Wpis z mikrobloga

Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?

A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.

Piszcie w komentarzach?

Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.

ErogowyDrogowy - Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspres...

źródło: autostradazdjecie

Pobierz

twoja propozycja

  • 80 km/h lub mniej 3.6% (447)
  • 100 km/h 1.3% (161)
  • 120 km/h 9.6% (1197)
  • 130 km/h 7.5% (937)
  • 140 km/h 28.1% (3510)
  • 150 km/h 13.4% (1678)
  • 160 km/h 14.7% (1838)
  • 180 km/h 5.1% (640)
  • BEZ LIMITU SZYBKOŚCI 16.7% (2086)

Oddanych głosów: 12494

  • 428
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ErogowyDrogowy: Autostrady na 3 pasach bez limitu i skończyć wreszcie terror drogowych kapelusiarzy oraz miernot- minimalna 80 tak jak tiry, jak nie wyrabiasz to won na krajówki czy powiatówki. Solić srogie mandaty za jazdę środkiem gdy na prawym nic nie ma. Tak samo ukrócić kapelusiarskie wyjeżdżanie zza tira "BO JO JADE WOLNIEJ=BEĆPJECZNIEJ TO CYK KIERUNEK I NA LEWY, A TEN H-J ZA MNO NIECH HAMUJE"

Przy dwóch pasach zakaz
  • Odpowiedz
Mnie to maksymalnie wkurza, że jak już jadę na limicie na tempomacie, bo jestem zmęczony albo robię długą trasę to zawsze się wleką te melepety 100/120 i ciągle trzeba myśleć o wyprzedzaniu


@cwlmod: E tam, i tak nic nie pobije jak wjeżdża się w ten ŚWIĘTY ODCINKOWY POMIAR PRĘDKOŚCI, BAT NA "ZAPIRDALOCZY I WARYJATUF", KTÓRY USPOKAJA RUCH, zapina tempomat na 140, niech już nawet będzie te 140 wg. GPS
  • Odpowiedz
po to by chronić tych wolniejszych


@KitchenBanana: No i to należy ukrócić - jeśli będziemy dalej patrzeć na zdemenciałego dziada palącego sprzęgło w swojej ekonomicznej daczji sandero "co to jego przeżyje" i dopasowywać prawo pod niego, to nigdy nie będzie dobrze na drogach.
Jeden wolniejszy nie może blokować 3, 5 czy 10 szybszych i to wcale nie z-----------y.
  • Odpowiedz
O jak się fajnie takim błyska z oddali, jadąc przepisowe 140... Kapelusz zlany potem, bo już się widzi w płonącej kii z gazem, a się go mija ze śmieszną różnicą 30km/h.

Odpowiedz


@tellet: bo po prostu się nie zjeżdża, a jak ktoś miga światłami znaczy, że próbuje mnie ostrzec więc profilaktycznie zwolnię jeszcze bardziej ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: Jeśli już w ogóle ograniczać prędkości, to może warto byłoby rozważyć ustalanie ich indywidualnie – dla konkretnego zestawu: samochód i kierowca. W grę wchodzi przecież wiele zmiennych: czas reakcji, droga hamowania, stan techniczny pojazdu czy kondycja fizyczna i psychiczna kierowcy.

Taka personalizacja, choć dziś brzmi futurystycznie, mogłaby realnie wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa. Z kilku powodów:

zwiększałaby świadomość kierowców na temat własnych
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy:
Problem z ograniczeniami prędkości polega dla mnie także na czymś innym:
Jeśli jeden pojazd przekracza dozwoloną prędkość, a drugi zajeżdża mu drogę – nie sygnalizując manewru kierunkowskazem, wymuszając hamowanie – to kto ponosi winę?

Z tego, co rozumiem, według przepisów może to być współwina. Ale w praktyce sądy często arbitralnie rozstrzygają, który przepis był „ważniejszy” w danej sytuacji – czy ważniejsze było pierwszeństwo, czy fakt przekroczenia prędkości. I jak duże musi
  • Odpowiedz
@G06DbT: gdyby isc tym tropem to wszystko mozna podrobic i prawo jazdy i przeglad ale mozna przeciez to sprawdzac i karac, dzis naklejka moglaby byc nawet z qr kodem gdzie ktos sobie sprawdzi czy to wazne uprawnienia dla tej tablicy rejestracyjnej bez zatrzymywania czy cos podobnego
  • Odpowiedz
@Brzydka_Prawda: chyba nie tego dotyczy pytanie? To komu sie oplaca wydac na kase na pokonywanie oporów zalezyod tego ile sobie ceni czas bezpieczenstwo itp. a pytanie było o ograniczenie a nie jakieś indywidualne optima w oszczędzaniu jak rozumiem.
Dla wielu osób koszt tego paliwa jest totalnie pomijalny.
  • Odpowiedz
@Pieron: z kad taka informacja ze limit jest zwiazany w jakikolwiek sposób z zuzyciem paliwa? Troche brzmi to bez sensu. Chociazby dlatego bo z drugiej strony nikt nie ogranicza jazdy smokiem palącym 50l/100km nawet przy 90km/h.
  • Odpowiedz
@Rafix: a to inna sprawa ze brak jest publicznej informacji, oficjalnej, w latwym do uzycia formacie do zassania do nawigacji zeby Ci pokazywala gdzie jakie jest ograniczenie i przy okazji gdzie wogole remont itp. :(
  • Odpowiedz
  • 2
@szuetam stąd, że w 1973 wprowadzano limity prędkości spowodowane kryzysem paliwowym. Prosta matematyka i efekt skali jasno pokazują, że limity znacząco wpływają na konsumpcję paliwa w skali kraju. Podobnie też ciężarówki mają niższe limity - żeby mniej paliły. Pojedyncze paliwożerne pojazdy istnieją ale w cywilizowanym świecie wymaga się aby masowo sprzedawane pojazdy spełniały odpowiednie normy spalania - w Europie są to normy Euro które określają ile CO2 może emitować pojazd na
  • Odpowiedz
@Pieron: Dzięki za dainformowanie, nie spodziewałem się takiego powiązania. Teraz wydaje mi się to jeszcze głupsze, myślałem że chodziło tylko o bezpieczeństwo i tylko tu leży problem.
  • Odpowiedz
normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych

@cwlmod: czyli mówisz że jeżdżąc z obecnym limitem prędkości na autostradzie jest się miernotą drogową?

BTW Czy to nie ty nie potrafiłeś zatrzymać się na skrzyżowaniu żeby nie uderzyć w inny samochód? Jak nie widzisz w sobie miernoty drogowej, to ech, szkoda gadać.


@G06DbT: ale cwelmod zgaszony, jak pet.
  • Odpowiedz