę bez copypast, na FB trzeba niestety do tego się chociaż trochę uciekać - za dużo powtarzających się pytań/zarzutów/wątpliwości - każdy z nas ma tylko dwie ręce ;).

Oplata za przejazd + prowizja - wszystko płatne online to rozwiązanie, które stosujemy na zachodzie. Docelowo może i u nas się ono znajdzie, ale na razie nie jest to możliwe. Cóż - zachęcamy do wykorzystania darmowych przejazdów, które każdy
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:16:11
  • -4
@F-13: Z małymi odległościami mamy problem - i piszę to całkiem otwarcie. BlaBlaCar jest dedykowane przejazdom długodystansowym - stąd rzeczywiście na krótsze dystanse nie jesteśmy mocno konkurencyjni (pod żadnym względem). Z drugiej strony, jesteśmy świadomi, że na takich dystansach jest masa innych możliwości. A trzeba też wziąć pod uwagę elastyczność kierowcy - im krótsza odległość, tym mniej czasu na to, by kierowca na kogoś poczekał, nadłożył drogi i tak dalej.
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:18:50
  • -6
@IMINT_WAR: BlaBlaCar to nie tylko kwestia ceny - to też elastyczność czy szybkość przejazdu. Każdy z dotychczasowych użytkowników ma na razie darmowe przejazdy do wykorzystania. Więc, póki co, dla nich się nic nie zmienia. A potem każdy zdecyduje samemu ;). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:21:10
  • -4
@who_cares2: Uwaga! Od wczoraj opłaty na BlaBlaCar! Kliknij teraz i skorzystaj ze swoich darmowych rezerwacji!

Może być ;)? [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:23:22
  • 0
@misiopysio: dzięki za krytyczną opinię. Jeśli cena przejazdu na tej trasie tak wzrosła (w co trudno mi uwierzyć), znaczy to, że pasażerowie wciąż się znajdują. Więc tak - wierzymy, że będzie dość spora grupa gotowa zapłacić za nasza pracę i nasze wysiłki marketingowe, które zapewniają odpowiednią liczbę przejazdów na danych trasach. Przy okazjo - na tak długiej trasie nie będzie to opłata 20%. Może z 15% (szczerze mówiąc, nie liczyłem
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 11:25:42
  • -3
@IMINT_WAR: :/. Świństwo. Wiemy o takich sytuacjach i staramy się z nimi walczyć. A docelowo będziemy mieli do tego więcej narzędzi - w planach był (nie wiem, czy się nic nie zmieniło) indeks odwołań, by następni pasażerowie wiedzieli, jak solidny jest dany kierowca (a wszystko to monitorujemy, choćby dlatego, że musimy wiedzieć o odwołanym przejeździe, aby oddać pieniądze za rezerwację bądź w jakiś sposób pomóc pasażerowi wystawionemu do wiatru -
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:04:59
  • -1
@misiopysio: Powiem tak - opieramy się na pewnego rodzaju założeniach. Pierwsze wnioski będą pewnie za kilka tygodni - wierzymy, że założenia są prawidłowe. Jeśli nie - będziemy się martwić, bo przecież w naszym interesie jest to, żeby każdy kierowca znalazł pasażerów, no i żeby pasażerowie znajdowali odpowiednie przejazdy :). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:09:26
  • -3
Obowiązkowa opłata to rozwiązanie które was pogrąży.

Życzę abyście skończyli jak NK czy GG. Z blablacar korzystałam jako pasażer dość często. Ale teraz trzeba uciekać do konkurencji, a tak teraz ma pole do popisu.


@Gabra: piszesz o tych, serwisach, które utrzymywały się z reklam (GG) czy z reklam i mikropłatności (NK)? Cóż - nie podążamy ich drogą, mamy nadzieję, że będziemy nadal się rozwijać... [Jacek]

Rozumiem zarabiać na reklamach, mikropłatnościach
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:51:36
  • 1
@BlaBlaCar: A może tak dla tras poniżej 100 km zlikwidować opłatę?

Jeżeli jadę za 5 zł do miejscowości oddalonej o 50-60 km to te 3 zł to ponad połowa opłaty za przejazd.


@gabra: trasy na odległość 50-60 kilometrów nie są objęte opłatami, nie łapią się też na system rezerwacji. Możesz sprawdzić :). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.03.2016, 10:27:06
  • 0
@gabra: 75 km - to jest odległość od której nie obowiązuje system rezerwacji obecnie. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 10.03.2016, 10:30:37
  • -1
Lewacki debilizm


@mkr1337: <3. Pierwszy raz przeczytałem, że wprowadzenie opłat za coś jest lewackim debilizmem. Cóż... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 11.03.2016, 15:23:04
  • 0
Skuteczniej utrudniliście nawiązanie kontaktu z kierowcą, niż zabezpieczyliście się przed oszustami którzy chcą "dogadać się na boku i nie płacić" i to jest właśnie lewacka logika (nomen omen debilna).


@mkr1337: cóż - pozdrawiam ;). [Jacek]

457

Opłaty w Blablacar. Serwis pobiera nawet 20 proc. wartości biletu

Opłaty w Blablacar. Serwis pobiera nawet 20 proc. wartości biletu

Koniec z darmowymi rejestracjami przejazdów w Blablacar. Serwis od poniedziałku wprowadził opłaty dla pasażerów. Minimum to 3 zł, ale gdy przejazd kosztować będzie 120 zł, to prowizja sięgnie nawet 20 zł.

rybak_fischermann
z
finanse.wp.pl
dodany: 08.03.2016, 08:51:24
  • 309
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    samochody
  • #
    blablacar
  • #
    podroze
  • #
    pieniadze
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 12:57:30
  • -15
@ello: Mało korzystałem z BlaBlaCar, ale obawiałbym się efektu sieci. Ten serwis ma sens tylko jeśli są chętni na przejazdy i oferujący przejazd. Jeśli nałożą opłatę 20% na pasażerów, to zmniejszy się liczba chętnych, a to oznacza mniejszą skuteczność serwisu. To może prowadzić do tego, że ludzie nie będą wystawiali ofert, bo nie będą się spodziewali klientów. I tak w kółko, aż do jakiegoś stabilnego punktu.


@matips: Zmonetyzowaliśmy
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:00:39
  • -34
Osobiście przestałem oferowac swoje przejazdy na tym portalu juz dawno temu, po wprowadzeniu tych durnych rezerwacji. Jest wiele grup na FB gdzie ludzie oferują przejazdy i korzystam wlasne z tego. Jak widać blabla sam sie pogrąza i swietlanej przyszlosci temu serwisowi nie wroze. Finalowy upadek bedzie bardziej dotkliwy niz NK.


@k4yt3k: rzeczywiście byłby bardziej bolesny - NK w swoim rozkwicie miał kilka razy mniej użytkowników niż BlaBlaCar ;). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:02:46
  • -48
Reklamy takie straszne? Ojejku. Już stokroć bardziej wolałbym oglądać reklamy,


@Siemomyslaw: Rozumiem, że nie masz adblocka?

Wykop jest wielokrotnie mniejszy od
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:30:16
  • -8
@BlaBlaCar: Francja, Niemcy czy Hiszpania to nie Polska. Szkoda @BlaBlaCar... było tak dobrze. Niec bym nie powiedział jakby to bylo 2-3 złote za cały przejazd ale nie 20% ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@michgur: procentowa wysokość prowizji jest porównywalna. Jak pisałem - zobaczymy. Ale też pisałem gdzieś indziej - ważne dla nas jest, żeby to działało. Naprawdę, nie zależy nam na zarżnięciu serwisu
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:32:32
  • -70
w czasach świetności BlaBlaCar'a, teraz może być tylko lepiej.


@wnuCzu: Czasy świetności BlaBlaCara dopiero nadchodzą ( ͡º ͜ʖ͡º). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:34:09
  • -21
@BlaBlaCar: W jaki sposób pobierane będą opłaty? Po kliknięciu "zarezerwuj" wyskoczy okienko gdzie mam wpisać dane do przelewu na te 2 zł? Wysłać smsa? Czy jak?


@cooles: Płatność kartą lub przelewem internetowym. Pierwsze dwa przejazdy, jeśli wcześniej byłeś zarejestrowany, masz w prezencie. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:47:16
  • -10
Rozumiem, że nie masz adblocka?

Mam,


@Siemomyslaw: No właśnie. Zwykle to po "ale" jest tłumaczeniem się ;).

opatrz, a YouTube jest wielokrotnie większe od was, a też nie prosi o hajs za wyświetlanie filmików ( ͡
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:52:49
  • -8
Ale w którym momencie będzie trzeba to opłacić? I jak się ustosunkujecie do moich wątpliwości wymienionych w powyższym komentarzu? Serio, czarno to widzę.

No i zastanawia mnie kwestia prawna. Przecież teraz to już oficjalnie będzie przewóz osób, więc mogą się pojawić problemy z ubezpieczycielami w razie wypadku. Do tego kwestie podatkowe - teraz czarno na białym będzie widać, że kierowca świadczy usługi przewozu osób za pieniądze. Będzie ewidentny dowód dla skarbówki. Co jeśli
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 13:55:17
  • -29
@BlaBlaCar: szczególnie po akcjach gdzie pozwalacie dyskryminowac mężczyzn a kobiet już nie...


@steemm: oczywiście. I zabraniamy nie zabierać imigrantów. ;] Daj spokój, pliz.

@wnuCzu: Staramy się. I trzymamy kciuki, za to, żeby się udało. O dziwo - niektórzy rzeczywiście chcieliby, żeby nasz pomysł na biznes padł. Cóż... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:00:35
  • -6
@przedostatni_wolny_login: Wszelkie należne podatki odprowadzane są w Polsce. W Polsce jest otwarta spółka-córka, w której zdecydowana większość z nas jest zatrudniona na umowie o pracę, i tak dalej. VAT od transakcji zgodnie z prawem opłacany też jest w Polsce. Czy jesteśmy w stanie opublikować sprawozdania, jakie chciałbyś zobaczyć - oprócz takich wymaganych prawem, pewnie nie. Generalnie tego typu dane w dużym stopniu mogą odsłonić sposób działania naszego biznesu, a tego
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:02:14
  • -12
@k4yt3k: tylko to jest spoko jak jezdzisz reguralnie na trasie. Jak jade sporadycznie szczecin-wawa itp to jednak bla bla jest/bylo wygodniejsze. Chociaz dawno nie jechalem, a teraz patrze to ceny za przejazd są horrendalne- takie typowo polskie, ze kierowca nawet na tym zarabia....


@eduu: przejazdy na listingu zostały już powiększone o kwotę naszej prowizji - zdecydowaliśmy się na to, by użytkownik nie dowiadywał się o opłacie dopiero w
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:06:30
  • -2
Pewnie to samo mogliby powiedzieć właściciele NK, Grona czy MySpace ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z ciekawości zapytam - ile kosztują rezerwacje na BlaBlaCar w innych państwach, np. we Francji?


@Siemomyslaw: około 20% - procentowo podobnie do polskich kwot. Na trasie 200 km z Lion do Dijon opłata wynosi €12, prowizja to dodatkowe €2,40.

Co do głównego zagrożenia - BlaBlaCar w Niemczech zostało wprowadzone kilka tygodni po
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:15:52
  • -16
@sippin: Wkręciłem się, nie oderwą mnie od klawiatury ( ͡° ͜ʖ ͡°). A tak serio, już tłumaczę - dlaczego mam się podkładać każdym komentarzem? Powrót do historii sprzed dwóch tygodni, gdzie Mirek szukał, szukał i się dokopał - udało mu się stworzyć opis, który był OK, ale ktoś przez pomyłkę go zbanował... Przepraszałem za to, siedząc na urlopie, mam od nowa się kajać? Moderatorzy pamiętają o
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:16:59
  • -3
@MichasQGP: Nic się nie zmienia poza faktem, że przed otrzymaniem numeru i potwierdzeniem przejazdu musisz wnieść opłatę serwisową dla nas. Od strony prawnej nie zmienia to niczego. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 14:19:54
  • -1
@Siemomyslaw: Wszystkie rzeczy, o których piszesz, bierzemy i braliśmy pod uwagę. Niestety, nie mogę zdradzać całej kuchni naszego działania, ale mamy solidne podstawy do tego, by sądzić, że wprowadzenie opłat nie zmieni aż tak wiele. Tyle mówi teoria. Czy to się sprawdzi w praktyce będziemy wiedzieć za kilka tygodni. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:09:45
  • -5
@steemm: i dziwisz się, że nie chce mi się pisać na takim poziomie ;)?
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:10:41
  • -18
@BlaBlaCar: konto usunięte na Waszym serwisie, dzięki za współprace :)


@janosik866: Zapraszamy - mamy nadzieję, że jeszcze będziemy mieli okazję współpracować :). No hard feelings :). [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:12:18
  • 0
@lichwiarz: Jeśli będziesz płacił kartą, to nawet nie bierzemy pieniędzy, zakładana jest tylko blokada - na maksymalnie 2-3 dni. Jeśli chodzi o przelew - maks pięć dni. Ale takich sytuacji nie powinno być - każdy anulowany przez kierowcę przejazd jest przez nas odnotowywany. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:26:17
  • -6
@steemm: Miłego dnia :).
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:28:03
  • 3
@plotkiit: tak, to na pewno.

@steemm: przede wszystkim - do wczoraj w Polsce nie mieliśmy nawet grosza przychodu z naszej działalności...
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 15:29:51
  • -1
@BlaBlaCar jak będzie działać pobieranie opłat? Pasażer płaci kartą na stronie i jest mi to przelewane natychmiastowo czy jak?


@m4kb0l: opłata serwisowa jest online płacona. Opłata za przejazd, tak jak dotychczas - pasażer płaci kierowcy w gotówce podczas przejazdu. W przyszłości może będzie wprowadzony model, o którym piszesz. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 16:10:10
  • -2
@Lele: znam włoskie statystyki. Mają trochę trudniejszy rynek od naszego, z różnych względów, ale źle im nie idzie. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 16:27:34
  • -5
@Lele: niestety, bez możliwości zapłaty online nie będziesz w stanie zarezerwować miejsca. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to karty prepaid z możliwością płacenia przez internet. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 17:13:31
  • 1
@k4yt3k: Zgodnie z przepisami UE, VAT odprowadzany jest w Polsce. A ja jestem zatrudniony w polskiej spółce-córce. Tyle wiem - jak pisałem, na szczegółach się nie znam, ale, jak pisałem, wszelkie należne podatki są w naszym kraju rozliczane... [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 17:25:08
  • 0
@k4yt3k: Comuto Poland sp. z o.o. Jeśli zaś chodzi o szczegóły - naprawdę ich nie znam, to jest mocno poza moim zakresem obowiązków. Jeśli bardzo Ci zależy na szczegółach, napisz na priv jutro, postaram się o nie dowiedzieć, bo już wstępnie o to wczoraj się dopytywałem, ale nie miałem czasu zgłębić tematu. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 08.03.2016, 17:28:38
  • -6
@janosik866: dziwi mnie tylko, że nie skorzystałeś z darmowych dwóch przejazdów, które jako użytkownikowi Ci przysługiwały. Nic, to... szkoda, serio. Mam nadzieję - do zobaczenia, mimo wszystko. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:29:01
  • 0
@dragonik: dzięki za dobre słowo. Dla mnie - trochę prywaty - też jest zagadką, na ile ludzie będą w stanie ogarnąć płatność. Robiliśmy testy, przyglądaliśmy się badaniom, ale największym sprawdzianem będzie działanie w praktyce. Ale staram się być dobrej myśli - rezerwacja na BlaBlaCar jest często łatwiejsza niż na stronach przewoźników autobusowych - a tamto jakoś ludzie ogarniają. W każdym razie - będziemy obserwować, gdzie są wąskie gardła i gdzie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:35:44
  • 0
@Kangur100: wskaż mi kierowcę, który zgodzi się jeździć po mieście za 10 groszy za kilometr, to sam, prywatnie, będę non-stop korzystał z takiego rozwiązania ;). To nie jest kwestia naciąganych wyliczeń, to jest kwestia faktów. Nie da się obronić tezy, że sztywna stawka w wysokości 1,50 pln (plus minus, odległość+czas, już nie pisząc o stawce początkowej) jest dla kierowcy "podziałem kosztów". Zresztą, o ile się orientuję, wszyscy kierowcy Ubera obecnie
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:39:13
  • 0
@wfm125m: taki tryb istnieje w wersjach serwisu na zachód od Polski - najpewniej jesteś zarejestrowany z niepolskim numerem telefonu i korzystasz z innej niż polska wersji BlaBlaCar - wtedy to może się odbywać, jak piszesz. Nie znam detali technicznych, ale najpewniej rzeczywiście chodzi o przewalutowanie. Sprawdź też, czy Twój bank nie pobrał opłaty za przyjęcie przelewu (to mi jeszcze przychodzi do głowy). Pozdrawiam! [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:40:27
  • 0
@tonawegla: a my nie możemy wspierać zarabiania na naszym serwisie. Stąd takie, a nie inne regulacje, które egzekwujemy. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 11:43:57
  • -1
@Lele: no, proszę Cię. W tym momencie założenie konta bankowego - bezpłatnego! - to kwestia wypełnienia formularza na stronie WWW i poczekania na kuriera, który przybiegnie następnego dnia z papierami do podpisania. Możesz też na poczcie konto otworzyć... możliwości jest multum. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 12:22:46
  • 0
@wfm125m: jeśli masz konto walutowe, to może pod nie podepnij. Zresztą, daj na priv maila, którym jesteś zarejestrowany, zerknę, jak to wygląda. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 14:02:35
  • -2
@Lele: Przyznaję rację - nie jesteśmy dla osób, które nie mają konta w banku. Swoją drogą, płatność jest kolejnym filarem uwierzytelnienia pasażera. [Jacek]
BlaBlaCar
BlaBlaCar 09.03.2016, 15:29:14
  • -2
@Lele: jeśli Cię uraziłem, to przepraszam. Nie rozumiem, dlaczego nie masz konta w banku - być może masz ku temu jakieś powody. Jednak, jak doskonale wiesz, brak posiadania konta utrudnia bądź uniemożliwia wiele rzeczy. Od poniedziałku również związanych z BlaBlaCar. W najbliższym czasie się to na pewno nie zmieni, co nie oznacza, że nie zmieni się nigdy - na niektórych rynkach wprowadziliśmy dodatkowe sposoby płatności, jak PayPal. Cóż - pozdrawiam,
BlaBlaCar
BlaBlaCar 15.02.2016, 15:29:45
  • 84
Pewnie część z Was czeka na jakąkolwiek naszą odpowiedź na ostatni wykop o nas. Oto ona (dlaczego spóźniona - w komentarzu).

tl;dr: Przepraszamy, opis, mówiący o przejaździe tylko dla mężczyzn powinien zostać zaakceptowany. Zadzwoniliśmy już do autora tego opisu, wyjaśniliśmy sprawę i go przeprosiliśmy.

Wersja pełna:
Funkcja "Tylko kobiety" nie jest przejawem dyskryminacji, tylko dodatkowym udogodnieniem mogącym poprawić poczucie bezpieczeństwa podróżowania dla płci żeńskiej - wprowadziliśmy ją do serwisu, wychodząc naprzeciw próśb użytkowniczek, które
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dziobak_Melciorek
Dziobak_Melciorek
15.02.2016, 15:31:20
  • 135
@BlaBlaCar: Czy w takim razie zawarcie w opisie braku zgody na przewóz imigrantów też będzie akceptowalne?
  • Odpowiedz
far_away
far_away
15.02.2016, 19:17:40
  • 28
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 7 z 9
  • >

BlaBlaCar

  • Łączymy kierowców, dysponującymi wolnymi miejscami w swoich samochodach z osobami podróżującymi w tym samym kierunku.
  • Europa
  • http://blablacar.pl
  • wsparcie@blablacar.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.03.2015

    Komentator
  • VIP
    od 28.01.2015

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 21.05.2014

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 21.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking