Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki,

Piszę, bo mamy ogromny problem i liczymy na Wasz #wykopefekt. Moja żona zamówiła telefon i zegarek o łącznej wartości 3500 zł na raty w sklepie Euro RTV AGD. Przesyłkę miała dostarczyć firma DPD, ale niestety paczka nigdy nie dotarła.

W systemie DPD status paczki jest oznaczony jako „doręczona”, mimo że kuriera w ogóle nie było w miejscu doręczenia, co mamy potwierdzone przez monitoring z dnia 05.12.2024. Paczka miała zostać dostarczona do miejsca pracy mojej żony – przychodni publicznej, gdzie często przychodzą różne przesyłki i nie ma problemu z odbiorem. Tym razem jednak kurier nawet nie pojawił się pod adresem, a mimo to zaznaczył, że paczkę doręczył. Co więcej – nie kontaktował się telefonicznie przed próbą doręczenia ani później.

Złożyliśmy reklamację do DPD, ale oczywiście została odrzucona. Otrzymaliśmy odpowiedź, że rzekomo przesyłka „znajduje się w posiadaniu odbiorcy” na podstawie „danych z systemu”. Oczywiście paczki nie mamy, a DPD nie przedstawiło żadnych dowodów na faktyczne doręczenie. Sklep Euro RTV AGD również nie rozwiązał sprawy – przekroczyli termin na odpowiedź reklamacyjną, a konsultant wciąż powtarza, że „ktoś się z nami skontaktuje”.

Paczka o tak dużej wartości, zamówiona na raty, przepadła, a firmy przerzucają się odpowiedzialnością. Złożyliśmy już zawiadomienie na policję o możliwym przywłaszczeniu. Teraz próbujemy szukać pomocy u Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta, ale sprawa jest poważna i chcemy nagłośnić sytuację, bo kto wie, ile jeszcze osób mogło spotkać coś podobnego.

Mirki i Mirabelki, jeśli możecie, pomóżcie nam nagłośnić tę sprawę! Liczymy na Wasze wsparcie, bo naprawdę ręce nam już opadają. Z góry dzięki za każdy wykop i komentarz!

#oszukujo #dpd #euroagd #afera #prawo #zakupy #reklamacja #pomocy #kiciochpyta #poznan
kolekcjonerblaszanychszyb - Hej Mirki i Mirabelki,

Piszę, bo mamy ogromny problem i ...

źródło: DPD KRADNIE I OSZUKUJE

Pobierz
  • 389
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

k*wa w pick up point 10 km od domu


@Franz_Maurer_2019: Przynajmniej w pick up point. My w firmie zamówiliśmy monitor 34 calowy i typ zostawił go na murku koło bramy przy drodze. Zero kontaktu, po prostu zostawił i elo. Oczywiście również DPD :)
Dobrze, że akurat szedłem i zauważyłem, bo tak to pewnie ktoś by sobie wziął xd
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb: Zauważyłem, że kurierzy to już w ogóle zaczęli mieć w------e od dłuższego czasu. Nie pamiętam kiedy ostatnio podpisywałem odbiory paczki a jakoś zawsze do mnie trafiają.

Czasem zadzwonią dzwonkiem i czekają na mnie, czasem zadzwonią i wrzucą za furtkę, czasem nawet nie zadzwonią i zostawią paczkę na podjeździe.

Na pytanie czy podpisać coś odpowiadają 'A nie trzeba, ogarnę'.


@ATAT-2: do mnie przed świętami dzwonią dzwonkiem - dwóch
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb Mirek słuchaj, miałem ostatnio taką sytuację, że wysyłałem paczkę pobraniową na swój koszt i odbiorca mnie oszukał i nie odebrał paczki i powiedział, że nie było kuriera przez co zostałem obciążony kosztami wysyłki i ponowniej wysyłki do nadawcy. Napisałem do DPD ale przez pośrednika send it i okazuje się, że kurierzy DPD ma nadajniki GPS . Dostałem informację że kurier DPD był u odbiorcy, i tamten nie zgodził się odebrać.
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb: Chętnie pomogę nagłośnić sprawę jeśli podasz nazwę przychodni, żeby zgłosić ją do kontroli i ukarać dyscyplinarnie szefa tej przychodni - mamy drugi stopień zagrożenia terrorystycznego BRAVO w całym kraju od dwóch lat, placówki takie jak przychodnie publiczne NIE MOGĄ odbierać żadnych paczek prywatnych, a KAŻDA paczka przyniesiona przez kuriera MUSI być otwarta i sprawdzona przez sekretarkę oraz wpisana w korespondencję przychodzącą.
  • Odpowiedz
1. Kontakt z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta wyszukiwarka rzeczników
Przygotujcie wszystkie dokumenty:
- Potwierdzenie zakupu i zamówienia.
- Umowę ratalną.
- Dowód reklamacji w DPD oraz odpowiedź na reklamację.
- Monitoring i inne dowody, że kurier nie dostarczył przesyłki.
  • Odpowiedz
Sklep Euro RTV AGD również nie rozwiązał sprawy – przekroczyli termin na odpowiedź reklamacyjną, a konsultant wciąż powtarza, że „ktoś się z nami skontaktuje”.


@kolekcjonerblaszanychszyb: cóż, jak sobie lecą w kulki to kożystasz z art 7a prawa konsumenta

Art. 7a. [Obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację]

1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia
  • Odpowiedz
DPD najgorszy kurier, lata lecą a ta prawda pozostaje niezmienna


@affairz: czytam to o każdej firmie, a prawda jest taka, że na koniec to zależy od konkretnego kuriera pracującego w twoim rejonie bez względu na firmę, w której pracuje. U mnie od paru lat wszyscy kurierzy z DPD to były złote chłopaki i złego słowa bym nie powiedział, co nie zmienia faktu, że następny jaki się tu pojawi może robić
  • Odpowiedz
  • 0
W dzisiejszych czasach najbezpieczniejsza opcja to paczkomat. Kurierem to tylko meble i duże AGD...
  • Odpowiedz
Zamówienie paczki przed mikołajkami (kiedy kurierzy dostarczają X paczek więcej niż w normalnym okresie) na adres przychodni, w której pracuje kilkadziesiąt/kilkaset osób i jednocześnie drugie tyle obcych ją odwiedza. Co może pójść nie tak?
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb

@Kolarzino: Do Euro dzwoniłem kilkanaście razy - Czekają na odpowiedź z DPD. Dziś mija 34 dzień od złożenia reklamacji


Na co Ty czekasz? Termin na uznanie reklamacji minął, więc Twoje zadanie musi zostać uznane.

Przy okazji nie masz towaru i to sklep musi udowodnić, że dostarczone (nie wystarczy info od kuriera z trackingu). Nie wiem czemu dalej pobłażliwie tam działasz, piszesz oficjalnego maila ze wskazaniem dat, dajesz kopie
  • Odpowiedz