Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Barms

Barms

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 208
  • Znaleziska 167
  • Mikroblog 41
  • Obserwujący 8
  • Obserwowane 6
Rozpustnik
Rozpustnik
01.03.2017, 09:19:05
  • 60
Typowy szafa podniecony Chinami, gadanie typu "Jakie Chiny wielkie, jakie bogate, jaki dobrobyt i w ogóle" ok rozumiem, mają ten dobrobyt, ale to znikomy procent Chińczyków żyje w takim dostatnim środowisku miejskim.
Szafa zapomniał o jednym, mianowicie o tym, że odwiedził jedno z najbardziej rozwiniętych regionów oraz aglomeracji miejskiej w Chinach, niech nie gada takich głupot, że Chiny takie super blablabla, "kraina mlekiem i miodem płynąca". Najlepiej niech pojedzie 50 km za
Rozpustnik - Typowy szafa podniecony Chinami, gadanie typu "Jakie Chiny wielkie, jaki...

źródło: comment_0O9OOYj8h0B8cT2fVG7Y0o49gklib49b.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 03.03.2017, 02:16:03
  • 0
@Rozpustnik: Malo rzeczy mnie tak irytuje jak nachalna propaganda pro-chinska (jedna z takich rzeczy jest to ze mi sie znowu polskie znaki z-----y), ALE podales tragiczny przyklad z 50 km na zachod od Kantonu.
Jesli czytac to doslownie, to 50 km na zachod od Kantonu masz Foshan, Shunde, Jiangmen itd. Jedne z najbogatszych dzielni w calych Chinach, HQ wielkich firm, mnostwo fabryk, bardzo bogata spolecznosc lokalna gadajaca po Kantonsku.
Jesli
  • Odpowiedz
Barms
Barms 03.03.2017, 09:04:32
  • 1
Dziękuję za zrozumienie posta i merytoryczną odpowiedź.
Przynajmniej litery PL naprawiłem ;)

@Rozpustnik:
  • Odpowiedz
adableble
adableble
08.01.2017, 08:38:31
  • 92
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 08.01.2017, 11:26:40
  • 0
@adableble: Który bank? Jeszcze mi się nie zdarzyło (BoC i ABC).
  • Odpowiedz

506

Tajwan podnosi kwotę wolną i progi PIT. Stawka 5% dla dochodów do 94 800 PLN!

Tajwan podnosi kwotę wolną i progi PIT. Stawka 5% dla dochodów do 94 800 PLN!

Kwota wolna od podatku wzrasta do 23 500 PLN. Dochody od 23 500 do 94 800 PLN są opodatkowane najniższą stawką 5%.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 17.12.2016, 19:34:52
  • 93
  • #
    swiat
  • #
    tajwan
  • #
    4konserwy
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
Barms
Barms 19.12.2016, 02:03:29
  • 0
@Coolek: Żyję w Azji od paru ładnych lat, większość czasu w ChRL. Polecieliśmy z ziomkiem na Tajwan w 2013 na melanż kilkudniowy - byliśmy zachwyceni. Porównująć z Chinami, HK, Macau, Singapurem, po tych paru dniach w Tajpej, pojawiała się w głowie myśl "tu można by se pożyć".
A potem czytasz taki koment na wykopie i pęka bańka. Kultura, obycie, savoir vivre, ale to co opisałeś wygląda gorzej niż ChRL w

645

Oferta pracy z PUP na stanowisko... kapitana samolotu

Oferta pracy z PUP na stanowisko... kapitana samolotu

Wymagania? Wyższe wykształcenie, licencja ATPL, liczba przelatanych godzin 3500h, doświadczenie w pilotowaniu samolotów AIRBUS A320, LET-AN-24, YAK-42. Wynagrodzenie? 1750 zł BRUTTO. Po prostu Polska.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 11.12.2016, 16:11:19
  • 109
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    lotnictwo
  • #
    wtf
  • #
    pracbaza
Barms
Barms 12.12.2016, 01:19:32
  • 4
@Polinik: To jest ładna patologia. W takim Singapurze, w którym ograniczają dostęp obcokrajowców do rynku pracy, ogłoszenie również jest obowiązkowe, ale stawka jest wiążąca. Nie można obcokrajowcowi zatrudnionemu na tym stanowisku zapłacić mniej lub więcej (w przypadku singapurskim chodzi na ogół o mniej). Powinni skopiować ten system w Polsce, więcej przejrzystości i bardziej fair.
w.....z
w.....z
konto usunięte 05.12.2016, 19:40:18
  • 472
Poznań, lata 90 Nieistniejące już kino Bałtyk.
#poznan #kino #terminator2
w.....z - Poznań, lata 90 Nieistniejące już kino Bałtyk. 
#poznan #kino #terminator2

źródło: comment_0s2SpPHVzlNbYB3N16kFL1M0jShvq5wQ.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 06.12.2016, 02:35:25
  • 1
Chodziło się obstawiać do profesjonala tam gdzie wcześniej były rowery. Pierwsza wygrana - postawiłem na remis Liverpool - Man Utd, wiosna 1999. Liverpool wyszedł z 0:2.
A poza tym to byłem tam na Titanicu :)
  • Odpowiedz

14

Artykuł własny - wydawanie hajsu z chińską charakterystyką

Artykuł własny - wydawanie hajsu z chińską charakterystyką

W 2015 roku 46% dóbr luksusowych na świecie sprzedanych zostało w Chinach. Jedną z największych różnic pomiędzy Chinami a Polską (i generalnie UE) jest podejście obywateli do konsumpcjonizmu oraz ocena własnych możliwości finansowych. To...

Barms
z
wykop.pl
dodany: 02.12.2016, 09:41:34
  • 1
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    emigracja
  • #
    azja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
Barms
Barms
Autor
03.12.2016, 14:50:11
  • 0
#thekrepa Podobne odczucia?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dodoodooo
dodoodooo
02.12.2016, 21:54:41 via Android
  • 2
Pojaśniłby ktoś co Bartosiak dokładnie miał na myśli? Ktoś w komentarzach napisał, że jego teoria zaczyna się sprawdzać.

#geopolityka #polityka #bartosiak #4konserwy #neuropa
dodoodooo - Pojaśniłby ktoś co Bartosiak dokładnie miał na myśli? Ktoś w komentarzach...

źródło: comment_y3Y1tj46PE3B1D6eLCDdZVv1uPvShzJM.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 03.12.2016, 06:54:18
  • 2
@Karburator_z_odzysku: Minimalny off top. Polecam obczaić na youtube co Christopher Hitchens miał do powiedzenia o Kissingerze. I potem rozkminić to w kontekście tego co teraz dzieje. Zaprawdę ciekawe powiadam Wam.
  • Odpowiedz
Barms
Barms 03.12.2016, 14:42:18
  • 0
@dodoodooo: @Karburator_z_odzysku: Wi pi en mi świruje, ale obczajcie najkrótszy z nich, bodajże 20 minut.
Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trial_of_Henry_Kissinger
  • Odpowiedz
tomek-jarek
tomek-jarek
25.11.2016, 08:54:04
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 25.11.2016, 09:05:20
  • 2
@tomek-jarek: To foto z okolic 2010.
2016:
Barms - @tomek-jarek: To foto z okolic 2010. 
2016:

źródło: comment_MzaSM7GHLy31az1vTnDO3RBGhmZMbuuV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ponuras
ponuras
11.10.2016, 13:01:04
  • 2
Mirki!
Jak obejść blokady na fejsa i inne strony w Chinach? Tylko mi nie piszcie "google it" bo nie mogę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#podroze #chiny
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 11.10.2016, 14:09:31
  • 0
@ponuras: Może www.expressvpn.com ? Wiele osób w CN korzysta z niego właśnie.
  • Odpowiedz

8

Jak wymawiać chińskie nazwy - ultrakrótki kurs

Jak wymawiać chińskie nazwy - ultrakrótki kurs

Przydatna ściągawka w obliczu inwazji chińskich marek i popularyzacji chińskich nazw zapisywanych w systemie Pinyin. Polecam prowadzącym polskie programy informacyjne ;)

Barms
z
wykop.pl
dodany: 11.10.2016, 09:24:09
  • 3
  • #
    chinski
  • #
    chiny
  • #
    jezykiobce
  • #
    jezykchinski
  • #
    xiaomi
Barms
Barms
Autor
11.10.2016, 10:09:56
  • 1
Tak, zdecydowanie bardziej od angielskiego. Mamy rzadkie, a zbliżone do wymowy mandaryńskiej ż, ś, ć, dź.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PolDun22
PolDun22
26.09.2016, 21:14:23 via Android
  • 2
#chiny #ksiazka

Czy ktos moze mi polecic dobra ksiazke o Chinach?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 27.09.2016, 01:28:48
  • 2
@PolDun22:
Jung Chang - Dzikie łabędzię: literatura faktu - rodzinna autobiografia. Jung Chang opisuje życie babki - konkubiny grubej ryby w czasie gdy cesarstwo padało już na pysk i rodziła się republika, matki - członkini raczkującej partii komunistycznej w czasach upadku republiki i narodzin republiki ludowej, córki - samej siebie, kontestatorki komuny. Fantastyczny obraz Chin XX wieku.
Hong Ying - Córka rzeki: skrajna bieda, patologia i budowanie komuny w Chongqing
  • Odpowiedz

639

AMA: Praca w chińskim korpo / Życie w Chinach i okolicach

AMA: Praca w chińskim korpo / Życie w Chinach i okolicach

Od kilku tygodni noszę się zamiarem popełnienia serii artykułów o moich azjatyckich doświadczeniach (w sumie 7 lat w Azji, w tym 5 w ChRL). Wybrałem już wstępnie kilkanaście tematów i napisałem pierwszy art. Pomyślałem, że AMA może być...

Barms
z
wykop.pl
dodany: 21.09.2016, 06:29:53
  • 393
  • #
    ama
  • #
    bartosiak
  • #
    chinskiecuda
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    korposwiat
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 06:47:13
  • 75
Pierwszy raz dodaję zdjęcie, mam nadzieję że widoczne.
Barms - Pierwszy raz dodaję zdjęcie, mam nadzieję że widoczne.

źródło: comment_sd38RAAZRfQdAoABOR9M1sxhixHC08GS.jpg

Pobierz
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 06:49:24
  • 1
@Waspin: Foto wrzucone.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:06:09
  • 84
@osters:
1. W teorii średnio 44h tygodniowo, ale przerw na lunch nikt nie zalicza do czasu pracy (1,5h dziennie w południe).
2. 7 dni w roku płatne, a tak to tylko długie przerwy tylko na Chiński Nowy Rok (11 dni) i Święto Narodowe (7 dni). Reszta niestety bezpłatnie. L4 - nie korzystałem, ale jak źle się czujesz wystarczy ze poinformujesz szefa i nie ma problemu. Nikt nie robi tu wałków z L4.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:06:56
  • 6
@mmws: Właśnie odpowiedziałem Waspinowu i ostersowi
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:14:03
  • 229
@keltan: Tak, ale szczerze mówiąc, one po prostu oczekują życia klasy średniej. Piszę o większości. Rodzice mocno na to patrzą bo pamiętają nędzę za młodu i widzą jak się ludzie szybko bogacą wokół nich. Najczęściej na materializm narzekają biali chłopcy oczekujący podziwu tylko za bycie białym. Mnie materializm irytuje w Chinach w sensie takim, że konsumpcja zastępuje hobby i pasje, a nie że kobiety oczekują od kolesi zarabiania i wysokich
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:16:46
  • 192
@grzedon: W tym sensie jest inaczej, że procentowo znacznie więcej Polek to "romantyczki" potrafiące usunąć na bok przynajmniej część ambicji materialnych. W Chinach rozmowa o małżeństwie w praktyce rozpoczyna się od mieszkania oblubieńca, i to tak 80m2 plus. I z takiej podstawy można udać się na pole romantyzmu.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:19:30
  • 17
@Transhumanista: Tak, widzę te 3 najwyższe budynki za oknem jak nie ma smogu. Foto nie moje, ja mieszkam z 15km od tego miejsca.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:25:43
  • 47
@swat: 1. Zależy od miasta. Guangzhou to urbanistyczny koszmar, z fantastycznymi przedmieściami, w których nie ma tłoku i jest cywilizacja. Dużo zależy od dzielni, ale generalizując, nie polecam północnych Chin. Chyba tylko Dalian ma dobrą opinie wśród expatów. Jeśli chodzi i centralne i południe - tu już jest szerokie pole do popisu, każdy znajdzie coś dla siebie.
2. Pub (p--o w gangsterskich cenach), gram w piłe, premier league w tv,
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:28:55
  • 116
@3rn1_2:
1. Do obecej firmy w 2013. Zostałem polecony przez kogoś i dziewczyna z HR przeprowadziła ze mną rozmowę przez telefon, a potem zostałem zaproszony do firmy na rozmowę z szefem na miejscu.
2. 70% Angol, 30% Mandaryński.
3. Ponad 5 w sumie.
4. Nudnawo, drogawo, lans i bounce.
5. Generalnie tak.
6. Tak, wielokrotnie.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:30:21
  • 84
@osters: Zgadzam się. Tak, w praktyce jesteś w pracy 9,5h.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:34:17
  • 96
@beduaz:
1. Absolutnie nie.
2. Im mniejsza firma, tym bardziej to prawdziwe. Duże korpo nie bawią się w takie rzeczy.
3. Zarobki - większe zróżnicowanie niż w PL. Koszty życia - GENERALNIE podobne, ale znów, różnice robię swoje. Różnica pomiędzy kosztem życie w Warszawie i Siemiatyczach jest jest o wiele niższa, niż Szanghaj vs jakaś mieścina gdzis w prowincji Hubei.

Pozdrawiam
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 07:49:42
  • 19
@bbr247: Wszelakimi sprawami dotyczącymi relacji pomiędzy siedzibą główną w Chinach, a naszymi oddziałami zagranicznymi. Na styku zarządania zasobami ludzkimi, prawa pracy, podaktów i komunikacji wewnątrz firmy.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 08:01:09
  • 146
@3rn1_2:
1. Spotkałem kolesia z miasteczka, z którego pochodzę (kilkanaście tysięcy mieszkańców) w metrze w Pekinie. Wyobraź sobie nasze miny jak się zauważyliśmy. Zajęło nam chyba z 3 sekundy żeby mózgi objęły sytuację i mogliśmy wybuchnąć śmiechem. "What are the odds?". Odjazd.
2. Sprawy damsko-męskie, złamane serce, te sprawy. Różnice kulturowe dały znak na początku.
3. Tak. Starsze pokolenie, które nie posługiwało się w szkole Mandaryńskim, trochę kaleczy ten język. Sporo ludzi
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 08:41:01
  • 38
@Waspin: Dostałem telefon kiedy byłem w Polsce. Zostałem polecony.
Z perspektywy Europejczyka: 2-3 lata doświadczenia poza Chinami w korpo, plus biegły Angielski i Chiny stoją otworem. Acha, i wymagają dyplomu przy załatwianiu wizy pracowniczej, więc przynajmniej BA trzeba mieć.
Ofert pracy w korpo w Chinach jest multum, polecam na średnim etapie "kariery" - już z doświadczeniem, jeszcze bez rodziny.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 09:01:20
  • 41
@sombretoy:
Dyplom to wymóg formalny (wiza), więc na pewno licencjat, a najlepiej mgr/inż. 2-3+ lata doświadczenia i biegły angielski. Chiński mile widziany, ale niekoniecznie. Jeśli chodzi o Polaków, jakiś staż albo praca na zachodzie w CV na pewno pomoże, bo mimo wszystko Polska jest trochę anonimowa tutaj.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 09:21:57
  • 39
@Carotas:
1. Tak.
2. Kanton, aka Guangzhou.
3. Syczuan, Chongqing, Hunan, mistrzostwo :) czyli środkowe Chiny rządzą. Gdzie indziej poziom różnisty.
4. W sensie samców alpha, trochę tak. Nie mają parcia na konfrontację, zwłaszcza fizyczną. No i większość jest lżejsza, szczuplejsza, słabsza fizycznie i często niższa niż Euro (choć nowe pokolenie rośnie i tyje).
5. Co 3 lata, ambasada twojego kraju nie ma znaczenia. Idziesz do Public Security Bureau, które jest w każdym większym
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 09:56:49
  • 155
@LooZ: W sensie finansowym, będą panowali nad światem (zakładam, że wojny o której rozprawia pan Bartosiak nie będzie, a wojna taka mogłaby wywrócić wszystko do góry nogami). Problemem Chin jest słabość ich kultury. Nikt nie ogląda Chińskich (mandaryńskich zwłaszcza) filmów, nikt nie słucha tutejszej muzyki, nie ma gwiazd chińskich światowego formatu, w sportach dominują mało atrakcyjne nisze. Dochodzi do tego skuteczny, acz kompletnie nieatrakcyjny model polityczny. Mają potężny kapitał, wykupują
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 10:07:16
  • 34
@Myrten:
1. Bardzo dużo zależy od managera zespołu. Z moich obserwacji jest tak, że w Dziale Finansowym zawsze jest z-------l, a w innych działach, zależy od managera. Trochę pozowania jest, ale np. ja przy moim szefie mogę się uczyć do egzaminu zawodowego, czy czytać podręcznik do chińskiego i nie ma z tym żadnego problemu. Jak widzą, że to co robisz ma sens w kontekście pracy albo twojego rozwoju zawodowego, to
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 11:54:01
  • 5
@Rzeczoznawca: Wyjechałem z PL jeszcze w trakcie studiów. Chińskiego zacząłem się uczyć na 3 roku. Kierunek wybrałem ze względu na zainteresowania, nic związanego z biznesem.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 11:56:57
  • 13
@Wajdelota: Płacisz za absolutnie wszystko jeżeli nie jesteś ubezpieczony komercyjnie. Szpitale w miarę przyzwoite, nie jak na zachodzie ale też nie trzeci świat. Ciekawostka: uwielbiają stosować kroplówki w aplikacji leków, które w Euro są doustne. Elementy medycyny tradycyjnej też występują.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:02:01
  • 4
@Mach_2302: 1. 8/10 do dziś się uczę tak naprawdę.
2. Humanistyczne, za zainteresowniami poszedłem.
3.Troszkę ponad 30.
4. 2 pory roku: upalne i wilgotne lato, chłodna i wilgotna pseudo zima. Brak ogrzewania w chacie - brutal. Plus 5 odczuwasz jak -10, bez przesady, serio.
5. Już pisałem poniżej, styk zarz.zas. ludzkimi, prawa podatkowego i komunikacji z filiami poza Chinami.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:03:06
  • 3
@gastxxx: Od razu native czy to studenciak czy właściciel Chinese Supermarket. I podręcznik.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:05:03
  • 4
@Oberiba: 1. Nie, to nie Japonia.
2. Z buta albo autobusem za 2CNY.
3. Poziom hałasu, tłok, karaluchy :)
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:06:55
  • 4
@kacper-czuraj: 1. Tak.
2. Google: China, Z Visa.
3. Elektro.
4. Zależy od prowincji, okolice 2000CNY.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:09:53
  • 9
@Teoriawojny: W mowie łatwo, w piśmie ciężko. 2 lata do intermediate.
Tak, zacząłem w Polsce.
Oczywiście, że tak. Fantastyczna przewaga na rynku pracy w każdej niemal branży.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:19:01
  • 10
@Mebakuba: 1. 2 razy w roku.
2. Tak. Chleb :(
3. Tak.
4. 60%.
5. Tak.
6. Tak, mam nadzieję że
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:19:48
  • 3
@bigdomin9: Na uniwerku, trochę z doskoku, zacząłem w połowie studiów.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:21:32
  • 13
@luksus2: Dobrze waść prawisz, to życie na kilka lat, a nie na całą "karierę".
Z buta do biura na szczęście.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:23:10
  • 16
@luke_cornet: Dziwne, nie kumają Monthy Pytona ale Jasia Fasolę kochają.
Tak, ale czy my białasy jesteśmy lepsi?
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:25:13
  • 10
@mentools: A tak na poważnie to sporo gejów na legalu, o wiele więcej niż w PL.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:35:07
  • 12
@Marcinowy: 1. Korzystam z vpn przez Los Angeles, download 6.24mbps właśnie wyszło. Ogólnie net jest wolny w CN.
2. Tak, kumpel sam zrobił, nie mam pojęcia jak. Nic nie bulę.
3. Gorszy dla obcokrajowców (dużo formalości i ograniczeń), ale Wechat pay z kolei rządzi.Mają aplikacje. Operator tylko jeden generalnie: UnionPay. Visa i Master raczej tylko na zagraniczne zakupy. Bank of China, ICBC, ABC. Tak, zgłaszają, ale nie znam szczegółów.
4.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:36:55
  • 10
@Laowai123: Nikt w Chinach nie nazwie Suzhou czy Hangzhou północą. Harbin spoko, tylko mega smog i minus 30 zimą. Co kto lubi. Szanuje Twoje preferencje.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:41:56
  • 27
@v3go: Ciężko. Nie znają przyjaźni w sensie jakim my o niej mówimy. Wszystko jest raczej albo Guanxi albo duma. Ale z kolei są baaaardzo gościnni i baaaaardzo szczodrzy. Polski sęp tu nie występuje.
Mam kobietę. Książkę możnaby pisać. Wymagają na pewno większej atencji niż polskie białogłowe. No i błogosławieństwo teściów trzeba mieć. Serio, trzeba.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:43:38
  • 45
@Wilk: Raczej anegdotalny. Nie jest to duży problem. Najwyzej powiesz, że lubisz jeździć na matce zamiast na koniu, a oni i tak skumają.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:45:41
  • 64
A Japońce grają w piłę jak Tsubasa? ;)
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:47:08
  • 16
Dobrze wychodziło.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:48:28
  • 5
@vans: Uber, didi dache, albo z właścicielem noclegu dogadać konkretną stawkę i płacić po całej operacji.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:49:42
  • 18
@adamgtx: Chinki już nie. Się pozmieniało wraz z bogaceniem się kraju i napływem aglosaskiej głównie patologii po kryzysie 2008.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:50:12
  • 17
@Crupick: Google, Fejs, Twitter, etc. Trza VPN mieć.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:52:14
  • 7
@Nagor:1. Centralne Chiny na propsie.
2. Różnie ale generalnie pewien respekt jest i ciekawość. Tam gdzie dużo białych neutral.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:52:30
  • 3
@TakbirSrakbir: 20%
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 12:56:37
  • 4
@mobilisinmobile:
1. Nie uznają, ale też nie dziwak, nie ma takiej patologii jak w Japonii. Ogólnie jak przybijesz sztame to jesteś swój ziomuś i staną za Tobą. Liczy się koneksja, relacja, guanxi, wypita razem wóda. Ale więcej jak z jedną, dwiema osobami takiej sztamy rocznie nie przybijesz. Ja po tylu latach mam może z 5 kumpli plus dwóch białasów.
2. Na parę lat, a potem opcja na dwie chaty mam
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:02:25
  • 13
@picofrico:
1. 1 kaczka.
2. Znacznie tańsze: transport naziemny, podstawowe papu, książki. Znacznie droższe: dobre p--o, transport lotniczy, zachodnie żarcie.
3. Tak, bo częścią kultury chińskiej jest pewna gra, zakładanie maski pasującej do określonego w danej chwili kontekstu społecznego.
4. Musiałem zbaiduować :) niepamiętałem. Ponad 6CNY za 97.
5. Na lajcie, Grubsze akcje -> Macau.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:07:05
  • 19
@Chateaubriand: Najniższa płaca w naszej lokalnej fabryce to okolice 4k CNY. Z tego da się tu oszczędzać. A panny mogą mieć wymagania bo ich jest mniej to raz, a dwa że widzą co się dzieje dookoła: wszyscy sie bogacą, zmieniają pracę biorą kredyt (pdk :) i się buja to wszystko. Ogólnie naród z optymizmem patrzący w przyszłość.
A Chiny są podzielone na bogatych i get rich or die tryin'.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:31:56
  • 19
@Yokai: Stawiam, że pomoże Ci jakaś licealistka albo inny studenciak. Znieczulica jest powodowana głupkowatym prawem, a raczej jego interpretacją przez sędziów. Skala jest taka, że wiara ma zasadniczo nastawienie "nie w--------m się", dlatego też zdarzyć się może widok męża wypłacającego liścia żonie na legalu.
Nie ma takiej japopatologii.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:33:05
  • 8
@PrinsFrans: Nie. Przeciętny wiek samochodu jest chyba nawet niższy niż w Niemczech.
Niestety nie widziłem.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:33:53
  • 62
@pokazbobra: Nie znam bobra osobiście, ale na dzielni mówią, że golony jest równo.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:37:35
  • 14
@chbukowski:
1. O dziwo nie, przynajmniej w południowych Chinach.
2. Bardzo cienka ta tkanka. Miasto typu Gdańsk byłoby kulturalną stolicą Chin przy jednej czterdziestej populacji Pekinu.
3. Nie, nie ma propozycji kulturowej dla świata, pisałem o tym poniżej. Jest tylko propozycja finansowa. Chińska kultura współczesna jest wtórna, i przykro o tym pisać, niezbyt atrakcyjna. Nawet prezydent Xi o tym wspominał jakiś czas temu.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:38:10
  • 12
@3rn1_2: Pierwszy raz na Wykopie, zaraz obczaję.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:38:34
  • 3
@SerCheddar: Podobno w Guangxi.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:41:37
  • 22
@TytusBombaHD:
1. Najbezpieczniejszy kraj w jakim w życiu byłem, pod tym względem.
2. Nie ma.
3. Raczej nie na zache.
4. Tak, SW to wyjątek potwierdzający regułę. Chinami rządzą Justin Bieber, Lady Gaga, Premier League, NBA, Adele i Louis Vuitton :)
5. HAAAAŁŁŁAAAAAAAAS!
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:42:46
  • 2
@Myrten: Ogólnie mix manda-kanto-angielski. Ja 70% Angol, 30% Mandaryński.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:45:05
  • 5
@skrecu: Obyś miał Panie rację. Bo jak pójdzie po jądrach to przyjemnie nie będzie. No i oby Polska nie była peryferium.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:45:54
  • 0
@Issac: Ogromny biznes, export łapek ze Stanów do Chin.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:47:17
  • 11
@pawelgawel: PKS Siemiatycze, kierunek chyba Bruksela?
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:48:24
  • 3
@PrinsFrans: Jestem anty maseczka. Jak Kraków, chyba najbliższe porównanie z PL.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:50:55
  • 7
@LITWIN: A jak traktowanie Polonii na Wileńszczyźnie? ;)
Dziadkowie przechodzą na emeryturę w okolicach 50-55 roku życia. Często sprawują pieczę nad wychowaniem maluchów. Mówimy tu o średnioklasowym modelu miejskim.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:52:34
  • 4
@Transhumanista: Shenzhen real estate wzrost cen 40% w 2015. Kosmos.
Max 2 lata, zmieniam miasto. Kanton to nie moja bajka na dłuższą metę.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:53:27
  • 27
@introligat0r: To nie mit. Nieraz nie dadzą Ci najmniejszej szansy żeby zapłacić.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:55:20
  • 13
@bisqik: W sensownych miastach ceny od 7k po nawet 30k CNY a metr. Średnio niech będzie dycha, czyli trza Ci 500k PLN plus na coś sensownego.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:57:22
  • 10
@CKNorek: Taki mam niedbały charakter pisma :) Aptekarzu.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 13:58:30
  • 8
@MyPhilosophy: Nieodczuwalny. Preziu Xi też nie aprobuje.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:05:00
  • 6
@introligat0r:
1A 10CNY w górę za przyzwoitą jakość.
1B 20-60 CNY
2 Każdy z importu. Z polskich Belvedere, Wyborowa, czasami Żywiec, Łomża, Tatra, Brok, spiryt 95%.
3 50-200CNY, w zaleności od półki.
4 Nikt nie zamawia tu pojedynczych strzałów, więc różnie by policzyli. Pewnie koło 10-20CNY, wóda+sok 25 w górę.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:11:19
  • 4
@siemando: Najprościej - kontakty, koneksje w realu. Obczaj na wiki więcej.
https://en.wikipedia.org/wiki/Guanxi
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:16:58
  • 11
@PolDun22: Dzięki ziomuś.
1. Latem pijam zimną, z butelek trzymanych w lodówkach obok koli. Zielona i pu'er, zero cukru, zero dodatków. Spoko pomysł na biznes w PL.
2. Nie mam doświadczenia w tym zakresie.
3. Tak, uwielbiam.
4. Z nativem. W każdym Polskim mieście są Chińczycy, często znudzeni i samotni. W DK zapewne podobnie.

Wal priva jakby co. Pozdro.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:18:13
  • 2
@dunaj: Niepłatne, więc się lepiej wyrabiaj :) Weekendy odchodzą do lamusa, zdażają się głównie przed świętami i długimi weekendami.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:22:26
  • 1
@Saper9: Nie mam takich doświadczeń erasmusowych :) Masz pewną przewagę, ale portfel musi się zgadzać - tak ogólnie.
Nie pracowałem w PL korpo, ale opowieści o Mordorze zalatują trochę patologią a la "Mad Men".
Ja dzienna a nie obraziłbym się na nocną. Wstaję jak wy się kładziecie.
Zapytam po święcie Qingming, bo nam Święto Środka Jesieni przeleciało już. M-W-K będzie wtedy bardziej uduchowiony.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:26:26
  • 3
@skydancer: Trudne. Sprawdza się dobrze obrócenie sytuacji w żart i dawka autoironii. Gorzej jak to nie są kontakty "in person". Po tylu latch zdarza się typów rozkminić jak widzisz body language. Ale nic na stopro. Ta kwiestia to jedna z najbardziej frustrujących expatów spraw w CN. Różnice kulturowe ziombel, nie zarzucam im bycia do cna złymi niegodziwcami.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:37:04
  • 9
@twinzpl: 1. Wg takich kryteriów - Chiny.
2. Miech.
3. Wszędzie.
4. Generalnie tak, albo w czerwonych bandamach jak Bloods. Serio.
5. Zależy od miasta.
6. Na USA głównie i ostra kosa z Japonią, lekka z Filipinami, leciutka
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:37:49
  • 8
@PhantomRain: Mgr, humanistyczne. Zwracają uwagę na stopień naukowy, nie na kierunek.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:38:12
  • 2
@piotr-waskowski: AFAIK, nie.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:41:21
  • 5
@michal2101: W dobie LinkedIn'a sky's the limit, że tak brzydko wtrącę zacny język Szekspira. Poważnie "pobaw" się tam. Acha, i zagadaj do Chińczyków na miejscu, tysiące są ich tam. Często studenci z "dobrych domów". Guanxi ziom.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:46:11
  • 8
@Intoxication:
1. Na palcach ręki zliczę prawilych dobrych chłopaków. Plus dwóch białasów. Trzeciemu fabrykę przenieśli za ocean. Melanż raczej z białasami z roboty i okolic.
2. 3 powyższych ziomów: Angol, Kanada, Podkarpacie.
3 Siłka, piłka, piwko, lektura, wykop.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:48:26
  • 9
@sohee: Zasadniczo się zgadzam, ale poznałem też przekozaków zarówno w Finansach, Marketingu jak i HR. Sales też w sumie.
I do 22 nie siedzą z błahych powodów, ale jak naprawdę trza.
Ponownie - to nie Japonia.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:55:00
  • 8
@mrslug: Najważniejsze to wiedzieć co i dlaczego się tu robi i mieć pewną perspektywę czasową na przyszłość - dokąd mnie to zaprowadzi za 3 lata/za 10?
Ja mam o tyle dobrze, że mówię po Chińsku, a pozytywów jest tu więcej niż problemów. No i przede wszystkim nie ma rasizmu, a jak jest to tzw. pozytywny.

Paradoksalnie, nieraz przyłapuje się na podziwianiu wzrokiem chodników i unikanie kontaktu wzrokowego z przechodniami. Taki
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:57:52
  • 11
@Jaladreipyw:
1. Nie znam Jinpinga osobiście. Chodzi o niższe szczeble?
2. Zwinęli znajomego za jazdę po pijaku i zrobili z tego reportarz na Wechat ;)
3. Bardzo.
4. Nigdy. Raz widziałem jak kieszonkowiec uciekał z autobusu na przystanku z fantem a pasażerowie za nim gonili.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 14:58:25
  • 6
@marcinwlo: Nein. Chiński to sprawa drugoplanowa.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:00:26
  • 4
@obar: Fochami i obrażalstwem :) Z obu stron (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Ale jak w ciągu pierwszego pół roku się dotrzecie i wyjaśnicie co jest dla was kluczowe, to potem jest jak w normalnym związku.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:01:03
  • 3
@mily_kacperek_na_wykopie: No skoro ja miałem, to czemu nie?
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:02:31
  • 0
@kmoog: Nie mam pojęcia o astmie. Zagadaj na LinkedInie w grupie z Hangzhou.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:07:10
  • 9
@rudolf88: Ziom ale kto to zna poza Chinami? Dla kogo to jest atrakcyjne, cool?
Kanton, bardzo daleko od Harbinu.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:08:36
  • 1
@ErroL: Jak pół dnia, to przy ładnej pogodzie Canton Tower i spacer wzdłuż rzeki.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:16:33
  • 9
@twinzpl: 1. IT na wyższych stanowiskach, Finance ogólnie, inż z Chińskim kokosy, prawnicy korpo.
2. Tak, znienawidzony Chengguan. Chińczycy są JCh 100%.
3. Szeroki wachlarz, od korporacji z dziliardami hektarów po babuszke siejącą pod blokiem. Wieś zacofana generalnie.
4. Alko, mleko, słodycze.
5. Nie, ale uważaj na Chengguan :)
6. Nie jest to obecnie możliwe, nie planuje.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:17:32
  • 7
@Zgrywuss: 1. Nie.
2. Specyficznie.
3. W sensie IQ tak, EQ bardzo szwankuje - upraszczając.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:18:14
  • 6
@Sakuy: Chyba czarny rynek tylko, ale nie moje klimaty więc nie na 100%.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:19:49
  • 9
@Krawdg: Pomyślę, jutro spróbuję coś polecić. Teraz czas w kimono. Prawie północ a z rana do korpo :D
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:20:02
  • 7
@PaulHiddenburg: Bynajmniej.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:25:25
  • 7
@parabole: Kartofliska, Vice (wiem, wiem), alkopoligamiacom, ufc, aljazeeraenglish.
Barms
Barms
Autor
21.09.2016, 15:26:26
  • 6
@CCTVm8: Smacznego炒蛋. I dobranoc na dziś.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 01:55:34
  • 3
@zadnoo:
1. Marki, metki, loga. To tu podstawa. Lans.
2. Korzystaja z gadżetów elektro.
3. Trudno, zwłaszcza po fazie honey moon. Ale jak się już dogracie to git.
4. Jest 6 głównych systemów kuchni chińskiej. Na ostro - centralne Chiny. Na południu lekko i różne dziwne rzeczy. Mandżuria, troche wpływów słowiańskich. Generalnie nie ma czegoś takiego jak chińskie słodycze, tak upraszczając. Co najwyżej słodkawe dania z sezamu, czerwonej fasoli lub masła orzechowego w
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 01:59:03
  • 2
@jan-jezioranski:
1. Idzie dwóch typów za rączkę, nikt wielce się nie lampi.
2. Chyba nic specjalnego, nie ma akcji z nieletnimi jak w US. I jakoś afery z pedofilami są rzadsze.
3. 80% mężczyzn zdradza i większość tego nie ukrywa. Bogaci miewają romanse a nawet utrzymanki, biedniejsi głównie bałagan. Kobiety statystycznie o wiele wierniejsze od mężczyzn. Często akceptują rozwiązłość małżonków, w zamian za wygodne życie.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:00:50
  • 0
@lukdev:
Sniadanie: pierogi na parze, jajko gotowane w wywarze ziołowym, jakiś makaron.
Obiad: ryż plus coś, w zależności od prowincji.
Kolacja: jak wyżej, albo zachodnie. Uwielbiają KFC i steki.
Tak, żaby.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:03:16
  • 2
@Dzieciok: 1. Nie.
2. Bardzo, patologia jak dla mnie. Mają szczęście, że poziom przestępczości jest tu tak niski, bo wystawiają się na cel. Możesz dowiedzieć się wszystkiego śledząc ludzi na wechat.
3. Rozbiło się o podejście do hajsu i stylu życia z tym związanego.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:04:31
  • 1
@comrade: Nie ma kultury walki z systemem. Większości to nie interesuje. Obchodzi się blokady głównie w celach biznesowych (google jest znacznie lepszy od baidu).
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:06:59
  • 0
@asfalt6: 1. To nie prawda, ale odsetek jest bardzo niski. Nie, bardzo wysoki turnover, zmieniają pracę jak rękawiczki.
2. Jeździ się fatalnie, maniana na drogach. VW, Toyota, Honda. Mnóstwo SUV. Sporo BMW, mniej Meroli. Z chińskich BYD i Chang'an najwięcej chyba. Sporo Smartów i elektryków chińskich a la smart.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:08:38
  • 0
@nick_bez_znaczenia:
1. Tak. Niemcy odnoszą fantastyczne sukcesy na polu gospodarczym w Chinach. Motoryzacja, p--o, chemia, etc. Mnóstwo możliwości ze sprechen deutsch.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:09:33
  • 1
@Zgrywuss: Nie odczuwasz wpływu władzy na życie codzienne. Nawet sobie do kościoła możesz iść.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:10:08
  • -1
@Krawcowy: Mandaryński. Nauka, potem part time, powrót do PL, telefon z HR.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:11:44
  • 3
@hecctor: Nie, nie prawda. Ale boją się interweniować w sytuacjach, które ich nie dotyczą, typu wypadek albo mąż leje żonę na ulicy.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:12:23
  • 1
@ztidar: W PL, przed wyjazdem.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:13:45
  • 1
@ej-no-nie-przesadzaj: Kilka lat jeszcze, potem mam nadzieję tzw. downshift.
Jest to możliwe, Chińczycy są bardziej otwarci niż Japole i Koreańczycy. Jesteś dobry, idziesz w górę.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:22:13
  • 3
@saint:
1. Budżety firmy, miasta, prowincji. Wszędzie hajs, do dziś mnie to szokuje, że aż taki pieniądz to jest. Ogromne tempo zmian na lepsze.
Negatyw, że nawet "obyci" ludzie zdarzają się nierozstawać z sianem z butów.
2. Tak. Spoko warunki dla pracowników, żadnego wyzystku czy sweatshopów. Brak klimy na hali latem daje się we znaki. Stołówka przy każdej hali, hotel robotniczy nowiutki 10 minut z buta od fabryk.
3. Nie :) Lekcje z Sierpnia'80
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:22:42
  • 2
@mlodyjunak87: Nie jestem fanem zupeczek ;)
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:23:14
  • 1
@PaulHiddenburg: A kto nie ma?
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:29:07
  • 10
@jakis_chyba_chlystek: Napiszę tak: niekaralny.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:30:39
  • 0
@Marcinowy: Tak, full legal, miasto z tego żyje, jak Las Vegas. Ludzie z HK płyną promem do Macau, a potem jak Kac Vegas, melanż i h----d.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:33:31
  • 1
@Dzieciok: Rewolucja kulturalna i walka o przetrwanie do lat osiemdziesiątych. Była nędza ogromna zanim Deng przejął schedę.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:36:56
  • 0
@papaj: Muszę się wybrać na Podlasie. Piękna kraina.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:38:28
  • 1
@Dzieciok: Najpierw inne miasto w Chinach, a potem kto wie. Planuję na max 2-3 lata do przodu i to mi się sprawdza.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:40:28
  • 0
@zebatykocur: Zdecydowanie większa niż w PL. 80 to taka norma, sporo 100-120.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:41:14
  • 1
@LibertyPrime: Raczej ultra szybkie wychodzenie z nędzy i rozbudzenie konsumpcyjnego stylu życia bym obwiniał.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:42:10
  • 1
@techie: Dzięki za kumatość.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:46:20
  • 2
@michalind: W dobie internetu/ali niepotrzebny Ci middleman.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:47:36
  • 5
@Zgrywuss: Nie znam definicji "prawidłowego rozwoju cywilizacji".
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 02:50:10
  • 2
@Krawdg: Na osłuchanie polecam podcasty z chinesepod.com. Jeśli chodzi o podręczniki to najlepiej wydane przez Hanban - rządową istytucję zajmującą się promocją mandaryńskiego, albo Beijing Language and Culture University Press.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 03:01:02
  • 0
@Barms: Doprecyzuję - nikt nie wie jaki jest faktyczny poziom bezrobocia. Z pewnością jednak jest on bardzo niski. Poza paroma miastami, które polegały na produkcji stali, itp.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 03:20:59
  • 2
@Barms: 2. Wyluzuj się ziomuś, rób to co robisz. Jest dobrze, będzie lepiej.
3. Tak.
4. Znałem lata temu. Mniejszość Hui, prowadzili restaurację z zajebistym żarciem i zupą imbirową do popitki.
5. Lans i wiara w zachodnie wykształcenie i prestiż dyplomu po powrocie do Chin. No i nauka języka.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 03:37:18
  • 8
@plumkajacy_kalafior: O robotniku z ulicy. Na takim poziomie zarobków różnica brutto/netto jest w CN niemal niezauważalna.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 03:39:20
  • 0
@Mebakuba: Spoko :) pozdro.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 06:02:01
  • 2
@Iliilllillilillili: Pisałem o tym poniżej. Nie jest tak źle jak w Japonii. Może to wynikać z tego, że Japole są bardzo jednorodni i oddzieleni od wszystkich morzami. W ChRL większe zróźnicowanie: wygląd, język, dialekt, religia, kuchnia, etc.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 07:19:03
  • 1
@Jaladreipyw:
1. Na lajcie, Chińczycy nie mają JP100%, ale też nie bardzo czują przed nimi repspekt. Zdarzają się szarpanki. W PL byłoby pałowanie na komendzie, a w US kulka. A tu nic. Policja nie nosi broni, tylko pały u jakieś gazy.
2. Wg Wiki: 0.02%. Over 0.02% but under 0.08%: 元1000–2000 fine, 6 months licence suspension; Over 0.08%: up to 3 years imprisonment,[2] 5 years licence suspension. If the driver
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 07:23:43
  • 0
@Sebay: Nie interesują się w kontekście polityki wewnętrznej. Nie ma takich skrajnych różnic jak u nas.
Interesują się głównie Morzem Południowo-Chińskim, polityką zagraniczną, wizytami japońskich polityków w wiadomej świątyni, i imperialistycznymi Stanami. Korea Północną mają za patos logos.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 07:34:13
  • 1
@Sebay: Gdy będę miał syna, nazwę go Halina ;)哈力那 A na poważnie, nie ma w języku chińskim imion stricte damskich/męskich. Wszystko sprowadza się do brzmienia i "fajnego" znaczenia znaków składających się na imię.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 07:58:47
  • 1
@piotr-waskowski: W ogromnej większości z pannami, wiele lat młodszymi.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 08:02:29
  • -1
@grzegorz88: Niestety tani lans to norma tutaj. Tak to jest jak społeczeństwo wychodzi w jedno pokolenie ze skrajnej nędzy i mundurków do dobrobytu i Louis Vuitton. Polecam obczaić w Paryżu i Mediolanie, kto stoi w kolejkach przed LV, Pradą, itp.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 09:24:08
  • 0
@INEEDMONEY: Kraje Europejskie i Azja Pd-Wsch/Daleki Wschód. W Chinach co najwyżej ktoś ci podwędzi coś z kieszeni w zatłoczonym autobusie. Napady to science fiction tu, a pobicia kompletny margines, powiązany zazwyczaj z alko.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 09:27:33
  • 0
@hecctor: Trudno mi się z tym zgodzić. W PL mnóstwo osób kuma pierwszą pomoc i by pomogło jakby co, a p-----c wobec kobiet w miejscach publicznych raczej kończy się łomotem bijącego.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 09:36:30
  • 0
@gagatekns: 1. Dobrze.
2. Można trochę "poszaleć" ale nie stać mnie "na wszystko".
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 12:32:36
  • 2
@techie:
1. Tak. Jak zdarzy się porozmawiać o powiedzmy literaturze to to jest absolutny szok. Wpółczesną literaturę chińską czy ambitniejsze kino znam lepiej niż one/oni mimo, że jestem obcokrajowcem. O historii Chin, nawet nie napomknę, a o geografii i "common knowledge" to już w ogóle. Dot. obu płci ale bardziej kobiet. O guście muzycznym również nie wspomnę.
2. Nie, bardzo mało. Za to stanowią znaczną większość w Finance i HR.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 12:46:09
  • 1
@INEEDMONEY: Bardzo nierestrykacyjne na codzień, bardzo restrykcyjne w przypadku nielegalnych zgromadzeń, manifestacji politycznych itp.
Ja nie mogę złego słowa powiedzieć jeśli chodzi o podejście do mnie osobiście.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 12:48:54
  • 2
@plumkajacy_kalafior: Tak, generalnie za wszystko w Chinach płacisz: szpital, wizytę u doktora, szkołę dla dzieci. Mniejsze podatki ale minimalny socjal.
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 12:52:11
  • 0
Kalafior:
Barms 1 dzień 4 godz. temu

+17

@bbr247: Wszelakimi sprawami dotyczącymi relacji pomiędzy siedzibą główną w Chinach, a naszymi oddziałami zagranicznymi. Na styku zarządania zasobami ludzkimi, prawa pracy, podaktów i komunikacji
Barms
Barms
Autor
22.09.2016, 15:09:41
  • 2
@michalind: Rozumiem, ale co z przesyłką? Najlepiej w takim razie byłoby żeby ktoś Ci to fizycznie przywiózł wracając z CN. Bo tu z kolei będziesz miał rozkminy z płatnościami i wysyłką przez obcą osobę, trochę nie warte to zachodu przy kwestii 300zł co?
Barms
Barms
Autor
23.09.2016, 01:24:55
  • 1
@wykopek_44:
1. Jeśli będziesz chciał zostać, drugi kontrakt będzie prawdopodobnie na 3 lata. W Szanghaju musisz obczaić koszty życia i poplanować jaki szeroko chcesz się bujać bo potrafi tam być bardzo drogo. Poznawaj jak najwięcej ludzi ze swojej branży, nie unikaj tych wszystkich biznes lunchy i kolacyjek. No i pozwiedzaj szybką koleją, w mgnieniu oka jesteś w Hangzhou, Suzhou i Nankinie.
2. Około 80-100CNY za godzinę. Możesz złapać jakiegoś studenciaka
Barms
Barms
Autor
23.09.2016, 01:29:08
  • 1
@mjklkg:
Tak, miałem kiedyś znajomego w tej branży, i koleś zapieprzał 7 dni w tygodniu po 12 godzin, więc zapotrzebowanie jest. Każde nowe osiedle ma takie prezentacje 3D, w formie filmu, foto i autentycznej miniaturki 3D w salonie sprzedaży. Sposób prezentacji produktu jest coraz ważniejszy wraz z dojrzewaniem rynku i wzrostem konkurencji. Będzie to miało coraz większe znaczenie IMO.

Dużo ale głównie na komórkach. Kafejki internetowe również służą wyłącznie do
Barms
Barms
Autor
23.09.2016, 01:35:57
  • 0
@zadnoo: Nie ma sprawy.
5. Nie. Ja o Koreańczykach takie rzeczy słyszałem, Samsung, te sprawy. W Chinach zawsze miałem szczęście do szefów, ale ja niekonfliktowy jestem, to też ma znaczenie.
6. Tak, ale takie ubrania są w takich dizajnerskich butikach i są dość drogie. Wybacz, nie potrafię podać konkretnych kwot. Sieciówki - to samo co u nas. Popularne są H&M, Uniqlo, Muji. Ten ostatni najlepsza jakość i najwyższe ceny.
11.
Barms
Barms
Autor
23.09.2016, 01:52:30
  • -1
@twinzpl: Obczaję, dzięki.
Barms
Barms
Autor
23.09.2016, 05:14:35
  • 0
Właśnie skumałem, że wszystko co napisałem w punkcie 4 odnosi się do Pudong :) Wybacz za pomyłkę.
Puxi to poprostu cały "stary" Szanghaj na zachód od rzeki. Różne dzielnice się do niego zaliczają, ale ogólnie jest cywilizacja i gęsta siatka metra.
Barms
Barms
Autor
24.09.2016, 01:14:00
  • 1
@mjklkg: Nie znam szczegółów, wiem jedynie że polepszyło mu się znacznie finansowo w tej pracy.
Najwięcej z krajów anglojęzycznych: Amerykanie, Angole. Trochę Niemcówi i byłego Sojuzu. A poza białymi Japole i Koreańczycy, z wiadomych względów. Hindusów na pewno mniej niż chociażby chłopców z Afryki (głównie na stypendiach chińskich).
Barms
Barms
Autor
24.09.2016, 01:15:18
  • 0
@techie: Sytuacja, którą opisujesz to absolutna klasyka Chin współczesnych. Niestety.
Barms
Barms
Autor
24.09.2016, 16:07:00
  • 0
@LR300:
1. Jeśli opisałbyś siebie jako osobę wyrozumiałą, cierpliwą, kontrolującą złe emocje, otwartą na odmienności, nie tęskniącą bardzo za polskim jedzeniem, to można spróbować jeśli czujesz, że poza ww. cechami odnajdziesz się tu na rynku pracy.
2. 4 na 5 Polek, które (po)znałem w Chinach, niemogły zdzierżyć życia tu. Wytrzymywały od pół roku do 2 lat. Studentki, nauczycielki i żona binesmena. Może gdyby miały "normalną" pracę odczucia byłyby inne, ale
Barms
Barms
Autor
24.09.2016, 16:08:23
  • 2
@LR300: Pytanie conajmniej uwłaczające Polkom, więc odpuszczę.
Barms
Barms
Autor
25.09.2016, 04:00:43
  • 1
@techie: Wspominałem o tym poniżej. Ja przyczyna upatruję w zniszczeninach Rewolucji Kulturalnej (wszystko było zabronione) po skupienie całej ich energii na wychodzeninu ze skrajnej biedy od końca lat '70. Nie było czasu, energii i możliwości rozwijać się w ambitniejszych kierunkach. Myślę, że najmłodsze pokolenie, urodzone już w XXI wieku będzie miało potrzeby wyższego rzędu, nie tylko te materialne. Oby.
Barms
Barms
Autor
25.09.2016, 04:05:29
  • 1
@kalul123: Z zasady nie dodaję nieznajomych i bardzo rzadko przyjmuję zapro od nieznajomych. Raczej chodzi o aktywność w grupach, publikacje, propagowanie tego co robisz w obecnej firmie,w formie "z klasą" - nienagannie językowo i merytorycznie.
M.....k
M.....k
konto usunięte 23.09.2016, 21:27:25
  • 5
#historia #polityka #pytanie #chiny #japonia
Czy dzisiaj Japonia i Chiny nadal mocno wypominają sobie II WŚ? Prowadzi to do jakiś lokalnych konfliktów, szczególnej niechęci obu narodów i budowania jakiegoś międzynarodowego napięcia? Jest ktoś w stanie przybliżyć dzisiejszy stosunek Chińczyków do Japończyków w temacie, np. masakry nankińskiej? Nadal to jest nośny temat i powodujący chęć jakiegoś odwetu, czy może na przestrzeni lat to
M.....k - #historia #polityka #pytanie #chiny #japonia
Czy dzisiaj Japonia i Chiny n...

źródło: comment_GZ6zfJwIO4sNtauiWAEQVAtH755yVbLs.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 24.09.2016, 01:25:28
  • 1
@MatiBicek: "Czy dzisiaj Japonia i Chiny nadal mocno wypominają sobie II WŚ? ". Zastanawiam się co Japonia miałaby Chinom wypominać? Że się niefajnie najeżdżało, gwałciło i popełniało zbrodnie wojenne? Tu nie ma pola do interpretacji. Wszystko czarno na białym: była ofiara i był najeźdźca. Jak II RP i III Rzesza.
Ja się Chińczykom nie dziwię, że mają ciśnienie. My z Niemcami się pojednaliśmy na poziomie dyplomatycznym. Były te wszystkie symboliczne
  • Odpowiedz
d.....4
d.....4
konto usunięte 19.09.2016, 22:00:43
  • 10
#chiny #kosmos #plakaty 1999
d.....4 - #chiny #kosmos #plakaty 1999

źródło: comment_xz8rgfIH0TsT6yEody9O1YMloPFXFY1o.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Barms
Barms 21.09.2016, 09:37:26
  • 1
@dragon240994: "Wspieraj rozwój nauki, eliminuj przesądy"
  • Odpowiedz

Jay Barms

  • CN

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.09.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 21.09.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 21.09.2016

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking