Wpis z mikrobloga

I jak tam Wasze elektryki spisują się przy tych temperaturach jakie mamy to jest -15 lub -20 stopni C? :D


hehe sa cieżary nie?

Niech zgadnę zasięg 50 kilometrów bez ogrzewania i najlepiej jezdzic wkoło komina.

Mam nadzieję że teraz właśnie w taką pogodę jeszcze bardziej rozumiecie jak daliście się oszołomić ecoświrom

#ekologia #motoryzacja #zima #tesla #pogoda
  • 94
Zgaduj dalej. Żyj swoją iluzją.


@Morgan87: Typie, mi w Modelu 3 w zimę zasięg spadał o połowę jak było -4 stopnie. Kolejny teoretyk co EV zna z Wykopu albo jechał nim raz jako pasażer. Miałem dwa lata Model 3 i to były dwa najgorsze lata w moim życiu, motoryzacyjnie czułem się jakbym cofnął się do XIII wieku.
@Arytmetyk trolowaniem jest wciskanie na siłę elektryków i strefy czystego transportu gdzie pojazdy odpowiadają za najmniej zanieszczen.

Czy w pandemii smog się zmniejszył? No jakoś nie zauważyłem
@blackghost: 20% zabudowany / 80% autostrada ( prędkości 100-110km/h rano, 120-130km/h popołudniu) -> zużycie 25% baterii na przejechane 82km. To jest 330km zasięgu realnie, przy temperaturach -10 stopni C. Do tego 3% dodatkowo stracone na ogrzewanie i rozgrzewanie baterii (jak się leci jednym ciągiem to nie ma to znaczenia, gdyby ktoś dojeżdżał do pracy 5-10km to robiłoby to różnice w trakcie tygodnia).
Ja mam do pracy 30km w jedną stronę, dziennie
jakie mają zalety? że rozrządu raz na 200kk nie trzeba robić? Kiedyś jeszcze była cena energii, ale widzę że się powoli wyrównuje z dieslem xD


@Chris_Karczynski: Że nie trzeba wymieniać hamulców (jak się o nie minimalnie zadba w EV), oleju czy masy filtrów (w EV wymieniasz tylko kabinowy). Na 5 lat liczyłem gdybym kupował nową spalinówkę z przeglądami - no lekko 10-12 tysięcy złotych. Powiesz, że to niewiele. Ale dorzuciłem do
Wtedy te narzekania i jęki powinny ustać, teraz jest faza sprzeciwu ( ͡° ͜ʖ ͡°).


@Technolust: Nie przestaną, bo to nie zasięg jest problemem tylko czas ładowania. Już teraz są benzyniaki co robią 500-700 km na baku np. SUVy, ale co z tego skoro tankujesz w 5 minut?

Drugim problemem jest to, że nie ma gdzie tego ładować. No dobra, ty masz dom, ja też, ale znaczna
@Chris_Karczynski:

Czas ładowania także sukcesywnie się skraca. Teslę na 250kW od 5% do 50% wbijasz w 11 minut, do 60% w 15, do 70% w 20minut i do 80% w 26-27 minut. Na 800V i 350kW (np. KIA EV6) jeszcze szybciej. Jeśli realny zasięg wyniesie 600km w lecie, to w 11 minut zyskujesz 300km zasięgu. W 15 - 360km, w 20 - 420km. Tego się nie ładuje do 100% jedynie jeśli
nikt z właścicieli elektryków też czegoś takiego tobie o nich nie powiedział. Właściciele tych aut to ludzie, którym z jakiegoś powodu opłaca się mieć elektryka lub jest im tak wygodniej. Nie oni są ekoświrami, którzy narzucają innym jak żyć.


@TwujKasztan: @walokid: o czym wy w ogóle #!$%@?, ja mówiłem o sytuacji gdzie biurokraci z UE zakażą nam spalinówek bo oni stwierdzili, że są lepsze.
A trzeba brać pod uwagę, że 300-350kW to za te 5 lat na zachodzie przynajmniej będzie standardem

No i tak się stanie i dałoby się nawet bez zakazów i politycznych banów na spalinówki - ot 10 czy 15 lat później


@Technolust: dałoby się dużo szybciej bez zakazów i nakazów, wystarczyłoby żeby prąd był bardzo tani. Tymczasem ja widzę usilne dążenie do zelektryfikowania motoryzacji, ale nie widzę równie wytężonych wysiłków do zapewnienia
@Technolust: w takim razie jak wytłumaczysz ten film?
https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=68

Mówisz o strachu przed black-outami


Tak. 4 tesle na 250 KW to już masz 1 MW, 4000 Tesli to już 1 GW. Moc elektrowni Turów to 1.5 GW, czyli mogłaby zasilić na raz tylko 6000 tesli pełną mocą. Bełchatów 24k takich aut. Przecież to są śmieszne liczby. Do tego dodajmy ogrzewanie na prąd, bo gazu ziemnego też zakazują. Globalne ocieplenie to jedyne