Wpis z mikrobloga

Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?

A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.

Piszcie w komentarzach?

Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.

ErogowyDrogowy - Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspres...

źródło: autostradazdjecie

Pobierz

twoja propozycja

  • 80 km/h lub mniej 3.6% (447)
  • 100 km/h 1.3% (161)
  • 120 km/h 9.6% (1197)
  • 130 km/h 7.5% (937)
  • 140 km/h 28.1% (3510)
  • 150 km/h 13.4% (1678)
  • 160 km/h 14.7% (1838)
  • 180 km/h 5.1% (640)
  • BEZ LIMITU SZYBKOŚCI 16.7% (2086)

Oddanych głosów: 12494

  • 428
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

przycisnac 160km / h ale przy takich predkosciach samochod ( suv ) byl wyczuwalnie malo stabilny


@domingez112: widzisz, dlatego samochód samochodowi nie jest równy, mój SUV jest stabilny do 250km/h. Powyżej podobno też ale trzeba zdjąć limiter. No ale taka jazda kiedy na drodze są inne samochody to głupota, niezależnie od samochodu.
  • Odpowiedz
@Brzydka_Prawda: skrzynia niewiele da, bo opory rosną szybciej niż druga potęga prędkości. I tego się nie da przeskoczyć. Serio wystarczy jechać pod silny wiatr i masz spalanie większe nawet o 1,5 litra niż bez wiatru.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: ale ja nie mowie że to jest polska przypadłość, tylko uważam że autostrady powinny czyms się jednak różnić od ekspresówek, a konkretnie liczba pasów, a nie tym że ktoś ustawił limit wyższy tu taki, a tam taki ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Proponuję taki uklad:

Należy zacząć od tego że trzeba by nastawiać odcinkowych pomiarów prędkości gdzie tylko się da, pousuwać połowę niepotrzebnych znaków (90-70-50-90 przy skrzyżowaniach w środku lasu) a następnie można by tak zmodyfikować ograniczania prędkości.
Zabudowany-50km/h (w okolicach szkół i przedszkoli 30km/h)

Poza zabudowanym
  • Odpowiedz
Podczas kursu na prawo jazdy w Niemczech są obowiązkowe lekcje jazdy po autostradzie, na których instruktor po prostu każe się rozpędzić kursantowi na przykład do 200 km/h i utrzymywać taką prędkość tak długo, jak warunki na drodze pozwolą.


@Szoser: Nie wierzę. Kto da kursantowi jechać tak szybko i oceniać warunki, jak on ledwo ogarnia jazdę? ( _)

Po trzecie wprowadziłbym prędkość minimalną typu 80-90 km/h, żeby nie zmuszać
  • Odpowiedz
Chcesz pośmigać to leć na autobahna się wyżyć


@potworzak21: Ah to tam juz wszystko działa i nie ma problemów? xD licencja mogłaby być weryfikowana zajęciami na torze. Powstało by przy tym dużo więcej torów :)
  • Odpowiedz
w sytuacji gdy są więcej niż 2 pasy - tak, ale nie przy takiej infrastrukturze jaką teraz mamy


@lktr1: No patrz, a ja nie mam problemów z jechaniem 160-180 przy obecnej infrastrukturze. Po prostu nie wyjeżdżam w największy ruch :P
  • Odpowiedz
dla cwelmoda 40 km/h to za dużo i tak w kogoś przywali


@pifqo: Jeszcze mi się nie zdażyło, ale ty w pieszego już wjechałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz