Wpis z mikrobloga

@dixvi: No ale właśnie chodzi mi o to, żeby dostać jakąś opinie spoza wiki. No wiki nie jest najlepszym źródłem na, którym można zawsze budować zdanie na temat czegoś.
  • Odpowiedz
@proces_biznesowy: Pytam się głównie bo czytałem artykuł, że koleje tego typu całkiem dobrze mają się w Niemczech i Austrii na terenach górskich. I teraz pytanie czy przyczyną tego jest duża liczba turystów tam czy to po prostu dobry pomysł na transport ludzi i małych towarów na terenach górskich.

I dlaczego taka wąskotorówka nie jest stosowana to tworzenia sieci kolejek aglomeracyjnych? Wynika to z ograniczeń przewozowych, czy z czego?
  • Odpowiedz
@jagodnik: Ma się dobrze bo Niemcy zadbali o tę spuściznę i sprawdza się na terenach górzystych. Też kiedyś myślałem o szybkiej aglomeracyjnej wąskotorówce ale nie oszukujmy się jeśli nie została stworzona w tamtych czasach to dzisiaj też nie powstanie. Nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Nie opłaca się stawiać od nowa takiej infrastruktury w mieście gdzie jest już dosyć ciasno. Może warto zamiast władować masę piniędzy w eksperyment, ktory może się nie
  • Odpowiedz
@jagodnik:

dlaczego koleje wąskotorowe masowo upadały po PRLu?


Masz na myśli jakąś konkretną linię?

Głównymi przyczynami upadku kolei wąskotorowych była likwidacja dużych kombinatów rolnych. Zły stan infrastruktury, niska prędkość oraz gwałtowny rozwój motoryzacji wymusiły wywóz płodów rolnych ciężarówkami.
Ludzie ze wsi przesiedli się do swoich samochodów więc i pasażerów zabrakło.
Jak najbardziej jestem za tym aby takie systemy kolei wąskotorowych zachowywać. Większość obecnych właścicieli stara się przywracać ruch chociażby turystyczny co
  • Odpowiedz
@dawajlogin: Kolejka gryficka została gruntownie zmodernizowana dwa lata temu.
Wybudowano też w okolicach Wrocławia całkiem nową, choć krótką wąskotorówkę, ale bardziej o charakterze kolei parkowej.
  • Odpowiedz