Wpis z mikrobloga

Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?

A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.

Piszcie w komentarzach?

Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.

ErogowyDrogowy - Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspres...

źródło: autostradazdjecie

Pobierz

twoja propozycja

  • 80 km/h lub mniej 3.6% (446)
  • 100 km/h 1.3% (161)
  • 120 km/h 9.6% (1197)
  • 130 km/h 7.5% (936)
  • 140 km/h 28.1% (3510)
  • 150 km/h 13.4% (1677)
  • 160 km/h 14.7% (1837)
  • 180 km/h 5.1% (640)
  • BEZ LIMITU SZYBKOŚCI 16.7% (2084)

Oddanych głosów: 12488

  • 428
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 107
@ErogowyDrogowy: Matjczak i Budda nie jechali tylko szybciej, ale też głupio.

Przykład Niemiec idealnie pokazuje, że na autostradach limity być nie powinno + powyżej zalecanej prędkości przejmujesz na siebie cześć winy.

Większośc ludzie jeździ tam 130-140km/h. Ci co chcą jechać szybciej mogą, ale muszą uważać (co chyba jest oczywiste). W takiej sytuacji takie Majtczaki nie mogą sobie mrugać światłami popędzając innych, bo mają sie dostosować do resztu ruchu i dopiero
  • Odpowiedz
@cwlmod: Już wymyśliłem:
Standardowo 100 km/h na zwykłych poza miejskich drogach, 130 km/h na drogach ekspresowych dwujezdniowych i 150 lub nawet te 140 km/h na autostradach.

Dla kierowców którzy mieliby specjalny dokument i po spełnieniu warunków. Pozytywne dodatkowe badania lekarskie, samochód w dobrym stanie technicznym (a nie stary rzęch), oraz naklejkę na tylnej szybie, te same wymagania dla motocyklistów, tyle że naklejka obok tablicy rejestracyjnej - taki kierowca mógłby się
  • Odpowiedz
Dla kierowców którzy mieliby specjalny dokument i po spełnieniu warunków. Pozytywne badania lekarskie, samochód w dobrym stanie technicznym (a nie stary rzęch), oraz naklejkę na tylnej szybie, te same wymagania dla motocyklistów, tyle że naklejka obok tablicy rejestracyjnej - taki kierowca mógłby się poruszać bez żadnego limitu prędkości poza terenem zabudowanym, ekspresówce i autostradzie. Ale w terenie zabudowanym (tam gdzie jest największe zagrożenie) ograniczenia prędkości by nadal obowiązywały.


@ErogowyDrogowy: przecież już
  • Odpowiedz
  • 121
@ErogowyDrogowy: Na autostradach 120 i odcinkowy pomiar prędkości wszędzie (plus kamery na srających do żwira) i płynnośc ruchu i szybkość jazdy z a do b byłaby dużo szybsza niż obecnie.
  • Odpowiedz
Komplikacja jest potrzebna, bo normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych


@cwlmod: dokładnie a zwykli kierowcy powinni mieć limity na 130 na godzinę lub ewentualnie te 150 szybciej by nawet nie opanowali auta.

A co do naklejek to od razu znajdą się debile, którzy podrobią sobie taką naklejkę, i będą jeździć bez tych ekstra badań. Albo nawet i będą tak jak dotychczas jeździć bez niczego, szybko i niebezpiecznie.


@
  • Odpowiedz
Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?


@ErogowyDrogowy: jedyny sensowny to dynamiczne ograniczenie. Wyjściowo brak limitu, a im większy ruch tym większe ograniczenie. Do tego fotoradary zintegrowane z systemem wyświetlającym to ograniczenie.
  • Odpowiedz
  • 184
normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych


@cwlmod: czyli mówisz że jeżdżąc z obecnym limitem prędkości na autostradzie jest się miernotą drogową?

BTW Czy to nie ty nie potrafiłeś zatrzymać się na skrzyżowaniu żeby nie uderzyć w inny samochód? Jak nie widzisz w sobie miernoty drogowej, to ech, szkoda gadać.
G06DbT - >normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych

@cwlmod: czyli...
  • Odpowiedz
  • 23
@ErogowyDrogowy nie limit ale i minimalna prędkość by się przydała. Jadę 120 km prawym pasem aż tu nagle Zdzisław Z. z Łomnicy n------a 65 km/h swoją Asterką
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy:

Zabudowany (gęsta zabudowa, miasto): 50
Zabudowany (droga wojewódzka, powiatowa przez wiochy): 70 (i tak 95% właśnie tyle tam jedzie i nic się nie dzieje złego).
Podnesienie ograniczenia z obecnych 90 do 100,
Drogi 2+1 (ekspresówki /
  • Odpowiedz