Wpis z mikrobloga

DSG - warto 5 stówek dopłacać do manetek przy kierownicy? Zastosowanie (pisze teoretycznie, to mój 1 automat) - hamowanie silnikiem w górach, wrzucenie 1 w korku żeby dq200 oszczędzać bo podobno szybko dwójkę wrzuca a to złe dla skrzyni. Z 2 strony nie po to automat kupuje żeby zmieniać biegi ale dla tych 2 sytuacji się zastanawiam. Alternatywnie można lewarkiem zmieniać i tak

#motoryzacja #vw #dsg #vag #volkswagen #skoda #seat #samochody
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@maszszluga: jak z tym hamowaniem silnikiem? Zmieniam auto właśnie po to żeby zrobić dłuższe wyjazdy w góry. Ale z tego co rozumiem to lewarkiem osiągnę to samo choć mniej wygodnie i wolniej nieco. Zdania podzielone
  • Odpowiedz
@niemodnie: nie wiem, nie zwracam na to uwagi. dsg 7 biegowa w passacie b8. tylko raz w przeciagu 2 lat uzylem manualnej zmiany biegow. czasami bywa irytujace trzymanie 5-6 biegu na wzglednie niskich predkosciach (50-80 km/h). no ale moze dzieki temu spalanie jest ponizej 5 litrow (1.6 tdi).

@edit
odpusc glownie dlatgego, ze manualne przelaczanie jest wygodne, a uzywanie tego tak rzadko, nie przekonuje, zeby doplacac 500zl.
  • Odpowiedz
@niemodnie: ja bym dorzucił, żeby zmienić ręcznie trzeba jednak przłączyć lewarek w prawo, a tak to klik i już. A już na 100% bym podniósł obroty w sterowniku
  • Odpowiedz
@niemodnie warto, co to jest 5 stowek? Mozesz sobie redukowac i hamowac silnikiem, zrzucic szybko bieg jak potrzebujesz np dynamiczniej ruszyc czy wyprzedzic. Wyglada tez bardzo fajnie
  • Odpowiedz
@niemodnie: Warto ale tylko ze względu na cenę bo 500pln to mało w skali ceny auta i może będziesz w tej mniejszości ludzi, którzy lubią się tymi manetkami bawić. Ale na 90% stwierdzisz, że skrzynia ogarnia na tyle dobrze, że nie ma potrzeby tego ruszać i manetki będą pełnić funkcję ozdobną.
  • Odpowiedz
@niemodnie: Ja mieszkam w górach i zawsze miałem manuala bo lubiłem szybkie zjazdy w górach. Teraz mam automat i brak łopatek. Mnie to bardzo irytuje jak auto trzyma obroty max 3000 gdzie powinien trzymać koło 4500-5000 w aucie sportowym przy zjezdzie i dla mnie łopatki są obowiązkowe. W innym przypadku nie ma sensu. Jeśli chodzi o wartość dodaną to 500 zł to grosze i potem bedzie CI szybciej sprzedać auto
  • Odpowiedz