Wpis z mikrobloga

#motocykle #simsony #simson #heheszki #simsonemdojugoslawi

To już ostatni wpis gdyż jesteśmy w Polsce.
Dziękuję że czytaliście i plusowaliście moje wpisy.

100km od granicy 50km po zatankowaniu nagle Simson zrobił podczas jazdy Buuuuu przy prędkości 55km/h. Pomyślałem sobie że paliwa zabrakło ale przecież tankowałem niedawno jednak postanowiłem przełączyć na rezerwę. Kranik mam przy lewej nodze więc schylam się i lewą ręką podczas jazdy macam kranik. W tym momencie koło tylne się zblokowało więc mnie zarzuciło (gdyż nie miałem ręki na kierownicy) najpierw w lewo a potem w prawo i już osobno z simsonem obaj wpadliśmy do rowu.

Straty to przestawienie koła względem lampy, pogięta osłona na nogę, ósemka na tylnym kole i zatarty tłok.

Wymiana tłoka na zapasowy zajeła mi 3h. Tak długo gdyż jest to skuter i jest utrudniony dostęp do silnika.

Podczas wymiany na polu zatrzymała się policja i panowie bardzo mili pytali się jak mogą pomóc i czy nam nie podjechać do sklepu po wodę. Jeden stwierdził że żeby czymś takim jeździć to trzeba się na mechanice znać ale to nie jest prawdą, wystarczy jeden film instruktażowy na YT.
Wymieniłem tłok i pojechaliśmy dalej gdzie 100km dalej musiałem jeszcze linkę od gazu wymienić i ją przerobić.

To tyle jeśli chodzi o wycieczkę do jugosławii.
PS. Do tej pory nie wiem czemu się silnik zatarł. Olej wlałem.
mpetrumnigrum - #motocykle  #simsony #simson #heheszki #simsonemdoJugosławi

To już o...

źródło: temp_file8264854694707087152

Pobierz
  • 103
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mpetrumnigrum: tłok się zatarł, bo te dwusuwowe wynalazki o myśli technicznej z czasów Honeckera mają homeopatyczne smarowanie. Dwusuwy to się nadają do jazdy w koło komina, żeby można było je dopchać z powrotem do domu w rozsądnym czasie.
  • Odpowiedz
  • 6
@enzomatrix kolego jesteś w wielkim błędzie. Jak do tej pory żaden 4t nie dorównał 2t mocą z tej samej pojemności.
Silniki 2t nie wysilone 1C potrafią robić 60-80tys km tak jak 4t 1C.
Natomiast silniki wysilone mają krótsze przebiegi rzędu 20-30tys km ale gdyby taka 4t 125 1C miała 30KM to też zrobi te 20-30tys do remontu.
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: z mocą się całkowicie zgadzam, w większe przebiegi niż 4T nie uwierzę jak nie zobaczę. Są 4T 1C, które robią przebiegi powyżej 100 tys. km bez remontu i jeżdżą dalej, chociażby CRF250 gościa z Hiszpanii, który pokonywał 230km autostradami codziennie do pracy (https://www.youtube.com/watch?v=XOtzAbAuqN4). 2T mają słabsze smarowanie, co po prostu musi prowadzić do szybszego zużywania się tłoka, cylindra i łożysk. Oprócz tego mają gorsze chłodzenie w porównaniu do
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: fajnie się to czytało, bardziej czekałem na Twoje przygody z Jugosławii, niż na przygody Sławosza w kosmosie xD
ja takim sprzętem bałbym się wyjechać dalej, niż na odległość spaceru
  • Odpowiedz
  • 1
@enzomatrix nie pisałem o większych przebiegach bo to nie możliwe, pisałem o tym że czasem mogą być zbliżone ale zawsze będą trochę niższe.
Wiesz dlaczego ta honda zrobiła taki przebieg? Gdyż zamiast tulei żeliwnej ma nicasil. Jeśli zastosujesz nicasil w cylindrze 2t to też wytrzyma z 3 tłoki.
Odnośnie chłodzenia nie jest to prawdą. Za chłodzenie odpowiada w 2t mieszanka która obmywa komorę korbową korbę I tłok od spodu a dopiero
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer: pomijając sposób podejścia na polskich uczelniach to program studiów jest po to, by zasygnalizować zjawisko/temat. W gestii studenta jest, czy poszerzy wiedzę, czy zrobi zgodnie z zasadą 3z.
  • Odpowiedz
  • 0
@mpetrumnigrum mnie dziadek uczył żeby nigdy gazu do zera nie zdejmować przy hamowaniu silnikiem bo wiadomo nie ma wtedy smarowania ( ͡º ͜ʖ͡º)
Może na zbyt ubogiej mieszance chodził?
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer moim zdaniem to jest problem z inflacja wykształcenia, teraz jest system tak skonstruowany(również przez korpo) że po liceum masz iść na studia żeby coś znaczyc na rynku pracy, kiedyś to firma była tym pierwszym miejscem gdzie uczyłeś się roboty, mogłeś zdecydować czy ci się podoba czy to nie twoja zajawka, było to wpisane w koszty że nowego trzeba przeszkolić i w sumie często było tak że Johny miał posadkę z
  • Odpowiedz
Mój stary mi mówił że on jak skończył technikum elektroniczne to mu w telekomunikacji powiedzieli na początku lat 90 że no niestety nie mają dla niego pracy bo kierownicze stanowiska są zajęt


@ButtHurtAlert: I Ty mu tak po prostu uwierzyłeś? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Ostatnio się zastanawiałem, czy by sobie nie sprawić takiego S51, ale ceny odstraszają ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz