Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko133
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
naur

naur

Dołączył 19 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 336
  • Znaleziska 304
  • Mikroblog 32
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 2

710

ChatGPT... Sztuczna inteligencja, która programuje! Czas pakować walizki?

ChatGPT... Sztuczna inteligencja, która programuje! Czas pakować walizki?

Bawiłem się dzisiaj w nocy narzędziem ChatGPT od OpenAI i powiem Wam, że jest kosmos! Sztuczna inteligencja wygenerowała mi działający kod Laravela, Javy, Springa... Ja nie mam słów jak genialne to jest Korzystaliście już? Jak wrażenia?

ZaprogramujZycie
z
youtube.com
dodany: 04.12.2022, 13:40:15
  • 364
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    openai
  • #
    chatgpt
naur
naur 05.12.2022, 01:26:28
  • 67
@progressive: robi dość banalne błędy zarówno w asemblerze x86 jak i 6502.
Nie potrafi wywołać prawidłowo przerwań BIOSa PC.
Nie używa prawidłowych rejestrów w kodzie pod C64 (chociaż wstawione komentarze z opisem kroków algorytmu mają sens).
Próba wygenerowania iloczynu skalarnego w SIMD skończyła się tym, że użył nieprawidłowej instrukcji do sumowania.

Mam obawy, że wypuszczenie tego AI może mieć bardzo zły wpływ

383

Amiga CD32 - Historia Powstania

Amiga CD32 - Historia Powstania

Amiga CD32 to na pewno najmniej doceniana Amiga w całej rodzinie. Ostatnia konsola miała być deską ratunku dla Commodore, choć nie była bezpośrednią przyczyną upadku, do dziś jest tak postrzegana. Towarzyszy jej kilka mitów jak to, że nie ma na nią sensownych gier, czy to prawda? Zapraszam!

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 01.10.2022, 09:24:19
  • 107
  • #
    polska
  • #
    amiga
  • #
    konsole
  • #
    retrogaming
  • #
    retrocomputing
  • #
    ciekawostki
naur
naur 01.10.2022, 20:23:50
  • 1
@zigibombes: jest też druga nieścisłość - zarówno Wolfenstein 3D jak i Doom paradoksalnie używały trybu planar, znanego przede wszystkim z Amigi.
Tak, nie pomyliłem się. :-)

Karty VGA posiadały tryby w których pamięć video była podzielona na 4 płaszczyzny (każda o rozmiarze 64 kb).
Nosiły one nazwę "Mode X" i "Mode Y" i różniły się między sobą rozdzielczością.
Zaletą trybów planarnych w VGA była możliwość przełączania ramki pomiędzy klatkami (tzw.
naur
naur 01.10.2022, 20:27:41
  • 1
@klaun-szyderca: oszczędność pamięci. Podział na płaszczyzny umożliwiał np efektywną implementację paralaksy.
Każda "warstwa" miałą ograniczoną liczbę kolorów (a więc i bitów), przez co CPU mógł kopiować mniej danych, żeby przesunąć obraz.

Dodatkowo Amiga miała jeśli dobrze pamiętam dwa sprzętowe "playfieldy", które umożliwiały niezależne scrollowanie wybranych płaszczyzn.
Tutaj masz materiał (po angielsku) z opisem sztuczek użytych w grze Agony: https://codetapper.com/amiga/sprite-tricks/agony/

469

Desert Strike - Return to the Gulf

Desert Strike - Return to the Gulf

Zacna gra na amige z 1992

Flapjadzek
z
youtube.com
dodany: 19.09.2022, 14:44:07
  • 87
  • #
    gra
  • #
    1992
  • #
    amiga
naur
naur 19.09.2022, 18:20:02
  • 2
@yaskra: może Fire Power - https://www.youtube.com/watch?v=Q4g6EgjwY_o

420

Syndicate - 1993

Syndicate - 1993

To był prawdziwy przełom: połączenie taktycznego RPG-a ze strzelaniną typu Cannon Fodder, okraszone wątkami rodem z RTS-ów. Syndicate było też pierwszym tytułem, który na taką skalę odtwarzał miasto

Flapjadzek
z
youtube.com
dodany: 16.09.2022, 18:32:24
  • 67
  • #
    amiga
  • #
    1993
  • #
    gra
naur
naur 17.09.2022, 10:30:23
  • 4
@przemek-leniak: w ramach ciekawostki, kilka lat temu kod Syndicate Wars został częściowo zdekompilowany i obecnie można uruchomić grę na Windows i Linuksie bez DOSBoxa.
http://swars.vexillium.org/

Dla zainteresowanych, jeden z autorów projektu opisał proces powstawania portu:
https://gynvael.coldwind.pl/?id=277
https://gynvael.coldwind.pl/?id=279

739

Widelands - darmowy RTS inspirowany The Settlers II™

Widelands - darmowy RTS inspirowany The Settlers II™

Widelands to darmowa, otwartoźródłowa strategia czasu rzeczywistego inspirowana drugą - która przez wielu graczy uznawana jest za najlepszą - częścią serii The Settlers. Są wersje na Windows 32b/64b, MacOS i na Linuxa.

mastapepe
z
widelands.org
dodany: 07.09.2022, 17:11:28
  • 151
  • #
    rozrywka
  • #
    gry
  • #
    darmowegry
  • #
    opensource
  • #
    grystrategiczne
  • #
    retrogaming
naur
naur 07.09.2022, 22:30:12
  • 1
@6a6b6c: istnieje też open-source'owa wersja pierwszej części Settlers, chociaż mniej dopracowana i chyba już nierozwijana.
http://jonls.dk/freeserf/
https://github.com/freeserf/freeserf

611

Dźwięk lat 80

Dźwięk lat 80

Zapomniałem o tych rzeczach... które przypominają dziwną nostalgię...

starnak
z
streamable.com
dodany: 25.08.2022, 19:40:15
  • 117
  • #
    retro
  • #
    lata80
  • #
    elektronika
  • #
    nostalgia
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
naur
naur 26.08.2022, 07:07:28
  • 3
@Jovano: Test Drive - gra w której po przekroczeniu maksymalnych obrotów silnika pękała przednia szyba samochodu. :-D

566

Rewolucyjna gra Red Baron z 1990

Rewolucyjna gra Red Baron z 1990

Jedna z najbardziej realistycznych trójwymiarowych gier z roku 1990 Wydana przez Sierra On-Line

janek_kenaj
z
youtube.com
dodany: 06.08.2022, 15:25:57
  • 158
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    gry
  • #
    lotnictwo
  • #
    historia
  • #
    rozrywka
naur
naur 06.08.2022, 22:29:24
  • 5
@meloman: przypomniałeś mi, że w instrukcji do amigowej gry SkidMarks był fragment kodu źródłowego (w asemblerze), odpowiedzialnego za wykrywanie kolizji samochodu z poboczem.
Zajmowało to 1/4 instrukcji, a podejrzewam, że osoby które potrafiły ten algorytm zrozumieć można było policzyć na palcach jednej ręki. ;-)

Nawet udał mi się znaleźć skan w sieci: https://hol.abime.net/1961/manual

322

Gra Colorado.

Gra Colorado.

Zapomniana perełka z 1990. Producent : Silmarils.

janek_kenaj
z
youtu.be
dodany: 30.07.2022, 04:18:15
  • 79
  • #
    ciekawostki
  • #
    retrogaming
  • #
    gry
  • #
    usa
  • #
    retro
naur
naur 30.07.2022, 16:03:39
  • 0
@mike7: może Subwar 2050, ale to trochę wcześniejsza produkcja.

430

Python vs C/C++ vs Assembly side-by-side comparison

Python vs C/C++ vs Assembly side-by-side comparison

Ten sam program w 3 językach programowania. Który język jest najprostszy? Który najszybszy?

LudzieToDebile
z
youtube.com
dodany: 29.07.2022, 22:47:35
  • 213
  • #
    programowanie
naur
naur 30.07.2022, 15:18:36
  • 4
@ZawodowyMacherOdLosu: z tego co słyszałem, LGM-30 Minuteman jest programowany w asemblerze i zapewnia USA całkiem niezły wpływ na politykę. ;-)

489

I Want to Break Free on FLOPPOTRON 3.0

I Want to Break Free on FLOPPOTRON 3.0

Queen - I Want to Break Free cover by The Floppotron 3.0,

severh
z
youtube.com
dodany: 01.07.2022, 15:40:51
  • 40
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
naur
naur 01.07.2022, 23:17:00
  • -1
@Chrzonszcz: C64 też brzmi coraz lepiej. ;-)
naur - @Chrzonszcz: C64 też brzmi coraz lepiej. ;-)

963

Jak brzmi nostalgia

Jak brzmi nostalgia

Lekko pachnie zapachem starej elektroniki.

starnak
z
streamable.com
dodany: 14.06.2022, 14:51:13
  • 250
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
  • #
    windows
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
naur
naur 14.06.2022, 22:24:12
  • 0
@adrian-tomczyk: to może taka ciekawostka - na statku kosmicznym z pierwszego poziomu Unreala (Vortex Rikers) można usłyszeć pikanie komputera - https://www.youtube.com/watch?v=OKJZJsKB5jU&t=20s

Dźwięk pochodzi z dysku Seagate ST-225.
naur - @adrian-tomczyk: to może taka ciekawostka - na statku kosmicznym z pierwszego ...

2206

The Floppotron 3.0

The Floppotron 3.0

Premiera nowego sprzętu grającego naszego rodaka.

LosB
z
youtube.com
dodany: 13.06.2022, 15:07:53
  • 110
  • #
    polska
  • #
    muzyka
  • #
    floppotron
  • #
    hobby
naur
naur 13.06.2022, 19:31:13
  • 2
@phoe: podobny styl ma też Dubmood (MBR robi również remixy jego muzyki).
naur - @phoe: podobny styl ma też Dubmood (MBR robi również remixy jego muzyki).

1521

Microsoft zawiesza sprzedaż nowych produktów do Rosji, w tym konsolę Xbox.

Pokaż treści 18+

Microsoft zawiesza sprzedaż nowych produktów do Rosji, w tym konsolę Xbox.

Amerykanie nie zamierzają patrzeć na wojnę rozpętaną przez wojska Władimira Putina. Microsoft oficjalnie blokuje całą sprzedaż do Rosji – firma całkowicie rezygnuje ze wspierania rynku i zawiesza całą nową sprzedaż.

wykopowicz_ka
z
forbes.com
dodany: 04.03.2022, 14:43:55
  • 35
  • #
    microsoft
  • #
    xbox
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ekonomia
naur
naur 04.03.2022, 16:11:46
  • 0
@szunis: my też mamy ;-)

1367

Wykop niestety się skończył...

To koniec. Mam dosyć. 90% "wykopów" dotyczy szczepionek, "manipulacji" informacją przez nieznane siły, lekarzy, itd. Wyłącznie polityka i narzucanie interpretacji. Nie o taki wykop nie walczyłem...

Than
z
wykop.pl
dodany: 01.10.2021, 21:43:34
  • 264
  • #
    polska
naur
naur 02.10.2021, 13:09:52
  • 0
@Seif: ja też już przestałem praktycznie zaglądać na Wykop. Zerknę czasem na linki z RSSa, ale naprawdę sporadycznie widzę cokolwiek wartościowego. Strona główna w tym roku to po prostu monotematyczny ściek o covidzie, szczepionkach i polityce. Założenie, żeby pokazywać wszystkim użytkownikom te same treści, okazuje się być po latach największą słabością tego serwisu.

Szkoda, bo moim zdaniem Wykop mógł się rozwinąć w zupełnie innym kierunku.
Wystarczyło dać ludziom narzędzia do filtrowania treści

482

Computer latency: 1977-2017 Jak na przestrzeni lat rośnie lag zamiast spadać.

Computer latency: 1977-2017 Jak na przestrzeni lat rośnie lag zamiast spadać.

Facet podejrzewał że urządzenia z biegiem lat co raz bardziej lagują, postanowił to sprawdzić, zrobił badania.

konto usunięte
z
danluu.com
dodany: 22.09.2021, 09:17:21
  • 192
  • #
    programowanie
  • #
    pracait
  • #
    it
  • #
    informatyka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
naur
naur 22.09.2021, 19:18:50
  • 5
@CukrowyWykop: wczoraj czytałem jakiś dokument z porównaniem liczby zależności w przeciętnym projekcie opensource'owym. Mediana dla Pythona - 19, dla JS - 683. Świat na skraju…
naur
naur 22.09.2021, 19:33:04
  • 8
@CukrowyWykop: dzisiejsze oprogramowanie to takie samo spaghetti. Różnica jest taka, że złożoność nie rośnie już wszerz (długie funkcje, skomplikowana logika) a wzwyż (dziesiątki połączonych bibliotek i callstacki na kilka ekranów).
naur
naur 22.09.2021, 20:19:26
  • 9
@buczkog: to zależy od programisty. Może jestem starej daty, ale żadne zadanie nie daje mi takiej satysfakcji jak możliwość zoptymalizowania jakiegoś kawałka kodu. Uwierz mi, że gdybym mógł to robić cały czas, to dokładnie tak wyglądałby mój dzień pracy.
Oczywiście w praktyce jest to niemożliwe, bo łatwiej jest dziś sprzedać software który robi wystarcząco dobrze milion rzeczy, niż taki który robi perfekcyjnie jedną.
naur
naur 22.09.2021, 22:31:43
  • -1
@TylkonachwileXXX: może podłączyłeś odwrotnie taśmę do tego dysku? Za sygnał żądania DMA w złączu IDE odpowiadał pin, który był przeciwległy do zaślepionego otworu na wtyczce.
Odwrotne podpięcie taśmy często kończyło się wyłamaniem nóżki i przejściem dysku w tryb PIO.

335

10 najdziwniejszych instrukcji w procesorach x86

10 najdziwniejszych instrukcji w procesorach x86

Autor przedstawia najdziwniejsze instrukcje które znajdują się w nowoczesnych procesorach x86_64 wraz z wytłumaczeniem co dokładnie robią.

H4RRY
z
youtube.com
dodany: 25.07.2021, 20:02:54
  • 79
  • #
    technologia
  • #
    assembler
  • #
    ciekawostki
  • #
    programowanie
naur
naur 26.07.2021, 19:49:33
  • 3
Przy okazji ciekawostka. Dwie z przedstawionych instrukcji - PDEP i PEXT są obsługiwane sprzętowo przez procesory Intela, ale AMD do niedawna "emulowało" je w mikrokodzie.
W efekcie CPU Intela potrzebowały 1 cyklu do wykonania tych instrukcji, a dwie pierwsze generacje Zenów od 18 do prawie 300 (w zależności od przekazanej do rozkazu wartości).
Dopiero od Zen3 AMD wprowadziło odpowiednią logikę na poziomie sprzętowym i obecnie nie ma istotnych różnic w wydajności tego
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

naur
naur 26.07.2021, 21:09:28
  • 2
@PanManieglev: wcale bym się nie zdziwił, gdyby rzeczywiście tak było. ;-)

377

Google chce zobaczyć kod Rust w jądrze Linuksa, kontraktuje głównego programistę

Pokaż treści 18+

Google chce zobaczyć kod Rust w jądrze Linuksa, kontraktuje głównego programistę

Google upublicznia dzisiaj swoje formalne wsparcie dla Rusta w jądrze Linuksa w celu zwiększenia bezpieczeństwa pamięci oraz że zlecił programiście Miguel Ojeda dalszą pracę nad Rustem dla jądra Linuksa i powiązanymi działaniami w zakresie bezpieczeństwa. Ten kontrakt będzie obowiązywał co najmniej

Linux_Zamiast_Windows
z
phoronix.com
dodany: 19.06.2021, 07:46:30
  • 116
  • #
    google
  • #
    opensource
  • #
    rust
  • #
    programowanie
  • #
    hardware
  • #
    linux
naur
naur 20.06.2021, 00:01:18
  • 20
@slx2000: > Na PC Rust jest na dzień dobry 20% wolniejszy od C.
Możesz przytoczyć jakiś konkretny benchmark jako dowód? Bo ja ostatnio napisałem dla testu dekompresor LZ4 w C++ i Rust i obie wersje są dokładnie tak samo szybkie. Przy czym uważam siebie za raczej początkującego programistę Rust, a w C++ stosowałem stosowałem najróżniejsze hacki (wydajność dekompresji na poziomie 2.6 GB/s).

do tego dochodzi jeszcze cały runtime żeby to działało

Biblioteka
naur
naur 20.06.2021, 00:26:42
  • 10
@blargotron: binarki generowane przez Rust są znacznie większe, bo jego biblioteka standardowa jest statycznie linkowana. Jeśli się ją wyłączy, można zejść z rozmiarem pliku do kilkudziesięciu kb.
W kwestii wydajności, powiedziałbym, że jest zbliżona do kodu C++.
naur
naur 20.06.2021, 00:44:25
  • 7
@blargotron: z tego co mi wiadomo, nie można. Jest to moim zdaniem jedna z większych wad Rusta - cały kod trafia do jednej binarki.
Jeśli w którejkolwiek z użytych bibliotek zostanie np. wykryta dziura, nie można po prostu zrobić upgrade'u tej konkretnej zależności w systemie operacyjnym. Musisz ponownie skompilować całą binarkę.
Developerzy niektórych dystrybucji (np. Gentoo) są z tego powodu mocno niezadowoleni.
naur
naur 20.06.2021, 00:59:14
  • 1
@blargotron: to dotyczy każdej biblioteki napisanej w Rust. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kod Rust załadował bibliotekę dynamiczną napisaną w innym języku. Oczywiście rezygnujesz wtedy z części mechanizmów kompilatora sprawdzających poprawność kodu.
naur
naur 20.06.2021, 08:52:31
  • 1
@bungaBunga: samo użycie LLVM do generowania kodu nie wymusza obecności żadnych bibliotek.
Statyczne linkowanie zależności (w tym biblioteki standardowej) w Rust wynika z tego, że w przeciwieństwie do C i C++, ten język ma niestabilny interfejs binarny (np. układ pól w strukturach albo sposób przekazywania argumentów do funkcji może się zmieniać między wersjami kompilatora). W związku z tym linker musi wrzucić wszystkie użyte biblioteki do jednej binarki. To była raczej
naur
naur 20.06.2021, 09:08:44
  • -1
@DK13: ok, doczytałem o opcjach linkera i faktycznie jest możliwość linkowania dynamicznego. Pytanie, czy jest ona w praktyce użyteczna, biorąc pod uwagę częste wydania kompilatora?
naur
naur 21.06.2021, 19:07:29
  • 0
@Saly: różnica jest taka, że wykrywając błąd w bibliotece X musisz wywnioskować które z setek zainstalowanych programów jej używają i je przekompilować. W przypadku Rusta jest to pewnie dość czasochłonny proces.
W przypadku C/C++ zazwyczaj instalujesz bibliotekę w wersji X.Y.(Z+1) i wszystko działa.

W przypadku dynamicznego linkowania musisz mieć całą libkę na dysku.

W przypadku statycznego linkowania masz 100 razy tę samą funkcję na dysku, oraz zależności tej funkcji, oraz
naur
naur 23.06.2021, 19:13:15
  • 0
@59b862cef4: https://godbolt.org/z/EjbKGEqMa
Kompilator bez protestów wygeneruje konstruktor kopiujący/operator przypisania, bo string_view również ma te metody.
Problem polega na tym, że domyślna operacja kopiowania nie "przekierowuje" pola sv w docelowym obiekcie do nowego stringa, tylko zachowuje w nim odwołanie do stringa ze struktury źródłowej.
W związku z tym sv w obiekcie zwróconym z makeFooByCopy wskazuje na śmieci ze zmiennej original (która była zniszczona przy powrocie z funkcji).

Rust wyłapuje taki problem

466

Jak Claude Shannon "wynalazł przyszłość"

Jak Claude Shannon "wynalazł przyszłość"

Nie zyskał powszechnej sławy, nigdy nie zdobył Nagrody Nobla, a poza tym ani za życia, ani po śmierci nie stał się naukową gwiazdą. Ale to właśnie on przeszło 70 lat temu opublikował artykuł, w którym położył fundamenty ery informacji oraz infrastruktury komunikacyjnej dzisiejszego świata...

Lifelike
z
przekroj.pl
dodany: 28.05.2021, 09:12:23
  • 46
  • #
    nauka
  • #
    matematyka
  • #
    komunikacja
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    swiatnauki
  • #
    liganauki
naur
naur 28.05.2021, 19:46:47
  • 15
@szopa123: przypomina mi to historię odkrycia dokonanego przez Huffmana.

Robert Fano (współpracownik Shannona) dał swoim studentów wybór - mogą przystąpić do egzaminu, albo napisać pracę semestralną, w której przedstawią optymalną metodę kodowania symboli. Oczywiście nie wspomniał o tym, że nikt jeszcze tego nie osiągnął i że zarówno on jak i Shannon właśnie nad tym pracują.
Na szczęście Huffman nie miał o tym pojęcia i podjął próbę napisania tej pracy. Po

408

Kryptowaluta Chia zajmuje coraz więcej miejsca. Już ponad 1 eksabajt

Kryptowaluta Chia zajmuje coraz więcej miejsca. Już ponad 1 eksabajt

Kryptowaluta "Chia" wykorzystująca przestrzeń dyskową rośnie z ogromną prędkością. W ciągu niecałego miesiąca, jej sieć wzrosła z 120 petabajtów do 1,14 eksabajta. Wraz ze wzrostem zainteresowania zarabianiem na niej, pojawia się problem niedoboru dysków.

secret_passenger
z
dobreprogramy.pl
dodany: 03.05.2021, 12:56:06
  • 230
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    programowanie
  • #
    kryptowaluty
  • #
    chia
  • #
    chiny
naur
naur 04.05.2021, 15:01:36
  • 1
@Vox-populi: ja czekam na kryptowalutę opartą na podpisach cyfrowych robionych przez serwery HTTPS.
To bardzo szybko doprowadzi do wysycenia sieci szkieletowych i skłoni rządy do nałożenia sankcji na obrót kryptowalutami.

360

Koszmar kompatybilności: dwadzieścia lat od premiery GCC 2.96

Koszmar kompatybilności: dwadzieścia lat od premiery GCC 2.96

W październiku 2020 minęło 20 lat od wydania jednej z najważniejszych wersji kompilatora GCC w historii. Wydanie 2.96 przysporzyło wieloletnich problemów ze zgodnością i dziś uchodzi za jeden z koronnych przykładów na to, jak nie należy rozwiązywać problemów w inżynierii oprogramowania.

secret_passenger
z
dobreprogramy.pl
dodany: 06.03.2021, 17:36:44
  • 93
  • #
    linux
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    cpp
  • #
    cplusplus
  • #
    jezykc
naur
naur 07.03.2021, 13:18:06
  • 9
Nawiązując do dwudziestej rocznicy wydania gcc 2.96, prawo Moore'a ma swój (mniej znany) odpowiednik dla kompilatorów.
Jest to prawo Proebstinga, mówiące że postęp w technikach optymalizacji kodu przez kompilatory skutkuje przyspieszeniem software'u o 100% co 18 lat.
Dla porównania, obowiązujące do niedawna prawo Moore'a pozwalało na analogiczny przyrost wydajności sprzętu co 18 miesięcy.

W związku z tym, kod skompilowany gcc 2.96 powinien po przejściu na jego współczesną wersją stać się automatycznie dwa razy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.08.2011

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking