Aktywne Wpisy
![Luminarz_Osobisty](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Luminarz_Osobisty_iNhArn493g,q60.jpg)
Luminarz_Osobisty +2099
![Luminarz_Osobisty - Złoto XD
#koalicjadeweloperska #nieruchomosci #bekaztuska #bekaz...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/d48003ffdcfbf417ac88d242be24c31f2ee7202560ed8298955fb3176e76de4d,w150h100.jpg?author=Luminarz_Osobisty&auth=8cd0096d0fbdc5360f931f20bb0ba9f3)
![njdnsjdnjs](https://wykop.pl/cdn/c0834752/cf73b3efa037fc28d347a1ba1470dfd08e088813677c42e7afa45796260b11ea,q60.jpg)
njdnsjdnjs +101
Tak sobie myślałam o sprawie z WuDwaKa i doszłam do wniosku, że jest teraz jakaś epidemia samotności. I nie chodzi o hasztag przegryw, bo i na innych social media widziałam poruszaną tę kwestię. I nie wiem, czy to zawsze tak było i teraz ludzie o tym mówią, czy faktycznie coś jest na rzeczy. Mam wrażenie, że każdy patrzy tylko na siebie i z jakiegoś nieświadomego strachu #!$%@? przed innymi. Znajomości są takie
Eurocopter X³
Eksperymentalny wiropłat zespolony opracowany przez Airbus Helicopters jak demonstrator platformy szybkiego helikoptera hybrydowego o dużym zasięgu. Konstrukcja bazuje na istniejącym płatowcu AS365 Dauphin z dodatkowymi dwoma krótkimi skrzydłami na których zamontowane są dwa śmigła, napędzane razem z głównym wirnikiem dwoma silnikami turbowałowymi. Śmigła na skrzydłach odpowiadają również za eliminowanie momentu obrotowego wytwarzanego przez główny wirnik. Głównym założeniem projektowym było obniżenie prędkości obrotowej głównego wirnika w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego – podobnie jak w Rotodyne, X-49 czy S-72. Pierwszy lot odbył się 6 września 2010 roku. 12 maja 2011 osiągnięto prędkość 430km/h (232kts) przy użyciu mniej jak 80% dostępnej mocy. Po zainstalowaniu dodatkowej owiewki do głównego wirnika X³ osiągnął prędkość 472km/h (255kts) w locie poziomym oraz 487km/h (263kts) w płytkim locie nurkowym stając się tym samym najszybszym na świecie wiropłatem zespolonym bez napędu odrzutowego. Po udanych testach i zakończeniu lotów badawczych płatowiec trafił w 2014r do Musée de l’air et de l’espace. Na podstawie X³ Airbus Helicopters prowadzi obecnie projekt RACER (Rapid and Cost-Effective Rotorcraft – szybki i opłacalny wiropłat).
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 2
Długość: 13.72m
Wysokość: 4.06m
Średnica głównego wirnika: 12.6m
Powierzchnia nośna: 124.7m^2
MTOW: 5200kg
Napęd: 2x Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9a 2270hp (1693kW) – silniki turbowałowe
Vmax: 472km/h | 255kts
Prędkość przelotowa: 407km/h | 220kts
Pułap: 3810m | 12500ft
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_16712536138faOfwbmlBbz4wMNmhEe4B.jpg
Pobierzźródło: comment_16712536362sLJRPMeOzEfEF9huL7OIY.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253647kZMgJb8PcoMr2EoFNUHfA9.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253656zGCMSCt73GnQ9hupVToxRX.jpg
Pobierzźródło: comment_16712536668LkbvOeBEDO8gPTo6JMDFS.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253675BhVwAfvimN2Y8kQYXz2qox.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253685Y1shfVDzqCACqOLkbxwp4r.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253694GSJCt3sxrQ0eRv8aLeVlxN.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
źródło: comment_1671253760HzmJWPtkUMYBve8xq3X2uN.jpg
PobierzTreść została ukryta...
źródło: comment_1671259430Lpf9aAVsVlsR2DUic89N7Z.jpg
Pobierzhttps://tinyurl.com/3fswb7wp