Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki,

Piszę, bo mamy ogromny problem i liczymy na Wasz #wykopefekt. Moja żona zamówiła telefon i zegarek o łącznej wartości 3500 zł na raty w sklepie Euro RTV AGD. Przesyłkę miała dostarczyć firma DPD, ale niestety paczka nigdy nie dotarła.

W systemie DPD status paczki jest oznaczony jako „doręczona”, mimo że kuriera w ogóle nie było w miejscu doręczenia, co mamy potwierdzone przez monitoring z dnia 05.12.2024. Paczka miała zostać dostarczona do miejsca pracy mojej żony – przychodni publicznej, gdzie często przychodzą różne przesyłki i nie ma problemu z odbiorem. Tym razem jednak kurier nawet nie pojawił się pod adresem, a mimo to zaznaczył, że paczkę doręczył. Co więcej – nie kontaktował się telefonicznie przed próbą doręczenia ani później.

Złożyliśmy reklamację do DPD, ale oczywiście została odrzucona. Otrzymaliśmy odpowiedź, że rzekomo przesyłka „znajduje się w posiadaniu odbiorcy” na podstawie „danych z systemu”. Oczywiście paczki nie mamy, a DPD nie przedstawiło żadnych dowodów na faktyczne doręczenie. Sklep Euro RTV AGD również nie rozwiązał sprawy – przekroczyli termin na odpowiedź reklamacyjną, a konsultant wciąż powtarza, że „ktoś się z nami skontaktuje”.

Paczka o tak dużej wartości, zamówiona na raty, przepadła, a firmy przerzucają się odpowiedzialnością. Złożyliśmy już zawiadomienie na policję o możliwym przywłaszczeniu. Teraz próbujemy szukać pomocy u Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta, ale sprawa jest poważna i chcemy nagłośnić sytuację, bo kto wie, ile jeszcze osób mogło spotkać coś podobnego.

Mirki i Mirabelki, jeśli możecie, pomóżcie nam nagłośnić tę sprawę! Liczymy na Wasze wsparcie, bo naprawdę ręce nam już opadają. Z góry dzięki za każdy wykop i komentarz!

#oszukujo #dpd #euroagd #afera #prawo #zakupy #reklamacja #pomocy #kiciochpyta #poznan
kolekcjonerblaszanychszyb - Hej Mirki i Mirabelki,

Piszę, bo mamy ogromny problem i ...

źródło: DPD KRADNIE I OSZUKUJE

Pobierz
  • 389
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kolekcjonerblaszanychszyb: Trzeba ustalić poprzez DPD numer telefonu i personalia kuriera i w DPD ustalić kogo podpis widnieje jako potwierdzenie odbioru.
Równocześnie od góry - zgłoszenie na Policję.
Albo kurier zostawił pod drzwiami i ktoś ukradł paczkę lub kurier sam ją sobie wziął.
Miałem taki przypadek, że kurier zaznaczył w systemie że dostarczona, a wziął paczkę do domu bo nie miał czasu dostarczyć.
Ale u ciebie grubsza sprawa.
  • Odpowiedz
@takJakLubimy: No niestety. To miejska przychodnia, gdzie jest wiele gabinetów. Za każdym razem wiedział dokładnie gdzie i komu dostarczyć paczkę. Teraz zobaczył nadawcę i przesyłka zniknęła.

Co najśmieszniejsze, dla testów zamówiłem specjalnie kolejną paczkę tez z DPD i kurier doręczył paczkę bez problemu. O ile dostaliśmy informacje od DPD, ze kurier to ten sam ( Imię i numer telefonu), to kurier powiedział, ze przed świętami się wymieniają paczkami i on
  • Odpowiedz
@NaChMiNick: Pominę już fakt, że tak nie było, ale...

Zgodnie z §11 ust. 2 Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym:

„Przesyłka doręczana jest do rąk własnych adresata, jeżeli tak zaznaczono na liście przewozowym. W przeciwnym razie za skuteczne i właściwe przyjmuje się doręczenie do rąk dorosłego domownika lub innej osoby uprawnionej.

W tym przypadku jedyną osobą uprawnioną do odbioru przesyłki była moja żona, która nie otrzymała przesyłki.
  • Odpowiedz
  • 447
@kolekcjonerblaszanychszyb: Zauważyłem, że kurierzy to już w ogóle zaczęli mieć w------e od dłuższego czasu. Nie pamiętam kiedy ostatnio podpisywałem odbiory paczki a jakoś zawsze do mnie trafiają.
Czasem zadzwonią dzwonkiem i czekają na mnie, czasem zadzwonią i wrzucą za furtkę, czasem nawet nie zadzwonią i zostawią paczkę na podjeździe.
Na pytanie czy podpisać coś odpowiadają 'A nie trzeba, ogarnę'.

Tylko In post i do paczkomatu .
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb: poproś o dowód doręczenia oraz który kurier, gdzie i o której wpisał doręczenie - większość firm kurierskich w swoich terminalach ma lokalizatory i nie jest trudno to ustalić a tam gdzie kupowałeś sprzęt na raty pisz odstąpienie od umowy z racji nie dostarczenia sprzętu a jako podstawę daj numer reklamacji w DPD i to na nich spoczywa obowiązek udowodnienia Tobie, że faktycznie taka paczka została dostarczona i komu.
Obudziłeś
  • Odpowiedz
@kolekcjonerblaszanychszyb: Ciebie dpd nie interesuje tylko sklep. To sklep nawiązuje umowę z dostawcami i to on musi od nich wymagać doręczenia.

Napisz do rzecznika praw konsumenta, opisz sytuację. Oni napiszą Ci co masz zrobić i dadzą treść wiadomości do sklepu. Ty przekażesz sklepowi, że zgłosiłeś temat do rzecznika i co Ci tam rzecznik odpisał.

Nie musisz za nic płacić, porady są darmowe. Polecam
  • Odpowiedz
  • 273
Sklep Euro RTV AGD również nie rozwiązał sprawy – przekroczyli termin na odpowiedź reklamacyjną


@kolekcjonerblaszanychszyb: w takim razie reklamacja została uznana. Teraz info o tym, że odstępujesz od umowy. No i ważne żeby się dowiedzieć, czy oni rozwiązują umowę o kredyt (przy odstąpieniu bardzo często tak jest, że zwracają całą kasę na konto banku).

A tak przy okazji niepotrzebnie składasz reklamację do DPD, nie odebrałaś paczki - nie jesteś nawet
  • Odpowiedz
@gibbs jedyny sensowny komentarz. Po cholere sie pchac do dpd, jak umowe zawieral ze sklepem? Szczegolnie ze umowy b2b sa inaczej skonstruowane niz dla szaraczkow i firma moze wiecej w takiej sprawie.
  • Odpowiedz