PKP: "Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie" Czyli jak?
Rogatki i sygnalizacja działały prawidłowo. Oznacza to, że po upływie 8 sekund od zapalenia się czerwonych migających świateł i dzwonka zaczęły opadać rogatki. Od chwili zamknięcia rogatek do wjazdu pociągu upływa czas, który wynosi co najmniej 30 sekund. Dzięki reakcji maszynisty nikt nie zginął.
z- 6
- #
- #
- #
- #
- #
- #
AMA - Pytania do maszynisty kolejowego
Kolej zawsze mnie pociągała. Postaram się odpowiedzieć na każde rozsądne pytanie. Nie jestem encyklopedią kolejnictwa, ale chyba dam radę. Początek pracy to szuflowanie węgla do kotła. Potem lokomotywy spalinowe, następnie EZT. Ostatnie kilometry wyjeżdżam jako maszynista urzędniczego biurka :)
z- 320
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 99
- 44
1. Teraz? Od 4,5 do 5 brutto.
2. Pytasz o licencję maszynisty? Śwadectwo? Czas stażu? Sprecyzuj.
- 65
- 33
- 35
Jestem biurwą, ale z licznymi wyjazdami w "teren".
- 65
Nie jest nużące - w zasadzie na osobowych ciągle coś się dzieje. Natomiast prowadząc towary bywa bardzo nudno - zwłaszcza gdy w stacji trafisz na boczny tor i każą czekać, bo szlak zajęty przez
- 73
- 84
...
Tak, wpuszczałem.
- 232
- 18
- 29
Ponad połowa poległa na badanach lekarskich.
- 15
- 20
- 13
- 15
1. Ty2-59
2. Na szczecińskich niemcobusach i Impulsach.
3. Że jutro wóz znajdzie się na TWB albo FB
4. Granicę przekraczają we dwójkę (mechanicy obu państw) chyba że pociąg kończy bieg na najbliższej stacji węzłowej - wtedy niekoniecznie. Pracownicy powinni znać oba języki w stopniu zapewniającym wzajemne porozumiewanie oraz wymianę informacji i telefonogramów. Papierkologia realizowana jest w języku nadawcy pisma.
- 65
- 42
- 42
- 11
http://en.what-character-are-you.com/d/en/5693/index/35361.html?utm_campaign=trafficcheck
- 24
W USA na wagon wchodzą dwa. 40 kontenerów to odpowiednia, średnia liczba na skład. Więcej raczej nie się nie formuje.
2. Odpowiedzialność za pasażerów.
3. Jak pomiędzy Syreną Bosto i Lexusem GS
4. Poczytaj
1. tak
2. prawie zawsze starzy pracownicy, lub ich spadkobiercy.
3. może to niespotykane, lecz nigdy nie kręciło mnie wożenie szybkimi składami, mimo że fajniej, łatwiej i ciszej.
4. zostaję w okolicy kolei.
5. To nic. Ropa zdrożała. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Typowych 12 godzin chyba nie ma. Na osobowych zazwyczaj kilka godzin jazdy, krótka przerwa, zmiana składu i (albo) kierunku. Parę godzin w drugą stronę. Zjazd na tory postojowe. Godzinka, dwie stania. Wyjazd w inny kierunek, przekazanie składu koledze który pojedzie dalej i do domu czymkolwiek, co się napatoczy.
2. Nie zawsze. Nieraz trzeba dojechać albo wracać jako pasażer.
2. Nie zawsze. Bardzo często słychać przerywanie rozmowy z odległych radiostacji ręcznych lub pociągaowych. To nie jest istotne. Najważniejsze, by słyszeć swojego kierpocia i dyżurnych ruchu z nastawni, a oni są blisko.
Spalinowe Gamy,czyli 50% awaryjności na szlaku? Pozdrawiam również znad morza.
1. Niezupełnie joystick, bo na boki się nie rusza. To zadajnik jazdy - główne
urządzenie sterujące poprzez komputer jazdą i hamowaniem pociągu.
2. Nie ma. Taki cichy trzytonowy gwizd wytwarzają falowniki silników elektrycznych.
...i odejść na drugi krąg.
- 11
1b) mamy, mamy. Można było też zejść na pewien czas z loka na warsztat.
@kekemot - poprosić maszynistę, żeby dał na moment usiąść.
@wojna - wymagania podobne do pilota cywilnych statków powietrznych - dyrektywa w linku Karola. Strony 67-69
- 12
1. Źadnym z powyższych. EU07
2. Niiuee, skądże.
3. Obecnie mała, ale Stadler ma sprawdzony przez lata model EZT, a Pesa ciągle bawi się w prototypy, coś zmienia na szybko, poprawia, upgraduje system. W efekcie czego pojazdy jednej serii wcale nie są ze sobą kompatybilne. NEWAG dba znacznie bardziej o spójność, komfort maszynisty i niezawodność. Swoją drogą szkoda że Solaris nie produkuje pociągów.
4.Jest OK
5.Hel-Reda i Zagórz-Łupków
- 10
Natomiast drezyny sieciowe Energetyki produkowane w Stargardzie palą mniej więcej tyle co duża ciężarówka. Od 30 l/h (przy 40% mocy) do 60 l/h
Natomiast na lokomotywowniach są pokoje wypoczynkowe, gdzie można się przekimać.
Ponad 170 w miesiącu.
Zawsze Zielonego
1. Wszelkiego ujeźdżania wibratorów szczęśliwie ominąłem w karierze.
2. Ci starzy tak, Ci młodsi nieco mniej. Ale jest rotacja.
3. Nigdy nie wyłożyłem loka. Zdarzyły się kilka razy wyskoczenia wagonu. Sytuacja była raz zbliźona do tej w Babach, ale zniszczenia niewielkie. Było dochodzenie. Nie znaleziono winnego.
4. 213 dotyczyło tylko wózków typowych dla ST44 i nie było to związane z naciskami na oś, a z wpisywaniem się w łuki. Inne
1. Węglówka, Reda-Hel, Zagórz-Łupków, Szczecin-Trzebieź
2. W Norwegii i Erytrei
3. 160
4. Podobnie jak łącznicę z Maxa do Bg Wschód. Tylko jako drugi.
5. Dwudziestka ze względu na iloczyn ruchu.
6. Nie
7. Nie myślę w ten sposób
8. Sygnalizacji kabinowej. Choćby takiej, jaką mają od dawna Czesi.
Klatka (w lokomotywie dwukabinowej) to zwykłe przejście pomiędzy kabinami, w którym nie dosięgnie nas strefa zgniotu. Też teoretycznie. Parowozy i loczki manewrowe takich „klatek” nie mają.
Silników zazwyczaj jest kilka. Jeden, dwa, cztery, sześć albo dziewięć. KAŻDY z nich jest gotowy do jazdy w obie strony. To w lokomotywach. W polskich jednostkach EZT zazwyczaj od czterech do ośmiu.
1.Tak
2. Mogła odpaść co najwyżej obręcz z koła. Kół się nie dokręca tak jak w samochodach. To zazwyczaj zestawy monoblokowe (dwa koła i oś)
3. Wykolejeniem, rozpruciem zwrotnicy, zablokowaniem szlaku przez ASDEK...
4. Zaraz, zaraz -droga hamowania bez hamulców?
5. Spłonki? Oj chyba już nie.
6. W Polsce? Na świecie? Przecież to wszystko jest na wiki.
7. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Można jeżeli przy okazji nie prowałeś sieci, lub
.
.
.
Wysil się odrobinę. Wpisz pytanie w google. Kliknij pierwszy link z polskiego radia.
*za wyjątkiem tramwaju wodnego.
Pracowały także w latach 50. Jeżdziły na parowozach. Jeżdziły również na jednostkach elektrycznych SKM. Później #pkp uznało że charakter pracy fizycznej nie pozwala na zatrudnianie kobiet.
Pierwsza była pani Genowefa Skowron z parowozowni Legnica, ostatnią Teresa Rzepnicka ze Szczecina, pracująca na parowozach do 1969 roku.
1. kierownik pociągu musi znaleźć w którym wagonie zaciągnięto hamulec
2. po znalezieniu musi zamknąc klapę Ackermana którą uszło powietrze z przewodu głównego
3. dopiero teraz mechanik może przywracać ponownie ciśnienie robocze w hamulcach
4. samo napełnienie też trwa kilka minut
„Mógł trąbić i hamować”. Przedsiębiorca obwinia za wypadek w Wielkopolsce...
– Złożyłem w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury o możliwość popełnienia przestępstwa przez maszynistę przez zaniechanie hamowania. Uważam, że całe 100 metrów, czy 200 metrów maszynista miał widoczność na łuku, mógł trąbić i hamować – powiedział przed kamerami Wojciech Szkudlarek,...
z- 17
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Jak zareklamować szkołę, której grozi upadek? Mój nowy spot w stylu Freeze Frame
... oraz obszerne kulisy powstania, w których zobaczycie jak osiągnęliśmy ten specyficzny efekt. MAKING OF w powiązanych. Dane techniczne w pierwszym komentarzu.
z- 159
- #
- #
- #
- #
- #
- #
@Mayonezdk Na co przydaje się dym w sali lekcyjnej? Do gry światła?
Główny hall szkoły był cały czas oświecany ARRI HMI z dziedzińca?
12 kW z agregatu, czy z gniazdka?
Ktoś wcześniej pisał, że tablica w kadrze nie miała odpowiedniej rezerwy czasu na odczyt. Rację miał.
—×
Nie przewidzieliście układając story, że może być konieczny okrojony spot do 30"?
Nasty raz oglądam reklamę Baczyńskiego i nie męczy. Najmiodniej odbieram sceny skręcone na forum.
Tylko może to teraz już nie pomoże?
Nie skradziono mi Mazdy 6, Warszawa, Mokotów
PROŚBA O WYKOP EFEKT! Do dziś, tj. 11.05.2016 nie skradziono mi jeszcze mojej Mazdy 6, a auto posiadam już 13 miesięcy, tj. od kwietnia 2015r. Staram się nie chować jej do garażu i prawie codziennie parkować pod domem na warszawskim Mokotowie,...
z- 228
- #
- #
- #
- #
- #
- #
#pdk
EN57 Przejazd w kabinie. Szlak ŁOWICZ → KUTNO. Cab ride
Wirtualna podróż pociągiem - tzw. cab ride. Zobacz jak widzi trasę maszynista pociągu osobowego EN57 z Łowicza do Kutna. Widoki są nieco inne, niż na drogach. Panoramiczne video z dźwiękiem i informacjami o prędkości, odległości, położeniu itp… (z kanału youtube.com/KolejRegionalna )
z- 82
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 31
- -2
W nowszych nie tyka w kabinie, ale w zamian wyje klima.
tutaj w linku są wszystkie powody "podania sygnału Rp", i jak widać są one bardzo zróżnicowane.
Ie-1
@sargento: te tarcze są w le-1 na stronach 38-40 http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ie_1_2015.pdf
Pasażerowie też. Stoi tam infokiosk z tym rozkładem
Polska Zwykły dzień 1964
Polska Zwykły dzień 1964
z- 114
- #
- #
- #
- #
- #
- #
54 na średnicowym i 51 na Śródmieściu.
Kontrolerzy utrudniają skasowanie biletu i wystawiają kary
Pracownicy Renomy muszą miesięcznie wyrobić normę min. 6 tys. nałożonych mandatów w MPK. Do naszej redakcji zgłosili się pasażerowie, którym kontrolerzy utrudni
z- 194
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Automatyka kolejowa - urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
z- 16
- #
- #
- #
- #
boromeusz: i tutaj mamy problem do rozwiązania urzędowo. Wg. mnie trzeba wielkimi tablicami ostrzegać kierowców, że dane rogatki zamykają się 30 sekund przed pociągiem, więc jeśli chciałby je ominąć powinien wcześniej zadzwonić do ukochanych i pożegnać się.
Plasser & Theurer - 67 tonowa podbijarka w akcji - PKP Łódź Widzew
Nowoczesna maszyna, super podbijarka Plasser&Theurer o wadze 67 ton pracuje na szlaku kolejowym Warszawa - Łódź Fabryczna na odcinku Andrzejów - Widzew. Aby pociągi mogły jeździć z prędkością 150 km na godz. trzeba odpowiednio zmodernizować tory.
z- 8
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Cena 3,5 miliona EUR.
Nowy / New Solaris Urbino [PL/ENG
IV generacja najpopularniejszego autobusu miejskiego w Polsce. Opublikowany 15.04.2016
z- 1
- #
- #
- #
- #
Ciężko się słucha. Mógłby nad tym popracować.
Robert Kantereit 25 lat temu podobnie kaleczył język.
- 1
#pkp #kolej #waskotorowka
Wybudowano też w okolicach Wrocławia całkiem nową, choć krótką wąskotorówkę, ale bardziej o charakterze kolei parkowej.
Radek Region
- Emigrant umysłowy
- Erkelenz, Północna Nadrenia-Westfalia
- http://koleo.tv