Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?
A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.
Piszcie w komentarzach?
Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.
@ErogowyDrogowy: Jak dla mnie ograniczenie na autostradzie jest ok. W Niemcowni masz bez limitu odcinki, a dużo ludzi i tak jeździe 130 km/h (zalecany limit).
@ErogowyDrogowy: Matjczak i Budda nie jechali tylko szybciej, ale też głupio.
Przykład Niemiec idealnie pokazuje, że na autostradach limity być nie powinno + powyżej zalecanej prędkości przejmujesz na siebie cześć winy.
Większośc ludzie jeździ tam 130-140km/h. Ci co chcą jechać szybciej mogą, ale muszą uważać (co chyba jest oczywiste). W takiej sytuacji takie Majtczaki nie mogą sobie mrugać światłami popędzając innych, bo mają sie dostosować do resztu ruchu i dopiero
@cwlmod: Już wymyśliłem: Standardowo 100 km/h na zwykłych poza miejskich drogach, 130 km/h na drogach ekspresowych dwujezdniowych i 150 lub nawet te 140 km/h na autostradach.
Dla kierowców którzy mieliby specjalny dokument i po spełnieniu warunków. Pozytywne dodatkowe badania lekarskie, samochód w dobrym stanie technicznym (a nie stary rzęch), oraz naklejkę na tylnej szybie, te same wymagania dla motocyklistów, tyle że naklejka obok tablicy rejestracyjnej - taki kierowca mógłby się
Dla kierowców którzy mieliby specjalny dokument i po spełnieniu warunków. Pozytywne badania lekarskie, samochód w dobrym stanie technicznym (a nie stary rzęch), oraz naklejkę na tylnej szybie, te same wymagania dla motocyklistów, tyle że naklejka obok tablicy rejestracyjnej - taki kierowca mógłby się poruszać bez żadnego limitu prędkości poza terenem zabudowanym, ekspresówce i autostradzie. Ale w terenie zabudowanym (tam gdzie jest największe zagrożenie) ograniczenia prędkości by nadal obowiązywały.
@ErogowyDrogowy: Na autostradach 120 i odcinkowy pomiar prędkości wszędzie (plus kamery na srających do żwira) i płynnośc ruchu i szybkość jazdy z a do b byłaby dużo szybsza niż obecnie.
Komplikacja jest potrzebna, bo normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych
@cwlmod: dokładnie a zwykli kierowcy powinni mieć limity na 130 na godzinę lub ewentualnie te 150 szybciej by nawet nie opanowali auta.
A co do naklejek to od razu znajdą się debile, którzy podrobią sobie taką naklejkę, i będą jeździć bez tych ekstra badań. Albo nawet i będą tak jak dotychczas jeździć bez niczego, szybko i niebezpiecznie.
Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?
@ErogowyDrogowy: jedyny sensowny to dynamiczne ograniczenie. Wyjściowo brak limitu, a im większy ruch tym większe ograniczenie. Do tego fotoradary zintegrowane z systemem wyświetlającym to ograniczenie.
normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych
@cwlmod: czyli mówisz że jeżdżąc z obecnym limitem prędkości na autostradzie jest się miernotą drogową?
BTW Czy to nie ty nie potrafiłeś zatrzymać się na skrzyżowaniu żeby nie uderzyć w inny samochód? Jak nie widzisz w sobie miernoty drogowej, to ech, szkoda gadać.
@ErogowyDrogowy: Im wyższa tym lepiej, ale bardziej preferowałbym zamiast autostrad, kolej typu 400km/h. Zamiast wlec się samochodem to nie dość że szybciej to jeszcze idzie odpocząć
@ErogowyDrogowy nie limit ale i minimalna prędkość by się przydała. Jadę 120 km prawym pasem aż tu nagle Zdzisław Z. z Łomnicy n------a 65 km/h swoją Asterką
Zabudowany (gęsta zabudowa, miasto): 50 Zabudowany (droga wojewódzka, powiatowa przez wiochy): 70 (i tak 95% właśnie tyle tam jedzie i nic się nie dzieje złego). Podnesienie ograniczenia z obecnych 90 do 100, Drogi 2+1 (ekspresówki /
A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.
Piszcie w komentarzach?
Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.
źródło: autostradazdjecie
Pobierztwoja propozycja
@ErogowyDrogowy: obszar
Przykład Niemiec idealnie pokazuje, że na autostradach limity być nie powinno + powyżej zalecanej prędkości przejmujesz na siebie cześć winy.
Większośc ludzie jeździ tam 130-140km/h. Ci co chcą jechać szybciej mogą, ale muszą uważać (co chyba jest oczywiste). W takiej sytuacji takie Majtczaki nie mogą sobie mrugać światłami popędzając innych, bo mają sie dostosować do resztu ruchu i dopiero
Standardowo 100 km/h na zwykłych poza miejskich drogach, 130 km/h na drogach ekspresowych dwujezdniowych i 150 lub nawet te 140 km/h na autostradach.
Dla kierowców którzy mieliby specjalny dokument i po spełnieniu warunków. Pozytywne dodatkowe badania lekarskie, samochód w dobrym stanie technicznym (a nie stary rzęch), oraz naklejkę na tylnej szybie, te same wymagania dla motocyklistów, tyle że naklejka obok tablicy rejestracyjnej - taki kierowca mógłby się
@ErogowyDrogowy: przecież już
Komentarz usunięty przez moderatora
@cwlmod: dokładnie a zwykli kierowcy powinni mieć limity na 130 na godzinę lub ewentualnie te 150 szybciej by nawet nie opanowali auta.
@
@ErogowyDrogowy: jedyny sensowny to dynamiczne ograniczenie. Wyjściowo brak limitu, a im większy ruch tym większe ograniczenie. Do tego fotoradary zintegrowane z systemem wyświetlającym to ograniczenie.
@cwlmod: czyli mówisz że jeżdżąc z obecnym limitem prędkości na autostradzie jest się miernotą drogową?
BTW Czy to nie ty nie potrafiłeś zatrzymać się na skrzyżowaniu żeby nie uderzyć w inny samochód? Jak nie widzisz w sobie miernoty drogowej, to ech, szkoda gadać.
4 pasy - 600
3 pasy - 300
2 pasy - 150
1 pas - 100
miasto - 50
Zamiast wlec się samochodem to nie dość że szybciej to jeszcze idzie odpocząć
Zabudowany (gęsta zabudowa, miasto): 50
Zabudowany (droga wojewódzka, powiatowa przez wiochy): 70 (i tak 95% właśnie tyle tam jedzie i nic się nie dzieje złego).
Podnesienie ograniczenia z obecnych 90 do 100,
Drogi 2+1 (ekspresówki /