Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
AbroashA
AbroashA

AbroashA

Dołączył 12 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 445
  • Znaleziska 438
  • Mikroblog 7
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 1

1346

Próbował wyrwać kluczyk pijanemu kierowcy. Ten po nim przyjechał

Próbował wyrwać kluczyk pijanemu kierowcy. Ten po nim przyjechał

23-letni pan Jakub na obrzeżach Szczecina próbował zatrzymać pijanego kierowcę, ale ten wcisnął pedał gazu i przejechał po mężczyźnie, w jednej chwili rujnując mu całe życie. Pan Jakub przeżył, ale nie może stać, mówić, samodzielnie jeść. Wymaga całodobowej opieki i kosztownej rehabilitacji.

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 26.10.2021, 14:16:16
  • 239
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    afera
  • #
    wydarzenia
AbroashA
AbroashA
AbroashA 26.10.2021, 19:57:58
  • 46
Właśnie mi podesłał kolega ten wpis.

To się stało na stacji paliw przed blokiem moich teściow.

Podczas kolacji wigilijnej usłyszeliśmy hałas jakby sie ogromy ciężar upadł na płask a potem okropny krzyk kobiety. Z balkonu zauważyliśmy auto z wyłamanymu drzwiami, uszkodzonego busa oraz nieruszającego się człowieka leżacego na parkingu.

Natychmiast wyskoczyłem z mieszkania, zbiegłem z 9 piętra dzwoniąc po pogotowie. Jakoś tak się stało że byłem jednym z pierwszych osób na miejscu.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AbroashA
AbroashA
AbroashA 26.10.2021, 20:05:59
  • 25
@AbroashA:
AbroashA - @AbroashA:

źródło: comment_1635278754k43xFBjR7R0BosFqjA0RMP.jpg

Pobierz
AbroashA
AbroashA
AbroashA 26.10.2021, 20:06:26
  • 23
@AbroashA:
AbroashA - @AbroashA:

źródło: comment_1635278783V90ntZokU8PwSVwFEDIniM.jpg

Pobierz
AbroashA
AbroashA
AbroashA 26.10.2021, 20:10:21
  • 31
@AbroashA: ja to ten w niebieskim, z lewej sprawca (był dość spokojny, chciał odchodzić ale zagadałem go że musi zostać i pomóc trzymać poszkodowanego w pozycji bocznej)
AbroashA - @AbroashA: ja to ten w niebieskim, z lewej sprawca (był dość spokojny, chc...

źródło: comment_1635278952VBYXrhrGT9emftg3782aM3.jpg

Pobierz
AbroashA
AbroashA
AbroashA 27.10.2021, 09:46:20
  • 13
@telvis222: Ogolnie to spawca był pomocny (widać ze adrenalina uderzyła) bo chyba zdał sobie sprawę że nie jest dobrze i chciał pomóc (w życiu bym nie zauważył że jest pijany).

Jak go zatrzymałem? - dałem mu zajęcie trzymania nóg, wtedy zauważyłem ze krwawi z czoła wiec aby uniknać ratowania dwóch osób poprosiłem gościa obok aby ten tamował mu krew. W ten sposób wszyscy mieli zajęcie, a jakby sprawdza chciał uciekać
AbroashA
AbroashA
AbroashA 27.10.2021, 13:10:22
  • 20
@zorroza: Z mojej perspektywy wyglądało to tak że jemy kolacje wigilijna, slychać huk i wrzask, wyglądamy na balkon widzimy wypadek, decyzja ze zakladam buty, zbiegam po schodach. Dobiegam na parking, na ziemi leży poszkodowany na wznak w kałuży krwi, układam gościa do pozycji bocznej i trzymam głowe tak aby nie opadła bo bałem się o kręgi. Prosze osobę obok żeby pomogł mi go trzymac w pozycji bocznej bo bardzo dyszal

2511

Linkedin zablokował profil polskiego respiratora VentilAid

Linkedin zablokował profil polskiego respiratora VentilAid

Linkedin zablokował profil polskiego respiratora VentilAid do walki z koronawirusem, usunął wpisy członków zespołu i odmawia przywrócenia profilu

Krzysaker
z
facebook.com
dodany: 28.04.2020, 15:16:16
  • 117
  • #
    swiat
  • #
    afera
  • #
    koronawirus
  • #
    linkedin
  • #
    technologia
AbroashA
AbroashA
AbroashA 28.04.2020, 19:39:19
  • 6
@p_z_jedenastu: Jako osoba znająca się trochę na rzeczy muszę się zgodzić z Tobą. VentilAid jest wg. mnie wydmuszką stworzoną na potrzeby reklamy.

To że urządzenie jest w stanie tłoczyć powietrze nie znaczy że jest respiratorem lub nawet tworem aspirującym do tego aby mogło się nim stać.

Projektowanie takiego typu urządzeń zaczyna się od stworzenia 'sytem diagram' który spełnia określone wymagania (np takie: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/879382/RMVS001_v4.pdf). A nie od zbudowania pompki. Naprawdę bardzo imponujące
AbroashA
AbroashA
AbroashA 28.04.2020, 19:44:10
  • 3
@AbroashA:
Ten link dziala:
https://www.gov.uk/government/publications/specification-for-ventilators-to-be-used-in-uk-hospitals-during-the-coronavirus-covid-19-outbreak
AbroashA
AbroashA
AbroashA 28.04.2020, 19:45:13
  • 1
@p_z_jedenastu: Też tam byłem.Wytrzymałem dwa dni. Kompletna strata czasu oraz całkowity brak pojęcia jak sie tworzy takie systemy

2501

AMA - Project Manager w McLarenie (F1 i nie tylko)

AMA - Project Manager w McLarenie (F1 i nie tylko)

Cześć, Kilka lat temu zrobiłem AMA o mojej pracy w Formule 1 dla Red Bull Racing: https://www.wykop.pl/link/1818... bylibyście może chętni, w ramach oderwania od #koronawirus, na zadawanie pytań w ramach AMA po latach?  Mogę podzielić się częścią moich doświadczeń i przeżyć ze świata...

AbroashA
z
wykop.pl
dodany: 10.04.2020, 13:13:38
  • 638
  • #
    technologia
  • #
    ama
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    koronawirus
  • #
    f1
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:40:48
  • 151
@John_archer: Chodzi mi o to ze jak jest bolid zaparkowany w garazu to nie trzeba na kierownicy przestawiac pokretel i mozna sterowac z poziomu laptopa. Podczas wyscigu jest to calkowicie zakazane
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:42:43
  • 37
@Gentleman_Adrian: acha! to odpowiedz taka sama. Gosc jest szefem calej grupy Mclaren - mialem z nim praktycznie 0 kontaktu. Moze bylem raz w CC w bezposredniej wymianie maili z nim.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:43:40
  • 31
@erkav:
Mechatronike w Warszawie na Wołoskiej. Ale najwiecej sie nauczyłem pracujac w Centrum Badan Kosmicznych
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:44:24
  • 33
@Mihau_140:
W ogole :) nawet nie wiedzialem ze nie ma drozdzy.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:45:05
  • 2
@Dorken: Narazie nie planuje nigdzie wracac i chce sprobowac rozwinac biuro konstrukcyjne.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:47:16
  • 27
@Dorken: na 100% ograniczy. Wpływ brudnego powietrza był zbyt duży co utrudniało walkę na torze. Zdecydowanie siła docisku powinna byc generowana przez podłogę. Jest to raczej powszechne zadnie w wśród inżynierów
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:49:00
  • 4
@madryzolw:
Ad 1 Moglem zostac programme managerem ale wiazalo by to sie z kolejnymi latami dojezdzania i spania w hotelach. Nie chcialo mi sie. Poza tym marzy mi sie wlasna firma

AD 2. Najpierw MCHTR w warszawie, potem Centum Badan Kosmicznych PAN, potem praktyki w UK i studia w UK, potem Redbull i McLaren
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:50:18
  • 6
@EmerytowanySztangista:
Ad 1. PL i Angielski
Ad 2. Wyzsze Inz
Ad 3. prawie zadnych. Kilka z certyfikacji urzadzen aby byly zgodne ze standarami medycznymi i CE
Ad 4. Wczesnie zaczalem prace bo w wieku 22 lat - wiec mam juz 10
Ad 5. Uwielbiam taka inzynierie wyczynowa
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:51:46
  • 37
@Pienio69:
Ad 1. Bo dawali duze odprawy i meczyly mnie dojazdy do McLarena i spanie po hotelach
Ad 2. Obecnie nie pracuje dla nikogo. Prowadze jedna firme w polsce zwiazana z nieruchomosciami oraz staram sie wraz z kolega rozwinac biuro konstrukcyjne
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:53:09
  • 116
@lastro: Tak, bardzo mnie irytuje jak jest 10 osob i nikt nie jest w stanie powiedziec cos typu: idzmy w lewo, albo ja nie chce tego czy tamtego. Ludzie odpowiedzialnosc oraz organizowac prace tak aby szla do przodu.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:54:16
  • 340
@Lorenzo_von_Matterhorn: Proponowali w Waw nawet wiecej. Ale nie ma bolidow, nie ma milionowych budzetow i takich fajnych projektow. Poki co kasa to nie wszytko
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:55:08
  • 311
@Ron1n: dokaldnie tak! maja duzo kandydatow wiec placa srednio- wieksze stawki. Ale taki wpis w CV ze sie pracowalo w F1 otwiera bardzo wiele drzwi
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:55:46
  • 3
@takisenick: Jest ogromne. Bardzo ciezko znalezc dobrego specjalisty. Jak odchodzilem to bylo chyba 5 wakatow tego typu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:58:45
  • 10
@siedem_dusz:
Ciezko powiedziec. Ja nie robilem zadnych kursow i wydaje mi sie ze dobrze to wychodzilo. Nastawiony bylem bardziej na mentoring od doswiadczonych dyrektorow program managerow. Mialem z nimi cotygodniowe spotkania (po 30min indywidualnie, najczesciej podczas obiadu czy innej kawy) gdzie dyskutowalismy jak sie zachowac w sytuacji takiej a takiej.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 14:59:12
  • 15
@dokam: Ja gram tylko w najlepsza gre na swiecie - Diablo 3, czekam na Diablo 4. w inne nie gram :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:01:32
  • 11
@RKN_:
Z jednej strony tak, a z drugiej odpada ci cala nuda zwiazana z dogwywaniem szczegolow, bierzesz udzial w pracach nad calym systemem i jego glowna koncepcja. Gdy to zostanie ustalone to projekt pod katem inzynieryjnym jest raczej rzemieslniczy. Takie troche klepanie kodu w IT jak juz wszytkie wymagania zostaly zatwierdzone.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:02:23
  • 16
@poradnikspeleologiczny:
Calkiem sporo jest polakow w McLarnie i ogolnie w F1. Sadze ze na stajnie to 5-10 by sie znalazlo
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:07:36
  • 72
@kokosik:
Jakbym mial kilkanasicie milionow na koncie to moze bym sie zainteresowal i byc moze kupil - chcialbym miec taki probem.
A co do takich malych aut typu megan RS to przyznam sie ze totalnie mnie to nie kreci. Albo auto jest sportowe albo nie. Mi sie to kojarzy jakby do golfa dodac spoiler i mowic ze to sportowe. A potem dozynac go na recznym na parkingu i chwalic sie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:09:26
  • 75
@IroL: Jasne ze tak! Zadaniem PM jest dopilnowac zeby robota szla jak najlepiej i najszybciej. Jezeli by poszli normalnymi kanalami i chceli zamowic to by trwalo to powiedzmy tydzien. Ja natomiast mialem karte kredytowa i moglem robic male zakupy w razie koniecznosci. Wiec dostawa byla w ciagu 24h :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:14:34
  • 9
@rzober89:
Ad 1. Nie mam pojecia mowiac szczerze. Nie przypominam sobie czegosc takiego. Ale mozna bezpiecznie zalozyc ze chodzi o efekty areodynamiczne
Ad 2. To jest 'plank' zeby nie zdzierac podlogi z wlokna weglowego ktora kosztuje ogromne pieniadze tylko wlasnie planka :)
Ad 3. Przyznam sie ze nie wiem - jakbym mial strzelac to automatycznie
Ad 4. Glownie to poprzez przeplyw inzynirow z jednej stajni do drugiej - ciezko to
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:17:08
  • 13
@Dezywontariusz:
Prowadzic grupe inzynierow ktorzy maja pojecia o modelach matematychnych, mechanice, elektornice tak. Ale nie bylbym w stanie go skonfigurowac gdyz sa to bardzo specjalistyczne rzeczy.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:18:32
  • 6
@Gentleman_Adrian:
Ad 1 Man nadziej na barzdziej ciekawa rywalizacje. Nie mniej jednak duzi zawsze zwycieza z uwagi na roznice w budzetach. FIA moze sobie to probowac ogranicznach ale moim zdaniem to jest bezcelowe. Predkowc bolidow nie ma znaczenia do pewnego stopinia. Bo co za roznica czy robia okrazenia w 100sec czy 97 czy 103? Wg mnie widz tego nie zauwazy
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:26:22
  • 19
@Dezywontariusz:
- najpierw musisz miec juz model matematyczny takiego auta wstepnie skonfigurowany. zakadajac ze go masz to okolo 3-5 dni z kierowca testowym ktory zna zarowno ktore sie chce zamodelowc z torow, jak i tor i musi tez byc doswiadoczny z praca w symulatorze. Dopiero potem mozna zapraszac kierowce ktory chce sie uczyc lub druzyne ktora chce sprawdzac nowe ustawienia auta
- praktycznie wszytko cos sie chce. Ja tysiace parametrow
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:26:59
  • 14
@CzlowiekZarowka: Jasne! barzdo ludzie brytyjczykow, super zabawni ludzie. Z reszta wszyscy z ktorymi pracowalem byli wspanialymi ludzmi.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:27:31
  • 10
@Sindarin: po wygranych tak :)
Nie czytam ksiazki a na wyscigi juz nie jezdze - ale podejrzewam ze sie nie zminilo
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:32:25
  • 43
@Gentleman_Adrian:
Ad 1 nie pracowalem juz wtedy w McLarenie ale tak jak zawsze. Smutek i trzymanie kciukow z chorego kolegę
Ad 2 nie bylem zaangazowany w rozwoj bolidu i przyznam sie ze nie wiem. Zwykle najblizej prawdy byl zawsze ten gosc https://twitter.com/ScarbsTech?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
Ad 3 raczej jest konsensus ze to super kierowca ktory ma "nie najlpeszy bolid" oraz to ze niestety kontuzja mu nie ulatwia
Ad 4 Nie
Ad 5 Tak,
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:33:58
  • 17
@Denx:
Date science / modelowanie etc jest bardzo na fali wzrostwej teraz. Bardzo wiele projetkow dla klientow spoza F1 to jest wlasnie analiza danych, uczenie maszynowe. McLaren jest bardzo w tym mocny
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:36:25
  • 8
@kuba-kacperek:
Ad 1. Jakie praktyki w jakims insytucie naukowym z dobra nazwa - mi Centrum Badan Kosmicznych PAN i praca przy stalelicie Brite-PL (LEM) bardzo pomogla. Potem brac listy referencyjne
Ad 2. Zdecydowanie, to jest taka inzynieria wyczynowa - sam musisz sobie odpowiedziec czy to jest dla Ciebie fajne
Ad 3. Wg mnie bardzo.
Ad 4. Ze studentow to (strzelam) ale kolo 30%. Czesto nasi inzynierowie barli w niej udzial
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:37:15
  • 6
@michal284:
Marzy mi sie wlasne biuro konstuktorskie. Sadze ze powoli mniej mi sie chce pracowac dla kogos
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:37:41
  • 8
@FronzenHell: z kierowacami tak, z Christianem wielokronie na zawodach jako inzynier. Zaka nie znam
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:38:18
  • 0
@trueTesto: Tegoo to nikt nie wie :) wiec nie podejme sie odpowiedzi. Mam nadzieje na wyscigi a nie procesje
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:38:49
  • 5
@VirusX: W szkole, potem na studiach (nie robilem zadnych kursow), a potem studia w UK i jakos poszlo
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:39:35
  • 2
@dokam: nie ma szans, jest tyle detali i niuansow ze bez calkowitej wiedzy na temat bolidu nikt z zewnatrz nie ma szans pomoc.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:41:11
  • 6
@jaxonxst:
Ad1. Pracowalem z firma Rex Bionic na exoszkieletem dla niepelnosprawnych, rozwijalem szkole na mlodych kierowcow, symulator dla automotive, silniki do Forumly E, Baterie do Formuly E (kiedy zaprzestali zmian samochodu w polowie wyscigu)

Ad 2. nie pracuje w F1 wiec zadne :) Ale zmiana silnika to calkowita przebudowa samochodu, spowodowane nie tylko zmiana rozmiaru a takze inna charakterysytka cielna, wymaganiami chlodzenia, obrtami etc.

Ad 3. ze po 60h w
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:44:21
  • 1
@dick-laurent: Nie poznalem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:46:00
  • 25
@kluskizserem:
Ad 1 Nie przypominam sobie
Ad 2 Nie ma znajomosci, liczy sie czy jestes dobry (lepszy niz inni), nie po to RB wydaje 300milionow funtow rocznie na team zeby zatrudniac, tak jak wiadomo kto, 'miernych ale wiernych'
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:47:21
  • 0
@Krul_Marcineusz_Pierfszy:
Raczej ciagla chec doskonalenia i poprawek. W F1 jest duza specjalizacja i czesto np ci sami goscie od 10 lat projektuja skrzynie biegow. Wiec dostaja wymagania co ma spelniac skrzynia i ja robia w oparciu o wiedze. Tak naprwde praca jako konstuktor nie jest jakos ekscytujaca
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:47:41
  • 1
@Uriel0987: Nie jestem :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:48:59
  • 11
@Lardor:
jak trabant to tylko Helmut :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:51:16
  • 7
@xUnf:
To jest bardzo proste pytanie ale nie da sie odpowiedziec na nie. Nikt nie wie. Na pewno standardowy inzynier McLarene nie jest znaczaco lepszy lub gorszy od Williamsa lub RedBulla czy tam Mercedesa.

Wyjatek stanowi Ferrari - to jest wloska dzungla - kazdy kto tam pracowal ma zaawansowane PTDS.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:53:10
  • 6
@dokam:
Ad 1 Niestety nie nam odpowiedzi.
Ad 2 Nie Al, tylko uczenie maszynowe oraz symulwoanie milionow okrazen bolidu z roznymi parametrami i sytuacjami na torze. to jest jedna ze skladowych pomagajaca wybrac strategie na wyscig jak i ustawienie bolidu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:54:19
  • 6
@SpalaczBenzyny:
Wiele druzyn F1 stara sie stowrzyc dzialy konsultacyne dla klientow zewnetrznych aby adaptowac ich technologie np do samochodow drogowych.

Nie ma mowy zeby RBT sprzedal jakis fragment swojej technologii do innego teamu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:56:22
  • 11
@halogen12v:
PM dla mnie jest 100x lepszy niz inzynier. Lubie inzynieie na etapie analizowania potrzeb klienta i dopasowywania optymalnych rozwiazan dla niego. Bardzo lubie tez projektownie na poziomie koncepcyjnym i systemowym. Gdy to juz zostanie zrobione to potem juz sa nudy.

Przez caly czas mojej pracy w McLarenie ani razu nie otworzylem CAD'a
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 15:56:33
  • 11
@pavul0n666: zadnego :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:01:38
  • 15
@susuke15:
Dzieki:)

Ad 1. Sadze ze odejscie od nadmiernego wplywu areodynamiki na bolid z tylu jest dobym kierunkiem. Jak to wyjdzie w praniu to nikt nie wie
Ad 2. Automatyczne pitstopy przez jakies robo-maszyny - poraniony pomysl
Ad 3. F1 musi isc w storne elekektorykow zeby przeyciagac OEM'ow aby ci mogli wprowadzac technogie z F1 do
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:04:09
  • 354
@Lorenzo_von_Matterhorn:
Ale jakby mi nie placili w ogole to bym mial inne zdanie. Dla warunkow Polskoch to co za roznica czy placa 15, 18 czy 21 tysiecy? Liczy sie to ze wstaje usmiechniety i robie to co lubie. I tak starczy na wszytko i jeszcze duzo zostanie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:07:46
  • 30
@jaszczur13: Nie wiem co o tym myslec. Nie wierze w to ze celowo produkowali gorsze czesci. Jest natomist mozliwe ze nie zdazyli miec wystarczajacej ilosci komponentow i uzywali czegos z hamowni co nigdy nie powinno trafic na tor. Ale to jest moje gdybanie. Nie mam wiedzy na ten temat.

Pomysl tak, koszt wyprodukowania czesc to jest pewnie 90% koszty wyplat pracownikow / lizingow maszyn / mediow etc. Sadze ze sam
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:08:48
  • 30
@filip_k: Wszytko idzie przez ECU do ktorego ma wglad FIA. Jest to tak bardzo nieprawdopodobne ze az nie umiem sobie wyobrazic zeby to zadzialalo.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:10:49
  • 16
@sarni_zniwiarz: Tak, w Polscie pracowalem w Centurm Badan Kosmicznych PAN, potem ja pojechalem do UK do F1 a oni zalozyli Astornike :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:12:02
  • 10
@Raa_V: Jakos nie specjalnie mowiac szczerze. Po pewnym czasie jest tak ze sie przyzwyczajasz bo nikt inny tego nie zrobi, potem jest juz z gorki.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:15:04
  • 8
@diogene: Nie ma na to szans. Jedynym jaki jezdzilem to tym ktory zaadaptowalem do pitstopow, (wywalilem silnik spalinowy i zainstalowalem elektyczny) i tym sobie pojedzilem w przod i w tyl po fabryce
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:16:04
  • 3
@miazdzacyorangutan:
Bardzo nie lubie naprawiac samochdow - co roku odkladam moj na przeglad i sie nim zajmuje. Nawet mnie zlosci kiedy mi sie zarowka przepali i mam sam ja wymienic. (nie wiem czemu tak jest, nawet dla mnie jest to dziwne)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:17:10
  • 0
@TommoT1908: Zupelnie nie moj dzial. Nie mam zielonego pojecia. Jezeli jest to prawada to przykro mi to słyszczeć
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:17:49
  • 0
@edek_wladca_kredek:
Bo moja żona ma firmę w okolicach Milton Keynes i z uwagi na klientów nie jest w stanie jej łatwo przenieść.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:21:15
  • 6
@jmuhha: Mamy jeden symulator. Wgrywamy w niego tor wyscigowy na jakim chcemy sie scigac, potem wgrywamy model auta jaki chcemy i juz, kazdy robi po dwa okrązenia i potem jest zmiana.

Najwieksza roznica jest to ze symulator sie rusza rusza.

Konstukcje jak sumulatory do F1 sa raczej unikalne i oprogramowanie jest stworzone w duzej mierze na jego potrzeby (sa pewne wyjatki).
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:30:52
  • 13
@Piospi: Jasane, przeciez one stoja na bulwarze. Codziennie mijalem je pewnie po 10 razy
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:31:59
  • 2
@Aerwin: Juz wspomianlem ze nie mam zadych profesjonalych kurstow z PM. Uszestniczylem w kursach z projektow medycznych aby wiedziec jakie normy musza spelaniac. A takze kursy z zakresu certyfikacji maszyn zgodnie z CE i MD
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:37:18
  • 11
@jmuhha: Nikt nikogo nie pilnuje, wiadomo ze nie wolno co do zasady tego robic. Nie mniej jednak każdy ma laptopa i ludzie biorą je do domu wiec teoretycznie można sfotografować wszystko.

Problem polega na tym ze samochód to sa tysiacie podzespołów które muszą działac jako całość - jak jeden system. Nieporozumieniem jest myślenie, ze zakładając że Mercedes ma najlepsze zawieszenie i wsadzi się je powiedzmy do RB to on będzie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:38:05
  • 11
@jmuhha:
Ad 1: Moga
Ad 2: Kierowcy to nie 3latek - musi sobie jakoś poradzić.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:40:47
  • 21
@kanasta:
Ad 1. Absolutnie nie, czy chcemy czy nie przyszłość leży w kosmosie i technologiami z nim związanymi. Musimy aktywnie brać udział w wyścigu i inwestować. W przeciwnym wypadku zostaniemy z tyłu.

Ad 2. Z zakresu mechanizmow kosmicznych to jest wg mnie top europejski. Nasze penetratory to klasa światowa. Problemem jest oczywiście dofinansowanie. Ale na 100% możemy się czuć dumni.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:42:48
  • 37
@Bonanzaa:
Bolid szybkosci koronowirusa to juz jest. Zdaje się że Orlen ich sponsorował

Wiec wybieram koronawirusa wielkości bolidu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:45:43
  • 12
@tfutim:
Symulator o ten: https://twitter.com/MTSSystemsCorp/status/905903758172983296
Szkółke dla młodych kierowców: https://www.mclaren.com/applied/case-study/mclaren-dna/
Wdrazanie prostowników z nowa technologia: https://www.mclaren.com/applied/news/mclaren-applied-technologies-awarded-grant-its-escape-project/
Rozwoj baterii do Formuly E: https://www.mclaren.com/applied/case-study/formula-e-battery/
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:47:30
  • 1
@xVolR:
Ad 1. Raczej nie,
Ad 2. Pracowałem okolo 50-55h w tygodniu. Po godzinach zajmowałem się swoją firmą w Polsce. W weekendy to już normalnie, raczej nic super ciekawego. Jakies wyjście ze znajomymi, pogadanka z bratem, jakis wyjazd z żona.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 16:48:01
  • 1
@Sm3rf1k:
Nie mam pojęcia, nigdy z nimi razem nie współpracowałem.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:00:13
  • 18
@tomosano: Woking to nie centrum Londynu, tylko na zewnątrz M25. Ja nie narzekam.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:06:59
  • 35
@AbroashA: Mam kilka tachich fragmentów. Różnią się między sobą ale to jest to:
AbroashA - @AbroashA: Mam kilka tachich fragmentów. Różnią się między sobą ale to jes...

źródło: comment_1586538400299t0CDqnaqFjWARG1SNnx.jpg

Pobierz
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:11:35
  • 1
@Florentino: Jest to prawdopodobnie podyktowane popularnością sportu w danym kraju jak również istniejącą infrastrukturą. Widocznie w Polsce nie opłaca się zrobić toru
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:12:45
  • 0
@chuher: Nadwozie to faktycznie kompozyt. Natomiast całe wnętrze to aluminium odpowiednik 7075-T6 oraz stal i tytan.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:13:47
  • 0
@mam_nadzieje_ze_moj_nick_sie_zmie:
Nie kojarze. Mnie uczył głowny specjalista z CBK PAN (obecnie Astronika), niezrównany inżynier, najlepszy jakiego poznałem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:14:07
  • 0
@Kamelakor: nie rozumiem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:15:03
  • 1
@Popeek: Ja polecam LinkedIn'a oraz przeglądanie stron drużyn wyścigowych
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:17:24
  • 10
@takashi20: Lepiej, mam firmę zajmującą się nieruchomościami. I nie, nie wierze w wykopowych ekspertów że zaraz wszytko (ale to WSZYTKO) runie i kawalerki będą do kupienia za 3 minimalne pensje. Raczej mam spokojne podejście. Sądzę że raczej gwałtowne zmiany (jeżeli zajdą) spowodują zwiększoną ilość okazji.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:18:40
  • 1
@Nunino: Nie mam kontaktu z kierowcami. W przypadku dostarczania napędów do Formuły E były sprawozdania inżynierów wyścigowych którzy tłumaczyli co kierowca miał na myśli. I ubierali to w dane i fakty.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:23:49
  • 7
@dzikiknur: Temat rzeka. Najczęściej jest to jakaś ewolucja komponentu z poprzedniego sezonu. Gdyż w większości przypadków to inżynier projektant wie jak najlepiej zoptymalizować swoją część.

Natomiast jeżeli jest to np nowy komponent typu KERS to wtedy idzie to do działu gdzie jak pracowałem i zaczyna się od:
1. zrozumieć wymagania i przepisy
2. sprawdzić co jest dostępne na rynku żeby się móc na czymś wzorować
3. Zrobienie jakiegoś uproszczonego prototypu aby sprawdzić czy kierunek
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:25:01
  • 1
@Stainless90: wielu moich kolegów (nawet włochów) powiedziało że tam jest dżungla i nigdy więcej. Sam nie mam własnej opinii, nie pracowałem tam.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:28:55
  • 6
@AmolProtos:
Szczerze mówiąc to wszystkiego po trochu (może bez scrum'a). Duży nacisk kładę na cotygodniowe spotkania zespołów. Moje spotkania maja zawsze agendę (nie chodzę na spotkania bez agendy bo to strata czasu). Każde ma też spisane 'minutki' oraz spisane 'zadania' na następny tydzień. Daje to całkiem dobre efekty.

Do znudzenia też powtarzam jaki jest 'cel projektu' żeby każdy w danej chwili wiedział co jest celem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:29:33
  • 19
@paki82: szef się smiał że mamy 5% zniżki. Lub inaczej mówiac przy zakupie 19 w pakiecie 1 gratis
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:29:51
  • 0
@Armo11: nie wiem, nie poznalem. Za wysoko był nade mną
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:31:36
  • 7
@SpalaczBenzyny:
RB to jest głownie wehikół marketingowy mający na celu promocje marki Red Bull. Nie dawno zaczęli tworzyć swój dział konsultingowy. RB Advanced Technologies

Część technologi jest rozwijana w ramach współpracy między producentem silnika a team'em. Ale tak masz rację, spora część technologii idzie do szuflady.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:34:01
  • 6
@thesc: Wiesz, wszystko zależy co powie Rabin. Dla mnie dobrze
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:34:46
  • 0
@Bogdan191:
Ad 1. raczej az tak to nie - bo trzeba pakować bolid i wracać do fabryki
Ad 2. jak się rozpoczynał to ja zaczynałem prace w McLarenie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:35:53
  • 1
@Mirek007: Robi coś takiego firma RoboRace. Nie wygląda aby F1 szła w tą stronę
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:39:36
  • 9
@drzewa_w_linzu:
Raczej luźna rozmowa aby się poznać. Na takie troszkę wyższe stanowiska to firma co chce rekrutować też się stara i chce się dobrze zaprezentować ponieważ specjaliści mają dość duży wybór i mimo że firma ich chce to oni już nie.

Więc rozmowa jest bardzo przyjemna. Nie zapewnień że jest to 'szybko rozwijająca się firma' ani nie wspominają o 'owocowych piątkach'. U mnie powiedzieli wprost jaki mają problem, potem porozmawialiśmy
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:39:54
  • 0
@porannewyciepsa: Nie oglądałem.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:43:18
  • 1
@shr1ner:
Analizują najrózniejsze dane :) moża poczytać na stornie McLarena case study. Najlepiej to przez praktyki albo jakieś wolontariaty. Ja w Polsce pracowałem dwa razy po trzy miesiące w wakacje za darmo aby miał coś w CV. Warto tylko pracować tam gdzie jest dobra nazwa firmy. Dla przykładu Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki, Katedra Cząstek Elementarnych > niż JanuszBud. I bardzo łatwo się dostać własnie na praktyki na uniwerek - tylko
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:43:55
  • 2
@Sudo_exit: już odpowiadałem. Nie mam kursów i szkoleń. Doświadczenie i uczenie się od lepszych. Konczyłem MCHTR na PW
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:46:52
  • 0
@Gieekaa:
Ad 1. Nie zajmowałem się tak dogłębnie F1. Ale tak - przejrzewali, ale była to jedna z kilku teorii
Ad 2. Stajnia zna specyfikację silnika np ile potrzeba chłodzenia etc. Silnik jest zarządzany przez inżynierów od producenta silnika
Ad 3. Przykro mi, ale nie wiem
Ad 4. Nawet nie wiem o czym mowa.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:48:42
  • 2
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym:
Siedziba McLarena to Woking, w Sheffield jest chyba jakiś magazyn (o ile ciągle jest).

Jak się dostać do roboty - tak jak wszędzie - czekać na odpowiednie ogłoszenie o prace, wysłać CV, zostać zaproszonym na rozmowę, dostać prace.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:50:37
  • 0
@ar2r0:
Ad 1. Większość mojej wiedzy konstrukcyjnej pochodzi z pracy w CBK a nie z PW.
Ad 2. Duża ilość (czasem darmowych) praktyk w firmach i instytucjach o mocnych nazwach.
Ad 3. Tak jest!
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:52:32
  • 5
@rybak_fischermann: Nie mam komponentów bo wszytko szło do niszczarki.

Mam kawałek skrzydła z podpisami jak odchodziłem. No i kilka zegarków, ubrań z wyścigów (strój sportowy) jakieś książki, buty etc. Nic specjalnego
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 17:57:38
  • 2
@RKN_:
To jest bardzo ciężkie pytanie. Siłą PW jest to że rozwinęła we mnie szósty zmysł 'inżynierski', to jest taki głos w głowie który Ci mówi, że problem X tak naprawdę nie jest taki prosty, i że warto się przyjrzeć mu dokładniej. Bardzo ciężko to doprecyzować - to jest coś takiego że jakby cała inżynieria mi się łączy w całość

Zawsze warto się uczyć i iść na studia.

(np. czy
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:00:41
  • 0
@attodorri:
Ad 1: nie miałem okazji z nikim rozmawiać. Ciężko stwierdzić po testach ponieważ można sobie wyobrazić sytuację gdzie sztucznie podkręcają bolid (i nic nie testują) aby przyciągnąć sponsorów.
Ad 2: bardzo ciężkie pytanie. Obecnie Hamilton > Leclerc > Ver (Ver za duzy nerwus)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:01:26
  • 39
To AMA to jest strasznie nierówna walka. Nie mogę tak szybko odpisywać...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:04:57
  • 22
@kapewu: A czy ja twierze że zarabiam dużo albo że w PL bym zarobił mniej? Żyję tak jak chce, żona ma firmę też taką jak ona chce. Jak nam się zachce to pojadę do PL.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:06:53
  • 1
@peetee: MS Project głownie i excel
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:07:15
  • 4
@3RazyTyle: w Polsce
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:20:47
  • 3
@xan-kreigor:
Ad 1 Jest zamknięte w wyznaczonym obszarze. Natomiast ma pamięć i moc obliczeniową do dyspozycji zespołu
Ad 2 Nie podejmę się odpowiedzi na 100%. Natomiast wydaję mi się to mało prawdopodobne ponieważ FIA bardzo dokładnie sprawdza telemetrie i tego typu zmiany zostały by wyłapane
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:21:48
  • 0
@Daleki_Jones: Nie wiem czy były bo nie oglądałem. Pamiętam natomiast że był okres kiedy Schumacher wygrywał wszytko i tez nie było to zbyć ciekawe.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:27:11
  • 9
@mattrandom:
Dostałem się bo miałem praktyki na UW przy teleskopie 'Pi on the Sky' i był z nim jakiś problem którego nie rozumiałem, wobec tego poszedłem do konstruktora którym okazał się szef konstruktorów w CBK. Po rozmowie wychodząc z jego biura zapytałem czy nie chciałby mnie zatrudnić. Powiedział że 'wydajesz się nawet bystry, odezwę się' no i się odezwał i mnie zatrudnił.

Jest dużo firm w Polsce które działają w
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:27:53
  • 9
@TakNaprawdeJestemRobotem: Bardzo ale to bardzo cichy człowiek. Super niepozorny. Jest niesamowicie dobrym inżynierem - ale to wszyscy wiedzą
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:28:20
  • 5
@TrollingMasterNinja: chyba z kaczą wielkości koronowirusa i szybkości bolidu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:28:49
  • 1
@lewackiantypatriota: słaby bite.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 18:30:52
  • 19
@Przegrywhere: Nie znam tej grupy społecznej. Ale podejrzewam że to twierdzenie jest promowane przez patologie z Polski która zazdrości / sama boi się spróbować coś zmienić życiu. Jest to sposób usprawiedliwiania swoich porażek
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 19:59:56
  • 2
@Kwilos: Praktycznie wszystko jest produkowane w stajni poza ECU, sensorami oraz silnikiem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:00:13
  • 2
@happy_shroom: Juz tam nie pracuje :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:01:11
  • 7
@EtaCarinae: że poprzez spytnie sterowaniem wtryskami mogli manipulowac odczytami na przepływomierzu zainstalowanym przez FIA. W necie jest sporo na ten temat
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:02:25
  • 2
@kkrycha: Jest dział zakupowców, 'buyerów' ktorzy zgodnie z zamowieniami inżynierów starają się zakupić to czego potrzebują inżynierowie. Nie znam dokładnie procedur w tym dziale
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:04:06
  • 3
@noother: Nie miałem doświadczenia poza praca w dziale badawczo rozwojowym RB a to w samo w sobie jest pracą nad projektami.

Ja uważam, że praktyki w firmach o dobrej nazwie i marce otwierają bardzo wiele drzwi. Zachęcam wszystkich studentów do chodzenia na praktyki (nawet za darmo)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:05:39
  • 5
@Sifar: to jest zbyt skomplikowane na początek i zbyt drogie. uważam że należy zacząć od prostszych konstrukcji lub po prostu tego co zostanie akurat zamówione.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:06:39
  • 0
@Czarku: Programowanie jak najbardziej. Coraz więcej jest wykorzystywanych narzędzi do obróbki danych, przesyłania ich, tworzenia zaawansowanych interfejsów ułatwiających prace.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:07:18
  • 0
@kejor: A są otwarte wakaty tego typu w drużynie w której chcesz pracować?
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:07:49
  • 0
@Sawieliew: Bardzo mi się mechatronika przydała ale jak sądzę równie dużą role odegrały praktyki w czasie studiów?
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:08:34
  • 4
@ostatni_i_sprawiedliwy: Z grzeczności nie odpowiem. Ale jakby to ująć nie jest to najcieplejsza i najmilsza osoba jaką zdarzyło mi się spotkać (bo ciężko mówić o poznaniu)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:08:44
  • 1
@motoinzyniere: A nie wiem :) nie pracuje już tam
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:10:46
  • 6
@ostatni_i_sprawiedliwy: Prosze mi wybaczyć ale nie mam pojęcia. Ale na pewno nie ma mowy o nienawiści między stajnią a dostawcą silnika. Inżynierowie po obu stronach dają z siebie wszytko żeby naprawić problem i grają takimi kartami jakie mają (np nie mają wpływy na decyzje strategiczne swoich koncernów).

Media zawsze sztucznie podgrzewają atmosferę żeby mieć o czym pisać
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:12:01
  • 2
@MidasPL: Pisałem już to w tym AMA.

Tak, wygląda na to że wszystkie rekrutacje są wstrzymane. Raczej słaby czas na szukanie pracy :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:12:55
  • 2
@zielu13op: W Milton Keynes, dla mnie jest to genialne miasto! Serdecznie polecam. Z jakiegoś powodu są mocno spolaryzowane opinie na jego temat.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:16:22
  • 2
@jaszczur13: Już to tłumaczyłem gdzieś. Uważam że produkcja dwóch zestawów części ze względu na koszty nie ma sensu.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:18:50
  • 22
@lastro: To jest natura R&D. Nie mówię tu o skrajnych przypadkach. Ale ciężko jest podjąć 'złą' decyzję ponieważ nigdy się nie dowiemy jak mógłby wyglądać projekt jakbyśmy poszli inna drogą. Ważne decyzje konsultowane są z kilkoma ekspertami i są uzgodnione przez wszystkich. Więc racze nie, nie stresuje mnie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:24:12
  • 1
@OxygenJunkie: D2 przeszedłem ostanio z bratem. Mi się bardzo D3 podoba (wiem że nie popularna opinia) ale dla mnie b---a. Wolcen też jest bardzo spoko
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:26:40
  • 3
@madryzolw: sądzę że jest odwrotnie. To IT ma przewagę nad mechaniką / elektroniką. Teraz wg mnie bardzo na popularności zyskają inżynierowie zajmujący się symulacjami oraz data science.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:27:06
  • 4
@crewlove: w PL na PW skończyłem MCHTR a potem na Coventry mechanike
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:30:57
  • 2
@Aerwin: Stosowałem jak uważałem za konieczne. Wokół tych pojęć narosło wiele nadinterpretacji. W agile chodzi o to żeby robić projekt małymi kawałkami i zwiększać jego poziom skomplikowania a nie rzucać się odrazu na całość. Pozwala to zachować kontrolę. Scrum to jest tylko metodologia.

Jeżeli Scrum / Agile nie działa to lub jest uciążliwe dla pracowników to zaryzykowałbym tezę że są źle wprowadzone.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:32:25
  • 2
@Gieekaa: Aż przeczytam. Ale zapłata czekoladkami jest to coś co mieści mi się w głowie że McLaren mogł uznać za dobry pomysł (niestety).
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:33:55
  • 5
@noother: przechodzą mi przez głowę projekty nastawione na branże medyczną, może właśnie respiratory? Ogólnie branże gdzie trzeba przewalić tone papierków sa atrakcyjne bo jest realnie mała konkurencja i wysoki próg wejścia.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:34:33
  • 0
@ramol: Dziękuję
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:35:07
  • 0
@AbroashA: Już o tym pisałem ale chętnie powtórzę. Praktyki są niesamowicie ważne!
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:36:28
  • 6
@zielu13op: Intensywnie inwestuje w nieruchomości w Polsce. Typu - kupno / remont / sprzedaż. Bardzo mi się to podoba jako hobby
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:37:47
  • 3
@Kwilos:
Ad 1. Tutaj sądzę że Mercedes
Ad 2. Uważam że F1 jeżeli czegoś nie zrobi to będzie miała problem z Formuła E i/lub Robo Race
Ad 3. Raczej mniej inżynierowie - strzelałbym że z 5%?
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:39:38
  • 10
@Laszl0: Nie ma na to szans. To nie Yaris w automacie. Jeden zły ruch (za szybko puszczone sprzęgło, zła mapa silnika) i po może być po silniku / skrzyni. Poza tym raczej bym się nie zmieścił do bolidu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:40:48
  • 4
@RydeRv7: pisałem już o tym wielokronie. Dobra uczelnia / dużo praktyk u dobrych firm (nawet za darmo) / ciekawe CV. A potem to już standard - ślesz CV i trzymasz kciuki żeby Cię przyjęli
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:43:38
  • 6
@lolo101: Często jest tak że np druzyną nie fabrycznym podają np o 5% większe zapotrzebowanie na chłodzenie - przez to z założenia muszą mieć o X% większe radiatory.

Innym numerem jaki może być stosowany to jest taki że np w teamie fabrycznym pozwalają aby silnik osiągał temperaturę max 170C a innym przy 160C krzyczą żeby zatrzymać auto.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:48:40
  • 7
@mazaq1: zestaw silnik i nadwozie w tamtych czasach było bardzo mocne i tyle. W RB uważaliśmy że jednak to nadwozie było bardzo dobre a silnik powiedzmy średni (założę się że w Renault myśleli na odwrót).

Patent polegał na tym (o ile się nie mylę) że skrzydło przy obciążeniu X mogło się ugiąć maksymalnie Y. A że dobrane kompozyty pozwalały na większe ugięcia niż liniowa ekstrapolacja to już naprawdę czysty przypadek
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:49:04
  • 2
@lastro: A dziękować
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:55:13
  • 4
@TurboCharged: Z MAL miałem minimalnie do czynienia a już z ich targetami i problemami to w ogóle. Raczej nic takiego nie słyszałem 'za moich czasów'
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:58:26
  • 3
@ostatni_i_sprawiedliwy: Też prawda, ale ja się odnosiłem do pracy zespołów inżynieryjnych. Rozemocjonowany kierowca lub jego inżynier wyścigowy nie pokazuje w ogóle w jaki sposób pracują obie firmy ze sobą.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:59:38
  • 5
@ostatni_i_sprawiedliwy: Dokładnie. To tak jak prawo jak nie jest zabronione to jest dozwolone. (w czasach Covid najwidoczniej nie dotyczy to biegania)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:06:23
  • 1
@czar-ek:
Ad 1 - 5: nie mam pojecia.
Ad 6: nie ma KERS jest ERS bo odzyskuje energie także z turbiny
Ad 7: tylko powietrzem podczas wyścigu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:07:58
  • 11
@svenHan:
Praca jest zakontraktowana na 8h. Nie mniej jednak ja lubiłem zostawać dłużej, szczególnie jak byłem w Woking i zostawałem tam na noc. to czasem i siedziałem 14 jak mi sie dobrze pracowało. Ale za to powiedzmy jak pracowałem z domu to wtedy już tylko 8
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:11:57
  • 1
@czar-ek:
Ad 6: turbina ma limit prędkości, jakby chciała sie obracać szybciej niż regulacje pozwalają to żeby ja spowolnić zaczyna napędzać generator wytracając prędkość i produkując prąd.
Ad 7: włókno węglowe czyli kompozyt
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:13:39
  • 4
@baszawez: Ciężko powiedzieć - mądrzejsi się zastanawiali. Moje zdanie jest takie że jest to problem w sposobie zarządzania firmą a nie na poziomie zasobów czy wiedzy.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:18:52
  • 1
@mikimisz:
Ostatnio nie projektowałem bolidu podczas pracy w McLarenie. Bolid jest budowany tak że biuro projektowe jest podzielone na działy i każdy robi co roku to samo.

Jako PM w McLarenie trzeba mieć szeroką wiedzę inżynieryjną tak aby rozumieć wiele różnych zagadnień (mechatronika jest świetna pod tym kątem).

Rekrutacja to standard, rozmowa telefoniczna a potem dwie rozmowy już w firmie. Opisywałem proces
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:21:43
  • 0
@czar-ek:
ad 6: tak do baterii, to o co pytasz różni się w zależności od całej architektury bolidu. Ale sama bateria nie może ważyć chyba więcej niż 30kg? (lub coś koło tego).
ad 7: nie mam pojęcia, jakie są ich wymiary dokładnie, ale tak Pi x Oko maja około 300mm srednicy, grubość z 30mm
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:26:36
  • 0
@mar111cin: wybacz ale już to pisałem, nawet podałem listę projektów w jakie byłem zaangażowany i o których mogę mówić. Nie znam realiów polskich, jak to ładnie ująłeś 'januszexy' bo nie pracowałem nigdy dla nich.

Mogę jedynie powiedzieć że często nierealne oczekiwania biorą się z prostej niewiedzy na temat poziomu skomplikowania zagadnienia. Wtedy najlepiej rozpisać punkt po punkcie jakie czynności trzeba wykonać i mniej więcej ile to zajmuje. W moim przypadku
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:32:49
  • 5
@Keffurro:

Dziękuję, bardzo mi miło.

-Zarządzałem zespołami całymi, leaderzy tychże zespołów raportowali do mnie postępy prac w przypadku dużych projektów. W mniejszych (które były robione równolegle do większych) rozmawiałem już tylko ze
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:33:32
  • 8
@Ja_sie_na_tym_znam:
Jasne.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:36:11
  • 1
@Wujek_Fester:
Ad 1: Pracowałem w MTC
Ad 2: nie pracowałem w MRL więc się nie wypowiem. U mnie było bardzo przyjemnie jeżeli chodzi o MAT. Sądzę że zaszły duże zmiany ogólnie w McLaren - myślę że warto rozważyć czy nie dać szansy
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:42:37
  • 4
@kondziorakrobata:
Ciężkie pytanie. Wg mnie dobry PM to nie jest osoba od Gant-Chart'a czy agile czy KPI, to jest osoba która umie budować zespól. Stara się zorganizować pracę tak aby robota szła do przodu. Ja używałem:
- WBS (bardzo przydatne na początku projektu)
- Gant-chart w MS Project
- Kanban - żebym sam się ze zobą nie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:44:48
  • 2
@czar-ek:
Nie, nie ma: https://lmgtfy.com/?q=is+there+abs+in+f1
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:49:56
  • 1
@hero207:
Nie mam kwalifikacji oficjalnych jako PM - podczas rozmowy o prace zaprezentowali mi problem jaki maja, w yniku rozmowy wymyśliliśmy jak go rozwiązać i mnie przyjęli - była to troche burza mózgów.

jak zacząć? polecam APMP https://www.apm.org.uk/ bardzo duzo bardzo wartościowych materiałów
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:50:28
  • 2
@xarcy:
Nie chce walczyć ani z dziećmi ani z papieżami - przykro mi.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 21:52:04
  • 0
@nusch:
zakup komponentów jest od dużych dostawców jak RS lub Farnell.

Produkcja płytek raczej jest zlecana do sprawdzonych dostawców aby jakość była utrzymywana na bardzo wysokim poziomie.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 22:48:42
  • 3
@Kil0x: w RBT pracowalem 2012- 2016. ostani rok zlotych lat :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 22:50:47
  • 1
@przeo:
Ad 1. tak, tam pracowałem
Ad 2. tym szefowałem
Symulator o ten: https://twitter.com/MTSSystemsCorp/status/905903758172983296
Szkółke dla młodych kierowców: https://www.mclaren.com/applied/case-study/mclaren-dna/
Wdrazanie prostowników z nowa
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 22:51:22
  • 2
@khaman: wysłałem na do administracji moj letter of employment. Nie wiem czemu nie zweryfikowali.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 22:55:23
  • 6
@Mikoma:
Nie wiem jakie trzeba mieć umiejętności. Moje doświadczenie jest takie ze poszedłem na obowiązkowe praktyki na UW, opiekun praktyk stwierdził że to co chce robić to nudy i zaprowadził mnie do fizyków którzy robili projekt 'Pi of the Sky' i tam już zostałem przez 3 miesiące. Teleskop Pi od the Sky, został zaprojektowany przez turbo inżyniera z CBK, którego potem poznałem i zapytałem czy nie chce mnie zatrudnić -
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:15:19
  • 1
@spayk:
tak, było kilka osób. Na różnych stanowiskach - sądzę że około 10-15
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:17:39
  • 2
@dandruff: Bo kierowca musi widzieć swoje ręce. Dlatego lepsza drogą jest ar. Poza tym kierowcy są bardzo wrażliwi na rozdzielczość i szybkość odświeżania obrazu (jeżeli jest za mała to przestają czuć że jest to 'samochód' tylko symulator' i sesja jest dużo mniej produktywna)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:23:28
  • 1
@Mikoma: Sądzę że brzmi spoko. Potem dobry opis w CV o tym i powinno być dobrze. Jeszcze kilka trików które u mnie zdawały egzamin:
- Zawsze jeszcze warto mieć list polecający od pracodawcy.
- U mnie świetnie działało jeszcze portfolio - czyli po prostu do każdego projektu nad którym pracowałem zrobiłem krótki opis i kilka zdjęć. Ułatwiało to osobie rekrutującej lepsze zrozumienie czym się zajmowałem.
- w CV piszemy w
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:32:17
  • 2
@ufik78:
Ad 1. Nie mam pojęcia strzelam że koło 100-150?
Ad 2. Nie pamiętam struktury organizacyjnej, ale w skrócie to był: front end / back end / embedded / symulacje
Ad 3. Niestety nie wiem, raczej rozmawiałem z architektami systemów IT niż z programistami. Nie wiem w czym klepali dokładnie - na 100% przewijał się python
Ad 4. 'Cegła' czyli "Podstawy Konstrukcji Urządzeń Precyzyjnych" napisana przez naszych wykładowców.
Ad 5:
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:36:28
  • 0
@mailtalk: Jest tak, na pewno jestem gorszym konstruktorem niż byłem po RB, ale za to jestem (mam nadzieję) lepszy na poziomie projektowania całych systemów oraz ich architektury.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:38:25
  • 1
@mailtalk: Inżynierowie wyścigowi, control inżynierowie, symulanci oraz kilku w zależności od potrzeby, np jak testują skrzynie biegów to zapewne wezmą inżyniera co uczestniczył w projektowaniu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:40:54
  • 0
@mailtalk: Na poziomie auta, że można upchnąć radiatory w innym miejscu lub np ze lepiej mieć prostowniki pod baterią a nie na odwrót. Że skrzynia biegów może być zbudowana w znacząco inny sposób.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:42:08
  • 1
@lfc2209: ospisywałem już wyżej.

Na stronach drużyn oczywiście a także na LinkedIn'ie
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:52:26
  • 5
@FantaZy: tylko kompletni ignoranci w TV uważają że taki respirator można zrobić szybko i łatwo. Jest to bardzo skomplikowany system który musi mieć dodatkowo funkcjonalność aby leczyć i faktycznie pomagać. Sądzę że jest to projekt na kilka miesięcy dla doświadczonych inżynierów. Lub właśnie koncernów na kila tyg którzy użyją już gotowych podsystemów

Jak zobaczyłem w polskich wiadomościach (lub na jakimś portalu) że robiono szum dookoła polskiej firmy która miała 'prototyp'
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:56:04
  • 3
@gokacper1: Raczej nie zdarza się to w takiej skali że się poddać i iść płakać do konta. Ale wielokrotnie poddawanie polegało na tym aby przyznać się że nie da się utrzymać narzuconego terminu i po prostu albo iść do klienta i negocjować przesunięcie albo zmniejszyć zakres albo iść do zarządu po więcej kasy (złoty trójkąt)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:56:46
  • 5
@wesolytypekzchinskiejbajki: Na to tylko ty możesz odpowiedzieć gdyż jest to twoja opinia a nie obiektywna prawa.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 09:58:31
  • 3
@Seif: jasne, stoją one na bulwarze w budynku, mijałem je codziennie po 10razy. Tutaj na google maps możesz pochodzić sobie wewnątrz budynku to zobaczysz jak to wygląda:

https://www.google.com/maps/@51.3461556,-0.547958,2a,75y,313.5h,83.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfHs8pvKMZ5ziXe1Qau44ZA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DfHs8pvKMZ5ziXe1Qau44ZA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D226.4551%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:03:54
  • 3
@verq922:
Ad 1. Raczej nie w McLarenie - ale chyba w RB i chyba w Ferrari jest wystawa
Ad 2. To zacznij dziś bo za 10 lat być może będziesz żałować że dziś nie zacząłeś
Ad 3. Umiejętności techniczne potem umiejętności miękkie. Po prostu traktuj osobę z która masz rozmowę jako kolegę z którym będziesz razem pracować na dalszych etapach. Zadawaj pytania, nie zgódź się z tym co on mówi
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:06:31
  • 2
@Bong007:
Taki pakiet najpierw musi przejść pomyślnie symulacje, potem testy w tunelu, potem być przetestowany na torze podczas testów lub sesji testowej. Dopiero potem może trafić do samochodu. Decyzje podejmuje główny aerodynamik z dyrektorem samochodu (oczywiście kierowca też musi go lubić)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:08:27
  • 2
@kontrastowy: Nie rozumiem pytania
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:56:08
  • 0
@lfc2209: Tak, większość jest w UK. Zależy co robisz. Wiem że była współpraca z firmami z IT (chyba nawet z Warszawy), nie wiem natomiast jak często musieli być w biurze (podejrzewam ze albo wcale albo bardzo rzadko)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:57:00
  • 0
@kejor: Na stronach drużyn oraz na LinkedIn
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 10:58:36
  • 2
@RobbieG: U nas cała rodzina używa cytatów z tego filmu, serdecznie polecam wszystkim (Asterix i Obelix: Misja Kleopatra)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:00:01
  • 2
@lfc2209: Nie mam pojęcia. Wydawał się spoko 'z wyglądu' i zachowania jak mnie mijał na korytarzu albo jadł obok w kantynie. Nigdy nie pracowałem bezpośrednio dla niego więc nie mogę się wypowiedzieć. Nie słyszałem też w firmie żeby ktoś narzekał na niego.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:04:23
  • 4
@exemmar: Czasem sam się z tego śmieje. Ale jak chcesz to zrobić to trzeba to robić. Lepiej próbować i przegrać niż nie próbować.

Już po tym jak zatrudnili mnie w RBT oglądnąłem TED Pana Jacka Walkiewicza. Bardzo często widzę postawę typu 'no to polej', trzeba z tą postawą walczyć ze wszystkich sił na każdym kroku. Zawsze.
Polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=ktjMz7c3ke4
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:06:19
  • 0
@lfc2209: Jasne, u nas bardzo brakowało ludzi do projektowania, programowania właśnie ATE (automatic test equipment).
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:28:43
  • 3
Dodałem swój profil na LinkedIn'ie.
https://www.linkedin.com/in/pawel-lyszczek-12933484/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:44:28
  • 1
@kompot1: Nie oglądałem serialu na Netflixie wieć nie wiem
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:45:49
  • 2
@JoBackManhorse: Nie pracuje już od stycznia tego roku. Wziąłem odprawę. Byłem na etapie szukania pracy, nawet rozważałem pracę w Polsce ale wszytko teraz jest siadło więc staram się rozwijać własną firmę.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:46:05
  • 0
@Grubas88: Nie sądzę abym umiał ruszyć z garażu
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:47:40
  • 0
@Dziakomo:
Nie mam pojęcia. Wydaje mi się że bolidy używają standardowego radia. Ale nie jestem pewny.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 11:59:19
  • 0
@rosso_corsa: Jak miałem okres gdzie się uczyłem bardzo dużo to miałem chyba drugą średnia na semestrze. Potem zacząłem pracę więc średnia spadła. Skończyłem studia z ocena Dobrą i chyba taki byłem - średnio dobry na uczelni
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:00:17
  • 0
@rosso_corsa: Nie znam się. Wiem że używali R. Ale nie podejmę się żadnych rekomendacji
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:01:15
  • 0
@jacktheripper: Jak jakieś znacie to chętnie posłucham :) może nawet wyślę CV
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:09:37
  • 0
@rosso_corsa: Nie wiem jak to sklasyfikować. Oboje rodziców to nauczyciele fizyki. Mieszkałem w mieście wojewódzkim. Nigdy niczego nie brakowało. Nie musiałem nigdy pracować aby zarobić na studia. To co chciałem to miałem (oczywiście w granicach rozsądku). Chyba taki standard?
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:09:44
  • 0
@riko1: nie ma szans :)
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:13:04
  • 0
@Ja_sie_na_tym_znam:
moja przygoda z #nieruchomosci trwa od kilku lat. Zwykle robiłem wraz z żona flipy z kapitalnym remontem (było ich 12 przez 1,5 roku). Standardowy zarobek jest w granicach 10-20% ceny sprzedaży.
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 12:59:04
  • 3
@riko1: Raczej pracownicy McLarena nie kupują McLaren'ów
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 13:00:05
  • 0
@bart_tg: Odpisywałem to już niżej.

Miałem możliwość bycia PD (u nas to się nazywało programme manager) ale zdecydowałem się na odprawę
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
11.04.2020, 13:46:07
  • 2
@rosso_corsa: Nauka zawsze była u nas w domu postrzegana za bardzo ważą. Mówiąc szczerze dziwię się ludziom uważających że szkoła niczego nie uczy. (W moim otoczeniu nie ma takich osób)
AbroashA
AbroashA
AbroashA 10.04.2020, 12:35:33
  • 149
Cześć,

Kilka lat temu zrobiłem AMA o mojej pracy w Formule 1 dla Red Bull Racing:
https://www.wykop.pl/link/1818492/ama-f1-red-bull-technology-jestem-konstruktorem-bolidu/

Czy bylibyście może chętni, w ramach oderwania od #koronawirus, na kolejne AMA po latach? Mogę podzielić się częścią moich doświadczeń i przeżyć ze świata
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 13:26:22
  • 1
@Dorken, @Rbkk: dziękuję bardzo :)
  • Odpowiedz
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 13:26:41
  • 3
chyba mi się udalo: https://www.wykop.pl/link/5442233/ama-project-manager-w-mclarenie-f1-i-nie-tylko/
zapraszam do zadawania pytan
  • Odpowiedz
AbroashA
AbroashA
AbroashA
Autor
10.04.2020, 20:13:49
  • 0
@Arrow51: Jasne że tak. Często ludzie nie mają pojęcia :)
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 14.01.2014

    Komentator
  • Złotousty
    od 30.04.2020

    Złotousty
  • Rocznica
    od 20.11.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 13.01.2014

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking