Wpis z mikrobloga

Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?

A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.

Piszcie w komentarzach?

Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.

ErogowyDrogowy - Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspres...

źródło: autostradazdjecie

Pobierz

twoja propozycja

  • 80 km/h lub mniej 3.6% (446)
  • 100 km/h 1.3% (161)
  • 120 km/h 9.6% (1197)
  • 130 km/h 7.5% (937)
  • 140 km/h 28.1% (3510)
  • 150 km/h 13.4% (1677)
  • 160 km/h 14.7% (1838)
  • 180 km/h 5.1% (640)
  • BEZ LIMITU SZYBKOŚCI 16.7% (2085)

Oddanych głosów: 12491

  • 428
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ostatnio trochę pojeździłem autostradami w DE i DK. Tak tragicznego odcinka jak na A2 między W-wą a Łodzią nie wiedziałem nigdzie. Momentami bałem się o swoje życie, zarówno jadąc lewym jak i prawym pasem. Dżungla. Kierowcy BMW w PL to niestety podludzie.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy:

Standardowo 100 km/h na zwykłych poza miejskich drogach, 130 km/h na drogach ekspresowych dwujezdniowych i 150 lub nawet te 140 km/h na autostradach.


C-----a propozycja. Eski nie ustępują jakością autostradom. 140 to jest taka przyjemna prędkość na każdej z tych dróg
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: jakikolwiek by nie był na autostradach to dobrze gdyby była ustalona szybkość sugerowana na lewym pasie bez zatorów ruchu poniżej której można by dostać jakiś skromny mandat albo chociaż upomnienie. Męczące jest to że nie można na tempomacie ustawić żadnej wartości na lewym pasie bo albo ktoś cie pogania od tyłu albo ktoś ci wyjeżdża przed maskę jadąc np 40km/h szybciej.
Prawy pas to kulturka, wszyscy 90 km/h i
  • Odpowiedz
  • 2
Uważam że 140km/h to odpowiednia prędkość. Problem w tym że nasrane jest odcinków 80-110km/h. Jest tego tak dużo że strach jechać te 140km/h bo jadąc człowiek zastanawia się jaka jest obecna prędkość, czy zjazd/wjazd skasował obecne ograniczenie itd.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: W ogóle sztywne ograniczenie prędkości to taki zgniły kompromis. Realna bezpieczna prędkość zależy od samochodu, warunków na drodze, kierowcy, etc...

Niemniej jednak samochody są coraz lepsze, bezpieczniejsze, cichsze, wydajne, etc... Czasami jadąc te 120 na dobrej drodze ekspresowej... mam niedosyt - czuję że mógłbym bezpiecznie znacznie szybciej.

IMHO głupie zakazy i znaki co 50 metrów są bolączką polskich dróg a nie limity prędkości. IMHO są ok, na drogach ekspresowych
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: wszystko zależy od tego jakim autem jeździsz, nowym Audi, BMW, mercedesem od segmentu d w górę jeździ się jak po szynach 200+, część osób co jeździ starymi trupami nie wyobraża sobie jazdy 140+ bo wszystko szumi, wibruje itd.
  • Odpowiedz
Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach.


@ErogowyDrogowy: kwestia dostosowania prawa, myślę, że podobnie jak jest w niemczech to optymalne rozwiązanie.
  • Odpowiedz
@Szoser:

Zbyt prosto postawione pytanie. W tej materii jest bardzo dużo do zrobienia zanim zacznie się ustalać ograniczenia na poszczególnych typach dróg, a potem stawiać znaki w terenie.

Po pierwsze należy podciągnąć dwujezdniowe drogi ekspresowe do statusu autostrad i nie dawać się demagogiom i uproszczeniom, że niby autostrady są płatne, a ekspresówki nie. Są pomiędzy nimi pewne różnice w parametrach technicznych, ale charakter jest ten sam (odsyłam do Konwencji Wiedeńskiej): bezkolizyjne
ErogowyDrogowy - @Szoser: 
Zbyt prosto postawione pytanie. W tej materii jest bardzo ...

źródło: propozycjaznakowgrupyE-15

Pobierz
ErogowyDrogowy - @Szoser: 
Zbyt prosto postawione pytanie. W tej materii jest bardzo ...
  • Odpowiedz