Aktywne Wpisy

ish_waw +484
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
gobi12 +192
Pamiętacie ten stół? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie jest tak obficie zapełniony jak w poprzednich latach, ale jak na tylko jeden mały tunel to jestem bardzo zadowolony.
18 różnych odmian, z których większość uprawiałem po raz pierwszy. Zwłaszcza, że już od sierpnia sporo dojrzałych owoców podbieralem na różne cele. Dzisiaj zerwałem wszystko co było na ten moment dojrzałe. W tunelu zostało jeszcze 3x to co na stole, ale nadal zielone. Przymrozków na
Nie jest tak obficie zapełniony jak w poprzednich latach, ale jak na tylko jeden mały tunel to jestem bardzo zadowolony.
18 różnych odmian, z których większość uprawiałem po raz pierwszy. Zwłaszcza, że już od sierpnia sporo dojrzałych owoców podbieralem na różne cele. Dzisiaj zerwałem wszystko co było na ten moment dojrzałe. W tunelu zostało jeszcze 3x to co na stole, ale nadal zielone. Przymrozków na
źródło: temp_file6670518616501059288
Pobierz




Eurocopter X³
Eksperymentalny wiropłat zespolony opracowany przez Airbus Helicopters jak demonstrator platformy szybkiego helikoptera hybrydowego o dużym zasięgu. Konstrukcja bazuje na istniejącym płatowcu AS365 Dauphin z dodatkowymi dwoma krótkimi skrzydłami na których zamontowane są dwa śmigła, napędzane razem z głównym wirnikiem dwoma silnikami turbowałowymi. Śmigła na skrzydłach odpowiadają również za eliminowanie momentu obrotowego wytwarzanego przez główny wirnik. Głównym założeniem projektowym było obniżenie prędkości obrotowej głównego wirnika w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego – podobnie jak w Rotodyne, X-49 czy S-72. Pierwszy lot odbył się 6 września 2010 roku. 12 maja 2011 osiągnięto prędkość 430km/h (232kts) przy użyciu mniej jak 80% dostępnej mocy. Po zainstalowaniu dodatkowej owiewki do głównego wirnika X³ osiągnął prędkość 472km/h (255kts) w locie poziomym oraz 487km/h (263kts) w płytkim locie nurkowym stając się tym samym najszybszym na świecie wiropłatem zespolonym bez napędu odrzutowego. Po udanych testach i zakończeniu lotów badawczych płatowiec trafił w 2014r do Musée de l’air et de l’espace. Na podstawie X³ Airbus Helicopters prowadzi obecnie projekt RACER (Rapid and Cost-Effective Rotorcraft – szybki i opłacalny wiropłat).
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 2
Długość: 13.72m
Wysokość: 4.06m
Średnica głównego wirnika: 12.6m
Powierzchnia nośna: 124.7m^2
MTOW: 5200kg
Napęd: 2x Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9a 2270hp (1693kW) – silniki turbowałowe
Vmax: 472km/h | 255kts
Prędkość przelotowa: 407km/h | 220kts
Pułap: 3810m | 12500ft
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_16712536138faOfwbmlBbz4wMNmhEe4B.jpg
Pobierzźródło: comment_16712536362sLJRPMeOzEfEF9huL7OIY.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253647kZMgJb8PcoMr2EoFNUHfA9.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253656zGCMSCt73GnQ9hupVToxRX.jpg
Pobierzźródło: comment_16712536668LkbvOeBEDO8gPTo6JMDFS.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253675BhVwAfvimN2Y8kQYXz2qox.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253685Y1shfVDzqCACqOLkbxwp4r.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253694GSJCt3sxrQ0eRv8aLeVlxN.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
źródło: comment_1671253760HzmJWPtkUMYBve8xq3X2uN.jpg
PobierzTreść została ukryta...
źródło: comment_1671259430Lpf9aAVsVlsR2DUic89N7Z.jpg
Pobierzhttps://tinyurl.com/3fswb7wp